abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67231304
Fuente wat balen zeg!
Ik zou inderdaad ook wel ff balen! Wel een goed teken dat ze het goed opnemen!
pi_67235295
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
De modjes halen met regelmaat mensen uit de lijst die hun gezicht hier nooit meer laten zien, zonde om dan iemand toe te voegen die sowieso al nooit kwam toch?
Ik zie ineens dat Lianne en ik er ook al bij sta in dit topic! Heb hier nog niet gepost
Nu ga ik dat zeker wel doen hoor.. binnekort!
Zit nu namelijk nog weinig achter de pc, ik ben nu nog veels te veel met andere dingen bezig (ben zelf ook nog steeds niet helemaal 100 punten).

Lianne is vandaag 4 weken oud en zometeen ga ik voor het eerst met haar in de draagdoek naar buiten, heb er nu al zin in! (ze was al wel in de kinderwagen buiten geweest).

Gisteren is ze trouwens voor het eerst naar het CB geweest. Ze heeft nu al vaccinaties gehad, omdat er kinkhoest in Leeuwarden schijnt te heersen. Echt zielig, voor het eerst dat ze huilde en er echt traantjes kwamen! Maarja, het is voor een goed doel denk ik dan maar weer. Volgende keer pas weer over een maand gelukkig.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:46:22 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_67236572
Prikjes zijn niet leuk Zweefvliegje. Kusje voor Lianne!

Fuente, wat een ellende/gedoe zeg. Vervelend dat het mis is gegaan. Gelukkig heeft het geen nare gevolgen gehad.
(Ive heeft ook wel eens een verkeerde broek aan gehad, maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je 2 evengrote ventjes met beide een blauw broekje hebt, je soms even in de war kan zijn.)
pi_67236792
Een verkeerde broek vind ik ook eigenlijk normaal niet erg, is bij Sara ook wel eens gebeurt. Maar ik vond het allemaal bij elkaar gewoon zo knullig. Nah ja, het is weer helemaal opgelost en ik ben verder heel erg tevreden over ze (behalve dan dat ze de prijzen flink boven de 6,10 verhogen, maar goed, dat is voor een ander topic bedoeld )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67238754
Jeumig Fuente.. verkeerde kleertjes, oke..maar gewoon andere voeding geven

Ik heb het CB net aan de lijn gehad..ze hadden de volgende prikjes afspraak alweer! verzet naar 27 April ze heeft de eerste prikjes al 2 weken te laat gehad en nu willen ze de volgende dus niet een maand verzetten maar 6 weken , (terwijl we de 16e een afspraak hadden voor 20 april)
ik dus boos en heb het voor elkaar gekregen dat de afspraak weer teruggezet is.. 3 maart is ze al 3 maanden..dus lopen we dan in totaal 3 weken achter met de afspraken.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67239374
Wat raar zeg Fuente!

En Dakota, vreemd gedoe daar!

Mijn mannetje heeft al 4 x flink gespuugd vandaag. Pfff.
Is ook erg onrustig en wil niet echt slapen. Hoop maar dat het niet door zijn darmen komt.
Iig maandag op controle in umcg bij de kinderchirurg. Eens kijken wat die ervan zegt.
Tussendoor is hij wel heel vrolijk! Hij kan zo schattig lachen met een glimlach van oor tot oor. en begint te brabbelen. En dan zie je hem heel blij trappelen.
Hij vind zn knisperuil oid erg leuk nu. En de mobile. En kijken/luisteren naar je grote zus is ook leuk.
pi_67243755
Nou ja ik zie ook wel hoe het gaat dinsdag. Mocht het allemaal niet gaan dan moeten ze maar bellen, ik ben binnen tien minuten op het KDV en dan kan ik altijd nog wat uurtjes vrij nemen. We zien wel. Hij is al vaker wat uurtjes weg geweest bij mij, ene keer gaat het prima de andere keer minder. Daarom leek mij twee uurtjes wennen een maand voordat hij mag komen ook niet erg nuttig.

Onze laatste vakantiedag zit er op, morgen weer naar huis. Maar Seb heeft er van genoten, hij is niet echt veel buiten geweest maar frisse alpenlucht is volgens mij nooit verkeerd. Het was zeker voor herhaling vatbaar, de volgende keer kan hij wat meer buiten zijn als hij (bijna) een jaar is. Met Kerstmis gaan we weer
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:43:53 #83
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67248779
Wat jammer dat jullie vakantie er alweer op zit Estrys...

Hier een ziek manneke, hij heeft vandaag veel liggen slapen en als hij niet sliep was hij huilerig. Ook is hij snotterig. Nu vanavond voelde hij ineens een stuk warmer aan en na de temperatuur opgemeten te hebben, bleek hij ook koorts te hebben, 39.1 zelfs. Maar het is echt zó zielig, hij is gewoon zielig zelfs, zo klagelijk aan het jammeren als hij wakker is... en je kunt zo weinig doen hè? Behalve dan dat ik hem dan maar lekker dicht bij me hou en verder natuurlijk niet te warm kleden en erop letten dat hij evengoed genoeg vocht binnenkrijgt...

Zou dit nog kunnen komen door de prikjes van afgelopen dinsdag?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_67250434
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:43 schreef Marie79 het volgende:
Wat jammer dat jullie vakantie er alweer op zit Estrys...

Hier een ziek manneke, hij heeft vandaag veel liggen slapen en als hij niet sliep was hij huilerig. Ook is hij snotterig. Nu vanavond voelde hij ineens een stuk warmer aan en na de temperatuur opgemeten te hebben, bleek hij ook koorts te hebben, 39.1 zelfs. Maar het is echt zó zielig, hij is gewoon zielig zelfs, zo klagelijk aan het jammeren als hij wakker is... en je kunt zo weinig doen hè? Behalve dan dat ik hem dan maar lekker dicht bij me hou en verder natuurlijk niet te warm kleden en erop letten dat hij evengoed genoeg vocht binnenkrijgt...

Zou dit nog kunnen komen door de prikjes van afgelopen dinsdag?
Geen idee of het nog door de prikjes komt, maar wat ik wel weet is dat je je mannetje wel een paracetamol zetpil kan geven als hij echt heel veel last heeft. Toen Lianne gisteren haar eerste prikjes kreeg hebben ze aangeraden die iig in huis te nemen voor het geval het nodig was.
pi_67251791
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:07 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Ik zie ineens dat Lianne en ik er ook al bij sta in dit topic! Heb hier nog niet gepost
Nu ga ik dat zeker wel doen hoor.. binnekort!
Zit nu namelijk nog weinig achter de pc, ik ben nu nog veels te veel met andere dingen bezig (ben zelf ook nog steeds niet helemaal 100 punten).

Lianne is vandaag 4 weken oud en zometeen ga ik voor het eerst met haar in de draagdoek naar buiten, heb er nu al zin in! (ze was al wel in de kinderwagen buiten geweest).

Gisteren is ze trouwens voor het eerst naar het CB geweest. Ze heeft nu al vaccinaties gehad, omdat er kinkhoest in Leeuwarden schijnt te heersen. Echt zielig, voor het eerst dat ze huilde en er echt traantjes kwamen! Maarja, het is voor een goed doel denk ik dan maar weer. Volgende keer pas weer over een maand gelukkig.
welkom

prikjes zijn naar, draagdoek is fijn. geniet wat je kan, gewoon omdat het kan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:19:08 #86
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67252319
Maarten heeft idd al een zetpilletje gehad... hij slaapt nu gelukkig, straks nog wel even wakker maken voor de laatste fles (van wat er naar binnen gaat, logischerwijs heeft hij ook minder honger)
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_67262024
Wat geven jullie als flesvoeding eigenlijk aan jullie beeb? Wij geven Similac waar hij het eigenlijk perfect op doet, enige minpunt is dat het bijna nergens verkocht wordt en we dus altijd een goeie voorraad moeten hebben.

Hoelang mogen baby's eigenlijk slapen van zeg maar 8/9 weken? Want Levi sliep laatst van 2300 tot 0915 en werd pas wakker nadat wij hem moesten wakker maken want anders sliep ie nog. En nu kreeg ik een beetje woordenwisseling met iemand van KDV toen we ons inschreven en vertelde hoelang ie geslapen had. Normaal van 2300-06.30 en nu toevallig een uitzondering en volgens KDV mocht dat niet, was schadelijk, ongezond bla bla bla ....en het feit dat ze flesvoeding Similac niet kende geeft mij nu een gevoel van dat ik het KDV eigenlijk niet zo leuk meer vind

Woensdag 1e prikken halen bij CB
pi_67262066
Beterschap voor Maarten
Welkom zweefvliegje, leuk dat je ook draagt

Koen kruipt hier de hele kamer rond! Achter de kat aan vind hij nog het leukst denk ik. Het is echt lachen hoe de kat voorbij vliegt en Koen hem net niet te pakken krijgt
Verder probeert hij zich op te trekken aan de kast, de tafel of de bank. Of aan de buitenkant van de box Helaas gaat dat niet zonder slag of stoot en valt hij wel eens om En dan is het brullen natuurlijk.
Varder is het gewoon een lekker manneke

[edit] Antwoord op je vraag A_A Koen krijgt Bonbebe comfort opvolg (eerst friso comfort tot 6 maand)
En hij doet het er prima op. Ik ken similac wel en het feit dat het KDV het niet kent dat is toch niet relevant?
Voor jullie misschien lastig dat het niet zo goed te krijgen is maar als Levi het er goed op doet waarom zou je dan gaan veranderen? (grote kans dat als je dat doet, dat hij evt krampjes of andere ontlasting kan krijgen)
Over dat slapen weet ik niet. Ik vind van 23:00 tot 06.00 best knap. Het ene kind slaapt nou eenmaal sneller door dan de ander.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2009 07:52:08 ]
pi_67262077
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 07:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat geven jullie als flesvoeding eigenlijk aan jullie beeb? Wij geven Similac waar hij het eigenlijk perfect op doet, enige minpunt is dat het bijna nergens verkocht wordt en we dus altijd een goeie voorraad moeten hebben.

Hoelang mogen baby's eigenlijk slapen van zeg maar 8/9 weken? Want Levi sliep laatst van 2300 tot 0915 en werd pas wakker nadat wij hem moesten wakker maken want anders sliep ie nog. En nu kreeg ik een beetje woordenwisseling met iemand van KDV toen we ons inschreven en vertelde hoelang ie geslapen had. Normaal van 2300-06.30 en nu toevallig een uitzondering en volgens KDV mocht dat niet, was schadelijk, ongezond bla bla bla ....en het feit dat ze flesvoeding Similac niet kende geeft mij nu een gevoel van dat ik het KDV eigenlijk niet zo leuk meer vind

Woensdag 1e prikken halen bij CB
Seb krijgt Nutrilon 1 Standaard, maar ik ga toch eens wat anders proberen want hij is te zuur denk ik (de voeding dan, niet Seb).
Hij slaapt ook wel eens 8 uur aan een stuk. Ik ga hem niet wakker maken en als iemand iets anders zegt hebben ze pech. Ik ben blij als het kind slaapt want zoveel slaapt hij namelijk niet, s ochtends en s middags is hij meestal wakker en slaapt hij misschien 2 uurtjes alles bij elkaar, tegen vijf uur valt hij in slaap en slaapt dan 8 uur aan een stuk en s nachts komt hij weer om de vijf uur. Ben benieuwd wat het KDV van onze wakkere dodo gaat zeggen. Dat schadelijk heeft met de suikerspiegel te maken dacht ik.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_67262161
A_A wat erg dat het kdv de voeding niet kent. ze zouden zich daar eens wat beter in moeten verdiepen.
het is aan jullie welke voeding en de voeding die jullie gebruiken is prima hoor. genoeg kindjes die ze krijgen.

wij hebben friso extra maar dat heeft reden.
1 mijn kindje heeft reflux en friso is licht verteerbaar
2 voeding voor hongerige baby's is niet in kruidvat merk te krijgen enzo. alleen nutrilon en friso.

het is aan jullie of je je kind door laat slapen of niet.
mama van 3 kids!
pi_67262177
hoeveel weegt Levi?
wanna rub mah puppeh?!
pi_67262432
ik zit net op een andere forum te kijken. waar ik nauwelijks kom in een topic.
mijn god ik schrok er wel even van.
een kind van net 4 maanden. krijgt gewoon al kiwi en appel en banaan als fruithap en groenten hap
ze is zelf doktersassistent. ik vraag me echt waarom mensen nu al kiwi in de mond moeten stoppen terwijl je het beste tot 1 jaar kunt wachten.
die van mij heeft het nog nooit gehad,
en dat mixen van verschillende fruit snap ik ook niet waarom het kind laat je toch smaak voor smaak herkennen. ben ik nu erg.
ik ben daar al 10.000 keer op in gegaan en dan word ik afgeschilderd als extreem daarom trek ik mijn bek maar niet meer open. nou liever extreem dan dat ik mijn kind moet laten lijden omdat mama vanalles in het bekkie moet stoppen.
mama van 3 kids!
pi_67262542
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 08:11 schreef Dakota het volgende:
hoeveel weegt Levi?
Levi weegt nu 5200 gram
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 07:44 schreef LovelyLady het volgende:

[edit] Antwoord op je vraag A_A Koen krijgt Bonbebe comfort opvolg (eerst friso comfort tot 6 maand)
En hij doet het er prima op. Ik ken similac wel en het feit dat het KDV het niet kent dat is toch niet relevant?
Voor jullie misschien lastig dat het niet zo goed te krijgen is maar als Levi het er goed op doet waarom zou je dan gaan veranderen? (grote kans dat als je dat doet, dat hij evt krampjes of andere ontlasting kan krijgen)
Over dat slapen weet ik niet. Ik vind van 23:00 tot 06.00 best knap. Het ene kind slaapt nou eenmaal sneller door dan de ander.
Relevant in zo verre dat Similac al 50 jaar als kindervoeding op de markt is en als je als KDV al 27 bestaat (en ja de hoofdleidster werkt er ook al zo lang) enSimilac niet eens kent dan vraag ik me af hoeveel ze zich verdiepen of kennis hebben van alternatieve voedingen ipv gesponsorde voeding ala Nutrillion en Frisio (oke onredelijk gedacht misschien van mij )
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 07:47 schreef Estrys het volgende:

[..]

Seb krijgt Nutrilon 1 Standaard, maar ik ga toch eens wat anders proberen want hij is te zuur denk ik (de voeding dan, niet Seb).
Hij slaapt ook wel eens 8 uur aan een stuk. Ik ga hem niet wakker maken en als iemand iets anders zegt hebben ze pech. Ik ben blij als het kind slaapt want zoveel slaapt hij namelijk niet, s ochtends en s middags is hij meestal wakker en slaapt hij misschien 2 uurtjes alles bij elkaar, tegen vijf uur valt hij in slaap en slaapt dan 8 uur aan een stuk en s nachts komt hij weer om de vijf uur. Ben benieuwd wat het KDV van onze wakkere dodo gaat zeggen. Dat schadelijk heeft met de suikerspiegel te maken dacht ik.
Precies ik ga hem echt niet wakker maken als ie eindelijk eens doorslaapt .....doet ie meer dan 10 uur slapen achter elkaar dan maak ik hem wel wakker als ik het ezelsbruggetje in acht zou nemen dat per pond lichaamsgewicht Levi 1 uur kan slapen. Hij weegt nu 10 pond dus zeg 10 uur slapen..... en tja dat KDV het er niet mee eens is is mijn probleem niet maar ja tis allemaal nieuw voor me en dan kan ik er wel onzeker van worden of ik het wel goed doe en of ik wel verantwoordelijk bezig ben enzo
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 08:07 schreef Popples het volgende:
A_A wat erg dat het kdv de voeding niet kent. ze zouden zich daar eens wat beter in moeten verdiepen.
het is aan jullie welke voeding en de voeding die jullie gebruiken is prima hoor. genoeg kindjes die ze krijgen.

wij hebben friso extra maar dat heeft reden.
1 mijn kindje heeft reflux en friso is licht verteerbaar
2 voeding voor hongerige baby's is niet in kruidvat merk te krijgen enzo. alleen nutrilon en friso.

het is aan jullie of je je kind door laat slapen of niet.
Wij hebben vanaf het begin similac gebruikt (keuze was eigenlijk van: wij zijn er mee opgegroeid dus waarom zou het slecht voor Levi zijn. En vanaf het begin heeft ie het er gewoon goed op gedaan, ja oke af en toe wat krampjes maar daar hebben we Infacol voor en dat helpt prima. Dus overstappen wil ik niet eens aan denken eigenlijk
pi_67262613
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:01 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Levi weegt nu 5200 gram
[..]

Relevant in zo verre dat Similac al 50 jaar als kindervoeding op de markt is en als je als KDV al 27 bestaat (en ja de hoofdleidster werkt er ook al zo lang) enSimilac niet eens kent dan vraag ik me af hoeveel ze zich verdiepen of kennis hebben van alternatieve voedingen ipv gesponsorde voeding ala Nutrillion en Frisio (oke onredelijk gedacht misschien van mij )
[..]

Precies ik ga hem echt niet wakker maken als ie eindelijk eens doorslaapt .....doet ie meer dan 10 uur slapen achter elkaar dan maak ik hem wel wakker als ik het ezelsbruggetje in acht zou nemen dat per pond lichaamsgewicht Levi 1 uur kan slapen. Hij weegt nu 10 pond dus zeg 10 uur slapen..... en tja dat KDV het er niet mee eens is is mijn probleem niet maar ja tis allemaal nieuw voor me en dan kan ik er wel onzeker van worden of ik het wel goed doe en of ik wel verantwoordelijk bezig ben enzo
[..]

Wij hebben vanaf het begin similac gebruikt (keuze was eigenlijk van: wij zijn er mee opgegroeid dus waarom zou het slecht voor Levi zijn. En vanaf het begin heeft ie het er gewoon goed op gedaan, ja oke af en toe wat krampjes maar daar hebben we Infacol voor en dat helpt prima. Dus overstappen wil ik niet eens aan denken eigenlijk
nouja je hebt mijn antwoord dus al
enne Als t goed gaat met Levi zou ik me er niet druk om maken.
Ik wil zelfs best met je ruilen
wanna rub mah puppeh?!
pi_67262617
selene sliep ook vanaf een week of 6 zo lang door. het kan slecht zijn idd vanwege de dalende suikerspiegel. ik had het hier op het cb nagevraagd en hier zeiden ze dat je gewoon zelf goed naar je kindje moet kijken. als je kindje suffig en niet alert wakker word is de bloedsuikerspiegel te laag en moet je je kindje tussendoor wakker maken en flesje of borst geven. maar als je kindje gewoon lekker slaapt en vrolijk en alert wakkeer wordt, is er niks aan de hand hoor. lekker niks van aantrekken dan dus

selene stuitert hier trouwens al 2 dagen alle kanten op. ze is zo druk dat ze zichzelf geen tijd geeft om te eten. tis vast een fase. ik laat haar maar lekker veel door de kamer rollen, dan kan ze die energie wellicht een beetje kwijt. en met het mooie weer gaan we er ook elke dag op uit. vanmiddag gaan we de 4 kilometer wandeling langs het onderduikershol maken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_67262625
Mijn moeder vertelde dat ze me heeft geflest met Nutrilon Forte o.i.d?
tot mijn 3e jaar was ik net een pudding.

(ik was dan wel 2 maanden te vroeg geboren en had wat krachtvoer nodig)
wanna rub mah puppeh?!
pi_67262643
A_a, onze oudste heeft ook similac gehad. Niets mis mee hoor! Maar op het kdv hier kenden ze het ook niet, gewoon omdat de meeste ouders nou eenmaal Friso of Nutrilon geven.

Wat slapen betreft, dat bepaal je toch gewoon lekker zelf? Heeft het kdv zich helemaal niet mee te bemoeien hoor! Ik zou graag met je willen ruilen in ieder geval, Merel van 3,5 maand slaapt niet door in ieder geval
Maar onze oudste sliep met 9 weken al eens van 19:00 tot 7:00, lekker laten liggen dus!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67262707
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:14 schreef Fuente het volgende:
A_a, onze oudste heeft ook similac gehad. Niets mis mee hoor! Maar op het kdv hier kenden ze het ook niet, gewoon omdat de meeste ouders nou eenmaal Friso of Nutrilon geven.

Wat slapen betreft, dat bepaal je toch gewoon lekker zelf? Heeft het kdv zich helemaal niet mee te bemoeien hoor! Ik zou graag met je willen ruilen in ieder geval, Merel van 3,5 maand slaapt niet door in ieder geval
Maar onze oudste sliep met 9 weken al eens van 19:00 tot 7:00, lekker laten liggen dus!
Gaat Merel al wat meer doen nu? Of ligt ze gewoon nog om haar heen te lachen ?
wanna rub mah puppeh?!
pi_67270378
Zo, gisteren weer op het CB geweest. Weer goed gekeurd
Ze weegt nu 8620 gram en is 71 cm. De vorige keer hadden ze me een verkeerd gewicht doorgegeven, ik was namelijk even helemaal verbaasd toen ik dit gewicht hoorde, want dat had ze tenslotte de vorige keer al..hadden ze 600gram teveel opgeschreven, slim..(toen dus 8010 gram en 69,5 cm op 23 januari)

En ze mag op de fiets mee
Nu wachten tot ze wakker is, fiets staat al klaar en op haar te wachten
pi_67271418
Amber heeft vandaag met haar neefje gespeeld die sinds een week weer terug is uit nieuw zeeland.
Haar neefje is ruim een maand jonger, kleiner, maar jeetje; die heeft pepers in z'n achterste! Heel actief ventje; een beetje een Leander zoals ik me voorstel zeg maar Klein guitig snoetje; al druk met kruipen en stappen.
Dan is Amber groter en wat forser; maar heel laid back/'chilled'

Ze vonden elkaar wel interressant; maar steeds weer in koor huilen, de een stak de ander aan; was toch wel beetje eng; en dan weer snel terug in mama kruipen.
Zo schattig
En haar neefje drinkt ook nog steeds bij mama en wordt nog gedragen; dat vind ik wel erg leuk gezien m'n nichtje en ik ook tegelijk zwanger waren
(Ohw en beide papa's hebben dezelfde naam ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')