Alberto Stegeman is een sensatie journalist die in z'n shows laat zien dat je bijvoorbeeld wapens kan kopen in Nederland, of jezelf toegang kan verschaffen tot een militaire basis, het koninklijk vliegtoestel enz. En de pay-off is dan 'Dat dit kan in Nederland'.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:04 schreef Frollo het volgende:
Even iets anders. Sedert enkele weken zie ik hier op Fok steeds vaker de kreet 'Dat dit kan in Nederland!' verschijnen, dikwijls vergezeld van de mij onbekende naam Alberto Stegeman. Ik slaag er doorgaans wel aardig in om op de hoogte te blijven van wat er speelt, maar van deze meme kan ik werkelijk geen chocola maken.
Zou iemand mij eens kernachtig willen uitleggen waar dit over gaat? Bedankt.
Om begrijpelijke redenen stel ik deze vraag in de veilige omgeving van het LPT, en niet ergens anders op het forum.
Dat niet direct, maar de kans is hier minder groot dat ik alleen maarquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:06 schreef Gellius het volgende:
LPT, waar de kans dat wij op de hoogte zijn van actuele memes optimaal is, bedoel je?
Een meme is elk stuk informatie dat zich over een populatie verspreidt. Dat kan zo klein zijn als een verhaal, een spreekwoord, een grap, of zo groot als een religie of een wetenschappelijk paradigma. Het woord is bedacht door ik meen Daniel Dennett en lijkt niet voor niets op 'gene': het principe van succesvolle en minder succesvolle genen kun je ook toepassen op memes.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:10 schreef Z het volgende:
Kan jij mij dan uitleggen wat een 'meme' is?
Jawel hoor.quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:55 schreef k_man het volgende:
Die enorme hoeveelheid vakantie bouw je op vanwege een 36-urig dienstverband en een 40-urige werkweek?
Ik heb dat ook, maar ik ben eens per twee weken vrij op vrijdag. Da's een lekker ritme.
Graag gedaan!.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef Gellius het volgende:
Dank, beste mensen, dank.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:55 schreef k_man het volgende:
Die enorme hoeveelheid vakantie bouw je op vanwege een 36-urig dienstverband en een 40-urige werkweek?
Ik heb dat ook, maar ik ben eens per twee weken vrij op vrijdag. Da's een lekker ritme.
Ik raad dan maandag aan ipv vrijdag. Op vrije vrijdagen deed ik meestal helemaal niks omdat je dan aan weekend toe bent. Bij maandagen daarentegen heb je al weekend gehad en heb je nog wat aan je dag.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:07 schreef Gellius het volgende:
Er was iets zachts in de lucht vanochtend, en de refelcties in het water van de Amstel () waren minder scherp en hard. Volgens mij is het bijna lente, mensen.
Toen ik laatst naar Groningen was heb ik een vogel doodgereden. Misschien vrolijkt dat je wat op?quote:
Tja, ik besloot op een gegeven moment dat het leven te kort is om je te laten verteren door haat.quote:
Vogeldiscriminatie! Waarom zijn de kleine vogeltjes beter dan grote vogels?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:31 schreef NoCigar het volgende:
De vetbolletjes die we hier hadden hangen voor de lieve meesjes en de roodborstjes zijn recentelijk weggerukt en meegenomen door groepen moddervette duiven, kauwen en roeken, beesten waarvoor het luchtdrukpistool is uitgevonden, maar dat schijnt niet meer te mogen.
Rijswijk, ha-ha-ha!quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
In rijswijk is het NOOIT lente.
Nee, hier ook niet. Het is grauw en miezerig buiten. Maar goed, als het in het weekend dan maar lente wordt!quote:
Ha! Het Grote Aftellen is begonnen. 'Nog 23 dagen dit klotebaantje in deze kloterandgemeente en dan... over naar het volgende klotebaantje in de volgende kloterandgemeente.' 'Maar nee JAM! Je weet toch wel dat ik in de hoofdstedelijke randgemeente ga werken?' 'Dat zei ik toch, IR, een klotebaantje in een kloterandgemeente. Nergens zoveel Brabanders als in Amsterdam.'quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nog 23 werkdagen. Op z'n meest.
Dat is fijn, een Chinese nabuur. Ik ken een Chinees en die maakt heerlijke omeletten. Misschien kunnen die buren van je dat ook wel, Gellius, het schijnt dat ze dat daar in het basisonderwijs leren, daar in China. Oefening baart kunst, wil ik maar zeggen, jong geleerd, oud gedaan!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:31 schreef Gellius het volgende:
Dan nog wonen ze kennelijk in een andere buurt dan ik. 'k Heb wel Chinese naburen, overigens.
Ik heb gister in de kroeg gezeten met een Brabander maar die is Brabant gevlucht en heeft Brabant afgezworen. En heeft absoluut geen accent, ook niet onbelangrijk.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:24 schreef Gellius het volgende:
Ik kom hier nooit een Brabander tegen. Echt niet.
Hier, zie je, daar heb je het al! Dat het een teringboer is is blijkbaar nog niet goed genoeg, nee, dan moet'ie z'n eigen heimat nog verloochenen ook! Vuile huichelaar, pak jij je koffers maar! Hoppa, een nekschot bij zonsopgang en dan het overschot op het eerste beste boemeltreintje terug naar Oeteldonk. Zo doe je dat met Brabanders die hun plekje niet kennen, Z. Zo, en niet anders.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:45 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb gister in de kroeg gezeten met een Brabander maar die is Brabant gevlucht en heeft Brabant afgezworen. En heeft absoluut geen accent, ook niet onbelangrijk.
Het hek is van de dam, zeg ik je! Natuurlijk is het ontroerend, zo'n Brabander die z'n best doet (dat'ie geen accent heeft, daar geloof ik geen snars van) maar wat nu als je straks opeens met TWEE MILJOEN Brabanders opgescheept zit, G.? Dat volk neukt als varkens met al dat gecarnaval en hoempa-hoempa-ratsjikidiee, die maken allemaal acht kinderen en ja, laat Amsterdam maar lekker de kinderbijslag betalen hoor! God behoedde, ook al trouwt'ie met een Amsterdamse dan zijn z'n kinderen alsnog halve Brabanders, heb je daar weleens aan gedacht? Nou, dan kan je inpakken met je smoke'em in Mokum hoor, daar blijft geen snars van over! Addergebroed zeg ik je!- en de banen inpikken en nare kookluchtjes door de portieken verspreiden, die Brabanders, dat doen ze ook maar dat doet er nu niet even toe.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:56 schreef Gellius het volgende:
Kijk, dat jullie in Den Daag van die xenofobe griezels zijn JAM, dat moeten jullie zelf weten. Maar ik vind het wel ontroerend, zo'n Brabander, zo'n Nieuwe Nederlander, die in het verre, grote Amsterdam zijn draai weet te vinden. En hij heeft absoluut geen accent, ook niet onbelangrijk.
quote:Carnaval is begonnen
23 februari 2009
Geuzenveld-Slotermeer heet weer voor een paar dagen De Kneuterburcht. Vrijdag 20 feburari heeft stadsdeelvoorzitter Robin de Bood in het Tuinstadhuis de sleutel van het stadsdeel overgedragen aan Prins Fred de Eerste van carnavalsvereniging de Geuzenkneuters. Tot dinsdagavond zwaaien zij de scepter in ons stadsdeel.
Ik heb er ook E-NORM de pest aan.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:20 schreef Gellius het volgende:
Ik heb echt een enorme hekel aan carnaval. Echt ENORM.
Alleen dat een Brabantse collega er nu niet is.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
Merken jullie dan iets van carnaval?
Dus er kleven zelfs voordelen aan!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:50 schreef Z het volgende:
[..]
Alleen dat een Brabantse collega er nu niet is.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:59 schreef Gellius het volgende:
Ik ben net hier het oudste gezelschapsspel voor Randstedelingen aan het spelen, Manono.
dat is al lang afgelopen héquote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
Merken jullie dan iets van carnaval?
Ik wilde eigenlijk zeggen dat extra gas geven ook best kan, maar dat is weer zo zonde van je eigen auto he.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
dat is al lang afgelopen hé![]()
Maar ik heb er niet veel van gemerkt, ik hou er ook niet van.
Alleen in het weekend of soms maandag nog moet je op een rotonde af en toe voorrang verlenen aan een carnavalswagen
En onbegrepen maakt onbemind!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:41 schreef ShadyLane het volgende:
Jullie begrijpen Carnaval gewoon niet
Ik ben er ook bang voor, Z. Bij ons was carnaval een kinderverkleedpartijtje, meer niet. En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:45 schreef Z het volgende:
Ik denk dat wij randstedelingen het niet kunnen begrijpen.
En wij noorderlingen (die uit de schaarse katholieke enclaves uitgezonderd) al helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:45 schreef Z het volgende:
Ik denk dat wij randstedelingen het niet kunnen begrijpen.
Bij carnaval denk ik vooral aan grijze muizen die tegen iedereen die het niet wil horen, lopen te verkondigen dat ze heel goed feest kunnen vieren en gek kunnen doen. Ze verheerlijken hun domheid, daar hebben Brabo's sowieso een handje van, ook naast carnaval.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor, Z. Bij ons was carnaval een kinderverkleedpartijtje, meer niet. En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.
Tja, dan ontstaat bij randstedelingen al snel een beeld dat volgens de inheemse carnavalskenners onjuist is.
Dat lijken me dan ook de enige twee leuke aspecten van carnaval. Maar ja, ik ben wat dat betreft verpest door mijn calvinistische jeugd (ik groeide op in brabant, maar moest altijd binnenblijven met carnaval, en plichtsgetrouw als ik ben heb ik me daar nooit aan durven onttrekken).quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:53 schreef DaMart het volgende:
En mensen die afreizen naar het zuiden, doen dat steevast voor de alcohol en de seks, als ik die mensen mag geloven.
quote:Op vrijdag 27 februari 30 Anno Domini om 14:10 schreef Jezus het volgende:
[..]
Als uw oog dus slechte begeerten in u opwekt, ruk het dan uit en gooi het weg. Want het is beter één lichaamsdeel kwijt te raken, dan zelf in de hel te worden gegooid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |