abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:55:10 #251
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66312815
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:40 schreef Yi-Long het volgende:
Natuurlijk zijn er veel 'moslims' (gewoon marokkaans kuttuig dat we voor het gemak even onder 'moslims' scharen) die zich misdragen, maar wellicht moet je de oorzaak daarvan niet zoeken in het geloof, maar in de sociale status, omgeving, en welvaart.
Het is allang aangetoond dat de massale misdragingen van (met name Marokkaanse) moslims niet alléén te verklaren zijn door 'de sociale status, omgeving, en welvaart' en andere linkse dogma's. Daar zijn al hele rapporten en boeken over verschenen. Erg vervelend dat links elke keer weer met die onzin blijft komen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66312819
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hoeveel van die 87% is MBO en dus middelmaat?

Bij andere partijen zal de verdeling ook ongeveer hetzelfde zijn.
Dat is niet zo.

Ik denk dat ik het morgen gevonden heb.
pi_66312854
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:55 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is niet zo.

Ik denk dat ik het morgen gevonden heb.
Dat MBO de middelmaat is of dat de verdeling nagenoeg hetzelfde is?
pi_66312886
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het is allang aangetoond dat de massale misdragingen van (met name Marokkaanse) moslims niet alléén te verklaren zijn door 'de sociale status, omgeving, en welvaart' en andere linkse dogma's. Daar zijn al hele rapporten en boeken over verschenen. Erg vervelend dat links elke keer weer met die onzin blijft komen.
Als er een boek over is geschreven, dan is het nog niet meteen waar.

Als het niet aan de sociale status ed ligt, dan zou er toch in de Koran moeten staan: "En gij zult tasjes roven..." Straatcriminelen doen alles wat Allah verboden heeft, en toch blijft men ze "Moslim" noemen.
pi_66312951
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik hoor andere geluiden van Wilders. Dat hij enkel tegen de extreme vormen van de islam is. Tegen de moslim jongeren die oververtegenwoordigd zijn in het criminele circuit.
Dan moet je echt je research beter doen hoor. Want dit is niet waar. Hij is tegen de islam in het algemeen. Heeft ie afgelopen tijd minstens 100 keer gezegd.
quote:
Dat de islam een facistische ideologie is kan kloppen. Er zijn echter genoeg moslims die niet iedere vers uit de koran letterlijk toepassen op hun leven. Net zoals dit bij Christenen en Joden ook het geval is. De "verlichte" groep. Ik denk niet dat Wilders iets tegen die mensen heeft. En het neemt het feit ook niet weg dat de geloofsboeken grotendeels gewoon facistisch van aard zijn.
Wilders heeft het alleen maar over Islam. Niet over de Tora of de Bijbel.
quote:
Heeft Wilders dat letterlijk zo gezegd? Dat hij wil discrimineren?
Volgens mij wilde hij art 1 afschaffen omdat deze direct tegenstrijdig is met het artikel vrijheid van meningsuiting.
HIj heeft het letterlijk gezegd.

http://www.watwilwilders.nl/uitsluiten.html

"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden."
nog één.
quote:
Wat dat betreft heeft hij gelijk. Ik vind de vrijheid van meningsuiting ook ontzettend belangrijk (mits niet wordt opgeroepen tot geweld, en dat is makkelijk te toetsen). Dit is echter een andere discussie denk ik.
Wilders wil artikel 1 vervangen met het artikel dat de judeo-christelijke waarden boven andere waarden staat en dat er dus geen sprake van gelijkheid kan zijn.
quote:
Inmiddels. Dat komt omdat Fortuyn en later Wilders het onderwerp op de agenda hebben gezet, anders vraag ik me af of er uberhaupt iets aan gedaan zou worden. Deze onvrede is wat mensen richting Wilders drijft.

Ik vind het eerder gevaarlijk dat geen enkele partij de wind bij Wilders uit de zeilen haalt. Het lijkt wel alsof het gros van de partijen wil blijkbaar dat Wilders de kolen uit het vuur haalt. Er zijn intussen al genoeg kabinetten geweest die iets hadden kunnen doen hieraan. Zij zijn er mede voor verantwoordelijk voor dat Wilders uberhaupt stemmers heeft.
De problemen met radicale moslims en of straattuig zijn door alle partijen al opgepakt, Wilders wil nog een stap verder gaan.

Ik verzin dit allemaal niet hoor.
Was dat maar zo.
pi_66312955
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Deze instelling bedoel ik dus.

Deze mensen zien alle moslims als enge beesten.
Met alle respect, ik geloof eerder een islamkenner/arabist dan wat jankerige fokkertjes.
pi_66312974
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat MBO de middelmaat is of dat de verdeling nagenoeg hetzelfde is?
Dat de verdeling nagenoeg hetzelfde is.
pi_66312986
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Met alle respect, ik geloof eerder een islamkenner/arabist dan wat jankerige fokkertjes.
Wat jij wil.

Genoeg arabisten die anders beweren.

jij gelooft alleen wat je goed uitkomt.

Ben werken.
pi_66312998
Ach, elke stem is er eentje en telt even zwaar. De stem van een analfabeet telt in Nederland even zwaar als de stem van een universitair opgeleide.
pi_66313012
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:54 schreef IHVK het volgende:

[..]

Omdat ze bezig zijn met stap in: in het 5 stappen naar nazisme stelsel:

Ontmenselijken van de vijand is een belangrijke pijler.
http://www.zapruder.nl/po(...)rument_van_het_kwaad
pi_66313014
In de discussie over Moslims gaat het altijd over Marokkaanse Moslims. Nooit over Turken of zo. Die schijnen minder overlast te veroorzaken.
Waarom dat de Islam over 1 kam scheren?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:03:43 #262
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66313052
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een stokpaardje om de Wilders stemmer schaamte aan te praten.

Je ziet nu al een nieuw stokpaardje van stal worden gehaald. "Asociaal".
Nee, "het nieuwe nazisme" is nu blijkbaar het nieuwe stokpaardje.

Niet dat het wat uitmaakt. Die lui die WOII nog bewust mee hebben gemaakt zijn bijna allemaal dood en de jongere generaties hebben echt geen boodschap meer aan dit soort holle linkskerkelijke retoriek.
pi_66313131
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:02 schreef capricia het volgende:
In de discussie over Moslims gaat het altijd over Marokkaanse Moslims. Nooit over Turken of zo. Die schijnen minder overlast te veroorzaken.
Van Turkse mensen heb je op straat een stuk minder last dan van Marokkaanse mensen, dus ik begrijp dat wel.

Je hebt een aantal problemen in Nederland en dat zijn onder andere de Islamisering, de overlast van (voornamelijk) Marokkaans straattuig en grote groepen allochtonen die nooit een baan zullen vinden. Dat is niet een groot probleem, maar zijn diverse problemen.
pi_66313143
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat jij wil.

jij gelooft alleen wat je goed uitkomt.

Ben werken.
Ik geloof niet alleen wat mij uitkomt, ik koppel daar mijn eigen ervaringen aan en zie hoe de druk oploopt uit die ideologie.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:06:29 #265
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66313147
quote:
Turken zijn ook ontzettend crimineel vergeleken met autochtonen. Maar wel wat minder dan Marokkanen. Bovendien staan Turken iets hoger op de criminele ladder en maken zij zich vooral schuldig aan 'zwaardere' criminaliteit, waar de burger in het dagelijks leven minder last van ondervindt.

Eigenlijk hebben alle in Nederland woonachtige islamitische groeperingen een neiging tot onverdraagzaamheid en criminaliteit.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:08:33 #266
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66313218
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat jij wil.

Ja, die arabisten die zelf moslim zijn.
pi_66313323
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Stukje over gematigde moslims.

Aangezien een copyright is op het stuk hieronder de link.

trouw-artikel
Interessant artikel. Wat ik me wel afvraag is of het terecht is om een letterlijke tekst als uitleg van een geloof te nemen. Een geloof is een traditie en tegelijk veranderlijk. Als je de Bijbel letterlijk zou nemen, zouden christenen ook moordende gekken zijn, en joden al helemaal. Verder: interessant artikel.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:13:47 #268
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66313375
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wat ik me wel afvraag is of het terecht is om een letterlijke tekst als uitleg van een geloof te nemen.
Daar gaat het niet om. Of het nu terecht is of niet, feit is nu eenmaal dat moslims zelf de sterke neiging hebben om de letterlijke tekst als uitgangspunt voor hun geloof te nemen.
pi_66313759
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Maar dan begrijp ik niet waarom de auteur doet alsof het onmogelijk is dat er afscheidingsbewegingen zijn die een minder radicale interpretatie van de tekst gebruiken.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:36:41 #270
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66314109
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Maar dan begrijp ik niet waarom de auteur doet alsof het onmogelijk is dat er afscheidingsbewegingen zijn die een minder radicale interpretatie van de tekst gebruiken.
Dat komt omdat de islam heel sluw is opgezet, als een soort "Catch-22" (lees dat boek van Jospeh Heller maar eens, dan snap je misschien beter wat ik bedoel).

Het is volgens de islam onmogelijk om een afscheidsbeweging te beginnen die een minder radicale interpretatie van de tekst gebruikt, omdat in die tekst zelf staat dat dat dan niet meer voldoet aan de islam. M.a.w., zo'n afscheidsbeweging valt buiten de islam en staat dus gelijk aan geloofsafval. Aangezien op het afvallen van de islam de doodstraf staat (volgens diezelfde letterlijke teksten), zal niemand het in z'n hoofd halen om zo'n afscheidingsbeweging te beginnen.

Overigens heeft het christendom vergelijkbare elementen die gelovigen gevangen houden in hun eigen geloof met het bijbehorende achterlijke denken. Maar het christendom is veel ouder en minder sluw opgezet, waardoor de cirkel van achterlijkheid inmiddels is doorbroken. Maar dat wil niet zeggen dat christenen ook niet weer in die cirkel zouden kunnen belanden.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:40:58 #271
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66314222
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ahahahahah.

Heb je een foto van het huis van het Opperwezen? Is 'ie wel eens in een MTV-cribs geweest? Ik wil zijn Opperwezenlijke villa wel eens zien.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:42:57 #272
52357 Lambiekje
pi_66314273
quote:
Hier zijn het de Marokkanen in Canada zijn het de Chinezen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:43:58 #273
52357 Lambiekje
pi_66314298
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, "het nieuwe nazisme" is nu blijkbaar het nieuwe stokpaardje.

Niet dat het wat uitmaakt. Die lui die WOII nog bewust mee hebben gemaakt zijn bijna allemaal dood en de jongere generaties hebben echt geen boodschap meer aan dit soort holle linkskerkelijke retoriek.
het nieuwe nazisme met Nieuwe Nederlanders
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:46:31 #274
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66314378
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hier zijn het de Marokkanen in Canada zijn het de Chinezen.
Kun je nagaan hoe hoog de Nederlandse tolerantie is. Chinezen zijn een stuk minder vervelend dan Marokkanen, ook in Canada.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:48:20 #275
52357 Lambiekje
pi_66314430
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe hoog de Nederlandse tolerantie is. Chinezen zijn een stuk minder vervelend dan Marokkanen, ook in Canada.
ja maar die tolerantie gaat ons de kop kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')