Ik heb ook zoiets. Moet vroeg weer weg zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gloeiende zeg. Daar ben ik niet zo blij mee, omdat ik zaterdag om 16:00 per se elders moet zijn.
Dan maar even een auto lenen en de post zelf ophalen
Landelijk?quote:Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef WNDYYY het volgende:
Aanstaande zaterdag twee huis aan huis begreep ik.
Bij ons in ieder geval ook(Veldhoven), komt omdat er zo weinig post is en het willen compenseren met hah. Kutzooi.quote:
Lijkt me stug. Zaterdag is er naast de C1000 ook Albert Heijn omdat er aanstaande dinsdag diensten als op maandag gedraaid worden ivm met 2e paasdag en de nieuwe aanbiedingen van AH dinsdag in gaan en er dan dus ook foldertjes moeten zijnquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:10 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Bij ons in ieder geval ook(Veldhoven), komt omdat er zo weinig post is en het willen compenseren met hah. Kutzooi.
Dat is inderdaad de logische verklaring.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Lijkt me stug. Zaterdag is er naast de C1000 ook Albert Heijn omdat er aanstaande dinsdag diensten als op maandag gedraaid worden ivm met 2e paasdag en de nieuwe aanbiedingen van AH dinsdag in gaan en er dan dus ook foldertjes moeten zijn
Die CAO is kansloos. Las pas een interview in de krant met een hoge vaksbondsmeneer. Voor de raadplegingen begonnen had hij zoiets van "het kan vriezen, het kan dooien", nu weet hij zeker dat de nieuwe CAO massaal zal worden afgewezen. Ik gok op een percentage van 80% tegen, 20% voor. Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik voor heb gestemd, onder het motto "liever 15% inleveren en baanbehoud dan straks de WW in en 30% inleveren". Okee, misschien word ik er dan over 3 jaar alsnog uitgegooid, maar dan is de crisis wellicht voorbij en vind ik makkelijker ander werk.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:23 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Als ik onze werkvloer als ijkpunt mag nemen heb ik een vermoeden wat t wordt
quote:'Postbezorgers dupe van nieuwe Postwet'
Uitgegeven: 7 april 2009 20:19
Laatst gewijzigd: 7 april 2009 20:19
DEN HAAG - De vrije postmarkt zou goed zijn voor de consument, maar de werknemers betalen daar wel de rekening voor. Dat vindt Sharon Gesthuizen, SP-Kamerlid. De Tweede Kamer debatteert woensdag over het uitbesteden van werk door TNT.
''Het is ongehoord dat werknemers op deze wijze worden gechanteerd. Als ze niet instemmen met een loonsvermindering, wordt hun werk uitbesteed aan een bedrijf dat nog stukloon betaalt.''
Gesthuizen vindt het niet vreemd dat het bedrijf dit probeert, maar ze ziet het als een taak van de politiek om een grens te trekken.
''Het kabinet stelt fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden als voorwaarde voor het volledig openstellen van de postmarkt. Maar wat is fatsoenlijk werk, vraag ik me af.''
Loonsverlaging
In het cao-akkoord dat TNT begin maart met de bonden sloot, wordt uitgegaan van een loonsverlaging voor de postbodes die over een aantal jaren geleidelijk oploopt tot 15 procent.
Mocht de achterban daar niet mee instemmen, wat gezien de protesten van postbodes niet uit te sluiten is, dan sluit TNT op zijn beurt niet uit een aantal efficiencymaatregelen versneld door te voeren.
Een van de opties is om de postbezorging op maandag uit te besteden, aldus een woordvoerster van het postbedrijf.
Derden
Een andere optie zou zijn om de zogeheten 48-uurspost, zoals catalogi en reclame op naam, nog maar drie keer in de week te bezorgen, of het halen en brengen van zakelijke post door derden te laten doen.
Bovendien dreigen dan elfduizend in plaats van 6.500 banen op korte termijn op het spel te staan. Ook als de cao er wel doorkomt, zullen zaken uitbesteed worden.
De goedkeuring van de cao wordt ingezet als drukmiddel om maatregelen later door te voeren.
Postzegels
Van een verhoging van het tarief voor postzegels boven de 0,44 euro is volgens de woordvoerster geen sprake. ''We houden ons aan de Postwet.''
Wel wil TNT binnen twee jaar met het ministerie van Economische Zaken om de tafel om te kijken of de dienstverlening zoals die nu geboden moet worden, volgens diezelfde wet nog realistisch is.
Consument
Gesthuizen gelooft niet dat de consument echt vruchten gaat plukken van deze liberalisering. ''Het zou goedkoper worden, met meer keuze en meer service. Daar lijkt het niet op.''
Woensdag vindt ook de aandeelhoudersvergadering van TNT plaats. De liberalisering van de postmarkt sinds 1 april zal ook daar zeker onderwerp van gesprek zijn.
Je kan zaterdag besteller worden, maar dan rij je niet in een busje.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef Jeroen_S. het volgende:
zeg, ik heb momenteel mijn rijbewijs zo goed als een jaartje, is er geen toekomst voor mij weggelegd als part-time bezorger in zo'n busje??????? gewoon naast mijn (hbo) studie?? en verdient dat wat? lijkt me wel een leuke bijbaan! tellme
Dat je post sorteert en vervolgens gaat bezorgen, op je fietsquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:58 schreef Jeroen_S. het volgende:
achteraf, hm, ik woon in Eindhoven, dat is achteraf!!:D
en besteller, wat houdt dat in dan? gewoon in het magazijn ofzo?
Zo ver ben ik inmiddels al. Ik ben nu 41. Als ik er nu uitgemikt wordt heb ik nog een kans op een of ander her/omscholingstraject oid. Wordt ik er over 10 jaar uitgegooid dan kom ik gewoon in de bak 'onbemiddelbaar' terecht. Het zal pijn doen, dan liever nu meteen en in één keer.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af waarom ik bij dit bedrijf wil werken, en of het niet veel beter zou zijn voor mezelf om eruit gegooid te worden.
En hier komt het tabelletje weerquote:Op woensdag 8 april 2009 15:50 schreef Indieana het volgende:
Even een vraagje : ik word zaterdagbezorger voor een wijk waar 2,5 uur op staat. Mijn uurloon is 8 euro maar hoe is de uitbetaling precies? Komen er ook nog toeslagen bij ofzo of is het alleen dat uurloon?
Hij vraagt niet om de hoogte van zijn loon, dat weet ie al. ;-)quote:Op woensdag 8 april 2009 16:41 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En hier komt het tabelletje weer![]()
[ afbeelding ]
Hoe oud ben je?
Nou, 8 euro staat niet in het tabelletje, dus daarom vraag ik ook hoe oud die isquote:Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hij vraagt niet om de hoogte van zijn loon, dat weet ie al. ;-)
Je moet als werknemer loonbelasting betalen. Dit zal ergens tussen de 20 en 30 % liggen. ( gok )
Andere (bedrijfs-) toeslagen ben ik iets minder bekend mee.
Iig welkom bij de club. :-)
Als je alleen op zaterdag werkt komt de belasting niet langs hoor. Je zit dan onder een bepaalde grens waardoor er geen belasting af gaat. Pas als je over die grens (weet niet precies hoe hoog die is) gaat gaat er wat afquote:Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hij vraagt niet om de hoogte van zijn loon, dat weet ie al. ;-)
Je moet als werknemer loonbelasting betalen. Dit zal ergens tussen de 20 en 30 % liggen. ( gok )
Andere (bedrijfs-) toeslagen ben ik iets minder bekend mee.
Iig welkom bij de club. :-)
Kloptquote:Op woensdag 8 april 2009 18:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Als je alleen op zaterdag werkt komt de belasting niet langs hoor. Je zit dan onder een bepaalde grens waardoor er geen belasting af gaat. Pas als je over die grens (weet niet precies hoe hoog die is) gaat gaat er wat af
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |