abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:40:25 #251
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_67788620
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gloeiende zeg. Daar ben ik niet zo blij mee, omdat ik zaterdag om 16:00 per se elders moet zijn.

Dan maar even een auto lenen en de post zelf ophalen
Ik heb ook zoiets. Moet vroeg weer weg zijn.
pi_67788744
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef WNDYYY het volgende:
Aanstaande zaterdag twee huis aan huis begreep ik.
Landelijk?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:10:56 #253
225308 Row-1
'sup money?
pi_67791127
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:44 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Landelijk?
Bij ons in ieder geval ook(Veldhoven), komt omdat er zo weinig post is en het willen compenseren met hah. Kutzooi.
pi_67792054
op sommige vestigingen hebben ze er zelfs 3 op zaterdag bij ons in de regio!
mijnd agje is wel bevallen op een vreemd kantoor..ik denk dat het kantoor zelf 10 keer kleiner was als het onze, wel grappig om te zien, nadeel : alles is een beetje krap :-)
Fijne/flinke bestelling gehad maar zal morgen beter vlotten met maar een huis aan huis en dezelfde wijk :-)
  Redactie Frontpage dinsdag 7 april 2009 @ 13:49:45 #255
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_67792431
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:10 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Bij ons in ieder geval ook(Veldhoven), komt omdat er zo weinig post is en het willen compenseren met hah. Kutzooi.
Lijkt me stug. Zaterdag is er naast de C1000 ook Albert Heijn omdat er aanstaande dinsdag diensten als op maandag gedraaid worden ivm met 2e paasdag en de nieuwe aanbiedingen van AH dinsdag in gaan en er dan dus ook foldertjes moeten zijn
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:28:21 #256
1037 Kaos
see you in 2017
pi_67793887
Niet zo zeuren mensen, sommige kantoren hebben standaard 2 HAH op zaterdag en aankomende zaterdag dus 3

Kan nog veel erger dus
  FOK!Fotograaf dinsdag 7 april 2009 @ 17:52:39 #257
73911 ultra_ivo
pi_67801199
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Lijkt me stug. Zaterdag is er naast de C1000 ook Albert Heijn omdat er aanstaande dinsdag diensten als op maandag gedraaid worden ivm met 2e paasdag en de nieuwe aanbiedingen van AH dinsdag in gaan en er dan dus ook foldertjes moeten zijn
Dat is inderdaad de logische verklaring.
Vanavond vergadering van de bond over de nieuwe CAO. Eens kijken of ie afgewezen wordt.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 april 2009 @ 18:23:14 #258
J'adore hardcore
pi_67802228
Als ik onze werkvloer als ijkpunt mag nemen heb ik een vermoeden wat t wordt
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:26:23 #259
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_67804363
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:23 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Als ik onze werkvloer als ijkpunt mag nemen heb ik een vermoeden wat t wordt
Die CAO is kansloos. Las pas een interview in de krant met een hoge vaksbondsmeneer. Voor de raadplegingen begonnen had hij zoiets van "het kan vriezen, het kan dooien", nu weet hij zeker dat de nieuwe CAO massaal zal worden afgewezen. Ik gok op een percentage van 80% tegen, 20% voor. Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik voor heb gestemd, onder het motto "liever 15% inleveren en baanbehoud dan straks de WW in en 30% inleveren". Okee, misschien word ik er dan over 3 jaar alsnog uitgegooid, maar dan is de crisis wellicht voorbij en vind ik makkelijker ander werk.

Als de CAO van tafel wordt geveegd, of liever gezegd, waneer de CAO van tafel wordt geveegd, gaat TNT ongetwijfeld een aantal dreigementen ten uitvoer brengen. Ik vraag me wel af in hoeverre ze dat kunnen doen. Kan een bedrijf wat vorig jaar 720 miljoen winst maakte collectief ontslag aanvragen voor 1 op de 2 postbodes? En worden er dan alleen postbodes uitgegooid of ook postbezorgers? Het plan van minder dagen bezorgen zie ik voorlopig niet van de grond komen, alleen al het bericht dat TNT mogelijk de maandag wou schrappen kwam ze al op een waarschuwing van de OPTA te staan.

En de maandag, woensdag en vrijdag uitbesteden? Aan wie dan? DHL en Sandd bezorgen uit dit lijstje alleen op de vrijdag, idem voor VSP. En de sociale werklplaats kan denk ik zo'n volume niet aan. Ik zie ze wel eens rijden op hun fiets, met zo'n geel plastic kratje voorop met een stapeltje brieven, op maandag heb ik nog meer! En gaan zij dan ook de postbussensortering doen? Grote klanten ritten? Buslichting? Huis-aan-huis?

Bovendien, vergeet niet dat in de Omslag stond dat een NEE voor de CAO betekende dat TNT een antal ingrijpende veranderingen VERSNELD zou doorvoeren. Dat betekent dus dat ze het toch wel zouden doen, alleen dan misschien niet nu maar over 3 jaar.

Veel postbodes zullen het wegstemmen van de CAO als een overwinning zien, maar ik ben bang dat we die duur moeten bekopen. Ik geloof niet dat TNT al hun dreigementen dan meteen ten uitvoer zal/mag/kan brengen, maar dat de sfeer verder zal verzieken en de spanning op de werkvloer nog verder zal toenemen geloof ik meteen.

Soms vraag ik me wel eens af waarom ik bij dit bedrijf wil werken, en of het niet veel beter zou zijn voor mezelf om eruit gegooid te worden. Het punt is vooral dat ik het werk zelf (vooral het buitenwerk) nog steeds heel erg leuk vind, maar het bedrijf zelf begint me steeds meer tegen te staan. Naar de buitenwacht toe mooie sier maken met WFP, Investeren In Mensen, Planet Me, maar ondertussen het eigen personeel (met name de vaste bestellers) steeds verder onder psychologische druk zetten. Steeds sneller moeten werken voor steeds minder geld, uitloop niet vergoeden, en ondertussen de mensen steeds maar inwrijven dat het bedrijf ze liever kwijt is, en of ze asjeblieft willen ophoepelen. En als er niet genoeg mensen uit eigen beweging ophoepelen (lees: uitstroomdoelstellingen worden niet behaald) dan word je er gewoon uit gesodemieterd. Tot die tijd mag je flyers van "postbezorgers gezocht" rondbrengen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage dinsdag 7 april 2009 @ 21:11:51 #260
J'adore hardcore
pi_67807866
quote:
'Postbezorgers dupe van nieuwe Postwet'
Uitgegeven: 7 april 2009 20:19
Laatst gewijzigd: 7 april 2009 20:19
DEN HAAG - De vrije postmarkt zou goed zijn voor de consument, maar de werknemers betalen daar wel de rekening voor. Dat vindt Sharon Gesthuizen, SP-Kamerlid. De Tweede Kamer debatteert woensdag over het uitbesteden van werk door TNT.

''Het is ongehoord dat werknemers op deze wijze worden gechanteerd. Als ze niet instemmen met een loonsvermindering, wordt hun werk uitbesteed aan een bedrijf dat nog stukloon betaalt.''

Gesthuizen vindt het niet vreemd dat het bedrijf dit probeert, maar ze ziet het als een taak van de politiek om een grens te trekken.

''Het kabinet stelt fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden als voorwaarde voor het volledig openstellen van de postmarkt. Maar wat is fatsoenlijk werk, vraag ik me af.''

Loonsverlaging

In het cao-akkoord dat TNT begin maart met de bonden sloot, wordt uitgegaan van een loonsverlaging voor de postbodes die over een aantal jaren geleidelijk oploopt tot 15 procent.

Mocht de achterban daar niet mee instemmen, wat gezien de protesten van postbodes niet uit te sluiten is, dan sluit TNT op zijn beurt niet uit een aantal efficiencymaatregelen versneld door te voeren.

Een van de opties is om de postbezorging op maandag uit te besteden, aldus een woordvoerster van het postbedrijf.

Derden

Een andere optie zou zijn om de zogeheten 48-uurspost, zoals catalogi en reclame op naam, nog maar drie keer in de week te bezorgen, of het halen en brengen van zakelijke post door derden te laten doen.

Bovendien dreigen dan elfduizend in plaats van 6.500 banen op korte termijn op het spel te staan. Ook als de cao er wel doorkomt, zullen zaken uitbesteed worden.

De goedkeuring van de cao wordt ingezet als drukmiddel om maatregelen later door te voeren.

Postzegels

Van een verhoging van het tarief voor postzegels boven de 0,44 euro is volgens de woordvoerster geen sprake. ''We houden ons aan de Postwet.''

Wel wil TNT binnen twee jaar met het ministerie van Economische Zaken om de tafel om te kijken of de dienstverlening zoals die nu geboden moet worden, volgens diezelfde wet nog realistisch is.

Consument

Gesthuizen gelooft niet dat de consument echt vruchten gaat plukken van deze liberalisering. ''Het zou goedkoper worden, met meer keuze en meer service. Daar lijkt het niet op.''

Woensdag vindt ook de aandeelhoudersvergadering van TNT plaats. De liberalisering van de postmarkt sinds 1 april zal ook daar zeker onderwerp van gesprek zijn.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:20:34 #261
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_67810527
"Postzegels

Van een verhoging van het tarief voor postzegels boven de 0,44 euro is volgens de woordvoerster geen sprake. ''We houden ons aan de Postwet.''

Ik weet niet of de woordvoerster wel eens een krant leest, of het Intranet van haar eigen bedrijf raadpleegt, want daar was namelijk een leuk verhaal te vinden van Ger Jacobs, commercieel directeur van TNT Post. Op een gegeven moment zegt hij: "Maar we willen het komende anderhalf jaar met de politiek over het probleem van afnemend rendement praten. Vanaf 2011 willen we minder dagen gaan bestellen en dan als eerste de maandag er uit. Mocht het tot niets leiden , dan moet echt de postzegelprijs omhoog."

Dus er is wel degelijk sprake van een verhoging van de postzegelprijs!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:22:18 #262
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67810608
Wat een akelige periode om te werken bij de post.
Dit is echt zo'n typische overgangsperiode waarbij werknemers en werkgever beide niet willen inleveren.

Ik denk dat het het beste voor beide partijen is dat we zo snel mogelijk naar de uiteindelijke toestand van de postmarkt en het postbedrijf gaan. Dan zal de postsector sowieso een veel kleinere rol spelen in het dagelijkse leven, maar wel een stuk stabieler dan nu. Want bepaalde zakelijke post en consumentenpost zoals kerstkaarten en tijdschriften zullen toch wel blijven.

Op die manier krijg je een klein bedrijf met parttime werknemers die hun dagelijkse rondje doen en niet meer zoals nu, een compleet bedrijf met voltijdsmedewerkers als volledige broodwinners en grote wagenparken enz.

De enigste vraag die overblijft is dus eigenlijk: Hoe lang nog voordat we die eindtoestand bereikt hebben?
Nothing is what it seems
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:47:34 #263
148219 Jeroen_S.
De waarheid bestaat niet
pi_67811874
zeg, ik heb momenteel mijn rijbewijs zo goed als een jaartje, is er geen toekomst voor mij weggelegd als part-time bezorger in zo'n busje??????? gewoon naast mijn (hbo) studie?? en verdient dat wat? lijkt me wel een leuke bijbaan! tellme
PSV - Feyenoord 10 - 0
pi_67812047
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef Jeroen_S. het volgende:
zeg, ik heb momenteel mijn rijbewijs zo goed als een jaartje, is er geen toekomst voor mij weggelegd als part-time bezorger in zo'n busje??????? gewoon naast mijn (hbo) studie?? en verdient dat wat? lijkt me wel een leuke bijbaan! tellme
Je kan zaterdag besteller worden, maar dan rij je niet in een busje.
Tenzij je ergens achteraf gaat werken
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:58:12 #265
148219 Jeroen_S.
De waarheid bestaat niet
pi_67812354
achteraf, hm, ik woon in Eindhoven, dat is achteraf!!:D

en besteller, wat houdt dat in dan? gewoon in het magazijn ofzo?
PSV - Feyenoord 10 - 0
pi_67812409
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:58 schreef Jeroen_S. het volgende:
achteraf, hm, ik woon in Eindhoven, dat is achteraf!!:D

en besteller, wat houdt dat in dan? gewoon in het magazijn ofzo?
Dat je post sorteert en vervolgens gaat bezorgen, op je fiets
  FOK!Fotograaf dinsdag 7 april 2009 @ 23:25:14 #267
73911 ultra_ivo
pi_67813317
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Soms vraag ik me wel eens af waarom ik bij dit bedrijf wil werken, en of het niet veel beter zou zijn voor mezelf om eruit gegooid te worden.
Zo ver ben ik inmiddels al. Ik ben nu 41. Als ik er nu uitgemikt wordt heb ik nog een kans op een of ander her/omscholingstraject oid. Wordt ik er over 10 jaar uitgegooid dan kom ik gewoon in de bak 'onbemiddelbaar' terecht. Het zal pijn doen, dan liever nu meteen en in één keer.

De landelijke vakbondsman die de presentatie gaf was overigens verbaasd over een aantal verhalen over hoe het er nu aan toe gaat op de werkvloer. Een aantal collega's deed een boekje open over de realiteit.
Hij probeerde ons gelukkig niet de CAO door de strot te duwen, hij had al direct gemerkt dat de zaal eigenlijk tegen was. Een officiële stemming was er niet, maar bij de peiling op het eind waren zo ongeveer 140 van de 150 aanwezigen tegen.
pi_67813904
Die bedrijven die post per stuk betaalden zijn ook smerig te werk gegaan, ik ken iemand en die krijgt nu dus per adres betaalt in plaats van per stuk post X keer zoveel post dus voor precies hetzelfde loon.
deal with it
  woensdag 8 april 2009 @ 15:50:23 #269
202991 Indieana
Louder, louder!
pi_67831813
Even een vraagje : ik word zaterdagbezorger voor een wijk waar 2,5 uur op staat. Mijn uurloon is 8 euro maar hoe is de uitbetaling precies? Komen er ook nog toeslagen bij ofzo of is het alleen dat uurloon?
It's indie rock & roll for me.
pi_67833784
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:50 schreef Indieana het volgende:
Even een vraagje : ik word zaterdagbezorger voor een wijk waar 2,5 uur op staat. Mijn uurloon is 8 euro maar hoe is de uitbetaling precies? Komen er ook nog toeslagen bij ofzo of is het alleen dat uurloon?
En hier komt het tabelletje weer

Hoe oud ben je?
Noot noot.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:50:53 #271
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67834143
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:41 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

En hier komt het tabelletje weer

[ afbeelding ]

Hoe oud ben je?
Hij vraagt niet om de hoogte van zijn loon, dat weet ie al. ;-)

Je moet als werknemer loonbelasting betalen. Dit zal ergens tussen de 20 en 30 % liggen. ( gok )
Andere (bedrijfs-) toeslagen ben ik iets minder bekend mee.

Iig welkom bij de club. :-)
Nothing is what it seems
pi_67834196
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Je moet als werknemer loonbelasting betalen. Dit zal ergens tussen de 20 en 30 % liggen. ( gok )

Nou, 8 euro staat niet in het tabelletje, dus daarom vraag ik ook hoe oud die is
Noot noot.
  Redactie Frontpage woensdag 8 april 2009 @ 18:34:56 #273
J'adore hardcore
pi_67837232
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:50 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Als je alleen op zaterdag werkt komt de belasting niet langs hoor. Je zit dan onder een bepaalde grens waardoor er geen belasting af gaat. Pas als je over die grens (weet niet precies hoe hoog die is) gaat gaat er wat af
pi_67837284
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Als je alleen op zaterdag werkt komt de belasting niet langs hoor. Je zit dan onder een bepaalde grens waardoor er geen belasting af gaat. Pas als je over die grens (weet niet precies hoe hoog die is) gaat gaat er wat af
Klopt
Noot noot.
  woensdag 8 april 2009 @ 20:51:29 #275
133369 Jivis
Critikut
pi_67841983
Was perongeluk onder m'n kloon ingelogd . Maar goed, ben dus 20 en zit dus op die 7,77. Heb echter eerder bij TNT post gewerkt als pakkettensorteerder en toen kreeg ik er nog wat toeslagen bij voor bijvoorbeeld 's avonds werken. Vroeg me af of er op het gebied van bezorgen ook nog van dat soort dingen zijn .
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')