abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67843936
Als je om vijf uur begint krijg je nog een uurtje toeslag (ik dacht 25%)
pi_67862717
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:51 schreef Jivis het volgende:
Was perongeluk onder m'n kloon ingelogd . Maar goed, ben dus 20 en zit dus op die 7,77. Heb echter eerder bij TNT post gewerkt als pakkettensorteerder en toen kreeg ik er nog wat toeslagen bij voor bijvoorbeeld 's avonds werken. Vroeg me af of er op het gebied van bezorgen ook nog van dat soort dingen zijn .
Ik heb 3 jaar bij TNTpost gewerkt en heb (afgezien van een keer dat ik 's nachts meewerkte in een sorteercentrum) nooit een toeslag gekregen. Als je normale uren werkt (van 6.00 tot 18.00 of zo) krijg je geen toeslag, werk je echt 's nachts, krijg je wel een variabele toeslag, hoe dieper in de nacht, hoe hoger de toeslag...
pi_67863147
Wordt er op goede vrijdag ook gewerkt?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  donderdag 9 april 2009 @ 14:18:51 #279
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67863272
Oke. Dat wist ik niet. Is voor mij wel handig, heb alleen deze week al 4 extra werkmomenten.
Maandag moest ik 2 uren in de kantine van een garage gezeten, dat is nog eens op een inspannende manier je geld verdienen..

Wanneer krijg je eigenlijk je verlofuren uitbetaald?
Nothing is what it seems
pi_67863325
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:18 schreef Viper86 het volgende:
Oke. Dat wist ik niet. Is voor mij wel handig, heb alleen deze week al 4 extra werkmomenten.
Maandag moest ik 2 uren in de kantine van een garage gezeten, dat is nog eens op een inspannende manier je geld verdienen..

Wanneer krijg je eigenlijk je verlofuren uitbetaald?
Als je uit dienst gaat
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  donderdag 9 april 2009 @ 14:20:42 #281
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67863356
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:15 schreef Jesse_ het volgende:
Wordt er op goede vrijdag ook gewerkt?
Ja, ik heb iig wel een volledige werkdag. :-)
Nothing is what it seems
  donderdag 9 april 2009 @ 14:22:27 #282
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67863413
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:19 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Als je uit dienst gaat
Hmm, dat duurt nog wel eventjes. Sta nu op 130 u. en wil er nog max. 5 jaar werken... Wordt een leuk eindbedragje. :-p
Nothing is what it seems
pi_67864874
Wat voor fiets gebruiken jullie eigenlijk voor de post?

Ik heb vorige week m'n 2e kronan versleten en zoek nu dus een ècht onverwoestbare fiets. Nou weet ik wel dat de fietsenmaker een fiets op maat kan maken met een idioot dikke achteras en spaken, maar welke kant-en-klare fiets vinden jullie het prettigst. Gaat vooral om het laadvermogen achter.
Ik zag de BSP Metropolis staan, maar na informeren blijkt dat die slechts een laadvermogen van 25 kilo hebben op de achterkant (en da's peanuts voor postbezorging). De personal bike van batavus zag er ook interessant uit, maar die blijkt regelmatig beschadigingen op te lopen omdat de fietstassen tegen de kettingkast drukken (die daar niet voor gebouwd is) en er ook vaak problemen zijn met het achterwiel (dus losse/gebroken spaken). De Yuba Mundo zou geweldig geschikt zijn, maar die heeft weer een veel te lange wielbasis en is voorzien van handremmen ( )
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_67865746
De eerste vakbond heeft de uitslag van de ledenraadplegingen al binnen, leden van CNV Publieke Zaak hebben de CAO al algewezen. TNT heeft inmiddels intern al bekend gemaakt dat als deze CAO inderdaad afgewezen gaat worden dat er verder niet meer onderhandeld zal worden met de bonden, en dat het cenario met massa-ontslagen onherroepelijk zal plaatsvinden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_67865785
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:02 schreef Jordy-B het volgende:
Wat voor fiets gebruiken jullie eigenlijk voor de post?
Ik heb een Batavus van inmiddels zo'n 10 jaar oud. En dat gaat prima!
Nog geen problemen mee gehad.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2009 @ 15:33:13 #286
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_67865941
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De eerste vakbond heeft de uitslag van de ledenraadplegingen al binnen, leden van CNV Publieke Zaak hebben de CAO al algewezen. TNT heeft inmiddels intern al bekend gemaakt dat als deze CAO inderdaad afgewezen gaat worden dat er verder niet meer onderhandeld zal worden met de bonden, en dat het cenario met massa-ontslagen onherroepelijk zal plaatsvinden.
Dat wordt dus nog gezellig de komende maanden op de werkvloer
pi_67865962
quote:
Zat er ook wel aan te komen met zo'n CAO-aanbod.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_67867467
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zat er ook wel aan te komen met zo'n CAO-aanbod.
Je zou bijna denken dat TNT hierop gehoopt had. Zo kunnen ze namelijk zeggen dat ze er "alles aan hebben gedaan" om massa-ontslag te voorkomen.

Het punt is echter de aanpak die ze hebben gekozen. Er was gisteren een bedrijf op het Journaal, daar moest ook substantieel worden ingeleverd. De directie nam daarbij het voortouw, en ziet, ook het lagere personeel volgde zonder morren. Maar in dat bedrijf heerste nog eenheid, een wij-gevoel. Dat wij-gevoel is bij TNT al lang weg. De postbodes wantrouwen de directie, de directie wantrouwt de postbodes. En ook de postbodes onderling zijn verdeeld. Postbezorgers worden met de nek aangekeken zo van "zij stelen ons werk", postbodes die een extra wijkje willen lopen in overwerk (omdat ze het extra geld hard nodig hebben) worden uitgescholden voor matennaaier, slijmbal en bruinearmenbijdeteamcoach-haler. De sfeer op de werkvloer is volkomen verziekt, mensen raken bijna slaags met elkaar. Het is dat het zo slecht betaalt, anders was ik net zo lief postbezorger geworden. Dan gaat al dat gedonder op de werkvloer langs je heen, en krijg je ook geen dreigbrieven over massa-ontslag van dhr Koorstra meer.

In de kantine hing een poster met de speerpunten van TNT voor 2009. Hoog op de agenda stond het nemen van maatregelen nav de uitslag van het MMO (Medewerkers Motivatie Onderzoek) van vorig jaar, want als "Investors In People" realiseert TNT zich natuurlijk als geen ander het belang van gemotiveerd personeel.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_67867587
Die MMO was onzin... hoezo suggestieve vraagstelling?!

Ik had niet verwacht dat ze daar nog iets mee wilden gaan doen, eigenlijk.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:34:03 #290
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67868173
Weet je dan ook al wat specifieke informatie wat betreft ontslagen etc. ? Zal dat dit jaar gebeuren? En worden dan vooral fulltimers ontslagen of ook deeltijdwerkers en zaw's?
Gaat dat dan ook tenkoste aan diensttijden en dienstindelingen?
Zullen er vooral ontslagen in de Randstad vallen of ook in andere delen van het land? Of voornamelijk op grote sorteercentra?

Zomaar een paar vragen die bij mij opkomen.

Dit is nogal groot nieuws lijkt mij. Ben benieuwd wat morgen de sfeer op de werkvloer is. Die is zelfs hier best negatief en dan hebben we het over een relatief klein bestelkantoor.

Maar ja, als je ziet naar hoe TNT met zijn werknemers op deze manier omgaat is die negativiteit zeer goed te begrijpen. En dan ook nog eens die schijnheiligheid van de top van het bedrijf, zo iemand als Harry Koorstra heeft toch eigenlijk nul komma nul gemeen met de gewone werknemers? Zo iemand hoort thuis in een heel ander soort bedrijf, niet een bedrijf als TNT.

Wat een teloorgang van een vanouds mooi en leuk bedrijf....
Nothing is what it seems
pi_67868204
Hallo.

Welke werknemer van TNT kan mij vertellen of ik morgen op Goede Vrijdag mijn postbus kan legen?

Bedankt.
Graag op anoniem
  FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 16:39:54 #292
73911 ultra_ivo
pi_67868372
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:35 schreef Mainport het volgende:
Welke werknemer van TNT kan mij vertellen of ik morgen op Goede Vrijdag mijn postbus kan legen?
Goede vrijdag is een gewone werkdag voor TNT.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2009 @ 16:40:22 #293
J'adore hardcore
pi_67868390
Gewone werkdag voor ons, dus postbussen zijn ook gewoon open.
  FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 16:40:47 #294
73911 ultra_ivo
pi_67868406
quote:
Goede zaak dat de CNV afwijst.
Vorig jaar blies Koorstra ook hoog van de toren, na wat stakingen krabbelde hij heel snel terug.
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2009 @ 16:43:39 #295
J'adore hardcore
pi_67868510
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Er was gisteren een bedrijf op het Journaal, daar moest ook substantieel worden ingeleverd. De directie nam daarbij het voortouw, en ziet, ook het lagere personeel volgde zonder morren. Maar in dat bedrijf heerste nog eenheid, een wij-gevoel.
Bij dat bedrijf heb ik gisteren tijdens een haalrit nog post gehaald
pi_67868634
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Goede vrijdag is een gewone werkdag voor TNT.
Dankjewel.
Graag op anoniem
pi_67869373
Ik heb eindelijk een wachtwoord ontvangen voor dat Intranet, maar nu weet ik niet wat mijn inlognaam is. Is dat een zelfgekozen iets of je personeelsnummer ofzo? Want volgens mij heb ik echt alles al geprobeerd
  Redactie Frontpage donderdag 9 april 2009 @ 17:15:01 #298
J'adore hardcore
pi_67869704
Eerste vier letters van je achternaam (zonder de, het, van enz.) en dan je registernummer (te vinden op je loonstrook). Of andersom, vergeet het altijd.
pi_67869854
Andersom dus

Bedankt!
pi_67870168
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:34 schreef Viper86 het volgende:
Weet je dan ook al wat specifieke informatie wat betreft ontslagen etc. ? Zal dat dit jaar gebeuren? En worden dan vooral fulltimers ontslagen of ook deeltijdwerkers en zaw's?
Gaat dat dan ook tenkoste aan diensttijden en dienstindelingen?
Zullen er vooral ontslagen in de Randstad vallen of ook in andere delen van het land? Of voornamelijk op grote sorteercentra?

Zomaar een paar vragen die bij mij opkomen.

Dit is nogal groot nieuws lijkt mij. Ben benieuwd wat morgen de sfeer op de werkvloer is. Die is zelfs hier best negatief en dan hebben we het over een relatief klein bestelkantoor.

Maar ja, als je ziet naar hoe TNT met zijn werknemers op deze manier omgaat is die negativiteit zeer goed te begrijpen. En dan ook nog eens die schijnheiligheid van de top van het bedrijf, zo iemand als Harry Koorstra heeft toch eigenlijk nul komma nul gemeen met de gewone werknemers? Zo iemand hoort thuis in een heel ander soort bedrijf, niet een bedrijf als TNT.

Wat een teloorgang van een vanouds mooi en leuk bedrijf....
Die 11.000 mensen kunnen natuurlijk niet van de ene op de andere dag worden ontslagen. Ik heb begrepen dat er 2 ontslaggolven gaan komen, en dat de 11.000 mensen binnen 1 en 3 jaar eruit zullen vliegen. TNT gaat het afspiegelingsbeginsel toepassen, en dat werkt als volgt: De postbodes en sorteerders worden ingedeeld in vijf leeftijdsgroepen: 15 tot 25 jaar, 25 tot 35 jaar, 35 tot 45 jaar, 45 tot 55 jaar en van 55 jaar en ouder. Vervolgens wordt gekeken hoe groot iedere groep is in verhouding tot het totaal. Bij TNT post werken relatief veel oudere mensen, stel dat 20% van de mensen 55+ is, dan betekent dat ook 20% van de ontslagen bij die groep zal vallen, dus dat is 2200 ontslagen.

Aangezien het ging om de CAO voor schaal 1-4, verwacht ik dat ook alleen daar de ontslagen zullen vallen. Dus dan praat je over fulltime- en partime postbodes, sorteerders, de VBG-informatiemedewerkers, de postbode-plus, dat soort mensen. Ik denk dat de ontslagen overal in het land gaan vallen, zowel op sorteercentra als op bestelkantoren. Postbezorgers, zaterdagbestellers, teamcoaches en managers blijven buiten schot. Dat is vreemd, want met de helft minder postbodes kun je ook met veel minder managers toe.

Het zal zeker ten koste gaan van de dienstregelingen. De maandag zal als eerste worden uitbesteed, later volgen woensdag en vrijdag. Als de maandag eruit gaat betekent dat voor fulltimers dat ze vaker (en misschien zelfs structureel) op zaterdag moeten werken. Als we straks nog maar 3 dagen zelf bestellen is er eigenlijk helemaal geen plaats meer voor fulltimers, je kan in 3 dagen nooit 37 uur maken. En dat gaat gevolgen hebben voor zaterdagbestellers. Als fulltimers vaker, of zelfs altijd op zaterdag moeten werken zijn er uiteindelijk ook minder zaterdagbestellers nodig. Die zullen ze misschien niet zo snel ontslaan (dat zet in termen van fte's geen zoden aan de dijk), maar een vacaturestop is niet ondenkbaar. Ook gaan postbezorgers het uiteindelijk merken, die werken nu 4 of 5 dagen, dat is straks maximaal 3. Dus dat betekent nog minder verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')