abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66614428
De Android G1 in het kort:

Wikipedia:
Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op het Linux-besturingssysteem en het Java-programmeerplatform.

Handige links:
Official homage
Open handset allicance
Android Startpagina
Androidworld.nl
Androidmagazine.nl
Talkandroid (Engels)
Androidcommunity (Engels)

Pics
Zwart:

Frosty White

Specs G1
Processor Qualcomm® MSM7201A™, 528 MHz
Besturingsysteem Android
Geheugen ROM: 256 MB
RAM: 192 MB
Afmetingen (LxWxT) 117.7 mm x 55.7 mm x 17.1 mm
( 4.60 in x 2.16 in x 0.62 in)
Gewicht 158 gram (5.57 Ons) met batterij
Display 3.2-inch TFT-LCD flat touch-sensitive scherm met 320 x 480 (HVGA) resolutie
Netwerk HSDPA/WCDMA:
Europa: 2100 MHz
US:1700/2100 MHz
tot 7.2 Mbps down-link (HSDPA) en 2 Mbps up-link (HSUPA) snelheid
Quad-band GSM/GPRS/EDGE:
850/900/1800/1900 MHz
Besturing Trackball met Enter knop
Keyboard Slide-out 5-rij QWERTY toetsenbord
GPS GPS navigatie met ingebouwde GPS ontvanger en kaart software
Bluetooth® 2.0 met EDR
Wi-Fi®: IEEE 802.11b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0 en audio jack in één
Camera 3.2 megapixel kleuren camera met fixed focus
Audio ingebouwde microfoon en speaker
Ring tone formats:

AAC, AAC+, AMR-NB, MIDI, MP3, WMA, WMV
40 polyphonisch en standaard MIDI formaat 0 en 1 (SMF)/SP MIDI
Oplaadbare Lithium-ion batterij
Capaciteit: 1150 mAh
Talk time:

Tot 350 minuten voor WCDMA
Tot 406 minuten voor GSM
Standby time:

Tot 402 uren voor WCDMA
Tot 319 uren voor GSM
Uitbreidingsslot microSD™ Geheugenkaart (SD 2.0 compatible)
AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A
Speciale Features Digitaal kompas, Bewegingssensor

[ Bericht 20% gewijzigd door Biogarde op 02-03-2009 15:16:17 ]
Immer.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:29:11 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_66614556
Moet ik de OP even kopieren uit het andere topic?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:53:51 #3
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_66615377
Zojuist heb ik het programma Bonsai Blast uit de software market geïnstalleerd, ziet er erg cool uit.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_66615826
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:29 schreef Biogarde het volgende:
Moet ik de OP even kopieren uit het andere topic?
dat kan, al is dit de OP uit het vorige topic. Misschien moeten we met een paar mensen een standaard OP maken. Zou je wel zo vriendelijk willen zijn door een "2" toe te voegen in de TT, ik zie nl. dat ik die vergeten ben....
Immer.
  maandag 2 maart 2009 @ 14:16:31 #5
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_66616287
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:53 schreef whoops het volgende:
Zojuist heb ik het programma Bonsai Blast uit de software market geïnstalleerd, ziet er erg cool uit.
Wat doet het precies?
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  maandag 2 maart 2009 @ 14:34:01 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_66617234
Tvp vanaf de G1 :p
  maandag 2 maart 2009 @ 15:17:27 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_66618531
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:04 schreef Firenzo het volgende:

[..]

