Ja, dat wat ik zagquote:Op maandag 16 november 2009 15:31 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Je weet wat shadow people zijn?
dat van die boxen zijn radiogolven die je opvangtquote:Op maandag 16 november 2009 13:50 schreef Anaaliseert het volgende:
Zelf ooit 1x iets geks meegemaakt, naja 2x eigenlijk...
Ik lag in bed en werd wakker van een geluid of iets, dus ik draaide om leek het net of er 3 mannen of 3 gezichten in ieder geval allemaal riepen naar mij, wat ze zeiden geen idee klonk wel erg dreigend dus ik draaide me om deken over m'n hoofd heen en hoorde het nog steeds, maar wel verder weg en niet veel later was ik weer in slaap gevallen en volgende morgen was er niks meer...
en af en toe komen uit m'n speakers van mijn PC ook allemaal vage geluiden uit, dan staat het geluid aan zonder muziek ofzo en dan hoor je van die vage muziek of stemmen, klinkt arabisch, maar als je het geluid harder zet dan word het geluid ook niet harder en als je het geluid uit zet dan hoor je het nog steeds, maar het komt wel degelijk uit de boxen...
verder niks spannends mee gemaakt
Ik ken het begrip, ben er alleen nog niet uit of het iets paranormaals is of een gevolg van slaapverlamming of iets dergelijks.quote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Oke![]()
Dat zijn geen 'gewone' donkere geesten he.
http://www.shadowpeople.org/
Dat laatste, bij slaap verlamming hebben ze het ook over zwarte schimmen. Keiharde hallucinaties.quote:Op maandag 16 november 2009 19:04 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik ken het begrip, ben er alleen nog niet uit of het iets paranormaals is of een gevolg van slaapverlamming of iets dergelijks.
Hoeft niet meneertje met de mooie username.quote:Op maandag 16 november 2009 19:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat laatste, bij slaap verlamming hebben ze het ook over zwarte schimmen. Keiharde hallucinaties.
Ik vind jou liefquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:53 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Hoeft niet meneertje met de mooie username.De schaduw die ik zag hing aan het plafond, had een hoed en rode ogen. Kan me nog herinneren dat ik 4 jaar geleden een topic er over opende en dat ik keihard werd uitgelachen. En dat ik teveel drufgs gebruikte blablabla.
En kijk nu eens op internet....... Honderden mensen vanuit de hele wereld hebben iets soortgelijks gezien.
Zwarte schaduw, hoed en rode ogen!!!!!
Dat verhaal van slaapverlamming is dat mensen iets drukkend op zich voelen. Dat is bij shadow people niet zo.
Ze kijken naar je of slaan 'op de vlucht'.
Daarbij, ik was niet alleen en wij waren klaarwakker.
Ik heb ook zo iets een keer gehad, ik kwam ooit laat thuis van een concert, en bestelde later nog bloemen voor de verjaardag van een meisje genaamd Danique, later die week. Op de achtergrond stond de herhaling van het nieuws met dat mens van het nieuws in 60 seconden op. Dus toen ik de bestelling wilde doorvoeren zij die vrouw op de TV "Wat zou Danique daar van vinden?".quote:Op maandag 16 november 2009 09:48 schreef Ratelslangetje het volgende:
Zo hoorde ik een keer een stem op de radio mijn naam noemen. De muziek vervaagde naar de achtergrond en ik hoorde een stem duidelijk zeggen: Selma, Selma...
Ik was op mijn zolderkamer en vond het daar altijd al een beetje eng. Deed dan de radio aan om me niet zo alleen te voelen. Dat heeft blijkbaar geholpen
Ze slaan op de vlucht? Hoe moet ik dat zien? Ik had inderdaad heel erg het idee dat hij me aan zat te staren inderdaad, alleen ogen zag ik niet. Wel viel het me op dat hij een langharig kapsel had en echt duidelijk op m'n bureau zat. Toen ik het lichtje aanknipte, leek hij te versmelten met de omgeving, maar niet zo dat het dus een aantal voorwerpen waren en ik het me verbeeldde. Ik weet eigenlijk 100% zeker dat ik hem zag en dat ik klaarwakker was.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:53 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Hoeft niet meneertje met de mooie username.De schaduw die ik zag hing aan het plafond, had een hoed en rode ogen. Kan me nog herinneren dat ik 4 jaar geleden een topic er over opende en dat ik keihard werd uitgelachen. En dat ik teveel drufgs gebruikte blablabla.
En kijk nu eens op internet....... Honderden mensen vanuit de hele wereld hebben iets soortgelijks gezien.
Dat verhaal van slaapverlamming is dat mensen iets drukkend op zich voelen. Dat is bij shadow people niet zo.
Dat als je ze aankijkt ze ineens verdwijnen. Ik noem het op de vlucht slaan maar wss doen ze dat helemaal niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:38 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ze slaan op de vlucht? Hoe moet ik dat zien? Ik had inderdaad heel erg het idee dat hij me aan zat te staren inderdaad, alleen ogen zag ik niet. Wel viel het me op dat hij een langharig kapsel had en echt duidelijk op m'n bureau zat. Toen ik het lichtje aanknipte, leek hij te versmelten met de omgeving, maar niet zo dat het dus een aantal voorwerpen waren en ik het me verbeeldde. Ik weet eigenlijk 100% zeker dat ik hem zag en dat ik klaarwakker was.
Heb hier op Fok overigens ook eens gelezen over iemand die door het bos fietste en een hele lange gestalte met zwarte hoed op de weg zag staan, die zich vervolgens omdraaide en hem met rode ogen aanstaarde. Ook wel een freaky verhaal.
Daar kunnen toch tig verklaringen voor zijnquote:Op maandag 23 november 2009 19:48 schreef DutchStyle het volgende:
Ik heb nog niet zo heel veel mee gemaakt maar wel 1 ding.
Buurman zette 's avonds voor het slapen gaan zijn pantoffels altijd naast het bed, op een dag werd hij wakker en stonden zijn pantoffels er niet meer. Ongeveer die maanden later wou hij naar bed en stonden zijn pantoffels weer keurig netjes naast het bed
Ja, de buurvrouw.quote:Op maandag 23 november 2009 20:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
Daar kunnen toch tig verklaringen voor zijn.
Awwwquote:Op vrijdag 4 december 2009 09:24 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik heb vannacht drie keer gehad dat ik iemand of iets op mn bed voelde zitten. Mijn eerste gedachte was dat een van mijn katten naast me ging liggen. Maar toen schoot het me te binnen dat ze in de woonkamer waren (ik had de slaapkamerdeur dicht), en ging ik met mn benen trappen en in gedachten riep ik :weg! weg!
Even later voelde ik het weer, en daarna nog een keer. Ik ben heel diep onder de deken gaan liggen en uiteindelijk in slaap gevallen.
Als ik dit zo typ lijkt het niet eng maar dat was het echt wel.
Ah gossie.quote:Op dinsdag 8 december 2009 03:44 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik ben echt stom.
Ik kan al niet slapen vannacht en dan ga ik ook nog eens dit topic lezen.
En ik moet ook naar de wc maar ik durf niet.
Hmm wazig verhaal..............quote:Op zondag 6 december 2009 15:47 schreef shadowflash het volgende:
Goed Topic , en creepy. Vooral dat van dat oude ziekenhuis, brrr.
Oke dit wordt een iets langere post. Dit zijn voornamelijk dingen die ik toen ik wat jonger was heb uitgespookt ( woordspeling van de dag). Ga er maar even voor zitten ( als je dat al niet deed
)
Hoi , ik ben Bart , en ik heb vanaf kind af aan een zekere interesse voor het "onverklaarbare". Deze interesse werd aangewakkerd door mijn oma , die mij op mijn 10e verjaardag een stuk bergkristal gaf en mij vertelde dat als ik niet kon slapen , ik het kristal vast moet houden tot het warm werd , en dat ik daarna heerlijk zou dromen. Niet echt bijzonder of zo , maar dat kleine beetje magie wakkerde iets aan in mij , de dorst naar meer kennis.
..................................
Net als in een film?quote:Wat ik nog heel goed kan herinneren is dat mijn broertje huilend wakker werd , omdat oma( de overleden oma ) onder zijn bed lag.
Je hebt het wel over je overleden oma hoor.quote:En ik sliep naast het bed van die dooie.
Tjah stel je voor dat het gebeurt he dan is het direct uit een filmquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:08 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Net als in een film?.
[..]
Je hebt het wel over je overleden oma hoor.
dat was ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:38 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ze slaan op de vlucht? Hoe moet ik dat zien? Ik had inderdaad heel erg het idee dat hij me aan zat te staren inderdaad, alleen ogen zag ik niet. Wel viel het me op dat hij een langharig kapsel had en echt duidelijk op m'n bureau zat. Toen ik het lichtje aanknipte, leek hij te versmelten met de omgeving, maar niet zo dat het dus een aantal voorwerpen waren en ik het me verbeeldde. Ik weet eigenlijk 100% zeker dat ik hem zag en dat ik klaarwakker was.
Heb hier op Fok overigens ook eens gelezen over iemand die door het bos fietste en een hele lange gestalte met zwarte hoed op de weg zag staan, die zich vervolgens omdraaide en hem met rode ogen aanstaarde. Ook wel een freaky verhaal.
Ik ben ook redelijk nuchter en probeer eigenlijk altijd meteen de verklaring ergens achter te zoeken. Tot nu toe is dat ook nog bij alles wat ik meegemaakt heb ook wel grotendeels gelukt. Het zou op zich wel interessant zijn om eens iets mee te maken wat voor mij of een ander niet verklaarbaar is. Alhoewel...ik denk dat dat me zou frusteren.quote:Op vrijdag 11 december 2009 02:25 schreef Cosmo. het volgende:
Kon niet slapen dus ben in dit topic gaan lezen (en de andere 2 delen), best wel creepy. Onbewust heb ik mijn nachtlampje aangezet.![]()
Zelf geen ervaringen, ik ben ook vrij nuchter maar af toe kijk ik toch wel even voor de zekerheid.
Hmm apart.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:19 schreef garriej het volgende:
Ik heb niet veel onverklaarbaars meegemaakt maar dit is wel iets heel erg merkwaardigs:
in de keuken, waar je zo vanuit de woonkamer heen kan kijken, staat een kastje open waar de glazen instaan.Er valt een glas uit, zonder enig idee waar mijn vader het over heeft zegt hij: 'ma ik weet dat je er bent, laat nog maar een glas vallen'. vervolgens 1 a 2 seconde erna viel er nog een glas uit de kast. Ik heb tijden naar een logische verklaring gezocht, het raam was dicht er stond niet veel wind, de hond lag gewoon bij ons in de kamer. me vader wil niet zeggen waarom die die zin zei: 'ik zei het zomaar voor de gein'. Of dit is echt zo of hij heeft al meer meegemaakt, hij had die avond wel wat gedronken misschien dat uit die meligheid de zin kwam. ik schok op het moment wel, maar nog steeds denk ik dat er een verklaring voor moet zijn.. Hoewel het wel spookie is vind ik geen harde bewijzen om te zeggen dat er geesten bestaan. Ik was een jaar of 15 en klaar wakker het was rond een uur of 10.
Ze worden het vaakst gezien met rode ogen maar in de loop der tijd ben ik verhalen tegen gekomen van mensen die shadowpeople met gele ogen hebben gezien.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dat was ik.maar t waren gele ogen en geen rode.. maar ik zie vergelijkenissen!
Jullie horen haar allemaal schreeuwen?quote:Op zondag 13 december 2009 23:18 schreef oceanfairy het volgende:
bij mijn ouders in huis ( waar ik tijdelijk weer woon samen met me dochtertje) spookt een klein meisje rond
en meestal hebben we geen last van haar alleen soms begint ze midden in de nacht te schreeuwen van oma help me dan toch waarom help je me niet. en dan zegt mijn moeder meestal kom maar bij oma dan ben je veilig en dan is het ook weer stil
en er is iets met de zolder kan het niet echt uit leggen het is de enige plek in huis waar ik of mijn dochter totaal niet goed slapen
mijn dochtertje heeft wel eens gezegt mama ik heb wel eens het gevoel dat iemand me door de muur heen wil trekken en ze gaat daarom ook nooit alleen naar de zolder toe er moet altijd iemand met haar mee
Shadow people ja, laatst was er in KLB ook iemand die het had gezien en er vervolgens een klaagtopic over opende. Hier werd gezegd dat de schaduw met hoed en rode ogen puur kwaad isquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:53 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Dank, dank, dankquote:Op dinsdag 15 december 2009 09:51 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Shadow people ja, laatst was er in KLB ook iemand die het had gezien en er vervolgens een klaagtopic over opende. Hier werd gezegd dat de schaduw met hoed en rode ogen puur kwaad is![]()
Nachtelijk bezoek (Paint)
Ik zou zeggen, zet eens zo'n voice-activated voicerecorder neer, die heb je al vanaf 15 euro !quote:Op zondag 13 december 2009 23:18 schreef oceanfairy het volgende:
bij mijn ouders in huis ( waar ik tijdelijk weer woon samen met me dochtertje) spookt een klein meisje rond
en meestal hebben we geen last van haar alleen soms begint ze midden in de nacht te schreeuwen van oma help me dan toch waarom help je me niet. en dan zegt mijn moeder meestal kom maar bij oma dan ben je veilig en dan is het ook weer stil
ja, idd!quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, zet eens zo'n voice-activated voicerecorder neer, die heb je al vanaf 15 euro !
Kunnen wij die arme meid ook eens horen roepen
Laatste tijd gelukkig nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:15 schreef Harajuku. het volgende:
Heeft iemand nog wat spokerigs meegemaakt?
Je vriendin zonder make-up , wat een spookquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:15 schreef Harajuku. het volgende:
Heeft iemand nog wat spokerigs meegemaakt?
Dat verhaal doet wel meer de ronde op fora, ik heb het ook twee keer gehoord van mensen in de echte wereld. Altijd rode ogen. Het is altijd een man in het zwart met rode of gele ogen, vaak een hoed op en vaak vermoeden mensen dat het een Jood is geweest.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dat was ik.maar t waren gele ogen en geen rode.. maar ik zie vergelijkenissen!
toen ik 4 was vertelde ik me ma doodleuk dat oma binnenkort dood zou gaan. Mijn ouders hadden het alleen over oma's ziekte gehad als ik op bed lag, en ik sliep toen nog in zo'n box, dus ik kon het nooit van hun gehoord hebben. Nu is mijn ma een nuchtere vrouw, maar dit kan ze tot op de dag van vandaag niet verklaren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:11 schreef MeneerSjon het volgende:
Toen ik een jaar of 4 was kwam er een begrafenisstoet voorbij. Toen schijn ik tegen me moeder gezegd te hebben: 'waarom lopen er allemaal mensen vrolijke dansende mensen voor die kist'? Me ma zag niks en dacht iets van what the fuck. Voor de rest nooit iets gezien ofzo
Waarschijnlijk een schilderij uit Hogwartsquote:Op zondag 20 juni 2010 02:32 schreef krullendoos het volgende:
ik heb een langer tijd gehad, toen ik de gang in liep, had ik het gevoel dat iemand mijn keel dicht kneep.heel eng om mee te maken.
lange tijd hebben mijn ouder met mij mee gezocht wat dit was.
bleek achteraf
een portret van een vrouw die tegenover de hal was,dat was het probleem.
heel eng,wandt het portret,waar ik ook liep keek mij altijd aan,
was een erfstuk van me ouders.
maar ik was er als de dood voor.
wie het was wisten mijn ouders ook niet.
was gewoon een mooi portret.
maar ik kreeg er de kriebels van,
waarom???? weet ik tot de dag van vandaag nog niet,
toen het portret weg gehaald was,was alles over
Een afbeelding van een persoon kijkt mensen altijd overal aan. Dat komt om dat het 2 dimensionaal is. niks bijzonders.quote:Op zondag 20 juni 2010 02:32 schreef krullendoos het volgende:
ik heb een langer tijd gehad, toen ik de gang in liep, had ik het gevoel dat iemand mijn keel dicht kneep.heel eng om mee te maken.
bleek achteraf
heel eng,want het portret,waar ik ook liep keek mij altijd aan,
Mijn broer heeft ook zoiets (een roodharige meid met krullen), het geeft mij ook zo'n gevoelquote:Op zondag 20 juni 2010 02:32 schreef krullendoos het volgende:
bleek achteraf
heel eng,wandt het portret,waar ik ook liep keek mij altijd aan,
Ja voor zover ik mij kan herinneren wel. Stond op het moment zelf niet echt stil bij wat er gaande was. Kan me nog herinneren dat ik mijn gezicht vertrok alsof ik misselijk was.quote:Op maandag 28 juni 2010 01:21 schreef Franneh het volgende:
Dus in plaats van dat jij van haar schrok, schrok zij van jou?
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:01 schreef BarraCupraCuda het volgende:
oke ik heb nog een hele freaky voor jullie.. ook al vaker gepost en het enige onverklaarbare wat ik ooit heb meegemaakt.
Wij hadden met vrienden (5 jaar geleden ofzo) altijd een stacaravan waar we vaak in het weekend een biertje gingen drinken. Deze caravan stond op een vakantie park in de bossen van de Veluwe, Een van mijn vrienden woonde daar ook met zijn ouders. zoals elke vrijdag avond ging ik er op mijn fietsje heen om even gezellig met vrienden een paar biertjes te doen. het was eind januari dus het was flink koud buiten en het had gesneeuwd. Van mijn huis is het ongeveer 7 km fietsen en ik was al bijna bij mijn eindbestemming. dit gedeelte is altijd een beetje tricky want de laatste 2 km is over een verharde weg door bebost gebied waar geen lantarenpalen meer staan. gelukkig voor mij had het gesneeuwd omdat mijn fietslamp het niet deed en het anders echt aarde donker kan zijn.. maar donkere bomen tegen witte sneeuw valt gelukkig goed op. ik schat dat ik nog anderhalve kilometer van mijn eindbestemming verwijdert was tot ik iemand langs de kant van de weg zag staan. opzich niets bijzonders want er wonen daar toch nog wat meer mensen (niet veel want ik geloof dat 95% van die mensen er alleen zomers woont) en die moeten ook de hond uitlaten, alleen deze knakker had zon dagobert duck hoed op en een lange donkere jas. Hij deed me denken aan de spion van stratego
Ik vond hem nogal kansloos zeg maar....
terwijl ik dichter bij kom rijden viel het me op dat deze knakker vrij groot was (minimaal 2.00 maar eerder richting de 2.10) en het verwachte hondje zag ik nergens.
toen ik op 4 meter genaderd was draaide de beste man zich om (tot op heden zag ik alleen zijn achterkant) en zag ik 2 "lichtgevende" gele ogen.
ik heb nog nooit zo hard door gefietst en ben savonds ook niet meer terug gegaan.
tot op de dag van vandaag weet ik niet wat het is geweest.
reflecterende lenzen was mijn eerste gedachte maar dat kon niet aangezien ik geen licht op mijn fiets had.
Ik ga nooit meer 's nachts pissen. K slaap ook op zolderquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:11 schreef Djeez het volgende:
Ik heb het al een gepost, maar engste voorval blijft toen ik een jaar of vijftien, zestien was. Ik was volkomen nuchter, want was doordeweeks. Maar goed, ik sliep als enige op de zolderverdieping, en werd middenin de nacht wakker omdat ik ontiegelijk moest pissen. Maar shit, de stroom was uitgevallen, want mijn wekker deed het niet en de lamp ging niet aan. Nou goed, dan maar in het pikkedonker de trap af naar de wc in de badkamer.
Loop ik de trap af, zie ik ineens mijn pa op de overloop staan. Zijn donkere ogen priemen het duister in, en kijkt niet op of om toen ik eraan kwam. Ik vroeg: "He Pa, is de stroom uitgevallen?" Weer zei hij niks. Ik vroeg het nogmaals, en wilde hem aantikken. Toen mijn hand door hem heenging, ben ik snel de trap weer opgegaan.
De volgende ochtend vroeg ik mijn pa of hij er nog uit was geweest. Nee, hij had heerlijk geslapen en niets van de stroomuitval gemerkt. Echt heel erg eng, ik denk dat het de geest van mijn moeder is die de gedaante van mijn vader aannam in de hoop mij gerust te stellen. Is dus niet echt gelukt.
Verder in mijn jeugd wel eens vreemde dingen gezien. Soldaten die door mijn kamer liepen, boodschapper die de dood van mijn moeder voorspelde etc. En ik woon nu in een huis waar twee mensen zijn overleden, waarvan eentje onder verdachte omstandigheden. Gebeuren weleens vreemde dingen, maar niets schokkends verder.
Dat heb ik ook heel vaak. Het gevoel dat er een dier op mn bed springt en mn deken lijkt dan ook zwaar aan te voelen. Ik denk dan maar dat het een van mn overleden katten is.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:51 schreef RedGuy het volgende:
Er sprong laatst een beest in de vroege ochtend op mijn bed, maar er was dus geen beest. Terwijl ik het echt gevoeld heb.
En ik was zeer zeker wakker want die dikke Donny uit X-factor was aan het praten.. Op de radio dan.
Dat ligt aan die lamp. Hebben we op het werk ook.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Niet echt heel spannend maar ik vond het wel leuk
Wij hebben in de eetkamer een IKEA-lamp die je alleen aan kan maken door het met je eigen handen aan te raken, en als je hem blijft aanraken gaat de lamp dimmen zodat je hem zelf kan instellen, zeg maar.
Op een avond zat ik rustig te werken aan de eettafel, toen ineens de lamp een stuk of 10 keer aan en uit werd gedimdHad daarna toch wel even gelachen
![]()
Mijn ouders keken er trouwens niet raar van op.Er schijnen de laatste tijd meer van die dingen te gebeuren hier in huis
Dit heb ik ook een aantal keren gehad, erg vreemd en schrok me de pleuris..maar mogelijk sliep ik nog half, zeg maar echt als je net wakker wordt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:51 schreef RedGuy het volgende:
Er sprong laatst een beest in de vroege ochtend op mijn bed, maar er was dus geen beest. Terwijl ik het echt gevoeld heb.
En ik was zeer zeker wakker want die dikke Donny uit X-factor was aan het praten.. Op de radio dan.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:51 schreef RedGuy het volgende:
Hier nog 1. Laatste keer dat ik het had toen had ik het 2 keer achter elkaar. Ik dacht dat het kwam omdat ik bijna in slaap viel en dan je wel ns rare dingen voelt, tintelende benen of armen. Een gewichtsloos lichaam etc.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:42 schreef Ratelslangetje het volgende:
Dat heb ik ook heel vaak. Het gevoel dat er een dier op mn bed springt en mn deken lijkt dan ook zwaar aan te voelen. Ik denk dan maar dat het een van mn overleden katten is.
Als we dan toch kicken, wat is Hogwarts?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een schilderij uit Hogwarts.
Engelse vertaling van Zweinstein uit Harry Potterquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als we dan toch kicken, wat is Hogwarts?
Thanks , natuurlijkquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:04 schreef 67Impala het volgende:
[..]
Engelse vertaling van Zweinstein uit Harry Potter
Ik dacht dat je dan zelf binnen een week dood gingquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:44 schreef PetiteBeteNoire het volgende:
Mooi, al die spookverhalen.
Maar iedereen weet toch dat het komt doordat je die ene email (waarin stond dat een 8-jarig jongetje al sinds 2001 dood aan het gaan is aan ik-weet-niet-welke-ziekte) niet naar minstens 25 contactpersonen hebt doorgestuurd?
Jaja, dan komen de spoken, hè?
Dat verhaal heb ik van nog iemand gehoord!quote:Op zondag 20 maart 2011 21:13 schreef Skynilla het volgende:
Toen mijn moeder een jaartje of 10 was sliep ze met haar zusje in 1 kamer. Op een nacht werd ze wakker en voelde ze iets harigs aan haar voeten zitten. Ze dacht eerst dat ze sliep maar toen ze zeker wist dat ze niet sliep deed ze haar ogen open. En daar lag ze dan, oog in oog met een kort klein lelijk onmenselijk gedrocht.. Ze begon gelijk te gillen waarna het ding wegzweefde, en mijn oma aangerend kwam. Ze vertelde wat er was, en mijn oma suste haar weer even en ging weer terug naar haar eigen kamer. Mijn oma was nog geen 10 seconden weg en dat gedrocht kijkt om het hoekje naar mijn moeder, waarop ze weer in paniek begint te gillen. Mijn oma kwam weer aangesneld. Daarna heeft ze dat 'ding' niet meer gezien.
Dat heb ik ook een keertje gehad! Ookal waren me ogen dicht, zag ik in het zwart van me ogen heel duidelijk mannelijke gezichten, echt heel eng. Enige wat ik kon doen was mijn ogen open houden want als ik ze dicht deed zag ik die gezichten weer. En ze keken ook allemaal heel boos.quote:Ook heb ik nu heel vaak dat als ik slapen wil, met mijn ogen dicht in bed lig en de slaap probeer te vatten, ik dan ineens iets heel engs zie, met mij oogleden dicht.
Vaak zijn dat gezichten die je aanstaren, daar komt op een of andere manier iets heel engs vanaf.
Dat heb ik dus elke nacht bijna.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:16 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keertje gehad! Ookal waren me ogen dicht, zag ik in het zwart van me ogen heel duidelijk mannelijke gezichten, echt heel eng. Enige wat ik kon doen was mijn ogen open houden want als ik ze dicht deed zag ik die gezichten weer. En ze keken ook allemaal heel boos.
maar wat is het dan?quote:Op maandag 21 maart 2011 18:44 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat heb ik dus elke nacht bijna.
In het begin schrok ik mij helemaal dood. Dacht dat ik gek geworden was. Maar nu weet ik dat ik niet de enige ben
Volgens mij niet, de beschrijvingen slaan niet echt op mijquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:22 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
CEV's
http://en.wikipedia.org/wiki/Closed-eye_hallucination
Misschien hypnagogie of hypnopompie?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:36 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Volgens mij niet, de beschrijvingen slaan niet echt op mij
Ik zeg niksquote:Op maandag 21 maart 2011 14:18 schreef summer2bird het volgende:
Oh ja, ook hoor ik vaak geluid in mijn kamer, zoals zuchten, (vreugdes)kreetjes, en het geroep van mijn naam
Smeerlapquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |