Ja.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:38 schreef Pacmaniac het volgende:
Idd. Ik reageer louter vanuit ratio .
Andersom geldt dat ook dat het nu makkelijk roepen is.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat is nu makkelijk roepen natuurlijk. Hoe dan ook, het ging voornamelijk om het gedeelte eronder. Met het verdwijnen van een partij neem je niet de gevoelens bij het volk weg. Of Wilders de juiste weg is of niet... hij spreekt een groot deel van de kiezers aan die blijkbaar van mening zijn dat er grote problemen zijn in desbetreffende hoek. Dat negeren en als 'dom' bestempelen lijkt me niet de meest constructieve houding.
Stel niet van die domme vragen, m'n jong.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:41 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
een groot deel van deze lieden zijn Nederlanders met een Nederlands paspoort. Hoe ga je dat oplossen Lemmeb?
Er moet wel wat meer gebeuren voor tot het tot een burgeroorlog komt hoor.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en? Dat doet niets af aan de feiten. Ik denk dat we serieus op een burgeroorlog afstevenen als er niet adequaat wat gedaan wordt.
Nee, dat is nu juist het wishful thinking van al die gepeilde stemmers.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:46 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Wilders zit toch ook in de regering?
Denk je? Ik denk dat dat wel eens heel erg mee kan vallen. Toenemende economische en sociala onrust lijkt me een aardige basis.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er moet wel wat meer gebeuren voor tot het tot een burgeroorlog komt hoor.
quote:Op zondag 1 maart 2009 10:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, sorry, met Marokkanen gaat het hier in Nederland nóóit meer goedkomen. Straks is er door de economische crisis geen geld meer om die groep nog langer te knuffelen en de politiek correcte hand boven het hoofd te houden, en dan wordt het van kwaad tot nog veel erger. Dan is het exit voor deze lieden.
Wie wil die deporteren danquote:Op zondag 1 maart 2009 10:41 schreef HeyFreak het volgende:
Ik denk zelf dat hij niet serieus te nemen is met zijn deportatie-idee, maar mensen zijn het blijkbaar zat.
Het is praktisch ook een onhaalbaar iets. Of je moet de pispaal van de westerse wereld willen worden.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Moslims de grens overschoppen lost niks op.
Vergeet het maar. Die crisis wordt nog veel erger. Het betreft hier een global meltdown, die niet op te lossen is door de 'lokale' politici Balkenende en Bos.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben trouwens eens benieuwd wie straks de troep van deze regering gaat opruimen. Deze regering wordt het niet eens waar nu op te bezuinigen en geven nog meer geld uit wat ze eigenlijk niet hebben. Maar ik zie Wilders die rotzooi niet opruimen. En dat is nu het belangrijkste, dat we weer uit die crisis komen.
Jawel hoor, dat lost heel veel op. De economische crisis niet nee, maar ongeveer al het andere wel.quote:Moslims de grens overschoppen lost niks op.
Nee, in het parlement, da's wat anders.quote:
Dat er iets gedaan moet worden is duidelijk. Wat ik wou zeggen is dat het verleidelijk is om alle problemen af te schuiven op een bepaalde groep immigranten. Het ligt aan 'hun' en niet aan 'ons'. Dat terwijl bijvoorbeeld Nederlanders net zo minachtend naar de politie kunnen zijn als Marokkanen. Nederlandse hangjongeren zijn net zo irritant als allochtoonse.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en? Dat doet niets af aan de feiten. Ik denk dat we serieus op een burgeroorlog afstevenen als er niet adequaat wat gedaan wordt.
Zekerquote:Op zondag 1 maart 2009 10:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat dat wel eens heel erg mee kan vallen. Toenemende economische en sociala onrust lijkt me een aardige basis.
Ahmed Aboutaleb of Nebahat Albayrak ?quote:Op zondag 1 maart 2009 08:06 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Weet je wat het kost?
Reken erop als hij aan de macht komt dat het constant code red is.
Nog meer politiestaat achtige toestanden.
Minder privacy etc.
Doe mij maar een Hollandse Obama.
Een bemiddelaar(ster).
Als oppositie zou je je in deze tijd vol grote beslissingen ook wel een beetje mogen horen denk je niet?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, in het parlement, da's wat anders.
Wat overigens niet wegneemt dat 'ie wel een mening zou moeten hebben over de crisis.
Ja dat roepen we nu met z'n allen al zo'n 15 jaar, links voorop. Maar er gebeeeuuurt maar niks. Niet zo gek dus dat Wilders gaat als een raket. Zijn oplossingen zijn helder, effectief, makkelijk uitvoerbaar en noodzakelijk.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:50 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Dat er iets gedaan moet worden is duidelijk.
Je moet je afvragen of die gevoelens wel op realiteit berusten. Of je moet werkelijk denken dat een groep Nederlanders ter grootte van 27 zetels dermate last ondervindt van de islam of Marokkanen dat een stem op Wilders gerechtvaardigd is. Dat de gevestigde politiek niet alle onvrede kan wegnemen heeft gewoon te maken met realisme. De gedachte dat deze partijen niks willen doen of de problemen niet willen zien getuigt van een partij wereldvreemdheid waar mij de broek van afzakt.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, dan verdwijnt Wilders.... en dan? Dan bestaan deze gevoelens opeens niet meer?
Zou niet eens zo erg zijnquote:Op zondag 1 maart 2009 10:49 schreef FokYouTwo het volgende:
[..]
Wie wil die deporteren dan...je schoonmoeder
![]()
We hadden ten tijde van Fortuyn ook een crisis en wel wat meer sociale onrust (ook nog de jaartjes erna). Het gezeik over moslims vind ik zelf wat minder geworden de laatste tijd.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat dat wel eens heel erg mee kan vallen. Toenemende economische en sociala onrust lijkt me een aardige basis.
De tekortkoming in de maatschappij wordt al 30 jaar over gesproken. Toch zie ik hele groepen allochtonen vrolijk aan het werk en meedraaien. Honderden, zo niet duizenden initiatieven tot integratie zijn de revue gepasseerd... waarin schiet de maatschappij structureel te kort dan?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:50 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Dat er iets gedaan moet worden is duidelijk. Wat ik wou zeggen is dat het verleidelijk is om alle problemen af te schuiven op een bepaalde groep immigranten. Het ligt aan 'hun' en niet aan 'ons'. Dat terwijl bijvoorbeeld Nederlanders net zo minachtend naar de politie kunnen zijn als Marokkanen. Nederlandse hangjongeren zijn net zo irritant als allochtoonse.
Neemt niet weg dat de Marokkanen wel oververtegenwoordigd zijn, maar je kan niet één bevolkingsgroep aanspreken op de tekortkomingen van de maatschappij.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of die gevoelens wel op realiteit berusten. Of je moet werkelijk denken dat een groep Nederlanders ter grootte van 27 zetels dermate last ondervindt van de islam of Marokkanen dat een stem op Wilders gerechtvaardigd is. Dat de gevestigde politiek niet alle onvrede kan wegnemen heeft gewoon te maken met realisme. De gedachte dat deze partijen niks willen doen of de problemen niet willen zien getuigt van een partij wereldvreemdheid waar mij de broek van afzakt.
Veel mensen zoeken simpelweg de oorzaak van problemen of frustraties in hun leven liever bij een ander dan bij zichzelf. Wilders doet alsof ie alle problemen in een vingerknip kan oplossen et voila. Zijn die mensen dom ? Dat hoeft niet perse. Maar het is ook niet de intelligentsia van de Lage Landen.
Zeker in tijden van economische crisis doen populisten het goed. De gevestigde politiek kan niet alle problemen oplossen, Wilders kan dat ook niet. Kennelijk hebben dat soort mensen niks geleerd van de LPF. Wilders is evengoed een produkt van de gevestigde politiek, hij heeft in z'n leven niks anders gedaan dan ambtenaar spelen en in het pluche hangen.
Alle buitenlanders er uit zodat er meer bedden en schoolbanken vrij komenquote:Op zondag 1 maart 2009 10:52 schreef Doc het volgende:
Wat zijn eigenlijk de ideeen van PVV mbt gezondheidszorg en onderwijs?
Denk jij nu echt dat men terugvalt naar Middeleeuwse praktijken? En wa tga je doen met autochtone boeven die even erg zijn als de "allochtone"boeven? Ook de nationaliteit afnemen? Je zal wel hard nee roepen. Maar je beseft dan natuurlijk niet dat de strafmaat dus aangepast gaan worden op persoon. Dan hebben we het kind met het badwater weggegooid. Maar dat zal aan jou wel niet besteed zijn.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Stel niet van die domme vragen, m'n jong.De oplossing ligt immers nogal voor de hand.
Een 'Nederlands paspoort' en een 'Nederlandse nationaliteit' zijn zaken die je af kunt nemen, hetgeen nog een makkelijker gemaakt wordt door de dubbele nationaliteit van deze lieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |