Hmmm, misschien is die taboe er dus wel/ Want uiteindelijk was je blijer geweest met een jongen, maar toch wil je erbij zeggen dat je echt 'net zo blij' bent met een meisje?quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:56 schreef Vicky het volgende:
Ik had wel een lichte voorkeur bij deze zwangerschap. Ik had er graag een jongetje bij gehad!
Tuurlijk ben ik net zo blij met een meisje, maar een jongen erbij had ik hartstikke leuk gevonden...
zo was/ben ik zelf ookquote:Op woensdag 11 maart 2009 10:58 schreef Mibos2 het volgende:
Huup mijn meid is ook een banjer en geen poppekind!!! Stampt door plassen (liefst met een witte broek) en klimt en klautert overal... Hihihihi maar ze maakt wel graag schoon en kookt graag dus ik heb een meidenbanjer denk ik!!!
er is geen taboe.. ik vind een meisje net zo leuk als een zoon maar aangezien ik een dochter heb leek mij een zoon erbij ook leuk omdat ik dat nog niet "ervaren" heb.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Hmmm, misschien is die taboe er dus wel/ Want uiteindelijk was je blijer geweest met een jongen, maar toch wil je erbij zeggen dat je echt 'net zo blij' bent met een meisje?
Ik was bij de tweede wel blij dat ik het al eerder wist, al denk ik dat ik na de geboorte net zo blij zou zijn geweest... dat blijft een wonderlijk moment en dan ben je gewoon ontzettend blij dat alles goed is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:27 schreef miss_sly het volgende:
De mensen die wel een (lichte0 voorkeur hebben/hadden, wilden die het dan niet juist graag weten tijdens de zwangerschap? Het lijkt me dat het dan bij de geboorte pas horen best moeilijk is. Als je het al weet, kun je je voorbereiden en je teleurstelling al verwerken ofzo.
Diaan
ja dat idee had ik dus ook een beetje. Toen ze dat hartje liet zien bleef mn eigen hart bijna stilstaanquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:35 schreef Dakota het volgende:
Ik vond het tijdens de echo al zo bijzonder dat alles erop en dr an zat..dat ik bijna vergeten was te vragen welk geslacht het was
Ik was niet van de barbies en niet van de autootjes, ik was van de boeken. Lekker saai op mijn kamertje boeken verslindenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:47 schreef Dakota het volgende:
Ik ben ook een Tomboy..denk ook niet dat Elin een meisjemeisje wordt al zou t wel leuk zijn..ik zie mijzelf a helemaal barbies kopen (zelf nooit gehad, ik had dino's )
ik ook, bank tegen de verwarming aanduwen en er tussen liggen met een stapel boeken, of op de kop in een boom hangen. ik heb ooit eens een barbie gekregen omdat ik mijn zwemdiploma haalde.. die barbie heeft denk ik 5 minuten lang haar gehad en haar ledematen zaten 10 minuten lang vast. daarna hebben mijn broer en ik haar hoofd gesmolten en r in de tuin begravenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was niet van de barbies en niet van de autootjes, ik was van de boeken. Lekker saai op mijn kamertje boeken verslinden
Ach, het maakt me niets uit wat ze wil, ik heb alleen een hekel aan barbies. Andere poppentoestanden vind ik prima, maar die stomme barbieDie ga ik echt proberen buiten te houden
Dat had ik ook toen ik zwanger was van de tweede. Maar ik heb dat gevoel nooit zo uitgesproken omdat ik de indruk heb dat je politiek correct gezien de houding zou moeten hebben van 'als het maar gezond is', en omdat als het toch een meisje blijkt anderen de teleurstelling veel zwaarder voor je gaan invullen dan je zelf doet. Ik denk dat er nog wel degelijk een taboe is. (zeker in religieus en emancipatorisch opzicht)quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
er is geen taboe.. ik vind een meisje net zo leuk als een zoon maar aangezien ik een dochter heb leek mij een zoon erbij ook leuk omdat ik dat nog niet "ervaren" heb.
Murphy's lawquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:10 schreef miss_sly het volgende:
fokwetvertel eens, ticootje!
haha, koot, barbies verdiende loon
Inderdaad of je bent aan het vertellen dat je kind ineens ow zo goed aan het doorslapen is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:13 schreef Dakota het volgende:
[..]
Murphy's law
je wil t niet..dus krijg je het
Ik haat Poohbeer.. en er kwam dus écht niks in huis van Pooh & Consorten... ik hoor het me nog zeggen...quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:13 schreef Dakota het volgende:
[..]
Murphy's law
je wil t niet..dus krijg je het
Shake hands Ireth!quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:44 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik haat Poohbeer.. en er kwam dus écht niks in huis van Pooh & Consorten... ik hoor het me nog zeggen...
Gelukkig ben ik niet de enigequote:Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Diaantje....herkenbaar hoor.
Ik wilde zó graag een meisje. En bij de 20wekenecho zag ik meteen dat we een jongen kregen. Manman, ik heb echt een week of twee moeten 'rouwen'. En iedereen maar relativeren, "Joh, wees blij dat hij gezond is". Ja, duh! Tuurlijk. Maar ik voelde me écht kut.En Kim, tegen mij werd gezegd dat jongetjes leuker zijn.
Ís ook zo!
![]()
Heb ik ook al over nagedacht.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
Is het eigenlijk nog te begrijpen???Ik draaf ook een beetje door denk ik..
Nee, dat heb ik ook! Als ik zie hoe mijn man en zijn broers met hún moeder omgaan en mijn zussen (en ik in mindere mate) met míjn moeder vind ik dat best lastig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik niet de enige![]()
Ze zeggen trouwens dat jongetjes veel meer naar de moeder trekken en wat knuffeliger zijn... tot nu klopt het bij ons, in ieder geval wat Twan betreft.
Waar ik trouwens af en toe nog wel moeite mee heb, maar dat is ietsvoor veel later is de band met je kind als die op het punt staat moeder/vader te worden. Ik merk dat de band tussen een zwangere dochter en moeder (vaak) veel hechter is/wordt dan als de zoon vader wordt. Tenminste mijn moeder vond het toen ik zwanger was anders dan toen mijn schoonzusje zwanger was, toch bijzonderder op de één of andere manier. Dat gevoel zal ik dus nooit zo hebben en daar had ik vooral kort na de bevalling wat moeite mee. Is het eigenlijk nog te begrijpen???Ik draaf ook een beetje door denk ik..
Nou hier echt NIET hoor, de band tussen mij en mijn moeder is echt niet hechter/beter geworden tijdens/door mijn zwangerschap.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
Waar ik trouwens af en toe nog wel moeite mee heb, maar dat is ietsvoor veel later is de band met je kind als die op het punt staat moeder/vader te worden. Ik merk dat de band tussen een zwangere dochter en moeder (vaak) veel hechter is/wordt dan als de zoon vader wordt.
En dan die kleeeeeeertjes.....quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Of als ik een leuke stippenkamer zie dat me het gevoel bekruipt van dat hebben wij nooit.
Geen kikkers?quote:Maar ja, wurmen en torren in overvloed, dat dan weer wel.
Ik ook... Ik vraag me ook dikwijls af hoe het straks zal zij als Priscil een kindje krijgt. Zal ze dan toch naar haar eigen moeder trekken of toch naar mij...quote:
he, wat nou jongens en geen stippenkamerquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:10 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Of als ik een leuke stippenkamer zie dat me het gevoel bekruipt van dat hebben wij nooit. Maar ja, wurmen en torren in overvloed, dat dan weer wel.
Oh, wij hebben echt een dooie torren fase gehad.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:16 schreef Diaan73 het volgende:
Zielsverwanten![]()
Trouwens Twan is gelukkig niet van de wurmen, kikkers enz. is meer van lezen, puzzelen, spelletjes doen en voetbal.... En inderdaad die leuke meisjeskamers en kleding...
Een voordeel is wel dat we niet hoeven na te denken over wel of niet die HPV inenting
![]()
P_iglet, daarom had ik ook vaak tussen ( ) gezet... helaas is het niet in alle gevallen zo.Wel erg fijn dat de band met je schoonzussen beter is geworden, toch nog iets positiefs.
Wij hebben 2 dochters en mijn man krijgt ook wel eens commentaar.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:36 schreef peterfan het volgende:
Het is mij trouwens opgevallen dat veel mannen in mijn omgeving een (lichte) voorkeur voor dochters hebben. Ik dacht vroegah altijd dat mannen alleen maar zoons wilden..![]()
Een vriend van me heeft vier dochters en vindt het geweldig maar hoe vaak hij wel niet commentaar krijgt...
mijn man wilde juist heeeeel graag een meisje, leek hem zo speciaal.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:41 schreef snakelady het volgende:
En als hij zegt blij te zijn met zijn meiden dan geloven ze hem niet, aangezien iedere vader toch wel een zoon wil hebben en iedere moeder een dochter.
Ik wíst gewoon dat dit renzell moest zijn geweest!quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef Moonah het volgende:
De leukste reactie kreeg ik overigens op Fok. Ik weet helaas niet meer wie het zei.
Dat een jongen thuis komt met kevers, kikkers en wormen in zijn broekzak. Ik kijk er nu al naar uit!
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:41 schreef renzell het volgende:
Moonah; jongetjes zijn zooooooooooooo leuk!!!
Denk je eens in; je zoontje met kaplaarsjes in de modder, met takjes en steentjes in de tuin, in zijn zelfgemaakte boomhut, als clowntje met carnaval, fikkie stokend in de achtertuin, denk aan stoere tuinbroekjes, kikkers en wormen in je keuken, drumstellen, brommers, voetbal, voetbal en nog eens voetbal.......![]()
Ja, ik hou echt van jongetjes!!!
![]()
Hier ben ik de laatste tijd ook vaak aan het over denken. Maar dan denk ik bij mezelf. Ik hoop gewoon dat ik voor Mikael en de andere kleine zo'n leuke en goede moeder zal zijn en dat ik dat later ook kan overbrengen op mijn schoondochters zodat als ik dan ooit oma (mag) worden dat mijn schoondochter er geen moeite mee zal hebben om mij ook als oma te zien zeg maar.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Waar ik trouwens af en toe nog wel moeite mee heb, maar dat is ietsvoor veel later is de band met je kind als die op het punt staat moeder/vader te worden. Ik merk dat de band tussen een zwangere dochter en moeder (vaak) veel hechter is/wordt dan als de zoon vader wordt. Tenminste mijn moeder vond het toen ik zwanger was anders dan toen mijn schoonzusje zwanger was, toch bijzonderder op de één of andere manier. Dat gevoel zal ik dus nooit zo hebben en daar had ik vooral kort na de bevalling wat moeite mee. Is het eigenlijk nog te begrijpen???Ik draaf ook een beetje door denk ik..
Echt?quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
En Kim, tegen mij werd gezegd dat jongetjes leuker zijn.Ís ook zo!
![]()
Oh, en het ís ook echt zo!quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:58 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ik wíst gewoon dat dit renzell moest zijn geweest!![]()
![]()
![]()
Ben gaan spitten in fde geschiedenis en voila:
[..]
Echt?quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:07 schreef popolon het volgende:
Natuurlijk had ik een voorkeur: Een zoon. En ben dolblij dat het ook zo uitkwam.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat bijna niemand een voorkeur had. Dus misschien, zoals in de TT al staat, toch een taboe?
Ik denk ook dat de meesten uit ervaring praten. Die van mij vind voetbal ook helemaal te gek. Die gaat bijna elke maandagavond met zijn opa naar de trainig van de voetbalclub van opa. Dat vind ie (opa en Mikael) helemaal super. Mikael heeft ook wel meidenspeelgoed maar dat vind ie helemaal niks. Ja zijn pop vind ie wel leuk maa dan moet ie achteruin zijn grote vrachtwagen enzoquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:41 schreef Ticootje het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook heerlijk dat iedereen vind dat jongens voetballen en meiden met poppen moeten spelen.
Straks zit je jochie op ballet en je meid op voetbal... Dat kan ook gewoon he.
tja, en mijn broer en ik hebben sinds kort weer enigszins contact, daarvoor hebben we altijd maar heel weinig contact gehad en veel ruzie gehad.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:11 schreef huuphuup het volgende:
hihi Stiemie![]()
even voor de nuance, mijn zusje en ik sloegen elkaar de hersens in vroegeral vanaf heel erg jong. We zijn allebei echt heel erg verschillend en konden het absoluut niet met elkaar vinden. Ik bedoel er verder niets mee maar het is toch gewoon een soort ideaal wat mensen in hun hoofd hebben, een soort beeld van hoe het zal zijn. Daar is niets mis mee, maar de werkelijkheid kan ook heel anders zijn natuurlijk. Oh en nu gaat het wel beter hoor tussen zusje en mij
oh ja maar zo bedoelde ik het ook juist! (mn broertje en ik hebben ook weinig met elkaar.)quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
tja, en mijn broer en ik hebben sinds kort weer enigszins contact, daarvoor hebben we altijd maar heel weinig contact gehad en veel ruzie gehad.
Denk dat het meer karakters zijn die botsen dan een geslacht.
Hoewel in mijn omgeving ik wel merk dat in gezinnen de kinderen met hetzelfde geslacht meer naar elkaar toetrekken, ook in volwassenheid.
Maar dat kan ook toeval zijn.
Zeker geen taboe bij mij, maar ik heb écht totaal geen voorkeur. Ik wil zo graag een kind, maar of dat nu een meisje of een jongen is, dat maakt me helemaal niets uit.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:07 schreef popolon het volgende:
Natuurlijk had ik een voorkeur: Een zoon. En ben dolblij dat het ook zo uitkwam.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat bijna niemand een voorkeur had. Dus misschien, zoals in de TT al staat, toch een taboe?
Ah, voorkeur voor een jongetje dusquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Mij maakt het echt echt echt geen zak uit
quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:00 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha Huup ja dat kan natuurlijk ook nog: 2 zusjes die de hele dag bekvechten![]()
Ik begrijp dat er mensen zijn die graag een kind willen, ik was er ook eentje alleen had ik dus wel een voorkeur en schoof dat ook niet onder stoelen of banken als men er om vroeg. Ben blijkbaar een van de weinige.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:45 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Echt?
Sommige mensen willen gewoon heel graag een kind.
En of daar nou wel of geen piemeltje aan vast zit maakt niet zo gek veel uit dan.
Dus nee ik denk niet dat het direct zo is dat als mensen zeggen dat het ze geen zak uitmaakt dat ze dat doen omdat het een taboe is. Vast mensen die niet voor hun mening durven uit te komen hoor maar ik weet eigenlijk wel zeker dat er ook heel veel mensen die het gewoon écht niet kan schelen of ze nou een zoon of een dochter krijgen.
ja okay maar dat probeer ik dus te zeggen, dat er ook mensen zijn die die voorkeur helemaal niet hebben. En dat zijn heus niet alleen maar mensen die moeilijk zwanger raken verder daar doelde ik helemaal niet op.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:40 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er mensen zijn die graag een kind willen, ik was er ook eentje alleen had ik dus wel een voorkeur en schoof dat ook niet onder stoelen of banken als men er om vroeg. Ben blijkbaar een van de weinige.
Zou ik er van balen als het een meisje was? Nee tuurlijk niet maar het ging om voorkeur in dit topic.
Ow, Ireth, wat een heerlijke bergquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:44 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik haat Poohbeer.. en er kwam dus écht niks in huis van Pooh & Consorten... ik hoor het me nog zeggen...
![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat er op het soort gevoelens dat jij beschrijft, wél een taboe rust. Uit dit topic blijkt tot nu toe dat de meeste mensen wel een lichte voorkeur hadden, maar als het dan iets anders blijkt te zijn, is iedereen nog steeds blij. Het grootste taboe lijkt me dan ook rusten op wat jij beschrijft: het stilletjes en beteuterd er bij zitten als het kindje niet je voorkeursgeslacht blijkt te hebben, echte teleurstelling. Een beetje wennen, okee, maar zo'n reactie als van jouw vriend kan ik me ook echt niet voorstellen. dat huilen met kleertjes ruilen weer wel, dan wordt 't allemaal erg verwarrend en moet je weer omschakelen enzo.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:34 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik had ook een stiekeme voorkeur voor een meisje terwijl mijn vriend een voorkeur voor een jongen had. Vanaf dag 1 dacht ik dat er een jongetje in mijn buik zat. Ik was dan ook onwijs blij dat de pretecho mevrouw zei dat het een meisje was (al wilde ze geen 100% zekerheid geven) terug in de auto was ik euforisch, en mijn vriend zat er wat stilletjes bij. Ik ben gaan shoppen, shoppen shoppen. En toch zat het me niet lekker, ik was ervan overtuigd dat het een jongen was. Na veel gezeur van mijn kant toch 2 weken later weer naar de pretecho mevrouw, ze zet dat ding op mijn buik en vol in beeld was het daar. EEN JONGEN!!! Terug in de auto was mijn vriend euforisch, ik zat er wat stilletjes bij. Gelijk gestopt bij de babyzaak voor wat jongens kleertjes. Thuis gekomen (huilend) de meisjeskleertjes uit de kast gehaald en vervangen voor jongenskleding. (schaam me dood als ik dit nu lees) Heb er echt een tijdje aan moeten wennen, maar toen ze uiteindelijk Mika op mijn buik lagen was ik helemaal om. Dit was hem gewoon, ons kindje en precies de goede!
en al moest ie even wennen aan 't idee, of vond ie 't gewoon minder leuk, dat kan toch best? ik vind 't niet zo raar hoor, dat mensen een voorkeur hebben, of een soort ideaalplaatje in hun hoofd, dat dat ineens bij moet worden gesteld. maar that's life, en dat lukt gelukkig meestal ook wel weer, toch?quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:05 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Hij was er net zo blij mee geweest als het een meisje zou zijn hoor. Ik ben nooit zo goed met woorden vandaar dat ik nooit reageer. Hij was gewoon wat stil omdat ... tja voor vaders zijn dochters toch kwetsbaarder denk ik, kerels bij je thuis, laat thuiskomen.
Als jij de dominante bent zou je volgens de theorie jongens moeten krijgen. Voor het herstel van het evenwicht zeg maar.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik wist gek genoeg voor ik zwanger was van de oudste dat het een meid zou zijn. Mijn vader riep gelijk toen hij hoorde dat ik zwanger was dat het een meid zou zijn omdat ik de dominante van ons 2 ben. Eerst hadden we niet de behoefte om een geslachtsbepalende echo te laten maken maar eenmaal tijdens de pretecho hadden we juist wel dat we het wilden weten. En ik had gelijk. Mijn man had al een zoon uit een vorige relatie en was in de wolken met een meid. Tijdens de zwangerschap van de jongste wist ik dat het een jongen moest zijn. Mijn gevoel zou gelijk krijgen. Mijn man en ik vonden beide even leuk. Met de echo werd natuurlijk duidelijk dat moedergevoelens klopte en ergens vond ik het ook wel leuk om mijn vader na 2 dochters en een kleindochter opa te kunnen maken van zijn eerste kleinzoon. Iets wat hij toen hij al jaren wou, een zoon. Mocht er ooit nog een 3e kindje komen bij ons dan maakt het me niet echt uit wat het is. Ik zou een zoon leuk vinden voor de jongste nu om mee te spelen, maar omdat mijn dochter al zo zelfstandig is en dan waarschijnlijk al zeker een jaar of 6 tussen haar en de baby zitten zou ik een meid om mee te tutten ook wel leuk vinden.
Ik bedoel niet de moedergevoelens die je standaard voor je kind hebt maar het gevoel dat je als moeder "weet" / voelt wat voor kindje er in je buik groeit.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:38 schreef miss_sly het volgende:
De mensen die zeggen dat ze 'het wisten'; denken jullie dat werkelijk, of is dat gewoon toevallig goed gegokt?
Faja heeft het over moedergevoelens, maar als het weten wat je draagt daarbij hoort, vrees ik dat er vele vrouwen zonder moedergevoelens rondlopen.
Ja, maar er is een Indiase(?) theorie naar ik meen, die zegt dat als een van de twee overheerst in de relatie, je dan het tegenovergestelde geslacht krijgt, voor het evenwicht.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:45 schreef bixister het volgende:
jouw dominantie zegt helemaal niks faja. de man (zijn zaad althans) bepaalt immers het geslacht van 't kind.
Maar wat dan met al die vrouwen die het niet 'weten'? missen die iets ofzo?quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:48 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ik bedoel niet de moedergevoelens die je standaard voor je kind hebt maar het gevoel dat je als moeder "weet" / voelt wat voor kindje er in je buik groeit.
Geen idee eigenlijk... maar mijn beeld was wel altijd een meisje, ik was er ook echt van overtuigd dat het een meisje zou worden. En net zoals Troel hadden we een ontzettende klik met de meisjesnaam, die we met geen enkele jongensnaam hadden... We wisten het overigens niet, tot de bevalling en ik heb me er nooit druk om gemaakt verder. Geloof niet dat ik een jongetje minder leuk gevonden zou hebben... Ik heb nu een kind dat in rokjes en roze het liefst in bomen klimtquote:Op donderdag 12 maart 2009 14:38 schreef miss_sly het volgende:
De mensen die zeggen dat ze 'het wisten'; denken jullie dat werkelijk, of is dat gewoon toevallig goed gegokt?
Faja heeft het over moedergevoelens, maar als het weten wat je draagt daarbij hoort, vrees ik dat er vele vrouwen zonder moedergevoelens rondlopen.
Ik wist het zeker zeker zekerquote:Op donderdag 12 maart 2009 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wat dan met al die vrouwen die het niet 'weten'? missen die iets ofzo?
Nee denk het niet. Maar het is net als met bijv dat je als moeder zijnde echt wel aan voelt of je kind daadwerkelijk iets mankeert. Er zit gewoon een soort radar bij een moeder die dat soort dingen voelt. En misschien voelt de een het wel sterker dan een ander.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wat dan met al die vrouwen die het niet 'weten'? missen die iets ofzo?
Nou, dan ga ik geen goede moeder worden. Ik wist de vorige keer echt niet dat er iets niet goed zat en ik had nu werkelijk geen idee of ik een zoon of dochter zou krijgen...quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Nee denk het niet. Maar het is net als met bijv dat je als moeder zijnde echt wel aan voelt of je kind daadwerkelijk iets mankeert. Er zit gewoon een soort radar bij een moeder die dat soort dingen voelt. En misschien voelt de een het wel sterker dan een ander.
Nee hoor, miss... ik had bij Twan geen idee en nu ook weer niet en toch hoor ik van Twan zelf dat hij mij een goede moeder vindt, de liefste van de hele wereld. Peaceman vindt hij trouwens de slimste want die heeft altijd gelijk Vandaag hoorde ik nog van mijn moeder dat ze mij een leuke/goede moeder vond. Dus.. dont worry!!quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dan ga ik geen goede moeder worden. Ik wist de vorige keer echt niet dat er iets niet goed zat en ik had nu werkelijk geen idee of ik een zoon of dochter zou krijgen...
Niet zo zwaar opnemen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dan ga ik geen goede moeder worden. Ik wist de vorige keer echt niet dat er iets niet goed zat en ik had nu werkelijk geen idee of ik een zoon of dochter zou krijgen...
*check* en dat was niet alles he! We hebben haar ook nog een week laten brullen 's nachts omdat we dachten dat het een faaaaaase wasquote:Op donderdag 12 maart 2009 15:28 schreef Brighteyes het volgende:
Toch ben ik het ook niet helemaal met je eens hoor Faja, er zijn ook plenty mensen die zich rotschamen als hun kind ineens een dikke oorontsteking blijkt te hebben en zij niks doorhebben. Dat heb ik hier ook wel een paar keer gelezen.
Vandaar dat ik idd zei intuitie, zowel voor geslacht als voor 'is mijn kindje gezond of niet'.
Anyway... Zullen we maar weer terug gaan naar het oorspronkelijke onderwerp? Of het wel of niet taboe is?
Ik dacht dat het de tandjes waren die doorkwamen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:28 schreef Brighteyes het volgende:
Toch ben ik het ook niet helemaal met je eens hoor Faja, er zijn ook plenty mensen die zich rotschamen als hun kind ineens een dikke oorontsteking blijkt te hebben en zij niks doorhebben. Dat heb ik hier ook wel een paar keer gelezen.
Vandaar dat ik idd zei intuitie, zowel voor geslacht als voor 'is mijn kindje gezond of niet'.
Anyway... Zullen we maar weer terug gaan naar het oorspronkelijke onderwerp? Of het wel of niet taboe is?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:17 schreef Lois het volgende:
Als ik het bij Huup ook goed heb ga ik mijn diensten aanbieden als medium voor het bekend worden van het geslacht van je baby
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |