abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 14:51:35 #151
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67325015
Wat fijn dat het goed is gegaan met Lennon op het kdv!

Ik heb het idee dat Maarten bezig is met een sprongetje, zijn flessen niet goed leegdrinken, meer huilerig en onrustiger slapen... Dat komt wel lekker uit na de prikken en het ziek ervan zijn. Hebben we het maar allemaal weer gehad straks!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_67325495
quote:
Op zondag 22 maart 2009 10:07 schreef Dakota het volgende:

[..]

Dat duurde bij elin ook even hoor(groot hoofdje)( Elodie heeft toch ook best een hoofd die ze omhoog moet houden?), terwijl ze nu helemaall geen steun meer nodig heeft in haar nekje.
Ja, maar Fons had een even groot hoofd hoor.
pi_67328903
Het spannendste vind ik toch wel of ik het 's ochtends allemaal op tijd rond kan breien Ik ben niet zo'n ochtendmens namelijk. Ik heb vanmorgen een try-out gedaan en ik was om 8 uur redelijk startklaar (had ik ondertussen ook nog even de stofzuiger door de kamer gehaald) Ik had alleen niks klaar gelegd voor Seb dus moest ik nog bedenken wat ik hem aan ging trekken en dat duurt altijd even. Vanavond dus maar vast alles klaar leggen. Wanneer ik om 7 uur opsta kan ik om acht uur vertrekken en ben ik om half negen wel op mijn werk. (nog geen 10 minuten met de auto). Ik vind het niet erg om weer te gaan werken, echt zin hebben is wel weer een groot woord. Waarschijnlijk is het een hele ochtend emailtjes verwerken in eerste instantie. Nou maar eens een karakter beschrijving van mijn ventje schrijven in zijn boekje voor het KDV.
Seb zijn karakter in smileys:

Ow DJMO de wandelwagen is leuk! Dat ga ik ook maar eens doen, Seb is ook zo'n wakkere die graag alles wil zien. Bovendien kan hij echt bijna niet meer in de bak. Het is alleen niet echt weer op het moment, jammer hoor, kunnen we er niet lekker op uit deze laatste dag.
ti amo pił di ieri ma meno di domani
  maandag 23 maart 2009 @ 17:13:45 #154
108648 cattie
lieve moeder
pi_67329955
Succes morgen Estrys!

Diaan, fijn dat het goed ging.

Fee heeft nog maar 1x in de wandelwagen gelegen. We gaan altijd met de draagdoek. Ze kan dan ook lekker om zich heen kijken. Ze is nogal nieuwsgierig!
pi_67331219
ik moest met 4,8 en 12 weken maar nu ben ik dus met 4,10 en de volgende is als ze 14 weken is
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67331248
o wandelwagen ik wacht er nog even mee

Cattie, hoe knoop jij Fee?
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 23 maart 2009 @ 18:31:53 #157
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67332133
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:10 schreef DJMO het volgende:
Was ook zo'n leuke van het cb: ja als je hem op bed legt, moet (!) je hem tien minuten laten huilen voor je gaat kijken, dat is zijn manier van de dag verwerken.
Wij kregen ook zo'n soort advies. Als ze huilt mag je haar 30(!) minuten lang laten huilen, op het moment dat ze 1 minuut stil is, begint die telling van 30 minuten weer opnieuw. Dikke middelvinger dus. Ik laat mijn kind niet huilen, klaar, geen haar op mijn blonde hoofd die daar maar over denkt.

Bovendien was dat advies volgens mij een mislukte interpretatie van die niet ingevoerde richtlijn...
  maandag 23 maart 2009 @ 18:36:20 #158
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67332264
Estrys, ik zou morgen wel wat langer uittrekken hoor dan een half uurtje om op je werk te komen.
Als ik naar mezelf kijk, dan ga ik om half 8 Maarten en mezelf jassen aandoen en Maarten in de maxi cosi enzo, tassen voor hem en mij erbij pakken etc. Dan Maarten in de auto, dan is het nog 3 minuten met de auto. Maar voordat ik het kdv weer uitben is het zo een kwartier verder, Maarten weer uit zijn jas hijsen, spulletjes uit zijn tas in zijn mandje, Maarten ergens installeren (vaak bij de leidster) en overdragen hoe laat hij zijn fles moet en zo. Eer ik dan weer in de auto zit is het tien over 8! Dus ik zou als ik jou was iets eerder vertrekken...
  maandag 23 maart 2009 @ 19:08:25 #159
108648 cattie
lieve moeder
pi_67333270
Met alleen Ive was het een uur vanaf opstaan tot weggaan bij het kdv, kdv is 3 min lopen.

Dakota, in de front cross carry (kan alleen met een niet rekkende doek), kom anders mee naar het draagdoekentopic.
  maandag 23 maart 2009 @ 19:29:16 #160
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67333949
Dat deed je snel Cattie! Dat zou ik niet redden hoor, wel in een uur van opstaan tot weggaan van huis maar ik ben toch even zoet met overdragen en afscheid nemen van Maarten enzo...
pi_67334836
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:36 schreef Marie79 het volgende:
Estrys, ik zou morgen wel wat langer uittrekken hoor dan een half uurtje om op je werk te komen.
Als ik naar mezelf kijk, dan ga ik om half 8 Maarten en mezelf jassen aandoen en Maarten in de maxi cosi enzo, tassen voor hem en mij erbij pakken etc. Dan Maarten in de auto, dan is het nog 3 minuten met de auto. Maar voordat ik het kdv weer uitben is het zo een kwartier verder, Maarten weer uit zijn jas hijsen, spulletjes uit zijn tas in zijn mandje, Maarten ergens installeren (vaak bij de leidster) en overdragen hoe laat hij zijn fles moet en zo. Eer ik dan weer in de auto zit is het tien over 8! Dus ik zou als ik jou was iets eerder vertrekken...
Hebben ze dan geen ' afgeefloket' bij het KDV?
Het is niet erg als ik om kwart voor negen op mijn werk ben, dan werk ik tot kwart over vijf. Morgen gaan we inderdaad wel wat eerder hoor, maar ik denk dat het steeds sneller gaat. Zonder kind vertrok ik om tien voor half negen naar mijn werk vanaf huis en het KDV ligt op de weg naar mijn werk, dus als ik daar om acht ben en twintig minuten daar blijf ben ik er wel om en nabij half negen. Het is de bedoeling dat mijn man hem ook een keer in de week weg gaat brengen, of misschien wel meerdere keren aangezien hij veel sneller klaar is (geen haar en zo )
Op mijn werk doen ze meestal niet moeilijk over een kwartiertje (Brabants kwartiertje ) Ik ga wel zo direct alle tassen en zo klaar leggen want als ik dat morgenochtend nog moet doen vergeet ik de helft.
pi_67334964
ok, ik ben hier de fout in gegaan......

selene mag drinken uit een bekertje. vindt ze prachtig en het lukt best aardig (ik maal niet om knoeiboel ). dus nu.......graait ze met een noodgang naar *alles* wat er ook maar in de verste verte uit zou kunnen zien als "een bekertje". dus ook potjes fruit en bakjes prakkie. morgen gaan we naar het cb (de wvk deze keer die ik nog niet ontmoet heb), daar wil ik het eens goed over haar eten hebben want ik ben niet helemaal tevreden denk ik. ze eet nu we bieden nu aan:

8.00: 200 cc pap. uit een flesje. gewoon nutrix, andere moet ze niet. nutrix van een lepeltje ook niet.
9.30: fruit. ofwel een geprakt peertje of appeltje ofwel een potje.
12.00: een bruine boterham met halvarine erop. ofwel kaas ofwel appelstroop erop/erbij en 200 cc melk
16.00: 200 cc melk
17.30: prakkie. uit een potje want zelfgemaakt moet ze niet
20.30 oid: 230 cc aan pap.

en het meeste gaat op. tussendoortjes als ligakoek, rijstewafels of soepstengels geeft ze niet om. brood eten duurt vrij lang, al met al eet ze toch wel zowat elk anderhalf uur. is dit nu veel, weinig of genoeg? (naja, wat selene betreft is het prima dus, die's tevreden hiermee, maar ik wil graag wel een referentiekader. broertje is dat niet want die wilde gewoon nooit eten. ever. nog steeds eet hij niks anders dan patat en frikandellen). volgens het cb moet ze ook nu en dan thee tussendoor. als ik dat doe gaat dat van de flesjes 'af' zeg maar, dus die hebben we weer laten vallen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 maart 2009 @ 21:30:30 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67338512
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:31 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Wij kregen ook zo'n soort advies. Als ze huilt mag je haar 30(!) minuten lang laten huilen, op het moment dat ze 1 minuut stil is, begint die telling van 30 minuten weer opnieuw. Dikke middelvinger dus. Ik laat mijn kind niet huilen, klaar, geen haar op mijn blonde hoofd die daar maar over denkt. [ afbeelding ]

Bovendien was dat advies volgens mij een mislukte interpretatie van die niet ingevoerde richtlijn...
al zou het de richtlijn wel zijn, dan zou ik er nog niet aan denken
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_67338584
idd..ik ga mn baby zeker een half uur laten huilen niet alleen frusterend voor haar, net zo hard voor mij
wanna rub mah puppeh?!
pi_67346319
Nou zeven uur opgestaan, zit al startklaar Mijn lieve mannetje voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Hij heeft de trui met zijn naam aan, kan niet mis Vind het toch wel spannend hoor, maar voel me niet echt emotioneel eronder of zo. Komt misschien nog.
Ik spreek jullie straks weer lekker fokken op mijn werk
pi_67346375
Veel succes Estrys!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67346827
succes estys.

ik heb mijn lieve meid wel eens veel langer laten krijsen dan 30 minuten
maar ik moet er wel bij zeggen. ze was in bad geweest, had gepoept, had schone luier, wilde niet bij mij zijn, niet bij papa, niet spelen, had al gegeten, helemaal niks mee te beginnen. ze wilde niks. na 3 uur was ik het zat en moe en heb ik haar laten krijsen. elke dag ging dat zo. nou na 3 maanden ben je op.
toen was ik hopeloos en heb haar gewoon in bed gelegd en maar laten krijsen. wij wisten het niet meer. het cb wist het ook niet ik had alles gedaan volgens hun, niemand had een oplossing. daar zat ik dan huilend op de trap niet wetend wat mijn lieve kleine meisje had. na een uur is ze in slaap gevallen.
de volgende dag ging het goed en eigenlijk na die avond ging het steeds beter. wat heb ik me een vreselijke moeder gevoeld.

[ Bericht 97% gewijzigd door Popples op 24-03-2009 08:43:41 ]
mama van 3 kids!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 08:45:24 #168
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67347001
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 07:46 schreef Estrys het volgende:
Nou zeven uur opgestaan, zit al startklaar Mijn lieve mannetje voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Hij heeft de trui met zijn naam aan, kan niet mis Vind het toch wel spannend hoor, maar voel me niet echt emotioneel eronder of zo. Komt misschien nog.
Ik spreek jullie straks weer lekker fokken op mijn werk
En Estrys hoe is het gegaan... enne fokken op je werk!! Daar moet je werken.

Ik vind een half uur laten huilen ook wel erg veel. Ik ben niet een type dat snel naar boven gaat, maar 5 -10 minuten vind ik toch echt het maximum om een baby te laten huilen.
Make love, not war ☮
pi_67347890
Mila heeft net haar eerste prikjes gehad, ze huilde heel kort maar zo hartverscheurend dat mama ook eventjes moest huilen Nou ja, verder is ze weer goedgekeurd en was ze weer prima aangekomen.
pi_67348057
Estrys Succes met je 1e werkdag vandaag
Fuente hoe is het met zieke Mereltje?
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 09:25 schreef Raissa het volgende:
Mila heeft net haar eerste prikjes gehad, ze huilde heel kort maar zo hartverscheurend dat mama ook eventjes moest huilen Nou ja, verder is ze weer goedgekeurd en was ze weer prima aangekomen.
Ach gossie rotprikjes ook! Wel super dat Mila het zo goed doet Raissa!

Hier laten huilen, als troosten/schone luier/dorst/ niet meer helpt de 10 minuten regel.
Laatste 2 avonden gaan hier even minder, ik denk aan tandjes (maar dat denk ik al 6 maand) Koen is helemaal uit zijn doen, ontroostbaar, wil een beetje drinken verder even hangen en huilen.
Dus hebben we gister maar een zetpilletje gegeven. Hij was zo uit zijn doen, flink rooie wangen en veel kwijl en op zijn vinger sabbelen.
En overdag is er niets aan de hand. Lekker vrolijk, lekker kruipen en spelen.
Ohja de nieuwste trend: Mamamamamamamamamaam
pi_67348233
het ligt eraan wanneer selene huilt of ik er naartoe ga of niet. 's nachts doet ze weleens een kort huiltje, maar ervaring heeft geleerd dat je er dan beter niet naartoe kan. als je niet gaat is het binnen 5 minuten over, als je wel gaat is het de rest van de nacht gedonder.

soms heeft ze een huiluurtje, dan kunnen we vanalles doen en/of laten maar dan huilt ze toch. dan doen we de kwartiertje regel. ernaartoe, troosten, eventjes bij mij liggen, liedje zingen (mijn liedje kalmeert haar altijd tot nu toe) en dan terug haar bedje in en een nieuwe poging. soms heeft ze na een drukke dag een half uurtje nodig om gewoon in slaap te vallen. ik moet er wel bij zeggen dat dit zo gegroeid is hoor. toen ze kleiner was gingen we er altijd naartoe. eerlijk gezegd huilt ze gewoon niet zoveel. je kan er wel donder op zeggen dat als hier familie is geweest ze alles bij elkaar brult zodra ze weg zijn. dat wel.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_67348245
Nou Seb was vrolijk aan het lachen toen ik afscheid van hem nam, volgens mij dacht ie he he eindelijk zonder dat mens Ik vond het ook niet zo emotioneel als ik dacht, voel me wel een soort van kaal nou of zo alsof ik iets ben vergeten. Ow en op het KDV hing een bordje op de deur: "er heerst waterpokken"
Ik ben nu even wat mailtjes door aan het werken (350 stuks en daarvan is zeker 200 spam, in de spamfilter zelf zitten er 17 ongewenst, die werkt dus ook lekker ) en ik hoorde vanmorgen dat ze de verdieping waar we zitten gaan verbouwen en we gaan vrijdag tijdelijk naar het gebouw hiernaast verhuizen, dus ik val met de neus in de boter, kan meteen mijn spullen inpakken. Ach de dag is zo voorbij.
pi_67348402
ahw arme Mila..
Succes Estrys..misschien krijg je straks nog wel last van babyheimwee

Ik heb gelukkig nog 2 weken verlof
wanna rub mah puppeh?!
pi_67348518
babyheimwee haha, ik mag hem straks gewoon weer ophalen hoor. En zo waardeer je de weekenden en vakanties wel wat meer

Ik ben trouwens om 7 opgestaan, om tien voor acht jassen aangedaan en vertrokken. Om 10 over 8 stond ik weer buiten bij het KDV, toen nog maar even naar AH voor het avondeten, hoeft dat straks niet meer en was ik nog voor half negen op mijn werk
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:07:59 #175
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67348939
Estrys, zo'n bordje hing er ook bij ons op het kdv... Maar je hebt het allemaal goed en snel gedaan hoor!! En dan ook nog de boodschappen SnelleJelle!! Fijn trouwens dat Seb het wel naar zn zin had toen je wegging, is een stuk makkelijker weggaan dan als ze huilen.

Werkze, nou ja succes met inpakken en mailtjes lezen vandaag!!
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')