quote:
Net zoiets als "wij van WC-eend adviseren WC-eend"quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, die arabisten die zelf moslim zijn.
Voor mensen met wat minder tijd is misschien de docu "What the West needs to know about Islam" ook een goeie waar zoiets dergelijks ook wordt verklaard.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat komt omdat de islam heel sluw is opgezet, als een soort "Catch-22" (lees dat boek van Jospeh Heller maar eens, dan snap je misschien beter wat ik bedoel).
Het is volgens de islam onmogelijk om een afscheidsbeweging te beginnen die een minder radicale interpretatie van de tekst gebruikt, omdat in die tekst zelf staat dat dat dan niet meer voldoet aan de islam. M.a.w., zo'n afscheidsbeweging valt buiten de islam en staat dus gelijk aan geloofsafval. Aangezien op het afvallen van de islam de doodstraf staat (volgens diezelfde letterlijke teksten), zal niemand het in z'n hoofd halen om zo'n afscheidingsbeweging te beginnen.
Overigens heeft het christendom vergelijkbare elementen die gelovigen gevangen houden in hun eigen geloof met het bijbehorende achterlijke denken. Maar het christendom is veel ouder en minder sluw opgezet, waardoor de cirkel van achterlijkheid inmiddels is doorbroken. Maar dat wil niet zeggen dat christenen ook niet weer in die cirkel zouden kunnen belanden.
quote:
Deze is leuk.quote:De PVV steeg vorige week in de peiling van TNS NIPO naar 14 zetels. Volgens Maurice de Hond zou de PVV met 25 zetels zelfs de tweede partij van Nederland worden. TNS NIPO peilde vóór Wilders door Engeland de toegang werd ontzegd, De Hond erna. Dat verklaart het verschil grotendeels, aldus Kanne.
Nou, het boek "Catch-22" is anders ook een aanrader hoor! Dat gaat overigens helemaal niet over de islam of religie maar over een piloot van een bommenwerper tijdens WOII.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:14 schreef Bolter het volgende:
[..]
Voor mensen met wat minder tijd is misschien de docu "What the West needs to know about Islam" ook een goeie waar zoiets dergelijks ook wordt verklaard.
Jammer dat het onder het grote publiek niet veel bekendheid geniet.quote:The novel, set during the later stages of World War II from 1943 onwards, is frequently cited as one of the great literary works of the twentieth century.
Ah pardon, had je post even iets te snel, en dus verkeerd, geïnterpreteerd. Ik ken het boek, maar die docu die ik bedoelde legt juist meer uit hoe Islam dat catch 22 principe toepast.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou, het boek "Catch-22" is anders ook een aanrader hoor! Dat gaat overigens helemaal niet over de islam of religie maar over een piloot van een bommenwerper tijdens WOII.
Wikipedia zegt er trouwens het volgende over:
[..]
Jammer dat het onder het grote publiek niet veel bekendheid geniet.
quote:
Jochie zolang ze niet geregeerd hebben zijn zij een soort droom scenario. Nadat ze aan de macht zijn geweest wil niemand mee rop ze stemmen omdat ze niks van dat hele gelul waar kunnen maken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het verbaast me niets. Wie wil zich nu vereenzelfiggen met PvdA of CDA.
Of "wij mathematici weten wat wiskunde is". Of "wij architecten weten wat mooie gebouwen zijn".quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Net zoiets als "wij van WC-eend adviseren WC-eend"
En die docu is hier te vinden...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:27 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ah pardon, had je post even iets te snel, en dus verkeerd, geïnterpreteerd. Ik ken het boek, maar die docu die ik bedoelde legt juist meer uit hoe Islam dat catch 22 principe toepast.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of "wij mathematici weten wat wiskunde is". Of "wij architecten weten wat mooie gebouwen zijn".
Inderdaad, Jan met de Pet zal er waarschijnlijk anders over denken, en vinden dat 2x1/2 een kwart is, bijvoorbeeld.
Dat hoop je althans.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jochie zolang ze niet geregeerd hebben zijn zij een soort droom scenario. Nadat ze aan de macht zijn geweest wil niemand mee rop ze stemmen omdat ze niks van dat hele gelul waar kunnen maken.
Ah, natuurlijk, en 'islam-critci' hebben er geen belang bij om 'de Islam' te bestempelen als 'de vijand'?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Alsof een wiskundige er belang bij heeft om te liegen over wat echte wiskunde is, zoals een islamitische arabist dat wel heeft m.b.t. de islam.
In essentie niet. De waanzinnigen binnen de Islam zorgen daarvoor. Dat heet niet zozeer iemand als vijand bestempelen als wel risicoanalyses houden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ah, natuurlijk, en 'islam-critci' hebben er geen belang bij om 'de Islam' te bestempelen als 'de vijand'?
Wel dus.
Nee, niet echt. Waarom zouden ze daarover liegen?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ah, natuurlijk, en 'islam-critci' hebben er geen belang bij om 'de Islam' te bestempelen als 'de vijand'?
Wel dus.
Omdat ze betaald worden voor hun 'kritische' mening. $ dus. Een blad waarin staat hoe ernstig en slecht en vijandig de Islam wel niet zou zijn is interessant (ieder dier wil zoveel mogelijk weten over zijn mogelijke vijand). Een artikel waarin staat dat het allemaal niets voorstelt is totaal niet interessant en verkoopt niet. Net zoals er geen 'goed nieuws krant' bestaat.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Waarom zouden ze daarover liegen?
Nou, ik ben er nog nooit een $ rijker mee geworden. En ik ben er nog wel vroeg mee begonnen, meer dan vijftien jaar geleden al!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Omdat ze betaald worden voor hun 'kritische' mening. $ dus.
Ja precies.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:49 schreef Twerk het volgende:
[..]
In essentie niet. De waanzinnigen binnen de Islam zorgen daarvoor. Dat heet niet zozeer iemand als vijand bestempelen als wel risicoanalyses houden.
Hoeveel 'islamkritische' boeken heb je gelezen, tegenover 'boeken die positief zijn over de Islam'?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou, ik ben er nog nooit een $ rijker mee geworden. En ik ben er nog wel vroeg mee begonnen, meer dan vijftien jaar geleden al!
Hindoestanen hebben enkele jaren geleden nog bij de Hindoetempel van 'vrede', volgens mij, tienduizenden moslims uitgeroeid. In India, met steun van de overheid. Een gedachte is niet gewelddadig, het is de menselijke hand die de trekker overhaalt. Een menselijke hand, net zo'n hand zoals jij en ik die hebben.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja precies.
De islam wordt ook niet als een vijand gezien door mij en velen anderen.
Het is een feit dat in naam v/d islam veel geweld is gebruikt en wordt gebruikt i.t.t. de 100+ andere religies op aarde (christendom uitgezonderd, maar tegenover het christendom is men ook zeer kritisch). Ook is het een feit veel niet-moslim landen in de loop van de tijd steeds verder zijn geislamiseerd met als gevolg dat de 'islam daar nu de baas' is.
Die ontwikkelingen ziet men elders op de wereldn en daar wil men alleen op anticiperen.
Je bedoelt Hindoes in India? Daar heb ik wel van gehoord. Overigens 10 duizenden is overdreven. Er zijn bij die rellen ongeveeer 2 duizend moslims vermoord. Er zijn voortdurend spanningen tussen hindoes en moslims daar. Om de paar maanden worden in India aanslagen gepleegd door moslims. En de gewelddadigheden die hindoes hebben begaan staan in het niet vergeleken met de gewelddadigheden van moslims in India. In pogingen om India te islamiseren zijn in de afgelopen eeuwen duizenden tempels (en met 1000en druk ik me nog erg licht uit) van zowel hindoes als boeddhisten verwoest door moslims.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hindoestanen hebben enkele jaren geleden nog bij de Hindoetempel van 'vrede', volgens mij, tienduizenden moslims uitgeroeid. In India, met steun van de overheid. Een gedachte is niet gewelddadig, het is de menselijke hand die de trekker overhaalt. Een menselijke hand, net zo'n hand zoals jij en ik die hebben.
Al kan ik me voorstellen dat dat te confronterend is, en men verschrikkelijk zijn best doet om te zoeken naar -irrelevante- verschillen, om dat vervolgens als oorzaak te bestempelen.
Dat klopt. Van mij mogen die gewelddadigheden ook uit de Bijbel verscheurd worden. Maar ik bedoel in het algemeen is de Nederlandse bevolking kritisch tegenover het christendom. Op het christendom mag je kritiek leveren. Kritiek op de islam wordt als gevoelig beschouwd.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:02 schreef Yildiz het volgende:
Tegenover het Christendom zeer kritisch? Ik zie nog geen politicus zeggen dat bezitters van de Bijbel de teksten waar verkrachting wordt beschreven eruit gescheurd moeten worden door de eigenaar, en als de eigenaar dat niet wil doen, deze persoon maar het land uit moet.
Geeneen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoeveel 'islamkritische' boeken heb je gelezen
Minimaal drie.quote:tegenover 'boeken die positief zijn over de Islam'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |