Ik kreeg in mijn proefperiode gewoon het volledige loon betaald.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:20 schreef Jojoortje het volgende:
Ja en begin je niet met een proefperiode waarin je veel minder loon krijgt?
Dat is ook echt weer de TNT. Geef dan iemand een contract voor 7 uur, maar nee hoor, dan wordt het 6.55 uur. En wist je dat ze bij het herleiden van de tijden per week naar de tijden per jaar ook nog eens tussentijds naar beneden afronden?quote:
Oh das nice. Ik had dus 3 maanden een proefcontract waar mijn loon echt beduidend lager wasquote:Op donderdag 2 april 2009 18:03 schreef WNDYYY het volgende:
[..]
Ik kreeg in mijn proefperiode gewoon het volledige loon betaald.
Gelukkig maar, ik moest namelijk met de kerstdrukte beginnen.![]()
Oh, waarom eigenlijk?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:35 schreef DonHenkie het volgende:
Vaarwel collega`s. Ik ben postbode af. Wens jullie nog veel succes bij dit prachtige trouwe en succesvolle bedrijf. In overleg ben ik per 04-04 gestopt.
Dat "proefcontract" was waarschijnlijk een contract als THK-er, oftwel een Tijdelijke Hulp Kracht. Die vallen niet onder een CAO, en daar bestaan dus andere arbeidsvoorwaarden voor. De functie is bedoeld voor het aannemen van mensen voor een tijdelijke periode, bijv. de kerst of de zomervakantie. Het is volgens mij niet bedoeld als een verkapte en verlengde proeftijd. Maar misschien waren ze aanvankelijk ook niet van plan om je een jaarcontract (?) te geven, maar beviel je zo goed als THK-er dat ze dat alsnog hebben gedaan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:35 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Oh das nice. Ik had dus 3 maanden een proefcontract waar mijn loon echt beduidend lager was
Anders geldt voor iedereen ff dezelfde regels ofzo
Ah je hebt gelijk. Ik ben ooit in de zomer begonnen en toen heb ik idd een contract als THK'er gekregen, maar we wisten wel van beide kanten dat het voor mij geen vakantiebaantje was. Gewoon puur toeval dat ik in de zomer ben begonnen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat "proefcontract" was waarschijnlijk een contract als THK-er, oftwel een Tijdelijke Hulp Kracht. Die vallen niet onder een CAO, en daar bestaan dus andere arbeidsvoorwaarden voor. De functie is bedoeld voor het aannemen van mensen voor een tijdelijke periode, bijv. de kerst of de zomervakantie. Het is volgens mij niet bedoeld als een verkapte en verlengde proeftijd. Maar misschien waren ze aanvankelijk ook niet van plan om je een jaarcontract (?) te geven, maar beviel je zo goed als THK-er dat ze dat alsnog hebben gedaan.
Gewoon blauwe bakken uitgooien alleen dan niet bij een kast maar bij de postbussenquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:34 schreef WNDYYY het volgende:
Ik zag net dat ze in onze omgeving buien opgeven.
Ik hoop maar dat het meevalt.
En ik moet morgenochtend bij de postbussen beginnen.
Poeh, moet ik toch weer eens gaan nadenken hoe dat ook alweer zat.
Heb ik pas één keer gedaan en is alweer een aardig tijdje terug.
Tja, dat noemen ze nou reclame. Als het de werkelijkheid zou weergeven had het wel een documentaire geheten. Dan had het er heel anders uitgezien. Scheldende postbodes, stressende postbode-plussen, en die kerel die op de achtergrond met een kop koffie stond was al lang door de teamcoach weggestuurd, want je mag geen koffie drinken op de werkvloer. Tenzij je een teamcoach bent uiteraard, in dat geval mag je zelfs een Senseo op je bureau hebben.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:27 schreef Zipportal het volgende:
Pff, kon het bijna wel raden. Maar tot de zomer?![]()
Oh ja, die reclame van TNT Post op de televisie: al die werknemers die dan heel erg snel gaan werken.
We zijn geen slavendravers
Al die rot acteurs in dat spotje.Ook in de kerstperiodes die blonde gast. Die met een big smile en zingend met een loop karretje de post rond brengt.
Zo leuk is het allemaal niet.
Wat de vrije marktprofeten ook mogen prediken, het is voor de consument een ramp. Als je de nieuwste voorstellen van Koorstra c.s. ziet dan gaat de kwaliteit nog verder achteruit. Voor ons als vaste medewerkers is het ook zo goed als einde verhaal. De vraag is niet meer of we ontslagen worden maar wanneer. Het bedrijf zal overleven, het vak niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:02 schreef Viper86 het volgende:
Is het uiteindelijk nou een goed ding ( marktwerking etc. ) of een van de vele doodsteken die TNT deze jaren te verwerken krijgt?
Een van de doodsteken, hoewel dat suggereert dat TNT geen blaam treft. Beter kun je zeggen dat TNT zich in het mes heeft laten vallen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:02 schreef Viper86 het volgende:
Ben benieuwd wat de volledige opening van de markt zal bewerkstelligen bij TNT.
Ik bedoel, we spreken er al zo lang over en zijn al zo lang bang voor de negatieve gevolgen ervan voor de werknemers. En dan is het eindelijk zover en wordt het alleen heel even in het nieuws gemeld en is het binnen een paar dagen weer uit beeld, in het nieuws en op het werk. Dat vind ik gewoon vreemd.
Is het uiteindelijk nou een goed ding ( marktwerking etc. ) of een van de vele doodsteken die TNT deze jaren te verwerken krijgt?
Dat is een hele ondoorzichtige constructie. Het hangt af van het gewicht van de poststukken, maar ook van het aantal poststukken per adres. Voor het eerste stuk krijg je meer dan voor de daarop volgende. Dat heet overlap.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:51 schreef Jesse_ het volgende:
Wat verdiend een bezorger bij selectmail eigenlijk?
Heel weinig.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:51 schreef Jesse_ het volgende:
Wat verdiend een bezorger bij selectmail eigenlijk?
Huh? Maar moeten jullie concurrentiepost ook bezorgen dan? Bij ons op t sorteercentrum moet dat verzameld worden in een aparte bak. Geen idee wat ze er daarna mee doen eigenlijk...quote:Op maandag 6 april 2009 17:44 schreef Ohrpolster. het volgende:
Het kan zelfs niet anders...
Ook zo merkwaardig als je postbussen staat voor te bereiden dat er heel veel rotzooi van Sandd en SelektMail/DHL tussen zit...
Als ik trouwens post krijg van een ander postbedrijf (wat overigens nog nooit is voorgekomen), schrijf ik ze aan met de mededeling dat ik alleen post via TNT wens te ontvangen. Niet dat het over het geheel veel zal uithalen, maar zie het meer als signaal
Voor zover ik weet de postbussen wel ja. Gewone wijken hoeft idd niet (kom ik ook nooit post van de concurrent bij tegen eigenlijk), al weet ik niet precies hoe het zit met post die bij een verhuizing door nieuwe bewoners doorgestuurd is naar een nieuw adres...volgens mij moet dat wel besteld worden door TNT...quote:Op maandag 6 april 2009 18:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Huh? Maar moeten jullie concurrentiepost ook bezorgen dan? Bij ons op t sorteercentrum moet dat verzameld worden in een aparte bak. Geen idee wat ze er daarna mee doen eigenlijk...
Zoals het verhaal over selectmail werkt TNT pakketservice met subcontractors die ze als een stel honden behandelen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is een hele ondoorzichtige constructie. Het hangt af van het gewicht van de poststukken, maar ook van het aantal poststukken per adres. Voor het eerste stuk krijg je meer dan voor de daarop volgende. Dat heet overlap.
Volgens Select Mail zelf zou je met het werk als je een redelijk werktempo hebt, toch wel ongeveer het minimumloon moeten kunnen halen. Maar dan wordt de tijd die je aan het sorteren kwijt bent niet meegerekend. Verder krijg je geen vakantiegeld, wordt je niet doorbetaald bij vakantie of ziekte, ben je onverzekerd, geniet je geen enkele rechtsbescherming, en moet je zelfs voor je werkkleding betalen. Je jas is dan geloof ik wel gratis, daar moet je dan een borg voor bertalen die je bij ontslag weer terug krijgt.
Wat wel relaxt is dat je meer vrijheid hebt dan bij TNT. Het boeit ze geen reet hoe lang je bezig bent, of volgens welke methode je werkt. Als de post maar binnen de afgesproken tijd bezorgd wordt. Maar aan die vrijheid hangt dus wel een torenhoge prijs!
Dat is altijd op dinsdag hier.quote:Op maandag 6 april 2009 14:15 schreef tntster het volgende:
morgen ga ik werken op een andere vestiging omdat ze daar iemand tekort hebben.
ik ken daar dus totaal nix of niemand maar lijkt me wel eens leuk te ervaren hoe het is op een ander kantoor.
Anyways, morgen wordt een hele zware dag qua huis aan huis![]()
TNT heeft met Sandd en Selektmail een retourenregeling. Onbestelbare post mag via de TNT brievenbus retour afzender worden gestuurd. Maar post die verkeerd is bezorgd, of post voor adressen die de Sandd/Selektmail bezorger niet kon vinden of te ver weg vond en die zodoende in de TNT bus belandt zijn natuurlijk geen onbestelbare stukken. En het is dan toch een beetje gek dat TNT geacht wordt de fouten van hun concurrenten te herstellen. Dus alle post van Sandd of Selektmail die ik in handen krijg, en die niet valt onder de "retourenregeling" gaat bij mij maar in 1 gleuf:quote:Op maandag 6 april 2009 17:09 schreef botterfly het volgende:
Ik had de post verkeerd bezorgd gekregen. Post bezorgd door Sandd. Nu heb ik een mailtje gestuurd wat ik met die post moet doen. Krijg ik een mailtje terug met de mededeling: in de TNTbus gooien!
Aan de TNT-ers: klopt dat? Mag verkeerd bezorgde Sandd post in de bus van jullie?
AH en C1000quote:Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef WNDYYY het volgende:
Aanstaande zaterdag twee huis aan huis begreep ik.
Ja, C1000 en AH hier.quote:Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef WNDYYY het volgende:
Ik heb ook zoiets. Moet vroeg weer weg zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gloeiende zeg. Daar ben ik niet zo blij mee, omdat ik zaterdag om 16:00 per se elders moet zijn.
Dan maar even een auto lenen en de post zelf ophalen
Landelijk?quote:Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef WNDYYY het volgende:
Bij ons in ieder geval ook(Veldhoven), komt omdat er zo weinig post is en het willen compenseren met hah. Kutzooi.quote:
Lijkt me stug. Zaterdag is er naast de C1000 ook Albert Heijn omdat er aanstaande dinsdag diensten als op maandag gedraaid worden ivm met 2e paasdag en de nieuwe aanbiedingen van AH dinsdag in gaan en er dan dus ook foldertjes moeten zijnquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:10 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Bij ons in ieder geval ook(Veldhoven), komt omdat er zo weinig post is en het willen compenseren met hah. Kutzooi.
Dat is inderdaad de logische verklaring.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Lijkt me stug. Zaterdag is er naast de C1000 ook Albert Heijn omdat er aanstaande dinsdag diensten als op maandag gedraaid worden ivm met 2e paasdag en de nieuwe aanbiedingen van AH dinsdag in gaan en er dan dus ook foldertjes moeten zijn
Die CAO is kansloos. Las pas een interview in de krant met een hoge vaksbondsmeneer. Voor de raadplegingen begonnen had hij zoiets van "het kan vriezen, het kan dooien", nu weet hij zeker dat de nieuwe CAO massaal zal worden afgewezen. Ik gok op een percentage van 80% tegen, 20% voor. Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik voor heb gestemd, onder het motto "liever 15% inleveren en baanbehoud dan straks de WW in en 30% inleveren". Okee, misschien word ik er dan over 3 jaar alsnog uitgegooid, maar dan is de crisis wellicht voorbij en vind ik makkelijker ander werk.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:23 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Als ik onze werkvloer als ijkpunt mag nemen heb ik een vermoeden wat t wordt
quote:'Postbezorgers dupe van nieuwe Postwet'
Uitgegeven: 7 april 2009 20:19
Laatst gewijzigd: 7 april 2009 20:19
DEN HAAG - De vrije postmarkt zou goed zijn voor de consument, maar de werknemers betalen daar wel de rekening voor. Dat vindt Sharon Gesthuizen, SP-Kamerlid. De Tweede Kamer debatteert woensdag over het uitbesteden van werk door TNT.
''Het is ongehoord dat werknemers op deze wijze worden gechanteerd. Als ze niet instemmen met een loonsvermindering, wordt hun werk uitbesteed aan een bedrijf dat nog stukloon betaalt.''
Gesthuizen vindt het niet vreemd dat het bedrijf dit probeert, maar ze ziet het als een taak van de politiek om een grens te trekken.
''Het kabinet stelt fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden als voorwaarde voor het volledig openstellen van de postmarkt. Maar wat is fatsoenlijk werk, vraag ik me af.''
Loonsverlaging
In het cao-akkoord dat TNT begin maart met de bonden sloot, wordt uitgegaan van een loonsverlaging voor de postbodes die over een aantal jaren geleidelijk oploopt tot 15 procent.
Mocht de achterban daar niet mee instemmen, wat gezien de protesten van postbodes niet uit te sluiten is, dan sluit TNT op zijn beurt niet uit een aantal efficiencymaatregelen versneld door te voeren.
Een van de opties is om de postbezorging op maandag uit te besteden, aldus een woordvoerster van het postbedrijf.
Derden
Een andere optie zou zijn om de zogeheten 48-uurspost, zoals catalogi en reclame op naam, nog maar drie keer in de week te bezorgen, of het halen en brengen van zakelijke post door derden te laten doen.
Bovendien dreigen dan elfduizend in plaats van 6.500 banen op korte termijn op het spel te staan. Ook als de cao er wel doorkomt, zullen zaken uitbesteed worden.
De goedkeuring van de cao wordt ingezet als drukmiddel om maatregelen later door te voeren.
Postzegels
Van een verhoging van het tarief voor postzegels boven de 0,44 euro is volgens de woordvoerster geen sprake. ''We houden ons aan de Postwet.''
Wel wil TNT binnen twee jaar met het ministerie van Economische Zaken om de tafel om te kijken of de dienstverlening zoals die nu geboden moet worden, volgens diezelfde wet nog realistisch is.
Consument
Gesthuizen gelooft niet dat de consument echt vruchten gaat plukken van deze liberalisering. ''Het zou goedkoper worden, met meer keuze en meer service. Daar lijkt het niet op.''
Woensdag vindt ook de aandeelhoudersvergadering van TNT plaats. De liberalisering van de postmarkt sinds 1 april zal ook daar zeker onderwerp van gesprek zijn.
Je kan zaterdag besteller worden, maar dan rij je niet in een busje.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef Jeroen_S. het volgende:
zeg, ik heb momenteel mijn rijbewijs zo goed als een jaartje, is er geen toekomst voor mij weggelegd als part-time bezorger in zo'n busje??????? gewoon naast mijn (hbo) studie?? en verdient dat wat? lijkt me wel een leuke bijbaan! tellme
Dat je post sorteert en vervolgens gaat bezorgen, op je fietsquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:58 schreef Jeroen_S. het volgende:
achteraf, hm, ik woon in Eindhoven, dat is achteraf!!:D
en besteller, wat houdt dat in dan? gewoon in het magazijn ofzo?
Zo ver ben ik inmiddels al. Ik ben nu 41. Als ik er nu uitgemikt wordt heb ik nog een kans op een of ander her/omscholingstraject oid. Wordt ik er over 10 jaar uitgegooid dan kom ik gewoon in de bak 'onbemiddelbaar' terecht. Het zal pijn doen, dan liever nu meteen en in één keer.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af waarom ik bij dit bedrijf wil werken, en of het niet veel beter zou zijn voor mezelf om eruit gegooid te worden.
En hier komt het tabelletje weerquote:Op woensdag 8 april 2009 15:50 schreef Indieana het volgende:
Even een vraagje : ik word zaterdagbezorger voor een wijk waar 2,5 uur op staat. Mijn uurloon is 8 euro maar hoe is de uitbetaling precies? Komen er ook nog toeslagen bij ofzo of is het alleen dat uurloon?
Hij vraagt niet om de hoogte van zijn loon, dat weet ie al. ;-)quote:Op woensdag 8 april 2009 16:41 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En hier komt het tabelletje weer![]()
[ afbeelding ]
Hoe oud ben je?
Nou, 8 euro staat niet in het tabelletje, dus daarom vraag ik ook hoe oud die isquote:Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hij vraagt niet om de hoogte van zijn loon, dat weet ie al. ;-)
Je moet als werknemer loonbelasting betalen. Dit zal ergens tussen de 20 en 30 % liggen. ( gok )
Andere (bedrijfs-) toeslagen ben ik iets minder bekend mee.
Iig welkom bij de club. :-)
Als je alleen op zaterdag werkt komt de belasting niet langs hoor. Je zit dan onder een bepaalde grens waardoor er geen belasting af gaat. Pas als je over die grens (weet niet precies hoe hoog die is) gaat gaat er wat afquote:Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hij vraagt niet om de hoogte van zijn loon, dat weet ie al. ;-)
Je moet als werknemer loonbelasting betalen. Dit zal ergens tussen de 20 en 30 % liggen. ( gok )
Andere (bedrijfs-) toeslagen ben ik iets minder bekend mee.
Iig welkom bij de club. :-)
Kloptquote:Op woensdag 8 april 2009 18:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Als je alleen op zaterdag werkt komt de belasting niet langs hoor. Je zit dan onder een bepaalde grens waardoor er geen belasting af gaat. Pas als je over die grens (weet niet precies hoe hoog die is) gaat gaat er wat af
Ik heb 3 jaar bij TNTpost gewerkt en heb (afgezien van een keer dat ik 's nachts meewerkte in een sorteercentrum) nooit een toeslag gekregen. Als je normale uren werkt (van 6.00 tot 18.00 of zo) krijg je geen toeslag, werk je echt 's nachts, krijg je wel een variabele toeslag, hoe dieper in de nacht, hoe hoger de toeslag...quote:Op woensdag 8 april 2009 20:51 schreef Jivis het volgende:
Was perongeluk onder m'n kloon ingelogd. Maar goed, ben dus 20 en zit dus op die 7,77. Heb echter eerder bij TNT post gewerkt als pakkettensorteerder en toen kreeg ik er nog wat toeslagen bij voor bijvoorbeeld 's avonds werken. Vroeg me af of er op het gebied van bezorgen ook nog van dat soort dingen zijn
.
Als je uit dienst gaatquote:Op donderdag 9 april 2009 14:18 schreef Viper86 het volgende:
Oke. Dat wist ik niet. Is voor mij wel handig, heb alleen deze week al 4 extra werkmomenten.
Maandag moest ik 2 uren in de kantine van een garage gezeten, dat is nog eens op een inspannende manier je geld verdienen..
Wanneer krijg je eigenlijk je verlofuren uitbetaald?
Ja, ik heb iig wel een volledige werkdag. :-)quote:Op donderdag 9 april 2009 14:15 schreef Jesse_ het volgende:
Wordt er op goede vrijdag ook gewerkt?
Hmm, dat duurt nog wel eventjes. Sta nu op 130 u. en wil er nog max. 5 jaar werken... Wordt een leuk eindbedragje. :-pquote:
Ik heb een Batavus van inmiddels zo'n 10 jaar oud. En dat gaat prima!quote:Op donderdag 9 april 2009 15:02 schreef Jordy-B het volgende:
Wat voor fiets gebruiken jullie eigenlijk voor de post?
Dat wordt dus nog gezellig de komende maanden op de werkvloerquote:Op donderdag 9 april 2009 15:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De eerste vakbond heeft de uitslag van de ledenraadplegingen al binnen, leden van CNV Publieke Zaak hebben de CAO al algewezen. TNT heeft inmiddels intern al bekend gemaakt dat als deze CAO inderdaad afgewezen gaat worden dat er verder niet meer onderhandeld zal worden met de bonden, en dat het cenario met massa-ontslagen onherroepelijk zal plaatsvinden.
Zat er ook wel aan te komen met zo'n CAO-aanbod.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De eerste vakbond heeft de uitslag van de ledenraadplegingen al binnen, leden van CNV Publieke Zaak hebben de CAO al algewezen. TNT heeft inmiddels intern al bekend gemaakt dat als deze CAO inderdaad afgewezen gaat worden dat er verder niet meer onderhandeld zal worden met de bonden, en dat het cenario met massa-ontslagen onherroepelijk zal plaatsvinden.
Je zou bijna denken dat TNT hierop gehoopt had. Zo kunnen ze namelijk zeggen dat ze er "alles aan hebben gedaan" om massa-ontslag te voorkomen.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:33 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zat er ook wel aan te komen met zo'n CAO-aanbod.
Goede vrijdag is een gewone werkdag voor TNT.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:35 schreef Mainport het volgende:
Welke werknemer van TNT kan mij vertellen of ik morgen op Goede Vrijdag mijn postbus kan legen?
Goede zaak dat de CNV afwijst.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij dat bedrijf heb ik gisteren tijdens een haalrit nog post gehaaldquote:Op donderdag 9 april 2009 16:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er was gisteren een bedrijf op het Journaal, daar moest ook substantieel worden ingeleverd. De directie nam daarbij het voortouw, en ziet, ook het lagere personeel volgde zonder morren. Maar in dat bedrijf heerste nog eenheid, een wij-gevoel.
Dankjewel.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Goede vrijdag is een gewone werkdag voor TNT.
Die 11.000 mensen kunnen natuurlijk niet van de ene op de andere dag worden ontslagen. Ik heb begrepen dat er 2 ontslaggolven gaan komen, en dat de 11.000 mensen binnen 1 en 3 jaar eruit zullen vliegen. TNT gaat het afspiegelingsbeginsel toepassen, en dat werkt als volgt: De postbodes en sorteerders worden ingedeeld in vijf leeftijdsgroepen: 15 tot 25 jaar, 25 tot 35 jaar, 35 tot 45 jaar, 45 tot 55 jaar en van 55 jaar en ouder. Vervolgens wordt gekeken hoe groot iedere groep is in verhouding tot het totaal. Bij TNT post werken relatief veel oudere mensen, stel dat 20% van de mensen 55+ is, dan betekent dat ook 20% van de ontslagen bij die groep zal vallen, dus dat is 2200 ontslagen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:34 schreef Viper86 het volgende:
Weet je dan ook al wat specifieke informatie wat betreft ontslagen etc. ? Zal dat dit jaar gebeuren? En worden dan vooral fulltimers ontslagen of ook deeltijdwerkers en zaw's?
Gaat dat dan ook tenkoste aan diensttijden en dienstindelingen?
Zullen er vooral ontslagen in de Randstad vallen of ook in andere delen van het land? Of voornamelijk op grote sorteercentra?
Zomaar een paar vragen die bij mij opkomen.
Dit is nogal groot nieuws lijkt mij. Ben benieuwd wat morgen de sfeer op de werkvloer is. Die is zelfs hier best negatief en dan hebben we het over een relatief klein bestelkantoor.
Maar ja, als je ziet naar hoe TNT met zijn werknemers op deze manier omgaat is die negativiteit zeer goed te begrijpen. En dan ook nog eens die schijnheiligheid van de top van het bedrijf, zo iemand als Harry Koorstra heeft toch eigenlijk nul komma nul gemeen met de gewone werknemers? Zo iemand hoort thuis in een heel ander soort bedrijf, niet een bedrijf als TNT.
Wat een teloorgang van een vanouds mooi en leuk bedrijf....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |