Hmmm, misschien is die taboe er dus wel/ Want uiteindelijk was je blijer geweest met een jongen, maar toch wil je erbij zeggen dat je echt 'net zo blij' bent met een meisje?quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:56 schreef Vicky het volgende:
Ik had wel een lichte voorkeur bij deze zwangerschap. Ik had er graag een jongetje bij gehad!
Tuurlijk ben ik net zo blij met een meisje, maar een jongen erbij had ik hartstikke leuk gevonden...
zo was/ben ik zelf ookquote:Op woensdag 11 maart 2009 10:58 schreef Mibos2 het volgende:
Huup mijn meid is ook een banjer en geen poppekind!!! Stampt door plassen (liefst met een witte broek) en klimt en klautert overal... Hihihihi maar ze maakt wel graag schoon en kookt graag dus ik heb een meidenbanjer denk ik!!!
er is geen taboe.. ik vind een meisje net zo leuk als een zoon maar aangezien ik een dochter heb leek mij een zoon erbij ook leuk omdat ik dat nog niet "ervaren" heb.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Hmmm, misschien is die taboe er dus wel/ Want uiteindelijk was je blijer geweest met een jongen, maar toch wil je erbij zeggen dat je echt 'net zo blij' bent met een meisje?
Ik was bij de tweede wel blij dat ik het al eerder wist, al denk ik dat ik na de geboorte net zo blij zou zijn geweest... dat blijft een wonderlijk moment en dan ben je gewoon ontzettend blij dat alles goed is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:27 schreef miss_sly het volgende:
De mensen die wel een (lichte0 voorkeur hebben/hadden, wilden die het dan niet juist graag weten tijdens de zwangerschap? Het lijkt me dat het dan bij de geboorte pas horen best moeilijk is. Als je het al weet, kun je je voorbereiden en je teleurstelling al verwerken ofzo.
Diaan
ja dat idee had ik dus ook een beetje. Toen ze dat hartje liet zien bleef mn eigen hart bijna stilstaanquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:35 schreef Dakota het volgende:
Ik vond het tijdens de echo al zo bijzonder dat alles erop en dr an zat..dat ik bijna vergeten was te vragen welk geslacht het was
Ik was niet van de barbies en niet van de autootjes, ik was van de boeken. Lekker saai op mijn kamertje boeken verslindenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:47 schreef Dakota het volgende:
Ik ben ook een Tomboy..denk ook niet dat Elin een meisjemeisje wordt al zou t wel leuk zijn..ik zie mijzelf a helemaal barbies kopen (zelf nooit gehad, ik had dino's )
ik ook, bank tegen de verwarming aanduwen en er tussen liggen met een stapel boeken, of op de kop in een boom hangen. ik heb ooit eens een barbie gekregen omdat ik mijn zwemdiploma haalde.. die barbie heeft denk ik 5 minuten lang haar gehad en haar ledematen zaten 10 minuten lang vast. daarna hebben mijn broer en ik haar hoofd gesmolten en r in de tuin begravenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was niet van de barbies en niet van de autootjes, ik was van de boeken. Lekker saai op mijn kamertje boeken verslinden
Ach, het maakt me niets uit wat ze wil, ik heb alleen een hekel aan barbies. Andere poppentoestanden vind ik prima, maar die stomme barbieDie ga ik echt proberen buiten te houden
Dat had ik ook toen ik zwanger was van de tweede. Maar ik heb dat gevoel nooit zo uitgesproken omdat ik de indruk heb dat je politiek correct gezien de houding zou moeten hebben van 'als het maar gezond is', en omdat als het toch een meisje blijkt anderen de teleurstelling veel zwaarder voor je gaan invullen dan je zelf doet. Ik denk dat er nog wel degelijk een taboe is. (zeker in religieus en emancipatorisch opzicht)quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
er is geen taboe.. ik vind een meisje net zo leuk als een zoon maar aangezien ik een dochter heb leek mij een zoon erbij ook leuk omdat ik dat nog niet "ervaren" heb.
Murphy's lawquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:10 schreef miss_sly het volgende:
fokwetvertel eens, ticootje!
haha, koot, barbies verdiende loon
Inderdaad of je bent aan het vertellen dat je kind ineens ow zo goed aan het doorslapen is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:13 schreef Dakota het volgende:
[..]
Murphy's law
je wil t niet..dus krijg je het
Ik haat Poohbeer.. en er kwam dus écht niks in huis van Pooh & Consorten... ik hoor het me nog zeggen...quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:13 schreef Dakota het volgende:
[..]
Murphy's law
je wil t niet..dus krijg je het
Shake hands Ireth!quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:44 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik haat Poohbeer.. en er kwam dus écht niks in huis van Pooh & Consorten... ik hoor het me nog zeggen...
Gelukkig ben ik niet de enigequote:Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Diaantje....herkenbaar hoor.
Ik wilde zó graag een meisje. En bij de 20wekenecho zag ik meteen dat we een jongen kregen. Manman, ik heb echt een week of twee moeten 'rouwen'. En iedereen maar relativeren, "Joh, wees blij dat hij gezond is". Ja, duh! Tuurlijk. Maar ik voelde me écht kut.En Kim, tegen mij werd gezegd dat jongetjes leuker zijn.
Ís ook zo!
![]()
Heb ik ook al over nagedacht.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
Is het eigenlijk nog te begrijpen???Ik draaf ook een beetje door denk ik..
Nee, dat heb ik ook! Als ik zie hoe mijn man en zijn broers met hún moeder omgaan en mijn zussen (en ik in mindere mate) met míjn moeder vind ik dat best lastig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik niet de enige![]()
Ze zeggen trouwens dat jongetjes veel meer naar de moeder trekken en wat knuffeliger zijn... tot nu klopt het bij ons, in ieder geval wat Twan betreft.
Waar ik trouwens af en toe nog wel moeite mee heb, maar dat is ietsvoor veel later is de band met je kind als die op het punt staat moeder/vader te worden. Ik merk dat de band tussen een zwangere dochter en moeder (vaak) veel hechter is/wordt dan als de zoon vader wordt. Tenminste mijn moeder vond het toen ik zwanger was anders dan toen mijn schoonzusje zwanger was, toch bijzonderder op de één of andere manier. Dat gevoel zal ik dus nooit zo hebben en daar had ik vooral kort na de bevalling wat moeite mee. Is het eigenlijk nog te begrijpen???Ik draaf ook een beetje door denk ik..
Nou hier echt NIET hoor, de band tussen mij en mijn moeder is echt niet hechter/beter geworden tijdens/door mijn zwangerschap.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
Waar ik trouwens af en toe nog wel moeite mee heb, maar dat is ietsvoor veel later is de band met je kind als die op het punt staat moeder/vader te worden. Ik merk dat de band tussen een zwangere dochter en moeder (vaak) veel hechter is/wordt dan als de zoon vader wordt.
En dan die kleeeeeeertjes.....quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Of als ik een leuke stippenkamer zie dat me het gevoel bekruipt van dat hebben wij nooit.
Geen kikkers?quote:Maar ja, wurmen en torren in overvloed, dat dan weer wel.
Ik ook... Ik vraag me ook dikwijls af hoe het straks zal zij als Priscil een kindje krijgt. Zal ze dan toch naar haar eigen moeder trekken of toch naar mij...quote:
he, wat nou jongens en geen stippenkamerquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:10 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Of als ik een leuke stippenkamer zie dat me het gevoel bekruipt van dat hebben wij nooit. Maar ja, wurmen en torren in overvloed, dat dan weer wel.
Oh, wij hebben echt een dooie torren fase gehad.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:16 schreef Diaan73 het volgende:
Zielsverwanten![]()
Trouwens Twan is gelukkig niet van de wurmen, kikkers enz. is meer van lezen, puzzelen, spelletjes doen en voetbal.... En inderdaad die leuke meisjeskamers en kleding...
Een voordeel is wel dat we niet hoeven na te denken over wel of niet die HPV inenting
![]()
P_iglet, daarom had ik ook vaak tussen ( ) gezet... helaas is het niet in alle gevallen zo.Wel erg fijn dat de band met je schoonzussen beter is geworden, toch nog iets positiefs.
Wij hebben 2 dochters en mijn man krijgt ook wel eens commentaar.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:36 schreef peterfan het volgende:
Het is mij trouwens opgevallen dat veel mannen in mijn omgeving een (lichte) voorkeur voor dochters hebben. Ik dacht vroegah altijd dat mannen alleen maar zoons wilden..![]()
Een vriend van me heeft vier dochters en vindt het geweldig maar hoe vaak hij wel niet commentaar krijgt...
mijn man wilde juist heeeeel graag een meisje, leek hem zo speciaal.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:41 schreef snakelady het volgende:
En als hij zegt blij te zijn met zijn meiden dan geloven ze hem niet, aangezien iedere vader toch wel een zoon wil hebben en iedere moeder een dochter.
Ik wíst gewoon dat dit renzell moest zijn geweest!quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef Moonah het volgende:
De leukste reactie kreeg ik overigens op Fok. Ik weet helaas niet meer wie het zei.
Dat een jongen thuis komt met kevers, kikkers en wormen in zijn broekzak. Ik kijk er nu al naar uit!
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:41 schreef renzell het volgende:
Moonah; jongetjes zijn zooooooooooooo leuk!!!
Denk je eens in; je zoontje met kaplaarsjes in de modder, met takjes en steentjes in de tuin, in zijn zelfgemaakte boomhut, als clowntje met carnaval, fikkie stokend in de achtertuin, denk aan stoere tuinbroekjes, kikkers en wormen in je keuken, drumstellen, brommers, voetbal, voetbal en nog eens voetbal.......![]()
Ja, ik hou echt van jongetjes!!!
![]()
Hier ben ik de laatste tijd ook vaak aan het over denken. Maar dan denk ik bij mezelf. Ik hoop gewoon dat ik voor Mikael en de andere kleine zo'n leuke en goede moeder zal zijn en dat ik dat later ook kan overbrengen op mijn schoondochters zodat als ik dan ooit oma (mag) worden dat mijn schoondochter er geen moeite mee zal hebben om mij ook als oma te zien zeg maar.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Waar ik trouwens af en toe nog wel moeite mee heb, maar dat is ietsvoor veel later is de band met je kind als die op het punt staat moeder/vader te worden. Ik merk dat de band tussen een zwangere dochter en moeder (vaak) veel hechter is/wordt dan als de zoon vader wordt. Tenminste mijn moeder vond het toen ik zwanger was anders dan toen mijn schoonzusje zwanger was, toch bijzonderder op de één of andere manier. Dat gevoel zal ik dus nooit zo hebben en daar had ik vooral kort na de bevalling wat moeite mee. Is het eigenlijk nog te begrijpen???Ik draaf ook een beetje door denk ik..
Echt?quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
En Kim, tegen mij werd gezegd dat jongetjes leuker zijn.Ís ook zo!
![]()
Oh, en het ís ook echt zo!quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:58 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ik wíst gewoon dat dit renzell moest zijn geweest!![]()
![]()
![]()
Ben gaan spitten in fde geschiedenis en voila:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |