quote:De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders is volgens een peiling van Maurice de Hond de grootste partij als er nu verkiezingen zouden zijn. Het is voor het eerst dat in een peiling de PVV de meeste zetels haalt.
Volgens De Hond zou Wilders' partij op 27 zetels uitkomen,één meer dan het CDA. De PvdA staat bij De Hond op 21;D66 is met 19 zetels de vierde partij.
Sinds het gerechtshof zes weken geleden bepaalde dat Wilders vervolgd moet worden, steeg het zetelaantal van de PVV bij De Hond met tien. Wilders kwam ook in het nieuws doordat hem de toegang tot Groot-Brittannië werd ontzegd.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...ingdehond.html
Mede mogelijk gemaakt door het falende overheidsbeleid ten aanzien van immigranten.quote:Op zondag 1 maart 2009 07:16 schreef Pacmaniac het volgende:
Zegt wel weer genoeg over het niveau van de gemiddelde Nederlander.
Het ligt allemaal veel minder gecompliceerd . Wilders is de laatste tijd vaak in het nieuws geweest. Is aangeklaagd door die Spong , geweigerd in Engeland enz enzquote:Op zondag 1 maart 2009 07:15 schreef ES57 het volgende:
[..]
Allah moet knarsetandend toekijken hoe Wilders minister-president van het ongelovige Nederland wordt. De Barmhartige is totaal niet bij machte het tij te keren.
Maar enfin, de geschiedenis begint zich inderdaad te herhalen ...... en de enige die daar nog verandering in kan brengen is Wilders.
Mensen die het gevaar van deze tijd, de islamisering, niet willen inzien zijn inderdaad dom en naief en moeten als ze zich zo graag met een andere cultuur willen verrijken maar lekker emigreren maar laat ons kikkerlandje lekker Nederlands en met rust.
Het belangrijkste is dat het doorzet dat mensen gewoon trots gaan zeggen dat ze op de PVV stemmen. Het breekpunt is daar; iedereen geeft toe dat er nog maar één heel belangrijk issue is om het land voor onze kinderen fijn te houden.
Nee, ik ben geen Wildersfan maar ik heb wel sterk dat onderbuikgevoel van 'en nou is het genoeg'. Ik denk dat veel Nederlanders dat hebben omdat gevestigd links (Balkenende, Pechtold en vooral f.ck.ng Femke Halsema) weigert de maatschappelijke problemen te benoemen zoals ze zijn. Omdat er geen alternatieven zijn, gaat Wilders dus erg groot worden. Het omslagpunt is bereikt, de rek is eruit.
Die Halal-meid die de crash overleefde zat bij Pauw en Witteman en noemde de hulpverlening "typisch Nederlands" eerst veel praten en overleggen en dan pas handelen. Dat klopt, dit land heet namelijk Nederland. We denken hier na voordat we überhaupt iets doen omdat dat het eindresultaat gunstig beinvloedt. Eerst nadenken en pas dan met je emotionele harses gaan gillen, niet andersom. 't Is even wennen ...
Ik verwacht dat als Wilders aan de macht komt, de vele Berberse straatterroristen die Nederlandse steden, dorpen, treinen, bussen, zwembaden en winkelcentra onveilig maken, een heel ellendig leven tegemoet gaan.
Ja en Wilders is onze verlosserquote:Op zondag 1 maart 2009 07:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mede mogelijk gemaakt door het falende overheidsbeleid ten aanzien van immigranten.
Hitler kon ook zo goed lullen en dat heeft 'm ook aardig wat opgeleverd.quote:Op zondag 1 maart 2009 07:29 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja en Wilders is onze verlosser![]()
D66 gaat het goed doen. Pechtold puike kerel met goede plannen.
Weet je wat mij opvalt ? Kan aan mij liggen hoor. Zodra een politicus op tv (P & W etc) een "sterk" optreden heeft ( sterk in de verbale zin niet inhoud) dat ze dan opeens 5 zetels stijgen. Komen ze dan ook nog in het journaal en de kranten weer + 5 .
D66 krijgt opeens ook + 8 zetels nadat we Pechtold afgelopen weken in zowel DWDD als P & W hebben zien optreden.
We moeten de media niet overschatten hoor. Mn reet. Stelletje simpele zielen.
Ja en wat heeft dat ons opgeleverd?quote:Op zondag 1 maart 2009 07:31 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Hitler kon ook zo goed lullen en dat heeft 'm ook aardig wat opgeleverd.
Als je zo weinig van democratie begrijpt ....hou dan gewoon je mond.quote:Op zondag 1 maart 2009 07:25 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het ligt allemaal veel minder gecompliceerd .
[.]
We hebben momenteel wel andere zorgen dat dat sfeerverpestende mocro volk. Laat Wilders oprotten en de mensen die op hem wilden stellen levenslang ontzegging geven van elke vorm van participatie in het democratisch bestek. Als je zo met je rechten omgaat verdien je het gewoon niet.
Gutquote:Op zondag 1 maart 2009 07:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als je zo weinig van democratie begrijpt ....hou dan gewoon je mond.
Tja, en die peilingen hebben uiteindelijk nog invloed ook op het stemgedrag van de zwevende kiezer.quote:Op zondag 1 maart 2009 07:29 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja en Wilders is onze verlosser![]()
D66 gaat het goed doen. Pechtold puike kerel met goede plannen.
Weet je wat mij opvalt ? Kan aan mij liggen hoor. Zodra een politicus op tv (P & W etc) een "sterk" optreden heeft ( sterk in de verbale zin niet inhoud) dat ze dan opeens 5 zetels stijgen. Komen ze dan ook nog in het journaal en de kranten weer + 5 .
D66 krijgt opeens ook + 8 zetels nadat we Pechtold afgelopen weken in zowel DWDD als P & W hebben zien optreden.
We moeten de media niet overschatten hoor. Mn reet. Stelletje simpele zielen.
Dit klinkt dan weer erg als Wilders.quote:Op zondag 1 maart 2009 07:25 schreef Pacmaniac het volgende:
We hebben momenteel wel andere zorgen dat dat sfeerverpestende mocro volk. Laat Wilders oprotten en de mensen die op hem wilden stellen levenslang ontzegging geven van elke vorm van participatie in het democratisch bestek. Als je zo met je rechten omgaat verdien je het gewoon niet.
Ik heb ook een hekel aan Marokkanen die de sfeer verneuken en letterlijk op onze samenleving schijten. Maar hebben we nou echt iemand als Wilders nodig om dit op te lossen?quote:Op zondag 1 maart 2009 07:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Tja, en die peilingen hebben uiteindelijk nog invloed ook op het stemgedrag van de zwevende kiezer.
Het werkt, en het werkt effectief.
En dan valt nog het meest op dat Wilders nooit in die programmas verschijnt, hij is altijd het nieuws waar
anderen dan weer een uitzending over maken.
Wat betreft het Marokkanen probleem ben ik het volledig met hem eens. Daarnaast is hij de enigste die er ECHT iets over durft te zeggen .quote:Op zondag 1 maart 2009 07:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit klinkt dan weer erg als Wilders.
Weet je wat het kost?quote:
Nee, maar Pechtold en Halsema zitten weer bij P&W om ach en wee te roepen.quote:Op zondag 1 maart 2009 08:07 schreef Alessandro het volgende:
Komen er ook weer kamervragen nu?
Tja, maar de PvdA, CDA en GroenLinks willen hem gerechtelijk vervolgen. En dat omdat de beste man een mening heeft die hij vanwege zijn politieke functie mag verkondigen (hij is volksvertregenwoordiger, weet je nog?).quote:Op zondag 1 maart 2009 08:06 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Weet je wat het kost?
Reken erop als hij aan de macht komt dat het constant code red is. Nog meer politiestaat achtige toestanden. Minder privacy etc. Doe mij maar een Hollandse Obama. Een bemiddelaar.
idd, want immers, links heeft altijd gelijkquote:Op zondag 1 maart 2009 08:21 schreef ES57 het volgende:
[..]
Tja, maar de PvdA, CDA en GroenLinks willen hem gerechtelijk vervolgen. En dat omdat de beste man een mening heeft die hij vanwege zijn politieke functie mag verkondigen (hij is volksvertregenwoordiger, weet je nog?).
Het publiek voelt feilloos aan wanneer linkse politici weer bezig zijn met het kaltstellen van hun vijanden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | CDA 26 34 41 PvdA 21 28 33 SP 18 17 25 VVD 17 17 22 PVV/Wilders 27 20 9 GroenLinks 11 9 7 ChristenUnie 5 6 6 D66 19 13 3 SGP 2 2 2 Partij vd Dieren 2 2 2 Verdonk 2 3 0 Andere Partijen 0 0 0 |
quote:Op zondag 1 maart 2009 08:21 schreef ES57 het volgende:
[..]
Tja, maar de PvdA, CDA en GroenLinks willen hem gerechtelijk vervolgen. En dat omdat de beste man een mening heeft die hij vanwege zijn politieke functie mag verkondigen (hij is volksvertregenwoordiger, weet je nog?).
Het publiek voelt feilloos aan wanneer linkse politici weer bezig zijn met het kaltstellen van hun vijanden.
Die weten verdomd goed waar ze op stemmen.quote:Op zondag 1 maart 2009 08:39 schreef Pacmaniac het volgende:
Alleen in dit geval heb ik niet het idee dat Wilders stemmers enig idee hebben waar ze op stemmen en welke gevolgen dit mogelijk heeft.
Wat een domme reactie.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:05 schreef Hyperdude het volgende:
Wilders is een domme sukkel.
De meeste stemmers zijn domme sukkels.
In een democratie is het niet zo raar dat sukkels op sukkels stemmen.
Hoe denk je dat ze dat met succes zullen gaan doen?quote:Op zondag 1 maart 2009 09:05 schreef ES57 het volgende:
Ondertussen worden in Nederland de straten, bussen, treinen, zwembaden, winkelcentra, etc. nog steeds geterroriseerd door Marokkanen. De huidige linkse partijen kunnen alleen schande spreken over deze toestanden, de PVV gaat deze problemen grondig aanpakken.
Ja eensch hoor. Maar denk je niet dat wee op dit moment veel grotere problemen hebben dan wat irritante kut Marokkaantjes die de sfeer verzieken?quote:Op zondag 1 maart 2009 09:05 schreef ES57 het volgende:
Ondertussen worden in Nederland de straten, bussen, treinen, zwembaden, winkelcentra, etc. nog steeds geterroriseerd door Marokkanen. De huidige linkse partijen kunnen alleen schande spreken over deze toestanden, de PVV gaat deze problemen grondig aanpakken.
Zelfde redenatie kan je loslaten op Balkenende, Bush, Chavez, Obama etc.quote:
Helemaal mee eens. Maar de huidige politieke partijen oogsten storm nadat zij wind hebben gezaaid.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:11 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja eensch hoor. Maar denk je niet dat wee op dit moment veel grotere problemen hebben dan wat irritante kut Marokkaantjes die de sfeer verzieken?
Huizenmarkt die in mekaar dondert . Massa ontslagen , kredietcrisis enz.
Dan zouden we Wilders aan de macht helpen voor om dat Marokkanen probleem op te lossen (als dat al een twee drie op te lossen is) en vervolgens gaat ons land totaal naar de tering omdat andere dingen liggen te versloffen?
Streng straffen, het leger de Vogelaarwijken insturen en alle raddraaiers oppakken, berechten en het land uitzetten.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ze dat met succes zullen gaan doen?
In godsnaam, zie je het al voor je. Hij kan niet eens door een deur met andere politici. Dat wordt een grote relbende.quote:Op zondag 1 maart 2009 08:23 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vind het een goed signaal, maar van mij hoeft Geert zeker geen MP te worden.
tsja, en als je dan met jou (en de andere Wildersianen) over het milieu begint dan doe je precies hetzelfde(ontkennnig etc)quote:Op zondag 1 maart 2009 09:14 schreef ES57 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar de huidige politieke partijen oogsten storm nadat zij wind hebben gezaaid.
Zie mijn vorige post ..... houd op met dat politiek-correcte gelul a la Pechtold/Halsema, pak de problemen die met immigratie te maken kordaat aan.
Het bij voorbaat elke aanhanger van het wilders-electoraat als 'dom' bestempelen zal eerder leiden tot meer dan minder stemmen op die partij. Sowieso getuigt het natuurlijk niet van veel intelligentie waneer je er bij voorbaat vanuit gaat dat mensen die een afwijkende mening hebben van de jouwe dom zijn.quote:Op zondag 1 maart 2009 07:45 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Gut
Daar is ie dan. De eerste Wilders stemmer. Ik erger me gewoon aan domheid van mensen als jij. Niemand is gebaat bij Wilders. Nederland is van nature een land met veel (internationale) handelsbetrekkingen . Mensen die in overwegend islamitische (niet alleen Abu Dabi maar er zijn ook veel Aziatische landen met een moslim cultuur kunnen dan wel inpakken)
Daarnaast reken erop als Wilders aan de macht komt de sfeer er alleen maar kutter op wordt en er helemaal niks oplevert.
Als de PVV daadwerkelijk de grootste partij mocht worden ben ik weg hier. Geen zin in eenals premier.
