IJij weet toch alles van die kaart en nu kom je weer met een heel naieve vraag. Zoek zelf eens wat uit.quote:Is het eigenlijk al bekend hoe die afstand gemeten wordt?
Is het niet zo dat het gewoon hemelsbreed wordt gekeken?
Dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Nou prima. Dat is mogelijk bij de OV chipkaart.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:23 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Ik ben iemand die vooraf wil weten wat iets kost. Doe ik met de auto ook en met het huidige treinkaartje etc. ook.
Nog maar eens dan:quote:Op maandag 16 februari 2009 00:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nog steeds is niet duidelijk of de vervoerbedrijven zich geheel zullen houden aan de richtlijnen van het College Bescherming Persoonsgegevens
http://www.cbpweb.nl/documenten/pb_20081111_ovchip_dm.shtml?refer=true&theme=greenquote:De OV-bedrijven hebben na vier jaar een concreet en aanvaardbaar voorstel voor direct marketing op basis van individuele reisgegevens van OV-chipkaarthouders geformuleerd. Het CBP liet staatssecretaris Huizinga weten dat het voorstel voldoet aan de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).
quote:Het CBP concludeert dat het huidige voorstel van de OV-bedrijven voldoet aan de eisen die de
Wbp stelt.
Echt gast, leer nou eens de positieve dingen aan de OV chipkaart op te slaan. Het begint wel heel erg sneu te worden dat dit soort dingen jou keer op keer uitgelegd moeten worden.quote:De OV-bedrijven dienen om al het bovenstaande te realiseren een aantal uiterst bepalende
technische voorzieningen te treffen. Gegeven de wijze waarop de OV-bedrijven in de afgelopen
periode hebben getracht de landelijke implementatie van de OV-chipkaart Wbp- conform te doen
plaatsvinden, ga ik er voorshands van uit dat de nog openstaande punten zullen worden
opgelost.
Omdat dat nog meer werk is om voor elkaar te krijgen en alleen maar verwarrend is.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bij opvragen van de kaartinhoud op een station of informatiepunt geeft de apparatuur van het plaatselijke vervoerbedrijf geen informatie over reisproducten en in-/uitchecklocaties van andere bedrijven
Het is toch allemaal gekoppeld in 1 systeem. Waarom kan ik dan bij EEN INFORMATIE PUNT geen INFORMATIE krijgen]
Misschien dat het standaard 2e klas is.quote:Op maandag 16 februari 2009 09:36 schreef Basp1 het volgende:
Nu het toch over op saldo reizen gaat, hoe wil de NS eigenlijk gaan controleren of je 1e klas saldo wilt reizen of 2e klasse.
Bij de strippenkaart weet je vooraf ook niet hoeveel je moet betalen.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Na het uitchecken is je reis afgelopen.
Onderweg kan je dat dus niet zien, alleen achteraf.
I.t.t. alle andere producten waar je VOORAF al weet wat je betaalt
Achja... Er zijn minder dan 20 opstapplaatsen in heel Rotterdam én Amsterdamquote:Op maandag 16 februari 2009 01:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
wel onzin, want je kan alleen stations in Rotterdam en Amsterdam selecteren voor tarieven van de chipkaart.
Dat zijn er geen 10tallen en Station Lombardijen valt al af
Ik gok dat Rotterdam in totaal >250 incheckpunten heeft. Misschien zelfs richting de duizend. Denk aan alle trams en bussen, de eramsuslijn, aantal trein-lijnen, randstadrail, ...quote:Op maandag 16 februari 2009 09:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Achja... Er zijn minder dan 20 opstapplaatsen in heel Rotterdam én Amsterdam
1 metro lijn in Rotterdam
De Terp V 09:00 09:10
Capelle Centrum V 09:01 09:11
Slotlaan V 09:03 09:13
Capelsebrug V 09:05 09:15
Nesselande V 09:04
De Tochten V 09:06
Ambachtsland V 09:07
Nieuw Verlaat V 09:09
Hesseplaats V 09:10
Binnenhof V 09:06
Romeynshof V 09:08
Graskruid V 09:09 09:12
Alexander V 09:11 09:14
Oosterflank V 09:12 09:15
Prinsenlaan V 09:14 09:17
Schenkel V 09:16 09:19
Capelsebrug V 09:18 09:21
Kralingse Zoom V 09:07 09:17 09:20 09:23
Voorschoterlaan V 09:09 09:19 09:22 09:25
Gerdesiaweg V 09:10 09:20 09:24 09:27
Oostplein V 09:12 09:22 09:25 09:28
Blaak V 09:13 09:23 09:26 09:29
Beurs V 09:15 09:25 09:28 09:31
Eendrachtsplein V 09:16 09:26 09:29 09:32
Dijkzigt V 09:17 09:27 09:30 09:33
Coolhaven V 09:18 09:28 09:32 09:35
Delfshaven V 09:20 09:30 09:33 09:36
Marconiplein V 09:22 09:32 09:35 09:38
Schiedam V 09:24 09:34
Parkweg V 09:26 09:36
Troelstralaan V 09:28 09:38
Vijfsluizen V 09:29 09:39
Pernis V 09:33 09:43
Tussenwater V 09:36 09:46
Hoogvliet V 09:38 09:48
Zalmplaat V 09:39 09:49
Spijkenisse Centrum V 09:42 09:52
Heemraadlaan V 09:43 09:53
De Akkers A 09:45 09:55
Schiedam
41 haltes. Lijkt me duidelijk he.
Het zullen er veel zijn en macca loopt te zeuren dat je van 1 station niet kunt zien hoeveel het kost om met de OV chipkaart te reizen...quote:Op maandag 16 februari 2009 09:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik gok dat Rotterdam in totaal >250 incheckpunten heeft. Misschien zelfs richting de duizend. Denk aan alle trams en bussen, de eramsuslijn, aantal trein-lijnen, randstadrail, ...
Blijkbaar weet ik toch niet alles van de kaartquote:Op maandag 16 februari 2009 08:31 schreef Basp1 het volgende:
[ afbeelding ]
De vorige topics vind je hier:deel 1 deel 2 deel 3 deel 4 deel 5 deel 6 deel 7 deel 8 deel 9
Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10
Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #11
Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #12
Extra informatie:
wikipedia over de ov-chipkaart
wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen)
wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong)
NS website met hopenlijk het up to date verhaal van de NS
De website van TLS het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren
project website van TLS?
Een website om klachten over de ov-chipkaart te melden
De Rover (Reizigers overleg) website
De rover webstie om klachten over de ov-chipkaat te melden (en pluimen uit te delen)
OP
De OP vind je hier.
Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
[..]
IJij weet toch alles van die kaart en nu kom je weer met een heel naieve vraag. Zoek zelf eens wat uit.![]()
Wat ik ervan begrepen heb is in ieder geval dat je per afgelegde kilometer afrekend, en dat zijn dan niet de hemelsbrede afstanden.
Maar zou eht hemelsbreed zijn dan nog is het nog altijd meer dan 2.1 KM en dus ook per defenitie duurder dan de oude strippenkaart.
Leuk voorbeeld is ook als je van Schenkel naar Capelle slotlaan wilt. Een stukje dat net niet te lopen is, maar geen giga afstand. 3 haltes, maar gelijk ook 3 zones, dus 4 strippen. Dat soort onredelijke prijsberekeningen komen straks niet meer voor.quote:Op maandag 16 februari 2009 10:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het zullen er veel zijn en macca loopt te zeuren dat je van 1 station niet kunt zien hoeveel het kost om met de OV chipkaart te reizen...
Heb je ook het commentaar van HIZ ergens in deze serie gelezen dat het 1 cent uitmaakt of hij voor of achter van een perron in amsterdam af ging. Ik dacht dat de reiziger alleen de gereisde afstand zou moeten betalen. Met zulke verschilletjes blijkt dus ook dat over het perron lopen geld kan kosten.quote:Op maandag 16 februari 2009 10:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het zullen er veel zijn en macca loopt te zeuren dat je van 1 station niet kunt zien hoeveel het kost om met de OV chipkaart te reizen...
Die post heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Dat is wel een vreemd iets. Misschien maar eens het GVB laten weten en om uitleg vragen.quote:Op maandag 16 februari 2009 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je ook het commentaar van HIZ ergens in deze serie gelezen dat het 1 cent uitmaakt of hij voor of achter van een perron in amsterdam af ging. Ik dacht dat de reiziger alleen de gereisde afstand zou moeten betalen. Met zulke verschilletjes blijkt dus ook dat over het perron lopen geld kan kosten.![]()
Het is minimaal, maar toch..
Ik had al geen nieuw topic geopend gezien de onvoorstelbaarheid van een bepaald iets/iemandquote:
Wedden dat het binnen 3 dagen weer volgebaggerd is door de macca vs snowgoon fight.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:24 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik had al geen nieuw topic geopend gezien de onvoorstelbaarheid van een bepaald iets/iemand![]()
Maar goed, tvp dan maar.
Het gaat wel hard als mensen niet willen zien dat problemen zijn opgelost...quote:Op maandag 16 februari 2009 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wedden dat het binnen 3 dagen weer volgebaggerd is door de macca vs snowgoon fight.
Als jij alles wat wij hier als problemen neerzetten maar blijft bagitaliseren als zijnde geen probleem dan gaat het nog veel harder.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:49 schreef snowgoon het volgende:
Het gaat wel hard als mensen niet willen zien dat problemen zijn opgelost...
Ik zie jullie geen voorbeelden geven van problemen die nog steeds spelen.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als jij alles wat wij hier als problemen neerzetten maar blijft bagitaliseren als zijnde geen probleem dan gaat het nog veel harder.![]()
![]()
De 11 eerder genoemde punten waarom de reizigersorganisatie uit het overleg gestap zijn of heb je daar ook toevallig over heen gelezen.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:59 schreef snowgoon het volgende:
Ik zie jullie geen voorbeelden geven van problemen die nog steeds spelen.
Privacy is opgelost, de reizen worden niet alleen maar duurder, poortjes werken goed, blinden-organisaties zijn tevreden.
Welke grote problemen spelen er dan nog steeds?
Ik kan van jou hetzelfde zeggen. Als jij vind dat die punten (privacy, prijs) niet opgelost zijn, wat doe je hier dan nog?quote:Op maandag 16 februari 2009 15:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De 11 eerder genoemde punten waarom de reizigersorganisatie uit het overleg gestap zijn of heb je daar ook toevallig over heen gelezen.![]()
Sommige korte reizen worden door de OV chip idd goedkoper, velen zullen duurder worden. Hoe het in het totaal plaatje uitpakt weten we nog niet. Wat we wel weten is dat de NS allemaal kaartjes wil laten verdwijnen ( retourjes, 5 retourkaart -5% )
En sommige punten die jij noemt zijn in jou simplistische optiek opgelost maar niet iedereen is het daar mee eens. Dat privacy punt is wat mij betreft nog lang niet opgelost ook al geeft nu de CBP een iets andere draai aan het verhaal. En ik denk dat hier meer mensen zijn die er net zo over denken.
Als de punten in jou optiek toch zijn opgelost wat doe je dan nog eigelijk hier in dit topic behalve blijven zuigen.
1. Discutabel. De ene vind het de chipkaart makkelijk, de andere de strippenkaart.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:19 schreef macca728 het volgende:
de 11 punten van het manifest, die dus volgens Rover en de anderen nooit gehaald gaan worden met de chipkaart
1. De OV-chipkaart maakt het reizen met het OV gemakkelijker.
2. De OV-chipkaart maakt het reizen met het OV niet duurder.
3. Het aanbod van tarieven op de OV-chipkaart is overzichtelijk.
4. De reizigers worden goed geïnformeerd, met bijzondere aandacht voor ouderen en gehandicapten.
5. De prijsberekening van een reis is voor de reiziger transparant,
voorspelbaar en controleerbaar.
6. Aan de kaart zelf zijn voor de reiziger geen kosten verbonden.
7. De privacy van de reiziger is gewaarborgd, zonder dat daar een financiële straf op staat.
8. De OV-chipkaart en de toegangspoortjes beperken de toegankelijkheid en de veiligheid van het OV niet.
9. De voorwaarden voor het gebruik van de OV-chipkaart zijn helder en evenwichtig.
10. Service en klachtenafhandeling zijn op een klantvriendelijke manier geregeld.
11. De reiziger kan vertrouwen op de goede werking van het systeem.
\quote:Op maandag 16 februari 2009 09:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Achja... Er zijn minder dan 20 opstapplaatsen in heel Rotterdam én Amsterdam
1 metro lijn in Rotterdam
De Terp V 09:00 09:10
Capelle Centrum V 09:01 09:11
Slotlaan V 09:03 09:13
Capelsebrug V 09:05 09:15
Nesselande V 09:04
De Tochten V 09:06
Ambachtsland V 09:07
Nieuw Verlaat V 09:09
Hesseplaats V 09:10
Binnenhof V 09:06
Romeynshof V 09:08
Graskruid V 09:09 09:12
Alexander V 09:11 09:14
Oosterflank V 09:12 09:15
Prinsenlaan V 09:14 09:17
Schenkel V 09:16 09:19
Capelsebrug V 09:18 09:21
Kralingse Zoom V 09:07 09:17 09:20 09:23
Voorschoterlaan V 09:09 09:19 09:22 09:25
Gerdesiaweg V 09:10 09:20 09:24 09:27
Oostplein V 09:12 09:22 09:25 09:28
Blaak V 09:13 09:23 09:26 09:29
Beurs V 09:15 09:25 09:28 09:31
Eendrachtsplein V 09:16 09:26 09:29 09:32
Dijkzigt V 09:17 09:27 09:30 09:33
Coolhaven V 09:18 09:28 09:32 09:35
Delfshaven V 09:20 09:30 09:33 09:36
Marconiplein V 09:22 09:32 09:35 09:38
Schiedam V 09:24 09:34
Parkweg V 09:26 09:36
Troelstralaan V 09:28 09:38
Vijfsluizen V 09:29 09:39
Pernis V 09:33 09:43
Tussenwater V 09:36 09:46
Hoogvliet V 09:38 09:48
Zalmplaat V 09:39 09:49
Spijkenisse Centrum V 09:42 09:52
Heemraadlaan V 09:43 09:53
De Akkers A 09:45 09:55
Schiedam
41 haltes. Lijkt me duidelijk he.
reizen worden geniddeld WEL DUURDER , zeker voor de NS reiziger.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zie jullie geen voorbeelden geven van problemen die nog steeds spelen.
Privacy is opgelost, de reizen worden niet alleen maar duurder, poortjes werken goed, blinden-organisaties zijn tevreden.
Welke grote problemen spelen er dan nog steeds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |