wat ze niet kennen hoeven ze ook nog niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Niet met een lekker chocolaatje of een koekje?? Vind ik wel erg streng hoor, dat hoort er toch gewoon bij.
Ik denk dat Peterfan bedoelt als ze wat ouder zijn en je ze teveel afschermt voor de wereld, dat je ook te beschermend kunt zijn... of zoiets?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:12 schreef Dakota het volgende:
[..]
doe niet zo raaralsof die van ons wel angstig en benauwd zal zijn
dat wij extra komen kijken merken ze ten eerste niet eesn, en mocht er wel wat zijn..dan zijn we er iig snel achter
de wereld ontdekken ze sowieso nog niet als ze zo klein zijn..en mocht dat wel zo zijn, dan doen ze dat dus samen met mama. En de oppas vertellen wat wel en niet mag lijkt me het meest logische wat je ooit kan doen. Als ze je achteraf vertellen dat de kleine lekker van de suikerpot heeft gesnoeptword je niet gelukkig.
wat ik wil zeggen. jij gaat er meteen vanuit dat we met ons kind in een stil onker kamertje zitten met de armen stevig eromheen gevouwen ..
wij hebben het dan ook over baby's die jonger zijn dan 3 maandenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik denk dat Peterfan bedoelt als ze wat ouder zijn en je ze teveel afschermt voor de wereld, dat je ook te beschermend kunt zijn... of zoiets?
Dus jij gaat haar zelf ook geen chocolaatje of koekje geven? Ik ben zelf best een snoeper, vooral wat chocolade betreft.. ik vind dat er ook gewoon bijhoren. Twan is er in ieder geval niet veel slechter van geworden en ook niet hebberd wat snoep betreft en dat komt denk ik omdat het geen taboe is.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:14 schreef Dakota het volgende:
[..]
wat ze niet kennen hoeven ze ook nog niet.
je kan een kind op zoveel manieren verwennen..dat hoeft niet met eten.
anders kijg je idd een omachocola of een omakoekje..dat wil ik r echt niet aanleren.
Zo bedoelde ik dat natuurlijk niet hoor. Ik bedoelde meer dat ik nooit zo' n last heb van angsten en wantrouwen naar anderen, ik laat mijn zoontje gewoon makkelijk achter. Dat komt denk ik door mijn opvoeding, en dat wil ik hem later ook meegeven. Dus ik bedoelde het meer naar het gevoel wat ik er bij heb, en hoe dat dan komt snap je? Sowieso kun je zulke kleintjes wat dat betreft volgens mij nog niet zoveel meegeven. Behalve dan een gevoel van veiligheid en geborgenheid. Bij mij of, als dat even niet kan, bij mensen die (bijna) net zoveel van hem houden zoals de opa's en oma's, of die gewoon goed voor hem zorgen zoals het kdv.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:09 schreef Reinhilde het volgende:
Oi, Peterfan, dat ik Thomas nu graag bij me houdt betekend niet automatisch dat hij opgroeit met angsten en benauwdheden he? Dat is wel erg kort door de bocht.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:18 schreef Reinhilde het volgende:
Diaan, je prikkelt me tot een stevige discussie wb eten en snoepen, maar dat doe ik liever een keer face-to-face, omdat ik denk dat we dan minder langs elkaar heen gaan praten dan hier.
En dat het een leuke discussie blijft.
Ik wel even kwijt dat wmb een koekje en een chocolaatje er zeker niet zomaar bij horen.
--allergieen--
Tuurlijk ik zal r af en toe ook wel laten snoepen, ben zelf ook een snoeper (maar rozijntjes en soepstengels kunnen als ze zo klein is net zo goed)quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dus jij gaat haar zelf ook geen chocolaatje of koekje geven? Ik ben zelf best een snoeper, vooral wat chocolade betreft.. ik vind dat er ook gewoon bijhoren.
en dan links de "makkelijke" en rechts de "moeilijke" moedersquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:20 schreef Estrys het volgende:
zullen we dan maar een meet organiseren? soort discussiebijeenkomst
Ligt eraan bij welke leeftijd! Het eerste jaar volg ik het voedselschema van Stefan Kleintjes. Dus met een maand of 8 (zo uit mijn hoofd) vind ik een rijstewafel prima.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
en dan links de "makkelijke" en rechts de "moeilijke" moedersik zie het al voor me.
Cattie, een rijstewafel oid mag wel?
ik ga ook niet moeilijk doen over potjes, tuurlijk stimuleer ik haar dan om vers te eten, maar als t niet gaat gaat t niet.. ik wilde zelf bijv ook alleen maar gele vla en fruitmoesjes.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]als er allergiėn zijn, wordt het natuurlijk een ander verhaal, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb ook over een normale situatie zonder allergiėn.
Ik vind dat er soms wel erg gemakkelijk wordt gepraat over het eten van dat en dat moet hij/zij eten en ze moeten alles eten. Tot dat je een hele moeilijke eter hebt (dat was Twan) en allang blij bent dat ie wat eet en als dat dan elke dag bijv. macaroni uit een potje is... prima!! Hij krijgt in ieder geval wat binnen. Zo heb ik toen ik klein was maanden alleen maar gele vla gegeten.. de rest spuugde ik gewoon uit.
En voor mij is de normale situatie: met allergieen. Daar zit meteen een verschil he?!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]als er allergiėn zijn, wordt het natuurlijk een ander verhaal, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik heb ook over een normale situatie zonder allergiėn.
Ik vind dat er soms wel erg gemakkelijk wordt gepraat over het eten van dat en dat moet hij/zij eten en ze moeten alles eten. Tot dat je een hele moeilijke eter hebt (dat was Twan) en allang blij bent dat ie wat eet en als dat dan elke dag bijv. macaroni uit een potje is... prima!! Hij krijgt in ieder geval wat binnen. Zo heb ik toen ik klein was maanden alleen maar gele vla gegeten.. de rest spuugde ik gewoon uit.
Ik bedoel natuurlijk ook niet voor die kleintjes chocolade en koekjes als zouden bijv. rijstewafels wel kunnen.... ik merk dat ik in ieder geval minder moeilijk erover denk...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:23 schreef Dakota het volgende:
[..]
Tuurlijk ik zal r af en toe ook wel laten snoepen, ben zelf ook een snoeper (maar rozijntjes en soepstengels kunnen als ze zo klein is net zo goed)
ik wil r gewoonweg niet aanleren dat opa en oma haar koekjes en chocola geven..omdatze dat dan gaat verwachten.
ik wil er zelf ook geen gewoote van maken maar iets speciaals. dus een bakje chips (als ze iets ouder is) in t weekend. en in tegen de avond een koekje ofzo. Zo ben ik zelf ook opgevoed.
mijn zusjes zijn zwaar verwend, en dat kun je ook aan ze zien. Die werden om de haverklap volgepropt met zoete meuk en vinden ' iets lekkers' ook niets speciaals meer..die kauwen koekjes weg als robots.
maar wat is makkelijk en wat is moeilijkquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
en dan links de "makkelijke" en rechts de "moeilijke" moedersik zie het al voor me.
Cattie, een rijstewafel oid mag wel?
die regeling is voor als ze ouder is hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk ook niet voor die kleintjes chocolade en koekjes als zouden bijv. rijstewafels wel kunnen.... ik merk dat ik in ieder geval minder moeilijk erover denk...
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Misschien niet raar, eerder 'niet-bewust'. Of wel bewust en het onzin vinden wat wij willen voor ons kind.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:28 schreef peterfan het volgende:
Maar zijn jullie potentiele oppassers dan echt zo raar dat ze tegen allergieen ed in zouden gaan? Of echt vingers in suikerpotten stoppen? Of denken jullie dat alleen maar??
Er zijn al zoveel dingen langs gekomen die voor links of rechts, of boven of onder, of moeilijk of makkelijk beledigend kunnen zijn... Ik denk echt dat Diaan het niet rot bedoeld hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:30 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
![]()
Eigenlijk vind ik dit best beledigend.
Doordat ik heel me bewust ben van voedsel en ingredienten en mijn baby bij me houd, ben ik meteen een 'moeilijke' moeder? Ik lees het maar even met een knipoog, goed? Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp.
Dat hoop ik ook voor je Diaan!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:30 schreef Diaan73 het volgende:
Reinhilde, is het nu al bekend dan dat Thomas allergisch is?
Ik heb ooit voor Twan zelf eten gemaakt, nou mooi dat hij dat niet wilde eten... en ook niet eens mijn lekkere fruithapjes die ik zelf zo lekker vond.![]()
En natuurlijk geen koekjes als avondetenik heb weleens alleen en toetje gegeven en geen avondeten, maar daar werd hij ook niet anders van.
Ik hoop dat Lennon een betere eter wordt....
Weet ik, daarom lees ik het ook met een knipoog! Maar wilde het toch even zeggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er zijn al zoveel dingen langs gekomen die voor links of rechts, of boven of onder, of moeilijk of makkelijk beledigend kunnen zijn... Ik denk echt dat Diaan het niet rot bedoeld hoor.
Dat is onvermijdelijk bij een gesprek als dit.
Echt waar joh? Dat lijkt me dan ook lastig en vervelend. Jammer is dat als mensen er geen rekening mee willen houden! Kijk, niet bewust, daar kun je iets aan veranderen. Maar wel bewust en je er niets van aantrekken, dat lijkt me echt vervelend!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:31 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Misschien niet raar, eerder 'niet-bewust'. Of wel bewust en het onzin vinden wat wij willen voor ons kind.
Dat is ook erg vervelend en ik vind het ook heel goed en verstandig van je dat je het zo in de gaten houdt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:34 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor je Diaan!![]()
Er zijn nog geen testen gedaan bij Thomas, maar ik eet zelf bepaalde dingen niet of met mate, vanwege mijn eigen intoleranties mbt bepaald voedsel. Wel heeft hij een beetje eczeem. In mijn familie is het eerder regel dan uitzondering dat er allergieen/intoleranties zijn helaas.
Ja, is het ook!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:35 schreef peterfan het volgende:
[..]
Echt waar joh? Dat lijkt me dan ook lastig en vervelend. Jammer is dat als mensen er geen rekening mee willen houden! Kijk, niet bewust, daar kun je iets aan veranderen. Maar wel bewust en je er niets van aantrekken, dat lijkt me echt vervelend!
En al 45 minuten niet wezen kijkenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:37 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Ja, is het ook!
En nu ga ik bij mijn baby kijken, hij slaapt al 3,5 uur!
Ik heb nu al 4 keer vernomen dat het vroeger bijna normaal was om de speen in de suikerpot te dopen. (helaas ook van mn schoonmoederquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:28 schreef peterfan het volgende:
Maar zijn jullie potentiele oppassers dan echt zo raar dat ze tegen allergieen ed in zouden gaan? Of echt vingers in suikerpotten stoppen? Of denken jullie dat alleen maar??
Dat heb ik echt nog nooit gehoord... zelfs niet van mn oma... maar ik kan me voorstellen dat je daar geen goed gevoel bij hebt hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Dakota het volgende:
[..]
Ik heb nu al 4 keer vernomen dat het vroeger bijna normaal was om de speen in de suikerpot te dopen. (helaas ook van mn schoonmoeder)
dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:29 schreef Estrys het volgende:
en wie is Stefan Kleintjes?
Mijn kind krijgt geen chocolade, die hou ik lekker voor mijzelf![]()
Jeetje, als een grapje al niet meer kan tegenwoordigquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:30 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
![]()
Eigenlijk vind ik dit best beledigend.
Doordat ik heel me bewust ben van voedsel en ingredienten en mijn baby bij me houd, ben ik meteen een 'moeilijke' moeder? Ik lees het maar even met een knipoog, goed? Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp.
Heb je haar gewoon op de arm genomen of in een band? Leuk hoor zwemmen... misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen, maar ik heb zo'n hekel aan die hokjes. Ze zal nu wel lekker slapen....quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:42 schreef Fruppel het volgende:
Of honing aan de speen doen, hoorde ik van mijn opa laatst, was vroeger ook heel gewoon!
Ik heb vanmorgen met mijn ukkie gezwommen voor het eerst, ze vond het ontzettend leuk en was helemaal bekaf toen het afgelopen was!
Anders bemoei je je er weer eens mee zonder dat je de rest waarschijnlijk gelezen hebt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:42 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Jeetje, als een grapje al niet meer kan tegenwoordig.
Op de arm, het was een lesje babyzwemmen echt heel leuk.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb je haar gewoon op de arm genomen of in een band? Leuk hoor zwemmen... misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen, maar ik heb zo'n hekel aan die hokjes. Ze zal nu wel lekker slapen....
Hier mag Elin pas in t klasje als ze 3 mnd is, best jammer..ik wilde eigenlijk vandaag met haar zwemmen..maar wacht toch nog maar even tot ik in t klasje kanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:48 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Op de arm, het was een lesje babyzwemmen echt heel leuk.
Beetje spelen in het water en liedjes zingen...was leuk om te zien dat ze zo genoot!
Ik heb de rest gelezen hoor. Ben jij ook aangevallen door het woord moeilijk dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:48 schreef Dakota het volgende:
[..]
Anders bemoei je je er weer eens mee zonder dat je de rest waarschijnlijk gelezen hebt.
Daarbij staat er in Reinhildes post ook nog eens een ''
In het zwembad waar ik eigenlijk wil zwemmen mag Danique ook pas vanaf 3 maanden maar hier in het kleinere zwembad mocht ze wel al (vanaf 6 weken) dus ter overbrugging zwemmen we nu lekker hier en als ze 3 maanden is verkassen we naar het andere zwembad!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:50 schreef Dakota het volgende:
[..]
Hier mag Elin pas in t klasje als ze 3 mnd is, best jammer..ik wilde eigenlijk vandaag met haar zwemmen..maar wacht toch nog maar even tot ik in t klasje kan
neuh, maar kan me voorstellen dat je baby graag bij je willen hebben je nou niet echt onder t kopje ' moeilijk' hoort te vallen..maar meer onder t kopje ' normaal 'quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:51 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik heb de rest gelezen hoor. Ben jij ook aangevallen door het woord moeilijk dan?
ik dacht dat ik misschien met r in t peuterbadje kon gaan zitten, maar als ik dan bedenk wat daar allemaal inzit..kan ik r beter eerst meenemen in t 'middel' bad.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:52 schreef Fruppel het volgende:
[..]
In het zwembad waar ik eigenlijk wil zwemmen mag Danique ook pas vanaf 3 maanden maar hier in het kleinere zwembad mocht ze wel al (vanaf 6 weken) dus ter overbrugging zwemmen we nu lekker hier en als ze 3 maanden is verkassen we naar het andere zwembad!
En je baby zonder al te veel problemen bij een (vertrouwde) oppas achter laten is dan 'niet normaal'? En dat is niet beledigend?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:53 schreef Dakota het volgende:
[..]
neuh, maar kan me voorstellen dat je baby graag bij je willen hebben je nou niet echt onder t kopje ' moeilijk' hoort te vallen..maar meer onder t kopje ' normaal '
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |