Alberto Stegeman is een sensatie journalist die in z'n shows laat zien dat je bijvoorbeeld wapens kan kopen in Nederland, of jezelf toegang kan verschaffen tot een militaire basis, het koninklijk vliegtoestel enz. En de pay-off is dan 'Dat dit kan in Nederland'.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:04 schreef Frollo het volgende:
Even iets anders. Sedert enkele weken zie ik hier op Fok steeds vaker de kreet 'Dat dit kan in Nederland!' verschijnen, dikwijls vergezeld van de mij onbekende naam Alberto Stegeman. Ik slaag er doorgaans wel aardig in om op de hoogte te blijven van wat er speelt, maar van deze meme kan ik werkelijk geen chocola maken.
Zou iemand mij eens kernachtig willen uitleggen waar dit over gaat? Bedankt.
Om begrijpelijke redenen stel ik deze vraag in de veilige omgeving van het LPT, en niet ergens anders op het forum.
Dat niet direct, maar de kans is hier minder groot dat ik alleen maarquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:06 schreef Gellius het volgende:
LPT, waar de kans dat wij op de hoogte zijn van actuele memes optimaal is, bedoel je?
Een meme is elk stuk informatie dat zich over een populatie verspreidt. Dat kan zo klein zijn als een verhaal, een spreekwoord, een grap, of zo groot als een religie of een wetenschappelijk paradigma. Het woord is bedacht door ik meen Daniel Dennett en lijkt niet voor niets op 'gene': het principe van succesvolle en minder succesvolle genen kun je ook toepassen op memes.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:10 schreef Z het volgende:
Kan jij mij dan uitleggen wat een 'meme' is?
Jawel hoor.quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:55 schreef k_man het volgende:
Die enorme hoeveelheid vakantie bouw je op vanwege een 36-urig dienstverband en een 40-urige werkweek?
Ik heb dat ook, maar ik ben eens per twee weken vrij op vrijdag. Da's een lekker ritme.
Graag gedaan!.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef Gellius het volgende:
Dank, beste mensen, dank.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:55 schreef k_man het volgende:
Die enorme hoeveelheid vakantie bouw je op vanwege een 36-urig dienstverband en een 40-urige werkweek?
Ik heb dat ook, maar ik ben eens per twee weken vrij op vrijdag. Da's een lekker ritme.
Ik raad dan maandag aan ipv vrijdag. Op vrije vrijdagen deed ik meestal helemaal niks omdat je dan aan weekend toe bent. Bij maandagen daarentegen heb je al weekend gehad en heb je nog wat aan je dag.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:07 schreef Gellius het volgende:
Er was iets zachts in de lucht vanochtend, en de refelcties in het water van de Amstel () waren minder scherp en hard. Volgens mij is het bijna lente, mensen.
Toen ik laatst naar Groningen was heb ik een vogel doodgereden. Misschien vrolijkt dat je wat op?quote:
Tja, ik besloot op een gegeven moment dat het leven te kort is om je te laten verteren door haat.quote:
Vogeldiscriminatie! Waarom zijn de kleine vogeltjes beter dan grote vogels?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:31 schreef NoCigar het volgende:
De vetbolletjes die we hier hadden hangen voor de lieve meesjes en de roodborstjes zijn recentelijk weggerukt en meegenomen door groepen moddervette duiven, kauwen en roeken, beesten waarvoor het luchtdrukpistool is uitgevonden, maar dat schijnt niet meer te mogen.
Rijswijk, ha-ha-ha!quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
In rijswijk is het NOOIT lente.
Nee, hier ook niet. Het is grauw en miezerig buiten. Maar goed, als het in het weekend dan maar lente wordt!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |