abonnement Unibet Coolblue
pi_66124612


Algemeen
IMDB rating: 9.7/10 - 15,272 votes
Release Date: 2 June 2002 (USA)


The Wire is een politieserie, tenminste, daar begint het.
Het is geen CSI waar aan het eind van elke aflevering weer op een briljante wijze een moord opgelost. Ook geen politie afdeling dat soepeltjes loopt zodat de agenten normaal hun werk kunnen doen. In plaats daarvan blijven de moorden onopgelost en denken hoge heren alleen maar aan hun carrière.

In The Wire zet McNulty aan tot een onderzoek naar Avon Barksdale, maar dit onderzoek is niet geliefd bij de bazen van het politiekorps. Aan de andere kant zien we hoe de drugsbendes werken en alles organiseren. Terwijl Barksdale zijn zaakjes in de buurt op orde probeert te houden tegenover dieven en schietgrage bendeleden probeert McNulty zich door een doolhof te wurmen van het politiestelsel om een degelijk onderzoek uit te voeren.

Quotes
NRC Next - Help, de beste serie ooit is afgelopen!

Slate.com - Analyzing the best show on television

Seizoenen
Seizoen 1


Seizoen 2


Seizoen 3


Seizoen 4


Seizoen 5


Soundtrack
Five years of music from The Wire

Personages KLIK OM ALLE PERSONAGES TE ZIEN





Personages van de seizoenen 2,3,4 & 5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Korte meesterwerken uit alle seizoenen








Jaaaaa, ik wil kijken, maar hoe?
The Wire is niet op de nederlandse tv te zien dus je bent helaas toegewezen op de DVD boxen of internet.
Ik raad natuurlijk aan om de DVD boxen te kopen. De seizoenen zijn gelinkt naar play.com.

Vorige delen
The Wire

mijn eerste startpost, so be gentle

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2009 18:51:35 ]
pi_66126549
Dat zijn toch wel spoilertjes, ook die eerste character sheets...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_66126744
hier de beruchte auto-scene


en hier de scene met bunk

'get this crazy bastard out of here'
'whats wrong?'
'He set of the smoke alarm... twice'

krijg spontaan weer zin om alles van the wire weereens uit de kast te halen
pi_66127057
pi_66127505
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:31 schreef zatoichi het volgende:
Dat zijn toch wel spoilertjes, ook die eerste character sheets...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel op klikken, staat erboven en het is een manier om te zorgen dat de OP niet te lang word

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2009 18:19:47 ]
pi_66128265
Aha, dan heb ik niets gezegd! Mooie OP! nog ff een aantal scenes erbij en hij is helemaal af (fuck, fuck, motherfucker e.d. )
pi_66129180
Ik heb ook die ondervraging van de bemanning van het schip er ook bij gezet
Kunta Kinte

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2009 18:53:22 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 februari 2009 @ 22:00:43 #8
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66138899
Prima startpost

Begonnen met seizoen 2: valt niet tegen - wat meer verhaallijntjes dan seizoen 1, en daardoor wat drukker, maar nog steeds zeer goed. Ik ga nu aflevering 4 van dat seizoen kijken (gisteren de ondervragingsscene op de boot gezien )
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_66139057
mooie OP trouwens
pi_66156486
wow, de VPRO notabene heeft de serie geweigerd.....als er ergens een omroep is van wie ik zou verwachtten dat ze absolute kwaliteit zouden waarderen dan zijn het die gastjes wel

[ Bericht 97% gewijzigd door LaTiNo op 17-02-2009 13:24:26 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 februari 2009 @ 15:55:11 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66162715
Enig kritiekpunt betreft de titel het is "matter" ipv "mather"


Soundtrack
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_66168169


De beste serie ever.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_66168207
Mooie schrijffout in OP.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_66168883
oei idd
modje iemand?
mather -> matter
  maandag 23 februari 2009 @ 23:39:08 #15
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66393130
Godver de godver, er is zowaar een FOK! topic over deze meesterlijke serie. Ben nu halverwege seizoen 3.
pi_66393593
Binnenkort ff seizoen 5 kopen en dat heb ik ze allemaal
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_66394125
Blijft een topserie, vandaag weer begonnen met seizoen 1
pi_66429088
Vandaag ook begonnen met seizoen 1. Topserie.
Stop rockin' the boat.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2009 @ 00:17:13 #19
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66429526
Gisteren seizoen 2 afgekeken. Minstens zo goed als seizoen 1 (wel wat "drukker" door meer verhaallijnen). Snel naar seizoen 3!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_66437302
Ik vond S2 juist minder leuk omdat ik heel die omgeving van de dokwerkers geen klap aan vond. Werd er doorheen getrokken door de drugs-verhaallijnen die bleven en door die lobotski of weet ik veel hoe die heette
pi_66440191
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:02 schreef LaTiNo het volgende:
Ik vond S2 juist minder leuk omdat ik heel die omgeving van de dokwerkers geen klap aan vond. Werd er doorheen getrokken door de drugs-verhaallijnen die bleven en door die lobotski of weet ik veel hoe die heette
Vind ik ook en McNulty die overal zijn neus in stopt helpt ook wel eens
Maar desalniettemin nog steeds een super serie
pi_66441264
De eerste keer dat ik seizoen 2 zag vond ik hem ook tegenvallen, maar de tweede keer vond ik hem echt fantastisch.

Ook leuk die kleine dingetjes die terugkomen zoals aan het eind van seizoen 3 een paar verkiezingspostes van Frank Sobotka.
pi_66443300
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:37 schreef zatoichi het volgende:
De eerste keer dat ik seizoen 2 zag vond ik hem ook tegenvallen, maar de tweede keer vond ik hem echt fantastisch.

Ook leuk die kleine dingetjes die terugkomen zoals aan het eind van seizoen 3 een paar verkiezingspostes van Frank Sobotka.
Sobotka! Dat was um!
Mmmm, wel mooi dus dat ik er beter van ga genieten als ik ooit weer opnieuw begin! (ik wou maar dat ik nog scholier was)
pi_66448226
Seizoen 2 vond ik ook het meeste tegenvallen toen ik de serie voor het eerst keek.
Toch is seizoen 2 van belang met de verhaallijnen van de arbeidersklasse met hun problemen, dit is tevens ook het enige seizoen waar het transport van drugs/goederen echt ter sprake komt. De overige seizoenen gaan meer over de distributie van drugs.
quote:
Simon described the second season as

a meditation on the death of work and the betrayal of the American working class.…it is a deliberate argument that unencumbered capitalism is not a substitute for social policy; that on its own, without a social compact , raw capitalism is destined to serve the few at the expense of the many.
Ik kan me herinneren dat Simon ooit heeft gezegd dat het soort van kapitalisme in de V.S. te vergelijken is met een piramide spel, maar dan op gigantische schaal.

Seizoen 3 met de Hamsterdam verhaallijn is voor mij nog steeds het beste gedeelte van The Wire.
Voornamelijk vanwege de landelijke politieke houding over de drugsproblematiek en men gedwongen een conservatieve aanpak moeten hanteren.

Een tussenoplossing, zoals Hamsterdam, is voor hun geen optie.
Ook niet als dat in de wijken positieve resultaten oplevert.

Geweldig hoe ze ieder seizoen een eigen thema hebben gegeven en uitgewerkt.
Season 1 - Politie
Season 2 - Arbeidersklasse
Season 3 - Politiek
Season 4 - Onderwijs
Season 5 - Journalistiek
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 februari 2009 @ 00:08:05 #25
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66465916
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:34 schreef Mr.Silencer het volgende:

[Simon described the second season as

a meditation on the death of work and the betrayal of the American working class.…it is a deliberate argument that unencumbered capitalism is not a substitute for social policy; that on its own, without a social compact , raw capitalism is destined to serve the few at the expense of the many.]

Ik kan me herinneren dat Simon ooit heeft gezegd dat het soort van kapitalisme in de V.S. te vergelijken is met een piramide spel, maar dan op gigantische schaal.
Mooie quote van Simon. Dat is precies een van de zaken die seizoen 2 diepte geven.

De verwijzingen naar de crisis zijn in de serie in 2003 al legio (de huizen gekte, maar dat je ook al aardig kan onderbieden "in deze tijd"). Ook Frank Sobotka opmerking "You know what the problem is? We used to make things in this country, build things. Now we put our hand in the next guys pocket" is bijna profetisch voor de krediet crisis.

Seizoen 2 was de amerikaanse variant van Kitchen Sink Drama zoals ze in Engeland maken. Erg fraai!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_66466975
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:08 schreef Doc het volgende:

[..]

Mooie quote van Simon. Dat is precies een van de zaken die seizoen 2 diepte geven.

De verwijzingen naar de crisis zijn in de serie in 2003 al legio (de huizen gekte, maar dat je ook al aardig kan onderbieden "in deze tijd"). Ook Frank Sobotka opmerking "You know what the problem is? We used to make things in this country, build things. Now we put our hand in the next guys pocket" is bijna profetisch voor de krediet crisis.

Seizoen 2 was de amerikaanse variant van Kitchen Sink Drama zoals ze in Engeland maken. Erg fraai!
Wel grappig dat in Season 2 de opzet van de Rotterdamse haven de grootste nachtmerrie van Sobotka is, hoe dat promofilmpje hem van z'n stuk bracht
Er is leven na de lach.
pi_66470451
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:58 schreef Magere_Gein het volgende:

[..]

Wel grappig dat in Season 2 de opzet van de Rotterdamse haven de grootste nachtmerrie van Sobotka is, hoe dat promofilmpje hem van z'n stuk bracht
Veel nederlandse invloeden inderdaad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_66487806
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:37 schreef zatoichi het volgende:
De eerste keer dat ik seizoen 2 zag vond ik hem ook tegenvallen, maar de tweede keer vond ik hem echt fantastisch.
idd, het wist me de eerste keer ook niet écht vanaf het begin te boeien maar de 2de keer weer wel. Het scheelt zowiezo bij the wire als je de karakters al kent. Zo herken je de 2de keer beter alle links met elkaar
pi_66543011
Ik zat net een documentaire van Louis Theroux - Law And Disorder In Philadelphia - te kijken, die qua sfeer erg op die van The Wire lijkt.