Volgende week is Wilders ook in het nieuws.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In godsnaam, zie je het al voor je. Hij kan niet eens door een deur met andere politici. Dat wordt een grote relbende.
Gelukkig zeggen deze peilingen van de Hond niks over de daadwerkelijke uitslag van de verkiezingen. Volgende week is een andere politici in het nieuws en haalt die weer de meeste stemmen.
Ja, daar zorgt ie wel voor. Maar hij is niet de enige politici in het nieuws. En dat de helft van de Nederlanders PVV stemt, gaat er bij mij niet in. Waarop baseert die Maurice de Hond z'n peilingen?quote:Op zondag 1 maart 2009 09:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgende week is Wilders ook in het nieuws..
Hoezo zou iedereen met een afwijkende mening dom zijn? Er zijn heel wat users met een afwijkende mening die ik niet als dom zou willen betitelen. Alleen sommigen zijn dat wel. Waaronder een zeer groot segment Wilders triomfantelijken. Wilders is namelijk op sociaal-economisch gebied wrs voorstander van een forse versobering zo niet afschaffing van sociale voorzieningen... Het grote segment van zijn volgelingen snijdt in de eigen vingers door Wilders te steunen, want is wrs voor een groot deel afhankelijk van sociale voorzieningen. Dus in wezen zijn die mensen dom...quote:Op zondag 1 maart 2009 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het bij voorbaat elke aanhanger van het wilders-electoraat als 'dom' bestempelen zal eerder leiden tot meer dan minder stemmen op die partij. Sowieso getuigt het natuurlijk niet van veel intelligentie waneer je er bij voorbaat vanuit gaat dat mensen die een afwijkende mening hebben van de jouwe dom zijn.
Of denk je werkelijk dat de helft van stemgerechtigd Nederland te dom is om te poepen?
De Hond komt op 27 zetels van de 150, dat betekent dat ongeveer 1 op de 6 Nederlanders op Wilders stemt, lang niet de helft dus.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, daar zorgt ie wel voor. Maar hij is niet de enige politici in het nieuws. En dat de helft van de Nederlanders PVV stemt, gaat er bij mij niet in. Waarop baseert die Maurice de Hond z'n peilingen?
27/150 is ook maar 0,18 idd.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, daar zorgt ie wel voor. Maar hij is niet de enige politici in het nieuws. En dat de helft van de Nederlanders PVV stemt, gaat er bij mij niet in. Waarop baseert die Maurice de Hond z'n peilingen?
Wilders weet handig met rol van underdog om te gaan . Wellicht herinner je nog de kortstondige populariteit nog van de LPF, die verzilverden de moord op Fortuyn ook zo goed.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 maart 2009 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het bij voorbaat elke aanhanger van het wilders-electoraat als 'dom' bestempelen zal eerder leiden tot meer dan minder stemmen op die partij. Sowieso getuigt het natuurlijk niet van veel intelligentie waneer je er bij voorbaat vanuit gaat dat mensen die een afwijkende mening hebben van de jouwe dom zijn.
Of denk je werkelijk dat de helft van stemgerechtigd Nederland te dom is om te poepen?
Hij piekt te vroeg inderdaadquote:Op zondag 1 maart 2009 09:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
27/150 is ook maar 0,18 idd.
Maar goed het duurt nog lang, als het kabinet tenminste niet eerder valt, voordat er nieuwe verkiezingen komen. Neemt niet weg dat hij al behoorlijk lang de aandacht op zich gevestigd weet.
Nu doe je dus precies hetzelfde, suggeren dat het grootste deel van zijn achterban in de sociale en financiele onderklasse zou zitten. Terwijl dat toch mensen zijn die het van de PVDA moeten hebben en dat ook weten.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo zou iedereen met een afwijkende mening dom zijn? Er zijn heel wat users met een afwijkende mening die ik niet als dom zou willen betitelen. Alleen sommigen zijn dat wel. Waaronder een zeer groot segment Wilders triomfantelijken. Wilders is namelijk op sociaal-economisch gebied wrs voorstander van een forse versobering zo niet afschaffing van sociale voorzieningen... Het grote segment van zijn volgelingen snijdt in de eigen vingers door Wilders te steunen, want is wrs voor een groot deel afhankelijk van sociale voorzieningen. Dus in wezen zijn die mensen dom...
Dan ga je er al bij voorbaat vanuit dat alleen de sociale onderlaag op Wilders stemt. Gezien de huidige peiling is dat een foute veronderstelling.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo zou iedereen met een afwijkende mening dom zijn? Er zijn heel wat users met een afwijkende mening die ik niet als dom zou willen betitelen. Alleen sommigen zijn dat wel. Waaronder een zeer groot segment Wilders triomfantelijken. Wilders is namelijk op sociaal-economisch gebied wrs voorstander van een forse versobering zo niet afschaffing van sociale voorzieningen... Het grote segment van zijn volgelingen snijdt in de eigen vingers door Wilders te steunen, want is wrs voor een groot deel afhankelijk van sociale voorzieningen. Dus in wezen zijn die mensen dom...
Ik zie jou ook zeer emotioneel reageren op dit vraagstuk. Waarom zou jouw stem dan wel doordacht zijn?quote:Op zondag 1 maart 2009 09:40 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Mwoah we hebben een keer een topic gehad over de herinvoering van het referendum aangaande alle belangrijke beslissingen die de regering nu (deels zonder onze toestemming) gewoon neemt (JSF, oorlog in Afghanistan , Betuwelijn , rookverbod , legitimatieplicht etc)
De conclusie was toch wel een beetje dat het bijzonder onverstandig zou zijn om de macht ECHT terug te geven aan het volk omdat deze veelal reageren vanuit emotie ipv uit verstand.
Je bedoelt zoals de huidige generatie babyboomers de rest met een kater achterlaat. Ook een generatie die niet echt als 'dom' te betitelen was.quote:Bijvoorbeeld een maatregel die nu in zou moeten gaan maar zou betekenen dat mensen (bijvoorbeeld) extra moeten betalen zou er nooit doorheen komen. Tegelijkertijd kan een dergelijke maatregelen over een langer tijdsbestek wel weer van absolute noodzaak zijn om onze (klein)kinderen niet met enorme schulden achter te laten.
Ik denk dat je het intellect van de sociale bovenlaag een beetje overschat. Of in ieder geval de nobele intenties van deze groep die natuurlijk net zo egoïstisch is als de sociale onderlaag maar het alleen beter weet te verkopen.quote:Ik durf te stellen dat mensen die op Wilders stemmen gemiddeld gezien zich over het algemeen gezien aan de onderlaag van de samenleving bevinden .![]()
Zie het recente artikel in de volkskrant.quote:Laat iemand daar maar eens onderzoek naar doen . Mocht er een andere uitslag zijn dan neem ik alles wat ik eerder gezegd heb hier onmiddelijk terug
Ik baseer mijn mening over de domheid van Wildersstemmers eigenlijk alleen op het feit dat behalve zijn kruistocht tegen de Islam er geen enkel geluid klinkt hoe te handlen met andere(lees meer nijpende) problemen die ons land momenteel kent.quote:Op zondag 1 maart 2009 09:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie jou ook zeer emotioneel reageren op dit vraagstuk. Waarom zou jouw stem dan wel doordacht zijn?
[..]
Je bedoelt zoals de huidige generatie babyboomers de rest met een kater achterlaat. Ook een generatie die niet echt als 'dom' te betitelen was.
[..]
Ik denk dat je het intellect van de sociale bovenlaag een beetje overschat. Of in ieder geval de nobele intenties van deze groep die natuurlijk net zo egoïstisch is als de sociale onderlaag maar het alleen beter weet te verkopen.
[..]
Zie het recente artikel in de volkskrant.
Tja, beetje domme retoriek deze post, zie mijn laatste zin hoe eenvoudig het is.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:10 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ik baseer mijn mening over de domheid van Wildersstemmers eigenlijk alleen op het feit dat behalve zijn kruistocht tegen de Islam er geen enkel geluid klinkt hoe te handlen met andere(lees meer nijpende) problemen die ons land momenteel kent.
Als je geen verschil in volgorde van prioriteit kunt beredeneren tussen bijvoorbeeld 1)kredietcrisis 2) Marokkanenproblematiek dan lijkt mij dat je niet moeders slimste bent.
O wacht. Als de Marokkanen weg zijn uit Nederlands lossen andere zaken zich vanzelf op
Maar ditzelfde geld natuurlijk voor de mensen die hier Wilders zit te bejubelen en meent dat andere partijen niets te melden hebben over aanpak van rotjochies.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, beetje domme retoriek deze post, zie mijn laatste zin hoe eenvoudig het is.
Er staat op de website van de informatie over de aanpak van de kredietcrisis.
Die andere partijen zijn al jaren aan de macht. Dus de Wilders aanhangers hebben historisch gezien iets meer recht van spreken mbt deze frustratie.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar ditzelfde geld natuurlijk voor de mensen die hier Wilders zit te bejubelen en meent dat andere partijen niets te melden hebben over aanpak van rotjochies.
Wat grappig hoe hier de pot de ketel verwijtquote:Op zondag 1 maart 2009 10:27 schreef Lemmeb het volgende:
Ah, hier is dus het topic vol met linkse jankzakjes die niet verder komen dan "Wildersstemmers zijn dom. Ze zijn dom, dat zeg ik je, stemmers op Wilders zijn dom!" Kan ook niet anders natuurlijk, dit is immers POL.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, beetje domme retoriek deze post, zie mijn laatste zin hoe eenvoudig het is.
Er staat op de website van de informatie over de aanpak van de kredietcrisis. Overigens zie ik de zittende regering ook niet veel meer doen dan in rap tempo de staatsschuld verhogen door het geld pompen in private ondernemingen. Als dat het antwoord moet zijn kan je bijna beter hopen op een regering die zijn schouders erover ophaalt.
En om jouw stijl te eindigen
"Ow wacht, als we 30 miljard in banken pompen zal de problematiek met allochtonen vanzelf verdwijnen."
Vertel...quote:Op zondag 1 maart 2009 10:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat grappig hoe hier de pot de ketel verwijt
En dan Wilders fascitoïde neigingen toedichten. Right.quote:Op zondag 1 maart 2009 07:25 schreef Pacmaniac het volgende:
Laat Wilders oprotten en de mensen die op hem wilden stellen levenslang ontzegging geven van elke vorm van participatie in het democratisch bestek. Als je zo met je rechten omgaat verdien je het gewoon niet.
Die hebben ze dus wel. Zie de website. Het is dus een foute veronderstelling van jouw zijde dat de PVV er niets over te melden heeft. Het feit dat de allochtonen problematiek al jaren gierend uit de klauwen aan het lopen is en de traditionele regeringspartijen blijkbaar geen afdoende antwoord hebben is een feit.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:29 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?
De zittende regering doet tenminste iets. Had Bos de banken moeten laten omvallen dan? Ik zit bij ING mooi was dat geweest . Mijn spaarcentjes en geld verdwenen! Misschien zijn er andere/betere oplossingen maar wat Wilders doet vind ik erg goedkoop scoren. Inspelen op onderbuikgevoelens een beetje provoceren maar zelf ook geen standpunten of ideeen hoe we het dan beter zou moeten.
Wie zegt dat dit de piek is? Ik vind voornamelijk jouw posts getuigen van veel emotioneel gehuil en weinig doordachts. Dat wat je de gemiddelde Wilders stemmer verwijt dusquote:Anyway positief dat die nu piekt hebben we er straks geen last van tijdens de echte verkiezingen
Laat hem eerst met een fatsoenlijk partijprogramma komen. Als je op iemand stemt die alleen maar roept Moslims moeten weg Moslims moeten weg ben je idd gewoon dom.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:27 schreef Lemmeb het volgende:
Ah, hier is dus het topic vol met linkse jankzakjes die niet verder komen dan "Wildersstemmers zijn dom. Ze zijn dom, dat zeg ik je, stemmers op Wilders zijn dom!" Kan ook niet anders natuurlijk, dit is immers POL.
Dat dus. Mensen stemmen vanuit hun emoties op Wilders. Als er morgen CBS cijfers komen dat Marokkanen het beter doen dan voorheen in het RTL nieuws verliest hij er 5. Komt er een onderwerp over overlast veroorzakende Marokkanen in Utrecht + 5quote:Op zondag 1 maart 2009 10:30 schreef Montov het volgende:
4.5 jaar geleden stond Wilders ook al eens op 30 zetels, na de moord op Van Gogh. Daarna verdween Wilders even uit het nieuws en zakte het in tot 2. Uiteindelijk wist hij bij de verkiezingen nog iets te klimmen naar 9.
Alles hangt af van hoeveel aandacht Wilders krijgt. Zodra Wilders echt de kans krijgt om te regeren zal het net als de LPF aflopen.
De enige reden dat het met de LPF is afgelopen zoals het nu gegaan is komt door de brute moord op de lijsttrekker.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:30 schreef Montov het volgende:
4.5 jaar geleden stond Wilders ook al eens op 30 zetels, na de moord op Van Gogh. Daarna verdween Wilders even uit het nieuws en zakte het in tot 2. Uiteindelijk wist hij bij de verkiezingen nog iets te klimmen naar 9.
Alles hangt af van hoeveel aandacht Wilders krijgt. Zodra Wilders echt de kans krijgt om te regeren zal het net als de LPF aflopen.
Iedereen die pro Wilders is kan ik per definitie niet serieus nemen. Mijn welgemeende excuses daarvoorquote:Op zondag 1 maart 2009 10:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die hebben ze dus wel. Zie de website. Het is dus een foute veronderstelling van jouw zijde dat de PVV er niets over te melden heeft. Het feit dat de allochtonen problematiek al jaren gierend uit de klauwen aan het lopen is en de traditionele regeringspartijen blijkbaar geen afdoende antwoord hebben is een feit.
[..]
Wie zegt dat dit de piek is? Ik vind voornamelijk jouw posts getuigen van veel emotioneel gehuil en weinig doordachts. Dat wat je de gemiddelde Wilders stemmer verwijt dus
Ja, nee, dat gaat vast ook heel erg goed helpen om Wildersstemmers op andere gedachten te brengen!quote:Op zondag 1 maart 2009 10:35 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Iedereen die pro Wilders is kan ik per definitie niet serieus nemen. Mijn welgemeende excuses daarvoor
Maar Wilders stemmers reageren vanuit hun emotiesquote:Op zondag 1 maart 2009 10:35 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Iedereen die pro Wilders is kan ik per definitie niet serieus nemen. Mijn welgemeende excuses daarvoor
Hou toch op. Er waren voor de moord op Pim al dusdanig veel problemen in die partij dat het sowieso wel zou gaan falen. Dat had niet zozeer te maken met de moord op Pim meer met de egootjes binnen die partij.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De enige reden dat het met de LPF is afgelopen zoals het nu gegaan is komt door de brute moord op de lijsttrekker.
Het is juist erg triest dat er daarna door de gevestigde politiek weinig concreets gedaan is. Want met het verdwijnen van de LPF zijn de gevoelens onder het volk niet verdwenen naar nu blijkt. Ik zie liever een gecontroleerde politieke partij met een duidelijk standpunt zich over deze problematiek buigen en menselijk oplossen dan een volksgericht ontstaan.
En dan Wilders verwijten dat hij met niet werkbare oplossingen komt.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:35 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Idd. Ik reageer louter vanuit ratio . Zie mijn eerdere posts waarin ik e.e.a. onderbouw.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar Wilders stemmers reageren vanuit hun emoties
De enige rede dat de LPF zoveel stemmen had was juist door de brute moord.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De enige reden dat het met de LPF is afgelopen zoals het nu gegaan is komt door de brute moord op de lijsttrekker..
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:37 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hou toch op. Er waren voor de moord op Pim al dusdanig veel problemen in die partij dat het sowieso wel zou gaan falen. Dat had niet zozeer te maken met de moord op Pim meer met de egootjes binnen die partij.
Nee, sorry, met Marokkanen gaat het hier in Nederland nóóit meer goedkomen. Straks is er door de economische crisis geen geld meer om die groep nog langer te knuffelen en de politiek correcte hand boven het hoofd te houden, en dan wordt het van kwaad tot nog veel erger. Dan is het exit voor deze lieden.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:34 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat dus. Mensen stemmen vanuit hun emoties op Wilders. Als er morgen CBS cijfers komen dat Marokkanen het beter doen dan voorheen in het RTL nieuws verliest hij er 5. Komt er een onderwerp over overlast veroorzakende Marokkanen in Utrecht + 5
Ja dat is nu makkelijk roepen natuurlijk. Hoe dan ook, het ging voornamelijk om het gedeelte eronder. Met het verdwijnen van een partij neem je niet de gevoelens bij het volk weg. Of Wilders de juiste weg is of niet... hij spreekt een groot deel van de kiezers aan die blijkbaar van mening zijn dat er grote problemen zijn in desbetreffende hoek. Dat negeren en als 'dom' bestempelen lijkt me niet de meest constructieve houding.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:37 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hou toch op. Er waren voor de moord op Pim al dusdanig veel problemen in die partij dat het sowieso wel zou gaan falen. Dat had niet zozeer te maken met de moord op Pim meer met de egootjes binnen die partij.
Nee, LPF stond rond de 40 en haalde er 26, dankzij de moord.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:38 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
De enige rede dat de LPF zoveel stemmen had was juist door de brute moord.
De LPF had anders ook goed gescoord maar in mindere mate. Verder was met Fortuyn niet samen te werken dus de partij was op een of andere manier toch gecrashed.
Ik onderbouw niets wil je zeggen? Op die posts zie ik je alleen emotioneel reageren. Ik denk werkelijk dat je je eigen ratio ietwat overschat.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:38 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Idd. Ik reageer louter vanuit ratio . Zie mijn eerdere posts waarin ik e.e.a. onderbouw.
Volgens mij niet, volgens mij stonden ze de hele tijd rond die 26.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, LPF stond rond de 40 en haalde er 26, dankzij de moord.
een groot deel van deze lieden zijn Nederlanders met een Nederlands paspoort. Hoe ga je dat oplossen Lemmeb?quote:
heb je een bron??quote:Op zondag 1 maart 2009 10:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, LPF stond rond de 40 en haalde er 26, dankzij de moord.
Dat doet die toch ook niet? Waarom moet ik iemand die constant zichzelf herhaalt serieus nemen? Als ik die pauper op tv zie (of het nu bij P & W is of bij DH vandaag of Nova het gaat A L T i J D over zijn persoonlijke issues jegens Moslims )quote:Op zondag 1 maart 2009 10:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
En dan Wilders verwijten dat hij met niet werkbare oplossingen komt.
Nou ik denk dat het soort mensen in die fractie nog wel meer daaraan heeft geholpen. Zulke onbetrouwbare prutsers hadden ook een levende Fortuyn voor een onwerkbare situatie gezet.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De enige reden dat het met de LPF is afgelopen zoals het nu gegaan is komt door de brute moord op de lijsttrekker.
Het is mens eigen om de schuld af te schuiven...quote:Op zondag 1 maart 2009 10:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, dan verdwijnt Wilders.... en dan? Dan bestaan deze gevoelens opeens niet meer?
het zijn GEEN nederlanders. Vraag maar zelf aan ze wat ze zijn. Een nederlander ben je niet als je toevallig een nederlands paspoort hebt.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:41 schreef attila_de_hun het volgende:
een groot deel van deze lieden zijn Nederlanders met een Nederlands pasapoort. Hoe ga je dat oplossen Lemmeb?
kijk je eens vanuit de ratio reagerenquote:Op zondag 1 maart 2009 10:42 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat doet die toch ook niet? Waarom moet ik iemand die constant zichzelf herhaalt serieus nemen? Als ik die pauper op tv zie (of het nu bij P & W is of bij DH vandaag of Nova het gaat A L T i J D over zijn persoonlijke issues jegens Moslims )
Bovendien ben ik geen politicus. Ik hoef me niet bezig te houden met oplossingen. Die ambitie heb ik namelijk niet . Wilders wel. Maar die faalt daarin zo keihard. Laatst werd die geweigerd in Engeland en liep die weer te janken . Dat terwijl hij zelf van mening is dat mensen met een afwijkende mening Nederland niet binnen mogen komen . Wandelende contradictie die man
Ehm...jawel?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:43 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
het zijn GEEN nederlanders. Vraag maar zelf aan ze wat ze zijn. Een nederlander ben je niet als je toevallig een nederlands paspoort hebt.
Ja en? Dat doet niets af aan de feiten. Ik denk dat we serieus op een burgeroorlog afstevenen als er niet adequaat wat gedaan wordt.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:42 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Het is mens eigen om de schuld af te schuiven...
alsteblief zeg. Stel; een immigrant wil naar de VS en zegt daar dat hij/zij zich zo vreselijk Amerikaan voelt(zonder US_paspoort natuurlijk). Kijken hoever ze komen. Nee, een paspoort, daar draait het om. Niet om gevoelens.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:43 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Een nederlander ben je niet als je toevallig een nederlands paspoort hebt.
Ja.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:38 schreef Pacmaniac het volgende:
Idd. Ik reageer louter vanuit ratio .
Andersom geldt dat ook dat het nu makkelijk roepen is.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat is nu makkelijk roepen natuurlijk. Hoe dan ook, het ging voornamelijk om het gedeelte eronder. Met het verdwijnen van een partij neem je niet de gevoelens bij het volk weg. Of Wilders de juiste weg is of niet... hij spreekt een groot deel van de kiezers aan die blijkbaar van mening zijn dat er grote problemen zijn in desbetreffende hoek. Dat negeren en als 'dom' bestempelen lijkt me niet de meest constructieve houding.
Stel niet van die domme vragen, m'n jong.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:41 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
een groot deel van deze lieden zijn Nederlanders met een Nederlands paspoort. Hoe ga je dat oplossen Lemmeb?
Er moet wel wat meer gebeuren voor tot het tot een burgeroorlog komt hoor.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en? Dat doet niets af aan de feiten. Ik denk dat we serieus op een burgeroorlog afstevenen als er niet adequaat wat gedaan wordt.
Nee, dat is nu juist het wishful thinking van al die gepeilde stemmers.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:46 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Wilders zit toch ook in de regering?
Denk je? Ik denk dat dat wel eens heel erg mee kan vallen. Toenemende economische en sociala onrust lijkt me een aardige basis.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er moet wel wat meer gebeuren voor tot het tot een burgeroorlog komt hoor.
quote:Op zondag 1 maart 2009 10:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, sorry, met Marokkanen gaat het hier in Nederland nóóit meer goedkomen. Straks is er door de economische crisis geen geld meer om die groep nog langer te knuffelen en de politiek correcte hand boven het hoofd te houden, en dan wordt het van kwaad tot nog veel erger. Dan is het exit voor deze lieden.
Wie wil die deporteren danquote:Op zondag 1 maart 2009 10:41 schreef HeyFreak het volgende:
Ik denk zelf dat hij niet serieus te nemen is met zijn deportatie-idee, maar mensen zijn het blijkbaar zat.
Het is praktisch ook een onhaalbaar iets. Of je moet de pispaal van de westerse wereld willen worden.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Moslims de grens overschoppen lost niks op.
Vergeet het maar. Die crisis wordt nog veel erger. Het betreft hier een global meltdown, die niet op te lossen is door de 'lokale' politici Balkenende en Bos.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben trouwens eens benieuwd wie straks de troep van deze regering gaat opruimen. Deze regering wordt het niet eens waar nu op te bezuinigen en geven nog meer geld uit wat ze eigenlijk niet hebben. Maar ik zie Wilders die rotzooi niet opruimen. En dat is nu het belangrijkste, dat we weer uit die crisis komen.
Jawel hoor, dat lost heel veel op. De economische crisis niet nee, maar ongeveer al het andere wel.quote:Moslims de grens overschoppen lost niks op.
Nee, in het parlement, da's wat anders.quote:
Dat er iets gedaan moet worden is duidelijk. Wat ik wou zeggen is dat het verleidelijk is om alle problemen af te schuiven op een bepaalde groep immigranten. Het ligt aan 'hun' en niet aan 'ons'. Dat terwijl bijvoorbeeld Nederlanders net zo minachtend naar de politie kunnen zijn als Marokkanen. Nederlandse hangjongeren zijn net zo irritant als allochtoonse.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en? Dat doet niets af aan de feiten. Ik denk dat we serieus op een burgeroorlog afstevenen als er niet adequaat wat gedaan wordt.
Zekerquote:Op zondag 1 maart 2009 10:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat dat wel eens heel erg mee kan vallen. Toenemende economische en sociala onrust lijkt me een aardige basis.
Ahmed Aboutaleb of Nebahat Albayrak ?quote:Op zondag 1 maart 2009 08:06 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Weet je wat het kost?
Reken erop als hij aan de macht komt dat het constant code red is.
Nog meer politiestaat achtige toestanden.
Minder privacy etc.
Doe mij maar een Hollandse Obama.
Een bemiddelaar(ster).
Als oppositie zou je je in deze tijd vol grote beslissingen ook wel een beetje mogen horen denk je niet?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, in het parlement, da's wat anders.
Wat overigens niet wegneemt dat 'ie wel een mening zou moeten hebben over de crisis.
Ja dat roepen we nu met z'n allen al zo'n 15 jaar, links voorop. Maar er gebeeeuuurt maar niks. Niet zo gek dus dat Wilders gaat als een raket. Zijn oplossingen zijn helder, effectief, makkelijk uitvoerbaar en noodzakelijk.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:50 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Dat er iets gedaan moet worden is duidelijk.
Je moet je afvragen of die gevoelens wel op realiteit berusten. Of je moet werkelijk denken dat een groep Nederlanders ter grootte van 27 zetels dermate last ondervindt van de islam of Marokkanen dat een stem op Wilders gerechtvaardigd is. Dat de gevestigde politiek niet alle onvrede kan wegnemen heeft gewoon te maken met realisme. De gedachte dat deze partijen niks willen doen of de problemen niet willen zien getuigt van een partij wereldvreemdheid waar mij de broek van afzakt.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, dan verdwijnt Wilders.... en dan? Dan bestaan deze gevoelens opeens niet meer?
Zou niet eens zo erg zijnquote:Op zondag 1 maart 2009 10:49 schreef FokYouTwo het volgende:
[..]
Wie wil die deporteren dan...je schoonmoeder
![]()
We hadden ten tijde van Fortuyn ook een crisis en wel wat meer sociale onrust (ook nog de jaartjes erna). Het gezeik over moslims vind ik zelf wat minder geworden de laatste tijd.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat dat wel eens heel erg mee kan vallen. Toenemende economische en sociala onrust lijkt me een aardige basis.
De tekortkoming in de maatschappij wordt al 30 jaar over gesproken. Toch zie ik hele groepen allochtonen vrolijk aan het werk en meedraaien. Honderden, zo niet duizenden initiatieven tot integratie zijn de revue gepasseerd... waarin schiet de maatschappij structureel te kort dan?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:50 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Dat er iets gedaan moet worden is duidelijk. Wat ik wou zeggen is dat het verleidelijk is om alle problemen af te schuiven op een bepaalde groep immigranten. Het ligt aan 'hun' en niet aan 'ons'. Dat terwijl bijvoorbeeld Nederlanders net zo minachtend naar de politie kunnen zijn als Marokkanen. Nederlandse hangjongeren zijn net zo irritant als allochtoonse.
Neemt niet weg dat de Marokkanen wel oververtegenwoordigd zijn, maar je kan niet één bevolkingsgroep aanspreken op de tekortkomingen van de maatschappij.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of die gevoelens wel op realiteit berusten. Of je moet werkelijk denken dat een groep Nederlanders ter grootte van 27 zetels dermate last ondervindt van de islam of Marokkanen dat een stem op Wilders gerechtvaardigd is. Dat de gevestigde politiek niet alle onvrede kan wegnemen heeft gewoon te maken met realisme. De gedachte dat deze partijen niks willen doen of de problemen niet willen zien getuigt van een partij wereldvreemdheid waar mij de broek van afzakt.
Veel mensen zoeken simpelweg de oorzaak van problemen of frustraties in hun leven liever bij een ander dan bij zichzelf. Wilders doet alsof ie alle problemen in een vingerknip kan oplossen et voila. Zijn die mensen dom ? Dat hoeft niet perse. Maar het is ook niet de intelligentsia van de Lage Landen.
Zeker in tijden van economische crisis doen populisten het goed. De gevestigde politiek kan niet alle problemen oplossen, Wilders kan dat ook niet. Kennelijk hebben dat soort mensen niks geleerd van de LPF. Wilders is evengoed een produkt van de gevestigde politiek, hij heeft in z'n leven niks anders gedaan dan ambtenaar spelen en in het pluche hangen.
Alle buitenlanders er uit zodat er meer bedden en schoolbanken vrij komenquote:Op zondag 1 maart 2009 10:52 schreef Doc het volgende:
Wat zijn eigenlijk de ideeen van PVV mbt gezondheidszorg en onderwijs?
Denk jij nu echt dat men terugvalt naar Middeleeuwse praktijken? En wa tga je doen met autochtone boeven die even erg zijn als de "allochtone"boeven? Ook de nationaliteit afnemen? Je zal wel hard nee roepen. Maar je beseft dan natuurlijk niet dat de strafmaat dus aangepast gaan worden op persoon. Dan hebben we het kind met het badwater weggegooid. Maar dat zal aan jou wel niet besteed zijn.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Stel niet van die domme vragen, m'n jong.De oplossing ligt immers nogal voor de hand.
Een 'Nederlands paspoort' en een 'Nederlandse nationaliteit' zijn zaken die je af kunt nemen, hetgeen nog een makkelijker gemaakt wordt door de dubbele nationaliteit van deze lieden.
En wat doen we dan met Marokkaanse mensen die wel een goede baan hebben en iets van hun leven proberen te maken?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Die crisis wordt nog veel erger. Het betreft hier een global meltdown, die niet op te lossen is door de 'lokale' politici Balkenende en Bos.
[..]
Jawel hoor, dat lost heel veel op. De economische crisis niet nee, maar ongeveer al het andere wel.
Hier teken ik ook voorquote:Op zondag 1 maart 2009 10:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of die gevoelens wel op realiteit berusten. Of je moet werkelijk denken dat een groep Nederlanders ter grootte van 27 zetels dermate last ondervindt van de islam of Marokkanen dat een stem op Wilders gerechtvaardigd is. Dat de gevestigde politiek niet alle onvrede kan wegnemen heeft gewoon te maken met realisme. De gedachte dat deze partijen niks willen doen of de problemen niet willen zien getuigt van een partij wereldvreemdheid waar mij de broek van afzakt.
Veel mensen zoeken simpelweg de oorzaak van problemen of frustraties in hun leven liever bij een ander dan bij zichzelf. Wilders doet alsof ie alle problemen in een vingerknip kan oplossen et voila. Zijn die mensen dom ? Dat hoeft niet perse. Maar het is ook niet de intelligentsia van de Lage Landen.
Zeker in tijden van economische crisis doen populisten het goed. De gevestigde politiek kan niet alle problemen oplossen, Wilders kan dat ook niet. Kennelijk hebben dat soort mensen niks geleerd van de LPF. Wilders is evengoed een produkt van de gevestigde politiek, hij heeft in z'n leven niks anders gedaan dan ambtenaar spelen en in het pluche hangen.
Je wilt een dipje in de economie vergelijke met de economische crisis waar we nu op af lijken te stevenen? Een krimp zoals in de grauwe crisis jaren van de vorige eeuw?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We hadden ten tijde van Fortuyn ook een crisis en wel wat meer sociale onrust (ook nog de jaartjes erna). Het gezeik over moslims vind ik zelf wat minder geworden de laatste tijd.
Alleen is de kredietcrisis iets falsificeerbaarder dan 'terrorisme'. Daarnaast dacht ik dat juist Wilders de kredietcrisis bagatelliseerde en we op Armageddon afstevende?quote:Weet je nog hoe bang we werden gemaakt in de media over terrorisme? Nu kraait er bijna geen haan meer naar. Ipv terrorisme worden mensen nu bang gemaakt met het woordje 'kredietcrisis'.
Ja, inderdaad de internationale monetaire structuur is onder invloed van de angst van de Nederlandse stemmer.quote:Trouwens, het is niet zo dat de crisis niét meevalt. Maar we moeten nog eens zien of het allemaal zo erg wordt als in de jaren 30, er straks 700000 werkelozen zijn enz enz enz. Als we allemaal onder de angst gebukt gaan dat het gaat gebeuren, gebeurd het juist. Maar we worden ermee banggemaakt.
Onderlinge respect. Ik word zo langzaamaan ook een ouwe lul en ik begin mij steeds meer te ergeren aan de jeugd van tegenwoordig. Laatst in het winkelcentrum, een kleuter die kijkt niet goed voor zich en loopt bijna tegen een meisje van zo'n 13/14 jaar op. Dat meisje scheldt die kleuter uit voor stom kutkind waar iedereen bij staat.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De tekortkoming in de maatschappij wordt al 30 jaar over gesproken. Toch zie ik hele groepen allochtonen vrolijk aan het werk en meedraaien. Honderden, zo niet duizenden initiatieven tot integratie zijn de revue gepasseerd... waarin schiet de maatschappij structureel te kort dan?
Die drie bedoel je?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:56 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
En wat doen we dan met Marokkaanse mensen die wel een goede baan hebben en iets van hun leven proberen te maken?
Wijze woorden. Denk idd dat als Geert Wilders echt in de regering komt, het net zo afloopt als met de LPF.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Het zit wel diep bij je hé?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die drie bedoel je?
We zullen vanzelf wel zien wat we daarmee doen. Als ze braaf doen wat de Wildersstemmers willen mogen ze van mij blijven. Maar grote kans dat die in opstand komen als hun criminele matties het land uitgetieft worden. Ja, dan mogen zij natuurlijk ook wieberen, maar niet voordat ze al hun geld en bezittingen aan de Staat der Nederlanden hebben afgestaan.
quote:Op zondag 1 maart 2009 10:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die drie bedoel je?
We zullen vanzelf wel zien wat we daarmee doen. Als ze braaf doen wat de Wildersstemmers willen mogen ze van mij blijven. Maar grote kans dat die in opstand komen als hun criminele matties het land uitgetieft worden. Ja, dan mogen zij natuurlijk ook wieberen, maar niet voordat ze al hun geld en bezittingen aan de Staat der Nederlanden hebben afgestaan.
Matties, uitgetieft, wieberen.... Uit welk land kom, jij brave Wilderstemmer??quote:Op zondag 1 maart 2009 10:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die drie bedoel je?
Met zo'n personificatie van het woord frustratie valt niet te discussierenquote:Op zondag 1 maart 2009 10:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die drie bedoel je?
Maurice de Hond claimde dat de moord juist stemmen had gekost en dat Pim veruit de grootste partij had gehad.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:38 schreef attila_de_hun het volgende:
De LPF had anders ook goed gescoord maar in mindere mate.
Doet dat er wat aan af dan? De gevoelens bestaan. Die negeren is niet slim.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of die gevoelens wel op realiteit berusten.
Wat gebeurt er concreet dan? Alle goede bedoelingen ten spijt wordt het alleen maar erger. Dat niet willen zien vind ik dan weer getuigen van een wereldvreemdheid waar bij mij de broek van afzakt.quote:Of je moet werkelijk denken dat een groep Nederlanders ter grootte van 27 zetels dermate last ondervindt van de islam of Marokkanen dat een stem op Wilders gerechtvaardigd is. Dat de gevestigde politiek niet alle onvrede kan wegnemen heeft gewoon te maken met realisme. De gedachte dat deze partijen niks willen doen of de problemen niet willen zien getuigt van een partij wereldvreemdheid waar mij de broek van afzakt.
Gelet op de recente peilingen en het recente onderzoekje van de volkskrant lijkt het er toch op dat niet (alleen) het domste deel der natie op Wilders denkt te gaan stemmen. Dat continue suggereren zal alleen maar tot meer stemmen leiden.quote:Veel mensen zoeken simpelweg de oorzaak van problemen of frustraties in hun leven liever bij een ander dan bij zichzelf. Wilders doet alsof ie alle problemen in een vingerknip kan oplossen et voila. Zijn die mensen dom ? Dat hoeft niet perse. Maar het is ook niet de intelligentsia van de Lage Landen.
Je kan ook roepen dat de gevestigde politieke partijen niets willen leren van de zogenaamde populisten.quote:
Kan iemand die de PVV een warm hart toedraagt een serieus antwoord geven?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:54 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Alle buitenlanders er uit zodat er meer bedden en schoolbanken vrij komen
Dit is pas echt "de pot verwijt de ketel". Kijk dit topic dan, 3 pagina's vol met gefrustreerde linksen die zich geen raad meer weten!quote:Op zondag 1 maart 2009 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met zo'n personificatie van het woord frustratie valt niet te discussieren
Ik denk dat dat wel meevalt, in principe zijn de volgende verkiezingen nog ver weg. Tijd genoeg dus om een stabiele partij op te bouwen, en Wilders timt al wat langer aan de weg dan de LPF toen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wijze woorden. Denk idd dat als Geert Wilders echt in de regering komt, het net zo afloopt als met de LPF.
Marokkanen het land uit schoppen is inderdaad DE oplossingquote:Op zondag 1 maart 2009 11:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit is pas echt "de pot verwijt de ketel". Kijk dit topic dan, 3 pagina's vol met gefrustreerde linksen die zich geen raad meer weten!
Niemandquote:Op zondag 1 maart 2009 11:02 schreef Doc het volgende:
[..]
Kan iemand die de PVV een warm hart toedraagt een serieus antwoord geven?
Het kan nooit zo grauw worden als in de jaren 30, we leven in een totaal andere tijd en hebben veel meer opgebouwd als toen. Het is niet te vergelijken.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je wilt een dipje in de economie vergelijke met de economische crisis waar we nu op af lijken te stevenen? Een krimp zoals in de grauwe crisis jaren van de vorige eeuw?
En minder geworden? Juist de laatste maanden weer heel veel incidenten met buschauffeurs, ambulance personeel, etc.
[..]
Alleen is de kredietcrisis iets falsificeerbaarder dan 'terrorisme'. Daarnaast dacht ik dat juist Wilders de kredietcrisis bagatelliseerde en we op Armageddon afstevende?
[..]
Ja, inderdaad de internationale monetaire structuur is onder invloed van de angst van de Nederlandse stemmer.
Andere politici zijn daar net zo goed mee bezig alleen wel op een realistische en fatsoenlijke manier. Dat de Wilders stemmer kennelijk totaal ongeinformeerd is is toch niet de schuld van de gevestigde politiek ?quote:Op zondag 1 maart 2009 11:00 schreef Wheelgunner het volgende:
Volgens mij zouden de andere politici Wilders de wind uit de zeilen kunnen nemen door zich meer te richten op overlast en criminaliteit.
Hullie, gullie en zullie doen het ook wheeeeequote:Op zondag 1 maart 2009 11:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit is pas echt "de pot verwijt de ketel". Kijk dit topic dan, 3 pagina's vol met gefrustreerde linksen die zich geen raad meer weten!
Oh nee? Moet jij eens opletten. Daar zitten we dan allemaal met ons via lenen.nl gefinancierde hippe kookeiland en een lege koelkast! Grauwer dan dat bestaat niet, zelfs niet in de jaren '30.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het kan nooit zo grauw worden als in de jaren 30
Het gaat toch niet om het feit dat hij niet 100% nederlands is? vuile racist.quote:Op zondag 1 maart 2009 08:14 schreef Alessandro het volgende:
Wilders is grappig. Hij heeft zwart haar en toch bleekt hij zijn haar om maar zo wit mogelijk te lijken. Hij is ook niet eens 100% NL maar heeft Ind0 invloeden.
Wilders :p![]()
Wat een nonsens. Inleveren is inleveren. Als je werkloos wordt en je hyptoheek niet meer kan betalen is het heel fijn dat je tegenwoordig een plasma tv en een wasmachine hebt, maar het maakt onder aan de streep erg weinig uit.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het kan nooit zo grauw worden als in de jaren 30, we leven in een totaal andere tijd en hebben veel meer opgebouwd als toen. Het is niet te vergelijken.
Ja... en omdat het 5 jaar geleden ook al gebeurde is het gezeik over moslims nu minder gewordenquote:En reken maar dat 5-10 jaar geleden buschauffeurs en hulpverleners ook al werden lastiggevallen. En zag laatst nog een ambulancebroeder zich beklagen dat mensen die dronken zijn en drugs hebben gebruikt het lastigste zijn. Ik denk dat dit niet gerelateerd is aan afkomst.
Je zou het bijna populistisch noemenquote:Heb nu geen tijd hier verder op in te gaan, kom er nog op terug. Doei.
Je maakt nu een vergissing. Mocht Wilders morgen van carriere veranderen, dan stort die partij in elkaar. Nu ten minste, wellicht dat de komende tijd de PVV zich echt als een volwaardige partij gaat ontwikkelen, met meerdere belangrijke mensen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:04 schreef Wheelgunner het volgende:
Daarbij zie ik bij Wilders niet die persoonsverheerlijking die je bij Fortuyn had, bij Wilders gaat het meer om zijn standpunten, waar het bij Fortuyn volgens mij voor velen vooral om de persoon zelf ging.
Wat een zelfkennis zegquote:Op zondag 1 maart 2009 11:05 schreef Lemmeb het volgende:
"Wildersstemmers zijn dom. Ze zijn dom, dat zeg ik je, stemmers op Wilders zijn dom!"
En dan mij "gefrustreerd" noemen...quote:Op zondag 1 maart 2009 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hullie, gullie en zullie doen het ook wheeeee
Ik kan hier natuurlijk een heel verhaal gaan typen waarom hetgeen jij hier dropt bullshit is maar ik denk dat ik beter tegen een mur kan gaan praten.
Kom maar terug als jij je bullshit-beweringen kunt onderbouwen met realistische cijfers en de regels die er voor nodig zijn. Tot dusver is het vooral wat gebral van een dronken oom op een verjaardag.
En dan nog claimen dat wilders stemmers niet zo denken als de NSDAPquote:Op zondag 1 maart 2009 10:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die drie bedoel je?
quote:
quote:Op zondag 1 maart 2009 11:07 schreef Hexagon het volgende:
Kom maar terug als jij je bullshit-beweringen kunt onderbouwen met realistische cijfers en de regels die er voor nodig zijn. Tot dusver is het vooral wat gebral van een dronken oom op een verjaardag.
Tsja, dat mag jij best denken, maar met zo'n houding groeit zijn populariteit alleen maar.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Andere politici zijn daar net zo goed mee bezig alleen wel op een realistische en fatsoenlijke manier. Dat de Wilders stemmer kennelijk totaal ongeinformeerd is is toch niet de schuld van de gevestigde politiek ?
Oh, zover komt het gegarandeerd. Dankzij de recessie, dankzij kutmarokkaantjes, dankzij Islamitisch terrorisme, dankzij de media. Wilders hoeft er niet eens zoveel voor te doen...quote:Populisten bestrijdt je niet door je van dezelfde technieken te bedienen, veel mensen komen vanzelf tot inzicht. Helaas is daar 1 keer een politieke chaos voor nodig geweest en men leek het te begrijpen. Iets met een ezel en een steen, zover hoeft het hopelijk niet te komen.
Waar is het standpunt gebleven dat je een groep niet kan afrekenen op een individu?quote:Op zondag 1 maart 2009 11:10 schreef Zith het volgende:
[..]
En dan nog claimen dat wilders stemmers niet zo denken als de NSDAP
Nu zal dat misschien nog tijdelijk het geval zijn, maar het gedachtengoed is er, en het speelt in de hoofden van veel kiezers. En dat komt meer door wat de kiezers zelf zien en ervaren dan door de toespraken van Wilders....quote:Op zondag 1 maart 2009 11:08 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Je maakt nu een vergissing. Mocht Wilders morgen van carriere veranderen, dan stort die partij in elkaar. Nu ten minste, wellicht dat de komende tijd de PVV zich echt als een volwaardige partij gaat ontwikkelen, met meerdere belangrijke mensen.
Op een gegeven moment zijn het relatief zoveel individuen in een bepaalde groep dat mensen hun geduld verliezen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar is het standpunt gebleven dat je een groep niet kan afrekenen op een individu?
Dat zal wel meevallen, door de recessie zullen mensen sowieso meer naar de extremen drijven, maar de SP is momenteel niet aantrekkelijk meer. Niets nieuws, niets spannends, en aardig stuurloos.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:13 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat de recessie uiteindelijk in het nadeel van Wilders gaat werken
Als men de eerste bezuinigingen in de portemonnee gaan voelen dan denk ik dat de SP aardig wat virtuele zetels gaat wegkapen. Zoals de Pvda in 2006 deed. Alleen die hebben nu de pech in de regering te zitten.
Vergeet het maar, geen partij die met de PVV gaat regeren.quote:Op zondag 1 maart 2009 07:15 schreef ES57 het volgende:
[..]
Allah moet knarsetandend toekijken hoe Wilders minister-president van het ongelovige Nederland wordt.
Precies. Er wordt veronderstelt dan 'het volk' dom is en achter Wilders aanloopt. Feit is dat deze groep sinds Janmaat (die al genegeerd, uitgefloten of monddood werd gemaakt door de gevestigde politieke partijen, hoe zo democratie?) alleen maar gegroeid is, ongeacht welke 'populist' het standpunt verkondigt.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nu zal dat misschien nog tijdelijk het geval zijn, maar het gedachtengoed is er, en het speelt in de hoofden van veel kiezers. En dat komt meer door wat de kiezers zelf zien en ervaren dan door de toespraken van Wilders....
Precies. Je kunt zeuren op Wilders wat je wilt. Maar zolang mensen de krant blijven lezen, Opsporing Verzocht blijven kijken en de 'zegeningen' van de multiculturele samenleving keer op keer zelf aan den lijve ondervinden, zal al dat gezeur bitter weinig helpen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nu zal dat misschien nog tijdelijk het geval zijn, maar het gedachtengoed is er, en het speelt in de hoofden van veel kiezers. En dat komt meer door wat de kiezers zelf zien en ervaren dan door de toespraken van Wilders....
Ah... de janmaat tactiek.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Vergeet het maar, geen partij die met de PVV gaat regeren.
quote:Op zondag 1 maart 2009 11:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies. Er wordt veronderstelt dan 'het volk' dom is en achter Wilders aanloopt.
Ik zie niet hoe het een het ander uitsluitquote:Feit is dat deze groep sinds Janmaat (die al genegeerd, uitgefloten of monddood werd gemaakt door de gevestigde politieke partijen, hoe zo democratie?) alleen maar gegroeid is, ongeacht welke 'populist' het standpunt verkondigt.
Correctie: je hoopt dat dat zal gebeuren. Nou, vergeet het maar. De SP is allang over z'n top heen en nu Marijnissen weg is wordt het alleen maar minder.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:13 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat de recessie uiteindelijk in het nadeel van Wilders gaat werken
Maar de SP is voor veel stemmers aantrekkelijker als het om hun eigen portemonnee gaat. Rechtse sociaal-economische politiek bekt nou eenmaal niet zo lekker wanneer mensen zelf net de zak hebben gekregen. Het voedselbanksocialisme (en populisme) is nog zeker niet dood.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:15 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, door de recessie zullen mensen sowieso meer naar de extremen drijven, maar de SP is momenteel niet aantrekkelijk meer. Niets nieuws, niets spannends, en aardig stuurloos.
Nee ik denk het gewoonquote:Op zondag 1 maart 2009 11:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Correctie: je hoopt dat dat zal gebeuren. Nou, vergeet het maar. De SP is allang over z'n top heen en nu Marijnissen weg is wordt het alleen maar minder.
Als in... de jaren '30 in Duitsland?quote:Op zondag 1 maart 2009 11:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ik denk het gewoon
Ik kan ernaast zitten. Maar ik baseer het op situaties uit het verleden.
Inderdaad, Wilders gaat niet vechten voor meer bescherming van de arbeider ten opzichten van het bedrijf. Terwijl de arbeiders dit binnenkort waarschijnlijk wel gaan eisen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar de SP is voor veel stemmers aantrekkelijker als het om hun eigen portemonnee gaat. Rechtse sociaal-economische politiek bekt nou eenmaal niet zo lekker wanneer mensen zelf net de zak hebben gekregen. Het voedselbanksocialisme (en populisme) is nog zeker niet dood.
Maar de SP zal niet veel kiezers kunnen overtuigen dat zij hebben wat nodig is om deze crisis het hoofd te bieden, en dat hebben ze ook niet. Ook Wilders kan dat niet, maar hij drukt op een andere knop die mensen ook bezig houdt.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar de SP is voor veel stemmers aantrekkelijker als het om hun eigen portemonnee gaat. Rechtse sociaal-economische politiek bekt nou eenmaal niet zo lekker wanneer mensen zelf net de zak hebben gekregen. Het voedselbanksocialisme (en populisme) is nog zeker niet dood.
quote:Op zondag 1 maart 2009 11:25 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, uiteindelijk rest voor Wilders in dit gedhimmificeerde land natuurlijk alleen de kogel. Spijtig voor hem. Desnoods laat de Linkse Kerk Volkert vervroegd vrij om die klus te klaren.
Maar het gaat niks uithalen: na Wilders komt er gewoon weer een nieuw persoon die de onvrede kanaliseert. Want die onvrede, die blijft!
Dat heeft de SP ook nooit gehad. Ik vind hun sociaal-economische politiek dom en kortzichtig. Maar wel een die populistisch mensen aan kan spreken.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:22 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar de SP zal niet veel kiezers kunnen overtuigen dat zij hebben wat nodig is om deze crisis het hoofd te bieden, en dat hebben ze ook niet. Ook Wilders kan dat niet, maar hij drukt op een andere knop die mensen ook bezig houdt.
Aangezien het eerder genegeerd is en ik niet geintresseerd ben in de gebiasde mening van de Wilders aanhangers vraag ik het nu maar even rechtstreeks aan jou als verdediger van Wilders gedachtengoed:quote:Op zondag 1 maart 2009 11:25 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, uiteindelijk rest voor Wilders in dit gedhimmificeerde land natuurlijk alleen de kogel. Spijtig voor hem. Desnoods laat de Linkse Kerk Volkert vervroegd vrij om die klus te klaren.
Maar het gaat niks uithalen: na Wilders komt er gewoon weer een nieuw persoon die de onvrede kanaliseert. Want die onvrede, die blijft!
Je kunt natuurlijk ook even op de PVV site gaan kijken.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Aangezien het eerder genegeerd is en ik niet geintresseerd ben in de gebiasde mening van de Wilders aanhangers vraag ik het nu maar even rechtstreeks aan jou als verdediger van Wilders gedachtengoed:
Je kunt natuurlijk ook zelf even op de site van de PVV gaan kijken. Ikzelf ben niet zo geïnteresseerd in Wilders' ideeën omtrent gezondheidszorg en onderwijs, maar hij zal er vast een mening over hebben. Veel plezier met lezen!quote:Op zondag 1 maart 2009 11:28 schreef Doc het volgende:
Dat kan - maar ik ben nieuwsgierig naar de bewoording van de aanhangers van Wilders van die plannen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook even op de PVV site gaan kijken.
Het aardige is dat in de lijstjes die Nederlanders opgeven als zaken waar ze zorgen over hebben onderwijs en de zorg zeer hoog staan. Hoger dan criminaliteit volgens mij.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook zelf even op de site van de PVV gaan kijken. Ikzelf ben niet zo geïnteresseerd in Wilders' ideeën omtrent gezondheidszorg en onderwijs, maar hij zal er vast een mening over hebben. Veel plezier met lezen!
quote:Op zondag 1 maart 2009 11:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook even op de PVV site gaan kijken.
Dus je bent alleen geinteresseerd in de zogenaamde "Islamisering" (quote:Op zondag 1 maart 2009 11:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
. Ikzelf ben niet zo geïnteresseerd in Wilders ideeën omtrent gezondheidszorg en onderwijs'
HET kenmerk van een echte populist. Kijk maar naar Hitler: Tijdens de crisis in de jaren 20 in Duitsland floreerde hij. Eind jaren 20 ging het weer goed en de NSDAP zakte weg, maar Hitler bleef hetzelfde liedje zingen. Als de crash van 29 niet was gebeurd hadden we na 1931 nooit meer iets van Herr Hitler gehoord. Ware populisten kennen geen adaptievermogen. Ze hebben een punt wat scoort en vergeten dat veranderende omstandigheden veranderende standpunten vragen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:11 schreef Wheelgunner het volgende:
En of Wilders een echte populist is betwijfel ik, hij zingt al jaren hetzelfde liedje.
Naar Amerikaans model. Hij wil ook Dierenpolitie, zoals je dat op Animal Planet weleens ziet.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:34 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ze kunnen in ieder geval al een coalitie met de PvdD aangaan
"Rechten van het dier in de Grondwet"
Alle buitenlanders er uit, dat maakt de wachtlijst korter.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:32 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat kan - maar ik ben nieuwsgierig naar de bewoording van de aanhangers van Wilders van die plannen.
Haha, dat slaat nergens op. Het hele idee van een populist is toch juist dat hij zich richt op wat populair is bij de massa op een bepaald moment? En dus met alle winden mee waait.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
HET kenmerk van een echte populist. Kijk maar naar Hitler: Tijdens de crisis in de jaren 20 in Duitsland floreerde hij. Eind jaren 20 ging het weer goed en de NSDAP zakte weg, maar Hitler bleef hetzelfde liedje zingen. Als de crash van 29 niet was gebeurd hadden we na 1931 nooit meer iets van Herr Hitler gehoord. Ware populisten kennen geen adaptievermogen. Ze hebben een punt wat scoort en vergeten dat veranderende omstandigheden veranderende standpunten vragen.
Nee. Een populist zoekt een onderbuikgevoel en speelt daarop in. Op het moment dat het slecht gaat vindt een populist een afwijkende bevolkingsgroep en wijst die aan als zondebok. Als het vervolgens beter gaat heeft de populist geen ander blaadje muziek en zingt dus hetzelfde liedje verder, ten koste van zijn aanhang. De geschiedenis is er om het te bewijzen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:40 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Haha, dat slaat nergens op. Het hele idee van een populist is toch juist dat hij zich richt op wat populair is? En dus met alle winden mee waait.
Ja, nou ja. Deels misschien. Een populist zegt vooral wat "het volk" wil horen.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:40 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Haha, dat slaat nergens op. Het hele idee van een populist is toch juist dat hij zich richt op wat populair is? En dus met alle winden mee waait.
Marijnissen dus.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een populist zoekt een onderbuikgevoel en speelt daarop in.
Inderdaad, en afhankelijk van wat er op welk moment speelt, verandert een ware populist dus nogal vaak van liedje.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Een populist zoekt een onderbuikgevoel en speelt daarop in.
Dat is dan kennelijk jouw definitie van populist, want met de algemeen geldende heeft het weinig te maken...quote:Op het moment dat het slecht gaat vindt een populist een afwijkende bevolkingsgroep en wijst die aan als zondebok. Als het vervolgens beter gaat heeft de populist geen ander blaadje muziek en zingt dus hetzelfde liedje verder, ten koste van zijn aanhang. De geschiedenis is er om het te bewijzen.
In de jaren 30 hadden mensen niet te vreten manquote:Op zondag 1 maart 2009 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Inleveren is inleveren. Als je werkloos wordt en je hyptoheek niet meer kan betalen is het heel fijn dat je tegenwoordig een plasma tv en een wasmachine hebt, maar het maakt onder aan de streep erg weinig uit.
Nee, Wilders zegt al jaren hetzelfde, dat dat nu is wat het volk wil horen maakt hem nog niet tot populist.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, nou ja. Deels misschien. Een populist zegt vooral wat "het volk" wil horen.
Dus Wilders is een populist pur sang.
Daar heeft een populist als Geertje natuurlijk geen boodschap aan.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:45 schreef kriele het volgende:
Mensen, politiek bedrijven is meer dan het migratie beleid alleen!
Kom op zeg, wat een onzin.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:46 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee, Wilders zegt al jaren hetzelfde, dat dat nu is wat het volk wil horen maakt hem nog niet tot populist.
Waarom is Wilders dan nu pas de grootste?quote:Op zondag 1 maart 2009 11:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kom op zeg, wat een onzin.
Het volk wil het al jaren horen, kijk naar de populariteit van Fortuyn..
Je had al meegekregen dat de voedselbanken uit voorraad lopen?quote:Op zondag 1 maart 2009 11:45 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
In de jaren 30 hadden mensen niet te vreten manEcht totaal onvergelijkbaar met de situatie nu. Onze welvaart kan echt wel een flinke klap hebben hoor. Sterker nog misschien is het voor sommige mensen wel een keer goed. Beentjes op de grond
We komen er wel.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:45 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
In de jaren 30 hadden mensen niet te vreten manEcht totaal onvergelijkbaar met de situatie nu. Onze welvaart kan echt wel een flinke klap hebben hoor. Sterker nog misschien is het voor sommige mensen wel een keer goed. Beentjes op de grond
Een regering moet toch ook doen, wat het volk wil? Dat is het positieve en het negatieve aan de democratie.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, een regering moet doen wat het beste voor het land is. Daar worden ze voor benoemd. Ze dienen het land te besturen. Als elke regering zou doen wat het volk opdat moment wil, zou heel Europa allang in een anarchistische chaos zijn veranderd.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:54 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Een regering moet toch ook doen, wat het volk wil? Dat is het positieve en het negatieve aan de democratie.
Elke partij roept dingen die het volk wil horen, en zeker in de oppositie.
Als het CDA alleen regeerde zou dat ook gebeuren. Gelukkig is er altijd evenwicht.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, een regering moet doen wat het beste voor het land is. Daar worden ze voor benoemd. Ze dienen het land te besturen. Als elke regering zou doen wat het volk opdat moment wil, zou heel Europa allang in een anarchistische chaos zijn veranderd.
Dat slaat nergens op.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:59 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Als het CDA alleen regeerde zou dat ook gebeuren. Gelukkig is er altijd evenwicht.
Het volk is over het algemeen niet zo snugger...quote:Op zondag 1 maart 2009 11:54 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Een regering moet toch ook doen, wat het volk wil? Dat is het positieve en het negatieve aan de democratie.
Elke partij roept dingen die het volk wil horen, en zeker in de oppositie.
Nee dat blijkt wel met een regering van CDA-PvdA en CUquote:Op zondag 1 maart 2009 12:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het volk is over het algemeen niet zo snugger...
Voedselbanken mogen ze meteen afschaffen.Mensen die daar komen hebben geen honger. Het is een aanvulling van dingen die ze zonder voedselbank niet hadden kunnen kopen (vaak omdat ze zichzelf in de nesten hebben gewerkt door schulden te maken, tienerzwangerschappen etc)quote:Op zondag 1 maart 2009 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je had al meegekregen dat de voedselbanken uit voorraad lopen?
Maar goed, blijkbaar is het allemaal niet zo erg, dus begrijp ik niet waarom je zo doordramt dat Wilders niets zegt over de kredietcrisis.
Die ook niet is wat het volk wilde, na de verkiezingen.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Nee dat blijkt wel met een regering van CDA-PvdA en CU
quote:Op zondag 1 maart 2009 11:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
'Het volk' heeft niet op die coalitie gestemd. Toevallig hebben deze drie partijen een meerderheid en in de achterkamertjes hebben zij een regering gevormd maar dat wil niet zeggen dat een meerderheid van de kiezers ook voor deze coalitie was.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Nee dat blijkt wel met een regering van CDA-PvdA en CU
Met die voedselbanken is het heel simpel. Als ik weinig geld heb en ergens prima gratis voedsel kan krijgen dan doe ik dat ook. En vervolgens houd ik meer geld over voor leuke dingen. Dat er vraag naar is wil niet zeggen dat het noodzakelijk is. Nergens zijn de uitkeringen (inclusief subsidies, vrijstellingen en toeslagen) rianter dan in Nederland en Scandinavie. Dus om nu te zeggen dat hier zoveel armoede heerst...quote:Op zondag 1 maart 2009 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je had al meegekregen dat de voedselbanken uit voorraad lopen?
Maar goed, blijkbaar is het allemaal niet zo erg, dus begrijp ik niet waarom je zo doordramt dat Wilders niets zegt over de kredietcrisis.
quote:Op zondag 1 maart 2009 12:09 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
'Het volk' heeft niet op die coalitie gestemd. Toevallig hebben deze drie partijen een meerderheid en in de achterkamertjes hebben zij een regering gevormd maar dat wil niet zeggen dat een meerderheid van de kiezers ook voor deze coalitie was.
Je kunt de onderzoeken van Maurice de Hond nu nooit meer serieus nemen. D66 19 zetels ..quote:Op zondag 1 maart 2009 12:14 schreef FokYouTwo het volgende:
De Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders is volgens een peiling van Maurice de Hond de grootste partij als er nu verkiezingen zouden zijn. Het is voor het eerst dat in een peiling de PVV de meeste zetels haalt. Volgens De Hond zou de partij op 27 zetels uitkomen, een meer dan het CDA. De PvdA staat bij De Hond op 21. D66 is met 19 zetels de vierde partij.
(bron: NOS)
Swetsenegger voelt zich aangesprokenquote:Op zondag 1 maart 2009 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja Pechtold heeft weer een "optreden gehad" van de week hé.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je kunt de onderzoeken van Maurice de Hond nu nooit meer serieus nemen. D66 19 zetels ..
Jij gaat echt naar de voedselbank?quote:Op zondag 1 maart 2009 12:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met die voedselbanken is het heel simpel. Als ik weinig geld heb en ergens prima gratis voedsel kan krijgen dan doe ik dat ook. En vervolgens houd ik meer geld over voor leuke dingen. Dat er vraag naar is wil niet zeggen dat het noodzakelijk is. Nergens zijn de uitkeringen (inclusief subsidies, vrijstellingen en toeslagen) rianter dan in Nederland en Scandinavie. Dus om nu te zeggen dat hier zoveel armoede heerst...
Zouden alle voedselbanken opgeheven worden, gaat er niemand dood van de honger hoor!
Helaas niet. Ik heb wel een aanvraag ingediend, maar ik werd geweigerd op grond van mijn vermogen en inkomen.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jij gaat echt naar de voedselbank?
Deze 'slechte' politicus wast op dit moment wel alle oortjes van de gevestigde orde. Ze zouden inmiddels wel geleerd moeten hebben van hun baggataliserende en afwijzende houding. Het 'geluk' dat ze toen hebben gehad met een zot als Volkert, zal ze nu hopelijk niet redden.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:23 schreef Falco het volgende:
Waait wel over, die PVV-storm. Bij debatten over economie, ouderen, klimaatverandering en zelfs allochtonen, gaat die Wilders hard op zijn bek, omdat ie gewoonweg een slecht politicus is (niet in de zin van mening) en domme meningen er op nahoudt. Moet ie wel natuurlijk in debat gaan, zoals een goed politicus betaamt, maar dat zie ik wel gebeuren. Hij kan zich niet blijven verschuilen.
Je moet wel een enorme pauper zijn als je voldoende inkomsten heb om je dan te melden bij een voedselbankquote:Op zondag 1 maart 2009 12:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Helaas niet. Ik heb wel een aanvraag ingediend, maar ik werd geweigerd op grond van mijn vermogen en inkomen.
Het staat ook een beetje lullig om in je Ferrari Testarossa voor te rijden..tochquote:Op zondag 1 maart 2009 12:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Helaas niet. Ik heb wel een aanvraag ingediend, maar ik werd geweigerd op grond van mijn vermogen en inkomen.
In het bespelen van de media is Wilders natuurlijk een goed politicus, maar in de Tweede Kamer slaat hij natuurlijk een schertsfiguur. Als je alleen al het debat na het uitkomen van die Fitna-film had gevolgd, had je dat ook kunnen weten. Ik zie Wilders daarom ook nog wel een of meerdere flaters maken, wanneer er echt politieke discussies tussen hem en andere politici gevoerd worden. 'Vreemd genoeg' is echter deze politicus geen groot liefhebber van het debat.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:30 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Deze 'slechte' politicus wast op dit moment wel alle oortjes van de gevestigde orde. Ze zouden inmiddels wel geleerd moeten hebben van hun baggataliserende en afwijzende houding. Het 'geluk' dat ze toen hebben gehad met een zot als Volkert, zal ze nu hopelijk niet redden.
Wilders is juist een uitstekend politicus, echter zoals bij elke politicus hoef je het niet eens te zijn met zijn ideeën. Er is op dit moment geen ander die de media, het volk naar zijn pijpen kan laten dansen.
tot zover lukt het hem aardig...quote:
Wilders is de beste politicus die wij ooit gehad hebben. Hoe hij met de media kan om gaan, zo kan helemaal niemand het. En Wilders gaat zich ook richten op economie, zorg en ouderen en hij gaat miljarden aan belastinggeld per jaar besparen, want eindelijk en terecht wordt de stekker getrokken uit al die geldverspillende linkse hobbies.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:23 schreef Falco het volgende:
Waait wel over, die PVV-storm. Bij debatten over economie, ouderen, klimaatverandering en zelfs allochtonen, gaat die Wilders hard op zijn bek, omdat ie gewoonweg een slecht politicus is (niet in de zin van mening) en domme meningen er op nahoudt. Moet ie wel natuurlijk in debat gaan, zoals een goed politicus betaamt, maar dat zie ik wel gebeuren. Hij kan zich niet blijven verschuilen.
quote:Op zondag 1 maart 2009 12:32 schreef FokYouTwo het volgende:
"Jij gaat echt naar de voedselbank? "
[..]
Het staat ook een beetje lullig om in je Ferrari Testarossa voor te rijden..toch
Dit is weer een geval van discriminatie van de vermogenden. Je betaalt al extra belasting, krijgt geen toeslagen, geen vrijstelling gemeentelijke belastingen en bij de voedselbank zeggen ze dat je op kan rotten. Daar zou Wilders eens werk van moeten maken. Net alsof mijn kinderen geen chips lusten!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:30 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Je moet wel een enorme pauper zijn als je voldoende inkomsten heb om je dan te melden bij een voedselbank
Hoezo? Ik heb gewoon bepaalde zaken verzwegen en kwam wel door de voedselbankballotage heen. Nu ga ik er elke week naartoe. Niet dat ik er ooit wat eetbaars heb kunnen ontdekken, maar het is zo'n leuk uitje!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:30 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Je moet wel een enorme pauper zijn als je voldoende inkomsten heb om je dan te melden bij een voedselbank
Anders ga je gewoon een baan zoeken en werken voor je geld?????????quote:Op zondag 1 maart 2009 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is weer een geval van discriminatie van de vermogenden. Je betaalt al extra belasting, krijgt geen toeslagen, geen vrijstelling gemeentelijke belastingen en bij de voedselbank zeggen ze dat je op kan rotten. Daar zou Wilders eens werk van moeten maken. Net alsof mijn kinderen geen chips lusten!
Die heb ik al! En uitgerekend daarom krijg ik dus geen toegang. Wederom is de werkende Nederlander het slachtoffer van het knuffelbeleid van de Nederlandse regering.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:44 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Anders ga je gewoon een baan zoeken en werken voor je geld?????????
Das een Wilders Quotequote:Op zondag 1 maart 2009 12:44 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Anders ga je gewoon een baan zoeken en werken voor je geld?????????
Want je bent een criminele moslim met dubbel paspoort dus je bent bang dat je het land uit word geknikkerd?quote:Op zondag 1 maart 2009 12:46 schreef phpmystyle het volgende:
Ergens ben ik het wel een beetje met wilders eens, maar ik vind het niet zo veillig gevoel als hij echt premier van Nederland word.
Dat was vroeger ook de reden dat heel veel mensen destijds niet op Fortuyn durfden te stemmen.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:46 schreef phpmystyle het volgende:
Ergens ben ik het wel een beetje met wilders eens, maar ik vind het niet zo veillig gevoel als hij echt premier van Nederland word.
Ja laten we doen alsof Wilders alles uitgevonden heeft. Ik hoor Rutte , Balkellende en andere (niet Groenlinks , PVDA etc) politieke gasten ook zulke uitspraken doen.quote:
Dat je je kinderen droog brood te eten geeft vind ik eigenlijk nog het aller ergst!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die heb ik al! En uitgerekend daarom krijg ik dus geen toegang. Wederom is de werkende Nederlander het slachtoffer van het knuffelbeleid van de Nederlandse regering.
En als ik al die pauperkinderen zie, met hun vette chipsbekken van de voedselbankzoutjes, terwijl mijn kinderen droog brood eten omdat ik mijn verliezen op ING moet compenseren, dan weet ik wel waarop ik ga stemmen!
Dat zou dus niet gehoeven hebben wanneer de voedselbanken een rechtvaardig beleid zouden voeren!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:49 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dat je je kinderen droog brood te eten geeft vind ik eigenlijk nog het aller ergst!
Jij bent zeker zo'n witbrood-eter.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:49 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dat je je kinderen droog brood te eten geeft vind ik eigenlijk nog het aller ergst!
quote:
PVV trekt zijn kiezers weg bij de VVD en CDA dus is het aannemelijk dat de rest ook aanschuift.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat was vroeger ook de reden dat heel veel mensen destijds niet op Fortuyn durfden te stemmen.
Stem nou deze keer op Wilders, als die er een potje van maakt, stem je hem weer weg.
Ja dat ben ik wel met je eens. Als je geen super inkomen hebt dan mag krijg je allerlei kwijtscheldingen, subsidie's etc opeens niet.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die heb ik al! En uitgerekend daarom krijg ik dus geen toegang. Wederom is de werkende Nederlander het slachtoffer van het knuffelbeleid van de Nederlandse regering.
En als ik al die pauperkinderen zie, met hun vette chipsbekken van de voedselbankzoutjes, terwijl mijn kinderen droog brood eten omdat ik mijn verliezen op ING moet compenseren, dan weet ik wel waarop ik ga stemmen!
Naar de voedselbank ga je niet voor je lol.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:50 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een auto, 4 gekleurde kinderen, een straatfobie, internet, pc, elke week naar de kapper, tjah, dan heb je geen geld meer voor eten
Vergeet de flatscreen monitor , internet abonnement en gratis koelkast niet hequote:Op zondag 1 maart 2009 12:50 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een auto, 4 gekleurde kinderen, een straatfobie, internet, pc, elke week naar de kapper, tjah, dan heb je geen geld meer voor eten
Ja kijk weetje wat het probleem is, als hij echt premier word dan zit hij daar meteen 4 jaar he dat is genoeg om heel heel veel ellende te stichten. Hij mag Engeland al niet meer in sommige wereld leiders wantrouwen hem al, om nog maar niet te spreken over dat landen niet meer met ons willen handelen.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat was vroeger ook de reden dat heel veel mensen destijds niet op Fortuyn durfden te stemmen.
Stem nou deze keer op Wilders, als die er een potje van maakt, stem je hem weer weg.
Een flatscreen kost geen reet meer.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:52 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Vergeet de flatscreen monitor , internet abonnement en gratis koelkast niet he
Slechter dan het nu gaat, kan het toch niet gaan.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja kijk weetje wat het probleem is, als hij echt premier word dan zit hij daar meteen 4 jaar he dat is genoeg om heel heel veel ellende te stichten. Hij mag Engeland al niet meer in sommige wereld leiders wantrouwen hem al, om nog maar niet te spreken over dat landen niet meer met ons willen handelen.
quote:Op zondag 1 maart 2009 12:50 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja dat ben ik wel met je eens. Als je geen super inkomen hebt dan mag krijg je allerlei kwijtscheldingen, subsidie's etc opeens niet.
Als mensen vanuit de bijstand gaan werken zitten ze vaak nagenoeg gelijk kwa inkomen als mensen die een uitkering hebben. Laat Wilders (of wie dan ook) daar eens iets aan doen.
Ha John, ben jij ook al wakker. Weet je al welke machtige mensen Wilders steunt, want daar waren we gisteren gebleven.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En bij de machtigste mensen van de Wereld is Wilders diegene die het meest gewaardeerd wordt van alle Nederlanders.
Ik denk dat dat wel een rol speelt hoor. Mensen ergeren zich (terecht) aan luie varkens die beloond worden door gratis boodschappen pakketten maar zelf niets doen om hun steentje bij te dragen (ziek zwak misselijk)quote:Op zondag 1 maart 2009 12:57 schreef Spooky4u het volgende:
Het is ook absurd hoeveel mensen krijgen die van de bijstand moeten leveren.
Een TV, een abonnement op Internet, een abo op een tijdschrift, mensen die in de bijstand leven door eigen schuld kunnen wmb een kamertje krijgen in een klooster en daar eten wat de pot schaft, de rest van de tijd mogen ze zich voorbereiden op een werkend bestaan.
Maar volgens mij heeft de voedselbank weinig te maken met het feit dat de PVV bovenaan de peilingen staat.
In veel gevallen niet maar er zijn er ook genoeg (*bekijk het filmpje) die na het schrappen van bepaalde vaste lasten (een auto is voor een chronisch werkeloze geen noodzaak namelijk..) geld over hebben om normale boodschappen te kunnen doen, geen wegenbelasting,geen verzekering, geen onderhoudskosten, geen brandstof en hoppa je hebt er zo ¤ 200 per maand aan contanten bij waarvoor je de boodschappen voor je kinderen kunt doen. De dame uit het filmpje weet heel goed waar ze alles &gratis* moet vinden, laat haar ook eens googlen naar gratis voorbehoedsmiddelen voordat ze strax met een elftal exotische kindertjes zit.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Naar de voedselbank ga je niet voor je lol.
Dan moet je wel een ontzettend gierige flapdrol zijn als je voldoende inkomen hebt maar op die manier wat wil besparen.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo gierig? Als je het niet doet ben je gewoon een dief van je eigen portomonaiiequote:Op zondag 1 maart 2009 13:01 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan moet je wel een ontzettend gierige flapdrol zijn als je voldoende inkomen hebt maar op die manier wat wil besparen.
Kijk dat zijn keuzes die je maakt. Als mensen liever verrot voedsel willen eten omdat ze zo kunnen auto rijden e.d. dan is dat hun keuze.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In veel gevallen niet maar er zijn er ook genoeg (*bekijk het filmpje) die na het schrappen van bepaalde vaste lasten (een auto is voor een chronisch werkeloze geen noodzaak namelijk..) geld over hebben om normale boodschappen te kunnen doen, geen wegenbelasting,geen verzekering, geen onderhoudskosten, geen brandstof en hoppa je hebt er zo ¤ 200 per maand aan contanten bij waarvoor je de boodschappen voor je kinderen kunt doen. De dame uit het filmpje weet heel goed waar ze alles &gratis* moet vinden, laat haar ook eens googlen naar gratis voorbehoedsmiddelen voordat ze strax met een elftal exotische kindertjes zit.
Je maakt dus als moeder in dit geval de bewuste keuze om geen eten te kunnen kopen voor je kinderen omdat je auto en je kapsel belangrijker isquote:Op zondag 1 maart 2009 13:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk dat zijn keuzes die je maakt. Als mensen liever verrot voedsel willen eten (want laten we eerlijk wezen, zoiets vreet je alleen in een oorlog en dan nog zou ik liever een dier of mens op de bbq leggen) omdat ze zo kunnen auto rijden e.d. dan is dat hun keuze.
Wat kost een kapper tegenwoordig? 12 tot 15 euro? Als je bijvoorbeeld familie moet opzoeken en het gezin moet met het openbaar vervoer, dan kost dat pas echt een godsvermogen en heb je die auto er zo uit.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:10 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je maakt dus als moeder in dit geval de bewuste keuze om geen eten te kunnen kopen voor je kinderen omdat je auto en je kapsel belangrijker is
Daarnaast beste johndope, de voedselbank wil eigenlijk voornamelijk de A producten in de pakketjes stoppen, dus geen onbekende merken maar A producten.
Wél als ons aller Wilders de meeste zetels wegkaapt.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Slechter dan het nu gaat, kan het toch niet gaan.
Uhu.quote:En bij de machtigste mensen van de Wereld is Wilders diegene die het meest gewaardeerd wordt van alle Nederlanders.
Zijn er überhaupt al pogingen gedaan dan?quote:Sowieso al het feit dat er nog nooit iemand een aanslag op Wilders heeft kunnen plegen, is het bewijs dat de grootste veiligheidsdiensten in deze wereld hem supporten.
Waarom niet. Een alleenheersende partij is nooit goed. Denk je nou echt dat het PVV al haar standpunten erdoor krijgt? Elke partij maakt reclame voor zichzelf, en Geert is daar beter in dan een Rouvoet of een JP.quote:
Die kosten ook geen reet meer.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:17 schreef Xa1pt het volgende:
En ondertussen heeft 9 van de 10 bijstandsgezinnen een HDTV van minimaal 30" in de huiskamer staan.
Geef Wilders nou gewoon een kans, want zoals het nu gaat werkt het niet, misschien doet Wilders het beter.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wél als ons aller Wilders de meeste zetels wegkaapt.
[..]
Ik zou het niet weten, maar Wilders is de meest gehate persoon op deze aardbol, maar kennelijk kunnen ze dus niet bij hem komen.quote:Zijn er überhaupt al pogingen gedaan dan?
Ja ome wilders heeft een prachtig idee! Laten we het leger inzetten tegen deze Nederlandse Jongeren! laten we met scherp gaan schieten als jij met een stel vrienden over straat loopt, want het is zo vreselijk!quote:Op zondag 1 maart 2009 09:05 schreef ES57 het volgende:
Dé uitspraak van gierige flapdrollen en centenkakkers wereldwijdquote:Op zondag 1 maart 2009 13:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo gierig? Als je het niet doet ben je gewoon een dief van je eigen portomonaiie
De oplossing is gewoon simpel. Nederlanders die crimineel zijn gaan de bajes in. Mensen met een dubbel paspoort die crimineel zijn, gaan het land uit.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:19 schreef werkeend het volgende:
[..]
Ja ome wilders heeft een prachtig idee! Laten we het leger inzetten tegen deze Nederlandse Jongeren! laten we met scherp gaan schieten als jij met een stel vrienden over straat loopt, want het is zo vreselijk!
En laten we deze Nederlandse Jongeren dan ook maar meteen uitzetten, waartoe? geen idee, mischien marokko ofzo, niet hun thuis land, maar boeie, die laten ze vast toe!
Begrijp je nou echt niet dat dit een compleet idioot plan is?
quote:Op zondag 1 maart 2009 13:12 schreef JohnDope het volgende:
Ingeblikte troep krijg je daar en de zogenaamd verse producten zijn al over datum.
alsof de gemiddelde nederland zich iets van debatten aantrekt. Je kan een aap als lijsttrekker inzetten, zolang je maar blijft roepen dat de Islam the source of all evil is gaan mensen erop stemmen.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:23 schreef Falco het volgende:
als het zo simpel was, was het al lang ingevoerd. maar het is niet zo simpel om het is ingewikkeld om morele en praktische redenen. ik voorspel je: ook al krijgen we een regering van Wilders I T/m X, dan gebeurt dit nog niet.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De oplossing is gewoon simpel. Nederlanders die crimineel zijn gaan de bajes in. Mensen met een dubbel paspoort die crimineel zijn, gaan het land uit.
en jij denkt dat enig ander land vrolijk criminelen gewoon toe laat tot hun land? denk na...quote:Op zondag 1 maart 2009 13:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De oplossing is gewoon simpel. Nederlanders die crimineel zijn gaan de bajes in. Mensen met een dubbel paspoort die crimineel zijn, gaan het land uit.
Blikjes bierquote:Op zondag 1 maart 2009 13:22 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Flensjes, blikjes bier, chips, géén varkensvlees voor de moslims, die krijgen een speciaal pakket.
Zolang Wilders weigert de grondwet te erkennen, mag 'ie van mij optyfen. En van politiek bedrijven heeft onze Limbo geen kaas gegeten.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geef Wilders nou gewoon een kans, want zoals het nu gaat werkt het niet, misschien doet Wilders het beter.
En als Wilders er een potje van maakt, stemmen we hem weer weg.
Als er niet eens pogingen gedaan zijn Wilders te liquideren, kun je ook niet spreken van 'niet bij hem kunnen komen'.quote:Ik zou het niet weten, maar Wilders is de meest gehate persoon op deze aardbol, maar kennelijk kunnen ze dus niet bij hem komen.
Die landen moeten die mensen wel opnemen want anders gaat de VN moeilijk doen. En anders moet de VN maar een opvangkamp in die regio van herkomst gaan opzetten.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:25 schreef werkeend het volgende:
[..]
en jij denkt dat enig ander land vrolijk criminelen gewoon toe laat tot hun land? denk na...
oh wacht
wilders stemmer
denken is een Slecht Woord, net als Islam, moet beide verboden worden.
De VN gaat niet moeilijk doen als we zomaar even wat allochtonen het land uitschoppen.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die landen moeten die mensen wel opnemen want anders gaat de VN moeilijk doen. En anders moet de VN maar een opvangkamp in die regio van herkomst gaan opzetten.
En dan doet de VN ook een keertje wat.
Who cares. De VN is zolangzamerhand een complete wassen neus.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De VN gaat niet moeilijk doen als we zomaar even wat allochtonen het land uitschoppen.
De VN gaat echt niet moeilijk doen als wij een crimineel met een dubbel paspoort uit zetten.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De VN gaat niet moeilijk doen als we zomaar even wat allochtonen het land uitschoppen.
Omschrijf de volgende definities: 'crimineel', 'gajes'.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De VN gaat echt niet moeilijk doen als wij een crimineel met een dubbel paspoort uit zetten.
En er wordt heus niet iemand uitgezet die een rolletje drop heeft gestolen. Ik bedoel echt dat gajes waar de bajes mee vol zit.
Als jij niet begrijpt wat ik bedoel, ben jij echt wereldvreemd.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omschrijf de volgende definities: 'crimineel', 'gajes'.
Een beetje vaag gebral, als je het mij vraagt. Je begrijpt ook niet dat dit morele problemen oplevert?
Behalve het "gelukkige" land waar die persoon toevallig geboren is.. Je zit je straf uit in het land waar dat gepleegd is, tenzij er een uitleveringsverdrag is. Niets meer, niets minder. Daar gaat 1 mannetje met gek haar echt niets aan veranderen.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij niet begrijpt wat ik bedoel, ben jij echt wereldvreemd.
En dat levert echt geen morele problemen op, want als je het strafblad van zo'n persoon op een persconferentie zou voorlezen, dan is iedereen het er mee eens.
En waarschijnlijk hoeven er maar een paar van die mensen uitgezet te worden en dan zit de schrik er bij die criminelen zo erg in dat ze zich wel gaan aanpassen.
laten we dan gelijk maar de doodstraf uitvoeren. Want uitzetten is erg, maar he als je een rolletje drop steelt en je gaat dood, nou dan bedenk je je wel 2x!quote:Op zondag 1 maart 2009 13:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En dat levert echt geen morele problemen op, want als je het strafblad van zo'n persoon op een persconferentie zou voorlezen, dan is iedereen het er mee eens.
En waarschijnlijk hoeven er maar een paar van die mensen uitgezet te worden en dan zit de schrik er bij die criminelen zo erg in dat ze zich wel gaan aanpassen.
Want laten we eerlijk wezen, die lui komen wel achterlijk en dom over, maar als ze een keer aan het denken worden gezet, kunnen ze heus wel veranderen.
Oh, ik begrijp wel wat je bedoelt, dat is het hele probleem niet. Het probleem is echter wel dat je bepaalde kaders moet stellen en niet met zomaar wat vage begrippen op de proppen kunt komen. Zo zal een pauper wat voor ¤ 5 toilet-artikelen jat geen crimineel zijn voor mij, terwijl het voor jou wellicht wél voor die omschrijving in aanmerking komt zodra het een allochtoon betreft. Je zult dus wat duidelijker moeten worden.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Oh, dus het moet wel een heel indrukwekkend strafblad zijn wil je iemand met een dubbel paspoort het land uitflikkeren?quote:En dat levert echt geen morele problemen op, want als je het strafblad van zo'n persoon op een persconferentie zou voorlezen, dan is iedereen het er mee eens.
Die criminelen zijn toch niet zozeer het probleem? De allochtonen daarentegen...quote:En waarschijnlijk hoeven er maar een paar van die mensen uitgezet te worden en dan zit de schrik er bij die criminelen zo erg in dat ze zich wel gaan aanpassen.
Er is natuurlijk wel een belangrijk verschil: de sociale voorzieningen zitten nu heel anders in elkaar. Hierdoor wordt er toch een bepaald bestaansminimum gegarandeerd. Dat zat toen wel wat anders in elkaar.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Inleveren is inleveren. Als je werkloos wordt en je hyptoheek niet meer kan betalen is het heel fijn dat je tegenwoordig een plasma tv en een wasmachine hebt, maar het maakt onder aan de streep erg weinig uit.
Nogal naïef om te veronderstellen dat we nu meer backbone hebben dan toen.
Meen je dit nauw serieusquote:Maar gast, je hebt Wilders wel eens politiek zien bedrijven? Er wordt door Wilders en consorten ook wel inhoudelijk deelgenomen aan debatten? Wilders heeft de laatste tijd ook wel blijk gegeven dat 'ie kaas geeft gegeten van economie, het zorgstelsel, et cetera?
Wat omstreden uitspraken doen en vervolgens weer wegduiken in je bunker en je onthouden van enig commentaar vind ik overigens niet onder politiek vallen, dus laat die onzin maar achterwege.
Ja, dat meen ik nauw serieus.quote:
- Met betrekking tot onderwijs is het niet allemaal heel slecht wat de PVV zegt. Het is ook zeker verre van perfect: er zijn zeker verbeteringen op aan te voeren en niet alles is even goed onderbouwd, maar het is ook zeker niet allemaal "dom" .quote:Op zondag 1 maart 2009 12:23 schreef Falco het volgende:
+1quote:Op zondag 1 maart 2009 14:08 schreef Doc het volgende:
[..]
- Met betrekking tot onderwijs is het niet allemaal heel slecht wat de PVV zegt. Het is ook zeker verre van perfect: er zijn zeker verbeteringen op aan te voeren en niet alles is even goed onderbouwd, maar het is ook zeker niet allemaal "dom" .
Wat ik echter opmerkelijker vind, is dat de Wilders aanhangers in dit topic het blijkbaar weinig boeit en weinig meningen over hebben. Het enige waar zij zich voor blijken te interesseren is het islampunt van Wilders.
Er moet wel bedacht worden dat als de PVV de grootste partij wordt, en stel dat zij dat regeringsverantwordelijkheid krijgen, wat zij dan vinden op de punten van economie, onderwijs en de zorg. Dat zijn namelijk de punten die meestal toch uiteindelijk - als puntje bij paaltje komt - ook de belangrijke punten worden gezien door de bevolking.
Het is misschien tijd voor het "PVV topic zonder de islamiseringsdiscussie". Want als one-issue partij hebben ze wel een unique selling point, maar dat staat niet gelijk aan een beleid. En als ze de grootste worden wordt het tijd om ook over hun andere beleidsplannen te praten.
Het islam punt is nu gewoon het belangrijkst.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:08 schreef Doc het volgende:
[..]
- Met betrekking tot onderwijs is het niet allemaal heel slecht wat de PVV zegt. Het is ook zeker verre van perfect: er zijn zeker verbeteringen op aan te voeren en niet alles is even goed onderbouwd, maar het is ook zeker niet allemaal "dom" .
Wat ik echter opmerkelijker vind, is dat de Wilders aanhangers in dit topic het blijkbaar weinig boeit en weinig meningen over hebben. Het enige waar zij zich voor blijken te interesseren is het islampunt van Wilders.
Er moet wel bedacht worden dat als de PVV de grootste partij wordt, en stel dat zij dat regeringsverantwordelijkheid krijgen, wat zij dan vinden op de punten van economie, onderwijs en de zorg. Dat zijn namelijk de punten die meestal toch uiteindelijk - als puntje bij paaltje komt - ook de belangrijke punten worden gezien door de bevolking.
Het is misschien tijd voor het "PVV topic zonder de islamiseringsdiscussie". Want als one-issue partij hebben ze wel een unique selling point, maar dat staat niet gelijk aan een beleid. En als ze de grootste worden wordt het tijd om ook over hun andere beleidsplannen te praten.
quote:Op zondag 1 maart 2009 14:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het islam punt is nu gewoon het belangrijkst.
En als Wilders hier de dienst uit maakt, dan trekt hij de stekker uit al die kansloze dure linkse hobbies en die bergen met geld die we dan besparen, steken we in zorg en onderwijs.
Natuurlijk heeft de SP dat wel, natuurlijk niet zoals de economen dat willen maar de simpele man valt best om te praten met 'Werknemers moeten meer bescherming krijgen van de boze werkgever!', 'Geen ontslagen meer!', 'Meer kinderbijslag want het leven is duurder geworden!', 'Bedrijven zoals Shell moeten die miljardenwinsten verdelen over de werknemers en nederlandse burgers!', etc.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:22 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Maar de SP zal niet veel kiezers kunnen overtuigen dat zij hebben wat nodig is om deze crisis het hoofd te bieden, en dat hebben ze ook niet. Ook Wilders kan dat niet, maar hij drukt op een andere knop die mensen ook bezig houdt.
Je kan het draaien zoals je het wilt, maar dit is wel de enige beste oplossing.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
![]()
![]()
We hebben hier wel te maken met politiek onderlegde Wilders-stemmers, zo blijkt.
Ja, absolúút.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan het draaien zoals je het wilt, maar dit is wel de enige beste oplossing.
Ik vermoedde het al, je kan inhoudelijk niet serieus reargeren wat ook in je vorige posts al blijkte blijkt ook nu nog maar eens.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dat meen ik nauw serieus.Verder heb ik ook niet bepaald de behoefte je nog van enig repliek te dienen. Zorg eerst maar eens dat je je Nederlands beter beheerst dan de gemiddelde allochtoon (de Wilders-stemmer die de schoen past, trekke 'm aan) en m'n post nog eens opnieuw leest.
De doodstraf invoeren is prima, maar die moet voor iedereen ingevoerd worden. Ik denk overigens dat er meer Nederlanders zijn die voor de doodstraf in aanmerking komen dan allochtonen.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:41 schreef werkeend het volgende:
[..]
laten we dan gelijk maar de doodstraf uitvoeren. Want uitzetten is erg, maar he als je een rolletje drop steelt en je gaat dood, nou dan bedenk je je wel 2x!
Werkt ook zo goed in landen waar dit al het geval is he. Amerika, zo'n geweldig land met zo'n mooie doodstraf en weinig criminelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |