abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67702510
Chill dagje vandaag
pi_67703415
Had toch liever het weer van gisteren gehad

Voor de rest idd chill dagje
Noot noot.
pi_67703566
Ik stond donderdag te wachten in een straat omdat een van de kinderen iets moest ophalen. Ik zit naar buiten te kijken hoe alles groeit en bloeit in de lente en ik zie daar zomaar ineens een oranje t-shirtje rond wandelen (met postbezorger erin). Die liep naar een aantal huizen en stopte daar wat post in de brieven bussen.
Oranje shirt is net uit beeld en daar komt een blauw shirt aangelopen met ook een bundel post in zijn handen en loopt precies dezelfde route en doet dezelfde dingen.

Hoelang gaat het duren eer deze twee het op een accoordje gooien? Doe jij deze straat voor mij dan doe ik die voor jouw?
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:49:21 #229
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_67703959
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:02 schreef Viper86 het volgende:
Ben benieuwd wat de volledige opening van de markt zal bewerkstelligen bij TNT.
Ik bedoel, we spreken er al zo lang over en zijn al zo lang bang voor de negatieve gevolgen ervan voor de werknemers. En dan is het eindelijk zover en wordt het alleen heel even in het nieuws gemeld en is het binnen een paar dagen weer uit beeld, in het nieuws en op het werk. Dat vind ik gewoon vreemd.

Is het uiteindelijk nou een goed ding ( marktwerking etc. ) of een van de vele doodsteken die TNT deze jaren te verwerken krijgt?
Een van de doodsteken, hoewel dat suggereert dat TNT geen blaam treft. Beter kun je zeggen dat TNT zich in het mes heeft laten vallen.

Voor de aandeelhouders en het topmanagement is de liberalisering gunstig. Lees; hoge winsten en bonussen. Voor de grote klanten kan het gunstig uitpakken, als TNT tenminste bereid is de verzendkosten voor grote partijen post onder de 50 gram te laten zakken. Het kan ook ongunstig zijn, namelijk als TNT de postbezorging op een aantal dagen gaat uitbesteden, en bijv. de sociale werkplaats met het kostbare drukwerk of de facturen aan de haal gaat. Betaal je de TNT prijs, en krijg je niet de verwachte kwaliteit.

Voor de werknemers is het een drama. Het komt in het kort neer op nog harder werken voor minder geld. Fulltimers zullen onvermijdelijk hun baan verliezen (als we straks nog maar 3 dagen per week bezorgen kun je het werk simpelweg niet meer fulltime doen). En stel je voor dat we het hah over 3 dagen moeten spreiden, dan heb je iedere dag minstens 2 soorten!

Voor de ontvangers van de post wordt het ook een ramp. Geen 6 dagen meer post per week, maar 3. Iedere janlul kan z'n eigen postbedrijfje opzetten en met voor jou bestemde post aan de haal gaan. Verwacht meer fout bezorgde post, en vooral post die veel langer onderweg is. En, nee, de postzegel wordt echt niet goedkoper!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_67704021
Wat verdiend een bezorger bij selectmail eigenlijk?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:12:03 #231
Bijdehand mannetje
pi_67704437
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:51 schreef Jesse_ het volgende:
Dat is een hele ondoorzichtige constructie. Het hangt af van het gewicht van de poststukken, maar ook van het aantal poststukken per adres. Voor het eerste stuk krijg je meer dan voor de daarop volgende. Dat heet overlap.

Volgens Select Mail zelf zou je met het werk als je een redelijk werktempo hebt, toch wel ongeveer het minimumloon moeten kunnen halen. Maar dan wordt de tijd die je aan het sorteren kwijt bent niet meegerekend. Verder krijg je geen vakantiegeld, wordt je niet doorbetaald bij vakantie of ziekte, ben je onverzekerd, geniet je geen enkele rechtsbescherming, en moet je zelfs voor je werkkleding betalen. Je jas is dan geloof ik wel gratis, daar moet je dan een borg voor bertalen die je bij ontslag weer terug krijgt.

Wat wel relaxt is dat je meer vrijheid hebt dan bij TNT. Het boeit ze geen reet hoe lang je bezig bent, of volgens welke methode je werkt. Als de post maar binnen de afgesproken tijd bezorgd wordt. Maar aan die vrijheid hangt dus wel een torenhoge prijs!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_67706550
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:51 schreef Jesse_ het volgende:
Heel weinig.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 april 2009 @ 17:21:32 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67707237
Vandaag een zwaar dagje gehad. Een klotefolder van de C1000 die in plastic verpakt zat, zodat je er al snel twee pakte, maar daar had ik nog wel wat gevonden. De woningstichting hier in de buurt vond het nodig om een mailing de deur uit te doen, waardoor het geheel nogal zwaar was tot vrij laat in de ronde
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_67707718
Lekker dagje vandaag. Niet al te veel post, zoals vorige week. Had vandaag weer C1000 HAH, maar die was wel makkelijk weg te brengen. Zonder die regen van vorige week. Was gek genoeg een C1000 zonder plastic. Zag ook andere wijken die wel plastic hadden.

Wij hadden vandaag ook een nieuwe tijdelijk postbode, die van een andere vestiging overkwam. Tot het einde van de maand zit ie er nog.

Bij hem hadden ze al de situatie: Als je een foutloper hebt, moet je je even schreeuwen dan komt er een mannetje die jouw foutloper of in de herstelpost gooit of naar de goede wijk brengt. En praten met collega's kon daar ook niet meer. Dan kwam er ook iemand en dan zei, een theekransje doe je thuis maar.

Geweldig dat nieuwe werken.

Ja, we worden allemaal behandeld als kleine kinderen. Zo ver is het bij ons gelukkig (nog) niet.
pi_67759000
morgen ga ik werken op een andere vestiging omdat ze daar iemand tekort hebben.
ik ken daar dus totaal nix of niemand maar lijkt me wel eens leuk te ervaren hoe het is op een ander kantoor.
Anyways, morgen wordt een hele zware dag qua huis aan huis
pi_67765050
Ik had de post verkeerd bezorgd gekregen. Post bezorgd door Sandd. Nu heb ik een mailtje gestuurd wat ik met die post moet doen. Krijg ik een mailtje terug met de mededeling: in de TNTbus gooien!
Aan de TNT-ers: klopt dat? Mag verkeerd bezorgde Sandd post in de bus van jullie?
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  Redactie Frontpage maandag 6 april 2009 @ 17:11:25 #237
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_67765122
Ja, dat mag.
pi_67766240
Het kan zelfs niet anders...

Ook zo merkwaardig als je postbussen staat voor te bereiden dat er heel veel rotzooi van Sandd en SelektMail/DHL tussen zit...

Als ik trouwens post krijg van een ander postbedrijf (wat overigens nog nooit is voorgekomen ), schrijf ik ze aan met de mededeling dat ik alleen post via TNT wens te ontvangen. Niet dat het over het geheel veel zal uithalen, maar zie het meer als signaal
pi_67767146
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:44 schreef Ohrpolster. het volgende:
Het kan zelfs niet anders...

Ook zo merkwaardig als je postbussen staat voor te bereiden dat er heel veel rotzooi van Sandd en SelektMail/DHL tussen zit...

Als ik trouwens post krijg van een ander postbedrijf (wat overigens nog nooit is voorgekomen ), schrijf ik ze aan met de mededeling dat ik alleen post via TNT wens te ontvangen. Niet dat het over het geheel veel zal uithalen, maar zie het meer als signaal
Huh? Maar moeten jullie concurrentiepost ook bezorgen dan? Bij ons op t sorteercentrum moet dat verzameld worden in een aparte bak. Geen idee wat ze er daarna mee doen eigenlijk...
pi_67767385
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Huh? Maar moeten jullie concurrentiepost ook bezorgen dan? Bij ons op t sorteercentrum moet dat verzameld worden in een aparte bak. Geen idee wat ze er daarna mee doen eigenlijk...
Voor zover ik weet de postbussen wel ja. Gewone wijken hoeft idd niet (kom ik ook nooit post van de concurrent bij tegen eigenlijk), al weet ik niet precies hoe het zit met post die bij een verhuizing door nieuwe bewoners doorgestuurd is naar een nieuw adres...volgens mij moet dat wel besteld worden door TNT...
pi_67767411
dubbel...
pi_67767496
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is een hele ondoorzichtige constructie. Het hangt af van het gewicht van de poststukken, maar ook van het aantal poststukken per adres. Voor het eerste stuk krijg je meer dan voor de daarop volgende. Dat heet overlap.

Volgens Select Mail zelf zou je met het werk als je een redelijk werktempo hebt, toch wel ongeveer het minimumloon moeten kunnen halen. Maar dan wordt de tijd die je aan het sorteren kwijt bent niet meegerekend. Verder krijg je geen vakantiegeld, wordt je niet doorbetaald bij vakantie of ziekte, ben je onverzekerd, geniet je geen enkele rechtsbescherming, en moet je zelfs voor je werkkleding betalen. Je jas is dan geloof ik wel gratis, daar moet je dan een borg voor bertalen die je bij ontslag weer terug krijgt.

Wat wel relaxt is dat je meer vrijheid hebt dan bij TNT. Het boeit ze geen reet hoe lang je bezig bent, of volgens welke methode je werkt. Als de post maar binnen de afgesproken tijd bezorgd wordt. Maar aan die vrijheid hangt dus wel een torenhoge prijs!
Zoals het verhaal over selectmail werkt TNT pakketservice met subcontractors die ze als een stel honden behandelen.
pi_67769171
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:15 schreef tntster het volgende:
morgen ga ik werken op een andere vestiging omdat ze daar iemand tekort hebben.
ik ken daar dus totaal nix of niemand maar lijkt me wel eens leuk te ervaren hoe het is op een ander kantoor.
Anyways, morgen wordt een hele zware dag qua huis aan huis
Dat is altijd op dinsdag hier.
  maandag 6 april 2009 @ 21:55:08 #244
Bijdehand mannetje
pi_67775627
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:09 schreef botterfly het volgende:
Ik had de post verkeerd bezorgd gekregen. Post bezorgd door Sandd. Nu heb ik een mailtje gestuurd wat ik met die post moet doen. Krijg ik een mailtje terug met de mededeling: in de TNTbus gooien!
Aan de TNT-ers: klopt dat? Mag verkeerd bezorgde Sandd post in de bus van jullie?
TNT heeft met Sandd en Selektmail een retourenregeling. Onbestelbare post mag via de TNT brievenbus retour afzender worden gestuurd. Maar post die verkeerd is bezorgd, of post voor adressen die de Sandd/Selektmail bezorger niet kon vinden of te ver weg vond en die zodoende in de TNT bus belandt zijn natuurlijk geen onbestelbare stukken. En het is dan toch een beetje gek dat TNT geacht wordt de fouten van hun concurrenten te herstellen. Dus alle post van Sandd of Selektmail die ik in handen krijg, en die niet valt onder de "retourenregeling" gaat bij mij maar in 1 gleuf:

Redactie Frontpage / Sport maandag 6 april 2009 @ 21:56:26 #245
Maffe Fries
pi_67775682
pi_67778225
Aanstaande zaterdag twee huis aan huis begreep ik.
pi_67778264
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef WNDYYY het volgende:
AH en C1000
Noot noot.
pi_67778274
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef WNDYYY het volgende:
Ja, C1000 en AH hier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 april 2009 @ 22:56:40 #249
Maffe Fries
pi_67778406
Gloeiende zeg. Daar ben ik niet zo blij mee, omdat ik zaterdag om 16:00 per se elders moet zijn.

Dan maar even een auto lenen en de post zelf ophalen
  maandag 6 april 2009 @ 23:25:42 #250
Bijdehand mannetje
pi_67779444
Hier stond alleen C1000 op de lijst. maar die AH zal er ook wel bij zitten, ivm pasen. Morgen trouwens echt fokking dikke en zware hah, en het weer is ook niet onverdeeld gunstig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')