dat kan, al is dit de OP uit het vorige topic. Misschien moeten we met een paar mensen een standaard OP maken. Zou je wel zo vriendelijk willen zijn door een "2" toe te voegen in de TT, ik zie nl. dat ik die vergeten ben....quote:Op maandag 2 maart 2009 13:29 schreef Biogarde het volgende:
Moet ik de OP even kopieren uit het andere topic?
Wat doet het precies?quote:Op maandag 2 maart 2009 13:53 schreef whoops het volgende:
Zojuist heb ik het programma Bonsai Blast uit de software market geïnstalleerd, ziet er erg cool uit.
Done. Als je iets wil wijzigen, PM dan een mod die hier moderator is in DIG. Ik ben niet van hier.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:04 schreef Firenzo het volgende:
[..]
dat kan, al is dit de OP uit het vorige topic. Misschien moeten we met een paar mensen een standaard OP maken. Zou je wel zo vriendelijk willen zijn door een "2" toe te voegen in de TT, ik zie nl. dat ik die vergeten ben....
Jaar is net begonnenquote:
Voor zover ik weet kan je dat uitschakelen ja, de optie 'Data roaming' (Connect to data services when roaming). En volgens mij vraagt hij het de eerste keer als hij gaat roamen.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:48 schreef Fixers het volgende:
Vraagje: volgens de t-mobile site is het nodig om een data abbonement mee af te sluiten. De G1 zou constant in verbindingblijven met internet ivm met updates enzo. Is dat ook uit te schakelen, ik zit nogal veel in België en heb niet zoveel zin om me blauw te betalen aan internationale datatarieven. (¤ 2,- per MB)
Hoe heb je dat geflikt? ik probeer het nml. al een tijdje met een guide op xda-developers maar krijg het niet voor elkaar. (heb geen Windows Mobile device om het mee te proberen overigens).quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:10 schreef Firenzo het volgende:
IK heb gister root acces verkregenAlles auto rotate is zo fijn, tethering is nu echt een lachertje zo eenvoudig en t feit dat ik nu een taskmanager heb waarmee ik programma's kan uitzetten...
ideaal!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaadquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hoe heb je dat geflikt? ik probeer het nml. al een tijdje met een guide op xda-developers maar krijg het niet voor elkaar. (heb geen Windows Mobile device om het mee te proberen overigens).
Schandalig dat je met dit soort toestellen niet standaard kunt tetheren. Ze willen het toch als soort van zakelijk toestel positioneren?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:10 schreef Firenzo het volgende:
IK heb gister root acces verkregenAlles auto rotate is zo fijn, tethering is nu echt een lachertje zo eenvoudig en t feit dat ik nu een taskmanager heb waarmee ik programma's kan uitzetten...
ideaal!
Multitouch is veel efficienter dan dit.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:40 schreef whoops het volgende:
Hier een filmpje waar wat Cupcake features live te zien zijn (vanaf 1.45) zoals het On Screen Keyboard, auto-rotate en een erg vette manier om te zoomen, who needs multitouch
Ik vraag me af of het werkelijk efficienter is... Als ik dit zo zie kan je met deze manier blijven zoomen, met multitouch moet je het stap voor stap doen...quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
Multitouch is veel efficienter dan dit.
Maar deze Magic ziet er wel een heel stuk beter uit dan de G1 zeg.
Na niet echt. om custom roms te draaien heb je root access nodig dacht ik.... O.A. roms met multitouch geactiveerd etc..quote:Op zondag 22 maart 2009 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Ik denk dat het een typisch gevalletje "BECAUSE I CAN!" is.
Hmmm zag wel 'ebobirthday' staan bij de apps, wellicht is dat wat je zoekt?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:41 schreef whoops het volgende:
Wat ik trouwens wel een gemis vind is dat je niet de mogelijkheid hebt om bij je contacts de eigenschap 'verjaardag' op te slaan, die vervolgens in je calendar komen. Dat kon met m'n nokia altijd wel...
Haha, ja niet zo goedquote:
Volgens mij komt dit aardig in de richting, thanks!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:52 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hmmm zag wel 'ebobirthday' staan bij de apps, wellicht is dat wat je zoekt?
Totaal niet.quote:Op zondag 22 maart 2009 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Ik denk dat het een typisch gevalletje "BECAUSE I CAN!" is.
Heb jij een betaalde versie van Qmat gebruikt of de gratis versie?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef ex het volgende:
[..]
Totaal niet.zelf updates draaien. Wifi Tethering (werkt echt heel goed)
Waren voor mij de reden om het te doen. Als dit native onder android had gekunt (de versie de we hier krijgen) had ik het nooit gedaan.
Het is gelukt trouwens, niet zo heel lastig, en nu zo 2 dagen gebruiken bevalt het prima. Wel krom dat om een linux telefoon te kraken, ik een windows mobile device nodig had, maar goed.
Ik heb betaaldquote:Op woensdag 25 maart 2009 09:52 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Heb jij een betaalde versie van Qmat gebruikt of de gratis versie?
Stond inmiddels.. zou je hem kunnen sharen? Misschien kan ik hem wel een mooi fijn plaatsje geven op usenet waar die niet zo snel eraf wordt gehaaltquote:
Beetje jammer weerquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:19 schreef LintuxCx het volgende:
De Skype app is een scam. Die stuurt je gesprekken gewoon door naar een Skype inbelnummer. Niet aan beginnen dus, tenzij je veel gratis belminuten binnen Nederland hebt en naar het buitenland wil bellen.
1.5 is de nieuwe versie van het Android OS die binnenkort uitkomt.quote:
Op deze manier deed hij het bij mij:quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:58 schreef mighty_myte het volgende:
ik krijg hotmail pop3 trouwens niet aan de praat.
zal nog eens doorzoeken.
quote:ik heb namelijk hotmail nu werkend op mijn android.. Het is grotendeels zoals op deze site vermeld.. alleen moet er 1 poort anders.. de outgoing poort moet worden poort 587
dus compleet...
Ga naar Email >menu > Add account > [Emailadres] > [Wachtwoord]> next > POP3 account > [username (emailadres)] > wachtwoord (staat al ingevuld) > POP3 server is POP3.live.com > poort 995 > Security type SSL (always) > Delete email from server (wat je zelf wilt) > Next > Server instellingen worden opgehaald.
Voor uitgaande server wijst het vanzelf en SMTP server wordt SMTP.live.com, Poort 587
Security type is TLS
Leer je lesje bij deze, nooit langer dan een jaar een abo afsluiten ivm goedkoper, andere provider, nieuwe telefoon, verhuizing naar buitenland, etc etc.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:50 schreef Bonger1911 het volgende:
Ik wil deze telefoonMaar heb net 5 maanden geleden een 2 jarig abonnement afgesloten..
Tsja, maar een eenjarig abo kost wel een stuk meer centen...quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:59 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Leer je lesje bij deze, nooit langer dan een jaar een abo afsluiten ivm goedkoper, andere provider, nieuwe telefoon, verhuizing naar buitenland, etc etc.
dankje, het is gelukt!quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:48 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Op deze manier deed hij het bij mij:
[..]
gelukkig bulk ik van de centenquote:Op woensdag 29 april 2009 00:20 schreef Repeat het volgende:
[..]
Tsja, maar een eenjarig abo kost wel een stuk meer centen...
dat doet hij dus niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:29 schreef droomkoningin het volgende:
wat bedoelen jullie eigenlijk met auto rotate, wat met de volgende update mogelijk zou moeten zijn?
wat ik me daarbij voorstel is dat het scherm automatisch meedraait aan de hand van de positie van je telefoon... maar dat doet ie toch al?
ik weet niet of het al genoemd is, maar ik heb gisteren tunewiki ontdektquote:Op woensdag 29 april 2009 13:33 schreef Eilanden het volgende:
* Eilanden heeft ook sinds vrijdag een G1 en blij mee! Heb al diverse applicaties geinstalleerd, maar zal de suggesties hierboven ook eens goed bekijken
Ik kreeg dat hele ding niet aan de praat. Hij stond de hele tijd op Breda, terwijl ik in Amsterdam zatquote:Op woensdag 29 april 2009 14:16 schreef droomkoningin het volgende:
flappentap
Even de apps toegelicht die ik gebruik/ken ... andere misschien meer toelichting voor mighty?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:16 schreef droomkoningin het volgende:
[..]
ik weet niet of het al genoemd is, maar ik heb gisteren tunewiki ontdekt![]()
je mp3tjes afluisteren met songteksten d'r bij, bijbehorende you tube fimpjes bekijken + songtekst,
last.fm integratie
* droomkoningin is nog lang niet uitgespeeld met dit heerlijke apparaatje
nog even een lijstje mijn favoriete apps:
blocked
bonsai blast
bedside
buienradar (Versie van buienradar voor Android)
showwayback
flappentap (Waar bevinden zich de pinautomaten in de buurt)
twidroid (Twitter client voor Android)
useful switch
wikitude (soort van reisgids, kijk door je camera en info van wiki komt tevoorschijn)
skymap
nwsplayer
tunewiki (muziekspeler, laat ook de songteksten zien)
comeks
startranslate (Vertaal app)
En? Eerste indruk?quote:Op maandag 4 mei 2009 17:04 schreef Ceased2Be het volgende:
Draai hem al meer dan een week, maar ik heb m'n telefoon dan ook geroot.
Draai je dan apps vanaf je SD? Werkt dat niet alleen met root?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:08 schreef Firenzo het volgende:
Jeuj, eindelijk na veel gekloot Apps2SD. Heerlijk snel dat android als je ineens veel vrije ruimte op je toestel hebt
Ow, en ik kan iedereen JF 1.5 aanraden!
Je draait inderdaad je apps vanaf de SD. Root acces is vereist omdat je je telefoon voor de gek houdt zegmaar. Hij denkt dat de 2e partities op mijn SD kaart een deel van zijn geheugen is.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:11 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Draai je dan apps vanaf je SD? Werkt dat niet alleen met root?
AndNav2, je kunt routes preloaden maar ook maptilepacks downloaden van de site.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:09 schreef mighty_myte het volgende:
Is er een navigatieprogramma dat niet de kaartgegevens van internet haalt maar van SD-kaart?
Als ik naar Frankrijk ga heb ik geen zin om een gig te roamen, dan ben ik failliet.
Ah ik zie het!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
AndNav2, je kunt routes preloaden maar ook maptilepacks downloaden van de site.
Werkt nog niet optimaal, maar wel goed genoeg.
heb er net even mee zitten spelen met de beneluxkaart op de sd-kaart,quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:41 schreef Ceased2Be het volgende:
schroom vooral ook niet om het forum van www.andnav.org te gebruiken voor bugmeldingen en feature requests, de makers zijn er erg actief mee. hoe meer mensen het gebruiken des te sneller wordt het een goed navigatiepakket.
Dat is inderdaad wel een coole widget ja...quote:
Ik heb beide (gehad), want mijn HTC Touch Pro werd gestolen, maar heb meer plezier van mijn G1 dan ik had van de Touch Pro (alhoewel die laatste er wel beter uitziet). Met name Android is veel beter dan Windows Mobilequote:
Hoe betaal je die?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:01 schreef Eilanden het volgende:
Vanaf vandaag ook betaalde applicaties in de Nederlandse Market
Het gaat uiteindelijk met Google Checkout ... in praktijk komt het erop neer dat je eenmalig je creditcard (op dit moment enige manier) moet verbinden in je phone en dan kun je gewoon de applicaties betalen. Op dit moment staan de prijzen overigens alleen in $ of GBP vermeldquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:01 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Hoe betaal je die?
Zetten ze dat bij je telefoonrekening of moet je het anders regelen?
Is Android vooral sneller dan Windows mobile? Want dat vond ik de grootste ergernis aan mijn HTC Tytn.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:48 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ik heb beide (gehad), want mijn HTC Touch Pro werd gestolen, maar heb meer plezier van mijn G1 dan ik had van de Touch Pro (alhoewel die laatste er wel beter uitziet). Met name Android is veel beter dan Windows Mobile
Doen, het is cool en handig, net als alle andere Google producten.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:31 schreef Fixers het volgende:
[..]
Is Android vooral sneller dan Windows mobile? Want dat vond ik de grootste ergernis aan mijn HTC Tytn.
Ik ben nu echt toe aan een nieuwe telefoon. Mijn normale toestel heeft het begeven, en ik vind de Nokia E75 wat aan de dure kant, de N97 zal vast nog wel duurder gaan worden. Een G1 kan ik met een jaarverlenging voor 20 euro krijgen. Heel acceptabel.
Zijn die beter dan de gratis versies?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:01 schreef Eilanden het volgende:
Vanaf vandaag ook betaalde applicaties in de Nederlandse Market
Het is zeker snellerquote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:31 schreef Fixers het volgende:
[..]
Is Android vooral sneller dan Windows mobile?
Ik moet toch zeggen dat dat ook in theorie niet meteen zo logisch is. Geld geeft weinig garantie op kwaliteit, zeker als het om hobbyisten gaat. Kwaliteit van de software heeft toch meer met de kwaliteit van de auteur te maken; hooguit geeft het geld wat meer kans op features waar de auteur zelf geen tijd en zin voor/in heef.tquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:06 schreef Devolution het volgende:
Nu programmeurs geld kunnen vragen voor hun producties zullen er programma's van hogere kwaliteit en betere ondersteuning komenAlthans, in theorie dan.
waarom is hij vetter?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:58 schreef BluesRebel het volgende:
Nog geen HTC Magic / G2 topic ? Vind ik persoonlijk een veel vettere telefoon dan G1
Komt over een week uit.
Dan kan je ook al een HTC Hero topic aanmaken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:58 schreef BluesRebel het volgende:
Nog geen HTC Magic / G2 topic ? Vind ik persoonlijk een veel vettere telefoon dan G1
Komt over een week uit.
Er gaat nog steeds niets boven een echt toetsenbordje, vind ik. Dus doe mij maar de G1quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:58 schreef BluesRebel het volgende:
Komt over een week uit.
Hier sluit ik me bij aanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:45 schreef Devolution het volgende:
[..]
Er gaat nog steeds niets boven een echt toetsenbordje, vind ik. Dus doe mij maar de G1
Ja vind ik dus ook. Maar de G2 heeft iets anders waar ik ook mee tevreden ben. Je kan het touchscreen-toetsenbordje veranderen in de 9 cijfers en dan gewoon met T9 werken. Dat vind ik ook bestquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:45 schreef Devolution het volgende:
[..]
Er gaat nog steeds niets boven een echt toetsenbordje, vind ik. Dus doe mij maar de G1
Big up ja!quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:12 schreef 8D het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan.
Maar misschien wel een idee om een centraal Android Phones topique aan te maken. Aangezien zo'n topic over 1 telefoon toch niet zo'n vaart loopt en het vooral over het Android besturings systeem gaat.
Geen probleem daarmee. De batterij is niet het sterkste punt, maar leeg in een paar uur lijkt me raarquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:57 schreef PaarsBeestje het volgende:
Iemand anders het probleem dat de batterij zo'n beetje leegloopt sinds de cupcake update of is het misschien toch iets dat ik geinstalleerd heb wat de batterij compleet leegtrekt in een paar uur?
Ik ben er al achter.. de mijne deed normaal ook zo'n 1,5 dag met de batterij, maar ik had zo'n handige (quote:Op zondag 24 mei 2009 08:40 schreef Fixers het volgende:
Een paar uur? Ik doe er zo anderhalve dag op een lading met toch vrij veel internet. Heb je niet een app draaien die de gps heeft geactvieerd? Daar zie je die batterij indicator haast bij leeglopen.
De ironie kan ik wel waarderenquote:Op zondag 24 mei 2009 11:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik ben er al achter.. de mijne deed normaal ook zo'n 1,5 dag met de batterij, maar ik had zo'n handige () real-time batterij indicator applicatie geinstalleerd en die trok dus net zo heel handig m'n batterij leeg. 10 voor het idee, de uitvoering was helaas wat minder
Ik geef dan altijd een tikje tegen de trackball, dan is het licht weer aan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:03 schreef Fixers het volgende:
Is er een tooltje waar mee je zelf de toetsenbordverlichting mee kan in en vooral uitschakelen? In schemerige omstandigheden zijn de lettertjes en symbolen totaal onherkenbaar op mijn witte g1.
G1 of een van de komende Android phones, er komen binnenkort nieuwe modellen uitquote:Op zondag 31 mei 2009 21:46 schreef Erasmo het volgende:
Mijn abonnement kan binnenkort weer verlengt worden en nu zoek ik een waardige opvolger voor mijn SE P1i, ik wil geen WM(slechte ervaringen mee) en ook geen Iphone. Wat ik wel wil is een telefoon met touchscreen en qwerty. Is de G1 een goede keuze?
Perfectquote:Op zondag 31 mei 2009 23:19 schreef Devolution het volgende:
Roaming (= internet in het buitenland) kan uitgezet worden. Het wordt je gevraagd als je het land uit bent
Je krijgt hem via OTA of je kunt hem hier downloaden en dan handmatig updatenquote:Op zondag 31 mei 2009 23:19 schreef Omnifacer het volgende:
Effe een domme vraag: waar haal je cupcake vandaan?
En toch mis ik zo af en toe en stylus. Ik heb 't al geprobeerd met de stylus van mijn DS, maar dat werkt niet. Voor kleine dingetjes aantikken is een stylus net wat precieser dan een hele vinger. Staat wel tegenover dat ik het scherm van mijn G1 niet tweemaaldaags hoef te kalibreren (zoals bij mijn Varioquote:Op zondag 31 mei 2009 22:08 schreef Devolution het volgende:
Als je een touchscreen wil, zou ik sowieso (op dit moment) voor een iPhone of G1 gaan. Zij hebben de beste touchscreens (capacitief ipv resistief). Zulke schermen hoef je namelijk maar licht aan te raken, in tegenstelling tot de touchscreens van de meeste andere telefoons waarbij je druk moet uitoefenen op het scherm.
Ik ben een heel kritische gebruiker, die dezelfde mening over Windows Mobile heeft (nooit meer WM dus). Na mijn Windows-Mobile drama een Nokia/Symbian gehad als primaire telefoon. Ik heb een weekje een G1 gehad, en ik moet zeggen dat-ie erg goed bevallen is!quote:Op zondag 31 mei 2009 21:46 schreef Erasmo het volgende:
Mijn abonnement kan binnenkort weer verlengt worden en nu zoek ik een waardige opvolger voor mijn SE P1i, ik wil geen WM(slechte ervaringen mee) en ook geen Iphone. Wat ik wel wil is een telefoon met touchscreen en qwerty. Is de G1 een goede keuze?
Hoe krijg je cupcake?quote:Op maandag 1 juni 2009 19:04 schreef whoops het volgende:
Het is sinds cupcake trouwens mogelijk om applicaties te sluiten als je dat wilt.
Ga naar Settings -> Applications -> Manage Applications. Als je dan op Menu drukt kan je filteren op Running Applications. Als je er daarvan eentje aanklikt krijg je onderin de optie Force Stop.
Je moet ook meebo of Palringo gebruiken, voor IM.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:18 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Hoe krijg je cupcake?
Ik heb trouwens best wat irritatie. Ik had bijvoorbeeld Buddymob erop staan maar die deed het helemaal niet meer. Eraf gegooid, er terug op gezet, en nu kan ik niet meer mijn oude account aanmelden want 'die bestaat al' oid. Ik krijg ook geen melding meer als ik nieuwe mail heb. Poepirritant.
Ik heb cupcake gewoon automatisch als update gekregen, Over The Air...quote:
of anders via http://www.androidplanet.(...)bruikers-instructie/quote:Op zondag 7 juni 2009 19:58 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik heb cupcake gewoon automatisch als update gekregen, Over The Air...
Maar niet iedereen heeft een Tmobile abbo of heeft de phone in Nederland gekocht, dus daarom zijn de loinkjes in dit topic ook wel handigquote:Op zondag 7 juni 2009 19:58 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik heb cupcake gewoon automatisch als update gekregen, Over The Air...
Die werkt niet als je RC33 erop hebt .. die Google link die ik eerder gemald heeft, werkt er wel mee .. spreek uit eigen ervaringquote:Op zondag 7 juni 2009 20:09 schreef the_critic het volgende:
[..]
of anders via http://www.androidplanet.(...)bruikers-instructie/
Ik heb het nog nooit werkend gekregenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:04 schreef LintuxCx het volgende:
Android doet zo weinig aan BlueTooth, het oversturen van contacten zal ook nog wel niet werken.
wtf wist ik niet eens... waarom nietquote:Op maandag 8 juni 2009 11:23 schreef the_critic het volgende:
de bluetooth op de G1 is alleen te pairen met je draadloze oortje om te bellen oid. Niet om te kunnen versturen van foto's of muziek oid. Helaas zat deze update ook niet in cupcake..
quote:Op maandag 8 juni 2009 16:15 schreef BluesRebel het volgende:
Is er hier ook iemand met een HTC Magic? Ik wil 'm binnenkort bestellen en heb een vraagje. Ik ben zelf niet zo'n fan van touchscreen-qwerty's maar als je in naar 2:04 doorspoelt zie je dat hij zijn virtuele qwerty toetsenbord verandert in de 9 cijfers die je op elke telefoon kunt vinden (en T9 dus kan gebruiken).
Maar dit was een preview en ik vraag me af of het in de uiteindelijke versie ook kan? Of kan het door een app?
Edit: -Laat maar-quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef Wayoflife_ het volgende:
[..]
Bij mijn G1 is dit niet mogelijk, deze functionaliteit is wel aanwezig bij de Magic.
Nou ik zie het anders nergens op mijn magicquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef Wayoflife_ het volgende:
[..]
Bij mijn G1 is dit niet mogelijk, deze functionaliteit is wel aanwezig bij de Magic.
Ervaringen? Delennnn!quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:15 schreef warmbloedig het volgende:
[..]
Nou ik zie het anders nergens op mijn magic
Wat die chinees laat zien heb ik niet op mn magic. Microsoft exchange blabla is er niet en tekstinvoer kan niet dmv t9.quote:
Ik kan hier niet goed over oordelen, want dit is mijn eerste touchscreen phone. Het is voor mij na ruim een week nog steeds wennen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:17 schreef BluesRebel het volgende:
Damn it, toch niet.
Maar typt ie voor de rest wel lekker Warmbloedig?
Ik zie daar 'instellingen voor schermtoetsenbord' staan. In dat menu'tje heb je de keuze uit: trillen bij druk op toets, geluid bij druk op toets en automatisch hoofdletter.quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:27 schreef Firenzo het volgende:
warmbloedig,
menu, setting, locale, en dan misschien ergens bij touchinput oid dergelijks. Ik heb t wel op mijn G1..
Gewoon een ander toetsenbord installeren, dan heb je die cijfers ook met één swipequote:Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef Wayoflife_ het volgende:
[..]
Heb t vanmiddag even gebruikt, erg mooie applicatie.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:49 schreef Eilanden het volgende:
En Layar is sinds vandaag ook in de Market beschikbaar
Ik zie mogelijkheden tot integratie met wikipedia. Zoals dat ook al is in het gewone google maps ook al is. Interresant programma is het zeker. Alleen de layars die nu beschikbaar zijn vind ik wat nutteloos. De enige die écht algemeen nut heeft is die van ING. De rest is nogal gericht op specifieke doelgroepen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:35 schreef Firenzo het volgende:
[..]
Heb t vanmiddag even gebruikt, erg mooie applicatie.
Wikitude bedoel je dus?quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik zie mogelijkheden tot integratie met wikipedia. Zoals dat ook al is in het gewone google maps ook al is. Interresant programma is het zeker. Alleen de layars die nu beschikbaar zijn vind ik wat nutteloos. De enige die écht algemeen nut heeft is die van ING. De rest is nogal gericht op specifieke doelgroepen.
Hij doet het nuquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:10 schreef Firenzo het volgende:
moet je het google toetsenbord uitvinken en die andere aanvinken. Dan zou het moeten werken.
Duur?quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:49 schreef Eilanden het volgende:
En Layar is sinds vandaag ook in de Market beschikbaar
Ik moet ook wachten tot septemberquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:25 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Edit: -Laat maar-
Dankjewel!![]()
En nu nog wachten tot september tot mijn contract is afgelopen![]()
Misschien is het niet zo erg omdat hopelijk dan de Samsung Galaxy uit isquote:Op zondag 21 juni 2009 14:27 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik moet ook wachten tot september![]()
Wat zijn trouwens echte must have programma's voor Android?
T.net pricewatch scannerquote:Op zondag 21 juni 2009 14:27 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik moet ook wachten tot september![]()
Wat zijn trouwens echte must have programma's voor Android?
Ik heb de HTC Magic al thuis liggen, moet alleen wachten totdat me abbo/telefoon nummer wordt omgezet.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Misschien is het niet zo erg omdat hopelijk dan de Samsung Galaxy uit is
(En anders maar 2 abonnementen tegelijk voor 2 maandjes)
En wat kan ik hier dan mee?quote:
Ik heb er al mee mogen spelen en hij beviel erg goed inderdaad. Ik wacht nog tot begin juli op duidelijkheid over de Galaxy.. en anders wordt dit 'm.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:19 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik heb de HTC Magic al thuis liggen, moet alleen wachten totdat me abbo/telefoon nummer wordt omgezet.
Ma goed kan in ieder geval al wel internetten thuis op me magic en het is een relax apparaatje kan ik je zeggen.
[..]
En wat kan ik hier dan mee?
Bedankt voor de linksquote:Op zondag 21 juni 2009 19:45 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik heb er al mee mogen spelen en hij beviel erg goed inderdaad. Ik wacht nog tot begin juli op duidelijkheid over de Galaxy.. en anders wordt dit 'm.
Maar er mist inderdaad een 'must have apps-list' in dit topicEn die je met Google kan vinden zijn vaak van begin dit jaar.. ondertussen is er vast wel wat nieuws.
Hier heb je in ieder geval wat:
1, 2, 3, 4, 5
tja, daar zijn de schermpjes simpelweg te klein voor.quote:Op zondag 21 juni 2009 20:02 schreef Erasmo het volgende:
Weet iemand of er een browser is waarme ik niet horizontaal mee hoef te scrollen? Nu zie ik bv op fok alleen de kolom met daarin de post en kan ik niet zonder constant naar links te scrollen zien wie de post heeft gemaakt.
Ik vind hem qua design nog wel oké, het kan er net mee door. Ik vind zelf de UI wel iets te flashy.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:44 schreef BluesRebel het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
![]()
!!!!!
Juli in de Benelux.
En natuurlijk: Fuck you Apple
Edit: Is wel gewoon Android. Alleen heeft HTC het aangepast.. bevalt me wel.
Hier nog iets Hij heeft eindelijk flash en standaard multi-touch. Die kin valt gelukkig ook mee![]()
Ik las t ook ergens maar geloof er eerlijk gezegd weinig van. Dan is het hele opensource idee van Google naar de klote. En in dat youtubefilmpje staat Market wel in het menu...quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:27 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik vind hem qua design nog wel oké, het kan er net mee door. Ik vind zelf de UI wel iets te flashy.
Ik las trouwens (op Gizmodo volgens mij) dat je geen gebruik kan maken van de Android Market
Update: Horace Luke, HTC Chief Innovation Officer just clarified the over the air limitation: it's firmware updates that can't be downloaded over the air, applications are just fine. Phewquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:27 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik vind hem qua design nog wel oké, het kan er net mee door. Ik vind zelf de UI wel iets te flashy.
Ik las trouwens (op Gizmodo volgens mij) dat je geen gebruik kan maken van de Android Market
Oh nicequote:Op woensdag 24 juni 2009 16:39 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Update: Horace Luke, HTC Chief Innovation Officer just clarified the over the air limitation: it's firmware updates that can't be downloaded over the air, applications are just fine. Phew
Hehe
Ja maar die firmware-updates houden ze dus tegen omdat ze het eerst compatibel willen maken met hun eigen UI. Het kan dus betekenen dat je die veel later krijgt dan andere apparatenquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:05 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Oh niceDie firmware kan je nog wel een keertje via je computer doen natuurlijk
Lijkt me niet nee. Alleen door je apparaat te rooten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:35 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja maar die firmware-updates houden ze dus tegen omdat ze het eerst compatibel willen maken met hun eigen UI. Het kan dus betekenen dat je die veel later krijgt dan andere apparaten
Ik vraag me af of je die UI ook kunt veranderen in de standaard-UI van Android. Vast niet...
Ik twijfel nog. Wacht nog wel op de Samsung Galaxy maar in tegenstelling tot HTC weten zij niet hoe ze moeten communicerenquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:39 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Lijkt me niet nee. Alleen door je apparaat te rooten.
Ja, het lijkt wel of niemand een fatsoenlijk Android toestel kan makenquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:44 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik twijfel nog. Wacht nog wel op de Samsung Galaxy maar in tegenstelling tot HTC weten zij niet hoe ze moeten communicerenEr is echt niks bekend over Nederland. Maar de RAM van dat ding vind ik ook niet goed genoeg, nog minder dan de G1.
(Een 5 MP Camera in de Hero installeren en dan geen flash bij doen is ook een beetje waardeloos)
Inderdaad. Het kan zijn dat ze zo veel mogelijk winst willen behalen op deze manier, maar misschien zijn ze ook wel te bang om een grote investering te doen in één apparaat. Android is nog niet zó bekend onder het gewone publiek.quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:23 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ja, het lijkt wel of niemand een fatsoenlijk Android toestel kan makenHet kan toch niet zo lastig zijn om een telefoon te maken met: fatsoenlijk RAM geheugen, 5MP camera + flash, minstens 1500mAh batterij. Maar ja, als je dat doet kan je natuurlijk niet om de zoveel tijd een ander toestel uitpoepen om zoveel mogelijk winst te maken.
Ik zou gewoon een toestel met fatsoenlijke onderdelen maken (zoals hierboven genoemd) en dan 3 types met elk een ander uiterlijk zodat je zoveel mogelijk mensen aanspreekt. Eigenlijk wat Apple doet met de iPhone: één toestel waar je je compleet op richt. Alleen in dit geval dan een stuk of 3 die alleen van buiten verschillen
Die kin vind ik nog wel meevallen maar de HTC Magic heeft inderdaad ook mijn voorkeur en ik denk dat ik 'm morgen ga bestellen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:15 schreef elfzesendertig het volgende:
Oké, bij nader inzien vind ik de Hero toch best wel heel lelijk in vergelijking met de Magic. Die kin verpest het toch helemaal
Kan t ook niet vinden...quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:10 schreef mighty_myte het volgende:
Hoe zorg ik er voor dat maps weer de afstanden in km aangeeft? 't Is nu in mijl en ik kan niet vinden hoe ik dat moet veranderen.
MSN > Meebo of Palringo...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:38 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Kan t ook niet vinden...
Ik heb 'm dus sinds gisteren en hij bevalt tot nu toe wel. Maar hoe kan ik die autotoetsenblock uitzetten?
En ik zoek nog een goede app voor msn, één als taskmanager en een office-app. Iemand?
Ik zag hem gisteren voor het eerst op een plaatje en besloot dat ik hier misschien wel voor ga straks. Plus dat het idee me wel aanstaat om een telefoon te nemen met een 'nieuw' besturingssysteem. Vandaar dat ik hier ook even mee ga lezen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:15 schreef elfzesendertig het volgende:
Oké, bij nader inzien vind ik de Hero toch best wel heel lelijk in vergelijking met de Magic. Die kin verpest het toch helemaal
Advanced taskmanager is de beste.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:38 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Kan t ook niet vinden...
Ik heb 'm dus sinds gisteren en hij bevalt tot nu toe wel. Maar hoe kan ik die autotoetsenblock uitzetten?
En ik zoek nog een goede app voor msn, één als taskmanager en een office-app. Iemand?
Hey, deze post zie ik ook op Tweakers staanquote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:10 schreef BluesRebel het volgende:
Hmm nog een aantal dingen wat ik niet begrijp:
1. Ik heb Newsrob(RSS Feeder) gedownload maar zie geen mogelijkheid om hem als widget op de homescreen te krijgen. Las ergens dat dat wel kan. Hoe moet je dit doen? Of is er een andere app die t net zo goed doet?
2.
Mijne doet dit nietAls iemand belt flikkert ie wel heel hevig(dat is dus zoals t hoort) maar als ik een sms of e-mail heb gaat ie maar 1 keer langzaam aan en uit en vervolgens gaat die kleine groene led bovenin knipperen. Hij doet niet wat ie in die video doet.. steeds herhalen. Hoe doet die kerel dat?
Kreeg hier geen antwoord dus daar maar lid geworden en proberenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:54 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Hey, deze post zie ik ook op Tweakers staan
Ik twijfel nog of ik de Magic ga bestellen. Ik heb al vele reviews gelezen en filmpjes bekeken, maar ik zou graag toch even wat echte gebruikerservaring willen horenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:58 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Kreeg hier geen antwoord dus daar maar lid geworden en proberen
Maar goed gezien!
Geen creditcard helaas maar Close Everything doet wat ie moet doenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:41 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Advanced taskmanager is de beste.
1. Over de batterij kan ik je echt nog helemaal niks zeggen aangezien ik 'm nog maar twee dagen heb en nonstop ermee bezig ben geweest waardoor ie vaker op 1 dag leeg is geweestquote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:13 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of ik de Magic ga bestellen. Ik heb al vele reviews gelezen en filmpjes bekeken, maar ik zou graag toch even wat echte gebruikerservaring willen horen
1. Hoe bevalt de batterij? Ik snap best dat de batterij niet zo lang mee zal gaan als die van mijn huidige telefoon, de Magic doet immers veel meer. Maar ik zou het irritant vinden als de batterij 's avonds al leeg is. Laten we er vanuit gaan dat ik niet de hele dag zit te browsen, gewoon een paar keer per dag een aantal minuten. Verder vooral smsen en af en toe bellen. Hoe lang denk je dat hij het vol houdt?
2. Reageert Android een beetje lekker? Ik zou het jammer vinden als hij nogal traag is. In de filmpjes lijkt het allemaal fatsoenlijk en snel te werken, maar ik hoor het toch graag van iemand die er een heeft
Oké bedanktquote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:06 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Geen creditcard helaas maar Close Everything doet wat ie moet doenBedankt!
[..]
1. Over de batterij kan ik je echt nog helemaal niks zeggen aangezien ik 'm nog maar twee dagen heb en nonstop ermee bezig ben geweest waardoor ie vaker op 1 dag leeg is geweest
2. Ik vind 'm echt heerlijk werken! Hij is snel, loopt niet vast en vooral het 'touchen' is echt geweldig, daarmee bedoel ik dat ie snel op je vingers reageert en ik hoef niet extra hard te drukken ofzo. Kan meestal wel met één hand het bedienen(simpelweg je duim gebruiken is vaak al genoeg en anders heb je nog de trackball). Je drukt ook bijna nooit verkeerd (behalve bij het typen natuurlijk maar ook dat gaat snel beter)
De ene applicatie is de andere natuurlijk niet maar ook die starten naar mijn mening snel op. Vind t een grote stap vooruit vergeleken met mijn vorige WM-smartphone. Die video's op youtube (die ik ook zeer vaak had bekeken voordat ik 'm kocht) geven gelukkig een correct beeld
Staat niet meer in de Marketquote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:15 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Oké bedankt
Volgens mij is er van Advanced Taskmanager trouwens een gratis versie.
Edit: Ah, Advanced Task Manager Lite: http://www.androidmarkt.nl/artikel/178/Advanced-Task-Manager-Lite
Ah kut, dat had ik niet gezienquote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:22 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Staat niet meer in de Market
Edit: zie die 2e reactie op die site
AndNav2 is ook kut. Google Maps en Nav4all zijn stukken beter. Bij Nav4all kun je zelfs een (uitstekende) Nederlandse stem bij downloaden, vrouw en man. Je moet alleen rechtboven de applicatie minimaliseren om alles beter te zien.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:04 schreef LintuxCx het volgende:
Goed, ben zelf ook even aan het experimenteren gegaan. Ik kan je AndNav2 in elk geval afraden. De user interface is verschrikkelijk, de kaarten zijn niet om aan te zien en onduidelijk, en ik kan het ding maar niet uitleggen waarom ik niet geïnteresseerd ben in "New York, Bolton, Lancashire BL3, UK" maar in z'n grotere broertje aan de andere kant van de oceaan.
Irritant, want ik heb hier geen data plan en zou best wel een kaartje kunnen gebruiken soms.
Heb mijn straat nu met de hand gevonden, eens zien hoe dat vandaag zal gaan.
Dat sowieso jaquote:Op maandag 29 juni 2009 18:28 schreef Erasmo het volgende:
Nav4all is goed in Nederland, maar voor het buitenland heb ik toch echt kaarten nodig
Hm... er vanuit gaande dat je de sms verrdubbelaar hebt ben je dan wel duurder uit... Echter, als je die niet hebt zou je goedkoper uit zijn: 4x0,15 vs 1x0,50quote:Op maandag 29 juni 2009 18:37 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat sowieso ja
Maar even iets anders.. ik kom er nu achter dat als ik een lang smsje typ(langer dan 3 berichten) dat ie dan automatisch een mms wordt?Hebben jullie dat ook is? Is t standaard of heb ik iets verkeerds gedownload?
Edit: Crap, het staat gewoon in de manual :/ Wat ongelofelijk klote!
Zag wel in een programma(ChompSMS of een andere) dat ie vraagt of je een mms ervan wilt maken of niet. Betekent dit dat ie t ook echt niet doet of...?
Maar als je die verdubbelaar niet hebt wordt het ook een mms. De telefoon doet t gewoon. Of bedoel je dat mmsjes dan goedkoper zijn? Want je kan niet 4xsmsje sturen hiermee.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:03 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Hm... er vanuit gaande dat je de sms verrdubbelaar hebt ben je dan wel duurder uit... Echter, als je die niet hebt zou je goedkoper uit zijn: 4x0,15 vs 1x0,50
Ben ik ook van plan, alleen is er nu geen 1tje vrij... Morgen probeer ik het wel op me werk en anders bij me ouders.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:43 schreef Erasmo het volgende:
Probeer het eens bij een ander open netwerk?
Die van mij doet dat al standaard sinds aankoopquote:Op maandag 29 juni 2009 21:22 schreef -Techno- het volgende:
ProbleempjeSinds vandaag werkt mijn wifi niet meer (htc magic)
Vanochtend totaal geen problemen maar nu krijg ik elke keer "verbinding verbroken", dat terwijl ik niks aan de instellingen heb veranderd![]()
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Ja ik bedoelde dat een MMS dan goedkoper zou zijn (zonder verdubbelaar)quote:Op maandag 29 juni 2009 20:30 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Maar als je die verdubbelaar niet hebt wordt het ook een mms. De telefoon doet t gewoon. Of bedoel je dat mmsjes dan goedkoper zijn? Want je kan niet 4xsmsje sturen hiermee.
Op het werk doet hij hetquote:Op maandag 29 juni 2009 23:18 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Die van mij doet dat al standaard sinds aankoop![]()
Als ie op je werk t wel goed doet, kun je t dan hier melden zodat ik weet dat t aan de verbinding ligt?
Bedankt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:18 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Op het werk doet hij hetLigt dus niet aan me toestel maar waarschijnlijk toch router instellingen...
Het probleem bij mij is dat ik wel erop kan.. maar dat als ik even niks met de telefoon doe de wifi-verbinding uitvalt. Ook al heb ik in de instellingen aangegeven dat ie nooit moet uitvallen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:05 schreef Devolution het volgende:
Werkt het wel als je WEP of geen beveiliging instelt?
Zoek op de Market eens naar APNdroid.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:52 schreef makkie88 het volgende:
Ik heb sinds gister mijn htc magic, maar heb een Paar vraagjes
Is het mogelijk om internet connectie uit te schakelen, omdat ik naar het buitenland ga.
En kunnen apps ook uitgeschakeld worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |