Ik ben er ook bang voor, Z. Bij ons was carnaval een kinderverkleedpartijtje, meer niet. En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:45 schreef Z het volgende:
Ik denk dat wij randstedelingen het niet kunnen begrijpen.
En wij noorderlingen (die uit de schaarse katholieke enclaves uitgezonderd) al helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:45 schreef Z het volgende:
Ik denk dat wij randstedelingen het niet kunnen begrijpen.
Bij carnaval denk ik vooral aan grijze muizen die tegen iedereen die het niet wil horen, lopen te verkondigen dat ze heel goed feest kunnen vieren en gek kunnen doen. Ze verheerlijken hun domheid, daar hebben Brabo's sowieso een handje van, ook naast carnaval.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor, Z. Bij ons was carnaval een kinderverkleedpartijtje, meer niet. En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.
Tja, dan ontstaat bij randstedelingen al snel een beeld dat volgens de inheemse carnavalskenners onjuist is.
Dat lijken me dan ook de enige twee leuke aspecten van carnaval. Maar ja, ik ben wat dat betreft verpest door mijn calvinistische jeugd (ik groeide op in brabant, maar moest altijd binnenblijven met carnaval, en plichtsgetrouw als ik ben heb ik me daar nooit aan durven onttrekken).quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:53 schreef DaMart het volgende:
En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.
quote:Op vrijdag 27 februari 30 Anno Domini om 14:10 schreef Jezus het volgende:
[..]
Als uw oog dus slechte begeerten in u opwekt, ruk het dan uit en gooi het weg. Want het is beter één lichaamsdeel kwijt te raken, dan zelf in de hel te worden gegooid
Dat is natuurlijk waar. Maar elders is het een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden, geen bezonken cultuurgoed.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:42 schreef ShadyLane het volgende:
Wat jullie beschrijven heb je o-ve-ral: gelegenheden waar uitgezakte veertigers zich "eens lekker laten gaan" op treurig foute muziek. Da's niet voorbehouden aan het zuiden, en het is iets HEEL anders dan Carnaval!
Ze hebben geen benul, SL. Ze kennen het alleen maar van verhalen en de TV. Net zoals mensen die neuken heel vies vinden omdat ze erover in een medische encyclopedie gelezen hebben.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:37 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zie echt een wereld van verschil. Van boven beschreven
gelegenheden krijg ik een neiging mezelf te verhangen, van het zuidelijk joie de vivre dat bij carnaval hoort word ik zielsgelukkig. Dan heb ik het wel over carnaval in kleine dorpjes dichtbij de Belgische grens, met alle generaties verenigd, niet het toeristisch zuipfestijn-voor-jongeren in Maastricht.
Zal ik er maar over ophouden? IR, hoe vond je de film?!
Ik mag niet klagen. Huis verkocht, bod gedaan op een huisje voor mijn broertje. Het einde van de praktische rompslomp lijkt in zicht. Nu nog de moed verzamelen om de kleren weg te doen van mijn vader, en zijn klompen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:56 schreef Manono het volgende:
[..]
Claudia hoe gaat het nu? mbt de familieomstanigheden?
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:45 schreef LXIV het volgende:
Jullie zitten daar, boven de rivieren, heel beschaafd te babbelen over museumbezoekjes en het juiste servies voor Catalaanse dwergmangoesten, wij boeren hebben veel plezier in onze tradities en gebruiken. En God heeft daar niet voor niets twee brede rivieren tussen gelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |