Het is allang aangetoond dat de massale misdragingen van (met name Marokkaanse) moslims niet alléén te verklaren zijn door 'de sociale status, omgeving, en welvaart' en andere linkse dogma's. Daar zijn al hele rapporten en boeken over verschenen. Erg vervelend dat links elke keer weer met die onzin blijft komen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:40 schreef Yi-Long het volgende:
Natuurlijk zijn er veel 'moslims' (gewoon marokkaans kuttuig dat we voor het gemak even onder 'moslims' scharen) die zich misdragen, maar wellicht moet je de oorzaak daarvan niet zoeken in het geloof, maar in de sociale status, omgeving, en welvaart.
Dat is niet zo.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoeveel van die 87% is MBO en dus middelmaat?
Bij andere partijen zal de verdeling ook ongeveer hetzelfde zijn.
Dat MBO de middelmaat is of dat de verdeling nagenoeg hetzelfde is?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is niet zo.
Ik denk dat ik het morgen gevonden heb.
Als er een boek over is geschreven, dan is het nog niet meteen waar.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is allang aangetoond dat de massale misdragingen van (met name Marokkaanse) moslims niet alléén te verklaren zijn door 'de sociale status, omgeving, en welvaart' en andere linkse dogma's. Daar zijn al hele rapporten en boeken over verschenen. Erg vervelend dat links elke keer weer met die onzin blijft komen.
Dan moet je echt je research beter doen hoor. Want dit is niet waar. Hij is tegen de islam in het algemeen. Heeft ie afgelopen tijd minstens 100 keer gezegd.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik hoor andere geluiden van Wilders. Dat hij enkel tegen de extreme vormen van de islam is. Tegen de moslim jongeren die oververtegenwoordigd zijn in het criminele circuit.
Wilders heeft het alleen maar over Islam. Niet over de Tora of de Bijbel.quote:Dat de islam een facistische ideologie is kan kloppen. Er zijn echter genoeg moslims die niet iedere vers uit de koran letterlijk toepassen op hun leven. Net zoals dit bij Christenen en Joden ook het geval is. De "verlichte" groep. Ik denk niet dat Wilders iets tegen die mensen heeft. En het neemt het feit ook niet weg dat de geloofsboeken grotendeels gewoon facistisch van aard zijn.
HIj heeft het letterlijk gezegd.quote:Heeft Wilders dat letterlijk zo gezegd? Dat hij wil discrimineren?
Volgens mij wilde hij art 1 afschaffen omdat deze direct tegenstrijdig is met het artikel vrijheid van meningsuiting.
Wilders wil artikel 1 vervangen met het artikel dat de judeo-christelijke waarden boven andere waarden staat en dat er dus geen sprake van gelijkheid kan zijn.quote:Wat dat betreft heeft hij gelijk. Ik vind de vrijheid van meningsuiting ook ontzettend belangrijk (mits niet wordt opgeroepen tot geweld, en dat is makkelijk te toetsen). Dit is echter een andere discussie denk ik.
De problemen met radicale moslims en of straattuig zijn door alle partijen al opgepakt, Wilders wil nog een stap verder gaan.quote:Inmiddels. Dat komt omdat Fortuyn en later Wilders het onderwerp op de agenda hebben gezet, anders vraag ik me af of er uberhaupt iets aan gedaan zou worden. Deze onvrede is wat mensen richting Wilders drijft.
Ik vind het eerder gevaarlijk dat geen enkele partij de wind bij Wilders uit de zeilen haalt. Het lijkt wel alsof het gros van de partijen wil blijkbaar dat Wilders de kolen uit het vuur haalt. Er zijn intussen al genoeg kabinetten geweest die iets hadden kunnen doen hieraan. Zij zijn er mede voor verantwoordelijk voor dat Wilders uberhaupt stemmers heeft.
Met alle respect, ik geloof eerder een islamkenner/arabist dan wat jankerige fokkertjes.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Deze instelling bedoel ik dus.
Deze mensen zien alle moslims als enge beesten.
Dat de verdeling nagenoeg hetzelfde is.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat MBO de middelmaat is of dat de verdeling nagenoeg hetzelfde is?
Wat jij wil.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Met alle respect, ik geloof eerder een islamkenner/arabist dan wat jankerige fokkertjes.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Omdat ze bezig zijn met stap in: in het 5 stappen naar nazisme stelsel:
Ontmenselijken van de vijand is een belangrijke pijler.
http://www.zapruder.nl/po(...)rument_van_het_kwaad
Nee, "het nieuwe nazisme" is nu blijkbaar het nieuwe stokpaardje.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Een stokpaardje om de Wilders stemmer schaamte aan te praten.
Je ziet nu al een nieuw stokpaardje van stal worden gehaald. "Asociaal".
Van Turkse mensen heb je op straat een stuk minder last dan van Marokkaanse mensen, dus ik begrijp dat wel.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:02 schreef capricia het volgende:
In de discussie over Moslims gaat het altijd over Marokkaanse Moslims. Nooit over Turken of zo. Die schijnen minder overlast te veroorzaken.
Waarom dat de Islam over 1 kam scheren?
Ik geloof niet alleen wat mij uitkomt, ik koppel daar mijn eigen ervaringen aan en zie hoe de druk oploopt uit die ideologie.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat jij wil.
Genoeg arabisten die anders beweren.
jij gelooft alleen wat je goed uitkomt.![]()
Ben werken.
Turken zijn ook ontzettend crimineel vergeleken met autochtonen. Maar wel wat minder dan Marokkanen. Bovendien staan Turken iets hoger op de criminele ladder en maken zij zich vooral schuldig aan 'zwaardere' criminaliteit, waar de burger in het dagelijks leven minder last van ondervindt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:02 schreef capricia het volgende:
In de discussie over Moslims gaat het altijd over Marokkaanse Moslims. Nooit over Turken of zo. Die schijnen minder overlast te veroorzaken.
Ja, die arabisten die zelf moslim zijn.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat jij wil.
Genoeg arabisten die anders beweren.
Interessant artikel. Wat ik me wel afvraag is of het terecht is om een letterlijke tekst als uitleg van een geloof te nemen. Een geloof is een traditie en tegelijk veranderlijk. Als je de Bijbel letterlijk zou nemen, zouden christenen ook moordende gekken zijn, en joden al helemaal. Verder: interessant artikel.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Stukje over gematigde moslims.
Aangezien een copyright is op het stuk hieronder de link.
trouw-artikel
Daar gaat het niet om. Of het nu terecht is of niet, feit is nu eenmaal dat moslims zelf de sterke neiging hebben om de letterlijke tekst als uitgangspunt voor hun geloof te nemen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wat ik me wel afvraag is of het terecht is om een letterlijke tekst als uitleg van een geloof te nemen.
Dat komt omdat de islam heel sluw is opgezet, als een soort "Catch-22" (lees dat boek van Jospeh Heller maar eens, dan snap je misschien beter wat ik bedoel).quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Maar dan begrijp ik niet waarom de auteur doet alsof het onmogelijk is dat er afscheidingsbewegingen zijn die een minder radicale interpretatie van de tekst gebruiken.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ahahahahah.
Heb je een foto van het huis van het Opperwezen? Is 'ie wel eens in een MTV-cribs geweest? Ik wil zijn Opperwezenlijke villa wel eens zien.
Hier zijn het de Marokkanen in Canada zijn het de Chinezen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:02 schreef capricia het volgende:
het nieuwe nazisme met Nieuwe Nederlandersquote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, "het nieuwe nazisme" is nu blijkbaar het nieuwe stokpaardje.
Niet dat het wat uitmaakt. Die lui die WOII nog bewust mee hebben gemaakt zijn bijna allemaal dood en de jongere generaties hebben echt geen boodschap meer aan dit soort holle linkskerkelijke retoriek.
Kun je nagaan hoe hoog de Nederlandse tolerantie is. Chinezen zijn een stuk minder vervelend dan Marokkanen, ook in Canada.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hier zijn het de Marokkanen in Canada zijn het de Chinezen.
ja maar die tolerantie gaat ons de kop kosten.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe hoog de Nederlandse tolerantie is. Chinezen zijn een stuk minder vervelend dan Marokkanen, ook in Canada.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |