abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66770191
Heb ik weer, sluit ik het topic.
Het vorige topic: Foto's van de kinderkamer, deel 19

Laatste foto's en kamertjes
Kamertje van Seb:

Letters van Tessie:

Meubeltjes van miss_sly

Muur in kamertje van Innepin

En mijn laatste reactie:
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:12 schreef mrien het volgende:
Heel mooi Innepin!
pi_66770275
teeveepee om iedereen te bedanken voor de complimentjes voor ons kamertje.
En voor het meedenken natuurlijk! Merci!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_66770475
Innepin, ik zou ook de andere kant van de kamer een felle kleur geven (geel of oranje oid) zodat het wel fleurig is!
En de andere kanten idd licht., goh, ik vind het zo gaaf!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_66771189
tvp
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 16:49:41 #5
5428 crew  miss_sly
pi_66771505
Wij houden de wanden helemaal wit/creme, en dan waarschijnlijk iets met muurstickers ofzo. Ik vind zoiets moois als van innepin wel erg mooi, maar wij houden niet zo van felle kleuren muren. Ben ook bang dat het dan gauw te druk wordt, en in eerste instantie is het kamertje toch om voor de baby te slapen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66772348
WOW!! Wat mooi Innepin!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66776418
Wat mooi Innepin!
pi_66777484
Innepin
Wat mooi!!!
pi_66777622
Innepin wat leuk! Heel vrolijk zo.

Ik zit hier met een dillemma. Linde gaat haar kamertje delen met de baby. Nu is het een grote kamer (3,5 x4,2 meter) Ik twijfel alleen of we er nu met een kastenwandje 2 kamertjes van moeten maken of dat ze gewoon in 1 grote kamer kunnen... Iemand een idee wat het handigst is?
  Jubileum moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 20:11:05 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66778049
Innepin wat prachtig!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:18:11 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66778316
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:49 schreef miss_sly het volgende:
Wij houden de wanden helemaal wit/creme, en dan waarschijnlijk iets met muurstickers ofzo. Ik vind zoiets moois als van innepin wel erg mooi, maar wij houden niet zo van felle kleuren muren. Ben ook bang dat het dan gauw te druk wordt, en in eerste instantie is het kamertje toch om voor de baby te slapen.
In mijn hoofd past iets fels ook niet echt bij jullie huis. Dat is allemaal zo mooi rustig ingericht.

Stiemie, ik zou er geloof ik wel een klein beetje een scheiding in aan brengen, al is het maar voor het idee. Nu maakt het nog niet zo heel veel uit maar als ze strakjes groter worden is het voor beide denk ik prettig dat ze weten dat ze ook een eigen stukje hebben.
pi_66778370
misschien kan je er een roomdivider in zetten Stiemie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:20:36 #13
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66778398
Estrys, ik vind die schilderijtjes echt super!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_66778626
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:49 schreef miss_sly het volgende:
wij hier ook precies hetzelfde (behalve de muurstickers)

aankleden doen we wel met accesoires enzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:31:15 #15
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_66778802
Ik zit te denken aan zo'n expedit-kast van Ikea. Daar komt wel licht doorheen, maar zo maak je wel 2 plekjes. En dan de middelste versie (16 vakjes) zodat je niet een enorm ding in die kamer hebt staan.

vrijdag 6 maart 2009 @ 20:31:40 #16
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66778823
Ow hier gaan we verder, ik wil het nog wel even blijven volgen.....

wat betreft de kleuren, met twan had ik een neutrale babykamer en deze keer wilde ik perse een gekleurde kamer... en voor mij persoonlijk vind ik de huidige kamer toch een stuk leuker. Maar ja, wij zijn ook gewoon van de kleuren en dan vooral oranje. De muren van onze slaapkamer is niet voor niets helemaal oranje.
En gelukkig verschillen de smaken, anders zou iedereen hetzelfde kamertje hebben

Stiemie, zo'n roomdivider vind ik een erg mooi idee/goede optie
Make love, not war ☮
pi_66778987
Goed idee Stiemie, kan je die vakjes opvullen met leuke spulletjes

Miss Sly, ik had geloof ik al eens gezegd dat wij heel anders zijn, toch? Maar ik kan een neutrale, rustige babykamer net zo goed prachtig vinden. Ik ben erg benieuwd Oh, moet er wel even bijzeggen dat het niet zo heel druk is eigenlijk, zeker omdat de rest allemaal heel licht crème en wat lichtblauw is tot nu toe. Het moet niet te gek worden natuurlijk

En nogmaals iedereen bedankt voor de stortvloed aan complimentjes 't is echt heel leuk om te doen, zo'n schildering. Ik ben in te huren hoor hihi
pi_66779137
Oh wij houden het trouwens zo wit omdat de kamer erg klein is, 4.5 of 5 m2 ofzo, met schuin dak. Geeft niet maar ik ben bang dat het met felle kleuren op de muren nog kleiner lijkt.
Als ik een kamer had zoals ik vroeger zelf had van 3 bij 4.5 ofzo dan zou ik er wel heel graag een muurschildering in maken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 20:39:45 #19
5428 crew  miss_sly
pi_66779155
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:35 schreef innepin het volgende:
Goed idee Stiemie, kan je die vakjes opvullen met leuke spulletjes

Miss Sly, ik had geloof ik al eens gezegd dat wij heel anders zijn, toch? Maar ik kan een neutrale, rustige babykamer net zo goed prachtig vinden. Ik ben erg benieuwd Oh, moet er wel even bijzeggen dat het niet zo heel druk is eigenlijk, zeker omdat de rest allemaal heel licht crème en wat lichtblauw is tot nu toe. Het moet niet te gek worden natuurlijk

En nogmaals iedereen bedankt voor de stortvloed aan complimentjes 't is echt heel leuk om te doen, zo'n schildering. Ik ben in te huren hoor hihi
Ow, ik vind de meeste kamertjes met veel en/of felle kleurtjes ook echt heel erg mooi
Wij zijn zelf er zelf niet zo van. Bovendien zal dat nog wel veranderen ooit, want we hebben afgesproken dat als de babykamer omgetoverd wordt als Senna groot genoeg is, dat ze dan natuurlijk zelf kleuren en dingetjes en thema mag kiezen...dus dat zal dan ongetwijfeld kleurtjes enzo worden.

En ik vind een en schildering echt heel erg mooi, maar ik ben niet creatief. Ik kan niet tekenen dus dat ga ik zeker niet in het groot op een muur doen

Diaan, ik vond jullie kamertje ook echt heel erg mooi

Stiemie, leuk idee van die kast! Ik zou ook gaan voor een beetje een verdeling, gewoon voor het idee.
pi_66779789

Ze hangen eindelijk!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_66779956
Jaa Tessie superleuk! En ik had 't nog niet gezegd, maar ik vind het een erg gave naam

Huup, 5m2 Nee dan zou ik het ook rustig houden...

En miss sly, ik wil over een paar jaar best je muur onder komen kladden hoor
pi_66780110
Tof Tessie!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:07:01 #23
114177 Diaan73
pi_66780394
Mooi Tessie!!!
Make love, not war ☮
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:09:34 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66780504
Mooi Tessie!
pi_66780617
Ja en nu hopen dat ze blijven hangen De G was er al vanaf gevallen Maar die heeft nu wat extra kit, dus ben benieuwd!
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 21:22:04 #26
5428 crew  miss_sly
pi_66781062
Ik vind je letters en naam echt leuk tessie

innepin, daar ga ik je nog aan houden, hoor
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:14:07 #27
94046 PM-girl
pi_66797427
Innepin, ik ben trouwens ook behoorlijk onder de indruk van jouw precisiewerk! Wauw, erg leuk hoor!
*
pi_66801223
wow wat mooi Tessie! Welke kit heb je gbruikt? en is het op een gespachtelputzde muur?

Ik zit in dubio.. of de letters geheel in 1 kleur of de voorkant donker en de zijkanten wat lichter..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66803983
Siliconenkit Vicky, en de muur is niet echt gespachtelputzt (is dat wel een woord?) maar er zitten wel bobbeltjes op, weet niet precies wat het dan wel is....
Nu blijven ze heel goed hangen trouwens, gelukkig
  maandag 9 maart 2009 @ 11:18:29 #30
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66853674
Totaal andere stijl dan de meeste kamertjes hier:

Stella's kamertje met wieg (de eerste vier maanden):

Nu met spijlenbedje :

En een andere hoek, met oma's creaties :

De laatste hoek heb ik nog niet op de foto staan. Ga ik gauw ook eens doen .
pi_66854614
Guuzewuus, zonder met een vingertje te willen wijzen hoor, alsjeblieft niet meer die kleine zo zonder toezicht op de commode, voor je het weet liggen ze er naast. Vind ik dood eng.
pi_66854706
Wat een megawieg guus! Kon ze daar maar 4 maanden in? Hij lijkt zo groot?
  maandag 9 maart 2009 @ 12:17:19 #33
223453 Guuzewuus
pi_66855407
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:50 schreef Faja-Lobi het volgende:
Guuzewuus, zonder met een vingertje te willen wijzen hoor, alsjeblieft niet meer die kleine zo zonder toezicht op de commode, voor je het weet liggen ze er naast. Vind ik dood eng.
Zonder met het vingertje terug te wijzen. Mijn dochter ligt nergens zonder toezicht en is ondanks haar hyperbeweeglijkheid nog nergens vanaf gekukeld zonder dat ik haar opving . Maar je hebt gelijk, op de foto ziet het er eng uit.

Enne, de wieg kon ze makkelijk langer in, maar ik had het spijlenbedje ook al en was benieuwd naar hoe die zou staan in het kamertje . De wieg, daar heeft mijn moeder nog ingelegen. En ikzelf natuurlijk.

Maar ehm... tof dat jullie het kamertje zo leuk vinden .
pi_66856076
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:54 schreef tessie het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hangen eindelijk!
Super gaaf zeg!
  maandag 9 maart 2009 @ 13:14:12 #35
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66856962
Leuke kamers allemaal! Wanneer de stoel voor onze babykamer klaar is en het een beetje aan kant is, zal ik ook een foto plaatsen.

Ik vind Graeme ook een erg mooie naam !

Oh, en Guuzewuus, die mobile, is die zelf gemaakt? Van papier of vilt?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_66863342
Guuzewuus, die wieg is gaaf
pi_66864351
Gaaaaf die wieg Guuzewuus!! en dan helemaal extra leuk dat het een familiestuk is
De kleur van het rolgordijn vind ik ook mooi, paars
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 9 maart 2009 @ 16:58:32 #38
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66865060
Guuzewuus, wat heel erg leuk dat kamertje! Ik ben ook weg van die wieg!
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 9 maart 2009 @ 17:04:42 #39
223453 Guuzewuus
pi_66865286
Dankjulliewel .

Memmel, die mobiel is van een soort licht nephout . Het zijn 'dikkere' poesjes dan zo lijkt op de foto.

En ik houd ook van die kleur paars. De commode is donkerpaars (zie je niet zo goed op deze foto's, maar is een hele mooie kleur) en de ladeknoppen heb ik er zelf opgezet, in de kleuren van de poesjes (het mobiel). Sowieso heeft het mobieltje de kleurkeuze bepaald, die was er het eerst.

Het is een klein, licht, strak, mooi, ietwat klassiek kamertje (met die borduursels aan de muur ook).
I love it .
pi_66865492
Guuzewuus, idd een hele andere stijl dan de meeste kamertjes die hier voorbij komen, maar echt super mooi zeg! Heel knus. En die wieg is echt super, en zo leuk dat jij en je moeder er ook in hebben gelegen!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:30:01 #41
223453 Guuzewuus
pi_66896431
Zooooo, andere kant ook nog even op de foto gezet ...

En nog even duidelijk de commode-hoek :
pi_66896699
ik vind die borduurwerkjes leuk van de oma's. Mijn kinderen hebben ook beide een borduurwerk hangen met hun naam en geboortedatum.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:27:05 #43
114177 Diaan73
pi_66947592
Ik ben ook begonnen met het beschilderen van de piepschuimletters, erg leuk om te doen, heb nu de zijkanten en de bovenkant 1x gedaan:

het frame

puzzeltje

Ik heb trouwens het idee dat mn oranje niet helemaal de oranje is die ik graag wilde hebben, maar ik heb in de winkel het behang erbij gehouden.. het lijkt wat geler dan het behang. Tja om een nieuwe pot te kopen a 17 euro vind ik een beetje onzin. De blauwe verf had ik nog over van toen we het kamertje gesausd hebben.
Make love, not war ☮
pi_66947683
begint leuk te worden Diaan!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66947857
Leuk zeg die letters! Met dat frame kun je ook nog wel iets leuks doen Diaan (aan de deur ofzo)
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:36:08 #46
114177 Diaan73
pi_66947924
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:34 schreef Lenaatje het volgende:
Leuk zeg die letters! Met dat frame kun je ook nog wel iets leuks doen Diaan (aan de deur ofzo)
Ja daar zat ik ook al over te denken, wat kan ik nog doen met dat frame. Leuk om te schilderen, maar ik denk dat hij te breed is voor de deur. Ik weet het wel zeker haha
Make love, not war ☮
pi_66948039
Oh hihi, ik heb nooit zo.n ruimtelijk inzicht, maar nu ik nog een keer kijk denk k het ook ja. Of gewoon voor het raam ofzo. Het frame is best stoer vind ik!
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:42:32 #48
114177 Diaan73
pi_66948143
Ow ja dat is wel een leuk idee en anders hebben we nog een muurtje waar nog wat kan hangen, maar dat is dan wel een beetje veel. Ik ga er eens over nadenken, ik ga hem zeker niet weggooien.
Make love, not war ☮
pi_66950650
Oh ziet er goed uit Diaan! Leuke kleurencombinatie!
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:56:33 #50
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66951029
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:36 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja daar zat ik ook al over te denken, wat kan ik nog doen met dat frame. Leuk om te schilderen, maar ik denk dat hij te breed is voor de deur. Ik weet het wel zeker haha
Wat misschien tof is, de letters vanuit het frame over te trekken op de deur, en dan van boven naar beneden? En anders gewoon lekker boven de deur plakken.
Maar tof zeg! Was het niet heeeeeeeeeeeeel eng al die losse stukjes? ik zou echt steeds het gevoel hebben het te hebben gesloopt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:21:22 #51
114177 Diaan73
pi_66961831
Op de deur is geen optie, want we hebben van die paneeldeuren met vakken, dus niet zo mooi... boven de deur is ook wat minder, omdat de letters daarnaast worden opgehangen, dus een beetje dubbel. Ach ik bewaar ze gewoon en kijk tzt wel wat we er mee doen. Al vind ik het wel een leuke optie om de frame voor het raam te zetten.

Het was inderdaad wel eng al die losse stukjes, maar als je gewoon goed kijkt naar het frame en ze daar weer in stopt als ze klaar zijn, komt het allemaal goed.

En Tessie, die kleurcombinatie hebben wij in de hele babykamer....

Vind het trouwens superleuk om te doen en we denken erover om ook letters te bestellen voor onze slaapkamer.. daar moet nog wat hangen. We zijn alleen nog aan het denken over een leuke originele tekst. Vooralsnog denk ik aan: Make love not war!! Is een beetje ons motto...
Make love, not war ☮
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:22:10 #52
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_66963779
de letters vind ik erg leuk geworden.

hier nog steeds niet dat behangetje gevonden wat wij leuk vinden, gisteren nog even bij de karwei geweest, en daar was het behang wat er voor ons wel uitsprong er op dat moment niet en volgens de verkoopster onduidelijk of het nog binnen zou komen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:27:53 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_66964004
Innepin, wat een mooi kamertje

Ikz ag meer mooie dingen langskomen, maar dat zag er echt wauw uit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67038528
Innepin wat een prachtige schildering! Wat knap dat je dat zelf hebt gedaan

En Tessie wat is de naam mooi geworden! Hoe spreek je de naam uit?

De letters van Lennon zijn trouwens lekker stoer

We hebben de kleuren oranje, aqua en lime gebruikt voor de muren. De kamer ligt op het noorden, is dus snel wat kil en somber, vandaar de lekkere knalkleurtjes (En ook omdat we het erg leuk vinden natuurlijk )

Wij hebben zelf een commode gemaakt met 'nat gedeelte':

Oranje achterwand als voorzorg voor een plassend jongetje (?) en later een kindje dat graag met water spettert Op de achterwand maak ik tekeningen, in de stijl van de figuurtjes op de schilderijtjes, die ik ook zelf heb gemaakt

Ook komt er een spiegel, die ga ik verven in de kleuren van de kamer

De overige meubeltjes zijn in koloniale stijl. Daar is ook een commode bij, maar ik vind het eerder een side-table.

Edit: Even verse foto's gemaakt

[ Bericht 31% gewijzigd door DuchessX op 14-03-2009 15:31:15 ]
#geen
pi_67038955
Je spreekt het net zo uit als Graham, alleen is dit de Ierse schrijfwijze.
pi_67039289
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 14:30 schreef tessie het volgende:
Mooi!
#geen
  zaterdag 14 maart 2009 @ 14:51:21 #57
223453 Guuzewuus
pi_67039593
Handig Duchess, met kraan . Dat mis ik echt wel boven.

En dat schilderijtje is gweldig .

Tessie, ik vind Graeme ook een mooie naam . Wonen jullie wel gewoon in Nederland?
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:28:38 #58
94046 PM-girl
pi_67040587
Wat ideaal, een commode met water! Super bedacht!
*
pi_67040646
Oh wat leuk die schilderijtjes! En die commode is echt tof!

@Guuzewuus: We wonen gewoon in Nederland hoor Beetje een voorkeur voor aparte namen denk ik
pi_67042267
Wat een heelrlijk fris kamertje Duchess!! heel erg leuk!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 14 maart 2009 @ 19:44:43 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67048211
Leuk Duchess en Juup!
pi_67048772
Gaaf Duchess! Creabea ook die commode met wasbak, lijkt me erg handig!
en bedankt voor het compliment
  Jubileum moderator zaterdag 14 maart 2009 @ 20:16:35 #63
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67049287
Dat is echt heel handig, een kraan zo dichtbij Leuke kleurtjes Duch en Juup, vrolijk!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67050001
Wat een leuke frisse kleuren.

Die letters zijn ook mooi, echt handig met zo'n vorm erbij, makkelijk opplakken is dat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67055550
Hoe spreek je die naam uit? Ik vind hem ook tof
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 23:26:33 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67055624
quote:
pi_67055679
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:24 schreef Smeej het volgende:
Hoe spreek je die naam uit? Ik vind hem ook tof
tada
quote:

Das de vierde keer al in 1 topicreeks dat het gevraagd wordt haha beloofd wat

-edit-
BE is vliegensvlug
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67061744
Haha nou inderdaad! Dat was eerst ook mijn bezwaar tegen deze naam, maar ik vind het gewoon zo´n mooie en bijzondere naam... Dan maar wat vaker uitleggen hoe het geschreven of uitgesproken moet worden.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:09:59 #69
114177 Diaan73
pi_67062860
Mooi fris kamertje Duchess en die kleuren dat hebben wij ook al hebben wij geen groen erbij.

De letters zijn bijna klaar, nog 1x de blauwe kant schilderen, drogen en dan ophangen, maar moet nog eerst kit kopen.. ben ik gisteren niet aan toegekomen.
Make love, not war ☮
pi_67068831
Bedankt voor de complimenten allemaal, zal het ook aan Juup© doorgeven

Diaan ik ben echt benieuwd hoe het er uiteindelijk uit zal zien die letters, ik vind ze erg leuk!
#geen
pi_67107153
Die letters zijn echt geweldig! Die wil ik nog wel boven mn bed
  maandag 16 maart 2009 @ 21:56:46 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67117315
quote:
Op zondag 15 maart 2009 09:18 schreef tessie het volgende:
Haha nou inderdaad! Dat was eerst ook mijn bezwaar tegen deze naam, maar ik vind het gewoon zo´n mooie en bijzondere naam... Dan maar wat vaker uitleggen hoe het geschreven of uitgesproken moet worden.
Had ik die schrijfwijze geweten, dan had onze Bram die als tweede naam gehad. Bram Graham is vanwege obvious allitereren afgevallen, nu heet ie Nigel, ook prachtig. Maar toch.
Sorry voor de offtopic Zal binnenkort de kamer van mijn soon to be tiener eens opknappen en dan hier posten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:18:18 #73
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67135989
quote:
Op zondag 22 februari 2009 13:24 schreef texelonia het volgende:
Okay nog lang niet klaar dus, maar het begint tenminste ergens op te lijken

[ afbeelding ]
Bedje, zilverkleurig geverfd

[ afbeelding ]
De kasten

[ afbeelding ]
En de glitters niet heel duidelijk, het is vrij subtiel

edit: en dan krijgen we deze commode er nog bij:
[ afbeelding ]
Nog een fotootje van de commode (moet eigenlijk nog iets van plankje boven, maar ja..)

En het wiegje
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67136085
Ahh dat wiegje!
pi_67136168
Wow! En die commode is ook gaaaaaaaaaaaaf Tex! Zeker t wachten waard geweest!

Nu ik weet dat t er een klein meiske in mijn buik zit, wil ik de babykamer toch alweer een beetje anders dan hoe ik m tot noch toe in elkaar geknutseld had... leve mijn wispelturigheid
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:25:22 #76
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67136215
Tex! dat wiegje!
Wij hebben echt precies eenzelfde wieg!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:26:32 #77
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67136254
oh grappig buuf wiegje hebben we geleend van vrienden van mijn ouders, alleen mijn moeder heeft het een ander stofje gegeven
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67136766
Tex mooi wiegje! of tentje wat Kim ervan maakt
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:03:08 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67137418
Dat wiegje is leuk Tex! Lekker zonnig!

En de commode is ook helemaal geweldig!
  woensdag 18 maart 2009 @ 21:09:11 #80
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_67184476
Ooo, Tex! Ik zie echt groen van jaloezie om dat wiegje naast je bed. <3 Wat heerlijk! Wat zul je genieten straks van jullie dame! En je commode is prachtig!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_67184771
prachtige stof hebben jullie gevonden, tex, voor die wieg! 't wordt echt zo mooi allemaal!

innepin, woooow, wat een geweldige muurschildering! en wat een werk!!!

miss_sly, mooie meubeltjes! en neem je ook zulke leuke behangetjes als in 't voorbeeld?

DuchessX & Juup ook hard gewerkt, wordt mooi zeg! wat inventief, zo'n inbouwwasbak!
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 09:52:44 #82
5428 crew  miss_sly
pi_67197840
Duchess, wat een leuk kameretje wordt dat. En wat knap, die zelfgemaakte schilderijtjes

tex, die commode en dat wiegje echt heel mooi

bix, wij gaan geen gekleurd behang doen ofzo. Het kamertje is nu vrij basic, en dat gaan we in principe zo even houden. We gaan het opfleuren met gekleurde acccessoires en we hebben heeeele leuke muurstickers gezien

We zijn het alleen nog niet eens over gordijnen. Er hangt nu een basis verduisterend rolgordijn. Praktisch gezien prima natuurlijk, maar ik wil eigenlijk ook wel graag een gezellig gordijntje eroverheen, gewoon omdat dat zo leuk zal staan. Schaap vindt dat niet nodig...dus dat is nog onbeslist
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:55:09 #83
114177 Diaan73
pi_67199668
De letters zijn klaar, moeten alleen nog aan de muur bevestigd worden:
Make love, not war ☮
pi_67200565
O Diaan leuk die letters!!! Wanneer ga je ze ophangen? Doe je dan ook gelijk even een foto plaatsen?

Tex ik vind het wiegje ontzettend en de stof is hartstikke vrolijk! De commode is ook heel erg mooi!
Vandaag ben je uitgerekend als ik het zo uit mijn hoofd goed weet...voel je al iets?! spannend!!!!
#geen
pi_67200690
ze zijn mooi geworden Diaan!!

wij moeten nog kleuren uit gaan zoekn. Ws toch de voorkant donkerroze en de binnenkant lichtroze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:29:35 #86
114177 Diaan73
pi_67200942
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:20 schreef DuchessX het volgende:
O Diaan leuk die letters!!! Wanneer ga je ze ophangen? Doe je dan ook gelijk even een foto plaatsen?

Tex ik vind het wiegje ontzettend en de stof is hartstikke vrolijk! De commode is ook heel erg mooi!
Vandaag ben je uitgerekend als ik het zo uit mijn hoofd goed weet...voel je al iets?! spannend!!!!
Waarschijnlijk vandaag of morgen.... moet nog even schilderstape bij mn vader ophalen... en natuurlijk komt er dan ook een foto

Bedankt voor de complimenten
Make love, not war ☮
pi_67201196
Ben benieuwd Diaan!!!

Vicky dat is ook een heel leuke kleurcombi
#geen
pi_67207987
Misschien een gekke vraag maar hoe hang je die letters eigenlijk op? Dubbelzijdig tape ofzo?
pi_67208663
Wat een bril-jant idee, zo'n wasbak in de commode! Besef me nu ineens dat bij ons ook een waterafvoer enzo in de muur zit, exact op de plek waar de commode staat *idee*
Zoiets simpels, maar kóm d'r maar op!
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:53:14 #90
114177 Diaan73
pi_67209394
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:07 schreef Susanne81 het volgende:
Misschien een gekke vraag maar hoe hang je die letters eigenlijk op? Dubbelzijdig tape ofzo?
Dat kan, maar het kan ook met een bepaalde soort lijm, geschikt voor piepschuim.
Make love, not war ☮
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:51:53 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_67212658
Duchessx, wat een super leuk kamertje en wat een gave commode, super slim bedacht met die kraan erin!
pi_67230292
Oh die letters zijn echt mooi geworden Diaan! Stoer lettertype ook
pi_67253707
Leuk die letters zo Diaan! Tof lettertype.

Hier een tussenstandje van het kamertje tot nu toe. Het lijkt ineens veel meer echt nu het bedje erin staat

foto van de overloop genomen de kamer in.

Ene hoek vanaf de deur

vanaf de stoel

Vanuit het raam genomen

Nu het bedje staat kan ik gaan beginnen aan de gordijnen, het hemeltje en de aankleedkussenhoes en het lakentje

het komt het komt
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67253822
Wat een schattig bedje Huup! En leuk om te zien dat het steeds meer écht een babykamertje wordt he?
pi_67254218
Huup dat bedje is echt heel lief zeg
#geen
pi_67254229
Mooi hoor Huup!
pi_67254550
Mn lief is trouwens in de Ikea spontaan verliefd geworden op het meegroeibedje dat oa. E.T. ook heeft zo schattig! Haha hij had het erover dat dat bedje goed ging passen in het prinsessenkamertje die hij wilde maken als ze groter is
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67254995
ohhhh Huup... dat is echt Heerlijk om je lief zo te zien fantaseren!

Het bedje staat super in t kamertje! Lekker licht!! En mens, wat een bult kleertjes heb je ook al! Om nog maar niet te spreken over de goedingeslagen billendoekies, hahahaha!!! Heeeeeerlijk he.. lekker hamsteren!

Ik heb vandaag het prachtige vogeltjesmuziekdoosje van DeLiedjes MetWitteStippen.nl binnengekregen en ben dr zoooo blij mee! Ik heb een boom gemaakt en daar past t vogeltje zo gezellig bij! Half april komt t kamertje, daarna zal ik ook es wat fotootjes online gaan gooien!

maar vast even 1 pikken van de website van t mooie vogeltje:
pi_67255134
Wat een leuk muziekdoosje ben benieuwd naar je kamertje en boom!

Ja die kleertjes goed hè?! Maar lang niet alles zelf gekocht hoor komt nog veeeel meer bij
nouja goed we wilde het kamertje inderdaad expres licht houden zonder felle kleuren omdat het niet zo groot is en het plafond erg laag enzo. Tot nu toe zijn we er erg blij mee
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:35:22 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67255699
Die is schattig poppedein!
pi_67255712
Mooi bedje Huup
Ik vind 'm ook zo geweldig!! Kan niet wachten tot het kleine grietje erin ligt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:56:01 #102
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67258627
Wat leuk zo Huup Lief bedje
Saartje
  zaterdag 21 maart 2009 @ 08:20:39 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_67262231
huup, de tip van Yppy die mij ook veel gedoe met het matrasje heeft voorkomen: Haal bij de Ikea het dunste oplegmatrasje en gebruik dat bovenop dit matrasje. Succes verzekerd als ze een keer flink spuugt, doorlekt of wat dan ook doet!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67263381
Ooh dat muziekdoosje is ook al zo leuk!!
pi_67263522
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 08:20 schreef Troel het volgende:
huup, de tip van Yppy die mij ook veel gedoe met het matrasje heeft voorkomen: Haal bij de Ikea het dunste oplegmatrasje en gebruik dat bovenop dit matrasje. Succes verzekerd als ze een keer flink spuugt, doorlekt of wat dan ook doet!
oh dat is wel een hele goeie ja!
Ga ik doen. Thnx.
(lief vond een molton al niet nodig toen ik vertelde over een spuitluier zei hij van welnee dat gebeurt nooit man, mensen overdrijven ik denk dat hij de eerste mag verschonen hier )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67263602
Geen spuitluiers Die van Saar kwam eens van de keukentafel zo tegen de vaatwasser aan
Saartje
pi_67264242
Saar!

Ik doe gewoon net of ik niets gezien of geroken heb dan en als ie met grote ogen en zn kin op de vloer beneden komt om te vertellen dan denk ik dat k gewoon rustig zeg dat ie vast overdrijft

Ik ga vanmiddag of vanavond eens aan de slag met patroontjes en ideetjes uittekenen voor wat ik op de rest van de stofjes wil k heb er nu al zin in!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67264685
Huup, wat mooi, je kamertje! En wat "af" al! *kijkt mistroostig naar de gigantische vuilnisbelt die onze toekomstige babykamer is...*
En zie ik daar een bromtol ?
pi_67264758
Oi, jij hebt een muurschildering waar je u tegen zegt! gek mens! De rest wordt zeker weten ook prachtig bij jullie

En die bromtol hebben we gekregen van mn zusje de aanstaande tante hij s leuk hè?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67264840
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:32 schreef huuphuup het volgende:
Oi, jij hebt een muurschildering waar je u tegen zegt! gek mens! De rest wordt zeker weten ook prachtig bij jullie

En die bromtol hebben we gekregen van mn zusje de aanstaande tante hij s leuk hè?
Jamaar hallo, die foto van de muurschildering is op zo'n manier genomen dat je niks van de rést van de kamer ziet hè, d'r zijn nog drie muren!
Bromtollen zijn tof
pi_67274483
Oh Poppedein dat muziekvogeltje Super!
#geen
  zaterdag 21 maart 2009 @ 19:25:45 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67274874
Wij zagen toevallig vandaag bij de Gamma dat het laminaat dat wij wilden (wit van Jan des B.) in de aanbieding was, scheelde bijna 9 euro per pak) dus dat hebben we nu al liggen. Toch weer mooi bijna 30 euro uitgespaard.

Ik hoop F. nog zo gek te krijgen om zometeen nog een stukje te gaan behangen op zolder want hoe eerder die klaar is, hoe eerder we met de babykamer kunnen beginnen.
  maandag 23 maart 2009 @ 10:07:42 #113
114177 Diaan73
pi_67316144
Tatatatataraadaaa:

Nou ik hoef niet meer na te denken wat ik met het frame doe, dat is kapot. Ik had de naam met frame op de muur geplakt en niet lang genoeg vastgehouden, zodat het viel. Toen weer opnieuw opgeplakt en toen is het witte gedeelt ook op de lijm gekomen... dus moest echt kapot maken om het eraf te krijgen.
Make love, not war ☮
  maandag 23 maart 2009 @ 10:08:38 #114
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67316165
Wat leuk!
Saartje
pi_67316215
Leuk! Het is heel mooi geworden Diaan!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 23 maart 2009 @ 10:48:40 #116
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67317163
lief kamertje HuupHuup,

hier vanmorgen gebeld dat het behang binnen is.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:07:26 #117
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_67317731
TVP...gewoon om mee te kijken...
  maandag 23 maart 2009 @ 11:39:15 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67318785
Leuk effect zo, de voorkant dezelfde kleur als de muur en de zijkanten dat oranje!
©Dumbo
  maandag 23 maart 2009 @ 11:53:07 #119
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67319251
hier moeten we straks 2 lagen behang van de muur afhalen, alleen daar is ook nog eens overheen geschilderd, en nu dus het behang kei en kei hard.

heb vorige week al geprobeerd om het eraf te krijgen maar nam toen bijna de hele muur mee, de brokstukken lagen al op de grond.

zou dit nog makkelijk gaan met zo'n stoomapparaat voor behang eraf te halen of maak ik het dan alleen nog maar erger?
pi_67323485
Het lijkt mij dat het met een stoomapparaat dan juist makkelijker gaat, dan laat het vaak al voor een groot gedeelte vanzelf los toch?

Diaan, gaaf zo op de muur, die letters diezelfde kleur!
  maandag 23 maart 2009 @ 14:09:48 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_67323541
Als er over het behang verf zit, schiet je met een stoomapparaat ook niet zo heel veel op, of je moet eerst met een staalborstel over de verf gaan. Het handigst is om naar een doe het zelf winkel te gaan waar ze die dingen verhuren en dan daar navragen wat het beste werkt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 maart 2009 @ 14:17:31 #122
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67323832
@Diaan, wat een prachtige kleur op de muur! Heel leuk geworden zo
pi_67356061
Ik wil deze wieg

Shaienne had deze foto gepost, maar ze is al een maand niet online geweest. Iemand enig idee waar die wieg te koop is of wat het merk is?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:50:08 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67356147
Diaan, wat is het gaaf geworden!
pi_67363566
mannen.... nu wil M. de voorkant van d eletters weer licht en de zijkanten donker..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:49:18 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67368053
Het zijn soms net vrouwen!
pi_67501584
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 14:15 schreef DuchessX het volgende:
Innepin wat een prachtige schildering! Wat knap dat je dat zelf hebt gedaan

En Tessie wat is de naam mooi geworden! Hoe spreek je de naam uit?

De letters van Lennon zijn trouwens lekker stoer

We hebben de kleuren oranje, aqua en lime gebruikt voor de muren. De kamer ligt op het noorden, is dus snel wat kil en somber, vandaar de lekkere knalkleurtjes (En ook omdat we het erg leuk vinden natuurlijk )

Wij hebben zelf een commode gemaakt met 'nat gedeelte':

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oranje achterwand als voorzorg voor een plassend jongetje (?) en later een kindje dat graag met water spettert Op de achterwand maak ik tekeningen, in de stijl van de figuurtjes op de schilderijtjes, die ik ook zelf heb gemaakt

Ook komt er een spiegel, die ga ik verven in de kleuren van de kamer

[ afbeelding ]

De overige meubeltjes zijn in koloniale stijl. Daar is ook een commode bij, maar ik vind het eerder een side-table.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Edit: Even verse foto's gemaakt

Zoooo, de commode is (op 6 dopjes die de schroeven aan het zicht gaan onttrekken na) af.

Ik heb trouwens het handvat van de nep lade rechtsboven ook verwijderd. Er zal maar eens een slimmerik (ik b.v. ) aan dat handvat trekken en zo de "lade" slopen. Nu het handvat er af is en de gaatjes met dopjes afgedicht zijn is het netjes.
pi_67503521
Oh oh wat een werk. Ik moet ook eens aan de slag. Al een 2e hands babykamer gekocht die compleet onze smaak is en alles al geschuurd en 1 laag verf op 1 zijkant van het bedje gedaan en toen hadden we geen zin meer.

Maar we hebben nog even tijd, 30 oktober pas uitgerekend. Binnenkort maar weer eens aan de slag, al ben ik nu dag en nacht misselijk en kan niks uitvoeren. Maar we hebben nog wat maanden. Maar ga al zweten als ik jullie zo hard zie werken.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67503707
Echt gaaf die commode Juup!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 21:08:04 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67503813
Gaaf geworden Juup!
Plak je die schroef-afdek-dopjes wel goed vast? Zodat een peutergraag kindje ze niet los wipt over een tijdje.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 21:09:50 #131
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67503859
Leuk al die kamertjes!

Ik zal vandeweek ook eens foto's maken.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_67503932
heel leuk Juup!!

ik mag bijna weer verder met het kamertje!!
Nu nog kleuren zoeken voor de letters....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67504208
Juup leuk geworden zeg!!

Wij zijn vandaag even naar de gamma geweest voor kleurstaaltjes en we zijn er over uit dat het kamertje licht grijs met (lime) groen wordt. Voornamelijk de muren grijs en dan 1 muur waarschijnlijk (lime)groen en dan de rest van de spulletjes zoals het badje ook (lime)groen.
Nu nog even wachten en dan kunnen we aan de slag!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 21:30:15 #134
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_67504544
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:53 schreef _Bar_ het volgende:
hier moeten we straks 2 lagen behang van de muur afhalen, alleen daar is ook nog eens overheen geschilderd, en nu dus het behang kei en kei hard.

heb vorige week al geprobeerd om het eraf te krijgen maar nam toen bijna de hele muur mee, de brokstukken lagen al op de grond.

zou dit nog makkelijk gaan met zo'n stoomapparaat voor behang eraf te halen of maak ik het dan alleen nog maar erger?
Bij de betere bouwmarkt kan je een 'behangperforatorrollerdinges' halen. Soort verfroller, maar dan met allemaal metalen puntjes er aan. Als je daarmee over het (geschilderde) behang rolt perforeer je het behang dus. Daarna flink insmeren met behangafweek (van perfex! In emmer met kwast aan te brengen of in spuitbus) en het behang vliegt je muur af als je er alleen maar naar wijst met een afsteek/plamuurmes! Ik ben hier dus de afgelopen week eerst braaf gaan stomen, maar wat een takkewerk. Als ik die afweek eerder had ontdekt had ik dus ook geen stoomapparaat gehuurd!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 28 maart 2009 @ 21:33:52 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67504675
Als je zo'n rollertje niet bij de bouwmarkt kan vinden kan je altijd bij een naaiwinkel een radeerwieltje halen. Dat is wel wat tijdovender, want maar 1 wieltje, maar je krijgt hetzelfde effect.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 21:38:54 #136
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_67504834
Ik zat ook al te denken aan een pizzasnijmes Maar das ook maar 1 wieltje
pi_67504931
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:08 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf geworden Juup!
Plak je die schroef-afdek-dopjes wel goed vast? Zodat een peutergraag kindje ze niet los wipt over een tijdje.

Dat is wel de bedoeling, al krijgen kinderen (ik kijk naar hoe ik vroeger was) het toch wel los hoe goed ik het ook vastplak
pi_67505054
Wauw wat een mooie commode ! Met Hema-beestjes
pi_67505268
Even ter verduidelijking, ik heb de commode gedaan en de plaat op maat gemaakt en oranje geverfd, DuchessX heeft de beestjes en boompjes erop geverfd en dat was haar idee net als de schilderijtjes.

Zij bedenkt, ik maak en zij werkt het af
pi_67505280
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:46 schreef Madelieve het volgende:
Wauw wat een mooie commode ! Met Hema-beestjes
Jaaaah van de Hema Ben er helemaal wég van We hebben er ook speelgoedjes en een muziekdoos enzo van

Ben er best nog lang mee bezig geweest, de verf 'pakte' niet overal even mooi. Met de spiegel ben ik erg blij, was ook heel leuk om te doen
#geen
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:38:36 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67508648
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 10:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
Geen spuitluiers Die van Saar kwam eens van de keukentafel zo tegen de vaatwasser aan
Is dat echt iets van borstvoedingskindjes? Dean heeft dat serieus nog nooit gehad !
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 29 maart 2009 @ 00:02:40 #142
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67509191
Volgens mij is dat wel typisch een borstvoedings-iets ja
Saartje
pi_67513612
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:38 schreef Vivi het volgende:
Is dat echt iets van borstvoedingskindjes? Dean heeft dat serieus nog nooit gehad !
Mijn zoon ook niet en ik geef geen borstvoeding.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67513631
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:38 schreef Ireth het volgende:
Ik zat ook al te denken aan een pizzasnijmes Maar das ook maar 1 wieltje
dat wil niet, er moeten gaatjes in komen en met een pizza mes lukt dat niet. Ook is je mes gelijk bot. Zo'n prikrolding is overal te koop, maar verwacht geen wonderen. Als het behang goed vast zit kan je er beter gewoon overheen behangen. Scheelt ook weer lekker veel tijd.
  zondag 29 maart 2009 @ 11:05:49 #145
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67513774
Wauw Duchess en Juup, het is echt supermooi geworden! Sowieso is dat natte gedeelte echt een uitvinding knap gemaakt!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67513838
Zo'n prikrol dinges kan je ook huren bij de bouwmarkt, hebben wij ook gedaan toen we aan het verbouwen waren.
*poef* nu is het weg
  zondag 29 maart 2009 @ 11:35:17 #147
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67514181
Dank je wel voor de tip Ireth en Be.

zal maandag eens kijken of die hier te halen zijn.

heb ondertussen wel een staalborstel die zou ook wel het een en ander open kunnen zetten, waardoor het later beter zou gaan, om het behang eraf te halen.
  maandag 30 maart 2009 @ 07:25:46 #148
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67537001
Duncan's crib:

Hij ligt tegenwoordig gewoon in zijn bedje, de rieten wieg dient nu als opslagplaats voor ca 65825768 knuffels

pi_67537439
Wat een mooi kamertje! Lief maar tegelijk toch echt jongensachtig en die wieg is gaaf!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67540998
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:31 schreef huuphuup het volgende:
en die wieg is gaaf!
Inderdaad. Had hem bijna gekocht, maar past niet echt lekker in de kamer naast het babybed bij ons. Voor de geinteresseerden is hij hier te koop : http://www.again4kids.nl/(...)_product_celine.html , hij gaat binnenkort wel uit de handel als ik het goed heb.
  maandag 30 maart 2009 @ 11:37:53 #151
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67541445
ik vind de meubeltjes helemaal geweldig
pi_67542319
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:37 schreef _Bar_ het volgende:
ik vind de meubeltjes helemaal geweldig
Ik vind ze ook enorm mooi
pi_67542710
Doopy wat een mooie babykamer zeg! En echt voor een jongen, leuk!
#geen
  maandag 30 maart 2009 @ 13:05:25 #154
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67543832
Bedankt voor de leuke reacties

Kleine opsomming voor de geïnteresseerden:
Babykamer
Wieg (de grijze versie)
Behang (Blauw gestreept) & gewoon babyblauw (Hornbach)
Afgemaakt met velours royal blue gordijnen & donkerblauwe vloerbedekking (beide van de Kwantum), homemade gordijnbak (van dezelfde stof als de gordijnen) en hoge plinten (Quickstep-overschilderbaar)

Heeft even wat werk (en geld) gekost maar we hadden het er graag voor over

De wieg was toen al heel moeilijk te krijgen, uiteindelijk met veel bellen de allerlaatste ergens uit een magazijn kunnen krijgen. Je kan hem trouwens ook ophangen
pi_67545501
Oh echt een mooi kamertje Doopy!
  maandag 30 maart 2009 @ 14:05:51 #156
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67545826
Hier ook wat fototjes van mijn babykamer.
Zijn kant:

Haar kant:

Ze zijn gemaakt met een mobiele telefoon, dus niet heel erg duidelijk.
De hartjes die je ziet op het roze en blauwe vlak, is ter bescherming, daaronder staan de namen van de kids, maar er komen regelmatig mensen boven die de naam nog niet mogen weten.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:54:03 #157
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67547366
Wennie, wat een heerlijke droomkleurtjes zo bij elkaar
  maandag 30 maart 2009 @ 14:55:35 #158
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67547417
Doopy... die wieg
Waarom hadden ze dat 13 jaar geleden niet?
  maandag 30 maart 2009 @ 15:06:02 #159
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67547756
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:54 schreef Tan het volgende:
Wennie, wat een heerlijke droomkleurtjes zo bij elkaar
Haha dank je, zij pastel geel met fel rose en hij pastel groen met fel blauw.
Samen op een kamer, maar toch ieder apart.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:22:02 #160
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67548245
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:55 schreef Tan het volgende:
Doopy... die wieg
Waarom hadden ze dat 13 jaar geleden niet?
Geen idee
  maandag 30 maart 2009 @ 15:22:32 #161
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67548271
Ja, ik vind het geweldig, maar goed, Junah heeft dezelfde kleurencombinatie ongeveer Ik ben bevooroordeeld
  maandag 30 maart 2009 @ 15:24:13 #162
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67548336
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:22 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Geen idee
Wel jammer, mijn oudste drie hadden een heel standaard ledikant. Maar goed, ik had bij de jongste ook een (vond ik) bijzondere bamboe-wieg, dus mochten we er ooit weer voor gaan dan ben ik voorzien.
(maar stiekem vind ik die van jullie wel ietsje mooier)
  maandag 30 maart 2009 @ 15:27:50 #163
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67548449
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:22 schreef Tan het volgende:
Ja, ik vind het geweldig, maar goed, Junah heeft dezelfde kleurencombinatie ongeveer Ik ben bevooroordeeld
Haha
  maandag 30 maart 2009 @ 15:29:44 #164
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67548518
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:24 schreef Tan het volgende:

[..]

Wel jammer, mijn oudste drie hadden een heel standaard ledikant. Maar goed, ik had bij de jongste ook een (vond ik) bijzondere bamboe-wieg, dus mochten we er ooit weer voor gaan dan ben ik voorzien.
(maar stiekem vind ik die van jullie wel ietsje mooier)
Hij ook lekker multifunctioneel, tis nu gewoon een knuffelmand en drek ken ie der zijn speelgoed in doen (als der geen 2e komt that is)
pi_67554189
Doopy, wat een prachtige meubeltjes!!!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67568241
Doopy, leuk kamertje hoor zo'n beetje het tegenovergestelde van die van ons

Wennie, je foto's doen het hier niet. Leuk kamertje Wennie! En wat lief, een kant voor hem en een kant voor haar

[ Bericht 24% gewijzigd door innepin op 31-03-2009 09:20:21 ]
pi_67568344
Wat een superlieve babykamer Wennie!
Alles dubbel. Waarom heb je eigenlijk voor twee commodes gekozen? Je kan toch maar 1 kindje tegelijk verschonen/afdrogen/aankleden?
Hardloper.
IG @webkim
pi_67572007
de letters zijn al 2x geverfd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:30:57 #169
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67572625
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:13 schreef Webkim het volgende:
Wat een superlieve babykamer Wennie!
Alles dubbel. Waarom heb je eigenlijk voor twee commodes gekozen? Je kan toch maar 1 kindje tegelijk verschonen/afdrogen/aankleden?
Ja dat klopt, maar meestal als het tijd wordt voor verschonen, in bad doen, naar bed doen, zal mijn man (of iemand anders) meehelpen. Zo hoeven ze niet op elkaar te wachten. Bovendien vond ik het makkelijk om naast hun eigen kledingkast een commode te hebben met hun eigen spulletjes/doekjes/luiers enz. Ze zijn dan wel een tweeling, maar wil niet zeggen dat wat voor de 1 werkt, dat voor de ander ook geldt.
Het is ook een deel toeval. Kamertje die aan haar kant staat is van mijn 1e zoontje, ik wilde geen speciale tweelingkamer kopen (gezien de financien) en toen vond ik heel toevallig op marktplaats een identiek kamertje als die van mijn zoontje. IK had de ruimte dus heb ze nu ieder gewoon hun eigen meubeltjes gegeven.

Dus zodoende eigenlijk (beetje lang verhaal geworden)
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:32:03 #170
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67572661
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:08 schreef innepin het volgende:
Doopy, leuk kamertje hoor zo'n beetje het tegenovergestelde van die van ons

Wennie, je foto's doen het hier niet. Leuk kamertje Wennie! En wat lief, een kant voor hem en een kant voor haar
Dank je!, ik vind het ook erg leuk een kant voor hem en voor haar.
  woensdag 1 april 2009 @ 10:12:32 #171
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67604159
pffffff kamertje behang afhalen word nog een regelrecht drama.
zelfs met een stevige staalborstel komen we totaal nergens doorheen, het ging alleen maar stuiven.
vervolgens de muur zeiknat gezet een hele nacht in laten trekken, en nu weeral kurkdroog en er met een plamuurmes doorheen komen ho maar....

straks toch nog even met stoom kijken wat dat nog opleverd en anders toch de hulp van experts inschakelen.
pi_67604563
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:12 schreef _Bar_ het volgende:
pffffff kamertje behang afhalen word nog een regelrecht drama.
zelfs met een stevige staalborstel komen we totaal nergens doorheen, het ging alleen maar stuiven.
vervolgens de muur zeiknat gezet een hele nacht in laten trekken, en nu weeral kurkdroog en er met een plamuurmes doorheen komen ho maar....

straks toch nog even met stoom kijken wat dat nog opleverd en anders toch de hulp van experts inschakelen.
Met een stoomapparaat gaat het vast werken. Ik ben alleen bang dat je de muur nu beschadigd hebt (met de staalborstel) en dat moet je voor het behangen eerst herstellen.

Mijn ervaring met het behang verwijderen is dat als je het natmaakt je het binnen 5 minuten moet gaan afsteken, anders droogt het bij veel behangsoorten weer op en zit het niet losser.

Als je wat foto's maakt en plaatst in het klustopic hier op fok krijg je vast snel antwoord. Je kan ook naar een goede behangzaak gaan waar je behang gaat kopen (ik ga er even vanuit dat je het niet bij een Gamma ofzo koopt) en die vinden het meestal geen probleem om even bij je te komen kijken.
pi_67605252
Bar, als wij behang af gingen steken maakten we het altijd nat met water waar een beetje zeepsop in zit.

De letters hangen op de muur!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67605341
Foto?
pi_67605523
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:59 schreef tessie het volgende:
Foto?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 1 april 2009 @ 11:05:26 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67605527
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:30 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar meestal als het tijd wordt voor verschonen, in bad doen, naar bed doen, zal mijn man (of iemand anders) meehelpen. Zo hoeven ze niet op elkaar te wachten. Bovendien vond ik het makkelijk om naast hun eigen kledingkast een commode te hebben met hun eigen spulletjes/doekjes/luiers enz. Ze zijn dan wel een tweeling, maar wil niet zeggen dat wat voor de 1 werkt, dat voor de ander ook geldt.
Het is ook een deel toeval. Kamertje die aan haar kant staat is van mijn 1e zoontje, ik wilde geen speciale tweelingkamer kopen (gezien de financien) en toen vond ik heel toevallig op marktplaats een identiek kamertje als die van mijn zoontje. IK had de ruimte dus heb ze nu ieder gewoon hun eigen meubeltjes gegeven.

Dus zodoende eigenlijk (beetje lang verhaal geworden)
Slim gedacht wel eigenlijk. Ik dacht ook even 'waarom dubbel'. Maar mss zweert de en bij sudo en de ander bij iets anders zeg maar. En mss zelfs op een gegeven moment al wel met maatjes luiers ofzo.
En zo heb je van het begin af aan al heel duidelijk elk hun eigen hoekje ook.
Mazzel dat je hetzelfde spul kon vinden!
pi_67605583
quote:
Op woensdag 1 april 2009 10:55 schreef Vicky het volgende:
Bar, als wij behang af gingen steken maakten we het altijd nat met water waar een beetje zeepsop in zit.

De letters hangen op de muur!!
Ikke wel foto?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67605661
nee nee en nog eens nee!!

ik heb nog niet eens een foto gemaakt

klein voorproefje:

[ Bericht 33% gewijzigd door Vicky op 01-04-2009 11:54:08 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67607415
Oeh mooi kleurtje, en leuk met die ster ook!
pi_67607449
tis metallic roze, van de Kwantum
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67607472
Mooooi
Leuk geworden zo en die ster is inderdaad leuk erbij, maakt het echt af
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 1 april 2009 @ 12:27:04 #182
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67608280
@Vicky, door die ster heb ik wel een vermoeden

Maar leuk geworden zo!
pi_67609491
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:27 schreef Tan het volgende:

Maar leuk geworden zo!
nhehe nee hoor tis geen Sterre

die ster komt ook terug in de radiatorombouw
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 1 april 2009 @ 13:15:28 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67609814
Leuk gedaan zo Vicky! Ik ben benieuwd naar het geheel!
pi_67609963
Oh die radiatorombouw is ook super leuk!
pi_67610020
Mooi hoor Vicky, gave kleurtjes dat metallic roze en zilver en de radiator ombouw .
Fake it till you make it...
  woensdag 1 april 2009 @ 14:28:27 #187
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67612097
Ziet er tof uit Vicky! Heel leuk zeg!
Niet mieten! Door gieten!
pi_67612137
grr kan niet wchten tot ik jullie het eindresultaat van de letters kan laten zien...
... nog max 11 weken.....

* Vicky gaat weer op handen zitten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 1 april 2009 @ 15:03:43 #189
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67613323
Nou dames ik zal niet meer zo negatief zijn

met het stoomapparaat ging het als een tierelier, het behang vloog eraf, moeten nu nog een klein stukje, maar hebben nog afspraken dus morgen middag op het gemakje verder en dan denken we met een klein uurtje helemaal klaar te zijn.
en dan alles opbouwen.

*plafond nog schuren en witten
*Gaten vullen (de vorige bewoner was gek op gaten boren geloof ik)
* ene kant behangen met behang wat overschilbaar is, word roomwit uiteindelijk.
*de andere kant behangen met ons dure retro behang.
*Laminaat leggen
* Lamp ophangen
*meubels nog schuren en wit schilderen.

Al met al nog aardig wat leuke dingen om te doen.
  woensdag 1 april 2009 @ 19:03:32 #190
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67621629
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:27 schreef Tan het volgende:

Maar leuk geworden zo!
Oh ok, dat dacht ik inderdaad
  woensdag 1 april 2009 @ 19:40:23 #191
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67623000
Mooi die radiatorombouw met die sterren
pi_67624854
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:03 schreef _Bar_ het volgende:
*plafond nog schuren en witten
Waarom moet je je plafond schuren???

wij moeten ook nog 3/4 van je lijstje doen, bah... helemaal geen zin in. Ik wil veel liever hier al foto's posten.
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 20:54:49 #193
5428 crew  miss_sly
pi_67625587
Hier komt de aannemer maandag de babykamer nog een keer schilderen
Nog onderdeel van de aanneemsom en afspraken
Daarna maak ik een foto van het lege kamertje en daarna zal het nog wel even duren voor er meer gebeurt, want ik wil pas verder iets doen als de meubeltjes er zijn, en dat wordt half mei pas.

Ik vind die radiatorombouw van jullie zo mooi, Vicky
En die kleur m etalic roze ook. Wij hoeven eigenlijk niets te verven, maar ik ga toch nadenken over iets, want dat vind ik toch wel leuk!
  woensdag 1 april 2009 @ 21:05:07 #194
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67625978
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:35 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Waarom moet je je plafond schuren???

wij moeten ook nog 3/4 van je lijstje doen, bah... helemaal geen zin in. Ik wil veel liever hier al foto's posten.
omdat op het plafond hout zit, parket ofzo denken we.
en wij dat niet mooi vinden en ook geen zin hebben om het eraf te halen
  woensdag 1 april 2009 @ 21:35:01 #195
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_67627077
@wennie29: Wat een lief kamertje voor jullie 2-ling. Woezel en Pip zijn , maar die troetelbeertjes doen het hem voor mij. Mijn verjaardagsbeertje is nog steeds een groot succes bij mijn nichtje van bijna 2. Als ze bij ons is, wil ze die altijd mee in bed hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen succes met het klussen en het vullen van de kamertjes.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_67628607
Miss, de verf is Metallic lak Roze van de Kwantum (¤ 16.99 voor een blik)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 22:26:33 #197
5428 crew  miss_sly
pi_67629198
Dank je Vicky! Nu nog iets bedenken wat ik ga doen
pi_67629238
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:26 schreef miss_sly het volgende:
Dank je Vicky! Nu nog iets bedenken wat ik ga doen
letters
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 22:43:04 #199
5428 crew  miss_sly
pi_67629914
Haha, ja, dat zou zomaar kunnen
Ik denk nog even, meubeltjes moeten toch eerst staan voor ik iets ga doen verder, dus ik heb nog alle tijd!
pi_67629953
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:43 schreef miss_sly het volgende:
Haha, ja, dat zou zomaar kunnen
Ik denk nog even, meubeltjes moeten toch eerst staan voor ik iets ga doen verder, dus ik heb nog alle tijd!
de letters zijn binnen een week binnen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67630718
ik had de letters zelfs in 3 dagen binnen!
pi_67631687
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:05 schreef Vicky het volgende:

[..]

nhehe nee hoor tis geen Sterre

die ster komt ook terug in de radiatorombouw
[ afbeelding ]
Wat een gave radiatorombouw! Heb je die sterren er zelf uitgezaagd? En hoe heb je dat lampje erachter gefixt?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  donderdag 2 april 2009 @ 08:52:57 #203
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_67635855
ja daar ben ik nou ook benieuwd naar...

enne die letters waar koop je die...

BuupWerk is nog helemaal niet toe aan BABIES maar vind het allemaal wel ERG leuk !!
  donderdag 2 april 2009 @ 08:57:48 #204
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67635967
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:35 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
@wennie29: Wat een lief kamertje voor jullie 2-ling. Woezel en Pip zijn , maar die troetelbeertjes doen het hem voor mij. Mijn verjaardagsbeertje is nog steeds een groot succes bij mijn nichtje van bijna 2. Als ze bij ons is, wil ze die altijd mee in bed hebben.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen succes met het klussen en het vullen van de kamertjes.
Ja, wij vinden Woezel & Pip ook zo schattig, maar snap jouw troetelbeertje ook heel goed hoor. Toen ik nog kind was, was ik ook helemaal gek van deze lieve beertjes, en nog steeds vind ik ze super!

Vicky, leuk/mooi die letters en radiator ombouw!
  donderdag 2 april 2009 @ 09:00:12 #205
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67636005
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Slim gedacht wel eigenlijk. Ik dacht ook even 'waarom dubbel'. Maar mss zweert de en bij sudo en de ander bij iets anders zeg maar. En mss zelfs op een gegeven moment al wel met maatjes luiers ofzo.
En zo heb je van het begin af aan al heel duidelijk elk hun eigen hoekje ook.
Mazzel dat je hetzelfde spul kon vinden!
Ja dat was echt een toevalstreffer, grappige is dat het andere kamertje net even wat donkerder hout heeft, maar wel hetzelfde kamertje is. Hetzelfde, maar toch anders
  donderdag 2 april 2009 @ 09:10:17 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67636217
quote:
Op donderdag 2 april 2009 08:52 schreef BuupWerk het volgende:
ja daar ben ik nou ook benieuwd naar...

enne die letters waar koop je die...

BuupWerk is nog helemaal niet toe aan BABIES maar vind het allemaal wel ERG leuk !!
Vanaf hier worden er een aantal linkjes genoemd: Foto's van de kinderkamer, deel 19
Ik kan er alleen niet uit halen welke Vicky, Diaan en Tessie gebruikt hebben...
pi_67636310
Ik heb ze bij Tante Tootje gekocht, en ben daar erg tevreden over
  donderdag 2 april 2009 @ 09:16:03 #208
114177 Diaan73
pi_67636324
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vanaf hier worden er een aantal linkjes genoemd: Foto's van de kinderkamer, deel 19
Ik kan er alleen niet uit halen welke Vicky, Diaan en Tessie gebruikt hebben...
Wij hebben de Stencil gebruikt.

En ik ben ook erg tevreden over Tante Tootje en had ze ook erg snel binnen.

Wat een mooie kamertjes komen er voorbij trouwens... En die tweelingkamer is echt heel erg leuk.
Make love, not war ☮
pi_67637323
Wij hebben ze ook van Tante Tootje. Zondag besteld, maandag in huis. Wij hebben Comic Sans MS genomen als lettertype. En dan 1 hoofdletter en de rest kleine letters.

Uhh werkbeschrijving van de radiatorombouw

De voorkant is een mdf plaat, volgens mij 5 mm. De sterren ehbben we er zelf uitgezaagd. Ik had een voorbeeldje gevonden op internet en die vergroot.
Er zat al een kleine vensterbank en daar is een plaat mdf overeen gegaan, in die plaat 3 gaten en die gaten opgevuld met de zilveren sterren (rondje eronder zodat ze passend zijn). Onder het vensterbankje dat er al zat hebben we d'm.v balkjes de lampjes vastgemaakt. Snoer doorgetrokken tot helemaal links en er een knipper tussen gedaan. Mochten de lampjes kapot gaan kan ik ze vervangen door de zilveren sterren aan de bovenkant op te tillen. Zo kan i ook nog bij de radiotorknop.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 2 april 2009 @ 13:53:44 #210
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
  zondag 5 april 2009 @ 15:37:16 #211
100412 mefke79
komt goed!
pi_67730641
Dames met ervaring, is het handig op een stoel op de babykamer te hebben? Wij hebben straks een fijne stoel 'over' uit de woonkamer als daar de box komt te staan. Nou is de kleur niet je-van-het voor de babykamer, maar daar is een hoes voor te maken. Best wat werk, dus vandaar de vraag of het uberhaupt zin heeft om een fauteuil te hebben staan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 5 april 2009 @ 15:47:22 #212
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_67730973
Dat lijkt mij wel handig voor oa. de nachtvoedingen en om te zitten als je kindje niet wil slapen omdat hij/zij ziek is, voorlezen etc.
  zondag 5 april 2009 @ 16:04:12 #213
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67731511
@Mefke, bij de oudste heb ik er wel veel gebruik van gemaakt, de anderen niet, die sliepen bij ons op de kamer dus dan voedde ik gewoon in bed.
  zondag 5 april 2009 @ 16:12:12 #214
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67731793
Mefke wij hebben geen stoel staan, maar die mis ik soms best wel. Als Linde niet kan slapen, bij het voorlezen van een verhaaltje, troosten als ze verdrieitg is etc is het erg handig om een stoel te hebben.
pi_67732039
ik ga er ook van uit dat het wel makkelijk is met nachtvoedingen, mefke. Heb ook een schommelstoel aangeschaft voor dat doel

De babykamer hier is steeds meer een work in progress, mijn god, wat een bende:
  zondag 5 april 2009 @ 17:25:22 #216
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67733811
maar het wordt wel heel erg gaaf Innepin echt supertof al!

Wij hebben ook een stoel staan voor de doelen die krijtlijk beschrijft ja. Ik ga er vanuit dat hij best redelijk vaak gebruikt gaat worden eigenlijk.
Vandaag zijn we even bij een babyzaak wezen kijken en vorige week ook al bij Prenatal enzo maar dat hemeltje voor boven het bedje verhaal wordt nog een klus zeg. Alles is het nét niet, en als we iets vinden wat wel naar onze zin is dan is het 150 euro
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67735615
Ja huup dat viel mij ook op De simpelste hemeltjes en klamboes, 150 euro!? 't is toch gewoon een lappie stof op een drager?
  zondag 5 april 2009 @ 18:50:12 #218
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67735963
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:37 schreef innepin het volgende:
Ja huup dat viel mij ook op De simpelste hemeltjes en klamboes, 150 euro!? 't is toch gewoon een lappie stof op een drager?
ja dat dus inderdaad en met een beetje pech moet je die drager los aanschaffen ook nog
We hebben wel een mooie gezien waarbij de bovenkant van een bewerkt stofje is zeg maar, maar ook die vond ik nog steeds echt geen 150 euro waard!
Ik ga gewoon echt maar zelf iets maken want die prijzen zijn me een beetje te gek. Maar dan moet mn lief wel gaan beslissen wat ie ongeveer wil enzo want het idee was om het gordijntje van dezelfde stof te nemen enzo...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 april 2009 @ 20:11:15 #219
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67738419
Ik heb een klamboe bij Leen Bakker vandaan, een knalrode Was wel 5 euro
Even rondshoppen loont meestal wel de moeite
Saartje
pi_67738699
Wij hebben een stoel op de kamer staan, ik vindt het wel handig. Vanaf dat ze op haar eigen kamertje sliep zijn we 's nachts ook daar gaan voeden en dan was het wel heel handig.
Nu ook met verhaaltje voorlezen of even troosten, als je er de ruimte voor hebt Mefke, zou ik het gewoon doen. En vindt je het niks dan kan die stoel ook zo weer weg toch, zeker als je er niet apart een aan gaat schaffen, maar er toch een "over" hebt...
pi_67739443
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:50 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga gewoon echt maar zelf iets maken want die prijzen zijn me een beetje te gek.
Zeker doen!

Wij hebben een zelfgemaakte gekocht op marktplaats, echt veel mooier dan die in de winkel en hij was maar 15 euro (2e hands).

In de praktijk gebruik je dat ding trouwens amper, maar het staat wel leuk als je nog op de baby wacht vind ik zelf. Zodra je baby ernaar kan grijpen moet hij toch weg en dat is al best snel.
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:37 schreef mefke79 het volgende:
Dames met ervaring, is het handig op een stoel op de babykamer te hebben?
Wij hebben een stoel bij Ikea gekocht. Eerst met een babypop de Ikea in om te zien welke goed zou zijn om voeding te geven (was voor ons 1e kindje). Leuke stoel voor iets van 60 euro gekocht. Nadat de nachtvoedingen over waren is de stoel naar zolder gegaan en voor de 2e komt hij straks weer even naar beneden.

Voorlezen e.d. doen we beneden voor het naar bed toe gaan, maar onze zoon is ook zo druk in de avonduren dat we meer overdag lezen dan in de avonduurtjes.
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:53 schreef BuupWerk het volgende:
misschien leuk voor de OP ?!?!
Ik denk dat als je straks kinderen krijgt je er ook achter komt dat er heel leuk spul te krijgen is wat veel minder kost. Een baby moet je niet in kleding van bijv. kidsfactory (dkny, diesel etc.) laten lopen. Echt zo zonde van je geld. Als je graag merkkleding voor je kind wilt kopen kan je het beter doen als hij/zij naar school gaat. Of 2e hands kopen op marktplaats.

Ik heb toevallig hier de folder van kidsfactory en er staat alleen het duurste van het duurste in, zie hier maar: http://www.kidsfactory.nl/kf_LWKnr1_2008.pdf , maar je hebt nog tijd om te sparen als je het echt wilt Het is net als met die klamboo waar hier nu over gesproken wordt. Je kan hem voor 150 euro kopen, maar ook op marktplaats (zoals ik heb gedaan) of voor 5 euro dus bij Leen Bakker en die zijn beiden even mooi als die van 150 euro.

[ Bericht 23% gewijzigd door Kahlen op 05-04-2009 20:55:11 ]
  zondag 5 april 2009 @ 20:58:25 #222
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67739843
@Maneki, je kent B. toch? Hij heeft allemaal eisen aan hoe doorschijnend/glimmend/gekleurd het ding mag zijn ik denk echt dat het makkelijker is alsk zelf maak

@Kahlen ja dat is dus een beetje mijn afweging nu, hoe lang hangt zo'n ding er nou écht. Het staat leuk enzo, maar uiteindelijk hangt het ding er waarschijnlijk niet enorm lang dus daarom wil ik er zeker geen 100 euro aan uit geven.

Ik ga wel een beetje vogelen aan het model denk ik. We hebben zo'n ledikantje wat omgebouwt kan worden tot een peuterbedje en ik denk dat ik het dan weer wel leuk vind om die hemel weer terug te hangen als ons meisje in het peuterbedje gaat. Dus dan in plaats van over het hoofdeinde dan over de lange zijde aan de achterkant als je me volgt. Beetje een prinsessenbedje dan
Kan een klamboe/hemel dan weer wel? Zo rond een jaar of 2, of is dat ook nog niet echt veilig?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67740046
quote:
Op zondag 5 april 2009 20:58 schreef huuphuup het volgende:
Kan een klamboe/hemel dan weer wel? Zo rond een jaar of 2, of is dat ook nog niet echt veilig?
Bij mijn zoon die nu anderhalf is kan dat echt niet, hij zit overal aan te scheuren en te trekken en dat zou hij zeker aan een klamboe gaan doen. Ik denk zelfs dat hij er zo in gaat hangen dat het hele ding naar beneden komt en meneer er dan onder zit...

Maar ik vind het wat lastig om een juist advies te geven, wij wonen midden in een stadje aan zee en hier zijn amper tot geen muggen te vinden in de zomer en daarom is het bij ons niet nodig.

De vrouw waar ik de zelfgemaakte klamboe van kocht had een onderstel gekocht en bij een lappenzaak stof gekocht voor een bruidssluier en daarin zaten mooie hele lichte kleine blauwe bloempjes, ik zal even zien of ik een foto kan vinden.
  zondag 5 april 2009 @ 21:08:21 #224
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67740176
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:04 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Bij mijn zoon die nu anderhalf is kan dat echt niet, hij zit overal aan te scheuren en te trekken en dat zou hij zeker aan een klamboe gaan doen. Maar ik vind het wat lastig om een juist advies te geven, wij wonen midden in een stadje aan zee en hier zijn amper tot geen muggen te vinden in de zomer en daarom is het bij ons niet nodig.
hmm...
ja wij willen wel echt een hemeltje en geen klamboe. Dus dit is van iets steviger spul dan een klamboe en het gaat niet dicht om een beetje heen verder.
Maar toch... nouja, weer een reden erbij dus om er niet teveel geld aan uit te geven
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67740337
Deze heb ik voor 15 euro gekocht en ga hem ook voor de 2e baby gebruiken, heb je een idee wat je zelf kan maken (of ook wat geluk op marktplaats hebben en iemand vinden die het al gedaan heeft en jouw/jullie smaak heeft):

als ik het goed heb moet je op de foto kunnen klikken voor een groter exemplaar. Op de pagina waar je dan komt kan je nog een keer op de foto klikken voor een nog groter exemplaar.
  Jubileum moderator zondag 5 april 2009 @ 21:14:52 #226
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67740367
Wij hadden een hemeltje boven de wieg Huup, en omdat ik nergens betaalbare leuke hemeltjes kon vinden heb ik het gemaakt van kaasdoek. Dat kun je in elk gewenste kleur verven, evt. dingen op borduren en is heel licht en doorschijnend enzo.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 5 april 2009 @ 21:16:17 #227
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67740415
oh leuk!
leuk hobbelbeest ook ernaast

Ja ik ben redelijk handig op mn naaimasjientje dus ik kan het wel zelf maken zonder probleem denk ik. Thanks voor je foto
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67740434
Mefke, wij hadden geen stoel op de babykamer staan. Amber heeft sowieso de eerste weken op onze kamer geslapen en dat gaat deze baby ook doen. Verder deden we de nachtvoedingen gewoon in bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 6 april 2009 @ 10:53:02 #229
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67752747
Hemeltje gevonden op marktplaats
Voor die prijs die ik nu geboden heb zou ik het misschien net ook zelf kunnen maken maar hey, als iemand anders het dan al gedaan heeft En nog in mn eigen woonplaats ook dus geen geklooi met verzenden.

Alleen waarschijnlijk wel even wat inkorten want wij hebben een erg laag plafond in het kamertje en deze hemel is 2,50m
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67753390
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:53 schreef huuphuup het volgende:
Alleen waarschijnlijk wel even wat inkorten want wij hebben een erg laag plafond in het kamertje en deze hemel is 2,50m
2,50 meter? Mijn god, lekkere stookkosten heb je dan in de winter met zo'n hoog plafond!
  maandag 6 april 2009 @ 11:15:08 #231
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67753469
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:

[..]

2,50 meter? Mijn god, lekkere stookkosten heb je dan in de winter met zo'n hoog plafond!
mja hij hing op die foto ook al op de grond te dweilen dus ik denk dat hun plafond ook wel gewoon normaal is. Ik ben zelf 1,68m en ik kan met gemaakt zonder mn arm echt te hoeven strekken ofzo het plafond aanraken bij ons. Max 2 meter denk ik?
Ik vind het voor een babykamertje wel iets knus hebben eigk

Een kabouterhuisje voor ons kaboutervrouwtje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67753588
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:15 schreef huuphuup het volgende:
Een kabouterhuisje voor ons kaboutervrouwtje
Als het hemeltje klaar is nog een foto'tje plaatsen hoor, ben wel benieuwd. Volgens mij had ik tijdje terug je foto's van de kamer al gezien en het was echt heel leuk, precies mijn smaak.
  maandag 6 april 2009 @ 11:22:12 #233
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67753687

ga ik zeker doen. Het ziet er al heel af uit maar eigenlijk moet er nog best veel gebeuren haha gelukkig heb ik nog 19 weken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 11:31:33 #234
5428 crew  miss_sly
pi_67753965
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Onze babykamer heeft ook hoge plafonds (net als de rest van het huis): ruim 3 meter

Fijn dat je geslaagd bent voor het hemeltje, huup!
  maandag 6 april 2009 @ 11:40:56 #235
223453 Guuzewuus
pi_67754254
Ik ben zo blij dat er hier gewoon al een babykamertje is nu (en alle andere babyspul) . Hoef ik daar niet meer mee bezig te zijn.

Nee, nu moet ik een pueterkamertje gaan maken Ik vind het leuk als het af is, maar het maken, niet mijn ding .
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 11:57:56 #236
5428 crew  miss_sly
pi_67754819
Het gaat mij nu ineens niet meer snel genoeg
Ik heb echt weeeeeken niet naar het kamertje omgekeken. Ja, het moest leeg, maar dat was het dan. Ik had geen inspiratie, geen zin, ik kon er gewoon nog even niets mee.

En dat is nu over, maar nu moet ik iig nog tot half mei wachten op de meubeltjes. Maar 4 weken, maar op het moment lijkt dat onoverkomelijk lang Gelukkig wordt het vandaag geschilderd als het goed is, dan gebeurt er iig wel iets
  maandag 6 april 2009 @ 12:09:56 #237
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67755198
Oh dan komt er in elk geval een beetje schot in het schilderwerk miss
Kun je niet alvast inspiratie op gaan doen voor eh, dekentjes/lakentjes, gordijntjes lamp voor aan het plafond dat soort kleinere dingen?
Kapstokje uitzoeken voor aan de deur
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67756357
Succes met het testen van je geduld, miss sly
Hier wordt er morgen behangen, en vrijdag komt het kamertje al Kan eindelijk de troep opgeruimd worden
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 13:21:04 #239
5428 crew  miss_sly
pi_67757224
Inspiratie opdoen kan wel, maar ik kan nog niets kopen, vind ik zelf, voor alles staat en ik echt kan zien hoe het met de meubels erin gaat worden.

dus ik kijk alleen maar

Ow, ik kan wel de 4 (!) dozen met meisjeskleertjes die ik van een vriendin heb gekregen om door te kijken wat we willen lenen eens op mijn gemakje gaan uitpluizen
  maandag 6 april 2009 @ 13:33:32 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67757615
zo kozijn heb ik vanmorgen in de grondverf gezet, en net het eerste deel van het lediantje staat nu ook in de grondverf.

morgen de boel weer opschuren, en dan of nog een 2de laag grondverf, of al gelijk aflakken
pi_67786592
De wieg is klaar:

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67786704
Oeh, zo te zien een ouderwetse wieg, gaaaaf ben gek op oude spulletjes.
Dat groene lakentje vind ik ook heel erg leuk, dat maakt het erg fris
pi_67786729
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:41 schreef Poppejans het volgende:
Oeh, zo te zien een ouderwetse wieg, gaaaaf ben gek op oude spulletjes.
Dat groene lakentje vind ik ook heel erg leuk, dat maakt het erg fris
wieg is van marktplaats En lakentje van de V&D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67786755
Wat een lief wiegje!
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:53:19 #245
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67787059
Leuk geworden Vicky!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67791288
vicky
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:12:11 #247
100412 mefke79
komt goed!
pi_67793304
Vicky die is lief!

Wat was er nou ook alweer met de ledikantjes van Ikea, ik kan me iets heugen van een afwijkende maat. Of is dat nu al aangepast? Wij willen graag een ikeabedje kopen, vandaar.
pi_67794221
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:12 schreef mefke79 het volgende:
Vicky die is lief!

Wat was er nou ook alweer met de ledikantjes van Ikea, ik kan me iets heugen van een afwijkende maat. Of is dat nu al aangepast? Wij willen graag een ikeabedje kopen, vandaar.
wij hebben geen afwijkende maat. het matras van Amber past in het ledikant. 60x120 is ie dacht ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 14:40:32 #249
5428 crew  miss_sly
pi_67794335
Vicky wat een ontzettende droom van een wieg
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:56:43 #250
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67794945
Oooooh Vicky!!!!!!!!!!! Die is echt leuk!
pi_67798443
Mefke, volgens mij heeft Ikea tegenwoordig ook "normale" afmetingen hoor...
pi_67802364
Ja IKEA heeft nu ook gewone maten. Eerder was dat idd niet zo omdat die andere maten makkelijker te stapelen waren in de vrachtwagens. Nu is dat allemaal aangepast.

Wij kunnen een wiegje lenen van een vriendin Die wil ik nu zo snel mogelijk ophalen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:37:44 #253
100412 mefke79
komt goed!
pi_67806649
We komen net terug van de Ikea en dat gaat em worden. We willen namelijk ook nog een leander wieg en die zijn duur genoeg (tweedehands doen ze ook nog een aardig prijsje, dus dan maar liever nieuw, verkopen we em daarna wel weer). Het Ikeabedje moest even door manlief op stevigheid gekeurd worden en het kwam door de keuring. Maten zijn inderdaad gewoon normaal.
pi_67808330
welk bedje gaat het worden Mefke?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:40:15 #255
100412 mefke79
komt goed!
pi_67808968
Gulliver in het wit...lekker basic en simpel!
pi_67809060
Leuk!! Idd lekker simpel en basic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 9 april 2009 @ 21:59:19 #257
100412 mefke79
komt goed!
pi_67878420
ehm, effe een vraagje voor de handige moeders onder ons. Ik zie nergens, maar dan ook nergens, een dekentje in precies de juiste kleur groen. Maar als je nou zelf fleece koopt, kun je daar dan een dekentje van maken of is dat te warm? Lijkt me dan een stuk handiger, want ja, als ik eenmaal een kleur in mijn kop heb zitten...
pi_67885458
mefke je zou eventueel ook een wit dekentje kunnen kopen en die verven misschien is dat een idee?
mama van 3 kids!
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:27:01 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_67886935
Popples, dat is ook een idee! En je mag geen dekbedje, maar mag je wel een katoenen hoes om een gewoon dekentje? Want dat koop ik een gewoon dekentje en maak ik zelf de hoes, ook een idee.
Hetzelfde probleem gaat hier komen met de hemel, ik heb er verschillend gezien, maar niet mijn kleur. Nou willen we zo'n leander hangwieg, dus ik denk dat ik daar gewoon zelf een katoenen hemel voor maak in de kleur groen. (enig probleem: ik moet effe leren hoe dat moet, mams heeft wel een naaimachine, maar ik wil het zelluf kunnen)
pi_67887077
Hemeltje maken is redelijk straight-forward dus dat moet geen probleem opleveren denk ik Mefke
Volgens mij had Diaan dat, een soort lakenhoesjes om de dekentjes heen, die hadden dan wat langere instopstroken aan de zijkant en de achterkant zodat je alles wel goed stevig in kunt stoppen enzo. Even zoeken van welke site die dingen nou kwamen, ze waren zo leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67887193
Volgens mij was t deze toch Huups ikkelief

Ik heb ook wat stof gehaald op de markt en ga vanmiddag wat dekbedhoesjes in elkaar proberen te flansen, mn eerste naaiproject, maar heuj...knikkerzakken lukten vroeger ook, what's the difference?
pi_67887229
Jaaa die was het!!
laptop gecrasht afgelopen week, al mn favorieten zijn weg

Ik zie dat deze webshop 50% korting heeft op alles. Misschien dat er hier geinteresseerden rondhangen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:45:53 #263
100412 mefke79
komt goed!
pi_67887399
Poppedein, zoiets bedoel ik ja! Alleen, je raadt het al...weer niet de juiste kleur groen. Maar...het kan dus wel zo'n hoesje. Dan is het een kwestie van de juiste stof vinden en er iets mee doen. Moet lukken en anders ga ik toch mijn mama lief aankijken. Van de andere kant, ik heb vroeger ook wel eens kussenhoezen gemaakt, dus dit moet dan te doen zijn.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:20:44 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67888344
vicky, die wieg

mijn oma heeft mijn hemeltje gemaakt. gewoon helemaal wit en dan op zn wiegs. recht zegmaar, in een driehoek lekker duidelijk he
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:03:50 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_67889833
Wij gaan binnenkort even naar Eindhoven om te kijken of het zilver of wit wordt, maar dit is het konijn dat wij in onze babykamer gaan gebruiken.

En waarschijnlijk gaan we het combineren met gras-stickers van de Kwantum voor de plinten. Basiskleuren worden dan wit/zilver (of goud, dat is nog niet zeker) en grasgroen. En verder heel simpel en strak. De vloer ligt er al, dat is kersenhout (licht hout) laminaat. En voor de ramen hebben we ook al een idee, maar dat moet nog even getoetst worden op kosten....
pi_67889928
Leuk Mefke! Wat een grappig konijn

Ja voor de ramen pfff... ik moet ns op zoek gaan naar goeie zonwerende rolgordijnen straks. Voor de sier gaat daar nog een gewoon gordijntje bij maar dat rolgordijn is wel echt belangrijk hier (wonen tegenover een kas )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:17:57 #267
100412 mefke79
komt goed!
pi_67890330
Huup, zo willen wij het ook ongeveer doen. We hebben nu verduisterende rolgordijnen van de ikea, maar eigenlijk willen we zonwerende plise gordijnen in het groen. We weten dat die dingen bestaan, dat je ze kunt krijgen met zonwerende laag, de vraag is alleen of ze er in groen zijn en of ze dan nog te betalen zijn. We moeten er namelijk 2 hebben, tis maar 1 raam, maar een deel kan open (kiepdraai ramen) en dan moet je op dat openende deel een los stukje zetten.
Beneden hebben we ze ook en vooral die bij de keuken (raam van onder tot boven, 2 meter breed) was echt enorm duur...maar zo mooi!
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:18:19 #268
114177 Diaan73
pi_67890346
Mefke, als je afmetingen wilt weten van het hoesje wil ik die wel even voor je nameten en waar de stiksels enz. zijn. Ik vind ze nog steeds superhandig en ideaal!!

Wij hebben ook een zonwerend rolgordijn, volgens mij gekocht bij de Praxis, hij doet zn werk prima!!!
Make love, not war ☮
pi_67903667
Kamertje is voor een groot deel ingericht nu, al zal alles nog wel 100x een ander plekje krijgen Er moeten nog een hoop kleine dingen gebeuren, nog 2 begangstroken in de beide hoeken van de blauwe muur en 1 boven de commode, een andere lamp, raamkozijn nog verven, rolgordijn en gordijntjes ophangen, wandplankje boven de commode ophangen en zo zijn er vast nog wel een hele boel andere dingetjes te vinden die ik ook nog anders wil, maar het begint nu écht gestalte te krijgen! Wat is het heerlijk om hier even naar binnen te lopen... er staat gewoon een babykamertje in ons huis, t maakt t allemaal gewoon echt heel bijzonder!!

pi_67903774
Wat een geweldig leuk kamertje Poppedein!
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 19:17:37 #271
5428 crew  miss_sly
pi_67903997
Wat een leuk kamertje Poppedein

Ik wil oooook en ik moet nog minstens 4 weken wachten
pi_67904343
Echt een leuk kamertje Poppedein! En die boom is ook echt super gaaf!
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:33:05 #273
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_67904444
poppedein wat leuk! Helemaal mijn smaak, die muren en aankleding. En Het vogeltje!! Mooi!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_67905997
Wauw Poppedein wat een geweldig kamertje! Die boom en die kast
waar heb je die koffertjes vandaan die bovenop de kast staan? Die zijn echt enorm leuk!

Er moet bij ons echt nog heel erg veel gebeuren maar omdat het al een soort van affig lijkt omdat de meubeltjes staan ziet mn lief er geen haast in verder. Maar ik wil het af-af-af en wel nu!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67906233
Thnx voor alle lieve complimentjes, nu ben ik er nóg blijer mee

Bij Action Huup, kostten echt geen drol en waren dr in 3 verschillende maten! Vorige week gekocht!
pi_67906341
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:29 schreef Poppedein het volgende:
Bij Action Huup, kostten echt geen drol en waren dr in 3 verschillende maten! Vorige week gekocht!
Hoooo, gauw naar action dus!
*morgen! yay!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:09:27 #277
100412 mefke79
komt goed!
pi_67918574
Poppedein, gaaaaf!
pi_67918674
Oehhhh in mijn zoektocht naar rood met witte stippen lampekampjes voor een kroonluchter heb ik net ook nog een superleuke webshop gevonden! Met ook een heleboel groene lakentjes Mefke!
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 10:31:13 #279
5428 crew  miss_sly
pi_67918832
Leuke sites huup en Poppedein

Even een vraagje of lakens en dekens en dekenhoezen enzo.
Hoe zit het nou precies, wat moet en wat mag en wat neit?
Dekbedje mag niet? Waarom niet? en wat is dan het verschil tussen een dekbedje in een overtrek en een deken in een dekenhoes?
Ik zie best allemaal leuke lakentjes en dekentjes, maar ik heb echt geen idee wat ik nou moet kopen, wat handig is en wat noodzakelijk is.
pi_67918962
ik weet het niet zo goed miss_sly.
Ik lees overal dat een dekbedje wordt afgeraden in verband met een verhoogde kans op wiegendood, maar waarom precies weet ik niet. Misschien omdat een dekbed fluffier is dan een deken/laken en misschien ook wel een stuk warmer? En een deken kun je vaak veel strakker instoppen dan een echt dekbed.
Ik vraag me wel af hoe dat nou zit met dekentjes en lakentjes want ik vind dat lakentje wat Diaan heeft echt heel erg handig. Waarom moet er per se een los lakentje en een los dekentje zijn zeg maar? Scheelt opmaken 's morgens

Poppedein wat een toffe webshop!!
Ik kwam gister langs de webshop van Saartje Prum, ook echt supertof maar er zitten wel hele dure dingen bij zeg. Maar ik heb wel weer leuke ideetjes opgedaan!
Oh en het ene kastje-die-nog-commode-moet-worden in ons kamertje, die nu bruin is zeg maar, ga ik wit verven en voorzien van deze deurknopjes
Ik vind ze zo leuk
Dan een rood aankleedkussen erop denk ik en ik wilde ook zo'n rode zak maken zoals jij aan het bedje hebt hangen poppedein! haha. Ideeen te over
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67919316
Heel leuk kamertje Poppedein! Echt helemaal mijn smaak.
Die koffertjes zijn inderdaad ook echt leuk zeg.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 11:09:53 #282
5428 crew  miss_sly
pi_67919459
Ik heb via babyinfo.nl wat info gevonden over veilig slapen
http://www.babyinfo.nl/ad(...)keuze_beddengoed.asp

Over trappelzakjes wordt dan weer niet gezegd wanneer je die kunt gebruiken. Is dat meteen al vanaf de geboorte of pas als ze groter worden?

Pfff, zo lastig allemaal en je wil het zo graag allemaal goed doen.
pi_67919661
Trappelzakjes kunnen meteen al vanaf de geboorte, mits je de juiste maat hebt. Ik had zelf een trappelzakje van de Hema, maat 50-62, in badstof. Deze. Belangrijk is dat het gaten voor het hoofdje en de mouwtjes niet te groot zijn, zodat je baby zichzelf niet in de slaapzak kan wurmen zeg maar. Ik vond dit kleine slaapzakje echt heel handig, ook omdat we een wiegje hebben en een langer slaapzakje niet goed gepast had. En het staat heel schattig .

Ik herken dat 'het goed willen doen' heel sterk, misschien is dit (en dan vooral het vorige deel) een leuk topic om eens door te lezen/ om vragen in te stellen? Ik heb er veel aan gehad.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jore op 11-04-2009 11:26:05 ]
pi_67919719
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb via babyinfo.nl wat info gevonden over veilig slapen
http://www.babyinfo.nl/ad(...)keuze_beddengoed.asp

Over trappelzakjes wordt dan weer niet gezegd wanneer je die kunt gebruiken. Is dat meteen al vanaf de geboorte of pas als ze groter worden?

Pfff, zo lastig allemaal en je wil het zo graag allemaal goed doen.
slaapzak heb ik meteen na de geboorte gebruikt toen ze 8 dagen waren. de jongste heb ik ingebakert maar na 2 maanden heb ik haar in de slaapzak gedaan voor het veilige gevoel want daar ging het bij mijn dames om.

hier gewoon een lakentje en dekentje van de h3ma.
werkte perfect niet te dik en niet dte dun. maar met 9 maanden ben ik een overtrek gaan doen over het dekentje omdat ze die dus telkens los haalden.

poppedein wat een super mooi kamertje

vicky wat mooi zo met de sterren erin verwerkt.
mama van 3 kids!
pi_67920212
Superleuk Poppedein! Mooie meubeltjes ook
pi_67920274
Oja vergeet ik helemaal het kamertje van Poppedein, mooi! Is dat onbehandeld hout?
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 11:50:53 #287
5428 crew  miss_sly
pi_67920323
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:20 schreef Jore het volgende:
Trappelzakjes kunnen meteen al vanaf de geboorte, mits je de juiste maat hebt. Ik had zelf een trappelzakje van de Hema, maat 50-62, in badstof. Deze. Belangrijk is dat het gaten voor het hoofdje en de mouwtjes niet te groot zijn, zodat je baby zichzelf niet in de slaapzak kan wurmen zeg maar. Ik vond dit kleine slaapzakje echt heel handig, ook omdat we een wiegje hebben en een langer slaapzakje niet goed gepast had. En het staat heel schattig .

Ik herken dat 'het goed willen doen' heel sterk, misschien is dit (en dan vooral het vorige deel) een leuk topic om eens door te lezen/ om vragen in te stellen? Ik heb er veel aan gehad.
Supertip Jore
Heb pagina 1 van het eerste topic net gelezen en daar heb ik al veel aan! Laat staan als ik dadelijk alles gelezen heb
  zaterdag 11 april 2009 @ 13:35:52 #288
100412 mefke79
komt goed!
pi_67922506
MIss Sly, jij bedankt voor je tip, voor mij is het nu wel duidelijk, ik koop een normaal dekentje en ga zelf hoesjes maken.

We hebben net ons stickerkonijn besteld, uiteindelijk toch in zilver. En de prijs opgevraagd voor plise-gordijnen. De witte zijn veel goedkoper dan de groene, dus waarschijnlijk worden het witte en dan verduisterend. En ik ga zo even de wieg bestellen. De babywinkel bij ons verderop heeft een kortingsactie van 20% dus dat scheelt wel lekker op een leander hangwieg. Het wordt allemaal steeds echter...leuk!
pi_67924399
Leuk Mefke ik ben benieuwd naar de wieg als ie staat. En je toffe konijn natuurlijk!

Lief vond het een goed plan om het ladekastje te verven en om te toveren dus dat gaan we doen. Heerlijk, heb er al helemaal zin in!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67924424
leuk Huups! Ben je nog geslaagd voor de doosjes?
pi_67924585
Ja! haha ik mocht er maar 1 meenemen van lief en ergens heeft ie ook wel gelijk want het kamertje is al zo klein, als ik alle meuk zou kopen die ik wil... dus ik heb de grootste genomen.

Ze zijn zo tof
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67935690
Oh Mefke wat leuk dat konijn! Ben benieuwd hoe het er straks uit zal zien!

Poppedein wat een prachtig kamertje En dat zwarte schaap
En zie ik daar onderin de kast het box c.q. speelkleed van de Hema? Die heb ik laatst ook aangeschaft Hemaspulletjes

Ah ik vind het zo heerlijk om in dit topic mee te lezen en kijken
#geen
  zaterdag 11 april 2009 @ 22:11:31 #293
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67935973
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:00 schreef DuchessX het volgende:
Ah ik vind het zo heerlijk om in dit topic mee te lezen en kijken
Ik oooooook en dan ben ik nog niet eens zwanger
pi_67936076
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:11 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik oooooook en dan ben ik nog niet eens zwanger
Happy!
#geen
  zondag 12 april 2009 @ 17:28:41 #295
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67953984
Poppedein, ik vind het super!!!!!!
pi_67955941
Wat een leuk kamertje, Poppedein! Het kan zo in een catalogus!

Dat van ons is nog erg basic (oftewel, alleen de meubeltjes staan nog maar...) En omdat ie zo smal is, lastig op de foto te krijgen.

Vanwege het formaat maar even achter een linkje.

http://img.photobucket.com/albums/v62/Lllaura/DSC02097.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v62/Lllaura/DSC02093.jpg

Grappig dat zo'n kamertje, zonder dat er ooit een kindje in gelegen heeft, al zoveel sereniteit kan uitstralen...

[ Bericht 6% gewijzigd door Ssserpente op 12-04-2009 18:47:57 ]
pi_67958411
Poppedein, wat een superleuk en mooi kamertje! Écht heel leuk.
Ik word er bijna jaloers van! bijna dan, want ik ben met ons eigen kamertje ook heel blij
  zondag 12 april 2009 @ 20:25:26 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67958496
Gaaf Poppedein!

En Ssserpente, mooi begin hoor! Idd heel sereen!
  zondag 12 april 2009 @ 20:35:28 #299
143848 huuphuup
Dorksided
pi_67958789
Heel mooi Ssserpente! mn lief is verliefd op je kast en commode! Leuk met die mandjes erin zo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67959342
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:17 schreef mefke79 het volgende:
Huup, zo willen wij het ook ongeveer doen. We hebben nu verduisterende rolgordijnen van de ikea, maar eigenlijk willen we zonwerende plise gordijnen in het groen. We weten dat die dingen bestaan, dat je ze kunt krijgen met zonwerende laag, de vraag is alleen of ze er in groen zijn en of ze dan nog te betalen zijn. We moeten er namelijk 2 hebben, tis maar 1 raam, maar een deel kan open (kiepdraai ramen) en dan moet je op dat openende deel een los stukje zetten.
Beneden hebben we ze ook en vooral die bij de keuken (raam van onder tot boven, 2 meter breed) was echt enorm duur...maar zo mooi!
Ik weet niet of ik het mag zeggen, maar Decorette heeft een zonwerings-actie op dit moment. 25% op de huiscollectie. Ik geloof dat daar wel een verduisterende groene inzit. Anders is een duette (een dubbele plissé) vaak wel verduisterend. Met die actie is het natuurlijk wel de moeite waard om even te kijken nu...
  zondag 12 april 2009 @ 21:16:34 #301
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_67960119
quote:
Op zondag 12 april 2009 18:37 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een leuk kamertje, Poppedein! Het kan zo in een catalogus!

Dat van ons is nog erg basic (oftewel, alleen de meubeltjes staan nog maar...) En omdat ie zo smal is, lastig op de foto te krijgen.

Vanwege het formaat maar even achter een linkje.

http://img.photobucket.com/albums/v62/Lllaura/DSC02097.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v62/Lllaura/DSC02093.jpg

Grappig dat zo'n kamertje, zonder dat er ooit een kindje in gelegen heeft, al zoveel sereniteit kan uitstralen...
Wat een mooie meubeltjes! Mooie van kleur!
  zondag 12 april 2009 @ 21:33:07 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')