abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:07:12 #203
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66311306
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:04 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Selectief quoten wat je doet.
Nee hoor, ik stelde een vraag, en jij begint over accuzuur. Leek me irrelevant om dat te zeggen, maar bij deze. Accuzuur is irrelevant, wat de reden is dat ik er niet op reageerde.
quote:
Maargoed,

"ALS" is hypotetisch en alsnog geen valide reden om hem als leugenaar neer te zetten.
"FEIT" is het beloofde zoet wat accuzuur is geworden. Dus feitelijk leugens.
"FEIT" is de leugen van Bos over de kosten van het GP om een paar te noemen.
Leuk en aardig, maar Wilders heeft nog steeds volgens de officiële documenten de film aangepast. Wilders zegt van niet. Zodoende is Wilders een draaikont, totdat onderzoek anders aantoont.
Als onderzoek aantoont dat Wilders gelijk had, kan hij op zijn minst Hirsch Ballin, en waarschijnlijk het kabinet, af laten treden. Toch doet hij dat niet. Een beetje vreemd.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_66311320
Ik zou trouwens even een vergelijking willen maken met Hitler. Bij deze.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:08:14 #205
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66311346
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:07 schreef Monidique het volgende:
Ik zou trouwens even een vergelijking willen maken met Hitler. Bij deze.
Wilders draagt net als Hitler een stropdas. Bij deze.
pi_66311347
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ahahahahah.

Heb je een foto van het huis van het Opperwezen? Is 'ie wel eens in een MTV-cribs geweest? Ik wil zijn Opperwezenlijke villa wel eens zien.
Israel is Zijn huis (Yisrael Beiteinu).
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66311352
Overigens vind ik dat gezeik over opleidingen altijd totaal niet relevant.

Mensen kunnen hoog opgeleid zijn, maar toch vanuit de onderbuik stemmen en niks van politiek afweten.
Maar laag opgeleide mensen kunnen ook rationeel stemmen vanuit hun ervaringen met de "onderlagen der bevolking" en ook veel betrokken zijn in de politiek.

Opleidings niveau zegt daarom totaal NIKS! Mensen die daarover beginnen in dit soort discussies zijn vaak de mensen die zichzelf eens even achter de oren moeten krabben.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:09:30 #208
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66311382
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ah, tof, we hebben dus een locatie. Heb je ook een foto van het Opperwezen? En waarom heeft hij pas na honderden jaren Zijn Opperwezenlijke krachten ingezet om Israël te creëren?
pi_66311415
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:04 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

je meent dit hopelijk niet echt...
Laten we eerlijk wezen, het is een Godswonder dat het Joodse Volk de afgelopen duizenden jaren zoveel terreur, dood en verderf heeft weten te kunnen overleven, zoiets is nog nooit eerder in de geschiedenis voorgekomen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66311421
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee het topic staat vol leugens over de Islam.
Hitler is ook langsgekomen ja.
Verder is het feit dat 87% onder het HBO niveau zit (onder de 'middelmaat' dus) best opvallend.
HBO is niet middelmaat.
MBO is middelmaat.

Of denk je werkelijk dat het grootste deel van de nederlandse bevolking een HBO diploma op zak heeft?
Denk je werkelijk dat bij andere partijen 50% of meer van de stemmer zal bestaan uit HBO'ers?
pi_66311457
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:08 schreef Refragmental het volgende:
Overigens vind ik dat gezeik over opleidingen altijd totaal niet relevant.

Mensen kunnen hoog opgeleid zijn, maar toch vanuit de onderbuik stemmen en niks van politiek afweten.
Maar laag opgeleide mensen kunnen ook rationeel stemmen vanuit hun ervaringen met de "onderlagen der bevolking" en ook veel betrokken zijn in de politiek.

Opleidings niveau zegt daarom totaal NIKS! Mensen die daarover beginnen in dit soort discussies zijn vaak de mensen die zichzelf eens even achter de oren moeten krabben.
Niks? Hoe verklaar je het dat Wilders zijn electoraat maar voor 2% uit Universitair geschoolde mensen bestaat.

Een jongen uit the Bible Belt was helemaal geshockeerd toen zijn medemoslimstudenten in de randstad niet gewelddadig bleken te zijn.
Hij dacht alle moslims gewelddadig waren.
pi_66311481
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

HBO is niet middelmaat.
MBO is middelmaat.

Of denk je werkelijk dat het grootste deel van de nederlandse bevolking een HBO diploma op zak heeft?
Denk je werkelijk dat bij andere partijen 50% of meer van de stemmer zal bestaan uit HBO'ers?
Er zijn vergelijkingen met andere partijen beschikbaar en naar mijn weten scoort Wilders buitenproportioneel laag wat opleidingsniveau betreft. Even opzoeken.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:14:12 #213
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66311539
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Niks? Hoe verklaar je het dat Wilders zijn electoraat maar voor 2% uit Universitair geschoolde mensen bestaat.

Een jongen uit the Bible Belt was helemaal geshockeerd toen zijn medemoslimstudenten in de randstad niet gewelddadig bleken te zijn.
Hij dacht alle moslims gewelddadig waren.
Maar ook maar iets van 10% van de bevolking is universitair geschoold dacht ik, dus ik ben benieuwd hoe het bij de andere partijen zit.
pi_66311583
Wie heeft die lijst nog?
Ik kan hem even niet vinden.

DIe lijst over het opleidingsniveau bij de kiezers van verschillende partijen dus.
pi_66311596
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat klinkt best Arabisch trouwens.
pi_66311634
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:12 schreef IHVK het volgende:

[..]

Er zijn vergelijkingen met andere partijen beschikbaar en naar mijn weten scoort Wilders buitenproportioneel laag wat opleidingsniveau betreft. Even opzoeken.
Dat was mijn vraag niet.

HBO is simpelweg NIET middelmaat.
Dat Wilders meer lager opgeleiden achter zich heeft kan best.
De reden daarvoor kan zijn dat deze lager opgeleiden meer in contact komen met de negatieve kanten van de islam omdat deze lager opgeleiden NAAST de moslims wonen in de vele "prachtwijken" die wij kennen

Maar nogmaals.
Hoe goed of slechts je bent opgeleid heeft NIKS te maken met hoe goed je politieke keuze is.
Er zijn bijvoorbeeld zat goed opgeleide mensen die nog steeds vanuit religieus standpunt stemmen.
Er zijn ook genoeg laag opgeleide mensen die stemmen op de PvdA vanuit de redenatie dat het een partij voor de arbeid is en niet verder komen dan de naam. En enkel kijken naar het kontje van Bos.
pi_66311651
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:15 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat klinkt best Arabisch trouwens.
Als jij over 10 jaar nog een arabier weet te vinden in Israel, krijg je van mij een meier.
pi_66311684
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als jij over 10 jaar nog een arabier weet te vinden in Israel, krijg je van mij een meier.
Mag ik de Hitler-kaart hier opgooien?

pi_66311695
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:18 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Mag ik de Hitler-kaart hier opgooien?

Nee.

ter toevoeging: levende arabier.
Want anders weet ik alweer precies hoe het gaat, dan komen ze voor iedere schedel een meier halen
pi_66311724
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet.

HBO is simpelweg NIET middelmaat.
Dat Wilders meer lager opgeleiden achter zich heeft kan best.
De reden daarvoor kan zijn dat deze lager opgeleiden meer in contact komen met de negatieve kanten van de islam omdat deze lager opgeleiden NAAST de moslims wonen in de vele "prachtwijken" die wij kennen
Ik vind mijn verklaringen toch wel sterker dan deze uitleg.
Er zijn ook genoeg hoogopgeleiden die dagelijks in contact staan met moslims. Op de uni of bij hun baan.
quote:
Maar nogmaals.
Hoe goed of slechts je bent opgeleid heeft NIKS te maken met hoe goed je politieke keuze is.
Er zijn bijvoorbeeld zat goed opgeleide mensen die nog steeds vanuit religieus standpunt stemmen.
Er zijn ook genoeg laag opgeleide mensen die stemmen op de PvdA vanuit de redenatie dat het een partij voor de arbeid is en niet verder komen dan de naam. En enkel kijken naar het kontje van Bos.
En waar kijken Wilders stemmers dan naar?
Wat maakt hun keuze zo terecht en verstandig?

En waarom zijn er in vergelijking zoveel laagopgeleiden?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:20:36 #221
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66311737
quote:

[..]

Waarom zou er over 10 jaar geen arabier meer in Israël zijn? Waarom, en wie voert dat uit?
pi_66311760
quote:

[..]

Damn Fok zou voor je te klein zijn als iemand dit over joden in Israël had gezegd.

Maar ik reageer niet op provocaties hoor. Moet je bij iemand anders voor zijn.
pi_66311802
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:21 schreef IHVK het volgende:

[..]

Damn Fok zou voor je te klein zijn als iemand dit over joden in Israël had gezegd.
Politiek is - behalve in Nederland - vooruitkijken.

Overigens worden er dagelijks verschrikkelijke dingen over Joden gezegd, zelfs politici roepen hier op tot intifada's.
Als je met een ketting met een David ster rond loopt, dan word je hier de tyfus geslagen en dan maakt het niet uit of je jongen of meisje bent.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:23:24 #224
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66311825
Ok, ik ben weer uitgelachen voor vandaag. .
pi_66311834
quote:

[..]

"Als jij over 10 jaar nog een jood op de wereld weet te vinden, krijg je van mij 100 euro."

Hoe vind jij dat klinken?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66311866
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Overigens worden er dagelijks verschrikkelijke dingen over Joden gezegd, zelfs politici roepen hier op tot intifada's.
Als je met een ketting met een David ster rond loopt, dan word je hier de tyfus geslagen en dan maakt het niet uit of je jongen of meisje bent.
En dat rechtvaardigt jou om ook zo over anderen te denken of te handelen?
Lekker simpel..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66311882
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zegt iemand die roept dat er geen Arabier te vinden is Israël over 10 jaar.

Ik ben ook uitgelachen.
Fijne middag nog.
pi_66311890
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:23 schreef capricia het volgende:

[..]

"Als jij over 10 jaar nog een jood op de wereld weet te vinden, krijg je van mij 100 euro."

Prima, die weddenschap ga ik graag met jou aan
pi_66311933
Mag ik beide weddenschappen aangaan?
pi_66311953
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:24 schreef capricia het volgende:

[..]

En dat rechtvaardigt jou om ook zo over anderen te denken of te handelen?
Lekker simpel..
Het is misschien simpel, maar wel een natuurlijke eigenschap van de mens.
pi_66312014
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Lijkt me dat jij voor jezelf spreekt als je jezelf simpel noemt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66312024
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De mens heeft de mogelijkheid en keuze zich niet te laten leiden door sommige oerdriften.

Deze verklaring kan gevaarlijk zijn omdat het uiteindelijk kan leiden tot het goedkeuren van het doden van anderen.
pi_66312141
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik vind mijn verklaringen toch wel sterker dan deze uitleg.
Er zijn ook genoeg hoogopgeleiden die dagelijks in contact staan met moslims. Op de uni of bij baan.
Dat zijn ook niet de Moslims waar Wilders iets tegen wil doen.
Ik heb op mijn baan ook genoeg hoger opgeleide Moslim collega's, geweldige mensen, ik zie ze ook niet als Moslims maar als vrienden en collega's.

Maar dit zijn totaal andere mensen dan de "moslims" die ik tegenkom als ik ga stappen, vaak zijn dat mensen die vrij snel agressief worden.

Binnen de moslim gemeenschap heb je ook de verdeling laag-hoog opgeleid en wel-niet crimineel.
Net zoals deze verdeling bij de christenen bestaat of is toe te passen op huidskleur.

De groep lager opgeleide criminele "moslims" (moslim zijn heeft er eigenlijk niks mee te maken) is echter sterk oververtegenwoordigd in de groep Moslims.
quote:
[..]

En waar kijken Wilders stemmers dan naar?
Wat maakt hun keuze zo terecht en verstandig?
Dat is per individu weer anders!
Geen enkele keuze is terecht en verstandig, ook niet die van stemmers op alle andere partijen.

Ikzelf ben een partij van de dieren stemmer. Ik heb daar goed over na moeten denken en ik was ook bekend met de gevolgen voor het stemmen op een one-issue partij. Bij mij stond echter het aankaarten van dieren-rechten binnen de politiek (wat nog niet echt eerder is gebeurd) hoger dan de nadelen die het stemmen op een one-issue partij met zich mee brengt, zoals het gebrek aan een groot realistisch partij programma. Ik vind het mooi wat de PvDD nu doet en zal waarschijnlijk weer gaan stemmen. Maar wat mij betreft zijn die 2 zetels die ze nu hebben meer dan genoeg.

Zo heeft iedereen zijn eigen reden om te stemmen. Realistisch of niet, wel overwogen of niet.
quote:
En waarom zijn er in vergelijking zoveel laagopgeleiden?
De reden die ik kan bedenken heb ik zojuist gezegd.
De lager opgeleiden komen meer direct in contact met de grote groep criminele moslim jongeren. Zij ondervinden de meeste problemen van deze groep en geen enkele partij die er concreet iets aan wil doen.
Dan wordt het makkelijk om te stemmen op de eerste beste persoon die zijn mond opentrekt (hoe ongenuanceerd ook) en roept deze problemen aan te willen pakken.
Als de rest van de politiek had geluisterd naar dit deel van de bevolking en ook oplossingen ging zoeken en aanbieden, dan had Wilders geen poot om op te staan.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:34:18 #234
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66312169
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik heb op mijn baan ook genoeg hoger opgeleide Moslim collega's, geweldige mensen, ik zie ze ook niet als Moslims maar als vrienden en collega's.

Maar dit zijn totaal andere mensen dan de "moslims" die ik tegenkom als ik ga stappen, vaak zijn dat mensen die vrij snel agressief worden.

Binnen de moslim gemeenschap heb je ook de verdeling laag-hoog opgeleid en wel-niet crimineel.
Net zoals deze verdeling bij de christenen bestaat of is toe te passen op huidskleur.

De groep lager opgeleide criminele "moslims" (moslim zijn heeft er eigenlijk niks mee te maken) is echter sterk oververtegenwoordigd in de groep Moslims.
[..]

Dat is per individu weer anders!
Geen enkele keuze is terecht en verstandig, ook niet die van stemmers op alle andere partijen.

Ikzelf ben een partij van de dieren stemmer. Ik heb daar goed over na moeten denken en ik was ook bekend met de gevolgen voor het stemmen op een one-issue partij. Bij mij stond echter het aankaarten van dieren-rechten binnen de politiek (wat nog niet echt eerder is gebeurd) hoger dan de nadelen die het stemmen op een one-issue partij met zich mee brengt, zoals het gebrek aan een groot realistisch partij programma. Ik vind het mooi wat de PvDD nu doet en zal waarschijnlijk weer gaan stemmen. Maar wat mij betreft zijn die 2 zetels die ze nu hebben meer dan genoeg.

Zo heeft iedereen zijn eigen reden om te stemmen. Realistisch of niet, wel overwogen of niet.
[..]

De reden die ik kan bedenken heb ik zojuist gezegd.
De lager opgeleiden komen meer direct in contact met de grote groep criminele moslim jongeren. Zij ondervinden de meeste problemen van deze groep en geen enkele partij die er concreet iets aan wil doen.
Dan wordt het makkelijk om te stemmen op de eerste beste persoon die zijn mond opentrekt (hoe ongenuanceerd ook) en roept deze problemen aan te willen pakken.
Als de rest van de politiek had geluisterd naar dit deel van de bevolking en ook oplossingen ging zoeken en aanbieden, dan had Wilders geen poot om op te staan.
Waarom zie jij je prima collega's NIET als moslim, en een stel ettertjes WEL!?

edit: En Wilders zegt telkens dat hij alleen iets heeft tegen RADICALE moslims (of de radicale Islam), en volgens mij heeft vrijwel iedereen iets tegen radicale whatever, maar Wilders zegt minstens net zovaak dat er geen gematigde Islam MOGELIJK is.
Oftewel, hij ziet in iedere moslim een radicaal/extremist, OF hij vind ze geen moslim.
pi_66312183
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je er 100 mark van had gemaakt was ie compleet geweest
pi_66312209
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Waarom zie jij je prima collega's NIET als moslim, en een stel ettertjes WEL!?
Misschien eerst lezen voordat je reageert?
quote:
Ik kan het niet duidelijker maken dan dit.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:40:30 #237
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66312366
quote:

[..]

Waarom zie jij je collega's niet als moslims!?

Natuurlijk zijn er veel 'moslims' (gewoon marokkaans kuttuig dat we voor het gemak even onder 'moslims' scharen) die zich misdragen, maar wellicht moet je de oorzaak daarvan niet zoeken in het geloof, maar in de sociale status, omgeving, en welvaart. En vaak zie je dat ook autochtonen uit zulke buurten en omgevingen zich regelmatig misdragen.

Daarnaast is er ook in zeer veel 'christelijke' gemeentes heel veel overlast van jong tuig dat in de weekenden dronken en baldadig rotzooi trapt. Maar op de een of andere manier spreken we dan niet over 'Christenen', maar gewoon over 'pubers'.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:41:18 #238
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66312396
Opvallend trouwens dat we al 5 pagina's hebben in een Wilders-topic, en er is geloof ik nog niemand een 'dhimmi' genoemd
pi_66312406
quote:

[..]

Maar dat is júíst het probleem. Die agressieve mensen waar jij het over hebt willen de ander partijen ook aanpakken.
Wilders heeft het over álle moslims. Iedere keer als hem een vraag over de 'normale' moslims werd gesteld ontweek hij de vraag. (ik weet nog een interview waarbij hij snel van onderwerp veranderde)Hij vind dat de islam een facistische ideologie is. Dus de gematigde islam bestaat niet.

Hij zegt dat hij niks tegen moslims heeft, maar tegen de islam. Toch zegt hij dat hij Artikel 1 van de grondwet wil afschaffen om moslims te kunnen discrimineren. Bovendien wil hij de grenzen voor ALLE moslims sluiten.

De overlastgroep waar jij het over hebt, daar willen alle partijen inmiddels al wat aan doen hoor.
Maar zoek maar eens een quote op over gewone moslims, gematigde moslims etc. Kun je weinig vinden sinds zijn radicaliseringperiode.

Daarom vind ik hem gevaarlijk. Verder mag je best kritisch zijn tegenover de integratie en de islam, dat is iedereens goed recht.
pi_66312425
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:41 schreef Yi-Long het volgende:
Opvallend trouwens dat we al 5 pagina's hebben in een Wilders-topic, en er is geloof ik nog niemand een 'dhimmi' genoemd
Bij deze noem ik jou dhimmi.
pi_66312438
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:40 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Waarom zie jij je collega's niet als moslims!?

Natuurlijk zijn er veel 'moslims' (gewoon marokkaans kuttuig dat we voor het gemak even onder 'moslims' scharen) die zich misdragen, maar wellicht moet je de oorzaak daarvan niet zoeken in het geloof, maar in de sociale status, omgeving, en welvaart. En vaak zie je dat ook autochtonen uit zulke buurten en omgevingen zich regelmatig misdragen.

Daarnaast is er ook in zeer veel 'christelijke' gemeentes heel veel overlast van jong tuig dat in de weekenden dronken en baldadig rotzooi trapt. Maar op de een of andere manier spreken we dan niet over 'Christenen', maar gewoon over 'pubers'.
Nogmaals
quote:

pi_66312663
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:34 schreef Yi-Long het volgende:
edit: En Wilders zegt telkens dat hij alleen iets heeft tegen RADICALE moslims (of de radicale Islam), en volgens mij heeft vrijwel iedereen iets tegen radicale whatever, maar Wilders zegt minstens net zovaak dat er geen gematigde Islam MOGELIJK is.
Oftewel, hij ziet in iedere moslim een radicaal/extremist, OF hij vind ze geen moslim.
Stukje over gematigde moslims.

Aangezien een copyright is op het stuk hieronder de link.

Klikkerdeklik
pi_66312707
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Klikkerdeklik
Deze instelling bedoel ik dus.

Deze mensen zien alle moslims als enge beesten.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:51:39 #244
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66312711
quote:
Wilders scoort bij hoger opgeleide kiezer
En terecht natuurlijk.

Overigens, de aanmame van links dat Wilders alleen maar onder lager opgeleiden zou scoren is altijd al een verzinsel geweest.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66312713
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar dat is júíst het probleem. Die agressieve mensen waar jij het over hebt willen de ander partijen ook aanpakken.
Wilders heeft het over álle moslims. Iedere keer als hem een vraag over de 'normale' moslims werd gesteld ontweek hij de vraag. (ik weet nog een interview waarbij hij snel van onderwerp veranderde)Hij vind dat de islam een facistische ideologie is. Dus de gematigde islam bestaat niet.
Ik hoor andere geluiden van Wilders. Dat hij enkel tegen de extreme vormen van de islam is. Tegen de moslim jongeren die oververtegenwoordigd zijn in het criminele circuit.

Dat de islam een facistische ideologie is kan kloppen. Er zijn echter genoeg moslims die niet iedere vers uit de koran letterlijk toepassen op hun leven. Net zoals dit bij Christenen en Joden ook het geval is. De "verlichte" groep. Ik denk niet dat Wilders iets tegen die mensen heeft. En het neemt het feit ook niet weg dat de geloofsboeken grotendeels gewoon facistisch van aard zijn.
quote:
Hij zegt dat hij niks tegen moslims heeft, maar tegen de islam. Toch zegt hij dat hij Artikel 1 van de grondwet wil afschaffen om moslims te kunnen discrimineren. Bovendien wil hij de grenzen voor ALLE moslims sluiten.
Heeft Wilders dat letterlijk zo gezegd? Dat hij wil discrimineren?
Volgens mij wilde hij art 1 afschaffen omdat deze direct tegenstrijdig is met het artikel vrijheid van meningsuiting.

Wat dat betreft heeft hij gelijk. Ik vind de vrijheid van meningsuiting ook ontzettend belangrijk (mits niet wordt opgeroepen tot geweld, en dat is makkelijk te toetsen). Dit is echter een andere discussie denk ik.
quote:
De overlastgroep waar jij het over hebt, daar willen alle partijen inmiddels al wat aan doen hoor.
Maar zoek maar eens een quote op over gewone moslims, gematigde moslims etc. Kun je weinig vinden sinds zijn radicaliseringperiode.
Inmiddels. Dat komt omdat Fortuyn en later Wilders het onderwerp op de agenda hebben gezet, anders vraag ik me af of er uberhaupt iets aan gedaan zou worden. Deze onvrede is wat mensen richting Wilders drijft.
quote:
Daarom vind ik hem gevaarlijk. Verder mag je best kritisch zijn tegenover de integratie en de islam, dat is iedereens goed recht.
Ik vind het eerder gevaarlijk dat geen enkele partij de wind bij Wilders uit de zeilen haalt. Het lijkt wel alsof het gros van de partijen wil blijkbaar dat Wilders de kolen uit het vuur haalt. Er zijn intussen al genoeg kabinetten geweest die iets hadden kunnen doen hieraan. Zij zijn er mede voor verantwoordelijk voor dat Wilders uberhaupt stemmers heeft.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:52:20 #246
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66312731
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. En hoe zou dat toch komen!
pi_66312748
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk.

Overigens, de aanmame van links dat Wilders alleen maar onder lager opgeleiden zou scoren is altijd al een verzinsel geweest.
87% is lager dan HBO nog steeds.
en 98% lager dan WO

Dus geen feestjes bouwen.
pi_66312763
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk.

Een stokpaardje om de Wilders stemmer schaamte aan te praten.

Je ziet nu al een nieuw stokpaardje van stal worden gehaald. "Asociaal".
pi_66312794
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

87% is lager dan HBO nog steeds.
en 98% lager dan WO

Dus geen feestjes bouwen.
Hoeveel van die 87% is MBO en dus middelmaat?

Bij andere partijen zal de verdeling ook ongeveer hetzelfde zijn.
pi_66312805
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. En hoe zou dat toch komen!
Omdat ze bezig zijn met stap in: in het 5 stappen naar nazisme stelsel:

Ontmenselijken van de vijand is een belangrijke pijler.
http://www.zapruder.nl/po(...)rument_van_het_kwaad
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:55:10 #251
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66312815
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:40 schreef Yi-Long het volgende:
Natuurlijk zijn er veel 'moslims' (gewoon marokkaans kuttuig dat we voor het gemak even onder 'moslims' scharen) die zich misdragen, maar wellicht moet je de oorzaak daarvan niet zoeken in het geloof, maar in de sociale status, omgeving, en welvaart.
Het is allang aangetoond dat de massale misdragingen van (met name Marokkaanse) moslims niet alléén te verklaren zijn door 'de sociale status, omgeving, en welvaart' en andere linkse dogma's. Daar zijn al hele rapporten en boeken over verschenen. Erg vervelend dat links elke keer weer met die onzin blijft komen.
pi_66312819
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hoeveel van die 87% is MBO en dus middelmaat?

Bij andere partijen zal de verdeling ook ongeveer hetzelfde zijn.
Dat is niet zo.

Ik denk dat ik het morgen gevonden heb.
pi_66312854
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:55 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is niet zo.

Ik denk dat ik het morgen gevonden heb.
Dat MBO de middelmaat is of dat de verdeling nagenoeg hetzelfde is?
pi_66312886
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het is allang aangetoond dat de massale misdragingen van (met name Marokkaanse) moslims niet alléén te verklaren zijn door 'de sociale status, omgeving, en welvaart' en andere linkse dogma's. Daar zijn al hele rapporten en boeken over verschenen. Erg vervelend dat links elke keer weer met die onzin blijft komen.
Als er een boek over is geschreven, dan is het nog niet meteen waar.

Als het niet aan de sociale status ed ligt, dan zou er toch in de Koran moeten staan: "En gij zult tasjes roven..." Straatcriminelen doen alles wat Allah verboden heeft, en toch blijft men ze "Moslim" noemen.
pi_66312951
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik hoor andere geluiden van Wilders. Dat hij enkel tegen de extreme vormen van de islam is. Tegen de moslim jongeren die oververtegenwoordigd zijn in het criminele circuit.
Dan moet je echt je research beter doen hoor. Want dit is niet waar. Hij is tegen de islam in het algemeen. Heeft ie afgelopen tijd minstens 100 keer gezegd.
quote:
Dat de islam een facistische ideologie is kan kloppen. Er zijn echter genoeg moslims die niet iedere vers uit de koran letterlijk toepassen op hun leven. Net zoals dit bij Christenen en Joden ook het geval is. De "verlichte" groep. Ik denk niet dat Wilders iets tegen die mensen heeft. En het neemt het feit ook niet weg dat de geloofsboeken grotendeels gewoon facistisch van aard zijn.
Wilders heeft het alleen maar over Islam. Niet over de Tora of de Bijbel.
quote:
Heeft Wilders dat letterlijk zo gezegd? Dat hij wil discrimineren?
Volgens mij wilde hij art 1 afschaffen omdat deze direct tegenstrijdig is met het artikel vrijheid van meningsuiting.
HIj heeft het letterlijk gezegd.

http://www.watwilwilders.nl/uitsluiten.html

"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden."
nog één.
quote:
Wat dat betreft heeft hij gelijk. Ik vind de vrijheid van meningsuiting ook ontzettend belangrijk (mits niet wordt opgeroepen tot geweld, en dat is makkelijk te toetsen). Dit is echter een andere discussie denk ik.
Wilders wil artikel 1 vervangen met het artikel dat de judeo-christelijke waarden boven andere waarden staat en dat er dus geen sprake van gelijkheid kan zijn.
quote:
Inmiddels. Dat komt omdat Fortuyn en later Wilders het onderwerp op de agenda hebben gezet, anders vraag ik me af of er uberhaupt iets aan gedaan zou worden. Deze onvrede is wat mensen richting Wilders drijft.

Ik vind het eerder gevaarlijk dat geen enkele partij de wind bij Wilders uit de zeilen haalt. Het lijkt wel alsof het gros van de partijen wil blijkbaar dat Wilders de kolen uit het vuur haalt. Er zijn intussen al genoeg kabinetten geweest die iets hadden kunnen doen hieraan. Zij zijn er mede voor verantwoordelijk voor dat Wilders uberhaupt stemmers heeft.
De problemen met radicale moslims en of straattuig zijn door alle partijen al opgepakt, Wilders wil nog een stap verder gaan.

Ik verzin dit allemaal niet hoor.
Was dat maar zo.
pi_66312955
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Met alle respect, ik geloof eerder een islamkenner/arabist dan wat jankerige fokkertjes.
pi_66312974
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat MBO de middelmaat is of dat de verdeling nagenoeg hetzelfde is?
Dat de verdeling nagenoeg hetzelfde is.
pi_66312986
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Met alle respect, ik geloof eerder een islamkenner/arabist dan wat jankerige fokkertjes.
Wat jij wil.

Genoeg arabisten die anders beweren.

jij gelooft alleen wat je goed uitkomt.

Ben werken.
pi_66312998
Ach, elke stem is er eentje en telt even zwaar. De stem van een analfabeet telt in Nederland even zwaar als de stem van een universitair opgeleide.
pi_66313012
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:54 schreef IHVK het volgende:

[..]

Omdat ze bezig zijn met stap in: in het 5 stappen naar nazisme stelsel:

Ontmenselijken van de vijand is een belangrijke pijler.
http://www.zapruder.nl/po(...)rument_van_het_kwaad
pi_66313014
In de discussie over Moslims gaat het altijd over Marokkaanse Moslims. Nooit over Turken of zo. Die schijnen minder overlast te veroorzaken.
Waarom dat de Islam over 1 kam scheren?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:03:43 #262
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66313052
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een stokpaardje om de Wilders stemmer schaamte aan te praten.

Je ziet nu al een nieuw stokpaardje van stal worden gehaald. "Asociaal".
Nee, "het nieuwe nazisme" is nu blijkbaar het nieuwe stokpaardje.

Niet dat het wat uitmaakt. Die lui die WOII nog bewust mee hebben gemaakt zijn bijna allemaal dood en de jongere generaties hebben echt geen boodschap meer aan dit soort holle linkskerkelijke retoriek.
pi_66313131
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:02 schreef capricia het volgende:
In de discussie over Moslims gaat het altijd over Marokkaanse Moslims. Nooit over Turken of zo. Die schijnen minder overlast te veroorzaken.
Van Turkse mensen heb je op straat een stuk minder last dan van Marokkaanse mensen, dus ik begrijp dat wel.

Je hebt een aantal problemen in Nederland en dat zijn onder andere de Islamisering, de overlast van (voornamelijk) Marokkaans straattuig en grote groepen allochtonen die nooit een baan zullen vinden. Dat is niet een groot probleem, maar zijn diverse problemen.
pi_66313143
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat jij wil.

jij gelooft alleen wat je goed uitkomt.

Ben werken.
Ik geloof niet alleen wat mij uitkomt, ik koppel daar mijn eigen ervaringen aan en zie hoe de druk oploopt uit die ideologie.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:06:29 #265
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66313147
quote:
Turken zijn ook ontzettend crimineel vergeleken met autochtonen. Maar wel wat minder dan Marokkanen. Bovendien staan Turken iets hoger op de criminele ladder en maken zij zich vooral schuldig aan 'zwaardere' criminaliteit, waar de burger in het dagelijks leven minder last van ondervindt.

Eigenlijk hebben alle in Nederland woonachtige islamitische groeperingen een neiging tot onverdraagzaamheid en criminaliteit.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:08:33 #266
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66313218
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat jij wil.

Ja, die arabisten die zelf moslim zijn.
pi_66313323
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

trouw-artikel
Interessant artikel. Wat ik me wel afvraag is of het terecht is om een letterlijke tekst als uitleg van een geloof te nemen. Een geloof is een traditie en tegelijk veranderlijk. Als je de Bijbel letterlijk zou nemen, zouden christenen ook moordende gekken zijn, en joden al helemaal. Verder: interessant artikel.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:13:47 #268
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66313375
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wat ik me wel afvraag is of het terecht is om een letterlijke tekst als uitleg van een geloof te nemen.
Daar gaat het niet om. Of het nu terecht is of niet, feit is nu eenmaal dat moslims zelf de sterke neiging hebben om de letterlijke tekst als uitgangspunt voor hun geloof te nemen.
pi_66313759
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Maar dan begrijp ik niet waarom de auteur doet alsof het onmogelijk is dat er afscheidingsbewegingen zijn die een minder radicale interpretatie van de tekst gebruiken.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:36:41 #270
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66314109
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Maar dan begrijp ik niet waarom de auteur doet alsof het onmogelijk is dat er afscheidingsbewegingen zijn die een minder radicale interpretatie van de tekst gebruiken.
Dat komt omdat de islam heel sluw is opgezet, als een soort "Catch-22" (lees dat boek van Jospeh Heller maar eens, dan snap je misschien beter wat ik bedoel).

Het is volgens de islam onmogelijk om een afscheidsbeweging te beginnen die een minder radicale interpretatie van de tekst gebruikt, omdat in die tekst zelf staat dat dat dan niet meer voldoet aan de islam. M.a.w., zo'n afscheidsbeweging valt buiten de islam en staat dus gelijk aan geloofsafval. Aangezien op het afvallen van de islam de doodstraf staat (volgens diezelfde letterlijke teksten), zal niemand het in z'n hoofd halen om zo'n afscheidingsbeweging te beginnen.

Overigens heeft het christendom vergelijkbare elementen die gelovigen gevangen houden in hun eigen geloof met het bijbehorende achterlijke denken. Maar het christendom is veel ouder en minder sluw opgezet, waardoor de cirkel van achterlijkheid inmiddels is doorbroken. Maar dat wil niet zeggen dat christenen ook niet weer in die cirkel zouden kunnen belanden.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:40:58 #271
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66314222
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ahahahahah.

Heb je een foto van het huis van het Opperwezen? Is 'ie wel eens in een MTV-cribs geweest? Ik wil zijn Opperwezenlijke villa wel eens zien.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:42:57 #272
52357 Lambiekje
pi_66314273
quote:
Hier zijn het de Marokkanen in Canada zijn het de Chinezen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:43:58 #273
52357 Lambiekje
pi_66314298
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, "het nieuwe nazisme" is nu blijkbaar het nieuwe stokpaardje.

Niet dat het wat uitmaakt. Die lui die WOII nog bewust mee hebben gemaakt zijn bijna allemaal dood en de jongere generaties hebben echt geen boodschap meer aan dit soort holle linkskerkelijke retoriek.
het nieuwe nazisme met Nieuwe Nederlanders
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:46:31 #274
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66314378
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hier zijn het de Marokkanen in Canada zijn het de Chinezen.
Kun je nagaan hoe hoog de Nederlandse tolerantie is. Chinezen zijn een stuk minder vervelend dan Marokkanen, ook in Canada.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:48:20 #275
52357 Lambiekje
pi_66314430
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe hoog de Nederlandse tolerantie is. Chinezen zijn een stuk minder vervelend dan Marokkanen, ook in Canada.
ja maar die tolerantie gaat ons de kop kosten.
pi_66314487
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_66315941
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, die arabisten die zelf moslim zijn.
Net zoiets als "wij van WC-eend adviseren WC-eend"
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:14:24 #278
154880 Bolter
Awesomeness
pi_66316565
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat komt omdat de islam heel sluw is opgezet, als een soort "Catch-22" (lees dat boek van Jospeh Heller maar eens, dan snap je misschien beter wat ik bedoel).

Het is volgens de islam onmogelijk om een afscheidsbeweging te beginnen die een minder radicale interpretatie van de tekst gebruikt, omdat in die tekst zelf staat dat dat dan niet meer voldoet aan de islam. M.a.w., zo'n afscheidsbeweging valt buiten de islam en staat dus gelijk aan geloofsafval. Aangezien op het afvallen van de islam de doodstraf staat (volgens diezelfde letterlijke teksten), zal niemand het in z'n hoofd halen om zo'n afscheidingsbeweging te beginnen.

Overigens heeft het christendom vergelijkbare elementen die gelovigen gevangen houden in hun eigen geloof met het bijbehorende achterlijke denken. Maar het christendom is veel ouder en minder sluw opgezet, waardoor de cirkel van achterlijkheid inmiddels is doorbroken. Maar dat wil niet zeggen dat christenen ook niet weer in die cirkel zouden kunnen belanden.
Voor mensen met wat minder tijd is misschien de docu "What the West needs to know about Islam" ook een goeie waar zoiets dergelijks ook wordt verklaard.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:34:46 #279
52357 Lambiekje
pi_66316997
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zoek dat maar uit waarom ik dat plaats. Neem aan dat je de website waar het plaatje op staat bekeken hebt.
Tetraeder, Tetragrammaton (4vlak zwartekracht). En ja dat is de werkelijke betekenis van het woord God.
God = Tetragrammaton.
pi_66317317
quote:
De PVV steeg vorige week in de peiling van TNS NIPO naar 14 zetels. Volgens Maurice de Hond zou de PVV met 25 zetels zelfs de tweede partij van Nederland worden. TNS NIPO peilde vóór Wilders door Engeland de toegang werd ontzegd, De Hond erna. Dat verklaart het verschil grotendeels, aldus Kanne.
Deze is leuk.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:22:59 #281
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66318397
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:14 schreef Bolter het volgende:

[..]

Voor mensen met wat minder tijd is misschien de docu "What the West needs to know about Islam" ook een goeie waar zoiets dergelijks ook wordt verklaard.
Nou, het boek "Catch-22" is anders ook een aanrader hoor! Dat gaat overigens helemaal niet over de islam of religie maar over een piloot van een bommenwerper tijdens WOII.

Wikipedia zegt er trouwens het volgende over:
quote:
The novel, set during the later stages of World War II from 1943 onwards, is frequently cited as one of the great literary works of the twentieth century.
Jammer dat het onder het grote publiek niet veel bekendheid geniet.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:27:22 #282
154880 Bolter
Awesomeness
pi_66318528
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, het boek "Catch-22" is anders ook een aanrader hoor! Dat gaat overigens helemaal niet over de islam of religie maar over een piloot van een bommenwerper tijdens WOII.

Wikipedia zegt er trouwens het volgende over:
[..]

Jammer dat het onder het grote publiek niet veel bekendheid geniet.
Ah pardon, had je post even iets te snel, en dus verkeerd, geïnterpreteerd. Ik ken het boek, maar die docu die ik bedoelde legt juist meer uit hoe Islam dat catch 22 principe toepast.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_66318604
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:56 schreef Lambiekje het volgende:
vereenzelfiggen

Verder: Groot gelijk hoor
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_66318611
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het verbaast me niets. Wie wil zich nu vereenzelfiggen met PvdA of CDA.
Jochie zolang ze niet geregeerd hebben zijn zij een soort droom scenario. Nadat ze aan de macht zijn geweest wil niemand mee rop ze stemmen omdat ze niks van dat hele gelul waar kunnen maken.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:30:35 #285
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66318631
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Net zoiets als "wij van WC-eend adviseren WC-eend"
Of "wij mathematici weten wat wiskunde is". Of "wij architecten weten wat mooie gebouwen zijn".

Inderdaad, Jan met de Pet zal er waarschijnlijk anders over denken, en vinden dat 2x1/2 een kwart is, bijvoorbeeld.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:34:02 #286
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66318714
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:27 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ah pardon, had je post even iets te snel, en dus verkeerd, geïnterpreteerd. Ik ken het boek, maar die docu die ik bedoelde legt juist meer uit hoe Islam dat catch 22 principe toepast.
En die docu is hier te vinden...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:37:18 #287
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66318794
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Of "wij mathematici weten wat wiskunde is". Of "wij architecten weten wat mooie gebouwen zijn".

Inderdaad, Jan met de Pet zal er waarschijnlijk anders over denken, en vinden dat 2x1/2 een kwart is, bijvoorbeeld.

Alsof een wiskundige er belang bij heeft om te liegen over wat echte wiskunde is, zoals een islamitische arabist dat wel heeft m.b.t. de islam.
pi_66318877
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

Jochie zolang ze niet geregeerd hebben zijn zij een soort droom scenario. Nadat ze aan de macht zijn geweest wil niemand mee rop ze stemmen omdat ze niks van dat hele gelul waar kunnen maken.
Dat hoop je althans.

Al maken ze maar een klein deel waar, is beter dan niks.

En je kletst of dat de huidige regering wat waargemaakt heeft, ja, het afbreken van de sociale zorg en bakken geld over de balk smijten alsof het niet op kan.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:47:33 #289
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66319038
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alsof een wiskundige er belang bij heeft om te liegen over wat echte wiskunde is, zoals een islamitische arabist dat wel heeft m.b.t. de islam.
Ah, natuurlijk, en 'islam-critci' hebben er geen belang bij om 'de Islam' te bestempelen als 'de vijand'?

Wel dus.
pi_66319079
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ah, natuurlijk, en 'islam-critci' hebben er geen belang bij om 'de Islam' te bestempelen als 'de vijand'?

Wel dus.
In essentie niet. De waanzinnigen binnen de Islam zorgen daarvoor. Dat heet niet zozeer iemand als vijand bestempelen als wel risicoanalyses houden.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:16:49 #291
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66319682
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wel dus.
Nee, niet echt. Waarom zouden ze daarover liegen?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:20:24 #292
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66319766
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Waarom zouden ze daarover liegen?
Omdat ze betaald worden voor hun 'kritische' mening. $ dus. Een blad waarin staat hoe ernstig en slecht en vijandig de Islam wel niet zou zijn is interessant (ieder dier wil zoveel mogelijk weten over zijn mogelijke vijand). Een artikel waarin staat dat het allemaal niets voorstelt is totaal niet interessant en verkoopt niet. Net zoals er geen 'goed nieuws krant' bestaat.

Daarom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:21:23 #293
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66319787
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Omdat ze betaald worden voor hun 'kritische' mening. $ dus.
Nou, ik ben er nog nooit een $ rijker mee geworden. En ik ben er nog wel vroeg mee begonnen, meer dan vijftien jaar geleden al!
pi_66319816
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:49 schreef Twerk het volgende:

[..]

In essentie niet. De waanzinnigen binnen de Islam zorgen daarvoor. Dat heet niet zozeer iemand als vijand bestempelen als wel risicoanalyses houden.
Ja precies.
De islam wordt ook niet als een vijand gezien door mij en velen anderen.

Het is een feit dat in naam v/d islam veel geweld is gebruikt en wordt gebruikt i.t.t. de 100+ andere religies op aarde (christendom uitgezonderd, maar tegenover het christendom is men ook zeer kritisch). Ook is het een feit veel niet-moslim landen in de loop van de tijd steeds verder zijn geislamiseerd met als gevolg dat de 'islam daar nu de baas' is.

Die ontwikkelingen ziet men elders op de wereldn en daar wil men alleen op anticiperen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:29:23 #295
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66320003
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, ik ben er nog nooit een $ rijker mee geworden. En ik ben er nog wel vroeg mee begonnen, meer dan vijftien jaar geleden al!
Hoeveel 'islamkritische' boeken heb je gelezen, tegenover 'boeken die positief zijn over de Islam'?

Verwachtte reactie: 'er zijn geen positieve dingen binnen de Islam'...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:31:14 #296
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66320043
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja precies.
De islam wordt ook niet als een vijand gezien door mij en velen anderen.

Het is een feit dat in naam v/d islam veel geweld is gebruikt en wordt gebruikt i.t.t. de 100+ andere religies op aarde (christendom uitgezonderd, maar tegenover het christendom is men ook zeer kritisch). Ook is het een feit veel niet-moslim landen in de loop van de tijd steeds verder zijn geislamiseerd met als gevolg dat de 'islam daar nu de baas' is.

Die ontwikkelingen ziet men elders op de wereldn en daar wil men alleen op anticiperen.
Hindoestanen hebben enkele jaren geleden nog bij de Hindoetempel van 'vrede', volgens mij, tienduizenden moslims uitgeroeid. In India, met steun van de overheid. Een gedachte is niet gewelddadig, het is de menselijke hand die de trekker overhaalt. Een menselijke hand, net zo'n hand zoals jij en ik die hebben.

Al kan ik me voorstellen dat dat te confronterend is, en men verschrikkelijk zijn best doet om te zoeken naar -irrelevante- verschillen, om dat vervolgens als oorzaak te bestempelen.
pi_66320326
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hindoestanen hebben enkele jaren geleden nog bij de Hindoetempel van 'vrede', volgens mij, tienduizenden moslims uitgeroeid. In India, met steun van de overheid. Een gedachte is niet gewelddadig, het is de menselijke hand die de trekker overhaalt. Een menselijke hand, net zo'n hand zoals jij en ik die hebben.

Al kan ik me voorstellen dat dat te confronterend is, en men verschrikkelijk zijn best doet om te zoeken naar -irrelevante- verschillen, om dat vervolgens als oorzaak te bestempelen.
Je bedoelt Hindoes in India? Daar heb ik wel van gehoord. Overigens 10 duizenden is overdreven. Er zijn bij die rellen ongeveeer 2 duizend moslims vermoord. Er zijn voortdurend spanningen tussen hindoes en moslims daar. Om de paar maanden worden in India aanslagen gepleegd door moslims. En de gewelddadigheden die hindoes hebben begaan staan in het niet vergeleken met de gewelddadigheden van moslims in India. In pogingen om India te islamiseren zijn in de afgelopen eeuwen duizenden tempels (en met 1000en druk ik me nog erg licht uit) van zowel hindoes als boeddhisten verwoest door moslims.
Overigens is 1 van de grootste holocausts door moslims gepleegd. In pogingen om India te islamiseren zijn in een paar honderd jaar tijd 80 miljoen (!) hindoes uitgemoord --> Hindu holocaust
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hindu+holocaust&meta=

Hebben hindoes ooit andere landen binnengevallen om daarbij hun geloof te verspreiden? Nee.
Als je over de gewelddadigheden van hindoes of boeddhisten wil praten, kan ik je heel snel de mond snoeren door over de vele gewelddadigheden van moslims tegen die 2 groepen te beginnen.

Wat ik wilde zeggen, is dat bij elk geloof bloed kleeft. Alleen is er bij 2 godsdiensten op de wereld (christendom en islam) buitengewoon veel bloed vergoten als je het vergelijkt met de 100+ andere religies op de wereld. Tegenover het christendom is men al zeer kritisch, tegenover de islam niet.
Het is geen toeval dat bij het christendom en islam zoveel bloed is vergoten.
Een religie is niet gewelddadig. Maar blijkbaar worden mensen bij de ene religie meer 'geinspireerd' om tot geweld over te gaan dan bij een andere religie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zienswijze op 21-02-2009 19:17:35 ]
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:02:18 #298
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66320746
Tegenover het Christendom zeer kritisch? Ik zie nog geen politicus zeggen dat bezitters van de Bijbel de teksten waar verkrachting wordt beschreven eruit gescheurd moeten worden door de eigenaar, en als de eigenaar dat niet wil doen, deze persoon maar het land uit moet.

Haat is sowieso al een zwakte, maar de haat naar de Islam is werkelijk waar zo belachelijk als maar zijn kan.
pi_66320874
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:02 schreef Yildiz het volgende:
Tegenover het Christendom zeer kritisch? Ik zie nog geen politicus zeggen dat bezitters van de Bijbel de teksten waar verkrachting wordt beschreven eruit gescheurd moeten worden door de eigenaar, en als de eigenaar dat niet wil doen, deze persoon maar het land uit moet.
Dat klopt. Van mij mogen die gewelddadigheden ook uit de Bijbel verscheurd worden. Maar ik bedoel in het algemeen is de Nederlandse bevolking kritisch tegenover het christendom. Op het christendom mag je kritiek leveren. Kritiek op de islam wordt als gevoelig beschouwd.

En ja, Nederland is een christelijk land. Het christendom hoort daar toch wel een beetje bij. Nederland is geen islamitisch land. Daarom wil men de islam niet als 'baas' hier.

Kijk, Wilders zit alleen maar te zeiken over de Islam. Waarom zeikt hij niet over de vele andere religies die door allochtonen sinds 1960 zijn meegenomen vanuit land van herkomst? In Nederland wonen meer dan 160 nationaliteiten. Betekent dat er veel verschillende religies worden beleden in NL.
Maar van de vele andere religies die door allochtonen zijn meegenomen, heeft men nauwelijks of niet last. Dáárom zeikt Wilders niet over die andere 'allochtoonse' religies.
Men heeft eigenlijk alleen 'last' van de islam.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:07:29 #300
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66320892
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoeveel 'islamkritische' boeken heb je gelezen
Geeneen.

Ik was al kritisch op de islam voordat er ook maar één islamkritisch boek was verschenen. En toen die wel verschenen vond ik het niet meer nodig om ze te lezen. Ik had m'n mening immers toch al gevormd, onafhankelijk van die boeken en zelfs onafhankelijk van internet. Gewoon door zelf goed te observeren en na te denken.
quote:
tegenover 'boeken die positief zijn over de Islam'?
Minimaal drie.
pi_66321054
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:02 schreef Yildiz het volgende:

Haat is sowieso al een zwakte, maar de haat naar de Islam is werkelijk waar zo belachelijk als maar zijn kan.
Haat is een zwakte, dat klopt. Maar de haat tegenover de islam is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Wereldwijd heeft men 'last' van de islam. In Nederland heeft men ook last van de islam.
Niet alleen in Europa heeft men last van de islam. In meer werelddelen heeft men last van de islam in niet-islamitische landen.
Ik persoonlijk ben ik geen voorstander om de islam te haten overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')