abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67353759
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:30 schreef peterfan het volgende:

[..]

Dat gevoel krijg ik ook een beetje als ik dit lees! Elk half uur bij hem kijken, heb ik echt nooit gedaan. Zo lang ik niets hoor gaat het goed, en af en toe kijk ik wel bij hem maar dat is meer omdat ik m zo lief vind (als ie slaapt ) en m gewoon even wil zien. Niet omdat ik bezorgd ben..
En ik geniet heel erg van mijn zoontje, maar ook heel erg van dingen doen zonder hem dus ik ben blij dat ik hem zonder schuldgevoel aan de zorgen van het kdv of de opa's en oma's kan toevertrouwen
En ik neem hem het liefst juist nooit ergens mee naar toe 's avonds. Vind het zo sneu als ik hem dan wakker moet maken..
wakker maken? ik wacht gewoon tot elin wakker word of is of je legt je kindje voor t weggaan in de wandelwagenbak.. elin slaapt vrolijk verder hoor. Maargoed dat kan voornamelijk als ze nog in de bak liggen dus en de draagdoek werkt ook prima.

Meestal slaapt ze ook in de bak in de woonkamer, wij zitten achter de computer of lezen een boek, dus een rustige omgeving voor haar en we krijgen alles mee.
Daarbij grenst de slaapkamer waar ze in ligt aan de badkamer..en wij willen graag nog even tandenpoetsen en douchen enzo voor t slapen gaan, daar wordt ze niet wakker van als ze in de woonkamer ligt. Maargoed, dan ga ik ig nog vaak naar r kijken gewoon omdat dat leuk is
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67353806
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:41 schreef Estrys het volgende:

[..]

ja misschien wel. Nou ja doe ik nou ook niks meer aan. Ik kan wel een halve dag mee gaan draaien op die groep. Nou vind ik 1 baby vaak al erg druk dus lijkt me nou niet echt wat voor mij
dat lijkt mij nou juist erg leuk..kijken hoe je kindje t doet in zo'n omgeving
wanna rub mah puppeh?!
pi_67353816
Thomas heeft trouwens wel degelijk door of we thuis zijn of niet, thuis is hij veel rustiger en slaapt hij beter.

Maar ook dat zal verschillen per kind denk ik!
pi_67353913
Ow reinhilde dat zou ik ook doen hoor, nou met een baby gaat dat nog heel makkelijk, wanneer ze wat ouder zijn kan je dat niet zo makkelijk meer denk ik.
Inderdaad in de ledikant gaan hangen om te luisteren of hij nog wel ademt. Maar de deur van de babykamer klemt heel erg dus je komt zowat binnen gevallen daar en meestal niet zonder geluid.

En nou ga ik echt even een to do lijstje voor de komende weken maken...
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_67354051
Estrys, als hij ouder is dan gaat dat niet meer natuurlijk. Maar nu nog wel en dan is hij lekker bij ons, daar genieten we op zo'n moment extra van!

Als hij ouder is en niet meer alleen borstvoeding krijgt, dan laat ik heus wel mijn zusje/broertje/zwager oppassen. Die staan te springen!
Thomas kent hun goed, is op zijn gemak bij deze mensen. En ik weet zeker dat ze zullen luisteren naar mijn wensen (bv: geen snoep/koek/suiker) en het niet toch doen als ik weg ben onder het motto van 'maakt dat nou uit'. Dan zit ik zelf ook rustig in dat restaurant/theater/verjaardag.
pi_67354061
Wakker maken is toch echt nodig als je met de auto bent en je kindje dus in de maxi-cosi moet Of tenminste, ik maak hem niet wakker maar van dat gesjor wordt hij het vanzelf..

Ok, Reinhilde, dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen, het kijken is dus gewoon iets wat je graag doet en niet (alleen) uit bezorgdheid. Ik zou soms ook wel vaker willen kijken maar we hebben een oud huis waar alles piept en kraakt, ben altijd bang dat hij wakker schrikt! Nu ben ik gezegend met een mannetje dat goed (door)slaapt en ben dus ook niet bang voor spugen ofzo, als hij dat vaker had gedaan had ik dat ook vaker gecheckt denk ik.
pi_67354126
En zelfs een ouder kindje kan nog best wel vaak mee niet overal naar toe natuurlijk, wil het voor kind en ouders en omgeving leuk blijven maar Ronja is bijvoorbeeld echt wel veel gewend op dat gebied en die is vrij flexibel en makkelijk qua slapen/wakker blijven.
pi_67354133
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:45 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas heeft trouwens wel degelijk door of we thuis zijn of niet, thuis is hij veel rustiger en slaapt hij beter.

Maar ook dat zal verschillen per kind denk ik!
Hier ook hoor..elin is ook veel rustiger thuis..of als we weg zijn geweest en we komen thuis..dan wordt ze gelijk wakker.
ik denk dat ze de geur wel herkent hoor
wanna rub mah puppeh?!
pi_67354208
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:52 schreef Reinhilde het volgende:
Estrys, als hij ouder is dan gaat dat niet meer natuurlijk. Maar nu nog wel en dan is hij lekker bij ons, daar genieten we op zo'n moment extra van!

Als hij ouder is en niet meer alleen borstvoeding krijgt, dan laat ik heus wel mijn zusje/broertje/zwager oppassen. Die staan te springen!
Thomas kent hun goed, is op zijn gemak bij deze mensen. En ik weet zeker dat ze zullen luisteren naar mijn wensen (bv: geen snoep/koek/suiker) en het niet toch doen als ik weg ben onder het motto van 'maakt dat nou uit'. Dan zit ik zelf ook rustig in dat restaurant/theater/verjaardag.
daar ben ik ook makkelijk in..luisteren ze niet naar wat ik ze zeg,dan mogen ze gewoon nooit meer oppassen. ook de opa's en oma's niet
wanna rub mah puppeh?!
pi_67354221
Wij nemen meestal de maxi-cosi mee naar binnen; of maken de autoriem los zodat we hem zonder frutten erin kunnen krijgen.

owlet, ben het met je eens hoor! Maar ik bedoelde idd de wat minder kind-vriendelijke dingen; zoals theater/opera/concert/kroeg/bioscoop.

Naar een verjaardag zou ik hem denk ik altijd wel mee nemen, meestal hebben mensen een slaapkamer waar hij dan lekker rustig kan tukken, en anders doet een draagdoek wonderen!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:58:49 #236
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67354249
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:41 schreef Dakota het volgende:

[..]

een kind raakt voller van een fles en je hebt ook geen last van ' clusteren ' met een fles, hier is het rond etenstijd altijd wel 1 tot 3 uur raak en dan wil mevrouw alleen maar aan de borst. dat is uiteraard wel na werktijd, maar dat betekent dus ook dat ik in de avonden niet weg kan.
En ' dat er geen moeder aan de fls zit' maakt een groot verschil, een kind aan de borst is toch sneller getroost en op r gemak dan een kind dat geen borstvoeding krijgt.
Dit gaat natuurlijk ook niet altijd op, ik denk dat het heel erg afhankelijk is van het kind... ik heb het verschil gezien bij mn schoonzusje.. maar maakt ook niet uit, anders krijg je weer de discussie over het hele wel/geen borstvoeding enz.

Maar om even terug te komen over het feit dat het mn 2e is, bij Twan was ik ook makkelijk. Ik denk dat het gewoon heel erg ligt aan het karakter van de moeder/vader. De een is wat makkelijker met loslaten en de ander wat moeilijker. Ik heb daarover ook hele discussies met mn vriendin die ook moeilijk in loslaten is. Zo werd haar dochter 12 jaar en moest naar voortgezet onderwijs en had nog nooit alleen naar school gefietst.. ik vind dat vreemd.. als Twan 8/9 is, ga ik hem echt leren dat ie alleen naar school moet fietsen. Ik sta er soms ook verbaasd van dat kinderen van 10/11 nog naar school worden gebracht door de ouders terwijl ze om de hoek wonen.

Mijn opmerkingen daarover waren ook zeker niet bedoeld als aanval, het is alleen zo dat ik het heel anders beleef en mee omga. Soms heb ik wel dat anderen mij het gevoel geven dat ik dan een "ontaarde" moeder zou zijn. Ik heb echter hele andere ideeën bij een ontaarde moeder.

Dus Estrys en Peterfan, ik denk dat wij een beetje dezelfde opvattingen hebben...

Wat betreft meenemen, dat kan inderdaad nog wel goed als ze de hele avond doorslapen, maar als ze wat ouder zijn, kunnen ze soms ook erg jengelig zijn en zit je meer boven dan beneden op de verjaardag, maar dat is natuurlijk ook wel erg afhankelijk van hoe je kind ergens anders slaapt.

Trouwens, bij vreemden achterlaten (uitgezonderd kdv) of hier laten oppassen, gebeurt ook niet hoor. De buren zijn geen vreemden niet voor ons maar ook niet voor Lennon....
Make love, not war ☮
pi_67354284
quote:
[b]Op dinsdag 24 maart 2009 12:58
owlet, ben het met je eens hoor! Maar ik bedoelde idd de wat minder kind-vriendelijke dingen; zoals theater/opera/concert/kroeg/bioscoop.
neu, daar zie ik zelfs mijn flexipeuter niet op haar gemak zijn idd.
pi_67354317
Koot, ik zie mijn schoonouders niet echt snel oppassen hier. Ze weten ook nog steeds niet waar ik niet tegen kan; ( ) dus Thomas alleen daar laten; doe maar niet! Dan weet ik bijna zeker dat een met -noten, suiker en zout- gevulde baby terug krijg. 'Even proeven'. Ja prima, maar niet bij een 3,5 maand oud babietje.
pi_67354374
ja, maar grootouders horen hun kleinkind te verwennen
pi_67354426
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:00 schreef Reinhilde het volgende:
Koot, ik zie mijn schoonouders niet echt snel oppassen hier. Ze weten ook nog steeds niet waar ik niet tegen kan; ( ) dus Thomas alleen daar laten; doe maar niet! Dan weet ik bijna zeker dat een met -noten, suiker en zout- gevulde baby terug krijg. 'Even proeven'. Ja prima, maar niet bij een 3,5 maand oud babietje.
Mijn schoonmoeder/zusje en zwager mogen niet oppassen, nog niet misschien, al is Seb 40.
pi_67354456
ja als ze daarmee komen, zal ike eens 5 eetlepels suiker of zout in hun koffie doen, dan weten ze wat voor effect t heeft
en daarna morgen ze nog steeds niet oppassen
wanna rub mah puppeh?!
pi_67354483
Ik denk dat ik ook een beetje op jou lijk hoor Diaan, en wij zijn heus geen ontaarde moeders. Ik wil mijn zoontje ook opvoeden zonder al te veel angsten en 'benauwdhede", ik wil hem de wereld laten ontdekken . Ik ben zelf ook zo opgevoed en ik ben zelf ook vrij makkelijk (ook bijvoorbeeld met troep en schoonmaken enzo). Ik maak er ook niet z'n drama van als onze oppassen (= opa's en oma's) een keer iets zouden doen wat ik liever niet heb. Ik zeg trouwens ook nooit tegen ze wat niet mag. Alleen wat wel mag en volgens mij houden ze zich daar prima aan. Gebeurt het een keer anders dan praten we daar gewoon over en is dat voor mij echt geen reden om meteen te zeggen dat het niet meer mag ofzo.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:06:39 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_67354499
Fee slaapt als ze is wezen wennen op het kdv de rest van de dag thuis als een blok! Volgens mij zijn die 2 uurtjes al best heftig voor haar. Al die nieuwe indrukken, geluiden en andere baby's.
pi_67354527
Ze mogen hem prima verwennen als hij 4 is ofzo, met lekker fruit! En als ze dat niet willen, nou dan toch lekker niet .

Mijn ouders hebben zelf een kind met zware allergieen, dus bepaalde wensen van mijn kant over wat Thomas straks wel/niet mag, zullen zij zich zeker aan houden, daar heb ik alle vertrouwen in!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:08:59 #245
114177 Diaan73
pi_67354597
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:06 schreef peterfan het volgende:
Ik denk dat ik ook een beetje op jou lijk hoor Diaan, en wij zijn heus geen ontaarde moeders. Ik wil mijn zoontje ook opvoeden zonder al te veel angsten en 'benauwdhede", ik wil hem de wereld laten ontdekken . Ik ben zelf ook zo opgevoed en ik ben zelf ook vrij makkelijk (ook bijvoorbeeld met troep en schoonmaken enzo). Ik maak er ook niet z'n drama van als onze oppassen (= opa's en oma's) een keer iets zouden doen wat ik liever niet heb. Ik zeg trouwens ook nooit tegen ze wat niet mag. Alleen wat wel mag en volgens mij houden ze zich daar prima aan. Gebeurt het een keer anders dan praten we daar gewoon over en is dat voor mij echt geen reden om meteen te zeggen dat het niet meer mag ofzo.
Ik had je er al bij gezet maar ik kan me hier ook helemaal in herkennen...

Cattie, inderdaad best heftig die 2 uurtjes voor ze, Lennon heeft gisteren ook de hele middag geslapen na het bezoekje aan kdv en hij is ook nog ruim 3 uur geweest.
Make love, not war ☮
pi_67354603
Oi, Peterfan, dat ik Thomas nu graag bij me houdt betekend niet automatisch dat hij opgroeit met angsten en benauwdheden he? Dat is wel erg kort door de bocht.
pi_67354613
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:06 schreef cattie het volgende:
Fee slaapt als ze is wezen wennen op het kdv de rest van de dag thuis als een blok! Volgens mij zijn die 2 uurtjes al best heftig voor haar. Al die nieuwe indrukken, geluiden en andere baby's.
Hoe vaak is ze wezen wennen Cattie?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:11:04 #248
114177 Diaan73
pi_67354657
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:07 schreef Reinhilde het volgende:
Ze mogen hem prima verwennen als hij 4 is ofzo, met lekker fruit! En als ze dat niet willen, nou dan toch lekker niet .

Mijn ouders hebben zelf een kind met zware allergieen, dus bepaalde wensen van mijn kant over wat Thomas straks wel/niet mag, zullen zij zich zeker aan houden, daar heb ik alle vertrouwen in!
Niet met een lekker chocolaatje of een koekje?? Vind ik wel erg streng hoor, dat hoort er toch gewoon bij.
Make love, not war ☮
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:11:58 #249
108648 cattie
lieve moeder
pi_67354683
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:09 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hoe vaak is ze wezen wennen Cattie?
3 keer.
pi_67354702
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:06 schreef peterfan het volgende:

doe niet zo raar alsof die van ons wel angstig en benauwd zal zijn dat wij extra komen kijken merken ze ten eerste niet eesn, en mocht er wel wat zijn..dan zijn we er iig snel achter
de wereld ontdekken ze sowieso nog niet als ze zo klein zijn..en mocht dat wel zo zijn, dan doen ze dat dus samen met mama. En de oppas vertellen wat wel en niet mag lijkt me het meest logische wat je ooit kan doen. Als ze je achteraf vertellen dat de kleine lekker van de suikerpot heeft gesnoept word je niet gelukkig.

wat ik wil zeggen. jij gaat er meteen vanuit dat we met ons kind in een stil onker kamertje zitten met de armen stevig eromheen gevouwen ..
wanna rub mah puppeh?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')