Alberto Stegeman is een sensatie journalist die in z'n shows laat zien dat je bijvoorbeeld wapens kan kopen in Nederland, of jezelf toegang kan verschaffen tot een militaire basis, het koninklijk vliegtoestel enz. En de pay-off is dan 'Dat dit kan in Nederland'.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:04 schreef Frollo het volgende:
Even iets anders. Sedert enkele weken zie ik hier op Fok steeds vaker de kreet 'Dat dit kan in Nederland!' verschijnen, dikwijls vergezeld van de mij onbekende naam Alberto Stegeman. Ik slaag er doorgaans wel aardig in om op de hoogte te blijven van wat er speelt, maar van deze meme kan ik werkelijk geen chocola maken.
Zou iemand mij eens kernachtig willen uitleggen waar dit over gaat? Bedankt.
Om begrijpelijke redenen stel ik deze vraag in de veilige omgeving van het LPT, en niet ergens anders op het forum.
Dat niet direct, maar de kans is hier minder groot dat ik alleen maarquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:06 schreef Gellius het volgende:
LPT, waar de kans dat wij op de hoogte zijn van actuele memes optimaal is, bedoel je?
Een meme is elk stuk informatie dat zich over een populatie verspreidt. Dat kan zo klein zijn als een verhaal, een spreekwoord, een grap, of zo groot als een religie of een wetenschappelijk paradigma. Het woord is bedacht door ik meen Daniel Dennett en lijkt niet voor niets op 'gene': het principe van succesvolle en minder succesvolle genen kun je ook toepassen op memes.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:10 schreef Z het volgende:
Kan jij mij dan uitleggen wat een 'meme' is?
Jawel hoor.quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:55 schreef k_man het volgende:
Die enorme hoeveelheid vakantie bouw je op vanwege een 36-urig dienstverband en een 40-urige werkweek?
Ik heb dat ook, maar ik ben eens per twee weken vrij op vrijdag. Da's een lekker ritme.
Graag gedaan!.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef Gellius het volgende:
Dank, beste mensen, dank.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:55 schreef k_man het volgende:
Die enorme hoeveelheid vakantie bouw je op vanwege een 36-urig dienstverband en een 40-urige werkweek?
Ik heb dat ook, maar ik ben eens per twee weken vrij op vrijdag. Da's een lekker ritme.
Ik raad dan maandag aan ipv vrijdag. Op vrije vrijdagen deed ik meestal helemaal niks omdat je dan aan weekend toe bent. Bij maandagen daarentegen heb je al weekend gehad en heb je nog wat aan je dag.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:07 schreef Gellius het volgende:
Er was iets zachts in de lucht vanochtend, en de refelcties in het water van de Amstel () waren minder scherp en hard. Volgens mij is het bijna lente, mensen.
Toen ik laatst naar Groningen was heb ik een vogel doodgereden. Misschien vrolijkt dat je wat op?quote:
Tja, ik besloot op een gegeven moment dat het leven te kort is om je te laten verteren door haat.quote:
Vogeldiscriminatie! Waarom zijn de kleine vogeltjes beter dan grote vogels?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:31 schreef NoCigar het volgende:
De vetbolletjes die we hier hadden hangen voor de lieve meesjes en de roodborstjes zijn recentelijk weggerukt en meegenomen door groepen moddervette duiven, kauwen en roeken, beesten waarvoor het luchtdrukpistool is uitgevonden, maar dat schijnt niet meer te mogen.
Rijswijk, ha-ha-ha!quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
In rijswijk is het NOOIT lente.
Nee, hier ook niet. Het is grauw en miezerig buiten. Maar goed, als het in het weekend dan maar lente wordt!quote:
Ha! Het Grote Aftellen is begonnen. 'Nog 23 dagen dit klotebaantje in deze kloterandgemeente en dan... over naar het volgende klotebaantje in de volgende kloterandgemeente.' 'Maar nee JAM! Je weet toch wel dat ik in de hoofdstedelijke randgemeente ga werken?' 'Dat zei ik toch, IR, een klotebaantje in een kloterandgemeente. Nergens zoveel Brabanders als in Amsterdam.'quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nog 23 werkdagen. Op z'n meest.
Dat is fijn, een Chinese nabuur. Ik ken een Chinees en die maakt heerlijke omeletten. Misschien kunnen die buren van je dat ook wel, Gellius, het schijnt dat ze dat daar in het basisonderwijs leren, daar in China. Oefening baart kunst, wil ik maar zeggen, jong geleerd, oud gedaan!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:31 schreef Gellius het volgende:
Dan nog wonen ze kennelijk in een andere buurt dan ik. 'k Heb wel Chinese naburen, overigens.
Ik heb gister in de kroeg gezeten met een Brabander maar die is Brabant gevlucht en heeft Brabant afgezworen. En heeft absoluut geen accent, ook niet onbelangrijk.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:24 schreef Gellius het volgende:
Ik kom hier nooit een Brabander tegen. Echt niet.
Hier, zie je, daar heb je het al! Dat het een teringboer is is blijkbaar nog niet goed genoeg, nee, dan moet'ie z'n eigen heimat nog verloochenen ook! Vuile huichelaar, pak jij je koffers maar! Hoppa, een nekschot bij zonsopgang en dan het overschot op het eerste beste boemeltreintje terug naar Oeteldonk. Zo doe je dat met Brabanders die hun plekje niet kennen, Z. Zo, en niet anders.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:45 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb gister in de kroeg gezeten met een Brabander maar die is Brabant gevlucht en heeft Brabant afgezworen. En heeft absoluut geen accent, ook niet onbelangrijk.
Het hek is van de dam, zeg ik je! Natuurlijk is het ontroerend, zo'n Brabander die z'n best doet (dat'ie geen accent heeft, daar geloof ik geen snars van) maar wat nu als je straks opeens met TWEE MILJOEN Brabanders opgescheept zit, G.? Dat volk neukt als varkens met al dat gecarnaval en hoempa-hoempa-ratsjikidiee, die maken allemaal acht kinderen en ja, laat Amsterdam maar lekker de kinderbijslag betalen hoor! God behoedde, ook al trouwt'ie met een Amsterdamse dan zijn z'n kinderen alsnog halve Brabanders, heb je daar weleens aan gedacht? Nou, dan kan je inpakken met je smoke'em in Mokum hoor, daar blijft geen snars van over! Addergebroed zeg ik je!- en de banen inpikken en nare kookluchtjes door de portieken verspreiden, die Brabanders, dat doen ze ook maar dat doet er nu niet even toe.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:56 schreef Gellius het volgende:
Kijk, dat jullie in Den Daag van die xenofobe griezels zijn JAM, dat moeten jullie zelf weten. Maar ik vind het wel ontroerend, zo'n Brabander, zo'n Nieuwe Nederlander, die in het verre, grote Amsterdam zijn draai weet te vinden. En hij heeft absoluut geen accent, ook niet onbelangrijk.
quote:Carnaval is begonnen
23 februari 2009
Geuzenveld-Slotermeer heet weer voor een paar dagen De Kneuterburcht. Vrijdag 20 feburari heeft stadsdeelvoorzitter Robin de Bood in het Tuinstadhuis de sleutel van het stadsdeel overgedragen aan Prins Fred de Eerste van carnavalsvereniging de Geuzenkneuters. Tot dinsdagavond zwaaien zij de scepter in ons stadsdeel.
Ik heb er ook E-NORM de pest aan.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:20 schreef Gellius het volgende:
Ik heb echt een enorme hekel aan carnaval. Echt ENORM.
Alleen dat een Brabantse collega er nu niet is.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
Merken jullie dan iets van carnaval?
Dus er kleven zelfs voordelen aan!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:50 schreef Z het volgende:
[..]
Alleen dat een Brabantse collega er nu niet is.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:59 schreef Gellius het volgende:
Ik ben net hier het oudste gezelschapsspel voor Randstedelingen aan het spelen, Manono.
dat is al lang afgelopen héquote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
Merken jullie dan iets van carnaval?
Ik wilde eigenlijk zeggen dat extra gas geven ook best kan, maar dat is weer zo zonde van je eigen auto he.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
dat is al lang afgelopen hé![]()
Maar ik heb er niet veel van gemerkt, ik hou er ook niet van.
Alleen in het weekend of soms maandag nog moet je op een rotonde af en toe voorrang verlenen aan een carnavalswagen
En onbegrepen maakt onbemind!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:41 schreef ShadyLane het volgende:
Jullie begrijpen Carnaval gewoon niet
Ik ben er ook bang voor, Z. Bij ons was carnaval een kinderverkleedpartijtje, meer niet. En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:45 schreef Z het volgende:
Ik denk dat wij randstedelingen het niet kunnen begrijpen.
En wij noorderlingen (die uit de schaarse katholieke enclaves uitgezonderd) al helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:45 schreef Z het volgende:
Ik denk dat wij randstedelingen het niet kunnen begrijpen.
Bij carnaval denk ik vooral aan grijze muizen die tegen iedereen die het niet wil horen, lopen te verkondigen dat ze heel goed feest kunnen vieren en gek kunnen doen. Ze verheerlijken hun domheid, daar hebben Brabo's sowieso een handje van, ook naast carnaval.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor, Z. Bij ons was carnaval een kinderverkleedpartijtje, meer niet. En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.
Tja, dan ontstaat bij randstedelingen al snel een beeld dat volgens de inheemse carnavalskenners onjuist is.
Dat lijken me dan ook de enige twee leuke aspecten van carnaval. Maar ja, ik ben wat dat betreft verpest door mijn calvinistische jeugd (ik groeide op in brabant, maar moest altijd binnenblijven met carnaval, en plichtsgetrouw als ik ben heb ik me daar nooit aan durven onttrekken).quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:53 schreef DaMart het volgende:
En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.
quote:Op vrijdag 27 februari 30 Anno Domini om 14:10 schreef Jezus het volgende:
[..]
Als uw oog dus slechte begeerten in u opwekt, ruk het dan uit en gooi het weg. Want het is beter één lichaamsdeel kwijt te raken, dan zelf in de hel te worden gegooid
Dat is natuurlijk waar. Maar elders is het een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden, geen bezonken cultuurgoed.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:42 schreef ShadyLane het volgende:
Wat jullie beschrijven heb je o-ve-ral: gelegenheden waar uitgezakte veertigers zich "eens lekker laten gaan" op treurig foute muziek. Da's niet voorbehouden aan het zuiden, en het is iets HEEL anders dan Carnaval!
Ze hebben geen benul, SL. Ze kennen het alleen maar van verhalen en de TV. Net zoals mensen die neuken heel vies vinden omdat ze erover in een medische encyclopedie gelezen hebben.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:37 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zie echt een wereld van verschil. Van boven beschreven
gelegenheden krijg ik een neiging mezelf te verhangen, van het zuidelijk joie de vivre dat bij carnaval hoort word ik zielsgelukkig. Dan heb ik het wel over carnaval in kleine dorpjes dichtbij de Belgische grens, met alle generaties verenigd, niet het toeristisch zuipfestijn-voor-jongeren in Maastricht.
Zal ik er maar over ophouden? IR, hoe vond je de film?!
Ik mag niet klagen. Huis verkocht, bod gedaan op een huisje voor mijn broertje. Het einde van de praktische rompslomp lijkt in zicht. Nu nog de moed verzamelen om de kleren weg te doen van mijn vader, en zijn klompen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:56 schreef Manono het volgende:
[..]
Claudia hoe gaat het nu? mbt de familieomstanigheden?
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:45 schreef LXIV het volgende:
Jullie zitten daar, boven de rivieren, heel beschaafd te babbelen over museumbezoekjes en het juiste servies voor Catalaanse dwergmangoesten, wij boeren hebben veel plezier in onze tradities en gebruiken. En God heeft daar niet voor niets twee brede rivieren tussen gelegd.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:45 schreef LXIV het volgende:
het juiste servies voor Catalaanse dwergmangoesten
13 maart uitgerekend maar de marge is twee weken voor of na.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:43 schreef ShadyLane het volgende:
Komt het/hij/zij al bijna?!
Gelukkig had ik hulp van mijn broer. Die is ook geen dertig meer.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:29 schreef Z het volgende:
Je bent toch ook geen 20 meer Gellius.
Maar, ik krijg te horen dat ik nog tot 13 maart hoef te werken en dan 3 weken vakantie heb. Dat is wel weer leuk. Nu alleen nog een bezigheid verzinnen voor de vakantie.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb ontzettend geen zin in deze werkweek.
Je woont in Adam maar hebt wel een oprijlaan? Waar the fuck woon jij?quote:Op maandag 2 maart 2009 09:02 schreef Gellius het volgende:
Ik heb gisteren twee bomen gekapt en tot haardhout verwekt, kuilen in de oprijlaan met puin gedicht en de goten geleegd. Nu heb ik een stijve rug en is het weer eens zonneklaar dat ik géén twintig meer ben.
Dat heb ik toch helemaal niet beweerd? Ik was bij familie.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:19 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Je woont in Adam maar hebt wel een oprijlaan? Waar the fuck woon jij?
Nog nooit in Zuid geweest?quote:Op maandag 2 maart 2009 16:19 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Je woont in Adam maar hebt wel een oprijlaan? Waar the fuck woon jij?
Ik heb die kant van je geaccepteerd. Maar begrijpen, ho maar.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb ergens gratis een verzamelcd gekregen en elke keer als ik me weer erger aan interessantdoenerig neuzelig gezang realiseer ik me "o ja, nr 7, Spinvis"
(Waar is de kots-posticon?)
Uitvalsbasis is de stopera, maar ik weet nog niet bij welk stadsdeel of welke dienst ik terecht zal komen. Ik ben in elk geval benieuwd en zelfs gemotiveerd om te beginnen. En in mijn vakantie ga ik gewoon wat oude bekenden her en der in het land opzoeken en de inrichting van mijn bibliotheek afmaken. En veel drank, natuurlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:44 schreef Gellius het volgende:
Waar zal je nieuwe werkplek zijn, IR?
Ik twijfel tussen 'accepteren en doorbijten' en opstappen. Als ik dapper was, was ik al vertrokken.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:27 schreef ShadyLane het volgende:
Ik voel me doorgaans beter als ik dat gewoon als een gegeven zie. Helpt dat, Lien?
Ik niet hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:42 schreef Gellius het volgende:
En dat geldt voor iedereen, dus hou er rekening mee dat jij voor andere mensen evenzeer deel uitmaakt van die waanzin.
Jullie hebben gelijk. De vraag 'wanneer bereik ik mijn grens' houdt me echter met regelmaat bezig.quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:39 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, ik zeg ook volhouden. Collega's die vorig jaar al zijn opgestapt en nu wat anders doen, binnen en buiten het onderwijs, op allerlei plekken, melden dat ze weliswaar van de idioterie hier verlost zijn, maar er andere voor terug hebben gekregen. Werken betekent per definitie jezelf begeven in waanzin, en er dapper stand in houden.
Sterkte Lien!
Gewoon ervan uitgaan dat je binnenkort eindelijk die welverdiende 17 miljoen wint. Dat doe ik ook elke maand en het helpt zeker om op de been te blijven.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jullie hebben gelijk. De vraag 'wanneer bereik ik mijn grens' houdt me echter met regelmaat bezig.
Voor mijn huis keek ik een hele tijd aan tegen een abri die deze tentoonstelling aanprees.Deze bevatte een grote zwartwitfoto van een roodharig meisje. Ik vond het wel een mooie om niet bij te zeggen prikkelende foto, tot ik er op een bepaald moment achter kwam dat ze twaalf was. Aangezien ik normaal gesproken in het geheel niet geinteresseerd ben in twaalfjarige meisjes (mijn vader zei afgelopen week tegen mij: jij komt gewoon ooit thuis met een celliste of een kunstenares) vond ik dit vrij schokkend.quote:
Sello.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:21 schreef Gellius het volgende:
Zeggen jullie sello of tsjello?
Ik denk het.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:15 schreef JAM het volgende:
Ben ik dan werkelijk de enige die zo'n ding gewoon een cello noemt?
Wat zeggen ze eigenlijk in België?quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:15 schreef JAM het volgende:
Ben ik dan werkelijk de enige die zo'n ding gewoon een cello noemt?
Geen idee. Cello's komen nooit zo vaak ter sprake.quote:
quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:16 schreef Frollo het volgende:
Damn, wat is Sister van Sonic Youth toch een fijne plaat!
Ik vind 'm zelfs beter dan Daydream Nation, algemeen toch als hun beste album beschouwd.quote:
quote:
Ik heb het ook nog te vaak over lp's als ik iets anders bedoel, maar ik weiger album te zeggen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:54 schreef sigme het volgende:
geen idee welke LP.
Albums zijn altijd van zichzelf veel te serieus nemende symforockers.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:07 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog te vaak over lp's als ik iets anders bedoel, maar ik weiger album te zeggen.
Björk heeft bepaald geen gebrek aan anti-fans (of hoe je dat ook noemt). Ik vind ook niet alles van haar even goed, vooral de meer recente dingen. Of het nou echt pretentieus is weet ik niet - experimenteel en pretentieus is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:09 schreef Gellius het volgende:
Ja, LtG is een fijne plaat. Ik ben niet zo van de solo-Bjork, ik schijn de enige ter wereld te zijn die na vijf minuten quasi-diepzinnig gedoe snakt naar een interventie van de veelverguisde Einar.
Kan je daar nog "nee" op antwoorden?quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:54 schreef Gellius het volgende:
Mag ik hier bekennen helemaal niets met Spinvis te hebben?
Het is geen achtergrondmuziek, je moet er wel met volle aandacht naar luisteren. Vind ik. En die gelegenheden zijn in mijn geval schaars.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:25 schreef Frollo het volgende:
Spinvis. Neuh, daar heb ik geen uitgesproken pro- dan wel anti-mening over. Moet dat dan? Sommige nummers zijn zeer oké (Bagagedrager), maar het is me nog nooit gelukt om m'n aandacht bij een heel album te houden.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:25 schreef Frollo het volgende:
Spinvis. Neuh, daar heb ik geen uitgesproken pro- dan wel anti-mening over. Moet dat dan? Sommige nummers zijn zeer oké (Bagagedrager), maar het is me nog nooit gelukt om m'n aandacht bij een heel album te houden.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:25 schreef Frollo het volgende:
Spinvis ken ik niet. Ja, de naam, en ik heb wel eens een foto'tje gezien van de meneer, maar ik heb nog nooit een liedje van 'm gehoord.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
Albums zijn altijd van zichzelf veel te serieus nemende symforockers..
Klopt. 'Cd' is voor kiddo's die nooit iets anders hebben gekend ('De nieuwe cd van K3 is vet cool!'), 'lp' is voor bejaarden die in het verleden zijn blijven hangen (om nog maar te zwijgen van het netvliesaanvretende 'elpee'), dus dan blijft er weinig anders over.quote:
Ja hoor, Elpee heet nog steeds Elpeequote:Op donderdag 5 maart 2009 09:42 schreef Gellius het volgende:
Ik zeg elpee..En zo heette ook Groningen's toonaangevende platenzaak. Misschien is dat nog wel zo.
Die is er nog steeds. Vroeger hadden we De Cirkel. Die is verplaatst en de Plato gaan heten. Die heeft meer dan Elpee.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:42 schreef Gellius het volgende:
Ik zeg elpee..En zo heette ook Groningen's toonaangevende platenzaak. Misschien is dat nog wel zo.
Steentilstraat? Die straat zit gek genoeg nooit in mijn route. Ik kom er alleen als ik bij Norrod een nieuwe computer koop.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:48 schreef Gellius het volgende:
Tsja, je had ook nog weer Hemmes. Die had niet meer, waar wel bijzonderder. Groningen zat vol toonaangevende platenzaken, eigenlijk.
Inderdaad. Maar ik geloof dat Hemmes niet meer bestaat. Er tegenover was een platenantiquariaat waar ze van heinde en verre heenkwamen om platen te scoren. Ik ben de naam kwijt.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Steentilstraat? Die straat zit gek genoeg nooit in mijn route. Ik kom er alleen als ik bij Norrod een nieuwe computer koop.
De Platenworm dus. Waar notabene John Peel kwam.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik geloof dat Hemmes niet meer bestaat. Er tegenover was een platenantiquariaat waar ze van heinde en verre heenkwamen om platen te scoren. Ik ben de naam kwijt.
Verreck! Dat heb ik een tijd als sig gehad!quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh Lienekien, laatst hadden we heb op de universiteit over emblemen, en toen stond er het motto "wie wat weet, die komt het te pas" en ik moest meteen aan jou denken.
[ afbeelding ]
EEN Man swemmende in het water sonder eenigh behulp,
dan alleen op zijn wetenschap: gheeft te kennen,
wie wat gheleert heeft, dien komt het in den noot te hulpe;
de Konst verlaet zijn Meester niet.
Heette het vroeger alleen Hemmes? In de Steentilstraat heb je namelijk wel De Jongens van Hemmes.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik geloof dat Hemmes niet meer bestaat. Er tegenover was een platenantiquariaat waar ze van heinde en verre heenkwamen om platen te scoren. Ik ben de naam kwijt.
Nu, ik zou natuurlijk moeten zeggen: 'Dat is cultureel bepaald',- maar daar geef ik geen antwoord mee. Zo ver was je ook wel gekomen. Laat ik dan zeggen, het is niet bij de Japanners (en ook veel andere Aziaten) opgekomen om daar aan te beginnen. Velen weten ook niet dat dat tot de mogelijkheden behoort en, als je er dan over begint, wordt het meestal als iets vreemds gezien omdat men er dan al aan gewend is om een harige poes te hebben en dat andere vrouwen ook een harige poes hebben. Je zal zien dat Aziaten die in Europa opgroeien of langere tijd in Europa verblijven (en zodoende met andere vrouwen in contact komen) opeens wel een geschoren doos hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2009 00:44 schreef leipelullo het volgende:
Waarom hebben Japanse dames altijd haar op de pruim?
Mooi!quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn broertje belt me zelfs! Uit zichzelf! Hij lijkt ook wat positiever te worden nu blijkt dat hij het grootste deel van zijn spaargeld kan houden.
quote:Zelden zo geschrokken als
van peiling Maurice de Hond
Sla ik op het werk in de pauze even
de krant open om even tot rust te
komen, valt mijn oog op de volgende
kop: ’PVV grootste partij’
volgens Maurice de Hond. Zelden
ben ik zo geschrokken, dit is echt
de druppel die voor mij de stuwdam
doet doorbreken, want emmer
zou een understatement zijn.
Verliezen we dan echt de samenleving