dat kan, al is dit de OP uit het vorige topic. Misschien moeten we met een paar mensen een standaard OP maken. Zou je wel zo vriendelijk willen zijn door een "2" toe te voegen in de TT, ik zie nl. dat ik die vergeten ben....
Done. Als je iets wil wijzigen, PM dan een mod die hier moderator is in DIG. Ik ben niet van hier.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_66620112
Prima, en bedankt voor het wijzigen van TT en OP.
Immer.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:42:36 #10
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_66625856
Beste smartphone van 2009
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 2 maart 2009 @ 18:43:31 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_66625882
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:42 schreef Devolution het volgende:
Jaar is net begonnen
  maandag 2 maart 2009 @ 19:00:32 #12
97111 ukga
Siewosie baas
pi_66626384
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:42 schreef Devolution het volgende:
Oke. Want?
pi_66629794
tvp. iemand hier die de RC33 update handmatig heeft geïnstalleerd en toch de RC9 update gepushed heeft gekregen?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_66630476
Vraagje: volgens de t-mobile site is het nodig om een data abbonement mee af te sluiten. De G1 zou constant in verbindingblijven met internet ivm met updates enzo. Is dat ook uit te schakelen, ik zit nogal veel in België en heb niet zoveel zin om me blauw te betalen aan internationale datatarieven. (¤ 2,- per MB)
pi_66636400
Beste OS jaar 2009
  maandag 2 maart 2009 @ 23:13:42 #16
65490 whoops
pi_66636672
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:16 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Wat doet het precies?
Ik zou zeggen, installeer hem eens of check hun site
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 2 maart 2009 @ 23:17:33 #17
65490 whoops
pi_66636809
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:48 schreef Fixers het volgende:
Vraagje: volgens de t-mobile site is het nodig om een data abbonement mee af te sluiten. De G1 zou constant in verbindingblijven met internet ivm met updates enzo. Is dat ook uit te schakelen, ik zit nogal veel in België en heb niet zoveel zin om me blauw te betalen aan internationale datatarieven. (¤ 2,- per MB)
Voor zover ik weet kan je dat uitschakelen ja, de optie 'Data roaming' (Connect to data services when roaming). En volgens mij vraagt hij het de eerste keer als hij gaat roamen.
pi_66638796
tvptje
Oh, and that's a bad miss!
pi_66683271
Ik heb net in de online gebruiksaanwijzing zitten kijken. Maar over "data-roaming" wordt het me niet helemaal duidelijk. Ik werk deels in België en op mijn werkplek is er een wifi beschikbaar, daar geen probleem dus. Maar op straat bijvoorbeeld wil ik het continue synchroniseren uitschakelen.

Nog een vraag: kan je de G1 ook makkelijk gebruiken met Hotmail. Gaat natuurlijk tegen het idee van een google telefoon in, maar ik heb nu eenmaal dáár al mijn e-mails binnenkomend. Of is dat dan enkel online (in een browservenster) te bereiken?

Edit: Ik heb hiervoor een HTC TyTN (T-mobile vario 2) gehad en daar ergerde ik me vooral aan de traagheid. Nu ik twijfel tussen wat verschillende smartphones heb ik geen zin in weer een traag windows mobile toestel.

[ Bericht 17% gewijzigd door Fixers op 04-03-2009 11:30:07 ]
pi_66684793
Ik ben vorige week op vakantie geweest en Data Roaming staat echt standaard uit. Wel is het zo dat de telefoon bij ieder nieuw netwerk een keer vraagt of je het toch aan wil zetten. Als je dan op nee tikt dan is het verder klaar geen data verbinding. Hotmail is ook in te stellen en te syncen dat is geen probleem. Er staat een handleiding op androidworld.nl
Ik had hiervoor ook een Tytn 2 en in vergelijk is de G1 een verademing wat betreft snelheid. Het scrollen door pagina's en het laden van pagina's gaat stukken sneller. Internetten is al helemaal niet te vergelijken.
pi_66689628
IK heb gister root acces verkregen Alles auto rotate is zo fijn, tethering is nu echt een lachertje zo eenvoudig en t feit dat ik nu een taskmanager heb waarmee ik programma's kan uitzetten...

ideaal!
Immer.
pi_66733389
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:10 schreef Firenzo het volgende:
IK heb gister root acces verkregen Alles auto rotate is zo fijn, tethering is nu echt een lachertje zo eenvoudig en t feit dat ik nu een taskmanager heb waarmee ik programma's kan uitzetten...

ideaal!
Hoe heb je dat geflikt? ik probeer het nml. al een tijdje met een guide op xda-developers maar krijg het niet voor elkaar. (heb geen Windows Mobile device om het mee te proberen overigens).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_66760434
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:54 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hoe heb je dat geflikt? ik probeer het nml. al een tijdje met een guide op xda-developers maar krijg het niet voor elkaar. (heb geen Windows Mobile device om het mee te proberen overigens).
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad
pi_66760525
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:10 schreef Firenzo het volgende:

ideaal!
Schandalig dat je met dit soort toestellen niet standaard kunt tetheren. Ze willen het toch als soort van zakelijk toestel positioneren?
pi_66766655
precies, en die tethering is wel zo handig. Ik had toevallig nog mijn oude WiMo toestel liggen, dus daarmee gedaan volgens de guide. Was een eitje overigens. Ik zal eens kijken of ik dat betandje kan sharen ofzo, dan kunnen jullie ook aan de slag.
Immer.
pi_66773211
dat goldcard.img bestandje? dat is toch gekoppeld aan je serial van je Sd card? sharen heeft volgens mij weinig zin... maar ik wil het best proberen
pi_66773978
volgens die manual op xda moet je dat meerdere malen kunnen gebruikenp

werkt alleen als ik die SD in een een andere G1 doe, niet zoals ik eerder beweerde.
Immer.
pi_66774491
dat bedoelde ik inderdaad, voel je vrij om je sd card te mailen (als in: met de gewone post )
pi_66796383
Ik heb sinds gisteren Cupcake erop staan. Is best okay. Batterij zou langer mee moeten gaan, maar ik ben nog te kort over om dat zeker te weten.

En je kunt uitstekend zonder EDGE/G3 op deze telefoon, dat heb ik zelf anderhalve maand gedaan, dan haalt 'ie de updates gewoon op via WiFi, wanneer dat beschikbaar is. Is ook veel beter voor je batterij. Alleen is het jammer dat maps dan niet zo'n nuttige app is, want hij doet niet aan tiles cachen.

Als je wel EDGE/G3 data wil doen op je telefoon maar het makkelijk aan en uit wil zetten, dan kun je als het goed is APNdroid installeren. Die kan met 1 druk op de knop je instellingen vernachelen/herstellen zodat je zeker weet dat 'ie niet ongewenst een verbinding opbouwt.

En Bonsai Blast is een geweldig spel ja!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_66902910
hoe heb je em gecupcaked? is het OSK prettig? ik gebruik zelf chompsms met osk, maar dat vind ik voor smsjes van 3 woorden nog praktisch, daarna slide ik em wel open..
Immer.
pi_66926612
Een collega bood me aan om 'm te flashen en ik heb het risico maar genomen. OSK heb ik om heel eerlijk te zijn nog niet geprobeerd, moet ik ws nog ergens inschakelen. Wat ik vooral prettig vind is dat heel veel dingen die tot nu toe tot mijn grote irritatie ontbraken, nu toegevoegd zijn. Zo kun je nu bijvoorbeeld in je call log exacte tijden zien in plaats van "x minutes ago" of "Mar 7", zoals het hoort!
pi_66930877
kan ik cupcake in mijn JF 1.43 proppen? zal wel niet, wordt nog ff wachten dan op de JesusFreke update...
Immer.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:37:35 #33
65490 whoops
pi_66960604
pi_66966223
Ik hoop Cupcake toch eerder te hebben, en waarschijnlijk gaat dat ook wel lukken. De ROM van de Magic wordt nu gedumpt, en dan is het modden de laatste barrière.
Immer.
pi_66967050
Maar 'Cupcake' is toch gewoon een vergaarbak van alle mogelijk opties om in updates te gaan stoppen? Zover ik het begreep is het niet een specifieke release-versie met die codenaam.
pi_66967288
ja,nee,eeh.. vanaf het begin is al duidelijk geweest dat een heleboel updates tegelijk zouden komen met een grote update die Cupcake heette.
Immer.
pi_66970925
maar in de laatste update(s) zaten ook al opties die aan cupcake werden toegeschreven...
pi_66973260
klopt
Immer.
pi_67152768
Misschien een stomme vraag, maar kan je met Android ook gewoon met je pc/outlook synchroniseren? Want ik lees in de reviews alleen over OTA syncen met die google diensten, maar die gebruik ik helemaal niet...
pi_67160747
Ik ontvang mijn email van Exchange gewoon op mijn G1 met een programma [daar zijn meerdere programma's voor]

De agenda laat ik met de applicatie van google gewoon als aparte kalender inladen in mijn gmail kalender. Hij synchroniseert mijn kalenders 2 wegs.
Immer.
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:40:50 #41
65490 whoops
pi_67203401
Hier een filmpje waar wat Cupcake features live te zien zijn (vanaf 1.45) zoals het On Screen Keyboard, auto-rotate en een erg vette manier om te zoomen, who needs multitouch
pi_67203576
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:40 schreef whoops het volgende:
Hier een filmpje waar wat Cupcake features live te zien zijn (vanaf 1.45) zoals het On Screen Keyboard, auto-rotate en een erg vette manier om te zoomen, who needs multitouch
Multitouch is veel efficienter dan dit.

Maar deze Magic ziet er wel een heel stuk beter uit dan de G1 zeg.
pi_67203869
Een schaamteloze TVP! Omdat ik volgende week dit toestel ga halen .
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:53:06 #44
65490 whoops
pi_67205804
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

Multitouch is veel efficienter dan dit.

Maar deze Magic ziet er wel een heel stuk beter uit dan de G1 zeg.
Ik vraag me af of het werkelijk efficienter is... Als ik dit zo zie kan je met deze manier blijven zoomen, met multitouch moet je het stap voor stap doen...

En dit toestel ziet er inderdaad stukken beter uit
pi_67230173
ik kan je vertellen dat je bij die multitouch zoom echt niet herhaaldelijk die beweging hoeft te doen. Tis vrij gevoelig, maar tegelijkertijd ook goed te controleren.
Immer.
pi_67231164
On-screen keyboard heb ik nu geprobeerd. Is op zich nog verbazingwekkend bruikbaar, maar je moet niet te snel willen zijn.

Auto-rotate heb ik weer uitgeschakeld omdat het nog wel eens per ongeluk "triggert".

Heb eindelijk APNdroid geïnstalleerd, nou hoef ik het ding niet meer zo goed als dagelijks op te laden. Leuk om constant een data-verbinding open te hebben, maar die heb ik echt niet nodig, heb liever een telefoon die niet elke nacht de geest geeft.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:39:30 #47
189961 ex
aperture science
pi_67266063
Net ook maar even het tooltje gekocht om me card id uit te lezen, binnen 3 dagen in me mailbox en dan ga ik is kijken of ik root kan krijgen.

Heb me iphone maar verkocht omdat ik hem gewoon simpel weg niet meer gebruikte!

http://www.android.com/intl/nl/media/goodies.html wallpapersss!
The cake is a lie!
pi_67280849
wat is de reden dat je hem graag root wilt hebben??
welke extras levert het op??
everyone's a critic...
even you ! !
pi_67283288
Ik denk dat het een typisch gevalletje "BECAUSE I CAN!" is.
pi_67286242
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Na niet echt. om custom roms te draaien heb je root access nodig dacht ik.... O.A. roms met multitouch geactiveerd etc..
pi_67287574
Nou, er zijn een aantal redenen waarom root acces handig was om te verkrijgen:

- Internet tethering
- Auto rotate
- Multitouch
- Unlocken van G1
- en nog een paar kleine dingen.

Nu zijn er al een boel van die dingen ook mogelijk met een niet geroote G1, dus zoveel voordeel haal je er niet meer uit. Al kan ik niet zonder autorotate, en draadloos tetheren en multitouch zoomen.
Immer.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:41:16 #52
65490 whoops
pi_67351939
Wat ik trouwens wel een gemis vind is dat je niet de mogelijkheid hebt om bij je contacts de eigenschap 'verjaardag' op te slaan, die vervolgens in je calendar komen. Dat kon met m'n nokia altijd wel...
pi_67353447
Hoe goed is je Java?
pi_67354056
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:41 schreef whoops het volgende:
Wat ik trouwens wel een gemis vind is dat je niet de mogelijkheid hebt om bij je contacts de eigenschap 'verjaardag' op te slaan, die vervolgens in je calendar komen. Dat kon met m'n nokia altijd wel...
Hmmm zag wel 'ebobirthday' staan bij de apps, wellicht is dat wat je zoekt?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:45:34 #55
65490 whoops
pi_67355967
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:31 schreef LintuxCx het volgende:
Hoe goed is je Java?
Haha, ja niet zo goed . Maar ik ga begin april een Java cursus doen (SCJP)
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hmmm zag wel 'ebobirthday' staan bij de apps, wellicht is dat wat je zoekt?
Volgens mij komt dit aardig in de richting, thanks!

Ik zie de verjaardagen alleen nog niet in m'n calendar staan.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:16:27 #56
189961 ex
aperture science
pi_67357093
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:47 schreef LintuxCx het volgende:
Totaal niet.
  • zelf updates draaien.
  • Wifi Tethering (werkt echt heel goed)

Waren voor mij de reden om het te doen. Als dit native onder android had gekunt (de versie de we hier krijgen) had ik het nooit gedaan.

Het is gelukt trouwens, niet zo heel lastig, en nu zo 2 dagen gebruiken bevalt het prima. Wel krom dat om een linux telefoon te kraken, ik een windows mobile device nodig had , maar goed.
  • The cake is a lie!
    pi_67383674
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef ex het volgende:

[..]

Totaal niet.
  • zelf updates draaien.
  • Wifi Tethering (werkt echt heel goed)

Waren voor mij de reden om het te doen. Als dit native onder android had gekunt (de versie de we hier krijgen) had ik het nooit gedaan.

Het is gelukt trouwens, niet zo heel lastig, en nu zo 2 dagen gebruiken bevalt het prima. Wel krom dat om een linux telefoon te kraken, ik een windows mobile device nodig had , maar goed.
  • Heb jij een betaalde versie van Qmat gebruikt of de gratis versie?
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:48:19 #58
    170462 Stinosss
    You can see a lot by just look
    pi_67385364
    Hoeveel kost zon G1 nou als lost toestel ?
    pi_67385883
    Ehm, dan zul je een Developer Phone moeten bestellen bij Google. Zelfde beestje iets andere naam en root acces in firmware. Kost denk ik totaal met shipping een euro of 400/450 [Dollarkoers]

Verder zijn er geloof ik nu ook landen bijgekomen waar hij niet meteen aan een abonnement vastzit. dus een Italiaanse moet je ook op de kop kunnen tikken. Er komen ook een heleboel iphones uit Italie.

@ Stonedking, ik heb wel een eerdere versie van qmat voor je. Is nog een freeware verise. pm maar voor info [geldt ook voor andere mensen]
    Immer.
      donderdag 26 maart 2009 @ 13:29:44 #60
    189961 ex
    aperture science
    pi_67427816
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:52 schreef StonedKinG het volgende:

[..]

Heb jij een betaalde versie van Qmat gebruikt of de gratis versie?
    Ik heb betaald . Ik las ergens dat er geen gratis versie meer was die het ondersteunde, en aangezien die licenties per hardware worden uitgereikt is het ook niet te kraken.. Of misschien is dat wel zo en zit ik er naast maar heb zelf gewoon netjes 20 euro betaald !
    The cake is a lie!
    pi_67431447
    Mij is het inmiddels gelukt met een oude gratis versie Daar zit de goldcard generation voor de Dream nog wel in
    pi_67432794
    mij ook, heb em ook eventueel wel te sharen, tis immers freeware.
    Immer.
    pi_67462146
    Hier staat ie onder andere
    pi_67462534
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 14:09 schreef StonedKinG het volgende:
    Hier staat ie onder andere
    Stond inmiddels.. zou je hem kunnen sharen? Misschien kan ik hem wel een mooi fijn plaatsje geven op usenet waar die niet zo snel eraf wordt gehaalt .
    pi_67465074
    http://rapidshare.com/files/214170367/banaan.zip.html

banaan.zip is om te voorkomen dat ie in google verschijnt
    pi_67470482
    Je bent een held, bedankt!
      zondag 29 maart 2009 @ 03:02:21 #67
    77057 WPA
    punk4ever
    pi_67511168
    Misschien ligt het aan mijn toestel, maar vooralsnog ben ik zwaar ontevreden over de G1.
    Hiervoor had ik een Sony Ericksson k800i en ik overweeg toch om maar weer terug te gaan naar de T9-hel. Ik heb enorme spijt van mijn keuze.

Voorop gesteld dat telefoneren bij mij pas op de 5e plaats komt, vind ik het even goed hoogst irritant dat ik te pas en te onpas geen ontvangst heb. Soms valt mijn verbinding gewoon weg, en moet ik het toestel herstarten om weer verbinding te krijgen (maar vaak weet ik het niet eens. Dan ben ik 's avonds ergens in de binnenstad (Amsterdam) en kom ik thuis en begint mijn vrouw tegen me dat ze me de hele avond heeft geprobeerd te bellen. (Op de plekken waar ik dan ben, zoals mijn stamkroeg, had ik perfect verbinding met mijn k800i).

De camera is een rudimentair ding. Die hadden ze beter weg kunnen laten, dan maak je ook geen valse beloftes. Met zo'n camera kun je nu echt niet meer aankomen.

Verder moet er nog een hoop verbeterd worden aan de software en het OS, maar ik neem aan dat dat vanzelf komt. Ik kijk over een half jaar wel eens een keer; morgen neem ik mijn k800i uit pure ellende maar weer in gebruik. De komende twee jaar zal ik flink spijt hebben, vrees ik.
    Wild Punks Amsterdam
    pi_67536058
    De eerste HTC sinds ooit waar ik blij mee ben!

Ik heb de G1 nu eventjes geleend en ik moet zeggen dat hij me erg goed beviell. Nu nog een leuker jasje ervoor met oa een fijner keyboard en betere looks. SE Xperia + Android =
    url
    pi_67901566
    Kick

Heb sinds dinsdag ook de G1 en het bevalt me erg goed. Inmiddels heb ik via market de Skype applicatie geinstalleerd. Nu vroeg ik me alleen af of ik hiervoor moet betalen. Zo iets heb ik ergens gelezen, maar ik kan het nergens meer terugvinden.
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_67904055
    De Skype app is een scam. Die stuurt je gesprekken gewoon door naar een Skype inbelnummer. Niet aan beginnen dus, tenzij je veel gratis belminuten binnen Nederland hebt en naar het buitenland wil bellen.
    pi_67904531
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 19:19 schreef LintuxCx het volgende:
    De Skype app is een scam. Die stuurt je gesprekken gewoon door naar een Skype inbelnummer. Niet aan beginnen dus, tenzij je veel gratis belminuten binnen Nederland hebt en naar het buitenland wil bellen.
    Beetje jammer weer

Anyway... wat zijn de aanraders wat betreft software???
    pi_67904824
    Bonsai Blast is IMHO een leuk spel iig. En My Tracks vind ik wel cool (wel een batterij killer). Verder gebruik ik niet zo veel apps volgens mij.
    pi_67999309
    Yikes, een telefoon zonder fysiek toetsenbord. Op het scherm typen is leuk maar kan alleen foutloos bij één of soms twee aanslagen per seconde. Dat wil je toch niet?

Cupcake is iig okay. Het is zo ongeveer wat de eerste release eigenlijk had moeten zijn.
    pi_68000333
    Ben benieuwd, heb de JesusFreke ROM erop staan, wacht wel even tot die geupdate is...
    pi_68005817
    Ik zit er wel hevig aan te denken om vanavond ff zo'n magic port op mijn G1 te knallen. Volledig stable, en alleen nog maar kleine issue's..
    Immer.
    pi_68308766
    Wat heeft het porten naar een andere ROM voor gevolgen voor garantie en verzekeringen e.d.?
      maandag 27 april 2009 @ 13:46:33 #78
    65490 whoops
    pi_68421362
    Die batterij is echt huilen met de pet op ... Kunnen we in CupCake enige verbetering verwachten?
    pi_68423819
    Nee.

APNdroid installeren helpt. Het ding houdt constant een dataverbinding open en dat is nergens voor nodig. Met APNdroid kun je 't makkelijk aan en uit zetten.
    pi_68428545
    met apndroid bijna 2 dagen
    Immer.
      maandag 27 april 2009 @ 18:26:46 #81
    65490 whoops
    pi_68430992
    Cool, die heb ik er op staan, eens kijken of hij het nu langer volhoudt
    pi_68470151
    sinds een weekje heb ik nu ook de G1
    bevalt erg goed
    batterij is drama... maar daar leer ik steeds beter mee om te gaan... useful switch is hiervoor wel een bruikbare app

hebben jullie andnav2 al geprobeerd? ik nog niet getest (t-mobile + web n walk abo is nog niet ingegaan)
    maar thuis met wifi denkt andnav2 dat ik zo'n 20 km verderop zit
    There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
      dinsdag 28 april 2009 @ 19:19:29 #83
    124912 Henk-B
    Dus, fok jou dan!
    pi_68470794
    nav4all is een goed alternatief.

Binnenhalen via de browser op http://www.nav4all.nl/site2/www.nav4all.nl/dut/index.php
    Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
    pi_68470904
    andnav werkt goed, maar binnenshuis is de gps gewoon waardeloos.
    nav4all vond ik persoonlijk dan weer een drama.

verder net de 1.5 update geïnstalleerd, eerste indruk is dat ie een stuk sneller is
      dinsdag 28 april 2009 @ 20:22:31 #85
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68473372
    Gister G1 gehaald, tot nu toe redelijk tevreden! Batterij gaat alleen behoorlijk snel inderdaad, da's wel jammer, is hier een app voor die dit verhelpt?

Edit: APNdroid aan het downloaden, al weet ik niet precies hoe het werkt... Ben benieuwd

[ Bericht 39% gewijzigd door Omnifacer op 28-04-2009 20:31:26 ]
    pi_68474032
    1.5 is ook sneller, merkbaar sneller browsen ook. En gelikter, en ook betere camera.

Battery life kan ik erg mee leven... Heb nu iig met 1.5 geen APNdroid nodig om prima een gehele dag mee door te komen..
    Immer.
      dinsdag 28 april 2009 @ 21:01:41 #87
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68475117
    Wat is 1.5? En wat is Battery Life?
    pi_68475713
    Ik heb het ding sinds gisteren en ben er dolblij mee!
    Geweldig apparaat om duidelijke redenen.

Nadelen vind ik:

• Batterij snel leeg (maar zit er ook uren per dag op te kutten)
  • Standaard HTC oortjes niet zo'n goed geluid
  • Geen auto rotate scherm
  • Geen filetransfer met bluetooth.
  • Apps niet makkelijk af te sluiten om geheugen vrij te maken

In 1.5 zou een hoop al verbeterd moeten zijn.

Toffe en kwalitatief goed apps vind ik:

• Bubble (waterpas)
  • Buienradar
  • Draw! (tekenen)
  • GPS Status (toont enorm veel info over je GPS, snelheid, G-meter, etc)
  • My Tracks (je route naar je werk vastleggen in map en je gemiddelde snelheid en top enzo bekijken)
  • Stopwatch (simpel en doeltreffend)
  • Xtremelabs Speedtest (test je 3G verbinding)
  • Hungry! (boodschappenlijstje)
  • aTrackDog (apps updaten, openen en verwijderen)
  • NU (NU.nl)
  • Solitaire
  • WeatherBug (er moet een betere zijn, maar die heb ik nog niet gevonden)
  • Close Everything (sluit programma's, lijkt niet helemaal goed te werken soms)

Apps als ShopSavvy zijn leuk, maar veel meer dan de titel van een boek oid lijkt hij niet te vinden.
    Nederland is nog wat te klein daarvoor. In New York zal het leuker zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door mighty_myte op 28-04-2009 21:19:59 ]
  • Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_68476067
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 21:01 schreef Omnifacer het volgende:
    Wat is 1.5? En wat is Battery Life?
    1.5 is de nieuwe versie van het Android OS die binnenkort uitkomt.
    battery life is hoe lang je accu het doet (duh )
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    pi_68477847
    ik krijg hotmail pop3 trouwens niet aan de praat.
    zal nog eens doorzoeken.
      dinsdag 28 april 2009 @ 22:48:25 #91
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_68480169
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 21:58 schreef mighty_myte het volgende:
    ik krijg hotmail pop3 trouwens niet aan de praat.
    zal nog eens doorzoeken.
    Op deze manier deed hij het bij mij:
    quote:
    ik heb namelijk hotmail nu werkend op mijn android.. Het is grotendeels zoals op deze site vermeld.. alleen moet er 1 poort anders.. de outgoing poort moet worden poort 587
    dus compleet...
    Ga naar Email >menu > Add account > [Emailadres] > [Wachtwoord]> next > POP3 account > [username (emailadres)] > wachtwoord (staat al ingevuld) > POP3 server is POP3.live.com > poort 995 > Security type SSL (always) > Delete email from server (wat je zelf wilt) > Next > Server instellingen worden opgehaald.

Voor uitgaande server wijst het vanzelf en SMTP server wordt SMTP.live.com, Poort 587
    Security type is TLS
    pi_68480263
    Ik wil deze telefoon Maar heb net 5 maanden geleden een 2 jarig abonnement afgesloten..
    pi_68482890
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 22:50 schreef Bonger1911 het volgende:
    Ik wil deze telefoon Maar heb net 5 maanden geleden een 2 jarig abonnement afgesloten..
    Leer je lesje bij deze, nooit langer dan een jaar een abo afsluiten ivm goedkoper, andere provider, nieuwe telefoon, verhuizing naar buitenland, etc etc.
    pi_68483549
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 23:59 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Leer je lesje bij deze, nooit langer dan een jaar een abo afsluiten ivm goedkoper, andere provider, nieuwe telefoon, verhuizing naar buitenland, etc etc.
    Tsja, maar een eenjarig abo kost wel een stuk meer centen...
    pi_68483568
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 22:48 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Op deze manier deed hij het bij mij:
    [..]

dankje, het is gelukt!
    for the record:

pop3.live.com
    poort 995
    SSL (always)

smtp.live.com
    poort 587
    TLS (always)
    pi_68484073
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 00:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

Tsja, maar een eenjarig abo kost wel een stuk meer centen...
    gelukkig bulk ik van de centen
    pi_68491840
    wat bedoelen jullie eigenlijk met auto rotate, wat met de volgende update mogelijk zou moeten zijn?

wat ik me daarbij voorstel is dat het scherm automatisch meedraait aan de hand van de positie van je telefoon... maar dat doet ie toch al?
    There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
    pi_68493180
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:29 schreef droomkoningin het volgende:
    wat bedoelen jullie eigenlijk met auto rotate, wat met de volgende update mogelijk zou moeten zijn?

wat ik me daarbij voorstel is dat het scherm automatisch meedraait aan de hand van de positie van je telefoon... maar dat doet ie toch al?
    dat doet hij dus niet.
    alleen als je het toetsenbord uitklapt.
    pi_68493469
    verrek, je hebt gelijk... bij sommige applicaties trouwens wel, zoals nswplayer
    blijkbaar heb ik t nog niet eerder gemist
      woensdag 29 april 2009 @ 13:33:39 #100
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_68496293
    * Eilanden heeft ook sinds vrijdag een G1 en blij mee! Heb al diverse applicaties geinstalleerd, maar zal de suggesties hierboven ook eens goed bekijken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')