dat kan natuurlijk niet he, beter dan the Sopranosquote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:05 schreef Remmy het volgende:
Iemand al eens van deze HBO-serie gehoord? De afgelopen weken heb ik er veel over gelezen en ook in de Veronica-gids waren ze er laaiend enthousiast over (NOG beter dan the Sopranos etc),
Inmiddels wel. Fantastische serie!!!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:24 schreef Remmy het volgende:
Toch jammer dat er zo weinig mensen iets te melden hebben over deze geweldige serie. Is er niemand die de box heeft aangeschaft of op een andere manier heeft gezien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Verhaallijen zitten erg goed in elkaar, goed gespeeld en niet zo'n standaard politieserie en trust me, dat gaat in seizoen 2 gewoon door!![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door RobertoCarlos op 16-02-2006 09:04:48 ]Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
Há jaquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
He, er is toch nog iemand die kijkt!
... Met name om de humor van Bunk moet ik erg lachen.
IIn seizoen 1 vond ik bijv. die scene van Bunk met McNulty erg goed waar ze een crime scene onderzoek doen bij de naakte vrouw met de koelkast, alleen maar f*ck.. Verhaallijen zitten erg goed in elkaar, goed gespeeld en niet zo'n standaard politieserie en trust me, dat gaat in seizoen 2 gewoon door!![]()
Nou, inmiddels is het 4e seizoen ook al klaar en draait het 5e seizoen en dat kun je dus ook naar beneden- laden op dit moment, dus je kunt weer aan de slag.....quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:04 schreef fayle het volgende:
Ik kan niet wachten op het vierde seizoen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Echt kritisch op de maatschappij vind ik het niet, de serie laat gewoon zien hoe de dingen in het echt gaan en dat is op zich natuurlijk interessant genoeg. Het knappe van de serie vind ik dat je alle dilemmas ziet waar iedereen mee te maken krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, deze serie is veel en veel beter dan andere series en je merkt het ik ben inmiddels zelf goed verslaafd!![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door RobertoCarlos op 16-02-2006 09:03:44 ]Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Je vergist je (misschien met de Shield).quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, inmiddels is het 4e seizoen ook al klaar en draait het 5e seizoen en dat kun je dus ook naar beneden- laden op dit moment, dus je kunt weer aan de slag.....![]()
Seizoen vier wordt pas in 2006 opgenomen en uitgezonden.
Zie http://www.hbo.com/thewire/
Nog even wachten geblazen dus...![]()
Yep, je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:46 schreef fayle het volgende:
[..]
Je vergist je (misschien met de Shield).
Seizoen vier wordt pas in 2006 opgenomen en uitgezonden.
Zie http://www.hbo.com/thewire/
Nog even wachten geblazen dus...Het stond een beetje raar aangegeven bij mijn usenet browser (en ik keek natuurlijk ook niet helemaal goed...
). Maar goed ik heb iig nog season 3 voor de boeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, het gaat mij ook niet zo zeer om de who-done-it
Is trouwens een goeie website, had ik nog niet eens zo gekeken![]()
Als ik de schedule goed lees zijn inmiddels de eerste 2 afleveringen van seizoen 4 in de vs al uitgezonden, dus hopelijk circuleren die binnenkort.
Wordt vervolgd!![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 16-02-2006 09:01:34 ]Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Volgens mij is er nog niets van S4 uitgezonden hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is trouwens een goeie website, had ik nog niet eens zo gekeken![]()
Als ik de schedule goed lees zijn inmiddels de eerste 2 afleveringen van seizoen 4 in de vs al uitgezonden, dus hopelijk circuleren die binnenkort.
Wordt vervolgd!![]()
Heb net S2 afgekeken:geweldig. Zoals in de discussie hierboven al werd gezegd, je geeft om elk personage, en haat er ook een paar
Het knappe is dat er ontzettend veel personages in de serie zitten en je ze toch allemaal gaat waarderen. Heel knap geschreven dus
![]()
Ik denk wel dat we hier in spoilers moeten praten over S1, 2 en 3 omdat de serie nog niet in Nederland op TV is geweest.
En Omar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."![]()
ben The Wire ook het kijken en idd wéér een topserie van HBO. Persoonlijk vind ik het niet beter dan the sopranos maar tis ook een ander onderwerp. Al mag men zich van mij ook wat meer concentreren op het leven van de gangs en iets minder op het politieleven.
Begin nu aan aflevering 09![]()
![]()
Sow, heb alle 3 de seizoenen gekeken en WOW, wat een topserie. Het wordt per seizoen beter. Seizoen 2 vond ik het minste van de 3 maar was ook nog goed. Seizoen 3 is natuurlijk top.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die personages zoals iemand hier al schreef, ze zijn bijna allemaal top geschreven. Alleen brother Mouzone vind ik beetje overbodig en nep met zijn strikje enzo. Maar verder: Avon, Stringer, Marlo, Bodie, Poot, D'Angelo, Proposition Joe, Bubbles, Daniels, Greggs, McNulty etc etc etc.
Snap niet dat er hier zo weinig posts zijn. De kwaliteit spat ervan af
owja, RawllsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is inderdaad een topserie, ik ben zeer benieuwd naar seizoen 4.3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.![]()
Ben ook niet weg van hem maar denk dat je hem moet zien als zo'n Nation of Islam neger. Net gekleed maar een echte gangster. Ik vind wel dat de verhaallijnen in The Wire rijk gevuld zijn, rijker dan bij The Sopranos. Maar misschien heeft dat te maken met het feit dat ik de Sopranos nu al 5 seizoenen heb gevolgd. Heb van seizoen 3 alleen de laatste paar afleveringen gezien, wacht wel op de DVDquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef planethugo het volgende:
Al die personages zoals iemand hier al schreef, ze zijn bijna allemaal top geschreven. Alleen brother Mouzone vind ik beetje overbodig en nep met zijn strikje enzo.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."![]()
zonde dat je die afleveringen gezien hebt, er wordt per seizoen echt naar een ultieme climax toegewerkt![]()
Helemaal waar, maar maak je geen zorgen, ik vermaak me welquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:29 schreef planethugo het volgende:
zonde dat je die afleveringen gezien hebt, er wordt per seizoen echt naar een ultieme climax toegewerkt
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."![]()
Ik heb tot nu toe alleen de 1e 2 seasons gezien (het liefst zie ik het met NL subs), maar ik vond die strikjesneger juist erg cool en weer eens wat anders.
Alhoewel ik me ook wel vermaak met andere series, mis ik The Wire trouwens enorm
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
heb seizoen 3 gekeken met engelse subs, dat is nog wel te doen, ben wel redelijk goed in engels maar als je the wire zonder subs kijkt dan is het af en toe echt niet te volgen, die taal van de straat in baltimore ken ik niet echt![]()
![]()
vandaag seizoen 2 binnen gekregen. ben erg benieuwd of ie net zo goed is als `t eerste
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Hij is beterquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:16 schreef Timo20 het volgende:
vandaag seizoen 2 binnen gekregen. ben erg benieuwd of ie net zo goed is als `t eerste
Wij hebben seizoen 1 en 2 in één ruk uitgekeken en ik kan niet wachten tot de S3-box in de winkels ligt
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!![]()
![]()
Inmiddels is HBO gestart met herhalingen van seizoen 1 in july en 2 en 3 in augustus.
En dan... in september season 4 !!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Can't wait!! Ik moet maar gauw season 3 gaan kijken.
Zie ook:
http://www.hbo.com/thewire/
http://www.usatoday.com/l(...)07-12-the-wire_x.htmTú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Op de site staat ook een kleine preview van seizoen 4. Ik kan iig ook niet meer wachten, zeker niet na seizoen 3. Ben zeer benieuwd hoe het verder gaat, alleen zonde dat hier in NL bijna niemand de serie kent
[ Bericht 15% gewijzigd door planethugo op 28-07-2006 14:34:27 ]![]()
toch alweer heel goede kritieken voor het nieuwe seizoen dat volgende week begint.quote:From the New York Post.
TV Friday
RE-'WIRED' - STREET LIFE IN BALTIMORE GOES TO SCHOOL
ADAM BUCKMAN
445 words
25 August 2006
New York Post
THIRTEEN hours ago, I was a different person.
That was before I sat down to watch all 13-plus hours of the upcoming fourth season of "The Wire," which gets under way Sunday, Sept. 10, on HBO.
I wasn't crazy enough to watch them all in one sitting, but for the better part of the past week, I have been immersed in this show, thanks to HBO taking the unusual step of providing the entire season's 13 episodes all at once.
The shows are so powerful - so well-written, acted, filmed and edited - that the experience of watching them has left me a complete wreck.
I am so blown away by this show that I will go out on a limb here to declare that these 13 episodes just might comprise the single finest piece of work ever produced for American TV.
With the exception of "Band of Brothers" in 2001 - also on HBO - I don't remember ever connecting quite this emotionally with a group of fictional characters on a TV show.
It's not just the show's familiar cast of cynical Baltimore police either, although fans of "The Wire" will delight in the return (after a 19-month absence) of Jimmy McNulty (Dominic West), Kima Greggs (Sonja Sohn), Bunk Moreland (Wendell Pierce), Lester Freamon (Clarke Peters), Lt. Daniels (Lance Reddick) and Sgt. Carver (Seth Gilliam).
This season, creator/executive producer David Simon and his writers have come up with something new.
To their depiction of cops, criminals and the Baltimore city government, they have added a storyline about the public school system and the difficulties associated with teaching inner-city kids who often choose the corner drug trade over education.
To tell this story, the show's producers have cast a group of child actors whose performances are jaw-dropping - principally the actors who play four neighborhood friends who all attend the same middle school.
They are (for they deserve special recognition): Jermaine Crawford, age unavailable, as DuQuan; Tristan Wild, age unavailable, as Michael; Julito McCullum, 15, as Namond; and Maestro Harrell, 15, as Randy.
If your heart can stand it, following the story of these four boys for 13 Sundays this fall will be one of the most rewarding experiences you've ever had watching TV.![]()
![]()
Yep, 10 september !!!!quote:Op zondag 3 september 2006 16:57 schreef planethugo het volgende:
[..]
toch alweer heel goede kritieken voor het nieuwe seizoen dat volgende week begint.
iemand seizoen 4 het volgen?
eigenlijk schandalig dat het hier totaal niet loopt, eerste 3 afleveringen van s4 zijn uitgezonden en zijn wel weer interessant, alleen is het nog niet echt op gang maar dat is bij ieder seizoen zo![]()
Ik wacht nog steeds met ernstige smart op Seizoen 3 met Nederlandse subs
Ik pak ze wel alvast mee, maar ben nog niet toegekomen aan season 3quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:15 schreef planethugo het volgende:
iemand seizoen 4 het volgen?
eigenlijk schandalig dat het hier totaal niet loopt, eerste 3 afleveringen van s4 zijn uitgezonden en zijn wel weer interessant, alleen is het nog niet echt op gang maar dat is bij ieder seizoen zo![]()
![]()
Daar wil ik goed voor zitten en dat lukt maar niet.
@elisab: er zijn wel al afleveringen van season 3 met engelse subs, dat zou toch ook moeten lukken?Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Zou moeten kunnen, maar ik ben een beetje luiquote:Op zaterdag 30 september 2006 08:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
@elisab: er zijn wel al afleveringen van season 3 met engelse subs, dat zou toch ook moeten lukken?
Briljante serie, ongelooflijk dat deze nooit op Nederlandse televisie is verschenen, alhoewel je van de NL televisie niet al te veel moet verwachten omtrent goeie series ( Sopranos zenden ze weliswaar uit, maar schijnt niet zo goed bekeken te zijn ).
Seizoen 4 kort geleden afgekeken en het is jammer dat ze nog maar een seizoen gaan uitbrengen en dan is het einde verhaal.
Ongelooflijk realistisch, zeer goed in elkaar gezet, uitstekende cast en elke aflevering weer origineel.
Maar dat komt ook deels dat vele agenten en criminelen een historie bij beide kanten hebben, goed vertolkt dus.
Had het van tevoren nooit zoveel op politie series, deels omdat er weinig series zijn die echt goed uitgewerkt zijn met betrekking tot dit onderwerp, The Wire heeft mijn mening totaal veranderd omtrent politie series.![]()
Is dat zo? Dat wist ik nog niet, heb je een bron hiervoor?quote:Op maandag 18 december 2006 19:07 schreef longbaard het volgende:
Seizoen 4 kort geleden afgekeken en het is jammer dat ze nog maar een seizoen gaan uitbrengen en dan is het einde verhaal.
Zou wel balen zijn
Helaas wel: http://www.hbo.com/thewire/news/hborenews_thewire091306.shtmlquote:Op dinsdag 19 december 2006 07:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat wist ik nog niet, heb je een bron hiervoor?
Zou wel balen zijn![]()
Stukje geqoute tekst:
Having depicted an American city over the course of 50 episodes, THE WIRE will use its fifth and concluding season to examine the role of the mass media within that city.
Staan nog wel meer bronnen op internet die het bevestigen, jammerlijk genoeg.![]()
Balen zegquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:38 schreef longbaard het volgende:
[..]
Helaas wel: http://www.hbo.com/thewire/news/hborenews_thewire091306.shtml
Stukje geqoute tekst:
Having depicted an American city over the course of 50 episodes, THE WIRE will use its fifth and concluding season to examine the role of the mass media within that city.
Staan nog wel meer bronnen op internet die het bevestigen, jammerlijk genoeg.![]()
Maar goed beter op tijd stoppen dan dat de serie langzaam afzakt, zullen we maar zeggen.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
het was vanaf het begin een 5 seizoenen project, de makers zijn allang blij dat ze dat mogen afmaken. Lijkt me ook prima einde van de serie. Seizoen 4 is weer top, al vond ik 3 toch net iets beter met Barksdale, Stringer etc
Maar kan alweer niet wachten op seizoen 5, zal wel ergens september 2007 uitgezonden worden.![]()
Net klaar met seizoen 4, in 2 weekjes alle seizoen gezien. Fantastische serie. Maar seizoen 1 vind ik toch ronduit de beste. Seizoen 2 was waardeloos, 3 was heerlijk en 4 ging wel. Vind het jammer dat ze nog zo weinig aandacht schenken aan de straat, heel de Barksdale crew is nu zo'n beetje dood of zit vast, dat was juist het leuke van de serie. Die politiek interesseert me eigenlijk amper iets en wat ik van massa media in seizoen 5 moet verwachten weet ik niet.
Had het wel cool gevonden als het gewoon een seizoen Barksdale crew - Marlo - en dan Major Crimes met de orginele crew was geweest, dat was denk ik een top seizoen geweest![]()
![]()
smaken verschillen, vond de karakters en verhaal van deel 2 eigenlijk beter dan deel 1. Minder stereotyp allemaal dan in S1.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:09 schreef truStie het volgende:
Net klaar met seizoen 4, in 2 weekjes alle seizoen gezien. Fantastische serie. Maar seizoen 1 vind ik toch ronduit de beste. Seizoen 2 was waardeloos, 3 was heerlijk en 4 ging wel. Vind het jammer dat ze nog zo weinig aandacht schenken aan de straat, heel de Barksdale crew is nu zo'n beetje dood of zit vast, dat was juist het leuke van de serie. Die politiek interesseert me eigenlijk amper iets en wat ik van massa media in seizoen 5 moet verwachten weet ik niet.
Had het wel cool gevonden als het gewoon een seizoen Barksdale crew - Marlo - en dan Major Crimes met de orginele crew was geweest, dat was denk ik een top seizoen geweest
S3 heb ik helaas nog niet gezien, toch maar eens bestellen![]()
het was op zich geen slecht verhaal/characters.. maar macnulty (schrijf je dat zo?) bij de havenpolitie, en die vakbond enzo.. vond het eigenlijk gewoon niet leuk om te kijken... seizoen 1 was gewoon lekker op de straat drugsdealen..
lang wachten op seizoen 5 als dat nog toch september gaat duren![]()
![]()
Seizoen 2 is idd wel even wennen, de serie slaat een andere richting in maar met de Griek enzo wordt het wel weer interessant. Prop joe die nog even voorbij komt en Stringer die de boel verder regelt. Vond het niet vervelend om naar te kijken maar seizoen 3 was weer een verademing.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:11 schreef truStie het volgende:
het was op zich geen slecht verhaal/characters.. maar macnulty (schrijf je dat zo?) bij de havenpolitie, en die vakbond enzo.. vond het eigenlijk gewoon niet leuk om te kijken... seizoen 1 was gewoon lekker op de straat drugsdealen..
lang wachten op seizoen 5 als dat nog toch september gaat duren
Een vriend van me is er nu aan begonnen en kwam na een paar dagen al seizoen 2 halen dus weer een fan erbij![]()
![]()
quote:Geachte mevrouw ElisaB,
Hartelijk dank voor uw bestelling bij bol.com.
Hierbij laten wij u weten dat uw bestelling is verzonden naar:
ElisaB
bla, bla, bla
Bestelnummer: 6209086500
Aantal Prijs Titel
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 59.99 Wire, The - Seizoen 3 (5DVD) - Wood Harris,
Dominic West, Wendell Pierce & Lance Reddick
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: