Ik zie ineens dat Lianne en ik er ook al bij sta in dit topic! Heb hier nog niet gepostquote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
De modjes halen met regelmaat mensen uit de lijst die hun gezicht hier nooit meer laten zien, zonde om dan iemand toe te voegen die sowieso al nooit kwam toch?
Geen idee of het nog door de prikjes komt, maar wat ik wel weet is dat je je mannetje wel een paracetamol zetpil kan geven als hij echt heel veel last heeft. Toen Lianne gisteren haar eerste prikjes kreeg hebben ze aangeraden die iig in huis te nemen voor het geval het nodig was.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:43 schreef Marie79 het volgende:
Wat jammer dat jullie vakantie er alweer op zit Estrys...
Hier een ziek manneke, hij heeft vandaag veel liggen slapen en als hij niet sliep was hij huilerig. Ook is hij snotterig. Nu vanavond voelde hij ineens een stuk warmer aan en na de temperatuur opgemeten te hebben, bleek hij ook koorts te hebben, 39.1 zelfs. Maar het is echt zó zielig, hij is gewoon zielig zelfs, zo klagelijk aan het jammeren als hij wakker is... en je kunt zo weinig doen hè? Behalve dan dat ik hem dan maar lekker dicht bij me hou en verder natuurlijk niet te warm kleden en erop letten dat hij evengoed genoeg vocht binnenkrijgt...
Zou dit nog kunnen komen door de prikjes van afgelopen dinsdag?
welkomquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:07 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik zie ineens dat Lianne en ik er ook al bij sta in dit topic! Heb hier nog niet gepost
Nu ga ik dat zeker wel doen hoor.. binnekort!
Zit nu namelijk nog weinig achter de pc, ik ben nu nog veels te veel met andere dingen bezig (ben zelf ook nog steeds niet helemaal 100 punten).
Lianne is vandaag 4 weken oud en zometeen ga ik voor het eerst met haar in de draagdoek naar buiten, heb er nu al zin in! (ze was al wel in de kinderwagen buiten geweest).
Gisteren is ze trouwens voor het eerst naar het CB geweest. Ze heeft nu al vaccinaties gehad, omdat er kinkhoest in Leeuwarden schijnt te heersen. Echt zielig, voor het eerst dat ze huilde en er echt traantjes kwamen! Maarja, het is voor een goed doel denk ik dan maar weer. Volgende keer pas weer over een maand gelukkig.
Seb krijgt Nutrilon 1 Standaard, maar ik ga toch eens wat anders proberen want hij is te zuur denk ik (de voeding dan, niet Seb).quote:Op zaterdag 21 maart 2009 07:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat geven jullie als flesvoeding eigenlijk aan jullie beeb? Wij geven Similac waar hij het eigenlijk perfect op doet, enige minpunt is dat het bijna nergens verkocht wordt en we dus altijd een goeie voorraad moeten hebben.
Hoelang mogen baby's eigenlijk slapen van zeg maar 8/9 weken? Want Levi sliep laatst van 2300 tot 0915 en werd pas wakker nadat wij hem moesten wakker maken want anders sliep ie nog. En nu kreeg ik een beetje woordenwisseling met iemand van KDV toen we ons inschreven en vertelde hoelang ie geslapen had. Normaal van 2300-06.30 en nu toevallig een uitzondering en volgens KDV mocht dat niet, was schadelijk, ongezond bla bla bla ....en het feit dat ze flesvoeding Similac niet kende geeft mij nu een gevoel van dat ik het KDV eigenlijk niet zo leuk meer vind![]()
Woensdag 1e prikken halen bij CB
Levi weegt nu 5200 gramquote:
Relevant in zo verre dat Similac al 50 jaar als kindervoeding op de markt is en als je als KDV al 27 bestaat (en ja de hoofdleidster werkt er ook al zo lang) enSimilac niet eens kentquote:Op zaterdag 21 maart 2009 07:44 schreef LovelyLady het volgende:
[edit] Antwoord op je vraag A_A Koen krijgt Bonbebe comfort opvolg (eerst friso comfort tot 6 maand)
En hij doet het er prima op. Ik ken similac wel en het feit dat het KDV het niet kent dat is toch niet relevant?
Voor jullie misschien lastig dat het niet zo goed te krijgen is maar als Levi het er goed op doet waarom zou je dan gaan veranderen? (grote kans dat als je dat doet, dat hij evt krampjes of andere ontlasting kan krijgen)
Over dat slapen weet ik niet. Ik vind van 23:00 tot 06.00 best knap. Het ene kind slaapt nou eenmaal sneller door dan de ander.
Preciesquote:Op zaterdag 21 maart 2009 07:47 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb krijgt Nutrilon 1 Standaard, maar ik ga toch eens wat anders proberen want hij is te zuur denk ik (de voeding dan, niet Seb).
Hij slaapt ook wel eens 8 uur aan een stuk. Ik ga hem niet wakker maken en als iemand iets anders zegt hebben ze pech. Ik ben blij als het kind slaapt want zoveel slaapt hij namelijk niet, s ochtends en s middags is hij meestal wakker en slaapt hij misschien 2 uurtjes alles bij elkaar, tegen vijf uur valt hij in slaap en slaapt dan 8 uur aan een stuk en s nachts komt hij weer om de vijf uur.Ben benieuwd wat het KDV van onze wakkere dodo gaat zeggen. Dat schadelijk heeft met de suikerspiegel te maken dacht ik.
Wij hebben vanaf het begin similac gebruikt (keuze was eigenlijk van: wij zijn er mee opgegroeid dus waarom zou het slecht voor Levi zijn. En vanaf het begin heeft ie het er gewoon goed op gedaan, ja oke af en toe wat krampjes maar daar hebben we Infacol voor en dat helpt prima. Dus overstappen wil ik niet eens aan denken eigenlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2009 08:07 schreef Popples het volgende:
A_A wat erg dat het kdv de voeding niet kent. ze zouden zich daar eens wat beter in moeten verdiepen.
het is aan jullie welke voeding en de voeding die jullie gebruiken is prima hoor. genoeg kindjes die ze krijgen.
wij hebben friso extra maar dat heeft reden.
1 mijn kindje heeft reflux en friso is licht verteerbaar
2 voeding voor hongerige baby's is niet in kruidvat merk te krijgen enzo. alleen nutrilon en friso.
het is aan jullie of je je kind door laat slapen of niet.
nouja je hebt mijn antwoord dus alquote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Levi weegt nu 5200 gram
[..]
Relevant in zo verre dat Similac al 50 jaar als kindervoeding op de markt is en als je als KDV al 27 bestaat (en ja de hoofdleidster werkt er ook al zo lang) enSimilac niet eens kentdan vraag ik me af hoeveel ze zich verdiepen of kennis hebben van alternatieve voedingen ipv gesponsorde voeding ala Nutrillion en Frisio (oke onredelijk gedacht misschien van mij
)
[..]
Preciesik ga hem echt niet wakker maken als ie eindelijk eens doorslaapt .....doet ie meer dan 10 uur slapen achter elkaar dan maak ik hem wel wakker als ik het ezelsbruggetje in acht zou nemen dat per pond lichaamsgewicht Levi 1 uur kan slapen. Hij weegt nu 10 pond dus zeg 10 uur slapen..... en tja dat KDV het er niet mee eens is is mijn probleem niet maar ja tis allemaal nieuw voor me en dan kan ik er wel onzeker van worden of ik het wel goed doe en of ik wel verantwoordelijk bezig ben enzo
[..]
Wij hebben vanaf het begin similac gebruikt (keuze was eigenlijk van: wij zijn er mee opgegroeid dus waarom zou het slecht voor Levi zijn. En vanaf het begin heeft ie het er gewoon goed op gedaan, ja oke af en toe wat krampjes maar daar hebben we Infacol voor en dat helpt prima. Dus overstappen wil ik niet eens aan denken eigenlijk
Gaat Merel al wat meer doen nu? Of ligt ze gewoon nog om haar heen te lachenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:14 schreef Fuente het volgende:
A_a, onze oudste heeft ook similac gehad. Niets mis mee hoor! Maar op het kdv hier kenden ze het ook niet, gewoon omdat de meeste ouders nou eenmaal Friso of Nutrilon geven.
Wat slapen betreft, dat bepaal je toch gewoon lekker zelf? Heeft het kdv zich helemaal niet mee te bemoeien hoor! Ik zou graag met je willen ruilen in ieder geval, Merel van 3,5 maand slaapt niet door in ieder geval
Maar onze oudste sliep met 9 weken al eens van 19:00 tot 7:00, lekker laten liggen dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |