Bij de eerste wist ik tijdens de zwangerschap niet wat het geslacht was, toen was er ook nog niet de 20 weken echo, iedereen in mijn omgeving zelfs de vk, dacht een meisje en daar had ik ook een lichte voorkeur voor.. het bleek een gezonde jongen te zijn waar ik heel blij mee was.
Bij de tweede zwangerschap wilde ik het geslacht wel weten en had toch een voorkeur voor een meisje, had het ook leuk gevonden voor mn ouders, die hadden alleen kleinzonen. Bij de 20 weken echo bleek het een jongen te zijn, om eerlijk te zijn, was ik wel teleurgesteld.

We hadden al een naam voor een meisje, ik had al helemaal in mn hoofd hoe ik de kamer wilde enz. Peaceman en Twan zaten echter aan het bed te juichen dat het een jongen was. Die avond was ik ook een beetje in mineurstemming, ondanks dat het een gezonde jongen bleek te zijn, Peaceman heeft me die avond een beetje gepest met allemaal muziek te draaien die ging over jongetjes

De volgende ochtend fietste ik naar het station om de trein te nemen naar mn werk en toen ging de knop om... wat was ik voor stomme trut om teleurgesteld te zijn dat ik een
gezonde jongen zou krijgen, een kindje/wonder van ons samen waar we zoveel moeite voor gedaan hebben en 2,5 jaar op hebben moeten wachten. Ik heb toen een traantje laten vallen
nu ik dit typ schieten de tranen me weer in de ogen
en Peaceman een smsje gestuurd, dat ik me niet zo moest aanstellen. Wat me ook erg goed deed, was een opmerking van Twan: mama jij vind jou een echte jongensmoeder? Je doet dat heel goed... en je houdt toch niet van roze??
En nu, nu ben ik dolblij en gelukkig met mn twee jongens... en denk ik dat ik misschien ook wel meer een jongensmoeder dan meisjemoeder ben...