abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66314487
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66315941
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, die arabisten die zelf moslim zijn.
Net zoiets als "wij van WC-eend adviseren WC-eend"
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:14:24 #278
154880 Bolter
Awesomeness
pi_66316565
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat komt omdat de islam heel sluw is opgezet, als een soort "Catch-22" (lees dat boek van Jospeh Heller maar eens, dan snap je misschien beter wat ik bedoel).

Het is volgens de islam onmogelijk om een afscheidsbeweging te beginnen die een minder radicale interpretatie van de tekst gebruikt, omdat in die tekst zelf staat dat dat dan niet meer voldoet aan de islam. M.a.w., zo'n afscheidsbeweging valt buiten de islam en staat dus gelijk aan geloofsafval. Aangezien op het afvallen van de islam de doodstraf staat (volgens diezelfde letterlijke teksten), zal niemand het in z'n hoofd halen om zo'n afscheidingsbeweging te beginnen.

Overigens heeft het christendom vergelijkbare elementen die gelovigen gevangen houden in hun eigen geloof met het bijbehorende achterlijke denken. Maar het christendom is veel ouder en minder sluw opgezet, waardoor de cirkel van achterlijkheid inmiddels is doorbroken. Maar dat wil niet zeggen dat christenen ook niet weer in die cirkel zouden kunnen belanden.
Voor mensen met wat minder tijd is misschien de docu "What the West needs to know about Islam" ook een goeie waar zoiets dergelijks ook wordt verklaard.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:34:46 #279
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66316997
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zoek dat maar uit waarom ik dat plaats. Neem aan dat je de website waar het plaatje op staat bekeken hebt.
Tetraeder, Tetragrammaton (4vlak zwartekracht). En ja dat is de werkelijke betekenis van het woord God.
God = Tetragrammaton.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_66317317
quote:
De PVV steeg vorige week in de peiling van TNS NIPO naar 14 zetels. Volgens Maurice de Hond zou de PVV met 25 zetels zelfs de tweede partij van Nederland worden. TNS NIPO peilde vóór Wilders door Engeland de toegang werd ontzegd, De Hond erna. Dat verklaart het verschil grotendeels, aldus Kanne.
Deze is leuk.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:22:59 #281
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66318397
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:14 schreef Bolter het volgende:

[..]

Voor mensen met wat minder tijd is misschien de docu "What the West needs to know about Islam" ook een goeie waar zoiets dergelijks ook wordt verklaard.
Nou, het boek "Catch-22" is anders ook een aanrader hoor! Dat gaat overigens helemaal niet over de islam of religie maar over een piloot van een bommenwerper tijdens WOII.

Wikipedia zegt er trouwens het volgende over:
quote:
The novel, set during the later stages of World War II from 1943 onwards, is frequently cited as one of the great literary works of the twentieth century.
Jammer dat het onder het grote publiek niet veel bekendheid geniet.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:27:22 #282
154880 Bolter
Awesomeness
pi_66318528
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, het boek "Catch-22" is anders ook een aanrader hoor! Dat gaat overigens helemaal niet over de islam of religie maar over een piloot van een bommenwerper tijdens WOII.

Wikipedia zegt er trouwens het volgende over:
[..]

Jammer dat het onder het grote publiek niet veel bekendheid geniet.
Ah pardon, had je post even iets te snel, en dus verkeerd, geïnterpreteerd. Ik ken het boek, maar die docu die ik bedoelde legt juist meer uit hoe Islam dat catch 22 principe toepast.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_66318604
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:56 schreef Lambiekje het volgende:
vereenzelfiggen

Verder: Groot gelijk hoor
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_66318611
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het verbaast me niets. Wie wil zich nu vereenzelfiggen met PvdA of CDA.
Jochie zolang ze niet geregeerd hebben zijn zij een soort droom scenario. Nadat ze aan de macht zijn geweest wil niemand mee rop ze stemmen omdat ze niks van dat hele gelul waar kunnen maken.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:30:35 #285
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66318631
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Net zoiets als "wij van WC-eend adviseren WC-eend"
Of "wij mathematici weten wat wiskunde is". Of "wij architecten weten wat mooie gebouwen zijn".

Inderdaad, Jan met de Pet zal er waarschijnlijk anders over denken, en vinden dat 2x1/2 een kwart is, bijvoorbeeld.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:34:02 #286
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66318714
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:27 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ah pardon, had je post even iets te snel, en dus verkeerd, geïnterpreteerd. Ik ken het boek, maar die docu die ik bedoelde legt juist meer uit hoe Islam dat catch 22 principe toepast.
En die docu is hier te vinden...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:37:18 #287
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66318794
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Of "wij mathematici weten wat wiskunde is". Of "wij architecten weten wat mooie gebouwen zijn".

Inderdaad, Jan met de Pet zal er waarschijnlijk anders over denken, en vinden dat 2x1/2 een kwart is, bijvoorbeeld.

Alsof een wiskundige er belang bij heeft om te liegen over wat echte wiskunde is, zoals een islamitische arabist dat wel heeft m.b.t. de islam.
pi_66318877
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

Jochie zolang ze niet geregeerd hebben zijn zij een soort droom scenario. Nadat ze aan de macht zijn geweest wil niemand mee rop ze stemmen omdat ze niks van dat hele gelul waar kunnen maken.
Dat hoop je althans.

Al maken ze maar een klein deel waar, is beter dan niks.

En je kletst of dat de huidige regering wat waargemaakt heeft, ja, het afbreken van de sociale zorg en bakken geld over de balk smijten alsof het niet op kan.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:47:33 #289
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66319038
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alsof een wiskundige er belang bij heeft om te liegen over wat echte wiskunde is, zoals een islamitische arabist dat wel heeft m.b.t. de islam.
Ah, natuurlijk, en 'islam-critci' hebben er geen belang bij om 'de Islam' te bestempelen als 'de vijand'?

Wel dus.
pi_66319079
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ah, natuurlijk, en 'islam-critci' hebben er geen belang bij om 'de Islam' te bestempelen als 'de vijand'?

Wel dus.
In essentie niet. De waanzinnigen binnen de Islam zorgen daarvoor. Dat heet niet zozeer iemand als vijand bestempelen als wel risicoanalyses houden.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:16:49 #291
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66319682
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wel dus.
Nee, niet echt. Waarom zouden ze daarover liegen?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:20:24 #292
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66319766
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Waarom zouden ze daarover liegen?
Omdat ze betaald worden voor hun 'kritische' mening. $ dus. Een blad waarin staat hoe ernstig en slecht en vijandig de Islam wel niet zou zijn is interessant (ieder dier wil zoveel mogelijk weten over zijn mogelijke vijand). Een artikel waarin staat dat het allemaal niets voorstelt is totaal niet interessant en verkoopt niet. Net zoals er geen 'goed nieuws krant' bestaat.

Daarom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:21:23 #293
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66319787
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Omdat ze betaald worden voor hun 'kritische' mening. $ dus.
Nou, ik ben er nog nooit een $ rijker mee geworden. En ik ben er nog wel vroeg mee begonnen, meer dan vijftien jaar geleden al!
pi_66319816
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:49 schreef Twerk het volgende:

[..]

In essentie niet. De waanzinnigen binnen de Islam zorgen daarvoor. Dat heet niet zozeer iemand als vijand bestempelen als wel risicoanalyses houden.
Ja precies.
De islam wordt ook niet als een vijand gezien door mij en velen anderen.

Het is een feit dat in naam v/d islam veel geweld is gebruikt en wordt gebruikt i.t.t. de 100+ andere religies op aarde (christendom uitgezonderd, maar tegenover het christendom is men ook zeer kritisch). Ook is het een feit veel niet-moslim landen in de loop van de tijd steeds verder zijn geislamiseerd met als gevolg dat de 'islam daar nu de baas' is.

Die ontwikkelingen ziet men elders op de wereldn en daar wil men alleen op anticiperen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:29:23 #295
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66320003
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, ik ben er nog nooit een $ rijker mee geworden. En ik ben er nog wel vroeg mee begonnen, meer dan vijftien jaar geleden al!
Hoeveel 'islamkritische' boeken heb je gelezen, tegenover 'boeken die positief zijn over de Islam'?

Verwachtte reactie: 'er zijn geen positieve dingen binnen de Islam'...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:31:14 #296
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66320043
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja precies.
De islam wordt ook niet als een vijand gezien door mij en velen anderen.

Het is een feit dat in naam v/d islam veel geweld is gebruikt en wordt gebruikt i.t.t. de 100+ andere religies op aarde (christendom uitgezonderd, maar tegenover het christendom is men ook zeer kritisch). Ook is het een feit veel niet-moslim landen in de loop van de tijd steeds verder zijn geislamiseerd met als gevolg dat de 'islam daar nu de baas' is.

Die ontwikkelingen ziet men elders op de wereldn en daar wil men alleen op anticiperen.
Hindoestanen hebben enkele jaren geleden nog bij de Hindoetempel van 'vrede', volgens mij, tienduizenden moslims uitgeroeid. In India, met steun van de overheid. Een gedachte is niet gewelddadig, het is de menselijke hand die de trekker overhaalt. Een menselijke hand, net zo'n hand zoals jij en ik die hebben.

Al kan ik me voorstellen dat dat te confronterend is, en men verschrikkelijk zijn best doet om te zoeken naar -irrelevante- verschillen, om dat vervolgens als oorzaak te bestempelen.
pi_66320326
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hindoestanen hebben enkele jaren geleden nog bij de Hindoetempel van 'vrede', volgens mij, tienduizenden moslims uitgeroeid. In India, met steun van de overheid. Een gedachte is niet gewelddadig, het is de menselijke hand die de trekker overhaalt. Een menselijke hand, net zo'n hand zoals jij en ik die hebben.

Al kan ik me voorstellen dat dat te confronterend is, en men verschrikkelijk zijn best doet om te zoeken naar -irrelevante- verschillen, om dat vervolgens als oorzaak te bestempelen.
Je bedoelt Hindoes in India? Daar heb ik wel van gehoord. Overigens 10 duizenden is overdreven. Er zijn bij die rellen ongeveeer 2 duizend moslims vermoord. Er zijn voortdurend spanningen tussen hindoes en moslims daar. Om de paar maanden worden in India aanslagen gepleegd door moslims. En de gewelddadigheden die hindoes hebben begaan staan in het niet vergeleken met de gewelddadigheden van moslims in India. In pogingen om India te islamiseren zijn in de afgelopen eeuwen duizenden tempels (en met 1000en druk ik me nog erg licht uit) van zowel hindoes als boeddhisten verwoest door moslims.
Overigens is 1 van de grootste holocausts door moslims gepleegd. In pogingen om India te islamiseren zijn in een paar honderd jaar tijd 80 miljoen (!) hindoes uitgemoord --> Hindu holocaust
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hindu+holocaust&meta=

Hebben hindoes ooit andere landen binnengevallen om daarbij hun geloof te verspreiden? Nee.
Als je over de gewelddadigheden van hindoes of boeddhisten wil praten, kan ik je heel snel de mond snoeren door over de vele gewelddadigheden van moslims tegen die 2 groepen te beginnen.

Wat ik wilde zeggen, is dat bij elk geloof bloed kleeft. Alleen is er bij 2 godsdiensten op de wereld (christendom en islam) buitengewoon veel bloed vergoten als je het vergelijkt met de 100+ andere religies op de wereld. Tegenover het christendom is men al zeer kritisch, tegenover de islam niet.
Het is geen toeval dat bij het christendom en islam zoveel bloed is vergoten.
Een religie is niet gewelddadig. Maar blijkbaar worden mensen bij de ene religie meer 'geinspireerd' om tot geweld over te gaan dan bij een andere religie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zienswijze op 21-02-2009 19:17:35 ]
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:02:18 #298
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66320746
Tegenover het Christendom zeer kritisch? Ik zie nog geen politicus zeggen dat bezitters van de Bijbel de teksten waar verkrachting wordt beschreven eruit gescheurd moeten worden door de eigenaar, en als de eigenaar dat niet wil doen, deze persoon maar het land uit moet.

Haat is sowieso al een zwakte, maar de haat naar de Islam is werkelijk waar zo belachelijk als maar zijn kan.
pi_66320874
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:02 schreef Yildiz het volgende:
Tegenover het Christendom zeer kritisch? Ik zie nog geen politicus zeggen dat bezitters van de Bijbel de teksten waar verkrachting wordt beschreven eruit gescheurd moeten worden door de eigenaar, en als de eigenaar dat niet wil doen, deze persoon maar het land uit moet.
Dat klopt. Van mij mogen die gewelddadigheden ook uit de Bijbel verscheurd worden. Maar ik bedoel in het algemeen is de Nederlandse bevolking kritisch tegenover het christendom. Op het christendom mag je kritiek leveren. Kritiek op de islam wordt als gevoelig beschouwd.

En ja, Nederland is een christelijk land. Het christendom hoort daar toch wel een beetje bij. Nederland is geen islamitisch land. Daarom wil men de islam niet als 'baas' hier.

Kijk, Wilders zit alleen maar te zeiken over de Islam. Waarom zeikt hij niet over de vele andere religies die door allochtonen sinds 1960 zijn meegenomen vanuit land van herkomst? In Nederland wonen meer dan 160 nationaliteiten. Betekent dat er veel verschillende religies worden beleden in NL.
Maar van de vele andere religies die door allochtonen zijn meegenomen, heeft men nauwelijks of niet last. Dáárom zeikt Wilders niet over die andere 'allochtoonse' religies.
Men heeft eigenlijk alleen 'last' van de islam.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:07:29 #300
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66320892
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoeveel 'islamkritische' boeken heb je gelezen
Geeneen.

Ik was al kritisch op de islam voordat er ook maar één islamkritisch boek was verschenen. En toen die wel verschenen vond ik het niet meer nodig om ze te lezen. Ik had m'n mening immers toch al gevormd, onafhankelijk van die boeken en zelfs onafhankelijk van internet. Gewoon door zelf goed te observeren en na te denken.
quote:
tegenover 'boeken die positief zijn over de Islam'?
Minimaal drie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')