De confrontaties van de corner boys met de politie, het uiterlijk van de wijken, de drugsverslaafden en het wantrouwen van de politie door de bewoners. Veel dingen die je in The Wire ziet kan je hier ook zien, maar dan vooral 'the lower food chain'.

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5
Part 6
pi_66554408
ook interessant als je the wire gezien hebt is de mini-serie The Corner. Niet toevallig ook van David Simon & Ed Burns. Dit gaat meer over de problematiek en het verrotte leven van de junkies en dan vooral een echtpaar dat nu junk is en de zoon die op het rechte pad probeert te blijven, eigenlijk zoals bubbles leeft maar dan allerlei varianten én waargebeurd. Niet heel erg spectaculair maar zeker goed en interessant
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 februari 2009 @ 18:00:46 #31
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66558141
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 01:24 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik zat net een documentaire van Louis Theroux - Law And Disorder In Philadelphia - te kijken, die qua sfeer erg op die van The Wire lijkt.

De confrontaties van de corner boys met de politie, het uiterlijk van de wijken, de drugsverslaafden en het wantrouwen van de politie door de bewoners. Veel dingen die je in The Wire ziet kan je hier ook zien, maar dan vooral 'the lower food chain'.

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5
Part 6
Het grappige was dat ik naar aanleiding van Killadelphia (dat is die docu van L.Theroux) The Wire ben gaan kijken.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_66576208
http://www.amazon.co.uk/W(...)on-DVD/dp/B0016OZ9Y6

The Wire seizoen 5 voor 18 pond bij Amazon.co.uk!
pi_66749939
Seizoen 1 weer gezien, blijf het altijd zielig vinden als ze Wallace dood schieten.
Nu maar weer beginnen met seizoen 2
pi_66799914
Seizoen 5 aan mijn vriendinnetje cadeau gegeven Ben zelf net zo blij met het cadeau als zij....
pi_66801447
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:59 schreef zatoichi het volgende:
Seizoen 5 aan mijn vriendinnetje cadeau gegeven Ben zelf net zo blij met het cadeau als zij....
Zo hoort dat he
pi_66808232
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:59 schreef zatoichi het volgende:
Seizoen 5 aan mijn vriendinnetje cadeau gegeven Ben zelf net zo blij met het cadeau als zij....
haha, ik had seizoen 1 aan mijn pa gegeven "voor z'n verjaardag"
  zondag 8 maart 2009 @ 13:29:46 #37
67174 Dos37
Come on Twente
pi_66823337
Geweldige serie nog maar één keer gezien dus kan alles nog wel een keer kijken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 maart 2009 @ 23:43:54 #38
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66845658
Seizoen 3 is weer top.

Ik kijk de serie tegenwoordig zonder ondertiteling omdat het me in dit seizoen irriteert dat ze er af en te naast zitten.

Ook erg grappig wanneer McNulty ergens in de serie roep dat er nog maar weinig goede politieagenten zijn en er dan nog zo'n 5 noemt die wel iets kunnen, hij ook de naam Ed Burns noemt. Erg grappig dat Jay Lansing ook meespeelt.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_66851729
Gisteren The Corner gekeken. Zelfde stijl als The Wire, met ook nog de helft van de acteurs. Het was wel leuk om ze terug te zien in compleet andere rollen
Maakte best wel indruk hoe die mensen leven, op een gegeven ogenblik leef je echt met ze mee en hoop je op die happy ending die maar niet wil komen

Aanrader!
pi_67067252
Een The Wire topic op fok!



Even een tvp plaatsen, ben inmiddels halverwege seizoen 5. Het vierde seizoen was het sterkste tot nu toe imo.
pi_67092347
Zaterdag de eerste aflevering van seizoen 5 gekeken, begint sterk, leuk die edit room van de kranten! "Something is burning in East Baltimore, get me a nice picture for the front cover!"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 maart 2009 @ 10:00:11 #42
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67093960
Ik zit nu halverwege seizoen 4. Voor The Wire wel veel verhaallijnen door elkaar heen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_67095398
Dat vind ik juist wel leuk, maar het zijn allemaal paralelle verhaallijnen; wat speelt aan de top, speelt ook op straat (supply and demand, bezuinigingen, vuile spelletjes en oplichting enz...)
pi_67286407
Heb ik eindelijk seizoen 5 binnen, vind ik het te zonde om te kijken.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zondag 22 maart 2009 @ 10:14:46 #45
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_67286872
quote:
Op zondag 22 maart 2009 09:32 schreef LostFormat het volgende:
Heb ik eindelijk seizoen 5 binnen, vind ik het te zonde om te kijken.
Hoezo?

Ik heb gisteren de laatste aflevering gezien; mooi einde.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 maart 2009 @ 13:31:15 #46
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67291412
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:54 schreef zatoichi het volgende:
Dat vind ik juist wel leuk, maar het zijn allemaal paralelle verhaallijnen; wat speelt aan de top, speelt ook op straat (supply and demand, bezuinigingen, vuile spelletjes en oplichting enz...)
Tweede deel van seizoen 4 vond ik wel sterker. Begonnen met 5 ...

Nog een semi-NLse verwijzing in The Wire: naar Aruba en Natalee Holloway.

[ Bericht 6% gewijzigd door Doc op 22-03-2009 19:41:20 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 maart 2009 @ 23:09:58 #47
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67342360
Nu halverwege seizoen 5 is me ook duidelijk waarom ik seizoen 4 het minst van de 5 vind: het is het meest voorspelbare seizoen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_67385673
a.s. Maandag begint op BBC2 het eerste seizoen. Ze zijn er snel bij .
anonieme razernist
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:36:21 #49
230110 Itisbanging
De Eckte Eckte!
pi_67386963
Hahaha nu al??
Toch maar eens tijd om verder te gaan met s4. Al weet ik helemaal niet meer waarom ik ooit gestopt ben tijdens S4 ...
Crookers ruined my life!
pi_67388813
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:36 schreef Itisbanging het volgende:
Hahaha nu al??
Toch maar eens tijd om verder te gaan met s4. Al weet ik helemaal niet meer waarom ik ooit gestopt ben tijdens S4 ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67401081
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:56 schreef NoCigar het volgende:
a.s. Maandag begint op BBC2 het eerste seizoen. Ze zijn er snel bij .
Ze zenden trouwens elke dag een aflevering uit, en ze komen pas laat, na twaalven. Mooi voor de niet-kopers en downloaders die dit topic vast niet lezen .
anonieme razernist
pi_67402600
Heb nu alle boxsets in bezit, seizoen 5 afgelopen zaterdag gekocht.
Plus ik heb mn pa verslaafd gekregen, hij is bij disc 5 van seizoen 2 (in 1 week tijd)
mooi om te zien
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_67422405
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:50 schreef Scarface2004 het volgende:
Heb nu alle boxsets in bezit, seizoen 5 afgelopen zaterdag gekocht.
Plus ik heb mn pa verslaafd gekregen, hij is bij disc 5 van seizoen 2 (in 1 week tijd)
mooi om te zien
Dat wil mij niet lukken, niemand behalve mijn zusje kijkt het. Terwijl ik het iedereen aanbied
pi_67423427
ik heb toch zeker 5 man de wire aangeboden en alle 5 hebben ze het gekeken, de meeste hebben nog niet t/m S5 gekeken maar dat gaat nog wel komen

heb seizoen 1 destijds van iemand overgekocht die er na 4 afleveringen achter kwam dat ie er geen zak aanvond, maar dat is iemand die gewoon actie moet zien en weinig dialogen
pi_67424462
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:51 schreef brtausi het volgende:

[..]

Dat wil mij niet lukken, niemand behalve mijn zusje kijkt het. Terwijl ik het iedereen aanbied
Kwaliteit is helaas niet voor de massa's!

Ik heb wel wat meer geluk met Battlestar Galactica. Heb inmiddels al 5 nieuwe zieltjes eraan gekregen
pi_67430260
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:51 schreef brtausi het volgende:

[..]

Dat wil mij niet lukken, niemand behalve mijn zusje kijkt het. Terwijl ik het iedereen aanbied
ik had destijds the Wire s01 gekocht op aanraden van dvd.nl (daar waren ze er erg over te spreken), eerste paar afleveringen voelde ik die serie niet echt.
Maar ik keek hem helemaal af want ik heb die box toch gekocht, en na een paar afleveringen begint de serie een beetje vorm te krijgen.
Je weet een beetje wie wie is, je krijgt een band met bepaalde personages e.d.
Er komt zoveel op je af in 1 keer, vooral als je die simpelere series gewend bent.

Nou had ik daar niet echt moeite mee, want ik vond HBO sowieso al vette series maken (Oz, Sopranos, Six Feet Under)
Series waarvoor je echt ff moet zitten, tis echt niet zoals House waarbij je bij elke aflevering kan instromen zonder iets gemist te hebben.
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:51:17 #57
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_67431011
Wat een serie - ga m zeker helemaal aanschaffen - moet nog ff vrienden fan maken, maar ik denk dat er te weinig actie inzit voor hun.

Ik had wat moeite met het erin komen in seizoen 1 - maar daarna alles in 1 zucht uitgekeken.

Seizoen twee is eigenlijk het simpelste - maar toch vond ik het een prachtig seizoen met een goed (on amerikaans) einde.

Het seizoen met de Corner Boys vind ik toch het vetste - leukste karakter ontwikkelingen van de jongens.
Sowieso vind ik de karakter en carriere ontwikkelingen van iedereen het leukst.

Ik vond de introductie van Carcetti erg langdradig, en het irriteerde me, vond de verhalen over Omar/Marlo/Body veel leuker. Snap wel dat het nodig was om het compleet te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67431665
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:51 schreef AgeEll het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67436471
In seizoen 4 komt het er nog zoiets terug
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_67437865
owja idd, die is ook grappig ja
dan kijkt landsman ook zo droogjes
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 maart 2009 @ 19:07:49 #61
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67439535
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:51 schreef AgeEll het volgende:

Seizoen twee is eigenlijk het simpelste - maar toch vond ik het een prachtig seizoen met een goed (on amerikaans) einde.

Het seizoen met de Corner Boys vind ik toch het vetste - leukste karakter ontwikkelingen van de jongens.
Sowieso vind ik de karakter en carriere ontwikkelingen van iedereen het leukst.
Grappig - ik vond het juist omgekeerd. S4 vond ik het meest voorspelbaar. De lijnen die de jongens volgens zijn grotendeels toch uiteindelijk wat je verwacht.

S2 vond ik met ik met Frank Sobotka een van de mooiste anti-helden van de serie erg sterk.

Mooi in de vijfde serie vind ik dat veel van de personages terugkomen. Zo is een van de daklozen Johnny Fifty en komt ook Nick Sobotka nog een keer terug.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_67480883
ben paar dagen geleden begonnen met S1. erg leuk tot nu toe en fijn om te weten dat er nog een tig aantal seizoenen in het vooruitzicht liggen
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:53:37 #63
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_67482618
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 maart 2009 @ 11:34:55 #64
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67489292
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 23:53 schreef Plastic_Power het volgende:
[ afbeelding ]


Gisteren het laatste deel van seizoen 5 gezien. Heel mooi. Ik vond de verwijzingen naar het eerste seizoen in seizoen 5 fraai. Vanaf maandag alles opnieuw zien op de BBC
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_67543530
Oeh, dan ga ik af en toe wat eps meepikken weer .
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 maart 2009 @ 23:31:44 #66
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67563939
Laatste aflevering nog een keer gezien - en nu op naar de BBC
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_67580623
The Wire seizoen 5 voor 34,99 bij bol.com en geen verzendkosten.
pi_67589217
Dit weekend s5 afgekeken. Vond dit het minste seizoen. Heel dat gedoe van McNulty en Freamon vond ik echt te ongeloofwaardig. Pas de laatste drie afleveringen kwam ik er echt goed in. Waarna het afgelopen was.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_67597269
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:01 schreef LostFormat het volgende:
Dit weekend s5 afgekeken. Vond dit het minste seizoen. Heel dat gedoe van McNulty en Freamon vond ik echt te ongeloofwaardig. Pas de laatste drie afleveringen kwam ik er echt goed in. Waarna het afgelopen was.
Dat had ik ook wel een beetje zo met het vijfde seizoen. Blijf seizoen 4 het beste vinden, de makers zelf ook las ik v/d week. Ik vond het insider kijkje bij de Baltimore Sun dat in het laatste seizoen werd gegeven wel interessant trouwens. Goed geschreven door David Simon.
pi_67602003
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:01 schreef LostFormat het volgende:
Dit weekend s5 afgekeken. Vond dit het minste seizoen. Heel dat gedoe van McNulty en Freamon vond ik echt te ongeloofwaardig. Pas de laatste drie afleveringen kwam ik er echt goed in. Waarna het afgelopen was.
Welk gedoe was dat ook al weer?
pi_67809164
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:42 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Welk gedoe was dat ook al weer?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond S5 wat minder. Mooie laatste aflevering, dat wel.
Ben nu Oz aan het kijken en het valt me echt op hoeveel acteurs je daar weer terug ziet: Bodie, Herc, Carver, Rawls, Daniels, Method Man etc
pi_67851467
in een paar weken alle seizoenen gezien. Met afstand de beste serie ooit imo. The corner ook maar eens een kans geven nu
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_67855055
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:45 schreef Erasmusch het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond S5 wat minder. Mooie laatste aflevering, dat wel.
Ben nu Oz aan het kijken en het valt me echt op hoeveel acteurs je daar weer terug ziet: Bodie, Herc, Carver, Rawls, Daniels, Method Man etc
Andersom, Oz was eerder . Ik vond het telkens raar dat Daniels (die was het toch...?)niet met een fake-Jamaicaans accent praatte in The Wire.
Laatst keek ik eens naar L&O Special Victims Unit, daar zitten er ook veel: Schillinger, die priester, Chris Keller en volgens mij nog meer. Ze hebben bij mij allemaal erg veel last van het Swiebertje-effect (het Schillinger-effect ).
anonieme razernist
pi_67867096
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:06 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Andersom, Oz was eerder . Ik vond het telkens raar dat Daniels (die was het toch...?)niet met een fake-Jamaicaans accent praatte in The Wire.
Laatst keek ik eens naar L&O Special Victims Unit, daar zitten er ook veel: Schillinger, die priester, Chris Keller en volgens mij nog meer. Ze hebben bij mij allemaal erg veel last van het Swiebertje-effect (het Schillinger-effect ).
Hoe zit dat met OZ, is dat van dezelfde kwaliteit als The Wire?
pi_67868010
Nou, het zit er achteraf gezien misschien wel iets minder, maar het is desondanks wel erg goed. Het was geloof ik de eerste van de 'volwassen' HBO-series.
Ik denk dat de serie in ieder geval een kleiner budget had dan the Wire. Maar ik kende destijds toen ik OZ voor het eerst zag geen TV-serie die zo realistisch en eigenlijk ook zo hard was als Oz. En de serie heeft toch een paar karakters die je je leven lang niet vergeet (nou ja, dat denk ik dan...).

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 09-04-2009 19:01:40 ]
anonieme razernist
pi_67870592
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:06 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Hoe zit dat met OZ, is dat van dezelfde kwaliteit als The Wire?
Absoluut een aanrader
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_67877164
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:29 schreef NoCigar het volgende:
Nou, het zit er achteraf gezien misschien wel iets minder, maar het is desondanks wel erg goed. Het was geloof ik de eerste van de 'volwassen' HBO-series.
Ik denk dat de serie in ieder geval een kleiner budget had dan the Wire. Maar ik kende destijds toen ik OZ voor het eerst zag geen TV-serie die zo realistisch en eigenlijk ook zo hard was als Oz. En de serie heeft toch een paar karakters die je je leven lang niet vergeet (nou ja, dat denk ik dan...).
Adebisi, Schillinger, O Reilly, Said, Chucky, Keller.
pi_67894668
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:19 schreef bob1234 het volgende:

[..]

Adebisi, Schillinger, O Reilly, Said, Chucky, Keller.
allemaal helden idd
al is the wire ook niet te vergelijken met Oz natuurlijk. OZ is meer vluchtiger en zitten soms ook wat rare verhalen in. Maar het is wel zo een serie die je, net als the wire, wel makkelijk een paar keer kunt kijken. Ach het is gewoon van HBO, en dan ook nog (voor mij) inmiddels een echte klassieker.

Heerlijke serie en je hoeft niet constant zo gefocust zitten te kijken als bij The Wire
pi_68116013
The bigger the lie...
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_68124739
Oz is ook hard .
Sowieso is een gevangenis film/serie altijd wel intressant.
Verwacht niet dat het net zo goed in elkaar zit als bij the Wire/Sopranos/Six Feet Under.
Een van de eerdere projecten van HBO, maar nog steeds erg goed in deze tijd
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:33:00 #82
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_68128515
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:07 schreef Doc het volgende:

[..]

Grappig - ik vond het juist omgekeerd. S4 vond ik het meest voorspelbaar. De lijnen die de jongens volgens zijn grotendeels toch uiteindelijk wat je verwacht.

S2 vond ik met ik met Frank Sobotka een van de mooiste anti-helden van de serie erg sterk.

Mooi in de vijfde serie vind ik dat veel van de personages terugkomen. Zo is een van de daklozen Johnny Fifty en komt ook Nick Sobotka nog een keer terug.
Wat ik vooral sterk aan S4 vind is eigenlijk niet de karakter ontwikkeling - wel leuk welke kant de jongens opgaan - maar vooral het kijken hoe er wordt geleefd in zo'n achterstandswijk. Normaal zie je alleen maar gangster vehalen in films/series daarover. Hoe daar naar school wordt gegaan, hoe de wijk eruit ziet, wat je 'kansen' zijn, de ouders van die kids

S2 vind ik ook een erg goed seizoen - alvast een kijkje in de 'hood' - verder leuke karakters ( Nikos - zijn neef - de griek - en Frank) en een goed verhaal -

Eigenlijk vind ik S5 het minst en meest ongeloofwaardig doordat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

wat het wel laat zien is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het kijkje in de keuken bij de journalisten vind ik leuk maar niet echt 'herkijkbaar'

Ik ben het weer van vooraf aan het kijken - nu bij aflevering 3 van S1 - alles is nu veel beter te volgen en ik zit er meteen in. Nu herken je veel meer mensen en weet je hoe je iedereen moet plaatsen.

wat ik gewoon sterk vind is:
De sterke verhaallijn die doorloopt in de seizoenen
Karakter ontwikkelingen
Realisme Hoe de Amerikaanse samenleving werkt - wie het ook is, de doelstellingen moeten gehaald worden, maakt niet uit hoe, en of het werkt
Humor!!!
Omar - Mcnulty - die dikke afdelingschef die porno leest - Frank Sabotka -

Minder:
Bubbles - duurt wat lang door de seizoenen heen, al snap ik zijn rol in de serie (zijn coach vind ik echt geweldig, die gast met die baard)
Hoofdverhaallijn S5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_68129587
Grappig trouwens om erachter te komen dat zowel Mcnulty en Stringer Bell in het echt Britten zijn, en dus heen heel ander accent hebben. Stinger Bell zag een tijdje terug in ik in Rock'nRolla (een weinig boeiende film overigens).
anonieme razernist
pi_68129725
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:14 schreef NoCigar het volgende:
Grappig trouwens om erachter te komen dat zowel Mcnulty en Stringer Bell in het echt Britten zijn, en dus heen heel ander accent hebben. Stinger Bell zag een tijdje terug in ik in Rock'nRolla (een weinig boeiende film overigens).
Rock'nRolla is echt briljant
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_69880941
Voor de mensen die digitale tv hebben... The Wire wordt nu ook geregeld uitgezonden op 13th Street, zoals nu bijvoorbeeld!
pi_70463558
Beste serie ooit gemaakt.

Helemaal als je de trivia gaat doorlezen. Snoop is in het echte leven veroordeeld voor moord en heeft jarenlang vastgezeten, die priester is in de jaren 70 en 80 een grote drugslord (zeg maar de Barksdale) van Baltimore geweest en gepakt door de bedenker en schrijver van the Wire. Gast heeft ook 20 jaar vastgezeten en speelt nu dus ook een rol.

Realistischer wordt het niet.
Life is too short not to have fun
pi_70479994
priester = gast met baard die bubbles hielp?
pi_70480169
Nee.

Die kerel die "Bunny" aan die baan bij dat schoolproject helpt, en "Cutty" helpt bij het zoeken naar een doel en hem daarna helpt met de boxing gym.
Life is too short not to have fun
pi_70480625
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:02 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Voor de mensen die digitale tv hebben... The Wire wordt nu ook geregeld uitgezonden op 13th Street, zoals nu bijvoorbeeld!
Daar hebben ze ook een erg vette promo voor gemaakt

bij de trivia zitten idd wel wat geinige verrassingen bij. Realistischer gaat een serie nooit worden, en veel beter ook niet
pi_70480695
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:15 schreef vaagsel het volgende:
Nee.

Die kerel die "Bunny" aan die baan bij dat schoolproject helpt, en "Cutty" helpt bij het zoeken naar een doel en hem daarna helpt met de boxing gym.
ah ok. Die baardaap was volgens mij ook een ex-druggie en is ook IRL sponsor.
pi_70480861
En Butchie is ook echt blind.
Life is too short not to have fun
pi_70481435
Zijn er hier ook mensen die The Corner hebben gezien?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_70481460
Leuk artikel over Snoop!

http://www.guardian.co.uk/media/2008/may/24/the.wire.season.five

Nu wil ik haar memoires lezen ook!
pi_70481947
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:47 schreef Tim86 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die The Corner hebben gezien?
yup, heb ik hier ooit eens gepost. Is een beetje dezelfde stijl als the wire maar dan zonder de politie en meer met verslaafden. Is op echte gebeurtenissen en personen gebasseerd, een beetje bubbles in het kwadraat maar er zijn ook wat verhaaltjes over jonge dealers. Prima mini-serie maar toch net wat minder dan the wire
pi_70482065
Ga er ook eens aan beginnen denk ik, zijn toch maar 6 eps
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 juni 2009 @ 16:17:31 #96
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70482516
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:28 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

ah ok. Die baardaap was volgens mij ook een ex-druggie en is ook IRL sponsor.
Die "baardaap" is een prima muzikant: Steve Earle - met inderdaad een drugsverleden. De titelsong van seizoen 5 wordt door hem ingezongen.

ZIjn er personen die Generation Kill gezien hebben?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_70482910
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:17 schreef Doc het volgende:

[..]

ZIjn er personen die Generation Kill gezien hebben?
yup, ook gezien

kwa stijl ook wel te vergelijken met the wire. Het wordt gebracht gewoon zoals het was in Irak. Je krijgt een goed beeld van het leger dat eigenlijk ook maar wat aanmoddert omdat niemand precies weet wat ze te wachten staat. Kwalitatief goede miniserie, al miste ik tegen het einde wel een big-bang zoals je die bij the wire in de laatste afleveringen wel altijd hebt, maarja dat krijg je met waarheidsgetrouwe series
pi_70489225
gister voor de 2e keer alles afgekeken.
En ik ben weer triest.

En niemand die ik heb aangeraden om de wire te kijken heeft dat al gedaan. Misschien maar even de filmpjes van Charlie Brooker laten zien. Dat is wel leuk hoe hij het verteld.

De intro van dit filmpje over waar the wire over gaat en waarom het de beste serie ooit is, is echt leuk.
http://www.wesseldehaan.nl/?p=853
pi_70497562
Het is idd best moeilijk om mensen eraan te krijgen. Zelfs de die-hard serie-kijkers in mijn vriendenkring kijken niet
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:38 schreef brtausi het volgende:
gister voor de 2e keer alles afgekeken.
En ik ben weer triest.

En niemand die ik heb aangeraden om de wire te kijken heeft dat al gedaan. Misschien maar even de filmpjes van Charlie Brooker laten zien. Dat is wel leuk hoe hij het verteld.

De intro van dit filmpje over waar the wire over gaat en waarom het de beste serie ooit is, is echt leuk.
http://www.wesseldehaan.nl/?p=853
pi_70520959
Pff, ik ga ook maar weer eens beginnen. Moet wel alles downloaden, heb seizoen 1 t/m 5 verkocht op fok.
pi_70598254
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:14 schreef ChickenMan het volgende:
Pff, ik ga ook maar weer eens beginnen. Moet wel alles downloaden, heb seizoen 1 t/m 5 verkocht op fok.
schande, the wire verkopen.
Tenzij je het geld nodig hebt voor voedsel is er geen excuus
pi_70598493
Je hebt Deadwood zeker ook verkocht .
anonieme razernist
pi_70600149
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 00:15 schreef brtausi het volgende:

[..]

schande, the wire verkopen.
Tenzij je het geld nodig hebt voor voedsel is er geen excuus
Ik had geld nodig Maar ik heb dus wel iemand anders volgeling gemaakt hoop ik.

En Deadwood nooit gehad. Is ook allemaal veel te duur.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:54:10 #104
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_70605155
snap ik ook niet hoe je zoiets kunt verkopen, ook meteen de hele collectie dan
maargoed, heb zelf alleen S1+3 origineel. Rest komt wel een keertje. Ik ben ook niet zo een koper wat betreft series maar de betere HBO series wil ik op termijn toch wel aanschaffen
pi_70605800
Ze zijn natuurlijk belachelijk duur. Vanaf 2002 of zo heb ik elk jaar the Sopranos gekocht, dus die heb ik nu als enige compleet. The Wire komt nog wel eens misschien: heb nu serie 1 en ga serie drie op de BBC weer eens volgen: heb dan weinig behoefte om hem ook nog eens te kopen. Deadwood wil ik ooit nog eens helemaal hebben: al is het alleen maar zodat ik daar eindelijk een usericon van kan maken , maar voor de rest omdat het natuurlijk fantastisch is en niet vaak uitgezonden of herhaald zal worden denk ik.
anonieme razernist
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:33:41 #106
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_70606572
herhalingen of dat het uitgezonden wordt zijn zowiezo geen criteria voor mij. Ik kijk eigenlijk alle dramaseries via een download of achter elkaar door. Kabeltje van pc naar tv en tis prima zo. Een serie wil ik kijken wanneer ík zin heb, niet wanneer de tv het goed uitkomt

the wire is idd belachelijk duur, 2 jaar geleden zag ik seizoen 1 voor 99(!)euro liggen bij de MM. Maar geloof dat ze nu wel redelijk te vergelijken zijn met de sopranos. 35 euro dus
pi_70609223
Ik heb idd ook alles in eerste instantie gedownload gekeken, muv de eerste seizoenen van the Sopranos: toen waren de technische middelen nog wat beperkter: ik heb zelfs seizoen 1 in eerste instantie op VHS gekocht. Maar tegenwoordig met een pvr is het allemaal erg eenvoudig om alles digitaal op te slaan als het ergens uitgezonden wordt..

[ Bericht 1% gewijzigd door NoCigar op 03-07-2009 20:14:33 ]
anonieme razernist
pi_70620528
Sopranos had ik ook helemaal compleet op dvd. Maar die liggen nu al zo lang bij m'n moeder...
Maar ik download nu ook alles, het is gewoon heerlijk dat je tegenwoordig bijna alles in 720p kan krijgen.
  zondag 12 juli 2009 @ 19:02:19 #109
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_70909519
Ik ben nu bij S01 E09.
OMAR .

Volgens mij zingt Bubbles de intro of niet?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 juli 2009 @ 20:29:17 #110
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70912177
Introos
S1: The Blind Boys of Alabama
S2: Tom Waits (die het nummer ook geschreven heeft)
S3: Neville Brothers
S4: Locale groep uit Baltimore waar ik de naam maar niet van onthouden kan
S5: Steve Earlle
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 12 juli 2009 @ 20:56:05 #111
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70913024
ik heb de drie pilaren van HBO allemaal gezien (Sopranos, Oz en the Wire)

Sopranos is nog mijn één maar daarna toch wel the Wire
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_70913148
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:56 schreef Dos37 het volgende:
ik heb de drie pilaren van HBO allemaal gezien (Sopranos, Oz en the Wire)

Sopranos is nog mijn één maar daarna toch wel the Wire
De drie pilaren? Kom op zeg, je mist Six Feet Under en Deadwood.
  zondag 12 juli 2009 @ 23:28:49 #113
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_70918609
Seizoen 01 gekeken .
Dat fluitje van Omar .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_70918857
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:59 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

De drie pilaren? Kom op zeg, je mist Six Feet Under en Deadwood.
Ben Six Feet Under nu aan het kijken. Ook echt fantastisch idd
Deadwood heeft me nooit aangesproken eigenlijk..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_70925063
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:56 schreef Dos37 het volgende:
ik heb de drie pilaren van HBO allemaal gezien (Sopranos, Oz en the Wire)

Sopranos is nog mijn één maar daarna toch wel the Wire
Nog een leuke van HBO: True Blood. Niet van het niveau The Wire, maar heel sfeervol, en de setting is ook best grappig, al moeten ze in S2 oppassen dat ze niet te Buffy worden!
pi_71020194
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:28 schreef Houniet het volgende:
Seizoen 01 gekeken .
Dat fluitje van Omar .
weer een volgeling, mooi zo
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:41:46 #117
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71028549
Ja, gisteren een begin aan seizoen 2 gemaakt. Gaat ook weer vet worden .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:35:32 #118
28033 Pek
je moet wat
pi_71058647
Hoogtepunt was toch wel het intro van S04E01, Snoop met d'r spijkerpistool in de Gamma, "getting schooled" Tranen over m'n wangen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:54:53 #119
92771 Un4
War....
pi_71059207
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 02:12 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ik had geld nodig Maar ik heb dus wel iemand anders volgeling gemaakt hoop ik.

En Deadwood nooit gehad. Is ook allemaal veel te duur.
Haha, dat was ik! En het was Season 1 t/m 4!

En toevallig ben ik gister met season 3 begonnen die ik altijd nog eens moest afkijken. Ben nu weer bij episode 7.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:29:50 #120
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71062428
ik kwam paar dagen geleden toevallig de voorlaatste aflevering van S3 tegen, een van de beste vd hele serie imo, op de BBC. Dat sfeertje blijft toch altijd geweldig.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:32:22 #121
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71067097
Die stropdas van Omar !
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:34:14 #122
92771 Un4
War....
pi_71067159
Gisteren zag ik Omar en z'n maatje in season 3 op tv naar The Shield kijken.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:35:37 #123
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_71067207
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:34 schreef Un4 het volgende:
Gisteren zag ik Omar en z'n maatje in season 3 op tv naar The Shield kijken.
in S5 is ook iemand naar Dexter het kijken. You gotta see this, its a serial killer who only kills serial killers yoh!

Is trouwens wel een van de redenen dat ik Dexter ben gaan volgen
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:24:34 #124
92771 Un4
War....
pi_71094798
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:35 schreef Pek het volgende:
Hoogtepunt was toch wel het intro van S04E01, Snoop met d'r spijkerpistool in de Gamma, "getting schooled" Tranen over m'n wangen
Major Crimes? Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_71163343
Op een donderdagavond begonnen en de zaterdagavond daarop zag ik de aftiteling van de laatste aflevering van S01. Wat een geweldige (en verslavende ) serie is dit, zeg!

Vandaag seizoen S02, S03 en S04 besteld. Totaal: ¤34,20. Aanbieding op bangcd.com.
  maandag 20 juli 2009 @ 22:47:49 #126
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71164039
Ik ben nu halverwege S2 .
Wat een serie.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 22 juli 2009 @ 02:09:53 #127
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_71203273
Ben alles aan het kijken, voor het eerst. Net seizoen 2 afgerond... qua kwaliteit beter dan seizoen 1 denk ik, al vond ik het sfeertje in seizoen 1 leuker.
pi_71207297
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:29 schreef JTB85 het volgende:
Op een donderdagavond begonnen en de zaterdagavond daarop zag ik de aftiteling van de laatste aflevering van S01. Wat een geweldige (en verslavende ) serie is dit, zeg!

Vandaag seizoen S02, S03 en S04 besteld. Totaal: ¤34,20. Aanbieding op bangcd.com.
Mooi, bedankt. Ik koop toch al teveel.
anonieme razernist
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:20:18 #129
92771 Un4
War....
pi_71224630

...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_71229297
Vanavond in de 25th hour waarin hij dezelfde rol speelt met de zelfde tekst.
anonieme razernist
  zondag 26 juli 2009 @ 14:32:03 #131
84048 NvM
Nevermind
pi_71338938
Seizoen 3 van 'The wire' is het beste wat ik ooit uit een serie gezien heb.
  zondag 26 juli 2009 @ 17:12:57 #132
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71342824
Seizoen 2 afgekeken! Op naar 3!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 27 juli 2009 @ 15:19:43 #133
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71366941
Volgens mij is Heineken ook een sponsor .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_71368824
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:19 schreef Houniet het volgende:
Volgens mij is Heineken ook een sponsor .
Dat zie je vaak he
Wanneer McNulty die agenten laat posten "& a couple of dutch beers"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 juli 2009 @ 16:38:34 #135
28033 Pek
je moet wat
pi_71369184
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:25 schreef brtausi het volgende:

[..]

Dat zie je vaak he
Wanneer McNulty die agenten laat posten "& a couple of dutch beers"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dacht je van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_71369948
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
anonieme razernist
  maandag 27 juli 2009 @ 17:05:42 #137
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71369990
En ze zijn ook altijd dronken !!

"Jimmyyy Jimmyy"
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 2 augustus 2009 @ 17:01:08 #139
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71541679
Die Omar is echt een baas.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_71558907
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 02:59 schreef WammesWaggel het volgende:


Clay Davis, love to hate 'm
pi_71561512
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:01 schreef Houniet het volgende:
Die Omar is echt een baas.
Die principiële dingen van 'm.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:30:02 #142
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71581972
A man gotta have a code ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:37:05 #143
84048 NvM
Nevermind
pi_71582168
Seizoen 4 viel me behoorlijk tegen na het spannende seizoen 3. Straks de eerste aflevering kijken van seizoen 5. En als ik die uitheb, begin ik gewoon weer lekker met seizoen 1, kan me herinneren dat ik daar aardig moest inkomen. Nu ik de personages ken zal ik die meer waarderen denk ik.
pi_71582204
Ghehe The Wire kijken als een cycle, precies zoals het verhaal in elkaar zit
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_71584162
Seizoen vijf kon mij dan weer niet bekoren, die journalisten deden mij weinig.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:14:22 #146
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71586860
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:41 schreef brtausi het volgende:

[..]

Die principiële dingen van 'm.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu begin S04.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:31:34 #147
28033 Pek
je moet wat
pi_71587251
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:14 schreef Houniet het volgende:

[..]

Nu begin S04.
Snoop is echt een bazin.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_71594459
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:31 schreef Pek het volgende:

[..]

Snoop is echt een bazin.
Die eerste scene al in de bouwmarkt
You laughing, i've been schooled dawg
pi_71597351
Ey yo keep the change man, you earned it:D

Het is ook de scene die ik vaak aan vrienden laat zien om ze te overtuigen dat the wire een goede serie is.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:29:32 #150
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_71597465
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttt.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_71602160
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:31 schreef Pek het volgende:

[..]

Snoop is echt een bazin.
Het boek over haar 'echte' leven is ook wel een aanrader trouwens. Ze hoefde iig weinig moeite te doen om zich in haar rol in te leven.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_71611025
"So what, man? You earned that buck like a motherfucker. Keep that shit."


pi_71744951
Net seizoen 1 voor de tweede keer gekeken en het blijft een geweldige serie!
"Everywhere I travel, tiny life.Single-serving sugar and cream. Single pat of butter. The microwave cordon blue hobby kit. Shampoo-conditioner combos.Sample-package mouthwash. Tiny bars of soap."
pi_71752522
gisteren eerste 2 afleveringen nogeens gekeken. Mijn vriendin is er ook aan begonnen en het bevalt meteen

Die actie van Prez, Carver en Herc als ze bij de towers even willen laten zien we de baas is
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:40:29 #155
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_71865868
Net seizoen 4 afgekeken. Ik moet zeggen dat ik het wel het minste seizoen vond. De finale daarentegen vond ik veruit de beste tot nu toe, erg goed!
pi_71865880
Ik ben ook net alles opnieuw aan het kijken. Heerlijk is seizoen 1
pi_72028194
Net de allerlaatste aflevering gezien, jammer dat de serie nu afgelopen is. Maar zo gaat dat bij elke serie helaas. Top serie, ga hem binnenkort in de winter nog eens helemaal kijken.
-
pi_72168232
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:53:31 #159
67174 Dos37
Come on Twente
pi_72168418
Ik heb ook alles weer gezien echt een te geniale serie
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_72174462
seizoen 1 inmiddels gezien met m'n vriendin en we gaan gewoon weer verder
Al vind ze OZ en The Sopranos net een tikkeltje vermakelijker. Maar dat zijn natuurlijk ook totaal andere series
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:48:30 #161
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72175393
Shhhhhittttttttttttttt
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_72188571



pi_72234075
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:02 schreef planethugo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

shyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyt!!!!
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:22:59 #164
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72234357
!!!

Nu bij Seizoen 5, bijna afgelopen..
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_72285281
Seizoen 2 op de helft hier. Ik kon me alleen niet beheersen op Bol.com en heb 3,4 en 5 tegelijk besteld.
pi_72286040
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:35 schreef Maravilla het volgende:
Seizoen 2 op de helft hier. Ik kon me alleen niet beheersen op Bol.com en heb 3,4 en 5 tegelijk besteld.
Oen. Hierboven staat ergen een link waar je ze m.u.v. deel 5 voor minder dan tien euro p.stk, kunt bestellen. Heb ik ook gedaan. Binnen vier dagen in huis.
anonieme razernist
pi_72286747
Ik zag het net, toen was ik hier nog niet beland.
pi_72303028
Waar staat die link dan? Ik kan um niet zien??
pi_72308344
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:02 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Voor de mensen die digitale tv hebben... The Wire wordt nu ook geregeld uitgezonden op 13th Street, zoals nu bijvoorbeeld!
Misschien handig dit ook even in de startpost aan te passen dat zowel op 13th street en op BBC uitgezonden word/werd. Website 13th Street. The Wire pagina. NRC artikel over The Wire op BBC en 13th Street.
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:26:48 #170
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72346528
Helemaal afgekeken. Wat een serie.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:06:06 #171
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72347771
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:30:46 #172
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_72350166
Zekers een vette serie, tvptje
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:46:08 #173
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72350633
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:54:17 #174
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_72355137
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:09:02 #175
67174 Dos37
Come on Twente
pi_72355665
Of die ene waarbij Bunk en nog iemand van Homecide 2 mensen verhoren en een perfect prisoners dillema uitvoeren
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:02:37 #176
28033 Pek
je moet wat
pi_72357539
En natuurlijk fuckin'fuckfuckfuckmotherfucker

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_72359739
Dit is iets waar jullie wellicht ook interesse in hebben..ik ben van de partij in ieder geval!
quote:
The John Adams Institute is proud to present the following events:

Wednesday 30 Sept. 2009 – 8pm

The Movies, Haarlemmerdijk 165 Amsterdam



David Simon The Wire

More than a few critics have called The Wire, the hit U.S. series about crime in Baltimore, the best TV show of the year. David Simon, its creator, began his career as a crime reporter for The Baltimore Sun, where he gleaned details of the city’s seamy side. Using this material, he produced a series of bestselling books--including Homicide, which is now out in Dutch--and top TV series. The Wire intricately integrates lives (detectives, drug dealers, union bosses), uses local non-actors and almost no flashbacks, to create a gritty symphonic structure. Simon himself once said it is really “about how we live together.” In this first airing of the show in the Netherlands, David Simon will take us scene by scene through an episode of what one newspaper called “broadcast literature.”


Moderator: Chris Kijne. In cooperation with: Ambo Anthos Publishers

Prices: JAI members ¤11 - Student/Senior ¤10 - Non members ¤18,50

Tickets: http://www.john-adams.nl/tickets/index.html
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_72359869
jammer dat ik in limburg woon anders was ik zeker gegaan
lijkt me wel interessant om hem eens te horen
pi_72362086
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:09 schreef Dos37 het volgende:
Of die ene waarbij Bunk en nog iemand van Homecide 2 mensen verhoren en een perfect prisoners dillema uitvoeren
Deze?
pi_72364480
quote:
'are we ready professor'
  woensdag 2 september 2009 @ 11:15:44 #181
67174 Dos37
Come on Twente
pi_72365522
quote:
Die ja
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_72369725
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:14 schreef Tim86 het volgende:
Dit is iets waar jullie wellicht ook interesse in hebben..ik ben van de partij in ieder geval!
[..]


Wat is de bedoeling daarmee? Gaat die een aflevering kijken en uitleggen? Of alleen spreken?
pi_72370144
- al is de spammer nog zo snel, Prosac achtervolgt hem wel -

[ Bericht 45% gewijzigd door Prosac op 02-09-2009 14:20:32 ]
Coole game!
Ga naar : http://www.mijnmaffia.nl/Het-Pasje
pi_72370380
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:01 schreef brtausi het volgende:

[..]

Wat is de bedoeling daarmee? Gaat die een aflevering kijken en uitleggen? Of alleen spreken?
quote:
In this first airing of the show in the Netherlands, David Simon will take us scene by scene through an episode of what one newspaper called “broadcast literature.”
De maker gaat je dus meenemen door de show en de ep ontleden zoals ik het zie. Lijkt me erg interessant bij The Wire, ben benieuwd welke ep het gaat worden ook
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_72370862
mmm, wel interesting, maar weet niet of ik daar wel in mijn eentje heen wil. Misschien dat ik mijn schoonmoeder (!) kan strikken, die vond The Wire ook goed....
pi_72417907
The 50 Greatest Characters From The Wire

Met zo'n lijst viel het me pas echt op hoeveel goede karakters er in een serie van 60 afleveringen zijn gepropt. En dan nog hebben we nog geeneens alle karakters.

Prez mocht voor mij wel hoger en Randy is nergens te bekennen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 september 2009 @ 23:40:51 #187
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_72419024
Fuckeroni - ik ben dan niet in Amsterdam ...

Mooi lijstje idd - en Prez had wmb ook hoger gemogen ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:31:49 #188
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72427357
Die cd van The Wire !
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:32:53 #189
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72427386
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:16 schreef Mr.Silencer het volgende:
The 50 Greatest Characters From The Wire

Met zo'n lijst viel het me pas echt op hoeveel goede karakters er in een serie van 60 afleveringen zijn gepropt. En dan nog hebben we nog geeneens alle karakters.

Prez mocht voor mij wel hoger en Randy is nergens te bekennen.
Herc mag ook wel hoger.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_72427728
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:16 schreef Mr.Silencer het volgende:
The 50 Greatest Characters From The Wire

Met zo'n lijst viel het me pas echt op hoeveel goede karakters er in een serie van 60 afleveringen zijn gepropt. En dan nog hebben we nog geeneens alle karakters.

Prez mocht voor mij wel hoger en Randy is nergens te bekennen.
idd vette lijst . McNulty mag ook wel op 1, alhoewel Omar en Stringer natuurlijk ook geweldige karakters zijn
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:56:21 #191
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72428039
Die McNulty is ook wel een baas hoor. Wat een hoer is dat zeg .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_72430189
Levy had van mij ook veel hoger mogen staan. Wat een glansrol speelt hij. Stringer had van mij wel iets lager op de lijst gemogen.
Life is too short not to have fun
pi_72431013
Nee joh, Stringer Bell is fantastisch, ik vind alleen McNulty beter. Marlo staat veel te hoog, een van de meer eendimensionale karakters in The Wire.
pi_72435627
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:14 schreef Tim86 het volgende:
Dit is iets waar jullie wellicht ook interesse in hebben..ik ben van de partij in ieder geval!
[..]


Ik moest gelijk aan deze youtube video denken toen ik dit las.



Deze video van 82 minuten gaat over het verval van de Amerikaanse journalistiek en de impact van het internet op de kwaliteit van de journalistieke kranten.

Ook zijn er scènes uit een aflevering van The Wire te zien, Simon geeft vervolgens meer uitleg over de journalistieke problemen.

"Were it left to me to decide whether we should have a government without newspapers, or newspapers without a government, I should not hesitate a moment to prefer the latter."
- Thomas Jefferson

Heel interessant als ze eenmaal op gang komen, maar soms is niet alles goed te horen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Silencer op 04-09-2009 17:20:54 ]
pi_72512881
Dit weekend een pagina grote advertentie voor the wire in de volkskrant; alle seizoenen voor 100 euro. Geen slechte deal. Althans ik heb er 2,5 keer zoveel voor betaald volgens mij

http://webwinkel.volkskra(...)visie-serie-dvd.html
pi_72530478
wow, heeft een paar jaar geduurd maar heb eindelijk alles gezien, and man, do i want more
Heb nog nooit eerder een serie gezien waar alle acteurs zo realistisch overkomen.
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
  donderdag 10 september 2009 @ 22:15:56 #197
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72627684
Ik zit nu de serie [USA] Fringe #2 te kijken en deze bazen zijn al voorbij gekomen . En Cedric komt elke aflevering terug, wat een baas .

Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 september 2009 @ 22:31:41 #198
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_72628317
Heeft hier iemand ook de boeken gelezen van George Pelecanos (producer, schrijver en bij een aantal afleveringen ook regiseur van The Wire). Die boeken hebben wel enigszins dezelfde sfeer als The Wire.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_72639748
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:15 schreef Houniet het volgende:
Ik zit nu de serie [USA] Fringe #2 te kijken en deze bazen zijn al voorbij gekomen . En Cedric komt elke aflevering terug, wat een baas .

[ afbeelding ]
De eerste aflevering van Fringe gezien maar ik ga daar zeker verder mee, ben benieuwd dan

Sobotka speelt trouwens ook een leuke rol in True Blood als een beetje domme politieagent
  maandag 14 september 2009 @ 11:03:14 #200
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_72724353
Waarom staat baas der bazen Omar niet in de OP?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 14 september 2009 @ 11:04:51 #201
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_72724380
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:03 schreef -skippybal- het volgende:
Waarom staat baas der bazen Omar niet in de OP?


Hij staat nota bene nog als eerst bij de straat ook.
  maandag 14 september 2009 @ 11:06:49 #202
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_72724424
Oh, oeps!
Maandagochtend zullen we maar zeggen...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_73182216
afgelopen weekend Next Day Air gezien met Wood Harris/Avon Barksdale. Beetje Snatch/Lock Stock achtige misdaadkomedie met ook Donald Faison (die neger uit Scrubs) en Mos Def. Geen topper maar wel leuk filmpje voor tussendoor
pi_73393530
Ik heb vandaag de laatsta aflevering gekeken, jammer dat er een einde aan gekomen is. Alles is uiteindelijk wel netjes afgerond. Nu moet ik weer iets nieuws vinden om te gaan kijken.
Dat is eens wat anders...
pi_73393614
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:14 schreef Tim86 het volgende:
Dit is iets waar jullie wellicht ook interesse in hebben..ik ben van de partij in ieder geval!
[..]


Zijn er nog mensen geweest? was erg tof
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_73394312
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:53 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Zijn er nog mensen geweest? was erg tof
vertel...
Was er wel benieuwd naar maar om nu half nederland door te reizen ging me net wat te ver
pi_73394454
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:17 schreef planethugo het volgende:

[..]

vertel...
Was er wel benieuwd naar maar om nu half nederland door te reizen ging me net wat te ver
Zat wel tof in elkaar. Begon met een interview en tussendoor werden er steeds scenes getoond, waarover hij een hoop vertelde. Op zich niet veel meer dan dat ik al wist omdat ik veel making, offs, featurettes etc heb gezien, maar wel mooi om hem live te horen vertellen erover. Erg intelligente kerel ook en best wel een droogkloot

En uiteraard werd er in Amsterdam een Hamsterdam scene getoond
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_73396439
oooooww! Kut! Helemaal vergeten!

Heb je hem niet gesproken? Of in elk geval bedankt voor al die uren kijkgenot?
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:38:30 #209
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_73778635
De afgelopen drie weken de eerste vier seizoenen gezien, nu met de laatste bezig. Wat een bazenserie, gewoon geweldig.

Vijf is echt het allerlaatste seizoen toch?

Zo een geweldige scene ook, lag helemaal dubbel.



[ Bericht 48% gewijzigd door Happel op 17-10-2009 14:39:53 ( ) ]
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_73778956
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:19 schreef LaTiNo het volgende:
oooooww! Kut! Helemaal vergeten!

Heb je hem niet gesproken? Of in elk geval bedankt voor al die uren kijkgenot?
Sorry, had je post gemist. Zaal was ook uitverkocht
Heb hem gesproken en heb meteen de Engelstalige versie van The Corner gekocht en laten signeren. Erg relaxte kerel is het. Intelligent, grappig...top
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_73781656
Heb de hele serie nu al 3 keer gezien. Nog een jaartje wachten en dan ga ik weer beginnen.
Probeer dat maar eens met een CSI oid. Dan weet je vanaf het begin al wie het heeft gedaan
pi_73785760
Heeft iemand het boek van David Simon gelezen dat nu in het Nederlands vertaald is en in de winkels ligt met een the Wire-kaft ? Of andere boeken van hem?
anonieme razernist
pi_73788080
Niet gelezen, heb hem wel thuis liggen. Heb niet de vertaalde versie alleen, gewoon de originele.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_73788460
Vandaag seizoen 5 afgekeken.

Jammer dat ik er nu doorheen ben.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_73798873
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 16:52 schreef brtausi het volgende:
Heb de hele serie nu al 3 keer gezien. Nog een jaartje wachten en dan ga ik weer beginnen.
Probeer dat maar eens met een CSI oid. Dan weet je vanaf het begin al wie het heeft gedaan
Ja, zodra er een bekend gezicht in voorkomt, dan weet je meteen dat hij/zij de dader is
pi_74567479
sheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee-it.
Afgekeken.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:33:08 #217
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_74567571
Vet hé.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_74567686
Echt wel, in iets meer dan 2 weken afgekeken.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_76151242
Vanavond komt David Simon bij Wintergasten.
20:25 op Ned 2.
Ik ga zeker kijken!
http://www.vpro.nl/programma/wintergasten/afleveringen/42629235/
  maandag 28 december 2009 @ 20:32:01 #220
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76155286
Wilde ik ook net posten !
!!! Go 49-ers !!!
pi_76155754
Interessante kerel.
  maandag 28 december 2009 @ 21:57:16 #222
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76159346
en zo vrolijk ook....
!!! Go 49-ers !!!
pi_76172180
ongeveer een uurtje gezien, toen trok m'n vriendin het niet meer. De man heeft een interessante visie op de maatschappij en het klopt veelal ook nog wat ie zegt. Al was het meeste wel al duidelijk als je the wire gezien hebt.

Dacht, ik kijk het via uitzendinggemist wel terug, maar daar staat het niet op. Bij de aflevering van vorige week staat:
quote:
Video

Vanwege beeldrechten kan deze video niet getoond worden.
Dus dat zal hier ook wel bij zijn dan maar de herhaling kijken op 2 januari.

Minpunt vond ik toch wel Raoul Heertje, hij kan beter grappen maken dan interviewen, zoveel is wel duidelijk
pi_76186407
Klote, goed om te zien dat er een herhaling komt. Geweldige kerel
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_76216003
Ik heb deze serie twee weken terug voor het eerst ontdekt op aanraden van een vriend van me. Kijk zeer lekker weg.

Mooie opvolger voor Sopranos en Lost.
^ To je nesmysl ^
pi_76216618
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:23 schreef TyVole het volgende:
Mooie opvolger voor Sopranos en Lost. Oz
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 30 december 2009 @ 12:43:19 #227
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_76216672
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:06 schreef brtausi het volgende:
Vanavond komt David Simon bij Wintergasten.
20:25 op Ned 2.
Ik ga zeker kijken!
http://www.vpro.nl/programma/wintergasten/afleveringen/42629235/
Dat wil ik ook nog wel zien.
O)))
pi_76228066
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:43 schreef arucard het volgende:

[..]

Dat wil ik ook nog wel zien.
Mmmh dat wordt uitzending gemist , ik zag nog net de aftiteling en dacht , hee muziek van the Wire...
Was het d emoeite waard?
Dat is eens wat anders...
  woensdag 30 december 2009 @ 20:01:36 #229
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76234366
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:25 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Mmmh dat wordt uitzending gemist , ik zag nog net de aftiteling en dacht , hee muziek van the Wire...
Was het d emoeite waard?
Yes indeed. Er wordt vrij veel over de The Wire gesproken en zelfs zoveel dat ik mij afvraag of het interview wel zo interessant is voor diegenen die de serie niet gezien hebben. Ze zelfs ook fragmenten zien..
Als je Simon hoort praten, snap tegelijkertijd waar de wat grimmige en realistische sfeer van The Wire vandaan komt..
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 30 december 2009 @ 20:09:44 #230
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76234834
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:43 schreef arucard het volgende:

[..]

Dat wil ik ook nog wel zien.
De aflevering staat, verknipt in onderdelen, aan de rechterkant van de pagina bij deze link: http://www.vpro.nl/programma/wintergasten/afleveringen/42629235/

See for yourself!
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 31 december 2009 @ 01:04:48 #231
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_76249136
Het geluid loopt niet gelijk met het beeld, of ligt dat aan mij?
O)))
  donderdag 31 december 2009 @ 01:19:39 #232
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_76249697
Bazenserie, alles al 2 keer gezien .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 31 december 2009 @ 01:20:08 #233
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_76249714
Goed he.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:21:22 #234
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_76582352
Ben na dat interview maar weer eens opnieuw begonnen. En nog steeds heel goed
Interview was ook wel interessant trouwens
O)))
pi_76612196
Net seizoen 1 gezien, wat een supervette serie zeg. Eerste aflevering was ff doorkomen maar zodra je alle namen aan alle personages kan linken zit je er ook helemaal in. Geweldige serie en ga snel aan seizoen 2 beginnen.

Omar en Bubbles

Van wie is het intronummer trouwens?
pi_76613754
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:05 schreef Spaulding het volgende:
Net seizoen 1 gezien, wat een supervette serie zeg. Eerste aflevering was ff doorkomen maar zodra je alle namen aan alle personages kan linken zit je er ook helemaal in. Geweldige serie en ga snel aan seizoen 2 beginnen.

Omar en Bubbles

Van wie is het intronummer trouwens?
blind boys of alabama - way down in the hole


zelf de serie al 3 keer in z'n geheel bekeken.
Krijg nog steeds rillingen als ik dat intro hoor

edit: Seizoen 2 wordt erg ondergewaardeerd. Ik vond na het zien van het 4 seizoen, seizoen 2 nog steeds de minste. Maar toen ik de volgende keren keek werd die steeds beter. Het gaat niet om de verrassingen bij deze serie maar het verhaal. Daarom kan ik het wel blijven kijken

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2010 21:57:08 ]
pi_76616072
Oke bedankt! Erg tof nummer inderdaad.
pi_76619199
Het origineel is natuurlijk van Tom Waits en is oorspronkelijk verschenen op Frank's wild years, en misschien ook wel op verzamelalbums.
anonieme razernist
pi_76629168
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:51 schreef brtausi het volgende:

[..]

blind boys of alabama - way down in the hole


zelf de serie al 3 keer in z'n geheel bekeken.
Krijg nog steeds rillingen als ik dat intro hoor

Hehe dan moet je niet in de buurt staan als mijn telefoon afgaat
  zondag 10 januari 2010 @ 13:20:31 #240
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_76629716
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:51 schreef brtausi het volgende:

[..]

blind boys of alabama - way down in the hole

Paulpatine (2 dagen geleden)
SHHHHHHEEEEEIIIIITTTTT


.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 10 januari 2010 @ 14:30:55 #241
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_76632947
Mijn favoriete personage is toch wel Marlo Stanfield. Wat een baas is dat. Pikkie van een jaar of 20 met overal schijt aan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_76633850
Zonder zijn zombie crew was hij dus niets he (niet veel iig). Dat waren pas bazen.
Omar is de enige echte selfmade loner.
pi_76634706


"So what, you earned that buck like a motherfucker. Keep that shit!"

  zondag 10 januari 2010 @ 15:47:00 #244
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_76636788
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:50 schreef Chuphinh het volgende:
Zonder zijn zombie crew was hij dus niets he (niet veel iig). Dat waren pas bazen.
Omar is de enige echte selfmade loner.
Ja inderdaad, Omar is ook een koning maar die is in feite niet meer dan een kruimeldief die zo nu en dan iedereen in z'n broek laat schijten. Marlo is op gegeven moment zo groot dat ie compleet Baltimore in z'n macht heeft.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_76638383
Net seizoen 2 geleend, ga hem deze week bekijken !

Oh wat ben ik blij dat ik deze serie heb leren kennen...
pi_76657358
Na het lezen van dit topic heb ik zin om het weer te kijken, geweldige serie

Trouwens, kweenie of dit al is gepost, maar een interessant interview die wat dieper gaat dan die van Wintergasten:
http://www.pbs.org/moyers/journal/04172009/watch.html
pi_76674499
tijdje geleden alle 5 seizoenen gezien. ik vond het geweldig.. alleen zou ik het echt niet opnieuw bekijken. een uur per aflevering....
  maandag 11 januari 2010 @ 12:58:18 #248
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_76674714
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:51 schreef DJ_Ryow het volgende:
tijdje geleden alle 5 seizoenen gezien. ik vond het geweldig.. alleen zou ik het echt niet opnieuw bekijken. een uur per aflevering....
Wat is daar mis mee?
Je kan het altijd nog in 3 verschillende delen bekijken als je afleveringen van 20 minuten fijner vindt
O)))
pi_76678443
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:21 schreef vaasinbloem het volgende:
Na het lezen van dit topic heb ik zin om het weer te kijken, geweldige serie

Trouwens, kweenie of dit al is gepost, maar een interessant interview die wat dieper gaat dan die van Wintergasten:
http://www.pbs.org/moyers/journal/04172009/watch.html
1e helft was erg goed, 2 helft iets teveel herhaling en net iets te lang.
Maar wel beter dan wintergasten
pi_76691734
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:35 schreef brtausi het volgende:

[..]

1e helft was erg goed, 2 helft iets teveel herhaling en net iets te lang.
Maar wel beter dan wintergasten
Ik vond Raoul Heertje te veel vragen naar een oplossing, terwijl als je de Wire goed hebt gevolgd dat er soms gewoon geen duidelijke oplossing is..

[ Bericht 2% gewijzigd door vaasinbloem op 11-01-2010 19:59:59 ]
  maandag 11 januari 2010 @ 20:19:38 #251
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_76693058
Hij heeft ook altijd zon raar lachje als hij een vraag steld. Alsof hij de andere uitlacht ofzo.
O)))
pi_76696808
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:19 schreef arucard het volgende:
Hij heeft ook altijd zon raar lachje als hij een vraag steld. Alsof hij de andere uitlacht ofzo.
hij leek ook niet in z'n element, met een betere interviewer was het ook een stuk boeiender geweest

maar toch prima dat The Wire blijkbaar toch is doorgedrongen bij de nederlandse tv. Al ben ik benieuwd of het ooit nog uitgezonden wordt op een open kanaal
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:18:19 #253
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_76726740
quote:
ben ik wel benieuwd naar, zowiezo alles wat van ´de makers van´ is dat wil ik wel zien.

Alleen jammer dat Steve Zahn meedoet, die gast kan ik niet luchten
pi_77066347
Net The Corner gekocht bij Fame in A'dam. Was de laatste
Wel alleen engelse ondertitels, maar dat maakt niet uit
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:01:15 #256
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_77066420
Dat vind ik eigenlijk juist fijner.
O)))
pi_77088829
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:01 schreef arucard het volgende:
Dat vind ik eigenlijk juist fijner.
Inderdaad, heb bij de NL ondertitels van the wire ook al wat fouten gezien. Zoals de G-pack kreeg een aantal verschillende definities.
pi_77527360
En af...

Wat een briljante serie, echt genoten van begin tot eind. Erg jammer dat hij af is maar ik weet zeker dat ik hem weer helemaal herkijk binnen nu en een jaar.

Beste scene uit de serie:



Erg triest het lot van Randy (en Dukie)

Ga nu Homicide lezen van David Simon.
pi_77548411
Wordt het niet eens tijd de topic start te verversen.. nu het op diverse zenders in NL te zien is (13th Street bijv).
pi_77551328
Leef je uit
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:45:14 #261
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_77551487
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:24 schreef funrider het volgende:
Wordt het niet eens tijd de topic start te verversen.. nu het op diverse zenders in NL te zien is (13th Street bijv).
Welke dagen?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_77554215
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:45 schreef Houniet het volgende:

[..]

Welke dagen?
volgens mij maandagavond
pi_77569585
Misschien US in de titel zetten als het om de spoilers gaat en een apart topic voor de NL zenders
pi_77652886
Ben bij seizoen 4, zeer goed geschreven en geacteerde serie.
pi_77656838
Sinds gisteren weer overnieuw begonnen, wordt alweer de 4de keer ondertussen maar blijft een supere geniale serie.
Net stukje gehad dat wallace wordt doodgeschoten altijd erg emotioneel stukje.
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_77661365
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 04:27 schreef criminal_mind het volgende:
Sinds gisteren weer overnieuw begonnen, wordt alweer de 4de keer ondertussen maar blijft een supere geniale serie.
Net stukje gehad dat wallace wordt doodgeschoten altijd erg emotioneel stukje.
idd erg aangrijpende scene
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78561713
KICK!

The Avon Barksdale Story 2010 DVDRiP XviD-DVSKY

Plot:The HBO series “The Wire” was based on the lives of real gangsters from Baltimore. LEGENDS OF THE UNWIRED is the first film to expose those real lives, the real people that the characters of The Wire is based upon. In this DVD, the real Avon “Bodie” Barksdale, tells all to his on screen character’s actor, Wood Harris. Bodie reveals the uncensored truth about drugs, sex, violence and death.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 28 februari 2010 @ 20:06:22 #268
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_78563629
Thanx!
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 28 februari 2010 @ 20:06:59 #269
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_78563667
Vet.
Komen er nog meer of wordt dit de enige?
O)))
  zondag 28 februari 2010 @ 20:30:00 #270
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_78564721
Tim .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_78565839
idd
ben heel erg benieuwd

http://www.citypaper.com/news/story.asp?id=17966
4 pagina's info over de serie, komen er nog een paar
quote:
With the first docudrama in the can, the producers of Unwired are working on three others that each follow the same format: an actor from The Wire interviews a real-life gangster who resembles the fictional character played by that actor; dramatized scenes depict events in the gangster's life; interviews of family and friends offer the personal side.

"The other characters who were popular on The Wire," Barksdale says. "We got the real guys."


[ Bericht 74% gewijzigd door planethugo op 28-02-2010 20:58:03 ]
pi_78574751
Dank je! Wist helemaal niet dat er nog films uit zouden komen!
pi_78580262
Bedankt voor de tip... ik wist ook niet dat er docu's gepland waren! Altijd leuk om wat meer achtergrondverhalen van deze fantastische serie te horen/zien. Top!
  maandag 1 maart 2010 @ 08:57:18 #274
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_78580338
Straks thuis even checken. Ben ondertussen alweer bij seizoen 4. Ik vind Snoop ook een tof personage, ik dacht eerst dat dat een kerel was .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_78580374
quote:
Op maandag 1 maart 2010 08:57 schreef fathank het volgende:
Straks thuis even checken. Ben ondertussen alweer bij seizoen 4. Ik vind Snoop ook een tof personage, ik dacht eerst dat dat een kerel was .
Ik kwam er ook pas later achter dat het een chick was, met die zware stem ook echt
  maandag 1 maart 2010 @ 09:06:02 #276
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_78580471


Mijn favoriete scene .

"Keep that shit, you earned it like a motherfucker".

Is er trouwens ook een breedbeeld release? Ik zit tegen een 4:3 release op een Full HD scherm te kijken .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_78582984
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:50 schreef planethugo het volgende:
idd
ben heel erg benieuwd

http://www.citypaper.com/news/story.asp?id=17966
4 pagina's info over de serie, komen er nog een paar
[..]


Ben vooral benieuwd naar het verhaal van "de echte Omar"
  maandag 1 maart 2010 @ 12:40:18 #278
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_78586234


Ik heb nog een cd van The Wire .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 1 maart 2010 @ 15:06:05 #279
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_78592285
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:06 schreef fathank het volgende:


Mijn favoriete scene .

"Keep that shit, you earned it like a motherfucker".

Is er trouwens ook een breedbeeld release? Ik zit tegen een 4:3 release op een Full HD scherm te kijken .
Nee, en die komt er waarschijnlijk ook niet.
O)))
  maandag 1 maart 2010 @ 15:33:13 #280
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_78593436
het is geschoten in 4:3 en ze hebben dit bewust zo vasgehouden t/m het 5de seizoen
pi_78850144
Ik moet voor engels een 10 minuut durende presentatie houden en je mag zelf kiezen waarover, ik wil het misschien over The Wire houden. Daarom zoek ik een filmpje van The Wire, wat goed laat zien wat de serie inhoudt en wat klasgenoten aanzet om het ook te gaan kijken.
Weten jullie wat een goed filmpje is? Het mag niet te lang zijn aangezien mijn presentatie maar 10 minuten mag duren.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:01:55 #282
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_78865579
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:09 schreef hamburgerjongen het volgende:
Ik moet voor engels een 10 minuut durende presentatie houden en je mag zelf kiezen waarover, ik wil het misschien over The Wire houden. Daarom zoek ik een filmpje van The Wire, wat goed laat zien wat de serie inhoudt en wat klasgenoten aanzet om het ook te gaan kijken.
Weten jullie wat een goed filmpje is? Het mag niet te lang zijn aangezien mijn presentatie maar 10 minuten mag duren.
Do ff youtube dan..
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 8 maart 2010 @ 10:59:50 #283
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_78880976
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:09 schreef hamburgerjongen het volgende:
Ik moet voor engels een 10 minuut durende presentatie houden en je mag zelf kiezen waarover, ik wil het misschien over The Wire houden. Daarom zoek ik een filmpje van The Wire, wat goed laat zien wat de serie inhoudt en wat klasgenoten aanzet om het ook te gaan kijken.
Weten jullie wat een goed filmpje is? Het mag niet te lang zijn aangezien mijn presentatie maar 10 minuten mag duren.
de fuck fuck scene

maar als er één serie is die je niet even snel kan uitleggen, dan is het the wire wel
pi_78883278
Briljante serie...absoluut. Deadwood maar dan in 21e eeuw.. ben nu begonnen aan seizoen 4.

Het enige wat me gaat tegenstaan zijn die kleine negertjes.. Nu weet ik het wel ofzo, vond seizoen 2 ook het beste, want die ging over wat oudere mensen (die ook veel beter kunnen acteren). hoop dat er in seizoen 4 of 5 weer zoiets komt want die jongetjes van 13-18 jaar zijn gewoon niet zo lang boeiend ofzo...
  maandag 8 maart 2010 @ 12:10:18 #285
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_78883623
Oh maar dat verandert wel
Ik en velen met mij vinden 4 het beste seizoen.
O)))
pi_78884493
Ah mooizo! Vanavond weer verder kijken
pi_78888832
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:00 schreef Slurrrrp het volgende:
Briljante serie...absoluut. Deadwood maar dan in 21e eeuw.. ben nu begonnen aan seizoen 4.

Het enige wat me gaat tegenstaan zijn die kleine negertjes.. Nu weet ik het wel ofzo, vond seizoen 2 ook het beste, want die ging over wat oudere mensen (die ook veel beter kunnen acteren). hoop dat er in seizoen 4 of 5 weer zoiets komt want die jongetjes van 13-18 jaar zijn gewoon niet zo lang boeiend ofzo...
Grappig, ik vond seizoen 2 juist wat minder interssant
pi_78891859
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:59 schreef planethugo het volgende:

[..]

de fuck fuck scene

maar als er één serie is die je niet even snel kan uitleggen, dan is het the wire wel
ooh dan ga ik het maar niet over The Wire hebben.
pi_78896826
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:00 schreef Slurrrrp het volgende:
Briljante serie...absoluut. Deadwood maar dan in 21e eeuw.. ben nu begonnen aan seizoen 4.

Het enige wat me gaat tegenstaan zijn die kleine negertjes.. Nu weet ik het wel ofzo, vond seizoen 2 ook het beste, want die ging over wat oudere mensen (die ook veel beter kunnen acteren). hoop dat er in seizoen 4 of 5 weer zoiets komt want die jongetjes van 13-18 jaar zijn gewoon niet zo lang boeiend ofzo...
Seizoen 4 vind ik ook het beste hoor. Je gaat steeds meer om die jongens geven. En als je het toch uiteindelijk niets vind, seizoen 5 gaat weer over wat oudere mensen. Maar dat seizoen vond ik eigenlijk weer wat minder qua verhaallijnen.
  maandag 8 maart 2010 @ 17:25:16 #290
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_78896837
motherfucker
pi_78913351
Tvp
Ik begin nu aan seizoen 5; die 9,7 waardering op imdb is The Wire zeker waard.
I´m back.
pi_79010479
Heel matig dat unwired.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_79010650
SHEEEEEE-IT

Okay ben halverwege seizoen 4 en moet toegeven, de pubers krijgen gelukkig wat meer inhoud: gaan naar school (nou ja), je ziet de families etc. Het was eerst zo oppervlakkig allemaal....
pi_79011254
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:44 schreef Slurrrrp het volgende:
SHEEEEEE-IT

Okay ben halverwege seizoen 4 en moet toegeven, de pubers krijgen gelukkig wat meer inhoud: gaan naar school (nou ja), je ziet de families etc. Het was eerst zo oppervlakkig allemaal....
na een paar seizoenen kijken moet je toch wel weten dat elk seizoen erg rustig begint en eindigt met een ongemakkelijk gevoel
pi_79012142
dat zeg ik toch niet Vond seizoen 3 alleen tegenvalllen om redenen die ik hierboven al genoemd heb.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:15:54 #296
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_79104325
Omar comming yo !
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:28:36 #297
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_79104756
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 19:15 schreef Houniet het volgende:
Omar comming yo !
Die scene in zijn badjas wanneer hij naar de winkel gaat
O)))
pi_79105841
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 19:28 schreef arucard het volgende:

[..]

Die scene in zijn badjas wanneer hij naar de winkel gaat


Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:57:50 #299
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_79105885
Baas !
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:52:22 #300
19242 yavanna
Results may vary.
pi_79112163
quote:
Omar.

Ben nu bij Season 5. Top serie.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_79169575
heb net de boeken Homicide en The Corner besteld, als er nog meer is wat ik van Simon moet lezen hoor ik het graag. Ga zo finale van seizoen 4 kijken en dan op naar het laatste seizoen. *snif!*
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:06:12 #302
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_83849655
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')