Subtiel hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:13 schreef Paul het volgende:
Je hoort nooit meer een kind die de naam krijgt als : Robert, Tim, Paul, Peter, Suzanne, Richard enz
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:14 schreef Meddo het volgende:
Paul normaal![]()
Alleen sjappies van het kamp noemen ze hier Paul
dat is zijn nickname, das heel wat anders..quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:15 schreef Paul het volgende:
[..]
Sander, zo worden kinderen ook nooit meer genoemd
Ben ik een tokkie, Florian?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:18 schreef Florian_ het volgende:
Als je je in betere kringen zou begeven had je gemerkt dat kinderen heus nog wel normale namen krijgen aangemeten
Tokkies daarentegen niet
Die betere kringen wonen hier ook in de buurt... en dat is vooral veel Job, Tijmen, Roderik, etc.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:18 schreef Florian_ het volgende:
Als je je in betere kringen zou begeven had je gemerkt dat kinderen heus nog wel normale namen krijgen aangemeten
Tokkies daarentegen niet
Dit dusquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:18 schreef Florian_ het volgende:
Tokkies daarentegen niet
Dat zijn hockeynamen dat weet iedereen ik heb het over normale namen als in de OPquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Die betere kringen wonen hier ook in de buurt... en dat is vooral veel Job, Tijmen, Roderik, etc.
Namen waar je in 1263 al voor verketterd werd.
Vlinderquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:21 schreef Smart_ass het volgende:
Je hebt wel een beetje gelijk.Vlinder, Bikkel, Sterre en meer van dat soort Vinex-namen, en Heavenly, Beautiful(l), Natasja, Linsey, Wesley (kampernamen) hoor je steeds vaker.
Anno 2009 gaat dát door voor normaal. Net zo goed als een bekakte R tegenwoordig ook ABN wordt genoemd.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:21 schreef Paul het volgende:
[..]
Dat zijn hockeynamen dat weet iedereen ik heb het over normale namen als in de OP
Mensen die die naam vervolgens verkeerd spellen!quote:
Het gaat niet om dat kind, het gaat om de ouders! Snap dat dan!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 @ 17:28 schreef cvboer het volgende:
hier woon zo'n kind in de buurt wat madelief heet![]()
Wie noemt zijn kind Madelief? triest. je kind een dergelijke naam megeven is bij voorbaat al smeken om gepest te worden op school.
Oja klopt. Ook zo verschrikkelijk. Mikey vind ik ook echt lelijk trouwens. Eigenlijk bijna alles wat eindigt op de Y wel. A idem.quote:
Pics?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mensen die die naam vervolgens verkeerd spellen!
EN OP HUN BUIK TATOEEREN
Maaa-delief waar ga ja heeen?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:28 schreef cvboer het volgende:
hier woon zo'n kind in de buurt wat madelief heet![]()
Wie noemt zijn kind Madelief? triest. je kind een dergelijke naam megeven is bij voorbaat al smeken om gepest te worden op school.
Mijn oma heette Christina. Ofwel Stienquote:
Dat zal best,dat het om de ouders gaat,als een kind klein is dan klinkt het mischien schattig,maar ze worden ook ouder..quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Het gaat niet om dat kind, het gaat om de ouders! Snap dat dan!
Nou, sommige ouders zijn zo zwakbegaafd dat ze hun dochter met droge ogen de naam "Destinie" of Destieny" durven te geven.quote:
Echt niet! Leugens!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 @ 17:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat zal best,dat het om de ouders gaat,als een kind klein is dan klinkt het mischien schattig,maar ze worden ook ouder..
Hoelang moet je nog die avatarquote:
Of Beautifull.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:32 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Nou, sommige ouders zijn zo zwakbegaafd dat ze hun dochter met droge ogen de naam "Destinie" of Destieny" durven te geven.
"Mina".quote:Op zaterdag 7 maart 2009 @ 17:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mijn oma heette Christina. Ofwel Stien
Kijk aan. Nog best een leerzaam topic aan het worden zoquote:
Niet:quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:13 schreef Paul het volgende:
Ja!
Waarom krijgen alle kinderen tegenwoordig van die vreemde namen?
Je hoort nooit meer een kind die de naam krijgt als : Robert, Tim, Paul, Peter, Suzanne, Richard enz
Heb ik gelijk of niet?
Corky?quote:
Dat is de doopnaam van mijn zusje. En mijn andere oma had die naam ook. Die had als roepnaam "Trui".quote:Op zaterdag 7 maart 2009 @ 17:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Jammer dat niet meer mensen Geertruida genoemd worden.
God wat een tokkienamen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 @ 17:35 schreef Zon het volgende:
[..]
Niet:
01 Daan
02 Sem
03 Tim
04 Jayden
05 Thomas
06 Thijs
07 Jesse
08 Ruben
09 Lars
10 Milan
www.svb.nl/internet/nl/regelingen/kinderbijslag/kindernamen/index.jsp
Dat is zeker zwakbegaafd,nog stommer om je kind een naam van een bloem te geven: Madelief,roos,quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:32 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Nou, sommige ouders zijn zo zwakbegaafd dat ze hun dochter met droge ogen de naam "Destinie" of Destieny" durven te geven.
Rozemarijnquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:36 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is zeker zwakbegaafd,nog stommer om je kind een naam van een bloem te geven: Madelief,roos,
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:35 schreef Zon het volgende:
[..]
Niet:
01 Daan![]()
02 SemMaar Siem is nog toffer
03 Tim![]()
04 Jayden![]()
05 Thomas
06 Thijs![]()
07 Jesse![]()
08 Ruben![]()
09 Lars
10 Milan
Roos is wel stoerquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:36 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is zeker zwakbegaafd,nog stommer om je kind een naam van een bloem te geven: Madelief,roos,
Ook niet bepaald vernieuwende namen, nogal saai allemaalquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:35 schreef Zon het volgende:
[..]
Niet:
01 Daan
02 Sem
03 Tim
04 Jayden
05 Thomas
06 Thijs
07 Jesse
08 Ruben
09 Lars
10 Milan
Sophie is ook nicequote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:40 schreef Sapstengel het volgende:
Claire is ook zo'n naam, die kan alleen maar bekakt uit worden gesproken.
Sophie daarentegen.
Of een combinatie, Rosannequote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:36 schreef cvboer het volgende:
[..]
Oh, jaquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:42 schreef RacerDKB het volgende:
Alleen mijn naam is tofDat vind Biogarde ook
Over kampernamen gesprokenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:43 schreef ManianMan het volgende:
Roxeanne of Roxette is ook mooi
De vraag van Ts was dan ook waarom kinderen van die vreemde namen krijgen. Deze lijst laat idd het tegen deel zien.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:40 schreef Samson het volgende:
[..]
Ook niet bepaald vernieuwende namen, nogal saai allemaalIk vind het wel leuk als mensen een wat aparte naam hebben dan de zoveelste Sanne of Thomas
Bij Roxanne of zoiets denk ik meteen aan die ordi dochter van Hazesquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:44 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Boeiend, dat zijn wel de meest lekkere van een kamp
Claire als in Hayden Panettierequote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:40 schreef Sapstengel het volgende:
Claire is ook zo'n naam, die kan alleen maar bekakt uit worden gesproken.
Sophie daarentegen.
Het klinkt als een middel tegen hooikoorts of zoquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:46 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ken iemand die Xezal heet, dat levert ook wel rare situaties op. En het is lastig om zo'n mok of sleutelhanger te vinden met je naam erop.
Dé reden om met de massa mee te gaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:46 schreef Sapstengel het volgende:
En het is lastig om zo'n mok of sleutelhanger te vinden met je naam erop.
Mijn dochter haar naam begint ook met de x.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:46 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ken iemand die Xezal heet, dat levert ook wel rare situaties op. En het is lastig om zo'n mok of sleutelhanger te vinden met je naam erop.
Het is Koerdisch voor Gazelle. De X spreek je ook uit als een soort van G, maar dat weet dus bijna niemandquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:46 schreef Samson het volgende:
[..]
Het klinkt als een middel tegen hooikoorts of zo
Wat een naam.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:46 schreef Sapstengel het volgende:
Unieke namen zijn ook fijnquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:47 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Dé reden om met de massa mee te gaan.![]()
Ginoquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:47 schreef FrankyMcG het volgende:
Er is nog hoop hoor TS...
In mijn kennissenkring zijn de laatste twee jaar o.a. de volgende namen voorgekomen: Rens, Guusje, Tijn, Willem, Dirk maar ook Vita, Gino, Aurelio en Jaylin
Maar wel een tokkienaam.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:37 schreef ManianMan het volgende:
Joan (uitgesproken als Zjoèn) dat is ook mooi!
Even kijken, mijn belangrijkste vriendenkring: Thijs, Jos, Erwin, Daniël, Arnoud, Gert-Jan, Bert en Vincent.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 @ 17:47 schreef FrankyMcG het volgende:
In mijn kennissenkring zijn de laatste twee jaar o.a. de volgende namen voorgekomen: Rens, Guusje, Tijn, Willem, Dirk maar ook Vita, Gino, Aurelio en Jaylin
Gino pieterrrmaaiiquote:
Hoe luidt uw naam, Herr DKB?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:42 schreef RacerDKB het volgende:
Alleen mijn naam is tofDat vind Biogarde ook
Namen die uit het Engels gejat worden, zoals James of Brendon, zijn ook matig.
Nee, leg 's uit.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:54 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik ken iemand die zo heet en ze is heet snap je hem?
Heet en Goedkoop kunnen voor sommige mensen best samengaan...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:54 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik ken iemand die zo heet en ze is heet snap je hem?
Ze is ook nog super mooiquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heet en Goedkoop kunnen voor sommige mensen best samengaan...
Ja zelfde met Gerda. Maarja die Gerda die ik kende was dan, tegen alle vooroordelen in, wel lekker. Maar je denkt idd direct aan een oude vrouw bij die naam.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:51 schreef Samson het volgende:
Je zou trouwens vandaag de dag nog Bep, of Trees of Riet oid genoemd worden. Daar ben je als kind dan ook niet echt blij meer mee schat ik zo in. Ik ken iemand die Trudy heet, dan ben je bij voorbaat al geen lekker ding (wat ze ook niet is...)
Wakka?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:13 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb ook een weinig voorkomende naamMaar wel een hele mooie, te mooi voor het plebs met van die kampernamen.
Die kan dus ook maar beter met z'n driewieler van het viaduct rijden.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:16 schreef Samcali het volgende:
Hier tegenover woont een kind dat Kane heet
Moonbeamquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:28 schreef Sapstengel het volgende:
Ja of van die new-age namen als Sterre, Mirre, Moonbeam enz. Worden zeker allemaal van die vegan raw food etende schraalkinderen
.
Amerikaanse negerinnennamenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:34 schreef keuvelaar het volgende:
Het is maar wat je normaal noemt, maar ik moet toegeven dat je tegenwoordig wel hele vreemde namen voorbij hoort komen.
Volgens mij is die trend met celebrities gestart in de VS en heeft nu iedereen zoiets van: "ach wat maakt het uit als ik wat klinkers en medeklinkers bij elkaar hussel. Het kan veel gekker".
Moonlanding-Unit Zappa, zo heette het meisje als ik het me goed herinner. Dochter van de grote Frank.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
MoonbeamDan moeten je ouders of een IQ en EQ onder de 50 hebben, of ze moeten je haten.
Frankquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:35 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Moonlanding-Unit Zappa, zo heette het meisje als ik het me goed herinner. Dochter van de grote Frank.
Juist nietquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:14 schreef Meddo het volgende:
Paul normaal![]()
Alleen sjappies van het kamp noemen ze hier Paul
Miijn oomzeggertje heet Larissa, ook al zo;n negerinnenaam. Mijn zoon is vernoemd naar Steven Tyler, de leadzanger van Aerosmithquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Amerikaanse negerinnennamenQueen La'Shayifadahsyah en zo
Ik heet David.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:43 schreef MervinMinky het volgende:
Leipe Italiaanse namen klinken ook geweldig zoals Alessandro of Massimo, ik vind David ook een prachtnaam.
Heb een keer interview gelezen dat ie zei dat zijn oom dat ook had en dat zijn ouders het daar van hadden. Hij vond het wel grappig en bijzonder zei ie ook nog.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:29 schreef Lord_Cardigan het volgende:
wat trouwens ook prachtig is, is jhonny ipv johnny, net als jhonny van burgerking. Ik vraag me dan altijd af of dat expres was.
zegt ie ja. Het is ook zo lullig om in een intervieuw te zeggen van 'ja, me ouders vonden sjonnie altijd al een mooie naam, maar omdat ze samen maar 67 iq punten hebben wisten ze natuurlijk niet hoe ze dat moesten schrijven.'quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:06 schreef Sulejmani het volgende:
[..]
Heb een keer interview gelezen dat ie zei dat zijn oom dat ook had en dat zijn ouders het daar van hadden. Hij vond het wel grappig zei ie.
Chinese?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:45 schreef Trannellius het volgende:
Als ik later toch onbedoeld een dochtertje krijg, wordt het een Sarah
Of Denny i.p.v. Danny (Denny Landzaat).quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:29 schreef Lord_Cardigan het volgende:
wat trouwens ook prachtig is, is jhonny ipv johnny, net als jhonny van burgerking. Ik vraag me dan altijd af of dat expres was.
Ik ken iemand die Maajkel heetquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Of Denny i.p.v. Danny (Denny Landzaat).
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:00 schreef HailHorror het volgende:
Op het kamp hier in de buurt heet er 1 Shorka
Debiel.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:53 schreef Q_Orianka het volgende:
Ik zat in de klas bij een oerhollands meisjes dat Shanti heette. Haar moeder ging vaak naar India en vernoemde haar naar één van de olifanten daar.
of Teunebeunquote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:08 schreef Adelante het volgende:
Gewoon één kind in 2008 dat Barack is genoemd.
Of Thom ipv Tom, of Xandra ipv Sandra. Van die mensen die hun kinderen even een net iets andere naam willen geven.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:29 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Fluister me eens in hoe Bio heet.quote:
Tristan, echt een kutnaam. Klinkt als een ongeschikt patientje.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:21 schreef Bonzai. het volgende:
Ik vind Tristan en Isolde mooie namen.
Ben ik raar?
Edit: ik zou natuurlijk niet de één Tristan en de andere Isolde noemen, om incestbeschuldigingen te vermijden![]()
Kim is mooi. In elke taal is de uitspraak gelijk en kan er geen misverstand ontstaan over de schrijfwijze. Wel of het een jongetje of meisje is, maar dat terzijde. Maar goed, mijn dochter heet Kim, dus ben wel bevooroordeeld...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:47 schreef SexPistol het volgende:
Kim is een kut naam. Fleur is een prachtnaam
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:18 schreef Florian_ het volgende:
Tokkies daarentegen niet
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Of Thom ipv Tom, of Xandra ipv Sandra. Van die mensen die hun kinderen even een net iets andere naam willen geven.
quote:Schat, wil jij Geurtje even een schone luier aandoen? Volgens mij heeft ze gepoept.
Nu, ga je zo je moeder een zoen geven en dan naar bed.quote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:25 schreef Samcali het volgende:
Ik zie in de namen lijst van SVB dat er in 2008 een meisje met de naam "Geurtje" geboren is. Ik zie het al helemaal voor me:
[..]
Nee, ik blijf nog even posten op FOK!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:26 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nu, ga je zo je moeder een zoen geven en dan naar bed.
Link die eens.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:28 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Nee, ik blijf nog even posten op FOK!Heb net een gigantische post neergezet in een "The thruth is in here" topic. Ik verwacht goede reacties
Sommige namen zijn wel mooiquote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik snap ook niet waarom kinderen tegenwoordig van die kutnamen krijgen, dat kan je ze toch niet aandoen.
Dat kan dat jij dat vindt.quote:
Hahahaha Gino !quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:47 schreef FrankyMcG het volgende:
Jaylin.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:47 schreef FrankyMcG het volgende:
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mijn oma heette Christina. Ofwel Stien
Ik weet niet wat ik erger vind, Teun of Jaylin.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:36 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Jaylin.
Een vriendin van mij heet Aileen (en ik ken een Eileen), ook al zo mooi.En m'n ex heet Kay, ook al zo mooi.
En een vriend van me heet Teun.En z'n broertje Bregt.
Mijn ene oma heet ook Kitty (Catherina). Mijn andere oma heet Willy (Willempjequote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]![]()
Dat is wel mooi, die erge verbasteringen.
Mijn ene oma heet Kittie, maar eigenlijk Katharina Helena.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind, Teun of Jaylin.
Divoice hmm klinkt als een verbastering van Davinciquote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Oh, bij mij in de klas zit een jongen die Divoice heet.
Ik vind het gewoon een foute schrijfwijze van The Voice.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:42 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Divoice hmm klinkt als een verbastering van Davinci
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:53 schreef qwerty_x het volgende:
of meisjes die Nikita heten ...
Dat is best toevallig, althans, ik heb die naam nog nooit eerder gehoord.Misschien zijn we wel familie.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mijn ene oma heet ook Kitty (Catherina). Mijn andere oma heet Willy (Willempje).
Biotex? Of Adolf?quote:
Ik moest echt hard lachen.quote:
Lijkt me heel stug.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is best toevallig, althans, ik heb die naam nog nooit eerder gehoord.Misschien zijn we wel familie.
Nog altijd beter dan Lolita.quote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:18 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
nou nee, niet echt
Nikita is namelijk een jongensnaam
Sterre vind ik wel een toffe naamquote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:32 schreef Rbnn het volgende:
STERRE, STORM, dat zijn de namen !
Diepgaand ook!
Niet alles 2 keer vertellen hé!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:19 schreef KoekjesTwister het volgende:
Verder ken ik tevens ook een Gino.
Maar dat was een Marokkaan. Die zijn school niet afgemaakt heeft. En nu in de gevangenis zit.
Zo heet mijn Opa uit en die dateert van 1926quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:43 schreef GSbrder het volgende:
Richter
lelijke antroposofische, pseudo-creatieve, quasi-originele kutnamen zijn dat zeg
Dan zie je Sarah voordat je 50 wordtquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:45 schreef Trannellius het volgende:
Als ik later toch onbedoeld een dochtertje krijg, wordt het een Sarah
WAT GA JE ME NOU QUOTEN? IK GEEF MEZELF BLOOT EN JIJ GAAT ME QUOTEN! WAT GA JE NOU?quote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:53 schreef qwerty_x het volgende:
of meisjes die Nikita heten ...
De nummers 4 en 10 zijn gehypet dankzij de TV, de rest van de namen zijn de namen gekozen door brave burgertrutten en -sukkels.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:35 schreef Zon het volgende:
[..]
Niet:
01 Daan
02 Sem
03 Tim
04 Jayden
05 Thomas
06 Thijs
07 Jesse
08 Ruben
09 Lars
10 Milan
Worden er namen op TV gehypet?quote:Op zondag 8 maart 2009 02:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De nummers 4 en 10 zijn gehypet dankzij de TV, de rest van de namen zijn de namen gekozen door brave burgertrutten en -sukkels.
Van de top-10 meisjesnamen word ik ook bijzonder droevig.
Boet betekent 'schuur' in het West-Friesquote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:29 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat kan dat jij dat vindt.![]()
Laatst zag ik bij m'n zus en zwager een geboortekaartje waar een blijde verwelkoming van "Boet" opstaat.Hoe de fuck kom je erop.
![]()
En zo krijgen ze regelmatig kaartjes met van die rare namen waarvan ik denk van......![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 8 maart 2009 03:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm, mijn vriendenkring:
Lieuwe, Evert, Jacob, Arjan, Klaas, Klaas-Willem, Danny, Harrie, Gerard, Wietze
Ik ben btw 21
TV? Wie is Jayden danquote:Op zondag 8 maart 2009 02:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De nummers 4 en 10 zijn gehypet dankzij de TV, de rest van de namen zijn de namen gekozen door brave burgertrutten en -sukkels.
Zo heet m'n mamsquote:
Je woont in Friesland?quote:Op zondag 8 maart 2009 03:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm, mijn vriendenkring:
Ik ben btw 21
Wat interessert het mensen nou waar een naam vandaan komt als ie raar klinkt?quote:Op zondag 8 maart 2009 10:11 schreef Vivi het volgende:
Boet is Joodse naam. Valt me trouwens op dat een heleboel, ik neem maar aan, pubers die hier in het luchtledige aan het blaten zijn dat namen raar zijn en slecht verzonnen geen fucking clue hebben waar die namen vandaan komen.
Dus wie komt er dom over dan? 1,2,3,....?!
quote:Op zondag 8 maart 2009 10:11 schreef Vivi het volgende:
Boet is Joodse naam. Valt me trouwens op dat een heleboel, ik neem maar aan, pubers die hier in het luchtledige aan het blaten zijn dat namen raar zijn en slecht verzonnen geen fucking clue hebben waar die namen vandaan komen.
Dus wie komt er dom over dan? 1,2,3,....?!
Het gaat over normale namen die uitsterven, niet over wat jij vreemd vindt klinken....quote:Op zondag 8 maart 2009 10:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat interessert het mensen nou waar een naam vandaan komt als ie raar klinkt?
Als Pipo in het Polymesisch 'overwinnaar' betekent is dat mooi natuurlijk, maar het blijft een clownsnaam.
Daar gaat het niet om, zoals bij het door mij aangegeven voorbeeld ("Boet") werd er gezegd "Belachelijk! Wie verzint zo'n naam!" etc. Waarmee ik dus alleen maar aangeef dat die ouders die naam niet zelf verzonnen hebben mqar dat het gewoon een naam is die al generaties lang bestaat. Dat je die naam niet leuk of mooi vind is een kwestie van smaak, maar on die ouders dan te betichten van het feit een, in jouw optiek, idiote naam te verzinnen om maar origineel te zijn is dus gewoon niet aan de ordequote:Op zondag 8 maart 2009 10:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat interessert het mensen nou waar een naam vandaan komt als ie raar klinkt?
Als Pipo in het Polymesisch 'overwinnaar' betekent is dat mooi natuurlijk, maar het blijft een clownsnaam.
Een naam als Boet zal algemeen worden aanvaard als 'vreemd klinkend'. Omdat het veel lijkt op een vervoeging van een bekend werkwoord bv, en omdat de naam als zodanig hier of in de media nauwelijks gehoord wordt.quote:Op zondag 8 maart 2009 10:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het gaat over normale namen die uitsterven, niet over wat jij vreemd vindt klinken....
Ah, op die fietsquote:Op zondag 8 maart 2009 10:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, zoals bij het door mij aangegeven voorbeeld ("Boet") werd er gezegd "Belachelijk! Wie verzint zo'n naam!" etc. Waarmee ik dus alleen maar aangeef dat die ouders die naam niet zelf verzonnen hebben mqar dat het gewoon een naam is die al generaties lang bestaat. Dat je die naam niet leuk of mooi vind is een kwestie van smaak, maar on die ouders dan te betichten van het feit een, in jouw optiek, idiote naam te verzinnen om maar origineel te zijn is dus gewoon niet aan de orde.
Helaas hier in het zuiden ten allen tijde vernueckt tot Lucquote:Luuk
Luuk is een afkorting van de naam Lucas. Deze naam wordt op verschillende manieren verklaard. De meeste bronnen noemen als verklaring: man uit Lucanië. Andere wijzen op de Griekse betekenis: geboren bij het ochtendgloren. Nog andere bronnen verwijzen naar het Latijnse woord Lux = licht.
De naam Lucas komt het eerst voor in de bijbel als naam van de derde evangelist. De heilige Lucas is de patroon van schilders en artsen. Van de schilders omdat hij, volgens een legende, de heilige maagd Maria en Christus zou hebben geschilderd. Van de artsen omdat hij geneesheer was. De naam Lucas werd pas laat in de Middeleeuwen in onze contreien populair. In het Frans zegt men Luc, in het Engels Luke, in het Duits Lukas en in het Italiaans Luca. In Hawaii kent men de naam Lukela, met als betekenis: zoals een vos.
De naam Luuk is favoriet bij striptekenaars. De bekendste is wel: Lucky Luuk, getekend en geschreven door Morris, waarin een cowboy-held spannende avonturen beleeft. Ook Leo Beker gaf zijn hoofdpersoon deze naam in het stripverhaal: de belevenissen van Luuk Sterrekers.
In het Louvre in Parijs hangt een doek van Rembrandt: Lucas de evangelist (1661) Lucas van Leyden (1494-1533) is een beroemde Nederlandse kunstenaar. Hij was schilder, etser, kopergraveur en tekenaar. Van hem hangt in de Lakenhal in Leiden het schilderij :"Het laatste oordeel".
Ik had vroeger iemand in de klas die heette Boetjequote:Op zondag 8 maart 2009 10:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, zoals bij het door mij aangegeven voorbeeld ("Boet") werd er gezegd "Belachelijk! Wie verzint zo'n naam!" etc. Waarmee ik dus alleen maar aangeef dat die ouders die naam niet zelf verzonnen hebben mqar dat het gewoon een naam is die al generaties lang bestaat. Dat je die naam niet leuk of mooi vind is een kwestie van smaak, maar on die ouders dan te betichten van het feit een, in jouw optiek, idiote naam te verzinnen om maar origineel te zijn is dus gewoon niet aan de orde.
Goed vervelend als je je vis met een takje dille wenstquote:Op zondag 8 maart 2009 10:33 schreef CaptainCookie het volgende:
De kinderen van een collega van m'n moeder (jaja) heetten gewoon 'Aurelia' en 'Dille'![]()
Heb ook wel eens iemand haar kind 'Angel' (jongen) horen laten noemen
Dochter van Isa Hoes heet Vlinder.quote:Op zondag 8 maart 2009 03:21 schreef Susi het volgende:
Dochter van Yvon Jaspers heet Keesje. Angela Schijf's kinderen heten Mensje en Bloem.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:35 schreef ManianMan het volgende:
of Teunebeun die naam is ook uitgestorven
Als er een naam gehypet is dan is het Sem wel. Mijn god.quote:Op zondag 8 maart 2009 02:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Neequote:
quote:Op zondag 8 maart 2009 12:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zag in dat ene lijstje dat er in 2008 5 jongetjes geboren zijn die Rimmer heten
Mijn god.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:31 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]![]()
Bij mij in de klas zit een Odilia en Lycka. En verder in clusterklassen: Okke ("Fokke, Sukke, Okke en Kaaanker!![]()
"), Cato, Eger, Ties, Tyche, Jip, Marius, Atot...
Een Guido.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Mijn god.
Ik ken een Aga (de G op z'n Engels) en een Tiemen.
En een Guido.
En een Olivia, Virginia & een Lotje.
jij zit zeker op een montessori-school?quote:Op zondag 8 maart 2009 12:31 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]![]()
Bij mij in de klas zit een Odilia en Lycka. En verder in clusterklassen: Okke ("Fokke, Sukke, Okke en Kaaanker!![]()
"), Cato, Eger, Ties, Tyche, Jip, Marius, Atot...
Ik ken een Gillesquote:Op zondag 8 maart 2009 12:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Mijn god.
En een Guido.
Stedelijk Gymnasium Haarlem.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:08 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
jij zit zeker op een montessori-school?
dat is toch dat oude klooster? Of zit ik nu verkeerd?quote:Op zondag 8 maart 2009 13:14 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Stedelijk Gymnasium Haarlem.
Onze conciërge heet Engel Prins.
Aga is een verkorte vorm van de Poolse naam Agnieszka. Is ze Pools?quote:Op zondag 8 maart 2009 12:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Mijn god.
En een Guido.
Vast wel.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:16 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
dat is toch dat oude klooster? Of zit ik nu verkeerd?
quote:Op zondag 8 maart 2009 12:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zag in dat ene lijstje dat er in 2008 5 jongetjes geboren zijn die Rimmer heten
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:56 schreef Spitstand het volgende:
Ik vind Frank een mooie en vooral degelijke naam.
Mijn oma heette ook zoquote:
Abanoobquote:Op zondag 8 maart 2009 15:20 schreef Noodly het volgende:
Die lijst van jongensnamen![]()
1 Abanoob![]()
![]()
![]()
48 Mensen die hun kind Adrianus hebben genoemd![]()
1 Manie
1 A en 1 R![]()
Sem vind ik trouwens wel een prachtige naam, lekker simpel.
Het is een jongen, en volgens mij komt hij uit Indoniesië, or something.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:21 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Aga is een verkorte vorm van de Poolse naam Agnieszka. Is ze Pools?
quote:Op zondag 8 maart 2009 17:12 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het is een jongen, en volgens mij komt hij uit Indoniesië, or something.
Zit er een in mijn klas.quote:
Kan je ook op andere jaren zoeken?quote:Op zondag 8 maart 2009 13:29 schreef KoekjesTwister het volgende:
http://www.babypret.net/babynamentop20.htm
Toen hadden we nog aardig normale namen.
quote:Op zondag 8 maart 2009 03:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm, mijn vriendenkring:
Liever een gehypte naam dan 'Pleun'.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Als er een naam gehypet is dan is het Sem wel. Mijn god.
Bestond al (zie bv Charley Toorop, 1891)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |