wakker maken? ik wacht gewoon tot elin wakker word of is of je legt je kindje voor t weggaan in de wandelwagenbak.. elin slaapt vrolijk verder hoor. Maargoed dat kan voornamelijk als ze nog in de bak liggen dusquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:30 schreef peterfan het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik ook een beetje als ik dit lees! Elk half uur bij hem kijken, heb ik echt nooit gedaan. Zo lang ik niets hoor gaat het goed, en af en toe kijk ik wel bij hem maar dat is meer omdat ik m zo lief vind (als ie slaapt) en m gewoon even wil zien. Niet omdat ik bezorgd ben..
![]()
En ik geniet heel erg van mijn zoontje, maar ook heel erg van dingen doen zonder hem dus ik ben blij dat ik hem zonder schuldgevoel aan de zorgen van het kdv of de opa's en oma's kan toevertrouwen![]()
En ik neem hem het liefst juist nooit ergens mee naar toe 's avonds. Vind het zo sneu als ik hem dan wakker moet maken..
dat lijkt mij nou juist erg leuk..kijken hoe je kindje t doet in zo'n omgevingquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:41 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja misschien wel. Nou ja doe ik nou ook niks meer aan. Ik kan wel een halve dag mee gaan draaien op die groep. Nou vind ik 1 baby vaak al erg drukdus lijkt me nou niet echt wat voor mij
Hier ook hoor..elin is ook veel rustiger thuis..of als we weg zijn geweest en we komen thuis..dan wordt ze gelijk wakker.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:45 schreef Reinhilde het volgende:
Thomas heeft trouwens wel degelijk door of we thuis zijn of niet, thuis is hij veel rustiger en slaapt hij beter.
Maar ook dat zal verschillen per kind denk ik!
daar ben ik ook makkelijk in..luisteren ze niet naar wat ik ze zeg,dan mogen ze gewoon nooit meer oppassen. ook de opa's en oma's nietquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:52 schreef Reinhilde het volgende:
Estrys, als hij ouder is dan gaat dat niet meer natuurlijk. Maar nu nog welen dan is hij lekker bij ons, daar genieten we op zo'n moment extra van!
Als hij ouder is en niet meer alleen borstvoeding krijgt, dan laat ik heus wel mijn zusje/broertje/zwager oppassen. Die staan te springen!![]()
Thomas kent hun goed, is op zijn gemak bij deze mensen. En ik weet zeker dat ze zullen luisteren naar mijn wensen (bv: geen snoep/koek/suiker) en het niet toch doen als ik weg ben onder het motto van 'maakt dat nou uit'. Dan zit ik zelf ook rustig in dat restaurant/theater/verjaardag.
Dit gaat natuurlijk ook niet altijd op, ik denk dat het heel erg afhankelijk is van het kind... ik heb het verschil gezien bij mn schoonzusje.. maar maakt ook niet uit, anders krijg je weer de discussie over het hele wel/geen borstvoeding enz.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:41 schreef Dakota het volgende:
[..]
een kind raakt voller van een fles en je hebt ook geen last van ' clusteren ' met een fles, hier is het rond etenstijd altijd wel 1 tot 3 uur raak en dan wil mevrouw alleen maar aan de borst. dat is uiteraard wel na werktijd, maar dat betekent dus ook dat ik in de avonden niet weg kan.
En ' dat er geen moeder aan de fls zit' maakt een groot verschil, een kind aan de borst is toch sneller getroost en op r gemak dan een kind dat geen borstvoeding krijgt.
neu, daar zie ik zelfs mijn flexipeuter niet op haar gemak zijn idd.quote:[b]Op dinsdag 24 maart 2009 12:58
owlet, ben het met je eens hoor! Maar ik bedoelde idd de wat minder kind-vriendelijke dingen; zoals theater/opera/concert/kroeg/bioscoop.
Mijn schoonmoeder/zusje en zwager mogen niet oppassen, nog niet misschien, al is Seb 40.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:00 schreef Reinhilde het volgende:
Koot, ik zie mijn schoonouders niet echt snel oppassen hier. Ze weten ook nog steeds niet waar ik niet tegen kan; () dus Thomas alleen daar laten; doe maar niet! Dan weet ik bijna zeker dat een met -noten, suiker en zout- gevulde baby terug krijg. 'Even proeven'. Ja prima, maar niet bij een 3,5 maand oud babietje.
Ik had je er al bij gezetquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:06 schreef peterfan het volgende:
Ik denk dat ik ook een beetje op jou lijk hoor Diaan, en wij zijn heus geen ontaarde moeders. Ik wil mijn zoontje ook opvoeden zonder al te veel angsten en 'benauwdhede", ik wil hem de wereld laten ontdekken. Ik ben zelf ook zo opgevoed en ik ben zelf ook vrij makkelijk (ook bijvoorbeeld met troep en schoonmaken enzo). Ik maak er ook niet z'n drama van als onze oppassen (= opa's en oma's) een keer iets zouden doen wat ik liever niet heb. Ik zeg trouwens ook nooit tegen ze wat niet mag. Alleen wat wel mag en volgens mij houden ze zich daar prima aan. Gebeurt het een keer anders dan praten we daar gewoon over en is dat voor mij echt geen reden om meteen te zeggen dat het niet meer mag ofzo.
Hoe vaak is ze wezen wennen Cattie?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:06 schreef cattie het volgende:
Fee slaapt als ze is wezen wennen op het kdv de rest van de dag thuis als een blok! Volgens mij zijn die 2 uurtjes al best heftig voor haar. Al die nieuwe indrukken, geluiden en andere baby's.
Niet met een lekker chocolaatje of een koekje?? Vind ik wel erg streng hoor, dat hoort er toch gewoon bij.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:07 schreef Reinhilde het volgende:
Ze mogen hem prima verwennen als hij 4 is ofzo, met lekker fruit! En als ze dat niet willen, nou dan toch lekker niet.
Mijn ouders hebben zelf een kind met zware allergieen, dus bepaalde wensen van mijn kant over wat Thomas straks wel/niet mag, zullen zij zich zeker aan houden, daar heb ik alle vertrouwen in!
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:06 schreef peterfan het volgende:
Ik denk dat ik ook een beetje op jou lijk hoor Diaan, en wij zijn heus geen ontaarde moeders. Ik wil mijn zoontje ook opvoeden zonder al te veel angsten en 'benauwdhede", ik wil hem de wereld laten ontdekken. Ik ben zelf ook zo opgevoed en ik ben zelf ook vrij makkelijk (ook bijvoorbeeld met troep en schoonmaken enzo). Ik maak er ook niet z'n drama van als onze oppassen (= opa's en oma's) een keer iets zouden doen wat ik liever niet heb. Ik zeg trouwens ook nooit tegen ze wat niet mag. Alleen wat wel mag en volgens mij houden ze zich daar prima aan. Gebeurt het een keer anders dan praten we daar gewoon over en is dat voor mij echt geen reden om meteen te zeggen dat het niet meer mag ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |