abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66109554


De vorige topics vind je hier:
  • deel 1
  • deel 2
  • deel 3
  • deel 4
  • deel 5
  • deel 6
  • deel 7
  • deel 8
  • deel 9
    Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10
    Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #11
    Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #12

    Extra informatie:
    wikipedia over de ov-chipkaart
    wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen)
    wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong)

    NS website met hopenlijk het up to date verhaal van de NS
    De website van TLS het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren
    project website van TLS?

    Een website om klachten over de ov-chipkaart te melden

    De Rover (Reizigers overleg) website

    De rover webstie om klachten over de ov-chipkaat te melden (en pluimen uit te delen)


    OP

    De OP vind je hier.
    Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
    quote:
    Is het eigenlijk al bekend hoe die afstand gemeten wordt?
    Is het niet zo dat het gewoon hemelsbreed wordt gekeken?

    Dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
    IJij weet toch alles van die kaart en nu kom je weer met een heel naieve vraag. Zoek zelf eens wat uit.

    Wat ik ervan begrepen heb is in ieder geval dat je per afgelegde kilometer afrekend, en dat zijn dan niet de hemelsbrede afstanden.

    Maar zou eht hemelsbreed zijn dan nog is het nog altijd meer dan 2.1 KM en dus ook per defenitie duurder dan de oude strippenkaart.
  •   maandag 16 februari 2009 @ 09:33:19 #2
    63046 SCraane
    If send to $me goto $trash
    pi_66110531
    Las eerder dat mensen zich af vroegen of je nog wel kon ichecken als je niet genoeg op je chip had staan..

    Antwoord ja. Zolang je niet negatief staat kan je inchecken. Je moet dus minimaal 0,00 euro op je chip hebben. Kan je met 0,00 nog inchecken? JA dat kan. (heb ik gedaan)

    Heeft dus wel wat voordelen. Ik stap straks in de trein in den helder met een nieuwe kaart van 7,50 euro. Ik stap in maastricht uit en check uit. Gooi kaart weg. Hele reis heeft dus maar 7,50 gekost. Dit terwijl een enkeltje nu 36 euro kost!

    Je hebt dan wel 1 overstap op alkmaar, maar die is op het zelfde spoor. Je hoeft dus niet uit te checken in de tussentijd.
    "Sometimes lies were more dependable than the truth."
    Ender's Game - Orson Scott Card
    pi_66110601
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 00:23 schreef Freeflyer het volgende:

    [..]

    Ik ben iemand die vooraf wil weten wat iets kost. Doe ik met de auto ook en met het huidige treinkaartje etc. ook.
    Nou prima. Dat is mogelijk bij de OV chipkaart.
    pi_66110612
    Nu het toch over op saldo reizen gaat, hoe wil de NS eigenlijk gaan controleren of je 1e klas saldo wilt reizen of 2e klasse.
    pi_66110643
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 00:54 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Nog steeds is niet duidelijk of de vervoerbedrijven zich geheel zullen houden aan de richtlijnen van het College Bescherming Persoonsgegevens
    Nog maar eens dan:

    WTF?
    Ben je nou echt blind, achterlijk, doof, stom en totaal hersenloos?
    quote:
    De OV-bedrijven hebben na vier jaar een concreet en aanvaardbaar voorstel voor direct marketing op basis van individuele reisgegevens van OV-chipkaarthouders geformuleerd. Het CBP liet staatssecretaris Huizinga weten dat het voorstel voldoet aan de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).
    http://www.cbpweb.nl/documenten/pb_20081111_ovchip_dm.shtml?refer=true&theme=green
    quote:
    Het CBP concludeert dat het huidige voorstel van de OV-bedrijven voldoet aan de eisen die de
    Wbp stelt.
    quote:
    De OV-bedrijven dienen om al het bovenstaande te realiseren een aantal uiterst bepalende
    technische voorzieningen te treffen. Gegeven de wijze waarop de OV-bedrijven in de afgelopen
    periode hebben getracht de landelijke implementatie van de OV-chipkaart Wbp- conform te doen
    plaatsvinden, ga ik er voorshands van uit dat de nog openstaande punten zullen worden
    opgelost.
    Echt gast, leer nou eens de positieve dingen aan de OV chipkaart op te slaan. Het begint wel heel erg sneu te worden dat dit soort dingen jou keer op keer uitgelegd moeten worden.

    [ Bericht 7% gewijzigd door snowgoon op 16-02-2009 09:46:11 ]
    pi_66110697
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 00:56 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Bij opvragen van de kaartinhoud op een station of informatiepunt geeft de apparatuur van het plaatselijke vervoerbedrijf geen informatie over reisproducten en in-/uitchecklocaties van andere bedrijven

    Het is toch allemaal gekoppeld in 1 systeem. Waarom kan ik dan bij EEN INFORMATIE PUNT geen INFORMATIE krijgen]
    Omdat dat nog meer werk is om voor elkaar te krijgen en alleen maar verwarrend is.

    Nu krijg je toch ook niet alle informatie van omliggende vervoersbedrijven op het station te zien. Waarom moet dat dan straks wel?
    Dat zijn echt van die kansloze eisen, doen alsof het bij de strippenkaart wel gebeurde en bij de OV chipkaart totaal anders is.
    pi_66110704
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 09:36 schreef Basp1 het volgende:
    Nu het toch over op saldo reizen gaat, hoe wil de NS eigenlijk gaan controleren of je 1e klas saldo wilt reizen of 2e klasse.
    Misschien dat het standaard 2e klas is.

    Er gaan nog steeds conducteurs mee in de trein.
    pi_66110737
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 00:58 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Na het uitchecken is je reis afgelopen.

    Onderweg kan je dat dus niet zien, alleen achteraf.
    I.t.t. alle andere producten waar je VOORAF al weet wat je betaalt
    Bij de strippenkaart weet je vooraf ook niet hoeveel je moet betalen.
    Bij de OV chipkaart kun je vooraf uitzoeken hoeveel je moet betalen.
    pi_66110808
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 01:00 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    wel onzin, want je kan alleen stations in Rotterdam en Amsterdam selecteren voor tarieven van de chipkaart.

    Dat zijn er geen 10tallen en Station Lombardijen valt al af
    Achja... Er zijn minder dan 20 opstapplaatsen in heel Rotterdam én Amsterdam

    1 metro lijn in Rotterdam
    De Terp V 09:00 09:10
    Capelle Centrum V 09:01 09:11
    Slotlaan V 09:03 09:13
    Capelsebrug V 09:05 09:15
    Nesselande V 09:04
    De Tochten V 09:06
    Ambachtsland V 09:07
    Nieuw Verlaat V 09:09
    Hesseplaats V 09:10
    Binnenhof V 09:06
    Romeynshof V 09:08
    Graskruid V 09:09 09:12
    Alexander V 09:11 09:14
    Oosterflank V 09:12 09:15
    Prinsenlaan V 09:14 09:17
    Schenkel V 09:16 09:19
    Capelsebrug V 09:18 09:21
    Kralingse Zoom V 09:07 09:17 09:20 09:23
    Voorschoterlaan V 09:09 09:19 09:22 09:25
    Gerdesiaweg V 09:10 09:20 09:24 09:27
    Oostplein V 09:12 09:22 09:25 09:28
    Blaak V 09:13 09:23 09:26 09:29
    Beurs V 09:15 09:25 09:28 09:31
    Eendrachtsplein V 09:16 09:26 09:29 09:32
    Dijkzigt V 09:17 09:27 09:30 09:33
    Coolhaven V 09:18 09:28 09:32 09:35
    Delfshaven V 09:20 09:30 09:33 09:36
    Marconiplein V 09:22 09:32 09:35 09:38
    Schiedam V 09:24 09:34
    Parkweg V 09:26 09:36
    Troelstralaan V 09:28 09:38
    Vijfsluizen V 09:29 09:39
    Pernis V 09:33 09:43
    Tussenwater V 09:36 09:46
    Hoogvliet V 09:38 09:48
    Zalmplaat V 09:39 09:49
    Spijkenisse Centrum V 09:42 09:52
    Heemraadlaan V 09:43 09:53
    De Akkers A 09:45 09:55
    Schiedam

    41 haltes. Lijkt me duidelijk he.
    pi_66111056
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 09:45 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Achja... Er zijn minder dan 20 opstapplaatsen in heel Rotterdam én Amsterdam

    1 metro lijn in Rotterdam
    De Terp V 09:00 09:10
    Capelle Centrum V 09:01 09:11
    Slotlaan V 09:03 09:13
    Capelsebrug V 09:05 09:15
    Nesselande V 09:04
    De Tochten V 09:06
    Ambachtsland V 09:07
    Nieuw Verlaat V 09:09
    Hesseplaats V 09:10
    Binnenhof V 09:06
    Romeynshof V 09:08
    Graskruid V 09:09 09:12
    Alexander V 09:11 09:14
    Oosterflank V 09:12 09:15
    Prinsenlaan V 09:14 09:17
    Schenkel V 09:16 09:19
    Capelsebrug V 09:18 09:21
    Kralingse Zoom V 09:07 09:17 09:20 09:23
    Voorschoterlaan V 09:09 09:19 09:22 09:25
    Gerdesiaweg V 09:10 09:20 09:24 09:27
    Oostplein V 09:12 09:22 09:25 09:28
    Blaak V 09:13 09:23 09:26 09:29
    Beurs V 09:15 09:25 09:28 09:31
    Eendrachtsplein V 09:16 09:26 09:29 09:32
    Dijkzigt V 09:17 09:27 09:30 09:33
    Coolhaven V 09:18 09:28 09:32 09:35
    Delfshaven V 09:20 09:30 09:33 09:36
    Marconiplein V 09:22 09:32 09:35 09:38
    Schiedam V 09:24 09:34
    Parkweg V 09:26 09:36
    Troelstralaan V 09:28 09:38
    Vijfsluizen V 09:29 09:39
    Pernis V 09:33 09:43
    Tussenwater V 09:36 09:46
    Hoogvliet V 09:38 09:48
    Zalmplaat V 09:39 09:49
    Spijkenisse Centrum V 09:42 09:52
    Heemraadlaan V 09:43 09:53
    De Akkers A 09:45 09:55
    Schiedam

    41 haltes. Lijkt me duidelijk he.
    Ik gok dat Rotterdam in totaal >250 incheckpunten heeft. Misschien zelfs richting de duizend. Denk aan alle trams en bussen, de eramsuslijn, aantal trein-lijnen, randstadrail, ...
    pi_66111128
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 09:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

    [..]

    Ik gok dat Rotterdam in totaal >250 incheckpunten heeft. Misschien zelfs richting de duizend. Denk aan alle trams en bussen, de eramsuslijn, aantal trein-lijnen, randstadrail, ...
    Het zullen er veel zijn en macca loopt te zeuren dat je van 1 station niet kunt zien hoeveel het kost om met de OV chipkaart te reizen...
    pi_66111160
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 08:31 schreef Basp1 het volgende:
    [ afbeelding ]

    De vorige topics vind je hier:
  • deel 1
  • deel 2
  • deel 3
  • deel 4
  • deel 5
  • deel 6
  • deel 7
  • deel 8
  • deel 9
    Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10
    Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #11
    Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #12

    Extra informatie:
    wikipedia over de ov-chipkaart
    wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen)
    wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong)

    NS website met hopenlijk het up to date verhaal van de NS
    De website van TLS het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren
    project website van TLS?

    Een website om klachten over de ov-chipkaart te melden

    De Rover (Reizigers overleg) website

    De rover webstie om klachten over de ov-chipkaat te melden (en pluimen uit te delen)


    OP

    De OP vind je hier.
    Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
    [..]

    IJij weet toch alles van die kaart en nu kom je weer met een heel naieve vraag. Zoek zelf eens wat uit.

    Wat ik ervan begrepen heb is in ieder geval dat je per afgelegde kilometer afrekend, en dat zijn dan niet de hemelsbrede afstanden.

    Maar zou eht hemelsbreed zijn dan nog is het nog altijd meer dan 2.1 KM en dus ook per defenitie duurder dan de oude strippenkaart.
  • Blijkbaar weet ik toch niet alles van de kaart
    Ik heb nooit gezegd dat ik alles van de kaart weet.
    pi_66111192
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 10:01 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Het zullen er veel zijn en macca loopt te zeuren dat je van 1 station niet kunt zien hoeveel het kost om met de OV chipkaart te reizen...
    Leuk voorbeeld is ook als je van Schenkel naar Capelle slotlaan wilt. Een stukje dat net niet te lopen is, maar geen giga afstand. 3 haltes, maar gelijk ook 3 zones, dus 4 strippen. Dat soort onredelijke prijsberekeningen komen straks niet meer voor.
    pi_66112616
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 10:01 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Het zullen er veel zijn en macca loopt te zeuren dat je van 1 station niet kunt zien hoeveel het kost om met de OV chipkaart te reizen...
    Heb je ook het commentaar van HIZ ergens in deze serie gelezen dat het 1 cent uitmaakt of hij voor of achter van een perron in amsterdam af ging. Ik dacht dat de reiziger alleen de gereisde afstand zou moeten betalen. Met zulke verschilletjes blijkt dus ook dat over het perron lopen geld kan kosten.

    Het is minimaal, maar toch..
    pi_66112694
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 10:55 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Heb je ook het commentaar van HIZ ergens in deze serie gelezen dat het 1 cent uitmaakt of hij voor of achter van een perron in amsterdam af ging. Ik dacht dat de reiziger alleen de gereisde afstand zou moeten betalen. Met zulke verschilletjes blijkt dus ook dat over het perron lopen geld kan kosten.

    Het is minimaal, maar toch..
    Die post heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Dat is wel een vreemd iets. Misschien maar eens het GVB laten weten en om uitleg vragen.
      maandag 16 februari 2009 @ 12:24:47 #16
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_66115284
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 08:31 schreef Basp1 het volgende:

    ...
    Ik had al geen nieuw topic geopend gezien de onvoorstelbaarheid van een bepaald iets/iemand
    Maar goed, tvp dan maar.
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_66115708
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 12:24 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Ik had al geen nieuw topic geopend gezien de onvoorstelbaarheid van een bepaald iets/iemand
    Maar goed, tvp dan maar.
    Wedden dat het binnen 3 dagen weer volgebaggerd is door de macca vs snowgoon fight.
    pi_66115951
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 12:40 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Wedden dat het binnen 3 dagen weer volgebaggerd is door de macca vs snowgoon fight.
    Het gaat wel hard als mensen niet willen zien dat problemen zijn opgelost...
    pi_66116079
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 12:49 schreef snowgoon het volgende:


    Het gaat wel hard als mensen niet willen zien dat problemen zijn opgelost...
    Als jij alles wat wij hier als problemen neerzetten maar blijft bagitaliseren als zijnde geen probleem dan gaat het nog veel harder.
    pi_66116198
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 12:54 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Als jij alles wat wij hier als problemen neerzetten maar blijft bagitaliseren als zijnde geen probleem dan gaat het nog veel harder.
    Ik zie jullie geen voorbeelden geven van problemen die nog steeds spelen.
    Privacy is opgelost, de reizen worden niet alleen maar duurder, poortjes werken goed, blinden-organisaties zijn tevreden.

    Welke grote problemen spelen er dan nog steeds?
    pi_66120655
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 12:59 schreef snowgoon het volgende:


    Ik zie jullie geen voorbeelden geven van problemen die nog steeds spelen.
    Privacy is opgelost, de reizen worden niet alleen maar duurder, poortjes werken goed, blinden-organisaties zijn tevreden.

    Welke grote problemen spelen er dan nog steeds?
    De 11 eerder genoemde punten waarom de reizigersorganisatie uit het overleg gestap zijn of heb je daar ook toevallig over heen gelezen.

    Sommige korte reizen worden door de OV chip idd goedkoper, velen zullen duurder worden. Hoe het in het totaal plaatje uitpakt weten we nog niet. Wat we wel weten is dat de NS allemaal kaartjes wil laten verdwijnen ( retourjes, 5 retourkaart -5% )

    En sommige punten die jij noemt zijn in jou simplistische optiek opgelost maar niet iedereen is het daar mee eens. Dat privacy punt is wat mij betreft nog lang niet opgelost ook al geeft nu de CBP een iets andere draai aan het verhaal. En ik denk dat hier meer mensen zijn die er net zo over denken.

    Als de punten in jou optiek toch zijn opgelost wat doe je dan nog eigelijk hier in dit topic behalve blijven zuigen.
    pi_66124651
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 15:08 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    De 11 eerder genoemde punten waarom de reizigersorganisatie uit het overleg gestap zijn of heb je daar ook toevallig over heen gelezen.

    Sommige korte reizen worden door de OV chip idd goedkoper, velen zullen duurder worden. Hoe het in het totaal plaatje uitpakt weten we nog niet. Wat we wel weten is dat de NS allemaal kaartjes wil laten verdwijnen ( retourjes, 5 retourkaart -5% )

    En sommige punten die jij noemt zijn in jou simplistische optiek opgelost maar niet iedereen is het daar mee eens. Dat privacy punt is wat mij betreft nog lang niet opgelost ook al geeft nu de CBP een iets andere draai aan het verhaal. En ik denk dat hier meer mensen zijn die er net zo over denken.

    Als de punten in jou optiek toch zijn opgelost wat doe je dan nog eigelijk hier in dit topic behalve blijven zuigen.
    Ik kan van jou hetzelfde zeggen. Als jij vind dat die punten (privacy, prijs) niet opgelost zijn, wat doe je hier dan nog?
    Je stelt eisen en hebt verwachtingen die toch niet waargemaakt gaan of kunnen worden.

    Dan kun je wel door blijven zeuren, maar misschien wordt het ook wel eens tijd om in te zien dat het niet gaan veranderen en dat andere mensen er geen moeite mee hebben hoe het gaat.
    pi_66124775
    Een eerdere reactie van mij op die 11 punten.
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 23:19 schreef macca728 het volgende:
    de 11 punten van het manifest, die dus volgens Rover en de anderen nooit gehaald gaan worden met de chipkaart

    1. De OV-chipkaart maakt het reizen met het OV gemakkelijker.
    2. De OV-chipkaart maakt het reizen met het OV niet duurder.
    3. Het aanbod van tarieven op de OV-chipkaart is overzichtelijk.
    4. De reizigers worden goed geïnformeerd, met bijzondere aandacht voor ouderen en gehandicapten.
    5. De prijsberekening van een reis is voor de reiziger transparant,
    voorspelbaar en controleerbaar.
    6. Aan de kaart zelf zijn voor de reiziger geen kosten verbonden.
    7. De privacy van de reiziger is gewaarborgd, zonder dat daar een financiële straf op staat.
    8. De OV-chipkaart en de toegangspoortjes beperken de toegankelijkheid en de veiligheid van het OV niet.
    9. De voorwaarden voor het gebruik van de OV-chipkaart zijn helder en evenwichtig.
    10. Service en klachtenafhandeling zijn op een klantvriendelijke manier geregeld.
    11. De reiziger kan vertrouwen op de goede werking van het systeem.
    1. Discutabel. De ene vind het de chipkaart makkelijk, de andere de strippenkaart.
    2. Ik heb tot nu toe vooral reizen gezien die goedkoper worden.
    3. De sites van de vervoerder geven naar mijn mening genoeg info over de tarieven.
    4. Er zijn voldoende folders en informatie te krijgen als men dat wilt. De OV bedrijven stellen naar mijn mening genoeg informatie beschikbaar. Ze komen inderdaad niet persoonlijk huis aan huis langs.
    5. Zie 3.
    6. Is mogelijk. Er zijn verschillende varianten van de kaart die gratis zijn of gratis te krijgen zijn.
    7. Geregeld met het CBP.
    8. Veiligheid wordt juist groter door minder zwartreizen. En toegangkelijkheid is geen probleem.
    9. Zie 4.
    10. 200.000 mensen krijgen hun geld terug van de RET. De RET heeft bij de invoering 100'den mensen ingezet om te helpen.
    11. Het systeem werkt goed, niet 100% foutloos maar er zijn geen grote opstoppingen veroorzaakt door niet werkende poortjes.

    ----------------------------------------

    Ik hoor het graag als je concrete voorbeelden hebt waaruit blijkt dat ik het compleet verkeerd zie.
    Doe geen moeite om alleen maar te roepen dat ik er compleet naast zit, onderbouw het eens.
    pi_66125372
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 09:45 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Achja... Er zijn minder dan 20 opstapplaatsen in heel Rotterdam én Amsterdam

    1 metro lijn in Rotterdam
    De Terp V 09:00 09:10
    Capelle Centrum V 09:01 09:11
    Slotlaan V 09:03 09:13
    Capelsebrug V 09:05 09:15
    Nesselande V 09:04
    De Tochten V 09:06
    Ambachtsland V 09:07
    Nieuw Verlaat V 09:09
    Hesseplaats V 09:10
    Binnenhof V 09:06
    Romeynshof V 09:08
    Graskruid V 09:09 09:12
    Alexander V 09:11 09:14
    Oosterflank V 09:12 09:15
    Prinsenlaan V 09:14 09:17
    Schenkel V 09:16 09:19
    Capelsebrug V 09:18 09:21
    Kralingse Zoom V 09:07 09:17 09:20 09:23
    Voorschoterlaan V 09:09 09:19 09:22 09:25
    Gerdesiaweg V 09:10 09:20 09:24 09:27
    Oostplein V 09:12 09:22 09:25 09:28
    Blaak V 09:13 09:23 09:26 09:29
    Beurs V 09:15 09:25 09:28 09:31
    Eendrachtsplein V 09:16 09:26 09:29 09:32
    Dijkzigt V 09:17 09:27 09:30 09:33
    Coolhaven V 09:18 09:28 09:32 09:35
    Delfshaven V 09:20 09:30 09:33 09:36
    Marconiplein V 09:22 09:32 09:35 09:38
    Schiedam V 09:24 09:34
    Parkweg V 09:26 09:36
    Troelstralaan V 09:28 09:38
    Vijfsluizen V 09:29 09:39
    Pernis V 09:33 09:43
    Tussenwater V 09:36 09:46
    Hoogvliet V 09:38 09:48
    Zalmplaat V 09:39 09:49
    Spijkenisse Centrum V 09:42 09:52
    Heemraadlaan V 09:43 09:53
    De Akkers A 09:45 09:55
    Schiedam

    41 haltes. Lijkt me duidelijk he.
    \

    Omdat je gwoon niet kan lezen

    ik heb het over station Lombardijen en dat is geen metrostation maar een treinstation
    pi_66125513
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 12:59 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Ik zie jullie geen voorbeelden geven van problemen die nog steeds spelen.
    Privacy is opgelost, de reizen worden niet alleen maar duurder, poortjes werken goed, blinden-organisaties zijn tevreden.

    Welke grote problemen spelen er dan nog steeds?
    reizen worden geniddeld WEL DUURDER , zeker voor de NS reiziger.
    Poortjes werken niet perfect, er vallen er regelmatig uit en de software weigert regelmatig of zorft ervoor dat er verkeerde bedragen worden afgeschreven.

    Tarieven zijn helemaal niet vooraf bekend, slechts in beperkte mate via internet te achterhalen.

    Wat lul je nou over de strippenkaart, bij elke halte kan je kijken hoeveel zones je kwijt bent. Dus hoeveel geld

    Dat jij dat niet kunt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')