abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66614428
De Android G1 in het kort:

Wikipedia:
Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op het Linux-besturingssysteem en het Java-programmeerplatform.

Handige links:
Official homage
Open handset allicance
Android Startpagina
Androidworld.nl
Androidmagazine.nl
Talkandroid (Engels)
Androidcommunity (Engels)

Pics
Zwart:

Frosty White

Specs G1
Processor Qualcomm® MSM7201A™, 528 MHz
Besturingsysteem Android
Geheugen ROM: 256 MB
RAM: 192 MB
Afmetingen (LxWxT) 117.7 mm x 55.7 mm x 17.1 mm
( 4.60 in x 2.16 in x 0.62 in)
Gewicht 158 gram (5.57 Ons) met batterij
Display 3.2-inch TFT-LCD flat touch-sensitive scherm met 320 x 480 (HVGA) resolutie
Netwerk HSDPA/WCDMA:
Europa: 2100 MHz
US:1700/2100 MHz
tot 7.2 Mbps down-link (HSDPA) en 2 Mbps up-link (HSUPA) snelheid
Quad-band GSM/GPRS/EDGE:
850/900/1800/1900 MHz
Besturing Trackball met Enter knop
Keyboard Slide-out 5-rij QWERTY toetsenbord
GPS GPS navigatie met ingebouwde GPS ontvanger en kaart software
Bluetooth® 2.0 met EDR
Wi-Fi®: IEEE 802.11b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0 en audio jack in één
Camera 3.2 megapixel kleuren camera met fixed focus
Audio ingebouwde microfoon en speaker
Ring tone formats:

AAC, AAC+, AMR-NB, MIDI, MP3, WMA, WMV
40 polyphonisch en standaard MIDI formaat 0 en 1 (SMF)/SP MIDI
Oplaadbare Lithium-ion batterij
Capaciteit: 1150 mAh
Talk time:

Tot 350 minuten voor WCDMA
Tot 406 minuten voor GSM
Standby time:

Tot 402 uren voor WCDMA
Tot 319 uren voor GSM
Uitbreidingsslot microSD™ Geheugenkaart (SD 2.0 compatible)
AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A
Speciale Features Digitaal kompas, Bewegingssensor

[ Bericht 20% gewijzigd door Biogarde op 02-03-2009 15:16:17 ]
Immer.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:29:11 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_66614556
Moet ik de OP even kopieren uit het andere topic?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:53:51 #3
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_66615377
Zojuist heb ik het programma Bonsai Blast uit de software market geïnstalleerd, ziet er erg cool uit.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_66615826
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:29 schreef Biogarde het volgende:
Moet ik de OP even kopieren uit het andere topic?
dat kan, al is dit de OP uit het vorige topic. Misschien moeten we met een paar mensen een standaard OP maken. Zou je wel zo vriendelijk willen zijn door een "2" toe te voegen in de TT, ik zie nl. dat ik die vergeten ben....
Immer.
  maandag 2 maart 2009 @ 14:16:31 #5
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_66616287
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:53 schreef whoops het volgende:
Zojuist heb ik het programma Bonsai Blast uit de software market geïnstalleerd, ziet er erg cool uit.
Wat doet het precies?
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  maandag 2 maart 2009 @ 14:34:01 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_66617234
Tvp vanaf de G1 :p
  maandag 2 maart 2009 @ 15:17:27 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_66618531
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:04 schreef Firenzo het volgende:

[..]

dat kan, al is dit de OP uit het vorige topic. Misschien moeten we met een paar mensen een standaard OP maken. Zou je wel zo vriendelijk willen zijn door een "2" toe te voegen in de TT, ik zie nl. dat ik die vergeten ben....
Done. Als je iets wil wijzigen, PM dan een mod die hier moderator is in DIG. Ik ben niet van hier.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_66620112
Prima, en bedankt voor het wijzigen van TT en OP.
Immer.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:42:36 #10
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_66625856
Beste smartphone van 2009
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 2 maart 2009 @ 18:43:31 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_66625882
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:42 schreef Devolution het volgende:
Jaar is net begonnen
  maandag 2 maart 2009 @ 19:00:32 #12
97111 ukga
Siewosie baas
pi_66626384
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:42 schreef Devolution het volgende:
Oke. Want?
pi_66629794
tvp. iemand hier die de RC33 update handmatig heeft geïnstalleerd en toch de RC9 update gepushed heeft gekregen?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_66630476
Vraagje: volgens de t-mobile site is het nodig om een data abbonement mee af te sluiten. De G1 zou constant in verbindingblijven met internet ivm met updates enzo. Is dat ook uit te schakelen, ik zit nogal veel in België en heb niet zoveel zin om me blauw te betalen aan internationale datatarieven. (¤ 2,- per MB)
pi_66636400
Beste OS jaar 2009
  maandag 2 maart 2009 @ 23:13:42 #16
65490 whoops
pi_66636672
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:16 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Wat doet het precies?
Ik zou zeggen, installeer hem eens of check hun site
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 2 maart 2009 @ 23:17:33 #17
65490 whoops
pi_66636809
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:48 schreef Fixers het volgende:
Vraagje: volgens de t-mobile site is het nodig om een data abbonement mee af te sluiten. De G1 zou constant in verbindingblijven met internet ivm met updates enzo. Is dat ook uit te schakelen, ik zit nogal veel in België en heb niet zoveel zin om me blauw te betalen aan internationale datatarieven. (¤ 2,- per MB)
Voor zover ik weet kan je dat uitschakelen ja, de optie 'Data roaming' (Connect to data services when roaming). En volgens mij vraagt hij het de eerste keer als hij gaat roamen.
pi_66638796
tvptje
Oh, and that's a bad miss!
pi_66683271
Ik heb net in de online gebruiksaanwijzing zitten kijken. Maar over "data-roaming" wordt het me niet helemaal duidelijk. Ik werk deels in België en op mijn werkplek is er een wifi beschikbaar, daar geen probleem dus. Maar op straat bijvoorbeeld wil ik het continue synchroniseren uitschakelen.

Nog een vraag: kan je de G1 ook makkelijk gebruiken met Hotmail. Gaat natuurlijk tegen het idee van een google telefoon in, maar ik heb nu eenmaal dáár al mijn e-mails binnenkomend. Of is dat dan enkel online (in een browservenster) te bereiken?

Edit: Ik heb hiervoor een HTC TyTN (T-mobile vario 2) gehad en daar ergerde ik me vooral aan de traagheid. Nu ik twijfel tussen wat verschillende smartphones heb ik geen zin in weer een traag windows mobile toestel.

[ Bericht 17% gewijzigd door Fixers op 04-03-2009 11:30:07 ]
pi_66684793
Ik ben vorige week op vakantie geweest en Data Roaming staat echt standaard uit. Wel is het zo dat de telefoon bij ieder nieuw netwerk een keer vraagt of je het toch aan wil zetten. Als je dan op nee tikt dan is het verder klaar geen data verbinding. Hotmail is ook in te stellen en te syncen dat is geen probleem. Er staat een handleiding op androidworld.nl
Ik had hiervoor ook een Tytn 2 en in vergelijk is de G1 een verademing wat betreft snelheid. Het scrollen door pagina's en het laden van pagina's gaat stukken sneller. Internetten is al helemaal niet te vergelijken.
pi_66689628
IK heb gister root acces verkregen Alles auto rotate is zo fijn, tethering is nu echt een lachertje zo eenvoudig en t feit dat ik nu een taskmanager heb waarmee ik programma's kan uitzetten...

ideaal!
Immer.
pi_66733389
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:10 schreef Firenzo het volgende:
IK heb gister root acces verkregen Alles auto rotate is zo fijn, tethering is nu echt een lachertje zo eenvoudig en t feit dat ik nu een taskmanager heb waarmee ik programma's kan uitzetten...

ideaal!
Hoe heb je dat geflikt? ik probeer het nml. al een tijdje met een guide op xda-developers maar krijg het niet voor elkaar. (heb geen Windows Mobile device om het mee te proberen overigens).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_66760434
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:54 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hoe heb je dat geflikt? ik probeer het nml. al een tijdje met een guide op xda-developers maar krijg het niet voor elkaar. (heb geen Windows Mobile device om het mee te proberen overigens).
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad
pi_66760525
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:10 schreef Firenzo het volgende:

ideaal!
Schandalig dat je met dit soort toestellen niet standaard kunt tetheren. Ze willen het toch als soort van zakelijk toestel positioneren?
pi_66766655
precies, en die tethering is wel zo handig. Ik had toevallig nog mijn oude WiMo toestel liggen, dus daarmee gedaan volgens de guide. Was een eitje overigens. Ik zal eens kijken of ik dat betandje kan sharen ofzo, dan kunnen jullie ook aan de slag.
Immer.
pi_66773211
dat goldcard.img bestandje? dat is toch gekoppeld aan je serial van je Sd card? sharen heeft volgens mij weinig zin... maar ik wil het best proberen
pi_66773978
volgens die manual op xda moet je dat meerdere malen kunnen gebruikenp

werkt alleen als ik die SD in een een andere G1 doe, niet zoals ik eerder beweerde.
Immer.
pi_66774491
dat bedoelde ik inderdaad, voel je vrij om je sd card te mailen (als in: met de gewone post )
pi_66796383
Ik heb sinds gisteren Cupcake erop staan. Is best okay. Batterij zou langer mee moeten gaan, maar ik ben nog te kort over om dat zeker te weten.

En je kunt uitstekend zonder EDGE/G3 op deze telefoon, dat heb ik zelf anderhalve maand gedaan, dan haalt 'ie de updates gewoon op via WiFi, wanneer dat beschikbaar is. Is ook veel beter voor je batterij. Alleen is het jammer dat maps dan niet zo'n nuttige app is, want hij doet niet aan tiles cachen.

Als je wel EDGE/G3 data wil doen op je telefoon maar het makkelijk aan en uit wil zetten, dan kun je als het goed is APNdroid installeren. Die kan met 1 druk op de knop je instellingen vernachelen/herstellen zodat je zeker weet dat 'ie niet ongewenst een verbinding opbouwt.

En Bonsai Blast is een geweldig spel ja!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_66902910
hoe heb je em gecupcaked? is het OSK prettig? ik gebruik zelf chompsms met osk, maar dat vind ik voor smsjes van 3 woorden nog praktisch, daarna slide ik em wel open..
Immer.
pi_66926612
Een collega bood me aan om 'm te flashen en ik heb het risico maar genomen. OSK heb ik om heel eerlijk te zijn nog niet geprobeerd, moet ik ws nog ergens inschakelen. Wat ik vooral prettig vind is dat heel veel dingen die tot nu toe tot mijn grote irritatie ontbraken, nu toegevoegd zijn. Zo kun je nu bijvoorbeeld in je call log exacte tijden zien in plaats van "x minutes ago" of "Mar 7", zoals het hoort!
pi_66930877
kan ik cupcake in mijn JF 1.43 proppen? zal wel niet, wordt nog ff wachten dan op de JesusFreke update...
Immer.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:37:35 #33
65490 whoops
pi_66960604
pi_66966223
Ik hoop Cupcake toch eerder te hebben, en waarschijnlijk gaat dat ook wel lukken. De ROM van de Magic wordt nu gedumpt, en dan is het modden de laatste barrière.
Immer.
pi_66967050
Maar 'Cupcake' is toch gewoon een vergaarbak van alle mogelijk opties om in updates te gaan stoppen? Zover ik het begreep is het niet een specifieke release-versie met die codenaam.
pi_66967288
ja,nee,eeh.. vanaf het begin is al duidelijk geweest dat een heleboel updates tegelijk zouden komen met een grote update die Cupcake heette.
Immer.
pi_66970925
maar in de laatste update(s) zaten ook al opties die aan cupcake werden toegeschreven...
pi_66973260
klopt
Immer.
pi_67152768
Misschien een stomme vraag, maar kan je met Android ook gewoon met je pc/outlook synchroniseren? Want ik lees in de reviews alleen over OTA syncen met die google diensten, maar die gebruik ik helemaal niet...
pi_67160747
Ik ontvang mijn email van Exchange gewoon op mijn G1 met een programma [daar zijn meerdere programma's voor]

De agenda laat ik met de applicatie van google gewoon als aparte kalender inladen in mijn gmail kalender. Hij synchroniseert mijn kalenders 2 wegs.
Immer.
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:40:50 #41
65490 whoops
pi_67203401
Hier een filmpje waar wat Cupcake features live te zien zijn (vanaf 1.45) zoals het On Screen Keyboard, auto-rotate en een erg vette manier om te zoomen, who needs multitouch
pi_67203576
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:40 schreef whoops het volgende:
Hier een filmpje waar wat Cupcake features live te zien zijn (vanaf 1.45) zoals het On Screen Keyboard, auto-rotate en een erg vette manier om te zoomen, who needs multitouch
Multitouch is veel efficienter dan dit.

Maar deze Magic ziet er wel een heel stuk beter uit dan de G1 zeg.
pi_67203869
Een schaamteloze TVP! Omdat ik volgende week dit toestel ga halen .
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:53:06 #44
65490 whoops
pi_67205804
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

Multitouch is veel efficienter dan dit.

Maar deze Magic ziet er wel een heel stuk beter uit dan de G1 zeg.
Ik vraag me af of het werkelijk efficienter is... Als ik dit zo zie kan je met deze manier blijven zoomen, met multitouch moet je het stap voor stap doen...

En dit toestel ziet er inderdaad stukken beter uit
pi_67230173
ik kan je vertellen dat je bij die multitouch zoom echt niet herhaaldelijk die beweging hoeft te doen. Tis vrij gevoelig, maar tegelijkertijd ook goed te controleren.
Immer.
pi_67231164
On-screen keyboard heb ik nu geprobeerd. Is op zich nog verbazingwekkend bruikbaar, maar je moet niet te snel willen zijn.

Auto-rotate heb ik weer uitgeschakeld omdat het nog wel eens per ongeluk "triggert".

Heb eindelijk APNdroid geïnstalleerd, nou hoef ik het ding niet meer zo goed als dagelijks op te laden. Leuk om constant een data-verbinding open te hebben, maar die heb ik echt niet nodig, heb liever een telefoon die niet elke nacht de geest geeft.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:39:30 #47
189961 ex
aperture science
pi_67266063
Net ook maar even het tooltje gekocht om me card id uit te lezen, binnen 3 dagen in me mailbox en dan ga ik is kijken of ik root kan krijgen.

Heb me iphone maar verkocht omdat ik hem gewoon simpel weg niet meer gebruikte!

http://www.android.com/intl/nl/media/goodies.html wallpapersss!
The cake is a lie!
pi_67280849
wat is de reden dat je hem graag root wilt hebben??
welke extras levert het op??
everyone's a critic...
even you ! !
pi_67283288
Ik denk dat het een typisch gevalletje "BECAUSE I CAN!" is.
pi_67286242
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Na niet echt. om custom roms te draaien heb je root access nodig dacht ik.... O.A. roms met multitouch geactiveerd etc..
pi_67287574
Nou, er zijn een aantal redenen waarom root acces handig was om te verkrijgen:

- Internet tethering
- Auto rotate
- Multitouch
- Unlocken van G1
- en nog een paar kleine dingen.

Nu zijn er al een boel van die dingen ook mogelijk met een niet geroote G1, dus zoveel voordeel haal je er niet meer uit. Al kan ik niet zonder autorotate, en draadloos tetheren en multitouch zoomen.
Immer.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:41:16 #52
65490 whoops
pi_67351939
Wat ik trouwens wel een gemis vind is dat je niet de mogelijkheid hebt om bij je contacts de eigenschap 'verjaardag' op te slaan, die vervolgens in je calendar komen. Dat kon met m'n nokia altijd wel...
pi_67353447
Hoe goed is je Java?
pi_67354056
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:41 schreef whoops het volgende:
Wat ik trouwens wel een gemis vind is dat je niet de mogelijkheid hebt om bij je contacts de eigenschap 'verjaardag' op te slaan, die vervolgens in je calendar komen. Dat kon met m'n nokia altijd wel...
Hmmm zag wel 'ebobirthday' staan bij de apps, wellicht is dat wat je zoekt?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:45:34 #55
65490 whoops
pi_67355967
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:31 schreef LintuxCx het volgende:
Hoe goed is je Java?
Haha, ja niet zo goed . Maar ik ga begin april een Java cursus doen (SCJP)
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hmmm zag wel 'ebobirthday' staan bij de apps, wellicht is dat wat je zoekt?
Volgens mij komt dit aardig in de richting, thanks!

Ik zie de verjaardagen alleen nog niet in m'n calendar staan.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:16:27 #56
189961 ex
aperture science
pi_67357093
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Totaal niet.
  • zelf updates draaien.
  • Wifi Tethering (werkt echt heel goed)

Waren voor mij de reden om het te doen. Als dit native onder android had gekunt (de versie de we hier krijgen) had ik het nooit gedaan.

Het is gelukt trouwens, niet zo heel lastig, en nu zo 2 dagen gebruiken bevalt het prima. Wel krom dat om een linux telefoon te kraken, ik een windows mobile device nodig had , maar goed.
  • The cake is a lie!
    pi_67383674
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef ex het volgende:

[..]

Totaal niet.
  • zelf updates draaien.
  • Wifi Tethering (werkt echt heel goed)

Waren voor mij de reden om het te doen. Als dit native onder android had gekunt (de versie de we hier krijgen) had ik het nooit gedaan.

Het is gelukt trouwens, niet zo heel lastig, en nu zo 2 dagen gebruiken bevalt het prima. Wel krom dat om een linux telefoon te kraken, ik een windows mobile device nodig had , maar goed.
  • Heb jij een betaalde versie van Qmat gebruikt of de gratis versie?
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:48:19 #58
    170462 Stinosss
    You can see a lot by just look
    pi_67385364
    Hoeveel kost zon G1 nou als lost toestel ?
    pi_67385883
    Ehm, dan zul je een Developer Phone moeten bestellen bij Google. Zelfde beestje iets andere naam en root acces in firmware. Kost denk ik totaal met shipping een euro of 400/450 [Dollarkoers]

Verder zijn er geloof ik nu ook landen bijgekomen waar hij niet meteen aan een abonnement vastzit. dus een Italiaanse moet je ook op de kop kunnen tikken. Er komen ook een heleboel iphones uit Italie.

@ Stonedking, ik heb wel een eerdere versie van qmat voor je. Is nog een freeware verise. pm maar voor info [geldt ook voor andere mensen]
    Immer.
      donderdag 26 maart 2009 @ 13:29:44 #60
    189961 ex
    aperture science
    pi_67427816
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:52 schreef StonedKinG het volgende:

[..]

Heb jij een betaalde versie van Qmat gebruikt of de gratis versie?
    Ik heb betaald . Ik las ergens dat er geen gratis versie meer was die het ondersteunde, en aangezien die licenties per hardware worden uitgereikt is het ook niet te kraken.. Of misschien is dat wel zo en zit ik er naast maar heb zelf gewoon netjes 20 euro betaald !
    The cake is a lie!
    pi_67431447
    Mij is het inmiddels gelukt met een oude gratis versie Daar zit de goldcard generation voor de Dream nog wel in
    pi_67432794
    mij ook, heb em ook eventueel wel te sharen, tis immers freeware.
    Immer.
    pi_67462146
    Hier staat ie onder andere
    pi_67462534
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 14:09 schreef StonedKinG het volgende:
    Hier staat ie onder andere
    Stond inmiddels.. zou je hem kunnen sharen? Misschien kan ik hem wel een mooi fijn plaatsje geven op usenet waar die niet zo snel eraf wordt gehaalt .
    pi_67465074
    http://rapidshare.com/files/214170367/banaan.zip.html

banaan.zip is om te voorkomen dat ie in google verschijnt
    pi_67470482
    Je bent een held, bedankt!
      zondag 29 maart 2009 @ 03:02:21 #67
    77057 WPA
    punk4ever
    pi_67511168
    Misschien ligt het aan mijn toestel, maar vooralsnog ben ik zwaar ontevreden over de G1.
    Hiervoor had ik een Sony Ericksson k800i en ik overweeg toch om maar weer terug te gaan naar de T9-hel. Ik heb enorme spijt van mijn keuze.

Voorop gesteld dat telefoneren bij mij pas op de 5e plaats komt, vind ik het even goed hoogst irritant dat ik te pas en te onpas geen ontvangst heb. Soms valt mijn verbinding gewoon weg, en moet ik het toestel herstarten om weer verbinding te krijgen (maar vaak weet ik het niet eens. Dan ben ik 's avonds ergens in de binnenstad (Amsterdam) en kom ik thuis en begint mijn vrouw tegen me dat ze me de hele avond heeft geprobeerd te bellen. (Op de plekken waar ik dan ben, zoals mijn stamkroeg, had ik perfect verbinding met mijn k800i).

De camera is een rudimentair ding. Die hadden ze beter weg kunnen laten, dan maak je ook geen valse beloftes. Met zo'n camera kun je nu echt niet meer aankomen.

Verder moet er nog een hoop verbeterd worden aan de software en het OS, maar ik neem aan dat dat vanzelf komt. Ik kijk over een half jaar wel eens een keer; morgen neem ik mijn k800i uit pure ellende maar weer in gebruik. De komende twee jaar zal ik flink spijt hebben, vrees ik.
    Wild Punks Amsterdam
    pi_67536058
    De eerste HTC sinds ooit waar ik blij mee ben!

Ik heb de G1 nu eventjes geleend en ik moet zeggen dat hij me erg goed beviell. Nu nog een leuker jasje ervoor met oa een fijner keyboard en betere looks. SE Xperia + Android =
    url
    pi_67901566
    Kick

Heb sinds dinsdag ook de G1 en het bevalt me erg goed. Inmiddels heb ik via market de Skype applicatie geinstalleerd. Nu vroeg ik me alleen af of ik hiervoor moet betalen. Zo iets heb ik ergens gelezen, maar ik kan het nergens meer terugvinden.
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_67904055
    De Skype app is een scam. Die stuurt je gesprekken gewoon door naar een Skype inbelnummer. Niet aan beginnen dus, tenzij je veel gratis belminuten binnen Nederland hebt en naar het buitenland wil bellen.
    pi_67904531
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 19:19 schreef LintuxCx het volgende:
    De Skype app is een scam. Die stuurt je gesprekken gewoon door naar een Skype inbelnummer. Niet aan beginnen dus, tenzij je veel gratis belminuten binnen Nederland hebt en naar het buitenland wil bellen.
    Beetje jammer weer

Anyway... wat zijn de aanraders wat betreft software???
    pi_67904824
    Bonsai Blast is IMHO een leuk spel iig. En My Tracks vind ik wel cool (wel een batterij killer). Verder gebruik ik niet zo veel apps volgens mij.
    pi_67999309
    Yikes, een telefoon zonder fysiek toetsenbord. Op het scherm typen is leuk maar kan alleen foutloos bij één of soms twee aanslagen per seconde. Dat wil je toch niet?

Cupcake is iig okay. Het is zo ongeveer wat de eerste release eigenlijk had moeten zijn.
    pi_68000333
    Ben benieuwd, heb de JesusFreke ROM erop staan, wacht wel even tot die geupdate is...
    pi_68005817
    Ik zit er wel hevig aan te denken om vanavond ff zo'n magic port op mijn G1 te knallen. Volledig stable, en alleen nog maar kleine issue's..
    Immer.
    pi_68308766
    Wat heeft het porten naar een andere ROM voor gevolgen voor garantie en verzekeringen e.d.?
      maandag 27 april 2009 @ 13:46:33 #78
    65490 whoops
    pi_68421362
    Die batterij is echt huilen met de pet op ... Kunnen we in CupCake enige verbetering verwachten?
    pi_68423819
    Nee.

APNdroid installeren helpt. Het ding houdt constant een dataverbinding open en dat is nergens voor nodig. Met APNdroid kun je 't makkelijk aan en uit zetten.
    pi_68428545
    met apndroid bijna 2 dagen
    Immer.
      maandag 27 april 2009 @ 18:26:46 #81
    65490 whoops
    pi_68430992
    Cool, die heb ik er op staan, eens kijken of hij het nu langer volhoudt
    pi_68470151
    sinds een weekje heb ik nu ook de G1
    bevalt erg goed
    batterij is drama... maar daar leer ik steeds beter mee om te gaan... useful switch is hiervoor wel een bruikbare app

hebben jullie andnav2 al geprobeerd? ik nog niet getest (t-mobile + web n walk abo is nog niet ingegaan)
    maar thuis met wifi denkt andnav2 dat ik zo'n 20 km verderop zit
    There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
      dinsdag 28 april 2009 @ 19:19:29 #83
    124912 Henk-B
    Dus, fok jou dan!
    pi_68470794
    nav4all is een goed alternatief.

Binnenhalen via de browser op http://www.nav4all.nl/site2/www.nav4all.nl/dut/index.php
    pi_68470904
    andnav werkt goed, maar binnenshuis is de gps gewoon waardeloos.
    nav4all vond ik persoonlijk dan weer een drama.

verder net de 1.5 update geïnstalleerd, eerste indruk is dat ie een stuk sneller is
      dinsdag 28 april 2009 @ 20:22:31 #85
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68473372
    Gister G1 gehaald, tot nu toe redelijk tevreden! Batterij gaat alleen behoorlijk snel inderdaad, da's wel jammer, is hier een app voor die dit verhelpt?

Edit: APNdroid aan het downloaden, al weet ik niet precies hoe het werkt... Ben benieuwd

[ Bericht 39% gewijzigd door Omnifacer op 28-04-2009 20:31:26 ]
    pi_68474032
    1.5 is ook sneller, merkbaar sneller browsen ook. En gelikter, en ook betere camera.

Battery life kan ik erg mee leven... Heb nu iig met 1.5 geen APNdroid nodig om prima een gehele dag mee door te komen..
    Immer.
      dinsdag 28 april 2009 @ 21:01:41 #87
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68475117
    Wat is 1.5? En wat is Battery Life?
    pi_68475713
    Ik heb het ding sinds gisteren en ben er dolblij mee!
    Geweldig apparaat om duidelijke redenen.

Nadelen vind ik:

• Batterij snel leeg (maar zit er ook uren per dag op te kutten)
  • Standaard HTC oortjes niet zo'n goed geluid
  • Geen auto rotate scherm
  • Geen filetransfer met bluetooth.
  • Apps niet makkelijk af te sluiten om geheugen vrij te maken

In 1.5 zou een hoop al verbeterd moeten zijn.

Toffe en kwalitatief goed apps vind ik:

• Bubble (waterpas)
  • Buienradar
  • Draw! (tekenen)
  • GPS Status (toont enorm veel info over je GPS, snelheid, G-meter, etc)
  • My Tracks (je route naar je werk vastleggen in map en je gemiddelde snelheid en top enzo bekijken)
  • Stopwatch (simpel en doeltreffend)
  • Xtremelabs Speedtest (test je 3G verbinding)
  • Hungry! (boodschappenlijstje)
  • aTrackDog (apps updaten, openen en verwijderen)
  • NU (NU.nl)
  • Solitaire
  • WeatherBug (er moet een betere zijn, maar die heb ik nog niet gevonden)
  • Close Everything (sluit programma's, lijkt niet helemaal goed te werken soms)

Apps als ShopSavvy zijn leuk, maar veel meer dan de titel van een boek oid lijkt hij niet te vinden.
    Nederland is nog wat te klein daarvoor. In New York zal het leuker zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door mighty_myte op 28-04-2009 21:19:59 ]
  • Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_68476067
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 21:01 schreef Omnifacer het volgende:
    Wat is 1.5? En wat is Battery Life?
    1.5 is de nieuwe versie van het Android OS die binnenkort uitkomt.
    battery life is hoe lang je accu het doet (duh )
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    pi_68477847
    ik krijg hotmail pop3 trouwens niet aan de praat.
    zal nog eens doorzoeken.
      dinsdag 28 april 2009 @ 22:48:25 #91
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68480169
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 21:58 schreef mighty_myte het volgende:
    ik krijg hotmail pop3 trouwens niet aan de praat.
    zal nog eens doorzoeken.
    Op deze manier deed hij het bij mij:
    quote:
    ik heb namelijk hotmail nu werkend op mijn android.. Het is grotendeels zoals op deze site vermeld.. alleen moet er 1 poort anders.. de outgoing poort moet worden poort 587
    dus compleet...
    Ga naar Email >menu > Add account > [Emailadres] > [Wachtwoord]> next > POP3 account > [username (emailadres)] > wachtwoord (staat al ingevuld) > POP3 server is POP3.live.com > poort 995 > Security type SSL (always) > Delete email from server (wat je zelf wilt) > Next > Server instellingen worden opgehaald.

Voor uitgaande server wijst het vanzelf en SMTP server wordt SMTP.live.com, Poort 587
    Security type is TLS
    pi_68480263
    Ik wil deze telefoon Maar heb net 5 maanden geleden een 2 jarig abonnement afgesloten..
    pi_68482890
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 22:50 schreef Bonger1911 het volgende:
    Ik wil deze telefoon Maar heb net 5 maanden geleden een 2 jarig abonnement afgesloten..
    Leer je lesje bij deze, nooit langer dan een jaar een abo afsluiten ivm goedkoper, andere provider, nieuwe telefoon, verhuizing naar buitenland, etc etc.
    pi_68483549
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 23:59 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Leer je lesje bij deze, nooit langer dan een jaar een abo afsluiten ivm goedkoper, andere provider, nieuwe telefoon, verhuizing naar buitenland, etc etc.
    Tsja, maar een eenjarig abo kost wel een stuk meer centen...
    pi_68483568
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 22:48 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Op deze manier deed hij het bij mij:
    [..]

dankje, het is gelukt!
    for the record:

pop3.live.com
    poort 995
    SSL (always)

smtp.live.com
    poort 587
    TLS (always)
    pi_68484073
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 00:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

Tsja, maar een eenjarig abo kost wel een stuk meer centen...
    gelukkig bulk ik van de centen
    pi_68491840
    wat bedoelen jullie eigenlijk met auto rotate, wat met de volgende update mogelijk zou moeten zijn?

wat ik me daarbij voorstel is dat het scherm automatisch meedraait aan de hand van de positie van je telefoon... maar dat doet ie toch al?
    There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
    pi_68493180
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:29 schreef droomkoningin het volgende:
    wat bedoelen jullie eigenlijk met auto rotate, wat met de volgende update mogelijk zou moeten zijn?

wat ik me daarbij voorstel is dat het scherm automatisch meedraait aan de hand van de positie van je telefoon... maar dat doet ie toch al?
    dat doet hij dus niet.
    alleen als je het toetsenbord uitklapt.
    pi_68493469
    verrek, je hebt gelijk... bij sommige applicaties trouwens wel, zoals nswplayer
    blijkbaar heb ik t nog niet eerder gemist
      woensdag 29 april 2009 @ 13:33:39 #100
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_68496293
    * Eilanden heeft ook sinds vrijdag een G1 en blij mee! Heb al diverse applicaties geinstalleerd, maar zal de suggesties hierboven ook eens goed bekijken
    pi_68497976
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 13:33 schreef Eilanden het volgende:
    * Eilanden heeft ook sinds vrijdag een G1 en blij mee! Heb al diverse applicaties geinstalleerd, maar zal de suggesties hierboven ook eens goed bekijken
    ik weet niet of het al genoemd is, maar ik heb gisteren tunewiki ontdekt
    je mp3tjes afluisteren met songteksten d'r bij, bijbehorende you tube fimpjes bekijken + songtekst,
    last.fm integratie

* droomkoningin is nog lang niet uitgespeeld met dit heerlijke apparaatje

nog even een lijstje mijn favoriete apps:
    blocked
    bonsai blast
    bedside
    buienradar
    showwayback
    flappentap
    twidroid
    useful switch
    wikitude
    skymap
    nwsplayer
    tunewiki
    comeks
    startranslate
    pi_68499592
    kun je effe tussen haakjes erbij zetten wat voor apps het precies zijn?
      woensdag 29 april 2009 @ 15:07:07 #103
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68499773
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 14:16 schreef droomkoningin het volgende:
    flappentap
    Ik kreeg dat hele ding niet aan de praat. Hij stond de hele tijd op Breda, terwijl ik in Amsterdam zat
      woensdag 29 april 2009 @ 20:02:44 #104
    26251 Eilanden
    pi_68509315
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 14:16 schreef droomkoningin het volgende:

[..]

ik weet niet of het al genoemd is, maar ik heb gisteren tunewiki ontdekt
    je mp3tjes afluisteren met songteksten d'r bij, bijbehorende you tube fimpjes bekijken + songtekst,
    last.fm integratie

* droomkoningin is nog lang niet uitgespeeld met dit heerlijke apparaatje

nog even een lijstje mijn favoriete apps:
    blocked
    bonsai blast
    bedside
    buienradar (Versie van buienradar voor Android)
    showwayback
    flappentap (Waar bevinden zich de pinautomaten in de buurt)
    twidroid (Twitter client voor Android)
    useful switch
    wikitude (soort van reisgids, kijk door je camera en info van wiki komt tevoorschijn)
    skymap
    nwsplayer
    tunewiki (muziekspeler, laat ook de songteksten zien)
    comeks
    startranslate (Vertaal app)
    Even de apps toegelicht die ik gebruik/ken ... andere misschien meer toelichting voor mighty?
    pi_68511771
    blocked (spelletje)
    bonsai blast (spelletje)
    bedside (klokje + alle geluiden uit behalve belgeluid, handig voor naast je bed dus)
    buienradar (Versie van buienradar voor Android)
    showwayback (kan je een locatie vastleggen en dan later de weg terug vinden naar deze locatie, handig bij parkeren in een vreemde stad ofzo>
    flappentap (Waar bevinden zich de pinautomaten in de buurt)
    twidroid (Twitter client voor Android)
    useful switch (wifi, gps enz aan en uit zetten in 1 schermpje)
    wikitude (soort van reisgids, kijk door je camera en info van wiki komt tevoorschijn)
    skymap (sterrenkaart o.b.v. locatie)
    nwsplayer (filmpjes en muziek spelen en foto's kijken)
    tunewiki (muziekspeler, laat ook de songteksten zien)
    comeks (bewerkingsprogje voor foto's)
    startranslate (Vertaal app)
    pi_68522552
    Applicatie programmeurs kunnen het inderdaad heel gemakkelijk zelf inschakelen. Ik heb het een tijdje gebruikt maar vind het eigenlijk niet zo geweldig, het gebeurt regelmatig dat 'ie ongewenst roteert.
      zaterdag 2 mei 2009 @ 09:30:08 #107
    26251 Eilanden
    pi_68583908
    http://tomuse.com/best-10(...)ications-tmobile-g1/

De 10 duurste applicaties voor de G1 ..... de duurste is $200 en doet eigenlijk niets
    pi_68591348
    Die lijkt niet meer te bestaan ... of wel? Ik heb een dev phone en kan betaalde apps dus niet downloaden, misschien worden ze dan ook al bij de zoekresultaten weggelaten. Leuke grap, maar ik hoop ergens dat niemand 'm gedownload heeft want dat geld verdient de auteur niet.
    pi_68660320
    Heeft iemand versie 1.5 al binnen?
    Dat zou ergens deze maand hier uitgerold worden toch?
      maandag 4 mei 2009 @ 17:04:30 #110
    11736 Ceased2Be
    Misantroop
    pi_68661181
    Draai hem al meer dan een week, maar ik heb m'n telefoon dan ook geroot.
      maandag 4 mei 2009 @ 17:05:53 #111
    26251 Eilanden
    pi_68661258
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 17:04 schreef Ceased2Be het volgende:
    Draai hem al meer dan een week, maar ik heb m'n telefoon dan ook geroot.
    En? Eerste indruk?
    pi_68661429
    Ik draai 't al maanden. 't Is gewoon best okay, maar IMHO meer wat 1.0 al had moeten zijn. Bepaalde functionaliteit zoals het nummer van de afzender van een SMS aan contacts toevoegen en zo nog wat dingen (heb het al zo lang dat ik 't niet meer weet).

Qua "shiny new toys" valt het naar mijn mening wel mee. Batterij levensduur is volgens mij ook niet veranderd.
      maandag 4 mei 2009 @ 17:12:51 #113
    11736 Ceased2Be
    Misantroop
    pi_68661548
    Wat lintux zegt.
    ik draai de officiële htc ADP build die pas is vrijgegeven dus die zal iets verschillen (verwacht ik) met eerdere cupcake builds.
    komt allemaal wat gelikter over, werkt iets soepeler maar verder nog niks schokkends tegengekomen.
    pi_68678779
    Nederlandse HTC Magic review: http://www.androidplanet.(...)-magic-in-nederland/

Videoreview van de HTC Magic G2 met Android 1.5 van Vincent Everts:
    http://blip.tv/file/2071781 (Nederlands)
    http://blip.tv/file/2071553 (Engels)

[ Bericht 9% gewijzigd door Tourniquet op 05-05-2009 01:06:16 ]
      dinsdag 5 mei 2009 @ 10:37:01 #115
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_68683955
    Wat is het nut van die I am Richer?
    Vigilante +1 The Coon strikes again!
    Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
    TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
    pi_68685824
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 10:37 schreef LockonStratos het volgende:
    Wat is het nut van die I am Richer?
    Laten zien dat je rijk bent.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 14:08:08 #117
    158414 Firenzo
    Bakfiets
    pi_68691461
    Jeuj, eindelijk na veel gekloot Apps2SD. Heerlijk snel dat android als je ineens veel vrije ruimte op je toestel hebt

Ow, en ik kan iedereen JF 1.5 aanraden!
    Immer.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 14:11:25 #118
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_68691585
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 14:08 schreef Firenzo het volgende:
    Jeuj, eindelijk na veel gekloot Apps2SD. Heerlijk snel dat android als je ineens veel vrije ruimte op je toestel hebt

Ow, en ik kan iedereen JF 1.5 aanraden!
    Draai je dan apps vanaf je SD? Werkt dat niet alleen met root?
      dinsdag 5 mei 2009 @ 14:58:11 #119
    158414 Firenzo
    Bakfiets
    pi_68693518
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 14:11 schreef LockonStratos het volgende:

[..]

Draai je dan apps vanaf je SD? Werkt dat niet alleen met root?
    Je draait inderdaad je apps vanaf de SD. Root acces is vereist omdat je je telefoon voor de gek houdt zegmaar. Hij denkt dat de 2e partities op mijn SD kaart een deel van zijn geheugen is.

2 grote voordelen hiervan:
    - Zoveel apps als je wilt
    - Geen lag in systeem door tekort intern geheugen
    Immer.
    pi_68698391
    Is er een navigatieprogramma dat niet de kaartgegevens van internet haalt maar van SD-kaart?
    Als ik naar Frankrijk ga heb ik geen zin om een gig te roamen, dan ben ik failliet.
    pi_68699311
    Al mensen hier die de firmware 1.5 (cupcake) OTA hebben ontvangen??
    everyone's a critic...
    even you ! !
      dinsdag 5 mei 2009 @ 17:57:19 #122
    11736 Ceased2Be
    Misantroop
    pi_68700065
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 17:09 schreef mighty_myte het volgende:
    Is er een navigatieprogramma dat niet de kaartgegevens van internet haalt maar van SD-kaart?
    Als ik naar Frankrijk ga heb ik geen zin om een gig te roamen, dan ben ik failliet.
    AndNav2, je kunt routes preloaden maar ook maptilepacks downloaden van de site.
    Werkt nog niet optimaal, maar wel goed genoeg.
    pi_68701127
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 17:57 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

AndNav2, je kunt routes preloaden maar ook maptilepacks downloaden van de site.
    Werkt nog niet optimaal, maar wel goed genoeg.
    Ah ik zie het!
    Even benelux en frankrijk downloaden.
    Hopelijk is AndNav2 snel uit de Alpha-status.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 18:41:19 #124
    11736 Ceased2Be
    Misantroop
    pi_68701410
    schroom vooral ook niet om het forum van www.andnav.org te gebruiken voor bugmeldingen en feature requests, de makers zijn er erg actief mee. hoe meer mensen het gebruiken des te sneller wordt het een goed navigatiepakket.
    pi_68707798
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 18:41 schreef Ceased2Be het volgende:
    schroom vooral ook niet om het forum van www.andnav.org te gebruiken voor bugmeldingen en feature requests, de makers zijn er erg actief mee. hoe meer mensen het gebruiken des te sneller wordt het een goed navigatiepakket.
    heb er net even mee zitten spelen met de beneluxkaart op de sd-kaart,
    maar het lijkt goed te werken.
    niet altijd de beste routes, maar wel vlot.

minder is dat hij verbinding met internet nodig heeft.
    blijkbaar zit er geen adressenbestand in en moet hij de coordinaten opzoeken adhv je input.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 21:47:16 #126
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_68708568
    Heb nu al een week of 2 de G1 en ben er eigenlijk erg blij mee. Was wat bang voor de batterij en, al is die erg beperkt, ik kan er prima mee uit de voeten. Ideaal om tijdens het pendelen met OV(doe ik 2 uur per dag) mee te spelen. Ben wel benieuwd hoe het werkt als ik op een langer tripje ga: lijkt me wel essentieel om in dat soort gevallen een oplader mee te nemen, of anders 3G etc uit te zetten om batterij te sparen.

Hoe dan ook, er zitten een paar fijne apps tussen. Gebruik momenteel de ING Wegwijzer om pinautomaten mee te vinden, maar kan iemand me zeggen hoe die verschilt van de Flappentappervinder?
    [b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
    Ik sta in niemands sig ;(
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:02:16 #127
    65490 whoops
    pi_68764495
    Vanochtend CupCake als ontbijt gehad (over the air)... Tastes good moet ik zeggen...

Het ziet er allemaal net iets gelikter uit, het OSK vind ik erg handig bij het invoeren van een urrel of het typen van een kort SMSje. Zoals eerder ook al gezegd: dit is eigenlijk hoe Android 1.0 had moeten zijn. Wel fijn dat T-Mobile alle huidige G1 gebruikers geüpgraded heeft (of nog gaat doen).
    pi_68766075
    Ik vind de G2/Magic toch wel erg mooi, die ga ik nu serieus overwegen. Maar een samsung i7500 is helemaal mooi. Lijkt me veel betere specs te hebben, OLED scherm, 3,5mm uit, betere camera ed.

[ Bericht 33% gewijzigd door Repeat op 07-05-2009 12:01:08 ]
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:49:49 #129
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_68766153
    Zo net ook 1.5 OTA gehad, ziet er wel dik uit allemaal
    Mooi ook dat soft keyboard etc.
    pi_68774327
    muziekwidget is trouwens ook echt koning
    Immer.
    pi_68777363
    1.5 lijkt wel beter. Allemaal kleine dingetjes die zijn aangepast.
    Vooral qua looks is het wat mooier. In performance nog geen verschil kunnen merken.
      donderdag 7 mei 2009 @ 17:06:47 #132
    65490 whoops
    pi_68778078
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 15:33 schreef Firenzo het volgende:
    muziekwidget is trouwens ook echt koning
    Dat is inderdaad wel een coole widget ja...
    pi_68779282
      donderdag 7 mei 2009 @ 18:04:01 #134
    26251 Eilanden
    pi_68779809
    Ik heb de handmatige update van Androidplanet geprobeerd voor mijn unlocked G1, maar dat lukt helaas niet omdat ik op RC33 zit en niet op RC9 en updaten van RC33 naar RC9 lukt helaas ook niet...
      dinsdag 12 mei 2009 @ 10:38:55 #135
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_68931723
    Mijne connect ineens niet meer met het internet
    Voor het laatst gesynched op 08-05... terwijl alle instellingen goed zijn
    Hoe kan dit? Heb het sinds 1.5...
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:01:52 #136
    26251 Eilanden
    pi_68932446
    Vanaf vandaag ook betaalde applicaties in de Nederlandse Market
    pi_68933297
    Beter dan een HTC touch pro?
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:48:09 #138
    26251 Eilanden
    pi_68933976
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 11:27 schreef Rejected het volgende:
    Beter dan een HTC touch pro?
    Ik heb beide (gehad), want mijn HTC Touch Pro werd gestolen, maar heb meer plezier van mijn G1 dan ik had van de Touch Pro (alhoewel die laatste er wel beter uitziet). Met name Android is veel beter dan Windows Mobile
    pi_68934343
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 11:01 schreef Eilanden het volgende:
    Hoe betaal je die?
    Zetten ze dat bij je telefoonrekening of moet je het anders regelen?
      dinsdag 12 mei 2009 @ 12:32:21 #140
    26251 Eilanden
    pi_68935348
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 12:01 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Hoe betaal je die?
    Zetten ze dat bij je telefoonrekening of moet je het anders regelen?
    Het gaat uiteindelijk met Google Checkout ... in praktijk komt het erop neer dat je eenmalig je creditcard (op dit moment enige manier) moet verbinden in je phone en dan kun je gewoon de applicaties betalen. Op dit moment staan de prijzen overigens alleen in $ of GBP vermeld
    pi_68935534
    Ok, ik heb geen CC, jammer dat ik nog niks kan kopen.
    pi_68950647
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 11:48 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Ik heb beide (gehad), want mijn HTC Touch Pro werd gestolen, maar heb meer plezier van mijn G1 dan ik had van de Touch Pro (alhoewel die laatste er wel beter uitziet). Met name Android is veel beter dan Windows Mobile
    Is Android vooral sneller dan Windows mobile? Want dat vond ik de grootste ergernis aan mijn HTC Tytn.

Ik ben nu echt toe aan een nieuwe telefoon. Mijn normale toestel heeft het begeven, en ik vind de Nokia E75 wat aan de dure kant, de N97 zal vast nog wel duurder gaan worden. Een G1 kan ik met een jaarverlenging voor 20 euro krijgen. Heel acceptabel.
    pi_68954724
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 19:31 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is Android vooral sneller dan Windows mobile? Want dat vond ik de grootste ergernis aan mijn HTC Tytn.

Ik ben nu echt toe aan een nieuwe telefoon. Mijn normale toestel heeft het begeven, en ik vind de Nokia E75 wat aan de dure kant, de N97 zal vast nog wel duurder gaan worden. Een G1 kan ik met een jaarverlenging voor 20 euro krijgen. Heel acceptabel.
    Doen, het is cool en handig, net als alle andere Google producten.
    En het OS krijgt steeds automatisch updates dus zal in de loop der tijd steeds beter worden.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 21:40:10 #144
    124912 Henk-B
    Dus, fok jou dan!
    pi_68955467
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 11:01 schreef Eilanden het volgende:
    Zijn die beter dan de gratis versies?
    Wat is het voordeel ervan?
      dinsdag 12 mei 2009 @ 23:06:10 #145
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_68960131
    Nu programmeurs geld kunnen vragen voor hun producties zullen er programma's van hogere kwaliteit en betere ondersteuning komen Althans, in theorie dan.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      dinsdag 12 mei 2009 @ 23:47:14 #146
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_68962009
    Ben enthousiast al apps en games aan t kopen
    Zag al een relatief dure app "Documents to go", waarmee je Word en Excel documenten kunt openen en bewerken (kost 20 dollar). Ben best benieuwd daarnaar; iemand ervaring ermee?

Ik heb iig al Abduction (full game), Jewellust en Power Manager gekocht Je zult vast zien dat die dingen makkelijk te downloaden zijn, maar ik vind het wel netjes om ook e.e.a. "braaf" aan te schaffen
      woensdag 13 mei 2009 @ 00:00:09 #147
    26251 Eilanden
    pi_68962507
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 19:31 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is Android vooral sneller dan Windows mobile?
    Het is zeker sneller en bij Windows Mobile bleef de telefoon regelmatig hangen en daar heb ik bij de G1 geen last van
    pi_68966904
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:06 schreef Devolution het volgende:
    Nu programmeurs geld kunnen vragen voor hun producties zullen er programma's van hogere kwaliteit en betere ondersteuning komen Althans, in theorie dan.
    Ik moet toch zeggen dat dat ook in theorie niet meteen zo logisch is. Geld geeft weinig garantie op kwaliteit, zeker als het om hobbyisten gaat. Kwaliteit van de software heeft toch meer met de kwaliteit van de auteur te maken; hooguit geeft het geld wat meer kans op features waar de auteur zelf geen tijd en zin voor/in heef.t
      woensdag 13 mei 2009 @ 11:28:34 #149
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_68972414
    Ik bedoelde meer dat, nu er een mogelijkheid is tot het vragen van geld voor apps, er ook professionelere developers op af komen, die meer tijd en energie steken in hun programma's.
    pi_69156671
    Vanmorgen de knoop doorgehakt en een G1 aangeschaft. Nu alles aan het testen. En dan het topic door lezen voor goede apps. Versie 1.5 van android moet ik nog binnenkrijgen
      maandag 18 mei 2009 @ 18:48:11 #151
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_69159594
    Heb Open Home aangeschaft en ben een beetje met de verschillende skins aan het spelen. Damn, daar zitten best vette tussen hoor!
    pi_69205770
    Tot nu toe erg tevreden met gebruik. Veel beter dan mijn Vario2/tytn, die was een stuk trager. Het batterij verbruik valt me eigenlijk nog wel mee. Hij heeft toch zo'n 24 uur volgehouden op de eerste keer opladen (accu was ongeveer halfvol in de doos). Moet ik wel zeggen dat ik sinds vanmorgen vroeg in Belgie zit en mijn gegevensverbinding uit heb staan. Wel gebruik gemaakt van wifi. Nu staat ie op enkel G2 netwerk.

Twee vraagjes:

Heeft er hier iemand een extra accu aangeschaft? Uit ervaring weet ik dat je met die smartphones altijd op het verkeerde moment zonder prik komt te zitten. Als je de weg kwijt bent in een vreemde stad en de GPS wil gebruiken, of een route wil plannen naar huis met het openbaar vervoer en daarna je mail wil lezen in de trein. Ik zag al wel de 2600 mAh batterypack, maar ik zie het niet zo in om mijn G1 een halve centimeter dikker te maken.

Gebruiken jullie de screenprotectors? Ik heb getracht de bijgeleverde erop te plakken, maar er kwam stof tussen. Doe het nu zonder, maar gebruik wel het tasje.
    pi_69206714
    Ik heb die bijgeleverde screenprotector ook verneukt.
    Zat een bubbel onder en ik had een hoekje gesloopt.
    Na een paar dagen begon dat toch te irriteren.
    Nu doe ik zonder, ik doe hem altijd in dat hoesje dus het scherm is nog ok.
    Waarschijnlijk hebben ze daar toch wel aan gedacht, dat een touchscreen krasvast moet zijn.

Een grotere accu hoef ik niet. Ik heb USB voor op mijn werk, de adapter voor thuis en een lader gekocht voor in de auto.
    pi_69208429
    Nog geen HTC Magic / G2 topic ? Vind ik persoonlijk een veel vettere telefoon dan G1
    Komt over een week uit.
    pi_69209018
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 22:58 schreef BluesRebel het volgende:
    Nog geen HTC Magic / G2 topic ? Vind ik persoonlijk een veel vettere telefoon dan G1
    Komt over een week uit.
    waarom is hij vetter?
    pi_69209540
    quote:
    Komt over een week uit.
    Dan kan je ook al een HTC Hero topic aanmaken.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 23:45:47 #157
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_69210360
    quote:
    Komt over een week uit.
    Er gaat nog steeds niets boven een echt toetsenbordje, vind ik. Dus doe mij maar de G1
      woensdag 20 mei 2009 @ 00:12:26 #158
    166343 8D
    Mooi.
    pi_69211128
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 23:45 schreef Devolution het volgende:

[..]

Er gaat nog steeds niets boven een echt toetsenbordje, vind ik. Dus doe mij maar de G1
    Hier sluit ik me bij aan .

Maar misschien wel een idee om een centraal Android Phones topique aan te maken. Aangezien zo'n topic over 1 telefoon toch niet zo'n vaart loopt en het vooral over het Android besturings systeem gaat .
    pi_69211845
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 23:45 schreef Devolution het volgende:

[..]

Ja vind ik dus ook. Maar de G2 heeft iets anders waar ik ook mee tevreden ben. Je kan het touchscreen-toetsenbordje veranderen in de 9 cijfers en dan gewoon met T9 werken. Dat vind ik ook best
      woensdag 20 mei 2009 @ 09:06:29 #160
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_69215556
    Ben vooral blij met de nieuwe widgets
    Echt handig dat je nu widgets kan plaatsen om wifi/bluetooth te togglen...
    Alhoewel ik blue tooth maar niet werkend krijg
      donderdag 21 mei 2009 @ 12:11:49 #161
    224489 Wayoflife_
    -__- oo0( G1 )
    pi_69256216
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 00:12 schreef 8D het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan .

Maar misschien wel een idee om een centraal Android Phones topique aan te maken. Aangezien zo'n topic over 1 telefoon toch niet zo'n vaart loopt en het vooral over het Android besturings systeem gaat .
    Big up ja!
    Persoonlijk vindt ik het fijner om met mijn G1 te spelen dan met een gsm die alleen een touchscreen heeft.
    De touchscreen van de Magic is dacht ik wel van gevoeliger materiaal gemaakt, maar toch is een toetsenbord fijner voor te internetten.
    Staat zo een man op de bus te wachten, zegt de buschauffeur; Hey! Kom daar eens vanaf!
    FCB Tricampeones 2008/2009; Spaanse cup: [ x ] , Spaanse landskampioen: [ x ] , Champions League: [ x ]
    LaLalalalala
    pi_69279110
    Hoe ervaren jullie multitouch op een G1 die 'ge-root' is?
    url
      vrijdag 22 mei 2009 @ 09:17:07 #163
    11736 Ceased2Be
    Misantroop
    pi_69282763
    niet eigenlijk
    Heb het erop zitten, maar gebruik het nooit.... volgens mij ondersteund de browser het maar die gebruik ik niet zo vaak.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 09:46:04 #164
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_69283270
    Wat ik trouwens best irritant vind, is dat er bijna geen comments meer staan in Android Market, nu ik de taal/locatie op "Nederlands" heb gezet. Is er een manier om ook de Engelse/Amerikaanse comments te kunnen zien in combinatie met NL-instellingen?
      vrijdag 22 mei 2009 @ 10:11:33 #165
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_69283758
    Heeft die G2 een hogere versie als cupcake? Nee toch?
    pi_69290085
    Ik ben vanmorgen gecupcaked. Had ik net door waar alles zat en hoe het werkte. Maar het is een verbetering. Wat simpele logische functies zijn er her en der toegevoegd. Ik heb ook het idee dat het scherm naukeuriger reageerd op aanrakingen.

Vamavond ga ik opzoek naar een extra accu en losse lader, handig om erebij te hebben. Op e-bay zag ik genoeg verkopers. Al is het veelal uit china. Ik vraag me daar wel af of dat spul technisch betrouwbaar is. Die prijzen gaan vanaf een 10 euro voor een accu ex verzendkosten.
    pi_69339398
    Iemand anders het probleem dat de batterij zo'n beetje leegloopt sinds de cupcake update of is het misschien toch iets dat ik geinstalleerd heb wat de batterij compleet leegtrekt in een paar uur?
      zondag 24 mei 2009 @ 00:20:37 #168
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_69340009
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 23:57 schreef PaarsBeestje het volgende:
    Iemand anders het probleem dat de batterij zo'n beetje leegloopt sinds de cupcake update of is het misschien toch iets dat ik geinstalleerd heb wat de batterij compleet leegtrekt in een paar uur?
    Geen probleem daarmee. De batterij is niet het sterkste punt, maar leeg in een paar uur lijkt me raar
    pi_69343798
    Een paar uur? Ik doe er zo anderhalve dag op een lading met toch vrij veel internet. Heb je niet een app draaien die de gps heeft geactvieerd? Daar zie je die batterij indicator haast bij leeglopen.
    pi_69346563
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 08:40 schreef Fixers het volgende:
    Een paar uur? Ik doe er zo anderhalve dag op een lading met toch vrij veel internet. Heb je niet een app draaien die de gps heeft geactvieerd? Daar zie je die batterij indicator haast bij leeglopen.
    Ik ben er al achter.. de mijne deed normaal ook zo'n 1,5 dag met de batterij, maar ik had zo'n handige ( ) real-time batterij indicator applicatie geinstalleerd en die trok dus net zo heel handig m'n batterij leeg. 10 voor het idee, de uitvoering was helaas wat minder
      zondag 24 mei 2009 @ 13:19:01 #171
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_69348650
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 11:56 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik ben er al achter.. de mijne deed normaal ook zo'n 1,5 dag met de batterij, maar ik had zo'n handige ( ) real-time batterij indicator applicatie geinstalleerd en die trok dus net zo heel handig m'n batterij leeg. 10 voor het idee, de uitvoering was helaas wat minder
    De ironie kan ik wel waarderen
    pi_69413487
    G1, hij komt er aan
    pi_69425067
    Is er een tooltje waar mee je zelf de toetsenbordverlichting mee kan in en vooral uitschakelen? In schemerige omstandigheden zijn de lettertjes en symbolen totaal onherkenbaar op mijn witte g1.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 20:11:44 #174
    158414 Firenzo
    Bakfiets
    pi_69429962
    ja, heet dark keys.
    Immer.
    pi_69435163
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 18:03 schreef Fixers het volgende:
    Is er een tooltje waar mee je zelf de toetsenbordverlichting mee kan in en vooral uitschakelen? In schemerige omstandigheden zijn de lettertjes en symbolen totaal onherkenbaar op mijn witte g1.
    Ik geef dan altijd een tikje tegen de trackball, dan is het licht weer aan.
      donderdag 28 mei 2009 @ 11:55:03 #176
    26251 Eilanden
    pi_69485862
    Vandaag handmatig geupdatet naar Cupcake en ben blij met de verbeteringen en nieuwe functionaliteit!
      zondag 31 mei 2009 @ 21:46:58 #177
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_69585555
    Mijn abonnement kan binnenkort weer verlengt worden en nu zoek ik een waardige opvolger voor mijn SE P1i, ik wil geen WM(slechte ervaringen mee) en ook geen Iphone. Wat ik wel wil is een telefoon met touchscreen en qwerty. Is de G1 een goede keuze?
      zondag 31 mei 2009 @ 22:03:57 #178
    26251 Eilanden
    pi_69586020
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 21:46 schreef Erasmo het volgende:
    Mijn abonnement kan binnenkort weer verlengt worden en nu zoek ik een waardige opvolger voor mijn SE P1i, ik wil geen WM(slechte ervaringen mee) en ook geen Iphone. Wat ik wel wil is een telefoon met touchscreen en qwerty. Is de G1 een goede keuze?
    G1 of een van de komende Android phones, er komen binnenkort nieuwe modellen uit
      zondag 31 mei 2009 @ 22:08:52 #179
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_69586163
    Als je een touchscreen wil, zou ik sowieso (op dit moment) voor een iPhone of G1 gaan. Zij hebben de beste touchscreens (capacitief ipv resistief). Zulke schermen hoef je namelijk maar licht aan te raken, in tegenstelling tot de touchscreens van de meeste andere telefoons waarbij je druk moet uitoefenen op het scherm.
      zondag 31 mei 2009 @ 23:13:56 #180
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_69588375
    Ik wil geen Iphone

Hoe zit het trouwens met het automagisch updaten enzo? Ik ben vaak in het buitenland en wil geen torenhoge telefoonrekening...
      zondag 31 mei 2009 @ 23:19:07 #181
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_69588636
    Roaming (= internet in het buitenland) kan uitgezet worden. Het wordt je gevraagd als je het land uit bent
      zondag 31 mei 2009 @ 23:19:18 #182
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_69588640
    Effe een domme vraag: waar haal je cupcake vandaan?
      zondag 31 mei 2009 @ 23:20:47 #183
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_69588717
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 23:19 schreef Devolution het volgende:
    Roaming (= internet in het buitenland) kan uitgezet worden. Het wordt je gevraagd als je het land uit bent
    Perfect

Nu gaan dealhunten
      zondag 31 mei 2009 @ 23:47:28 #184
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_69589765
    Ik zie hem niet op andere sites, is ie soms alleen via T-mobile zelf verkrijgbaar ofzo?
      maandag 1 juni 2009 @ 01:09:30 #185
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_69592245
    Na een beetje zoeken wel andere site's gevonden, maar geen spectaculaire aanbiedingen. Voor die 2 tientjes meer bestel ik hem dan liever op T-mobile.nl ipv. een of andere vage webwinkel.

Ik lees net dat de winkels morgen in A'dam open zijn, dan haal ik hem daar wel

[ Bericht 34% gewijzigd door Erasmo op 01-06-2009 01:25:42 ]
      maandag 1 juni 2009 @ 08:05:34 #186
    26251 Eilanden
    pi_69594862
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 23:19 schreef Omnifacer het volgende:
    Effe een domme vraag: waar haal je cupcake vandaan?
    Je krijgt hem via OTA of je kunt hem hier downloaden en dan handmatig updaten
    pi_69596134
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 22:08 schreef Devolution het volgende:
    Als je een touchscreen wil, zou ik sowieso (op dit moment) voor een iPhone of G1 gaan. Zij hebben de beste touchscreens (capacitief ipv resistief). Zulke schermen hoef je namelijk maar licht aan te raken, in tegenstelling tot de touchscreens van de meeste andere telefoons waarbij je druk moet uitoefenen op het scherm.
    En toch mis ik zo af en toe en stylus. Ik heb 't al geprobeerd met de stylus van mijn DS, maar dat werkt niet. Voor kleine dingetjes aantikken is een stylus net wat precieser dan een hele vinger. Staat wel tegenover dat ik het scherm van mijn G1 niet tweemaaldaags hoef te kalibreren (zoals bij mijn Vario ).
      maandag 1 juni 2009 @ 19:04:06 #188
    65490 whoops
    pi_69610093
    Het is sinds cupcake trouwens mogelijk om applicaties te sluiten als je dat wilt.

Ga naar Settings -> Applications -> Manage Applications. Als je dan op Menu drukt kan je filteren op Running Applications. Als je er daarvan eentje aanklikt krijg je onderin de optie Force Stop.
    pi_69615379
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 21:46 schreef Erasmo het volgende:
    Ik ben een heel kritische gebruiker, die dezelfde mening over Windows Mobile heeft (nooit meer WM dus). Na mijn Windows-Mobile drama een Nokia/Symbian gehad als primaire telefoon. Ik heb een weekje een G1 gehad, en ik moet zeggen dat-ie erg goed bevallen is! Veder het QWERTY ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drommelsch85 op 01-06-2009 22:43:36 ]
    url
      maandag 1 juni 2009 @ 21:44:03 #190
    158414 Firenzo
    Bakfiets
    pi_69616438
    ik zou de samsung android doen die eraan komt i7500 geloof ik. Amoled scherm, 3.5 mm plug enzo. top toestel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Firenzo op 03-06-2009 10:05:23 ]
    Immer.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 18:18:01 #191
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_69747040
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 19:04 schreef whoops het volgende:
    Het is sinds cupcake trouwens mogelijk om applicaties te sluiten als je dat wilt.

Ga naar Settings -> Applications -> Manage Applications. Als je dan op Menu drukt kan je filteren op Running Applications. Als je er daarvan eentje aanklikt krijg je onderin de optie Force Stop.
    Hoe krijg je cupcake?

Ik heb trouwens best wat irritatie. Ik had bijvoorbeeld Buddymob erop staan maar die deed het helemaal niet meer. Eraf gegooid, er terug op gezet, en nu kan ik niet meer mijn oude account aanmelden want 'die bestaat al' oid. Ik krijg ook geen melding meer als ik nieuwe mail heb. Poepirritant.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 20:02:15 #192
    26251 Eilanden
    pi_69750538
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 18:18 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Hoe krijg je cupcake?
    hier
      zaterdag 6 juni 2009 @ 11:38:50 #193
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_69764872
    quote:

[..]

Hoe krijg je cupcake?

Ik heb trouwens best wat irritatie. Ik had bijvoorbeeld Buddymob erop staan maar die deed het helemaal niet meer. Eraf gegooid, er terug op gezet, en nu kan ik niet meer mijn oude account aanmelden want 'die bestaat al' oid. Ik krijg ook geen melding meer als ik nieuwe mail heb. Poepirritant.
    Je moet ook meebo of Palringo gebruiken, voor IM.
      zaterdag 6 juni 2009 @ 15:30:57 #194
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_69770633
    Ik heb nu een dag mijn G1, ben er erg tevreden over, maar op een of andere manier kan ik de contacten van mijn P1i niet naar de G1 sturen, iemand die weet hoe het komt?
      zaterdag 6 juni 2009 @ 18:22:18 #195
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_69774846
    Hoe stuur je ze? Via Bluetooth?
      zaterdag 6 juni 2009 @ 18:27:14 #196
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_69774966
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 18:22 schreef Devolution het volgende:
    Hoe stuur je ze? Via Bluetooth?
    Jup.
    pi_69777551
    Android doet zo weinig aan BlueTooth, het oversturen van contacten zal ook nog wel niet werken.
      zondag 7 juni 2009 @ 15:56:29 #198
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_69796657
    Is er geen workaround voor? Ik heb nu een vrijwel contactloze telefoon en dat is kut
    pi_69800278
    op google inloggen.. waar je oa je agenda kunt beheren, kun je ook je contacts updaten. (en anders op de oldfashion manier, en gewoon ff je simkaart overgooien en kopieren)
    everyone's a critic...
    even you ! !
      zondag 7 juni 2009 @ 19:58:28 #200
    65490 whoops
    pi_69804536
    quote:

[..]

Hoe krijg je cupcake?
    Ik heb cupcake gewoon automatisch als update gekregen, Over The Air...
    pi_69804974
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 19:58 schreef whoops het volgende:

[..]

of anders via http://www.androidplanet.(...)bruikers-instructie/
    everyone's a critic...
    even you ! !
      zondag 7 juni 2009 @ 22:16:57 #202
    26251 Eilanden
    pi_69809817
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 19:58 schreef whoops het volgende:

[..]

Maar niet iedereen heeft een Tmobile abbo of heeft de phone in Nederland gekocht, dus daarom zijn de loinkjes in dit topic ook wel handig
      zondag 7 juni 2009 @ 22:18:14 #203
    26251 Eilanden
    pi_69809867
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 20:09 schreef the_critic het volgende:

[..]

of anders via http://www.androidplanet.(...)bruikers-instructie/
    Die werkt niet als je RC33 erop hebt .. die Google link die ik eerder gemald heeft, werkt er wel mee .. spreek uit eigen ervaring
      maandag 8 juni 2009 @ 09:25:03 #204
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_69817698
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 20:04 schreef LintuxCx het volgende:
    Android doet zo weinig aan BlueTooth, het oversturen van contacten zal ook nog wel niet werken.
    Ik heb het nog nooit werkend gekregen
    pi_69820645
    de bluetooth op de G1 is alleen te pairen met je draadloze oortje om te bellen oid. Niet om te kunnen versturen van foto's of muziek oid. Helaas zat deze update ook niet in cupcake..
    everyone's a critic...
    even you ! !
      maandag 8 juni 2009 @ 11:26:46 #206
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_69820739
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 11:23 schreef the_critic het volgende:
    de bluetooth op de G1 is alleen te pairen met je draadloze oortje om te bellen oid. Niet om te kunnen versturen van foto's of muziek oid. Helaas zat deze update ook niet in cupcake..
    wtf wist ik niet eens... waarom niet
    pi_69821364
    geen idee... zover gaat mijn kennis ook niet. Weet alleen dat er voor Cupcake sprake was, dat deze update van bluetooth zou zijn toegevoegd, maar dit blijkt niet het geval. Wie weet bij de volgende update (donut) maar dat zal wel eerst weer maanden van geruchten worden, voordat daar meer duidelijk over is..
    misschien kun je je vraag eens stellen op forum van www.androidworld.nl
    everyone's a critic...
    even you ! !
    pi_69828905
    Is er hier ook iemand met een HTC Magic? Ik wil 'm binnenkort bestellen en heb een vraagje. Ik ben zelf niet zo'n fan van touchscreen-qwerty's maar als je in naar 2:04 doorspoelt zie je dat hij zijn virtuele qwerty toetsenbord verandert in de 9 cijfers die je op elke telefoon kunt vinden (en T9 dus kan gebruiken).

Maar dit was een preview en ik vraag me af of het in de uiteindelijke versie ook kan? Of kan het door een app?
      woensdag 10 juni 2009 @ 17:06:30 #209
    224489 Wayoflife_
    -__- oo0( G1 )
    pi_69903624
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 16:15 schreef BluesRebel het volgende:
    Is er hier ook iemand met een HTC Magic? Ik wil 'm binnenkort bestellen en heb een vraagje. Ik ben zelf niet zo'n fan van touchscreen-qwerty's maar als je in naar 2:04 doorspoelt zie je dat hij zijn virtuele qwerty toetsenbord verandert in de 9 cijfers die je op elke telefoon kunt vinden (en T9 dus kan gebruiken).

Maar dit was een preview en ik vraag me af of het in de uiteindelijke versie ook kan? Of kan het door een app?

Bij mijn G1 is dit niet mogelijk, deze functionaliteit is wel aanwezig bij de Magic.
    Staat zo een man op de bus te wachten, zegt de buschauffeur; Hey! Kom daar eens vanaf!
    FCB Tricampeones 2008/2009; Spaanse cup: [ x ] , Spaanse landskampioen: [ x ] , Champions League: [ x ]
    LaLalalalala
    pi_69906081
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef Wayoflife_ het volgende:

[..]

Bij mijn G1 is dit niet mogelijk, deze functionaliteit is wel aanwezig bij de Magic.
    Edit: -Laat maar-
    Dankjewel!

En nu nog wachten tot september tot mijn contract is afgelopen

[ Bericht 19% gewijzigd door BluesRebel op 10-06-2009 18:34:46 ]
    pi_69907892
    quote:

[..]

Nou ik zie het anders nergens op mijn magic
      woensdag 10 juni 2009 @ 19:37:06 #212
    224489 Wayoflife_
    -__- oo0( G1 )
    pi_69908743
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 19:15 schreef warmbloedig het volgende:

[..]

Nou ik zie het anders nergens op mijn magic
    Ervaringen? Delennnn!
    LaLalalalala
    pi_69909178
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 19:37 schreef Wayoflife_ het volgende:

[..]

Ervaringen? Delennnn!
    Wat die chinees laat zien heb ik niet op mn magic. Microsoft exchange blabla is er niet en tekstinvoer kan niet dmv t9.

Als ik me vergis, wil iemand me dat alsjeblieft vertellen??

Verder is dit wel een vette phone!
    pi_69910460
    Damn it, toch niet.
    Maar typt ie voor de rest wel lekker Warmbloedig?
    pi_69910886
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 20:17 schreef BluesRebel het volgende:
    Damn it, toch niet.
    Maar typt ie voor de rest wel lekker Warmbloedig?
    Ik kan hier niet goed over oordelen, want dit is mijn eerste touchscreen phone. Het is voor mij na ruim een week nog steeds wennen.
    pi_69910928
    warmbloedig,

menu, setting, locale, en dan misschien ergens bij touchinput oid dergelijks. Ik heb t wel op mijn G1..
    Immer.
    pi_69912183
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 20:27 schreef Firenzo het volgende:
    warmbloedig,

menu, setting, locale, en dan misschien ergens bij touchinput oid dergelijks. Ik heb t wel op mijn G1..
    Ik zie daar 'instellingen voor schermtoetsenbord' staan. In dat menu'tje heb je de keuze uit: trillen bij druk op toets, geluid bij druk op toets en automatisch hoofdletter.

pi_69915193
    Ik ben er al uit, jij hebt een andere versie van het android OS dan die aziatische HTC.

Se aziatische Magic die je in het filmpjez ziet heeft een 'H' build [oftewel HTC build].
    Jij hebt hier een google build ['G' builld]

De verschillen zijn o.a. ander keyboard, exchange support & uiterlijk van paar kleine details.

Je kunt dat keyboard wel krijgen, even root acces regelen, en dan kun je dat toetsenbord er ook wel op krijgen.

je kunt t toetsenbord hier krijgen. Unpack de zip op je computer, plaats daarna de .apk op je sd card. Installeren op telefoon via filemanager [Linda FM of Astro, gratis in market]
    Immer.
      woensdag 10 juni 2009 @ 22:56:31 #219
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_69917715
    quote:

[..]

Gewoon een ander toetsenbord installeren, dan heb je die cijfers ook met één swipe
    pi_69917887
    Ik heb het geprobeerd. Het menu'tje van touch input krijg ik nu wel en ik kan kiezen voor een toetsenblok van telefoon maar alleen verandert de toetsenbord niet :s
    pi_69918310
    moet je het google toetsenbord uitvinken en die andere aanvinken. Dan zou het moeten werken.
    Immer.
      dinsdag 16 juni 2009 @ 12:46:01 #222
    26251 Eilanden
    pi_70056672
    Er is een nieuwe versie van Google Maps beschikbaar, maar je krijgt niet automatisch een update-melding. Je kunt hem wel opzoeken en downloaden in de Market
    pi_70069710
    Is er eigenlijk ook een software pakketje met een tekst editor en iets wat spreadsheets aan kan?
    pi_70088346
    http://www.quickoffice.com/quickoffice_android/

dit gebruik ik nu, maar er zijn geloof ik ook nog programma's die je toestaan om te edtitten.
    Immer.
      woensdag 17 juni 2009 @ 18:41:35 #225
    65490 whoops
    pi_70104963
    Google heeft een aantal opties toegevoegd aan de contactpersonen in GMail, waaronder de optie om verjaardagen in te stellen.

Hopelijk komt deze informatie ook snel beschikbaar voor de contacten in Android...
      woensdag 17 juni 2009 @ 18:49:40 #226
    26251 Eilanden
    pi_70105215
    En Layar is sinds vandaag ook in de Market beschikbaar
    pi_70116556
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 18:49 schreef Eilanden het volgende:
    Heb t vanmiddag even gebruikt, erg mooie applicatie.
    Immer.
    pi_70119867
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 23:35 schreef Firenzo het volgende:

[..]

Heb t vanmiddag even gebruikt, erg mooie applicatie.
    Ik zie mogelijkheden tot integratie met wikipedia. Zoals dat ook al is in het gewone google maps ook al is. Interresant programma is het zeker. Alleen de layars die nu beschikbaar zijn vind ik wat nutteloos. De enige die écht algemeen nut heeft is die van ING. De rest is nogal gericht op specifieke doelgroepen.
    pi_70120080
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 07:36 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik zie mogelijkheden tot integratie met wikipedia. Zoals dat ook al is in het gewone google maps ook al is. Interresant programma is het zeker. Alleen de layars die nu beschikbaar zijn vind ik wat nutteloos. De enige die écht algemeen nut heeft is die van ING. De rest is nogal gericht op specifieke doelgroepen.
    Wikitude bedoel je dus?

Dat 'world's first augmented reality browser' klopt volgens mij ook niet. Wikitude was bij de launch van het android platform al beschikbaar...
    pi_70124943
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 23:10 schreef Firenzo het volgende:
    moet je het google toetsenbord uitvinken en die andere aanvinken. Dan zou het moeten werken.
    Hij doet het nu

Alleen heeft t9 geen nederlands woordenboek.
      zondag 21 juni 2009 @ 13:52:05 #231
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_70219574
    Weet iemand of er nog kekke boxjes te krijgen zijn voor de HTC? Ik had voor mijn SE boxjes die ook voeding kregen van de telefoon:

Is er ook zoiets beschikbaar voor de usb-aansluiting(mini micro of hoe het ook mag heten) van de HTC?
      zondag 21 juni 2009 @ 14:00:13 #232
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_70219873
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 18:49 schreef Eilanden het volgende:
    Duur?
      zondag 21 juni 2009 @ 14:04:07 #233
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_70219998
    Gratisch ende voor nietsch.
      zondag 21 juni 2009 @ 14:27:51 #234
    231576 -Techno-
    De kracht van herhaling
    pi_70220867
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:25 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Edit: -Laat maar-
    Dankjewel!

En nu nog wachten tot september tot mijn contract is afgelopen
    Ik moet ook wachten tot september

Wat zijn trouwens echte must have programma's voor Android?
    We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
    pi_70223840
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 14:27 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Misschien is het niet zo erg omdat hopelijk dan de Samsung Galaxy uit is
    (En anders maar 2 abonnementen tegelijk voor 2 maandjes )

Je bedoelt die apps toch? Dat zou ik ook wel willen weten ja..
      zondag 21 juni 2009 @ 16:02:43 #236
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_70223855
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 14:27 schreef -Techno- het volgende:

[..]

T.net pricewatch scanner
      zondag 21 juni 2009 @ 18:19:32 #237
    231576 -Techno-
    De kracht van herhaling
    pi_70227463
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Misschien is het niet zo erg omdat hopelijk dan de Samsung Galaxy uit is
    (En anders maar 2 abonnementen tegelijk voor 2 maandjes )
    Ik heb de HTC Magic al thuis liggen, moet alleen wachten totdat me abbo/telefoon nummer wordt omgezet.
    Ma goed kan in ieder geval al wel internetten thuis op me magic en het is een relax apparaatje kan ik je zeggen.
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef Erasmo het volgende:

[..]

T.net pricewatch scanner
    En wat kan ik hier dan mee?
    We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
      zondag 21 juni 2009 @ 18:27:57 #238
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_70227676
    Je scant er een streepjescode mee en dan gaat hij naar de desbetreffende pricewatch pagina
    pi_70229628
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 18:19 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ik heb de HTC Magic al thuis liggen, moet alleen wachten totdat me abbo/telefoon nummer wordt omgezet.
    Ma goed kan in ieder geval al wel internetten thuis op me magic en het is een relax apparaatje kan ik je zeggen.
    [..]

En wat kan ik hier dan mee?
    Ik heb er al mee mogen spelen en hij beviel erg goed inderdaad. Ik wacht nog tot begin juli op duidelijkheid over de Galaxy.. en anders wordt dit 'm.

Maar er mist inderdaad een 'must have apps-list' in dit topic En die je met Google kan vinden zijn vaak van begin dit jaar.. ondertussen is er vast wel wat nieuws.

Hier heb je in ieder geval wat:
    1, 2, 3, 4, 5
      zondag 21 juni 2009 @ 20:02:06 #240
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_70230209
    Weet iemand of er een browser is waarme ik niet horizontaal mee hoef te scrollen? Nu zie ik bv op fok alleen de kolom met daarin de post en kan ik niet zonder constant naar links te scrollen zien wie de post heeft gemaakt.
      zondag 21 juni 2009 @ 20:11:55 #241
    231576 -Techno-
    De kracht van herhaling
    pi_70230536
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 19:45 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik heb er al mee mogen spelen en hij beviel erg goed inderdaad. Ik wacht nog tot begin juli op duidelijkheid over de Galaxy.. en anders wordt dit 'm.

Maar er mist inderdaad een 'must have apps-list' in dit topic En die je met Google kan vinden zijn vaak van begin dit jaar.. ondertussen is er vast wel wat nieuws.

Hier heb je in ieder geval wat:
    1, 2, 3, 4, 5
    Bedankt voor de links
    pi_70236608
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 20:02 schreef Erasmo het volgende:
    Weet iemand of er een browser is waarme ik niet horizontaal mee hoef te scrollen? Nu zie ik bv op fok alleen de kolom met daarin de post en kan ik niet zonder constant naar links te scrollen zien wie de post heeft gemaakt.
    tja, daar zijn de schermpjes simpelweg te klein voor.
    je kunt ook uitzoomen natuurlijk, maar dan zijn de letters enorm klein.
      maandag 22 juni 2009 @ 16:07:17 #243
    72256 wise
    Echoes - KL/B/
    pi_70256221
    als je in de calender naar agenda gaat, zit je een mooi lang schermvullend overzicht van agenda punten die geweest zijn, moeten komen.

Kan je dat scherm ook op het homemenu krijgen?

Ik heb wel de calender-widget geplaatst op het linker scherm, maar de laat alleen het 1st komende even zien
    voorbeeld. Zie plaatje en dan TUE 5

maar ik wil dit
    schermvullend op het linkerscherm.
    I had a splitting headache.From which the future's made.
    † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
    It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
    VIVA LA ASSANGE¡
      dinsdag 23 juni 2009 @ 09:09:42 #244
    179992 Mopst3r
    Believe...
    pi_70280101
    Ik gebruik sinds kort een vette app, Netscan heet het.
    Dan kan je via wifi portscans uitvoeren en gedeelde bestanden bekijken en opslaan vanuit open wifi netwerken
    Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
      dinsdag 23 juni 2009 @ 09:11:43 #245
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_70280150
    Iemand bekend met het gebruik van Appmanager? Om je apps op je SD kaartje op te slaan?
    Ik wil zgn. protected apps opslaan, maar dit lukt niet omdat ze protected zijn (doh).

@ Mopst3r, lol, zijn portscans uitvoeren niet illegaal?
    pi_70295411
    Het is bijna zover in Duitsland Volgende week waarschijnlijk.

Hoe lang duurt het dan meestal totdat het ook in Nederland verkrijgbaar is?
    pi_70324554
    Bekijk deze YouTube-video

!!!!!
    Juli in de Benelux.

En natuurlijk: Fuck you Apple

Edit: Is wel gewoon Android. Alleen heeft HTC het aangepast.. bevalt me wel.

Hier nog iets Hij heeft eindelijk flash en standaard multi-touch. Die kin valt gelukkig ook mee

[ Bericht 13% gewijzigd door BluesRebel op 24-06-2009 15:21:24 ]
    pi_70328571
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 14:44 schreef BluesRebel het volgende:
    Bekijk deze YouTube-video

!!!!!
    Juli in de Benelux.

En natuurlijk: Fuck you Apple

Edit: Is wel gewoon Android. Alleen heeft HTC het aangepast.. bevalt me wel.

Hier nog iets Hij heeft eindelijk flash en standaard multi-touch. Die kin valt gelukkig ook mee
    Ik vind hem qua design nog wel oké, het kan er net mee door. Ik vind zelf de UI wel iets te flashy.

Ik las trouwens (op Gizmodo volgens mij) dat je geen gebruik kan maken van de Android Market
    pi_70328726
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 16:27 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik vind hem qua design nog wel oké, het kan er net mee door. Ik vind zelf de UI wel iets te flashy.

Ik las trouwens (op Gizmodo volgens mij) dat je geen gebruik kan maken van de Android Market
    Ik las t ook ergens maar geloof er eerlijk gezegd weinig van. Dan is het hele opensource idee van Google naar de klote. En in dat youtubefilmpje staat Market wel in het menu...

Denk dat veel kopers dan afhaken.
    pi_70329100
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 16:27 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Update: Horace Luke, HTC Chief Innovation Officer just clarified the over the air limitation: it's firmware updates that can't be downloaded over the air, applications are just fine. Phew

Hehe
    pi_70330134
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 16:39 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Update: Horace Luke, HTC Chief Innovation Officer just clarified the over the air limitation: it's firmware updates that can't be downloaded over the air, applications are just fine. Phew

Hehe
    Oh nice Die firmware kan je nog wel een keertje via je computer doen natuurlijk
    pi_70331141
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 17:05 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Oh nice Die firmware kan je nog wel een keertje via je computer doen natuurlijk
    Ja maar die firmware-updates houden ze dus tegen omdat ze het eerst compatibel willen maken met hun eigen UI. Het kan dus betekenen dat je die veel later krijgt dan andere apparaten

Ik vraag me af of je die UI ook kunt veranderen in de standaard-UI van Android. Vast niet...
    pi_70331231
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 17:35 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ja maar die firmware-updates houden ze dus tegen omdat ze het eerst compatibel willen maken met hun eigen UI. Het kan dus betekenen dat je die veel later krijgt dan andere apparaten

Ik vraag me af of je die UI ook kunt veranderen in de standaard-UI van Android. Vast niet...
    Lijkt me niet nee. Alleen door je apparaat te rooten.
    pi_70331374
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 17:39 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Lijkt me niet nee. Alleen door je apparaat te rooten.
    Ik twijfel nog. Wacht nog wel op de Samsung Galaxy maar in tegenstelling tot HTC weten zij niet hoe ze moeten communiceren Er is echt niks bekend over Nederland. Maar de RAM van dat ding vind ik ook niet goed genoeg, nog minder dan de G1.

(Een 5 MP Camera in de Hero installeren en dan geen flash bij doen is ook een beetje waardeloos )
    pi_70338584
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 17:44 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik twijfel nog. Wacht nog wel op de Samsung Galaxy maar in tegenstelling tot HTC weten zij niet hoe ze moeten communiceren Er is echt niks bekend over Nederland. Maar de RAM van dat ding vind ik ook niet goed genoeg, nog minder dan de G1.

(Een 5 MP Camera in de Hero installeren en dan geen flash bij doen is ook een beetje waardeloos )
    Ja, het lijkt wel of niemand een fatsoenlijk Android toestel kan maken Het kan toch niet zo lastig zijn om een telefoon te maken met: fatsoenlijk RAM geheugen, 5MP camera + flash, minstens 1500mAh batterij. Maar ja, als je dat doet kan je natuurlijk niet om de zoveel tijd een ander toestel uitpoepen om zoveel mogelijk winst te maken.

Ik zou gewoon een toestel met fatsoenlijke onderdelen maken (zoals hierboven genoemd) en dan 3 types met elk een ander uiterlijk zodat je zoveel mogelijk mensen aanspreekt. Eigenlijk wat Apple doet met de iPhone: één toestel waar je je compleet op richt. Alleen in dit geval dan een stuk of 3 die alleen van buiten verschillen
    pi_70340822
    Oké, bij nader inzien vind ik de Hero toch best wel heel lelijk in vergelijking met de Magic. Die kin verpest het toch helemaal
    pi_70343533
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 21:23 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ja, het lijkt wel of niemand een fatsoenlijk Android toestel kan maken Het kan toch niet zo lastig zijn om een telefoon te maken met: fatsoenlijk RAM geheugen, 5MP camera + flash, minstens 1500mAh batterij. Maar ja, als je dat doet kan je natuurlijk niet om de zoveel tijd een ander toestel uitpoepen om zoveel mogelijk winst te maken.

Ik zou gewoon een toestel met fatsoenlijke onderdelen maken (zoals hierboven genoemd) en dan 3 types met elk een ander uiterlijk zodat je zoveel mogelijk mensen aanspreekt. Eigenlijk wat Apple doet met de iPhone: één toestel waar je je compleet op richt. Alleen in dit geval dan een stuk of 3 die alleen van buiten verschillen
    Inderdaad. Het kan zijn dat ze zo veel mogelijk winst willen behalen op deze manier, maar misschien zijn ze ook wel te bang om een grote investering te doen in één apparaat. Android is nog niet zó bekend onder het gewone publiek.
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 22:15 schreef elfzesendertig het volgende:
    Oké, bij nader inzien vind ik de Hero toch best wel heel lelijk in vergelijking met de Magic. Die kin verpest het toch helemaal
    Die kin vind ik nog wel meevallen maar de HTC Magic heeft inderdaad ook mijn voorkeur en ik denk dat ik 'm morgen ga bestellen.
    pi_70344686
    Ik zit nu op internet naar de Magic te kijken om morgen te bestellen maar zie dat er blijkbaar twee versies zijn. Één met 192 MB en één met 288 MB. (Vergelijk maar GSMArena.com met Smartphoneshop.nl)

Ook op Wikipedia staat: Memory ROM: 512 MB, RAM: 192/288 MB

Hoe kan ik nou weten waar ik 'm moet bestellen om die van 288 MB te krijgen?

Edit: Op de Nederlandse HTC site staat 192 en op de internationale 288

Edit 2: Schijnt dat de Vodafone Magic 192 MB heeft en een andere(Australische/Amerikaanse ofzo?) 288. Jammer hoor... (Die van Vodafone heeft dan wel een geavanceerder processor.)
    pi_70349541
    Wat een rare hoeveelheid geheugen
    pi_70364918
    Hoe zorg ik er voor dat maps weer de afstanden in km aangeeft? 't Is nu in mijl en ik kan niet vinden hoe ik dat moet veranderen.
    pi_70390361
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 17:10 schreef mighty_myte het volgende:
    Hoe zorg ik er voor dat maps weer de afstanden in km aangeeft? 't Is nu in mijl en ik kan niet vinden hoe ik dat moet veranderen.
    Kan t ook niet vinden...

Ik heb 'm dus sinds gisteren en hij bevalt tot nu toe wel. Maar hoe kan ik die autotoetsenblock uitzetten?
    En ik zoek nog een goede app voor msn, één als taskmanager en een office-app. Iemand?
      vrijdag 26 juni 2009 @ 11:39:31 #262
    240591 LockonStratos
    Ever vigilant
    pi_70390397
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 11:38 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Kan t ook niet vinden...

Ik heb 'm dus sinds gisteren en hij bevalt tot nu toe wel. Maar hoe kan ik die autotoetsenblock uitzetten?
    En ik zoek nog een goede app voor msn, één als taskmanager en een office-app. Iemand?
    MSN > Meebo of Palringo...
      vrijdag 26 juni 2009 @ 21:27:45 #263
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_70408459
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 22:15 schreef elfzesendertig het volgende:
    Ik zag hem gisteren voor het eerst op een plaatje en besloot dat ik hier misschien wel voor ga straks. Plus dat het idee me wel aanstaat om een telefoon te nemen met een 'nieuw' besturingssysteem. Vandaar dat ik hier ook even mee ga lezen.
    Hoe bevalt de Google software tot dusver in het algemeen?
    Life is what you make it.
    pi_70408818
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 11:39 schreef LockonStratos het volgende:

[..]

MSN > Meebo of Palringo...
    Dankjewel.. Meebo is wel te doen.
    pi_70413556

Mijne doet dit niet Als iemand belt flikkert ie wel heel hevig(dat is dus zoals t hoort) maar als ik een sms of e-mail heb gaat ie maar 1 keer langzaam aan en uit en vervolgens gaat die kleine groene led bovenin knipperen. Hij doet niet wat ie in die video doet.. steeds herhalen. Hoe doet die kerel dat?

[ Bericht 3% gewijzigd door BluesRebel op 27-06-2009 21:01:54 ]
    pi_70423733
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 11:38 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Kan t ook niet vinden...

Advanced taskmanager is de beste.
    pi_70425812
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 00:10 schreef BluesRebel het volgende:
    Hmm nog een aantal dingen wat ik niet begrijp:

1. Ik heb Newsrob(RSS Feeder) gedownload maar zie geen mogelijkheid om hem als widget op de homescreen te krijgen. Las ergens dat dat wel kan. Hoe moet je dit doen? Of is er een andere app die t net zo goed doet?

2.
    Mijne doet dit niet Als iemand belt flikkert ie wel heel hevig(dat is dus zoals t hoort) maar als ik een sms of e-mail heb gaat ie maar 1 keer langzaam aan en uit en vervolgens gaat die kleine groene led bovenin knipperen. Hij doet niet wat ie in die video doet.. steeds herhalen. Hoe doet die kerel dat?
    Hey, deze post zie ik ook op Tweakers staan
    pi_70425914
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 15:54 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Hey, deze post zie ik ook op Tweakers staan
    Kreeg hier geen antwoord dus daar maar lid geworden en proberen
    Maar goed gezien!

[ Bericht 7% gewijzigd door BluesRebel op 27-06-2009 16:06:37 ]
    pi_70434231
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 15:58 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Kreeg hier geen antwoord dus daar maar lid geworden en proberen
    Maar goed gezien!
    Ik twijfel nog of ik de Magic ga bestellen. Ik heb al vele reviews gelezen en filmpjes bekeken, maar ik zou graag toch even wat echte gebruikerservaring willen horen

1. Hoe bevalt de batterij? Ik snap best dat de batterij niet zo lang mee zal gaan als die van mijn huidige telefoon, de Magic doet immers veel meer. Maar ik zou het irritant vinden als de batterij 's avonds al leeg is. Laten we er vanuit gaan dat ik niet de hele dag zit te browsen, gewoon een paar keer per dag een aantal minuten. Verder vooral smsen en af en toe bellen. Hoe lang denk je dat hij het vol houdt?

2. Reageert Android een beetje lekker? Ik zou het jammer vinden als hij nogal traag is. In de filmpjes lijkt het allemaal fatsoenlijk en snel te werken, maar ik hoor het toch graag van iemand die er een heeft
    pi_70435420
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 14:41 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Advanced taskmanager is de beste.
    Geen creditcard helaas maar Close Everything doet wat ie moet doen Bedankt!
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 21:13 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik twijfel nog of ik de Magic ga bestellen. Ik heb al vele reviews gelezen en filmpjes bekeken, maar ik zou graag toch even wat echte gebruikerservaring willen horen

1. Hoe bevalt de batterij? Ik snap best dat de batterij niet zo lang mee zal gaan als die van mijn huidige telefoon, de Magic doet immers veel meer. Maar ik zou het irritant vinden als de batterij 's avonds al leeg is. Laten we er vanuit gaan dat ik niet de hele dag zit te browsen, gewoon een paar keer per dag een aantal minuten. Verder vooral smsen en af en toe bellen. Hoe lang denk je dat hij het vol houdt?

2. Reageert Android een beetje lekker? Ik zou het jammer vinden als hij nogal traag is. In de filmpjes lijkt het allemaal fatsoenlijk en snel te werken, maar ik hoor het toch graag van iemand die er een heeft
    1. Over de batterij kan ik je echt nog helemaal niks zeggen aangezien ik 'm nog maar twee dagen heb en nonstop ermee bezig ben geweest waardoor ie vaker op 1 dag leeg is geweest

2. Ik vind 'm echt heerlijk werken! Hij is snel, loopt niet vast en vooral het 'touchen' is echt geweldig, daarmee bedoel ik dat ie snel op je vingers reageert en ik hoef niet extra hard te drukken ofzo. Kan meestal wel met één hand het bedienen(simpelweg je duim gebruiken is vaak al genoeg en anders heb je nog de trackball). Je drukt ook bijna nooit verkeerd (behalve bij het typen natuurlijk maar ook dat gaat snel beter )
    De ene applicatie is de andere natuurlijk niet maar ook die starten naar mijn mening snel op. Vind t een grote stap vooruit vergeleken met mijn vorige WM-smartphone. Die video's op youtube (die ik ook zeer vaak had bekeken voordat ik 'm kocht) geven gelukkig een correct beeld
    pi_70435607
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 22:06 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Geen creditcard helaas maar Close Everything doet wat ie moet doen Bedankt!
    [..]

1. Over de batterij kan ik je echt nog helemaal niks zeggen aangezien ik 'm nog maar twee dagen heb en nonstop ermee bezig ben geweest waardoor ie vaker op 1 dag leeg is geweest

2. Ik vind 'm echt heerlijk werken! Hij is snel, loopt niet vast en vooral het 'touchen' is echt geweldig, daarmee bedoel ik dat ie snel op je vingers reageert en ik hoef niet extra hard te drukken ofzo. Kan meestal wel met één hand het bedienen(simpelweg je duim gebruiken is vaak al genoeg en anders heb je nog de trackball). Je drukt ook bijna nooit verkeerd (behalve bij het typen natuurlijk maar ook dat gaat snel beter )
    De ene applicatie is de andere natuurlijk niet maar ook die starten naar mijn mening snel op. Vind t een grote stap vooruit vergeleken met mijn vorige WM-smartphone. Die video's op youtube (die ik ook zeer vaak had bekeken voordat ik 'm kocht) geven gelukkig een correct beeld
    Oké bedankt

Volgens mij is er van Advanced Taskmanager trouwens een gratis versie.

Edit: Ah, Advanced Task Manager Lite: http://www.androidmarkt.nl/artikel/178/Advanced-Task-Manager-Lite
    pi_70435763
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 22:15 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Oké bedankt

Volgens mij is er van Advanced Taskmanager trouwens een gratis versie.

Edit: Ah, Advanced Task Manager Lite: http://www.androidmarkt.nl/artikel/178/Advanced-Task-Manager-Lite
    Staat niet meer in de Market

Edit: zie die 2e reactie op die site
    pi_70435821
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 22:22 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Staat niet meer in de Market

Edit: zie die 2e reactie op die site
    Ah kut, dat had ik niet gezien
    pi_70442274
    Is er een manier om een stuk kaart uit google maps op te slaan om de geheugenkaart. Desnoods als een jpeg? Ik moet morgen een adres in antwerpen vinden. Maar ik hen geen zin in die 2 euro per mb dataverekeer om maps te laden. Dan koop ik net zo goed een plattegrond.
      zondag 28 juni 2009 @ 10:52:48 #275
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_70442480
    Heb je een Android telefoon met prepaid dan? Dat lijkt me érg duur, aangezien hét pluspunt van Android is dat ie veel synchroniseert.
      zondag 28 juni 2009 @ 12:17:25 #276
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_70443901
    Antwerpen ligt volgens mij nog steeds in het buitenland hoor...
    pi_70447505
    Om je vraag te beantwoorden: Ben er vrij zeker van dat de standaard applicatie het niet ondersteunt, maar volgens mij was er een andere app die het wel deed.

Het zou nog wel eens kunnen dat die dan van OpenStreetMaps ipv Google Maps gebruik maakt, dat weet ik niet. Zie http://www.google.com/search?q=android+offline+maps , AndNav is één naam die mij bekend voor komt in elk geval.
    pi_70450642
    Goed, ben zelf ook even aan het experimenteren gegaan. Ik kan je AndNav2 in elk geval afraden. De user interface is verschrikkelijk, de kaarten zijn niet om aan te zien en onduidelijk, en ik kan het ding maar niet uitleggen waarom ik niet geïnteresseerd ben in "New York, Bolton, Lancashire BL3, UK" maar in z'n grotere broertje aan de andere kant van de oceaan.

Irritant, want ik heb hier geen data plan en zou best wel een kaartje kunnen gebruiken soms.

Heb mijn straat nu met de hand gevonden, eens zien hoe dat vandaag zal gaan.
    pi_70485160
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 17:04 schreef LintuxCx het volgende:
    Goed, ben zelf ook even aan het experimenteren gegaan. Ik kan je AndNav2 in elk geval afraden. De user interface is verschrikkelijk, de kaarten zijn niet om aan te zien en onduidelijk, en ik kan het ding maar niet uitleggen waarom ik niet geïnteresseerd ben in "New York, Bolton, Lancashire BL3, UK" maar in z'n grotere broertje aan de andere kant van de oceaan.

Irritant, want ik heb hier geen data plan en zou best wel een kaartje kunnen gebruiken soms.

Heb mijn straat nu met de hand gevonden, eens zien hoe dat vandaag zal gaan.
    AndNav2 is ook kut. Google Maps en Nav4all zijn stukken beter. Bij Nav4all kun je zelfs een (uitstekende) Nederlandse stem bij downloaden, vrouw en man. Je moet alleen rechtboven de applicatie minimaliseren om alles beter te zien.
      maandag 29 juni 2009 @ 18:28:39 #280
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_70486888
    Nav4all is goed in Nederland, maar voor het buitenland heb ik toch echt kaarten nodig
    pi_70487161
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 18:28 schreef Erasmo het volgende:
    Nav4all is goed in Nederland, maar voor het buitenland heb ik toch echt kaarten nodig
    Dat sowieso ja

Maar even iets anders.. ik kom er nu achter dat als ik een lang smsje typ(langer dan 3 berichten) dat ie dan automatisch een mms wordt? Hebben jullie dat ook is? Is t standaard of heb ik iets verkeerds gedownload?

Edit: Crap, het staat gewoon in de manual :/ Wat ongelofelijk klote!
    Zag wel in een programma(ChompSMS of een andere) dat ie vraagt of je een mms ervan wilt maken of niet. Betekent dit dat ie t ook echt niet doet of...?

[ Bericht 9% gewijzigd door BluesRebel op 29-06-2009 19:27:41 ]
    pi_70490088
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 18:37 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dat sowieso ja

Maar even iets anders.. ik kom er nu achter dat als ik een lang smsje typ(langer dan 3 berichten) dat ie dan automatisch een mms wordt? Hebben jullie dat ook is? Is t standaard of heb ik iets verkeerds gedownload?

Edit: Crap, het staat gewoon in de manual :/ Wat ongelofelijk klote!
    Zag wel in een programma(ChompSMS of een andere) dat ie vraagt of je een mms ervan wilt maken of niet. Betekent dit dat ie t ook echt niet doet of...?
    Hm... er vanuit gaande dat je de sms verrdubbelaar hebt ben je dan wel duurder uit... Echter, als je die niet hebt zou je goedkoper uit zijn: 4x0,15 vs 1x0,50
    pi_70490950
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 20:03 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Hm... er vanuit gaande dat je de sms verrdubbelaar hebt ben je dan wel duurder uit... Echter, als je die niet hebt zou je goedkoper uit zijn: 4x0,15 vs 1x0,50
    Maar als je die verdubbelaar niet hebt wordt het ook een mms. De telefoon doet t gewoon. Of bedoel je dat mmsjes dan goedkoper zijn? Want je kan niet 4xsmsje sturen hiermee.
      maandag 29 juni 2009 @ 21:22:16 #284
    231576 -Techno-
    De kracht van herhaling
    pi_70492832
    Probleempje Sinds vandaag werkt mijn wifi niet meer (htc magic)
    Vanochtend totaal geen problemen maar nu krijg ik elke keer "verbinding verbroken", dat terwijl ik niks aan de instellingen heb veranderd

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
      maandag 29 juni 2009 @ 21:43:11 #285
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_70493747
    Probeer het eens bij een ander open netwerk?
      maandag 29 juni 2009 @ 22:03:32 #286
    231576 -Techno-
    De kracht van herhaling
    pi_70494676
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 21:43 schreef Erasmo het volgende:
    Probeer het eens bij een ander open netwerk?
    Ben ik ook van plan, alleen is er nu geen 1tje vrij... Morgen probeer ik het wel op me werk en anders bij me ouders.
    pi_70498212
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 21:22 schreef -Techno- het volgende:
    Probleempje Sinds vandaag werkt mijn wifi niet meer (htc magic)
    Vanochtend totaal geen problemen maar nu krijg ik elke keer "verbinding verbroken", dat terwijl ik niks aan de instellingen heb veranderd

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
    Die van mij doet dat al standaard sinds aankoop
    Als ie op je werk t wel goed doet, kun je t dan hier melden zodat ik weet dat t aan de verbinding ligt?
    pi_70500892
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 20:30 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Maar als je die verdubbelaar niet hebt wordt het ook een mms. De telefoon doet t gewoon. Of bedoel je dat mmsjes dan goedkoper zijn? Want je kan niet 4xsmsje sturen hiermee.
    Ja ik bedoelde dat een MMS dan goedkoper zou zijn (zonder verdubbelaar) Met die SMS verdubbelaar is dat helaas niet het geval
      dinsdag 30 juni 2009 @ 20:18:51 #289
    231576 -Techno-
    De kracht van herhaling
    pi_70524622
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 23:18 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Die van mij doet dat al standaard sinds aankoop
    Als ie op je werk t wel goed doet, kun je t dan hier melden zodat ik weet dat t aan de verbinding ligt?
    Op het werk doet hij het Ligt dus niet aan me toestel maar waarschijnlijk toch router instellingen...
    pi_70533230
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 20:18 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Op het werk doet hij het Ligt dus niet aan me toestel maar waarschijnlijk toch router instellingen...
    Bedankt.
    Dan zou ik niet weten wat ik moet veranderen
      woensdag 1 juli 2009 @ 10:40:55 #291
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_70539568
    Hoe heb je je netwerk beveiligd?
      woensdag 1 juli 2009 @ 11:18:36 #292
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_70540700
    gister HTC magic besteld, mag ik ook in dit topic komen ?:P
      woensdag 1 juli 2009 @ 11:23:34 #293
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_70540850
    Nee
      woensdag 1 juli 2009 @ 11:46:51 #294
    72256 wise
    Echoes - KL/B/
    pi_70541634
    eindelijk mijn internet verbinding actief. Had telefoon al een maand maar nieuwe abbo ging gister in
    I had a splitting headache.From which the future's made.
    † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
    It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
    VIVA LA ASSANGE¡
    pi_70549552
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 10:40 schreef Devolution het volgende:
    Hoe heb je je netwerk beveiligd?
    WPA2-PSK
      woensdag 1 juli 2009 @ 18:05:53 #296
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_70554317
    Werkt het wel als je WEP of geen beveiliging instelt?
    pi_70554380
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 18:05 schreef Devolution het volgende:
    Werkt het wel als je WEP of geen beveiliging instelt?
    Het probleem bij mij is dat ik wel erop kan.. maar dat als ik even niks met de telefoon doe de wifi-verbinding uitvalt. Ook al heb ik in de instellingen aangegeven dat ie nooit moet uitvallen.

WiFi-locks uit de Market helpen ook niet.
      vrijdag 3 juli 2009 @ 11:52:58 #298
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_70607226
    Ik heb sinds gister mijn htc magic, maar heb een Paar vraagjes
    Is het mogelijk om internet connectie uit te schakelen, omdat ik naar het buitenland ga.
    En kunnen apps ook uitgeschakeld worden.
      vrijdag 3 juli 2009 @ 11:58:12 #299
    26251 Eilanden
    pi_70607412
    Zodra het toestel wil gaan 'data roamen' vraagt het of je het aan- of uit wil schakelen
      vrijdag 3 juli 2009 @ 12:00:51 #300
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_70607513
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 11:52 schreef makkie88 het volgende:
    Ik heb sinds gister mijn htc magic, maar heb een Paar vraagjes
    Is het mogelijk om internet connectie uit te schakelen, omdat ik naar het buitenland ga.
    En kunnen apps ook uitgeschakeld worden.
    Zoek op de Market eens naar APNdroid.
      vrijdag 3 juli 2009 @ 12:12:22 #301
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_70607871
    Dat vragen doet ie dusalleen in het buitenland?

Edit: kan iemand anders het nieuw topic openen, zit mobiel hier
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')