abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66311866
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Politiek is - behalve in Nederland - vooruitkijken.

Overigens worden er dagelijks verschrikkelijke dingen over Joden gezegd, zelfs politici roepen hier op tot intifada's.
Als je met een ketting met een David ster rond loopt, dan word je hier de tyfus geslagen en dan maakt het niet uit of je jongen of meisje bent.
En dat rechtvaardigt jou om ook zo over anderen te denken of te handelen?
Lekker simpel..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66311882
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Politiek is - behalve in Nederland - vooruitkijken.

Overigens worden er dagelijks verschrikkelijke dingen over Joden gezegd, zelfs politici roepen hier op tot intifada's.
Als je met een ketting met een David ster rond loopt, dan word je hier de tyfus geslagen en dan maakt het niet uit of je jongen of meisje bent.
Zegt iemand die roept dat er geen Arabier te vinden is Israël over 10 jaar.

Ik ben ook uitgelachen.
Fijne middag nog.
pi_66311890
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:23 schreef capricia het volgende:

[..]

"Als jij over 10 jaar nog een jood op de wereld weet te vinden, krijg je van mij 100 euro."

Hoe vind jij dat klinken?
Prima, die weddenschap ga ik graag met jou aan
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66311933
Mag ik beide weddenschappen aangaan?
pi_66311953
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:24 schreef capricia het volgende:

[..]

En dat rechtvaardigt jou om ook zo over anderen te denken of te handelen?
Lekker simpel..
Het is misschien simpel, maar wel een natuurlijke eigenschap van de mens.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66312014
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Lijkt me dat jij voor jezelf spreekt als je jezelf simpel noemt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66312024
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De mens heeft de mogelijkheid en keuze zich niet te laten leiden door sommige oerdriften.

Deze verklaring kan gevaarlijk zijn omdat het uiteindelijk kan leiden tot het goedkeuren van het doden van anderen.
pi_66312141
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik vind mijn verklaringen toch wel sterker dan deze uitleg.
Er zijn ook genoeg hoogopgeleiden die dagelijks in contact staan met moslims. Op de uni of bij baan.
Dat zijn ook niet de Moslims waar Wilders iets tegen wil doen.
Ik heb op mijn baan ook genoeg hoger opgeleide Moslim collega's, geweldige mensen, ik zie ze ook niet als Moslims maar als vrienden en collega's.

Maar dit zijn totaal andere mensen dan de "moslims" die ik tegenkom als ik ga stappen, vaak zijn dat mensen die vrij snel agressief worden.

Binnen de moslim gemeenschap heb je ook de verdeling laag-hoog opgeleid en wel-niet crimineel.
Net zoals deze verdeling bij de christenen bestaat of is toe te passen op huidskleur.

De groep lager opgeleide criminele "moslims" (moslim zijn heeft er eigenlijk niks mee te maken) is echter sterk oververtegenwoordigd in de groep Moslims.
quote:
[..]

En waar kijken Wilders stemmers dan naar?
Wat maakt hun keuze zo terecht en verstandig?
Dat is per individu weer anders!
Geen enkele keuze is terecht en verstandig, ook niet die van stemmers op alle andere partijen.

Ikzelf ben een partij van de dieren stemmer. Ik heb daar goed over na moeten denken en ik was ook bekend met de gevolgen voor het stemmen op een one-issue partij. Bij mij stond echter het aankaarten van dieren-rechten binnen de politiek (wat nog niet echt eerder is gebeurd) hoger dan de nadelen die het stemmen op een one-issue partij met zich mee brengt, zoals het gebrek aan een groot realistisch partij programma. Ik vind het mooi wat de PvDD nu doet en zal waarschijnlijk weer gaan stemmen. Maar wat mij betreft zijn die 2 zetels die ze nu hebben meer dan genoeg.

Zo heeft iedereen zijn eigen reden om te stemmen. Realistisch of niet, wel overwogen of niet.
quote:
En waarom zijn er in vergelijking zoveel laagopgeleiden?
De reden die ik kan bedenken heb ik zojuist gezegd.
De lager opgeleiden komen meer direct in contact met de grote groep criminele moslim jongeren. Zij ondervinden de meeste problemen van deze groep en geen enkele partij die er concreet iets aan wil doen.
Dan wordt het makkelijk om te stemmen op de eerste beste persoon die zijn mond opentrekt (hoe ongenuanceerd ook) en roept deze problemen aan te willen pakken.
Als de rest van de politiek had geluisterd naar dit deel van de bevolking en ook oplossingen ging zoeken en aanbieden, dan had Wilders geen poot om op te staan.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:34:18 #234
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66312169
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik heb op mijn baan ook genoeg hoger opgeleide Moslim collega's, geweldige mensen, ik zie ze ook niet als Moslims maar als vrienden en collega's.

Maar dit zijn totaal andere mensen dan de "moslims" die ik tegenkom als ik ga stappen, vaak zijn dat mensen die vrij snel agressief worden.

Binnen de moslim gemeenschap heb je ook de verdeling laag-hoog opgeleid en wel-niet crimineel.
Net zoals deze verdeling bij de christenen bestaat of is toe te passen op huidskleur.

De groep lager opgeleide criminele "moslims" (moslim zijn heeft er eigenlijk niks mee te maken) is echter sterk oververtegenwoordigd in de groep Moslims.
[..]

Dat is per individu weer anders!
Geen enkele keuze is terecht en verstandig, ook niet die van stemmers op alle andere partijen.

Ikzelf ben een partij van de dieren stemmer. Ik heb daar goed over na moeten denken en ik was ook bekend met de gevolgen voor het stemmen op een one-issue partij. Bij mij stond echter het aankaarten van dieren-rechten binnen de politiek (wat nog niet echt eerder is gebeurd) hoger dan de nadelen die het stemmen op een one-issue partij met zich mee brengt, zoals het gebrek aan een groot realistisch partij programma. Ik vind het mooi wat de PvDD nu doet en zal waarschijnlijk weer gaan stemmen. Maar wat mij betreft zijn die 2 zetels die ze nu hebben meer dan genoeg.

Zo heeft iedereen zijn eigen reden om te stemmen. Realistisch of niet, wel overwogen of niet.
[..]

De reden die ik kan bedenken heb ik zojuist gezegd.
De lager opgeleiden komen meer direct in contact met de grote groep criminele moslim jongeren. Zij ondervinden de meeste problemen van deze groep en geen enkele partij die er concreet iets aan wil doen.
Dan wordt het makkelijk om te stemmen op de eerste beste persoon die zijn mond opentrekt (hoe ongenuanceerd ook) en roept deze problemen aan te willen pakken.
Als de rest van de politiek had geluisterd naar dit deel van de bevolking en ook oplossingen ging zoeken en aanbieden, dan had Wilders geen poot om op te staan.
Waarom zie jij je prima collega's NIET als moslim, en een stel ettertjes WEL!?

edit: En Wilders zegt telkens dat hij alleen iets heeft tegen RADICALE moslims (of de radicale Islam), en volgens mij heeft vrijwel iedereen iets tegen radicale whatever, maar Wilders zegt minstens net zovaak dat er geen gematigde Islam MOGELIJK is.
Oftewel, hij ziet in iedere moslim een radicaal/extremist, OF hij vind ze geen moslim.
pi_66312183
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:23 schreef capricia het volgende:

[..]

"Als jij over 10 jaar nog een jood op de wereld weet te vinden, krijg je van mij 100 euro."

Hoe vind jij dat klinken?

Als je er 100 mark van had gemaakt was ie compleet geweest
pi_66312209
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Waarom zie jij je prima collega's NIET als moslim, en een stel ettertjes WEL!?
Misschien eerst lezen voordat je reageert?
quote:
Ik kan het niet duidelijker maken dan dit.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:40:30 #237
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66312366
quote:

[..]

Waarom zie jij je collega's niet als moslims!?

Natuurlijk zijn er veel 'moslims' (gewoon marokkaans kuttuig dat we voor het gemak even onder 'moslims' scharen) die zich misdragen, maar wellicht moet je de oorzaak daarvan niet zoeken in het geloof, maar in de sociale status, omgeving, en welvaart. En vaak zie je dat ook autochtonen uit zulke buurten en omgevingen zich regelmatig misdragen.

Daarnaast is er ook in zeer veel 'christelijke' gemeentes heel veel overlast van jong tuig dat in de weekenden dronken en baldadig rotzooi trapt. Maar op de een of andere manier spreken we dan niet over 'Christenen', maar gewoon over 'pubers'.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:41:18 #238
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66312396
Opvallend trouwens dat we al 5 pagina's hebben in een Wilders-topic, en er is geloof ik nog niemand een 'dhimmi' genoemd
pi_66312406
quote:

[..]

Maar dat is júíst het probleem. Die agressieve mensen waar jij het over hebt willen de ander partijen ook aanpakken.
Wilders heeft het over álle moslims. Iedere keer als hem een vraag over de 'normale' moslims werd gesteld ontweek hij de vraag. (ik weet nog een interview waarbij hij snel van onderwerp veranderde)Hij vind dat de islam een facistische ideologie is. Dus de gematigde islam bestaat niet.

Hij zegt dat hij niks tegen moslims heeft, maar tegen de islam. Toch zegt hij dat hij Artikel 1 van de grondwet wil afschaffen om moslims te kunnen discrimineren. Bovendien wil hij de grenzen voor ALLE moslims sluiten.

De overlastgroep waar jij het over hebt, daar willen alle partijen inmiddels al wat aan doen hoor.
Maar zoek maar eens een quote op over gewone moslims, gematigde moslims etc. Kun je weinig vinden sinds zijn radicaliseringperiode.

Daarom vind ik hem gevaarlijk. Verder mag je best kritisch zijn tegenover de integratie en de islam, dat is iedereens goed recht.
pi_66312425
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:41 schreef Yi-Long het volgende:
Opvallend trouwens dat we al 5 pagina's hebben in een Wilders-topic, en er is geloof ik nog niemand een 'dhimmi' genoemd
Bij deze noem ik jou dhimmi.
pi_66312438
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:40 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Waarom zie jij je collega's niet als moslims!?

Natuurlijk zijn er veel 'moslims' (gewoon marokkaans kuttuig dat we voor het gemak even onder 'moslims' scharen) die zich misdragen, maar wellicht moet je de oorzaak daarvan niet zoeken in het geloof, maar in de sociale status, omgeving, en welvaart. En vaak zie je dat ook autochtonen uit zulke buurten en omgevingen zich regelmatig misdragen.

Daarnaast is er ook in zeer veel 'christelijke' gemeentes heel veel overlast van jong tuig dat in de weekenden dronken en baldadig rotzooi trapt. Maar op de een of andere manier spreken we dan niet over 'Christenen', maar gewoon over 'pubers'.
Nogmaals
quote:

pi_66312663
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:34 schreef Yi-Long het volgende:
edit: En Wilders zegt telkens dat hij alleen iets heeft tegen RADICALE moslims (of de radicale Islam), en volgens mij heeft vrijwel iedereen iets tegen radicale whatever, maar Wilders zegt minstens net zovaak dat er geen gematigde Islam MOGELIJK is.
Oftewel, hij ziet in iedere moslim een radicaal/extremist, OF hij vind ze geen moslim.
Stukje over gematigde moslims.

Aangezien een copyright is op het stuk hieronder de link.

Klikkerdeklik
pi_66312707
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Stukje over gematigde moslims.

Aangezien een copyright is op het stuk hieronder de link.

Klikkerdeklik
Deze instelling bedoel ik dus.

Deze mensen zien alle moslims als enge beesten.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:51:39 #244
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66312711
quote:
Wilders scoort bij hoger opgeleide kiezer
En terecht natuurlijk.

Overigens, de aanmame van links dat Wilders alleen maar onder lager opgeleiden zou scoren is altijd al een verzinsel geweest.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66312713
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar dat is júíst het probleem. Die agressieve mensen waar jij het over hebt willen de ander partijen ook aanpakken.
Wilders heeft het over álle moslims. Iedere keer als hem een vraag over de 'normale' moslims werd gesteld ontweek hij de vraag. (ik weet nog een interview waarbij hij snel van onderwerp veranderde)Hij vind dat de islam een facistische ideologie is. Dus de gematigde islam bestaat niet.
Ik hoor andere geluiden van Wilders. Dat hij enkel tegen de extreme vormen van de islam is. Tegen de moslim jongeren die oververtegenwoordigd zijn in het criminele circuit.

Dat de islam een facistische ideologie is kan kloppen. Er zijn echter genoeg moslims die niet iedere vers uit de koran letterlijk toepassen op hun leven. Net zoals dit bij Christenen en Joden ook het geval is. De "verlichte" groep. Ik denk niet dat Wilders iets tegen die mensen heeft. En het neemt het feit ook niet weg dat de geloofsboeken grotendeels gewoon facistisch van aard zijn.
quote:
Hij zegt dat hij niks tegen moslims heeft, maar tegen de islam. Toch zegt hij dat hij Artikel 1 van de grondwet wil afschaffen om moslims te kunnen discrimineren. Bovendien wil hij de grenzen voor ALLE moslims sluiten.
Heeft Wilders dat letterlijk zo gezegd? Dat hij wil discrimineren?
Volgens mij wilde hij art 1 afschaffen omdat deze direct tegenstrijdig is met het artikel vrijheid van meningsuiting.

Wat dat betreft heeft hij gelijk. Ik vind de vrijheid van meningsuiting ook ontzettend belangrijk (mits niet wordt opgeroepen tot geweld, en dat is makkelijk te toetsen). Dit is echter een andere discussie denk ik.
quote:
De overlastgroep waar jij het over hebt, daar willen alle partijen inmiddels al wat aan doen hoor.
Maar zoek maar eens een quote op over gewone moslims, gematigde moslims etc. Kun je weinig vinden sinds zijn radicaliseringperiode.
Inmiddels. Dat komt omdat Fortuyn en later Wilders het onderwerp op de agenda hebben gezet, anders vraag ik me af of er uberhaupt iets aan gedaan zou worden. Deze onvrede is wat mensen richting Wilders drijft.
quote:
Daarom vind ik hem gevaarlijk. Verder mag je best kritisch zijn tegenover de integratie en de islam, dat is iedereens goed recht.
Ik vind het eerder gevaarlijk dat geen enkele partij de wind bij Wilders uit de zeilen haalt. Het lijkt wel alsof het gros van de partijen wil blijkbaar dat Wilders de kolen uit het vuur haalt. Er zijn intussen al genoeg kabinetten geweest die iets hadden kunnen doen hieraan. Zij zijn er mede voor verantwoordelijk voor dat Wilders uberhaupt stemmers heeft.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:52:20 #246
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66312731
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Deze instelling bedoel ik dus.

Deze mensen zien alle moslims als enge beesten.
Ja, inderdaad. En hoe zou dat toch komen!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66312748
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk.

Overigens, de aanmame van links dat Wilders alleen maar onder lager opgeleiden zou scoren is altijd al een verzinsel geweest.
87% is lager dan HBO nog steeds.
en 98% lager dan WO

Dus geen feestjes bouwen.
pi_66312763
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk.

Een stokpaardje om de Wilders stemmer schaamte aan te praten.

Je ziet nu al een nieuw stokpaardje van stal worden gehaald. "Asociaal".
pi_66312794
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

87% is lager dan HBO nog steeds.
en 98% lager dan WO

Dus geen feestjes bouwen.
Hoeveel van die 87% is MBO en dus middelmaat?

Bij andere partijen zal de verdeling ook ongeveer hetzelfde zijn.
pi_66312805
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. En hoe zou dat toch komen!
Omdat ze bezig zijn met stap in: in het 5 stappen naar nazisme stelsel:

Ontmenselijken van de vijand is een belangrijke pijler.
http://www.zapruder.nl/po(...)rument_van_het_kwaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')