abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67273129
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:19 schreef Dakota het volgende:

[..]

Gaat Merel al wat meer doen nu? Of ligt ze gewoon nog om haar heen te lachen ?
Ze doet nog steeds helemaal niets. Ze kan heel tevreden in de box liggen, echt heel lang, maar echt wat doen, nope
Het enige is dat ze nu weet hoe ze haar handen in haar mond moet krijgen, en dus 'smakt'. Maar verder niets.

Ze kan wel goed haar hoofd overeind houden, ook bij zitten enzo, ze vindt het ook heel leuk om te zitten op schoot
En wat ze ook wel doet is omhoogschuiven in de box (dus liggen op haar rug, en dan heel wild doen en met d'r hakken zichzelf omhoog werken )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67276088
Mila krijgt sinds vandaag Johannesbroodpitmeel door haar voeding op advies van de kinderarts. Ze heeft daardoor wel meer moeite met de fles leegkrijgen (halverwege valt ze in slaap en moeten we haar echt wakker houden voor de rest ) maar ze slaapt er wel lekker door en ze spuugt inderdaad al een stuk minder.

Heel voorzichtig krijg ik ook af en toe een brede grijns of stralende glimlach, je merkt echt dat ze een beetje aan het aftasten is hoe het allemaal werkt

*Zucht* Ze wordt met de dag leuker en ze was al zo leuk!
pi_67277194
Merel klinkt net als Tyler. Doet dezelfde dingen. Vind mijn vingers ineens ook erg leuk.
pi_67277258
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:11 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ze doet nog steeds helemaal niets. Ze kan heel tevreden in de box liggen, echt heel lang, maar echt wat doen, nope
Het enige is dat ze nu weet hoe ze haar handen in haar mond moet krijgen, en dus 'smakt'. Maar verder niets.

Ze kan wel goed haar hoofd overeind houden, ook bij zitten enzo, ze vindt het ook heel leuk om te zitten op schoot
En wat ze ook wel doet is omhoogschuiven in de box (dus liggen op haar rug, en dan heel wild doen en met d'r hakken zichzelf omhoog werken )

Elin kluift ook op r vingers, t liefst gaat r hele vuist naar binnen En ze is erg krachtig (spieren ) maar ze ligt altijd op dezelfde plek heb r nog nooit zien verplaatsen
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67277296
o en ze lacht al knetterhard, met geluid dus sinds gisteren
wanna rub mah puppeh?!
pi_67277367
Ik had Mila gisteren op haar buik in de box gelegd, ik draai me om en ruim even snel de vaatwasser uit, draai ik me weer richting haar, ligt ze op dr rug
pi_67286168
Voor de babietjes die niet verplaatsen; hier nog zo een; alleen Amber verplaatst zich dus wel inmiddels met ruim 8 maanden; en ze is heel sterk en kan vanalles; kan zich ook optrekken inmiddels; alleen heeft niet zo'n haast of ziet het nut er nog niet zo van in
Ieder heeft z'n eigen kwaliteiten; Amber onderzoekt/denkt; ze kan dan ook zo'n heel serieus denkend/observerend gezichtje trekken
Sterk zijn lichamelijk betekend dus niet dat ze ook lichamelijk perse snel zijn in vanalles ben ik inmiddels wel achter Want Amber kon vanaf dag 1 ook d'r hoofdje optillen; was meteen al erg sterk in de nek; echt ongelovelijk; en ze was al snel met omdraaien; maar gewoon chilled en relaxed zoals mama al vaak heeft gezegd in het leven; dat heeft ze denk van mama overgenomen
Ik probeer d'r veel te stimuleren, maar ze trekt gewoon haar eigen plan.
Ik hoop alleen niet dat ze een al te serieus en denkend kindje wordt, maar dat ze vooral ook veel lol kan maken en lachen, gelukkig kan ze dat laatste zeker wel; vanochtend ook bij papa en mama op bed veel lol gehad
Wat ik over merel en elin hoor herken ik ook terug van Amber toen ze kleiner was; wel sterk; maar erg tevreden blijven liggen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_67286365
ik heb hier juist een klein erg beweeglijk dametje. die ligt nooit stil, zelfs niet als ze slaapt. lawaai is ook goed & gaaf. het eerste wat ze doet als ze wakker wordt is haar bijtring pakken om daar eens lekker mee te gaan meppen op de spijltjes van haar bedje.......ze wurmt zich inmiddels al de hele kamer door. en met dat mooie weer van de laatste dagen laat ik haar lekker in de tuin spelen

shinnie de kat is zich trouwens gister pas bewust geworden van selene's grotere actieradius. het was een gouden moment waar die kat aan kwam lopen, de baby zag. de baby zag de kat en draaide razendsnel naar de kat toe, waarop de kat een rasecht "omfg!!!! weg hier!!!"-momentje had echt, die reactie van shin was goud waard!!!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_67286454
hier een voorbeeldje:
  zondag 22 maart 2009 @ 09:39:01 #110
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67286466
Whehe, zo actief dat ze niet eens scherp op de foto te zetten is .

zondag 22 maart 2009 @ 09:41:52 #111
105850 Fuente
mamamuts
pi_67286483
Simmu whehehe, zo was Sara ook

Ja, Merel is inderdaad gewoon een tevreden klein bulleke. Ze lijkt me ook altijd nog heel klein (anders dan bij Sara), maar dat komt omdat ze nog echt baby is. Ze ligt, en dat is dan goed
Dat omhoogschuiven doet ze dus wel, dus er zit wel iets beweging in
En echt lachen deed ze laatst ook 1 keer met geluid, echt zo'n giechel

Ze heeft vanmorgen tot 7:15 geslapen Zo langzaam aan begint het wel te komen, ene nacht niet, dan weer wel.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 maart 2009 @ 09:44:31 #112
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67286506
licamelijk zit elin denk ik op t lijntje..al kan ze al een paar weken dingen bewust vastpakken. Maar ze is toch echt een brabbelaar hoor, die wauwelten kletst de hele dag door en wil niets missen

Ze ligt niet altijd stil hoor, ze trappelt enthousiast maar een teken van omdraaien (mila! ) heb ik nog niet gezien en denk dat dat ook nog wel erg lang gaat duren
wanna rub mah puppeh?!
pi_67286642
Elodietje heft haar hoofdje zelfs nog niet helemaal op. Haar broer deed dat eigenlijk bijna meteen. Die begon te lopen voor zijn 11 maanden. Ondanks dat ze ook groot en zwaar is nu denk ik dat het een slappe teute is.
pi_67286676
Seb is weer thuis (en wij ook) Hij was weer voorbeeldig in de auto. Papa alleen in de stress onderweg in Duitsland bij het verschonen had meneer zich weer helemaal onder gepoept en hij had doekjes tekort. Belt hij me op vanuit de babyverschoonruimte, dus ik naar de auto om doekjes te halen, kom ik daar staat me er toch een rij "hallooo dauert es nog lange?!" Stom mens met een kind dat allang zindelijk had moeten zijn, stond al vanaf het moment dat hij binnen was met Seb op de deur te kloppen. Ja daar raakt mijn lief wel een beetje van in de stress en dan ook nog Seb helemaal uit moeten kleden tot zijn romper toe. Arme schat. Seb vond het allemaal best
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 22 maart 2009 @ 10:07:13 #115
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67286774
quote:
Op zondag 22 maart 2009 09:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Elodietje heft haar hoofdje zelfs nog niet helemaal op. Haar broer deed dat eigenlijk bijna meteen. Die begon te lopen voor zijn 11 maanden. Ondanks dat ze ook groot en zwaar is nu denk ik dat het een slappe teute is.
Dat duurde bij elin ook even hoor(groot hoofdje)( Elodie heeft toch ook best een hoofd die ze omhoog moet houden?), terwijl ze nu helemaall geen steun meer nodig heeft in haar nekje.
wanna rub mah puppeh?!
  zondag 22 maart 2009 @ 10:07:55 #116
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67286787
quote:
Op zondag 22 maart 2009 09:59 schreef Estrys het volgende:
Seb is weer thuis (en wij ook) Hij was weer voorbeeldig in de auto. Papa alleen in de stress onderweg in Duitsland bij het verschonen had meneer zich weer helemaal onder gepoept en hij had doekjes tekort. Belt hij me op vanuit de babyverschoonruimte, dus ik naar de auto om doekjes te halen, kom ik daar staat me er toch een rij "hallooo dauert es nog lange?!" Stom mens met een kind dat allang zindelijk had moeten zijn, stond al vanaf het moment dat hij binnen was met Seb op de deur te kloppen. Ja daar raakt mijn lief wel een beetje van in de stress en dan ook nog Seb helemaal uit moeten kleden tot zijn romper toe. Arme schat. Seb vond het allemaal best
wat rritant zeg
wanna rub mah puppeh?!
pi_67286923
quote:
Op zondag 22 maart 2009 09:39 schreef Guuzewuus het volgende:
Whehe, zo actief dat ze niet eens scherp op de foto te zetten is .

en dan was dit nog de beste van het stel he!!!!
  zondag 22 maart 2009 @ 10:46:51 #118
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67287359
Wat irritant zeg Estrys... kan me voorstellen dat je man daar zenuwachtig van wordt!

Hier is Maarten wel gelukkig wat beterder, maar nog niet zichzelf hoor... Hij kan gelukkig alweer wat lachen en zich vermaken in de wipper, maar is nog erg snotterig en drinkt zijn flessen 1 á 2 keer per dag op. De rest van de dag laat hij zo tussen de 40 á 100 cc staan (maar kan me voorstellen dat wanneer je niet lekker bent, je ook geen honger hebt).
Maarten rolt zich ook nog niet om, hij ligt lekker op zijn rug in de box, draait natuurlijk dan wel zijn hoofdje (naar zijn voorkeurskant... pff, daar is meneertje al vanaf het begin zo sterk in). Net even op zijn buik in de box, dat vindt hij niet erg leuk, probeert zich wel om te draaien maar wil nog niet erg en daarna begint hij te piepen. Nu ligt hij dus in de wipper en zit ik even te fok!ken...
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 22 maart 2009 @ 11:39:39 #119
108648 cattie
lieve moeder
pi_67288481
Fee is voor het eerst in de bakfiets geweest! Fotoverslag onder spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze vond het leuk geloof ik. Schudden viel erg mee, alleen op een stukje weg met klinkers schudde ze wel wat veel.
  zondag 22 maart 2009 @ 11:41:03 #120
105850 Fuente
mamamuts
pi_67288504
Aaah wat leuk zeg

Trapt dat nou zwaar zo'n fiets?
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 maart 2009 @ 11:44:20 #121
108648 cattie
lieve moeder
pi_67288565
Iets zwaarder dan een normale fiets, maar goed te doen. Ik heb een paar maanden lang 2x per week 10 km en 10 km terug met Ive in de bakfiets gefietst en dat was geen probleem. (We waren al verhuisd, maar Ive moest nog naar het oude kdv.)
  zondag 22 maart 2009 @ 12:53:18 #122
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67290266
Fee
wat handig!
wanna rub mah puppeh?!
  zondag 22 maart 2009 @ 13:03:18 #123
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67290571
Wat een leuke foto's van Fee in de bakfiets!
En wat is het makkeljk hè Cattie? Ik vind het zo lekker dat ik niet meer met de auto weg móet maar ook de fiets kan pakken!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_67291518
Wat leuk in de bakfiets Cattie!

Wij hebben gisteren voor het eerst samen gefietst, erg leuk! En wat Marie net zegt, inderdaad erg lekker dat ik nu niet meer altijd de auto hoef te nemen maar ook de fiets kan pakken!
pi_67291726
Ziet er leuk uit die bakfiets! Dat vind ik wel een nadeel, dat ik niet kan fietsen met Tyler en Kim. Zou wel handig zijn naar het ziekenhuis, opa en oma etc.
Tyler probeerde zich om te rollen vanmorgen, grappig gezicht, met zijn hakjes afzetten en scheefhangen.
Straks komen mijn ouders met de ingelijste geboortelap. Ben benieuwd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 maart 2009 @ 15:07:08 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67294587
ik heb veel te veel gelezen, en een hoofd als een verstopte zeef maar waat ik zo snel gelezen heb:

wat een handige fiets cattie! dat zou ik hier jammer genoeg niet kwijt kunnen, maar wat lijkt het me ook met boodschappen doen handig

mila die zich al omdraait

Fuente, wat een schrik is dat even geweest op het kdv zeg..

Estrys! had je dat mens niet kunnen vragen om te helpen met verschonen en of je haar doekjes mocht gebruiken

Marie, jouw verhaal over maarten lijkt op dat van jr. hier.. meneer mocht van het cb hier afgelopen maandag over op vier flessen per dag en dan de laatste fles van acht uur, meer geven, zodat hij van 8 tot ?? zou gaan slapen. vanaf woensdag is het eigenlijk drama geweest met de fles, weigeren meer te drinken dan 60 per fles, vrijdag en gisteren zelfs twee of drie keer flink gespuugd. ik was behoorlijk in paniek, bang dat ie zou uitdrogen etc. was vrijdag al bij dokter geweest en ik moest afwachten, niet dwingen te drinken.. vandaag is het nog steeds niet lekker met drinken nog steeds max 70 cc per fles, dus ik geef maar wat meer flesjes op een dag, en morgen overleggen op het cb; hij krijgt morgen zijn tweede prikken afgelopen nacht sliep hij overigens wel van half negen tot vijf vanmorgen ..

hij zwerft normaal het bed door, en houdt zijn koppie omhoog. de fysio mag ook afgebouwd worden, hij is zijn voorkeurshouding zo goed als kwijt, en er is niets meer van afplatting te zien.

iedereen die het nodig heeft uit de verte, ik wil jullie niet aansteken met keelontsteking of verkoudheid
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_67299032
djmo, de cb-arts hier raadt het met klem af om voor de 6 maanden al te stoppen met het vijfde flesje! die maakte er toen selene 5 maanden was nog een opmerking over, zo van "goed dat jullie dat niet willen, want ik zie echt wel verschil in gewicht bij kindjes die al een fles minder krijgen" (selene leek er in mijn optiek toen niet aan toe te zijn).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 maart 2009 @ 17:51:41 #128
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67299586
ik was zelf ook niet van plan om er mee te stoppen simmu ik kreeg dit advies van de wvk.. morgen zie ik de arts (gelukkig)

het leek mij zelf al helemaal geen goed idee om ze met koud drie maanden en vijf kilo al op vier flessen te zetten, dus dat doe ik dus ook niet
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_67300649
quote:
Op zondag 22 maart 2009 17:51 schreef DJMO het volgende:
ik was zelf ook niet van plan om er mee te stoppen simmu ik kreeg dit advies van de wvk.. morgen zie ik de arts (gelukkig)

het leek mij zelf al helemaal geen goed idee om ze met koud drie maanden en vijf kilo al op vier flessen te zetten, dus dat doe ik dus ook niet
stom hoe al die deskundigen altijd van alles anders adviseren he, ik blijf me daarover verbazen. soms heb ik echt geen idee wat te doen. meestal klooi ik zelf dan maar wat aan en bevalt dat dan het beste
  zondag 22 maart 2009 @ 18:32:30 #130
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67300679
[frustratiepost]
Waarom moeten die kinderen toch steeds zo snel afbouwen met aantal flessen?! Gelukkig mag je de borst net zo vaak geven als de baby wil... hoewel je daar natuurlijk wel commentaar op krijgt , want dat is toch wel veel gedoe, zo vaak drinken... Ja en? Verschonen vind ik meer gedoe, moet ik dat ook gaan afbouwen?![/fr.p]

Niet als aanval naar jou bedoelt, DJMO, ik vind het juist goed dat jij meer naar je kind dan naar het cb luistert
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_67301105
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:36 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn dochter krijgt krullen en dat is leuk , maar ....

... het zit soms een beetje raar :
[ afbeelding ]
Guuzewuus de krulletjes zijn echt hartstikke leuk. Onze zoon is pas 7 weken oud en heeft verbazingwekkenderwijs geen krulletjes ondanks dat zowel papa als ook mama krullen hebben. Maar misschien komt dat nog.

Even een vraagje aan iedereen: Ik wil graag een boek aanschaffen over baby' s eerste jaren en alles wat daarbij komt kijken. Ik zit te denken aan onderwerpen als ziektes en vaccinaties, voeding, slapen, lichamelijke en fysieke ontwikkeling en noem maar op. Ik heb via de babydoos van een boek gehoord dat "Groot worden 0-9 jaar " heet. Heeft iemand ervaring met dit boek en de inhoud of andere goede tips? Bedankt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 maart 2009 @ 19:13:12 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67301870
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:32 schreef Grijs het volgende:
[frustratiepost]
Waarom moeten die kinderen toch steeds zo snel afbouwen met aantal flessen?! Gelukkig mag je de borst net zo vaak geven als de baby wil... hoewel je daar natuurlijk wel commentaar op krijgt , want dat is toch wel veel gedoe, zo vaak drinken... Ja en? Verschonen vind ik meer gedoe, moet ik dat ook gaan afbouwen?![/fr.p]

Niet als aanval naar jou bedoelt, DJMO, ik vind het juist goed dat jij meer naar je kind dan naar het cb luistert
ik zit op dit moment op zes flessen van zo'n 60 tot 75 cc per keer (maak wel meer, maar hij drinkt gewoon niet meer) nou ja, als meneer dan zo'n bui heeft, krijgt ie van mij wel om de 2½ uur een fles hoor. zolang hij maar genoeg binnen krijgt

@simmu; eerst mocht ik eigenlijk nog niet meer gaan geven per fles, want hij woog nog niet genoeg, ja doei, mijn kind heeft honger, geeft aan dat hij meer per voeding wil dus krijgt hij dat van mij. ik laat mijn zoon geen honger lijden omdat hij nog 200 gram onder het gewicht voor 165cc per fles zit

pi_67302083
wat grijs al zegt hoor: bv mag geheel op verzoek. lijkt me dan dat dat met flesjes ook kan. ik had aan selene wat dat betreft een makkelijke, want dat is net zo'n gewoontediertje als ik als ik elke dag om 4 uur met een flesje aankom verwacht mevrouw om 4 uur stipt een flesje! dit heeft dan uiteraard ook als gevolg dat ze elke dag zo rond dezelfde tijden slaapjes doet oh, nu ik dit tiep bedenk ik me hoe erg we eigenlijk zijn tot en met de volgorde: eten --> box spelen terwijl ik opruim --> buitenbox spelen/tutten met mij en dan een slaapje en dan beginnen we opnieuw uitjes doen we dan tijdens slaapje-tijd. als we een hele dag weggaan houden we gewoon het vaste eet-schema aan.
  zondag 22 maart 2009 @ 19:33:18 #134
105850 Fuente
mamamuts
pi_67302434
DJMO, goed dat je er niet naar luistert hoor! Zo'n ukje heeft gewoon honger als het honger heeft, klaar.
Merel krijgt ook fles op verzoek, ze redt het niet met 4 flessen, drinkt er 5 op de tijden dat het haar uitkomt.
Al zou ik haar in een ritme 'willen' hebben, ze is er totaal niet aan toe.

Merel is ziekjes, moest veel huilen in de namiddag en had 38,2. Net maar lekker in badje gedaan en erna een zetpil. De fles ging vervolgens leeg en nu ligt ze lekker te slapen. Hopen dat ze niet echt ziek wordt..
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 maart 2009 @ 19:39:00 #135
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67302615
Elin lult al een half uur tegen haar allerstomste speeltje
vanmorgen ook al, zo'n verschoten tweedehandsschildpad.
Maargoed het houdt haar bezig en het is enorm schattig
Ik heb haar net een keer extra moeten aanleggen omdat ik zo ontzettend lekte (ze heeft een roze jurkje met roosjes (room7) en een roze vestje aan leklek
wanna rub mah puppeh?!
  zondag 22 maart 2009 @ 19:39:40 #136
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67302637
oh sterkte fuente, hopen dat het afzakt
wanna rub mah puppeh?!
pi_67302693
Beterschap Fuente voor je kind, hopelijk is de koorts gauw weg. Jair heeft vooral s'avonds vaak last van krampjes. Dat kan soms vrij heftig zijn. Ik vind het altijd heel erg zielig voor hem en lijdt met hem mee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_67302813
ach Fuente, beterschap voor Merel.

Daryl heeft van de week voor de tweede keer prikjes gehad en volgens mij zit ze ook in een sprongetje. Ze wil niks vandaag, bleef maar een beetje jengelen en doen. NU ligt ze net op bed in is ze wel stil. Hopen dat het even zo blijft.

Volgens mij zei ik het van de week nog, dat ze zo lief en makkelijk was, dat er haast wel een sprongetje aan zou moeten komen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_67303389
Misschien is het met de regels voor flesvoeding net zoiets als met degene voor borstvoeding. Je krijgt wel eens verteld dat je kind niet langer dan zo en zo veel minuten aan de borst mag drinken en er zijn allemaal schema's voor. Jair drinkt zo'n 15-30 minuten per borst wat best lang is. Hij drinkt niet de hele tijd door heel actief en het hangt ook van het tijdstip van de dag en van zijn moeheid af. Hoewel ik nu ook altijd zorg dat hij eerst goed wakker is voordat hij drinkt. Maar ik trek me niet al te veel aan van deze schema's want hij is heel alert, meestal vrolijk en opgewekt en groeit goed. Dus trek je er niet te veel van aan DJMO zou ik denken.

Hadden jullie kinderen trouwens veel last van de prikjes. Wij moeten over anderhalve week voor de eerste DKTP en PNEU prikken naar het cb. Ik zie er een beetje tegenop.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 maart 2009 @ 20:05:07 #140
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67303525
Elin kreeg precies 3 uur na de prikjes een flinke huilbui en is diezelfde avond een paar keer hard huilend wakker geworden. na een zetpilletje viel ze in slaap en de volgende dag heeft ze ontzettend veel gemaft en moest ze niet huilen, na 3 dagen zag je nog wel de rode plekken op de beentjes maar ze had geen last meer.

en de prikjes zelf vallen wel mee, de eerste schrok ze even en bij de 2e moest ze even huilen omdat die prikt maar de pijn kwam pas echt na 3 uur
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 maart 2009 @ 21:10:03 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67305799
hier heeft jr. heel even gehuild bij de tweede prik en de hele dag geslapen, beetje verhoging gehad, één zetpilletje gegeven en volgende dag was hij nog wat mat, maar wel wakker volgens zijn schema zeg maar..

ik leg hem net een half uurtje gelee op bed na fles nummer zeven, die zowaar bijna op ging . dat is wel het voordeel van een vast avond ritueel . ik hoor hem na het aanzetten van het geluidtrekpopding en een kus helemaal niet meer. Was ook zo'n leuke van het cb: ja als je hem op bed legt, moet (!) je hem tien minuten laten huilen voor je gaat kijken, dat is zijn manier van de dag verwerken. yeah right.. hij pit al voor ik de kamer uitben, wat nou huilen overigens werd het badje vanavond verruild voor een douche met mama samen, en hij vond het geweldig

om een uur of twaalf maak ik hem wakker voor zijn laatste fles, en dan hoop ik dat hij morgen weer een beetje in zijn normale doen is.. ritme is toch wel lekker vind ik

fuente beterschap voor mereltje

dakota: zo zijn ze vaak met het oudste en goedkoopste gekregen spul tevreden, en het hele dure speciale mooie wat je zelf koopt kijken ze niet naar om

pi_67318328
Goed om te weten, dat jullie kinderen niet superveel last hadden van de prikjes. Wij gaan een paar dagen na de vaccinaties op vakantie en hebben een langere autorit voor ons. Ik was even benieuwd naar verhalen van anderen om er zeker van te zijn, dat tegen die tijd alles weer in orde is. Maar er liggen 5 dagen of zo tussen. Dus dat moet wel lukken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_67323191
Seb zit op vijf soms zes flessen van 165 ml en ik probeer nu 200 omdat hij niet meer tevreden lijkt. Bij het CB zeiden ze dat we moesten proberen om de nachtvoeding af te bouwen maar dat advies gaven ze niet omdat het goed is voor het kind maar meer voor de ouders heb ik het idee. Ik luister naar de adviezen van het CB en pik er uit wat mij goed lijkt voor Seb. Hij drinkt zijn fles altijd leeg overigens. En spuugt nog wel heel regelmatig vooral twee uur na de voeding heeft hij nog steeds veel last van zuur. Maar we zijn gestopt met de Johannesbroodpitmeel, daar kon hij heel moeilijk van poepen en spugen ging ook niet en dan was hij steeds zo overstuur, door kramp vermoed ik. Zonder het spul spuugt hij wel makkelijker en poept hij twee keer op een dag en hij is echt een heel stuk vrolijker, dat is echt een heel verschil. Overigens sliep hij met voeding met JPM wel door en sinds ik daar mee gestopt ben niet meer, dat is dan weer minder maar ach, wat niet is dat is niet. Komt allemaal wel weer. Ik heb nu tenminste weer een vrolijk ventje en krijg een grote smile als ik 's ochtends zijn kamer binnenkom.

Morgen gaat hij voor het eerst naar het KDV. Ben benieuwd. Ik zie er niet echt tegenop, ook niet om te gaan werken. Mijn man gaat morgenochtend mee om hem weg te brengen, hij is nog nooit daar geweest en is wel handig dat ze hem ook hebben gezien.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 23 maart 2009 @ 14:06:38 #144
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67323434
Spannend Estrys... vind je het ook lekker om weer te gaan werken?

Lennon zit nu nog steeds op 6 flessen van 135 en drinkt ze nog niet eens allemaal helemaal leeg, dus ik denk dat het hij het prima vindt zo. We willen wel morgenavond gaan proberen de avondvoeding van 11 uur eraf te halen, kijken of hij het dan redt tot 5-6 uur smorgens. En dan gaan we ook over naar 5 flessen van 165 cc, het is altijd te proberen, helemaal nu ik nog gewoon thuis ben.
Vanmorgen is hij naar kdv geweest en dat ging heel goed, hij had lekker geslapen, fles gedronken en in zo'n swingding gezeten, dat vond hij heel erg leuk. Nu is hij moe en ligt lekker te slapen....
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 maart 2009 @ 14:08:06 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67323488
ik kom net weer van het cb af, wat dat slechte drinken betreft en het spugen had ik het goed aangepakt volgens de arts (minder geven per fles en vaker aanbieden zodat hij toch wat binnenkreeg)

sinds vanmorgen drinkt hij weer vrij redelijk, de 2e fles van 120 cc ging bijna helemaal op. de derde dronk hij dan maar weer 55 cc, maar nu weer bijna 90 cc(ik bied elke twee/drie uur aan nu)

hij was door het ziekzijn afgelopen week 225 gram afgevallen tov vorige week hij woog nu 4800 gram, en 59,5 cm. verder zag hij er prima gezond uit, ondanks het snotteren. dus ik ben blij hij heeft zijn prikjes gehad, was even schrikken en bij de tweede huilen hij ligt nu rustig in de box.

hij mag trouwens (ik gaf aan dat hij zo graag om zich heen kijkt en alles wil zien) in de ligstand in de wandelwagen meegenomen mee worden, dus ik denk dat ik volgende week als het mooi weer wordt, de kinderwagenbak in de schuur, of boven op de kast zet

maandag 23 maart 2009 @ 14:18:00 #146
114177 Diaan73
pi_67323850
Wat ben je al vaak bij cb geweest of lijkt dat maar zo?? Wij zijn nog maar 1x geweest en de volgende keer is pas 14 april.. dan is hij al bijna 3 maanden... eerder kon niet, dat zat al vol volgens de assistente.

Maar leuk dat hij al in de kinderwagen meegenomen mag worden... en fijn dat hij wat beter drinkt nu.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 maart 2009 @ 14:32:35 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67324366
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:18 schreef Diaan73 het volgende:
Wat ben je al vaak bij cb geweest of lijkt dat maar zo?? Wij zijn nog maar 1x geweest en de volgende keer is pas 14 april.. dan is hij al bijna 3 maanden... eerder kon niet, dat zat al vol volgens de assistente.

Maar leuk dat hij al in de kinderwagen meegenomen mag worden... en fijn dat hij wat beter drinkt nu.
nee hoor diaan, lijkt niet zo, het is zo ik ga sowieso elke twee weken (op verzoek/eis van jeugdzorg, net zoals ik om de week ook een afpsraak heb bij de huisarts) en heel vaak ga ik de andere week ook nog, omdat ik gewoon nieuwsgierig ben naar zijn gewicht en ja ik was zaterdag helemaal in paniek toen hij het wipstoeltje helemaal onderspuugde .. het leek wel alsof hij erin stikte .. dus ben blij dat dat over is

fijn dat lennon het naar zijn zin had op het kdv

en estrys spannend hoor !!

maandag 23 maart 2009 @ 14:36:57 #148
114177 Diaan73
pi_67324521
Okay, dan verbeeldde ik het me toch niet.

dus je hoort elke week wat zn gewicht is pffff ik hoor het de 14e wel weer hoor, en tot die tijd gaan we gewoon af op gevoel en op hoe Lennon het doet....
Make love, not war ☮
pi_67324915
Wat goed dat het goed ging met Lennon bij het kdv. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal zijn als Jair voor het eerst een uur of twee niet bij me is. Is al wel eens gebeurd tussen voedingen door, daar niet van. Maar dat was toch anders. Dan was hij bij zijn vader of oma.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_67324984
Wat goed DJMO dat het weer beter gaat.

Ik ben zelf al twee keer bij het cb geweest met vier weken en zes en een halve week. Ik had wel begrepen dat bezoek met vier en acht weken normaal is. Maar misschien verschilt dat per cb of tussen kinderen met bv en kinderen met flesvoeding. Geen idee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')