Hierop past mij niks anders dan:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Joden verwaarloosden hun cultuur niet en zijn intellectueel superieur aan vrijwel ieder ander volk. Een Duitser of Brit kan zijn zoon geen oud-Germaanse of Angelsaksische geschriften van 2000 jaar oud laten lezen, terwijl in Israël achtjarigen Hebreeuwse teksten van duizenden jaren oud lezen alsof het de krant van gisteren betreft.
Je draaft door en ik zal daar verder geen woorden aan vuil maken. Rook eens een stickie of zo.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef buachaille het volgende:
[..]
Van een organisatie als Amnesty moet je kunnen verwachten dat men zich niet schuldig maakt aan onzinnige vergelijkingen tussen een terroristische organisatie als Hamas (0 joden in gaza) en een democratisch land als Israel (1 miljoen arabieren in israel).
Daarnaast is de oproep wel heel eenzijdig, waarom geen oproep voor een wapenembargo tegen libanon waar men wel de palestijnse 'vluchtelingen discrimineert en waar wederom israel vijandelijk gezinde organisaties als hezbollah iedere week een voorraadje katoesja's vanuit iran of rusland etc. aangeleverd krijgt.
Amnesty is super hypocriet bezig, waarom roept men niet op tot een wapenembargo voor Soedan? Of maakt het niet uit als zwarte niet-moslims afgeslacht worden?
Je draaft door en meet met twee maten.quote:Daarnaast weten de linkse grachtengordelbewoners van Amnesty donders goed dat de israeliers zonder wapens uit het buitenland binnen een jaar afgeslacht zijn. Dat neem ik ze zeer kwalijk en ook daarom zal ik de organisatie die ik in mijn jeugd een warm hart heb toegedragen de rest van mijn verdere leven uitkotsen. Als iemand van de kerk of anders erover begint dan zal ik met graagte mijn mening over deze organisatie ventileren.
* moussie zit te schuddebuikenquote:Op donderdag 26 februari 2009 00:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, dat las ik terug.
Maar dat over dat stuk grond door de eeuwen heen gestreden is, is niet zo bjzonder: dat geldt voor wel meer gebieden. Pas later daagde het me, dat Jeruzalem (en omgeving) voor 2 grote en 1 kleine godsdienst belangrijk en zelfs cruciaal is.
ghehe, dat zeg ik, die worden er wel uitgefilterd ..quote:Zou kunnen. Ik ben katholiek opgevoed, dus dat soort uitwassen hebben me niet bereikt.
Ja, ik kijk naar de cijfers, wereldgodsdiensten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:55 schreef moussie het volgende:
[..]
* moussie zit te schuddebuiken
lol, wat een doordenker, maar idd, als je de cijfers bekijkt, wereldgoddiensten ..
[..]
ghehe, dat zeg ik, die worden er wel uitgefilterd ..
aanrader .. http://www.imdb.com/title/tt0902270/
mwah, gaat wel om dezelfde god en dat heilige boek is de basis van die 2 andere .. en dan zijn de christenen pissed omdat de joden de messias niet aanvaarden, maar aanvaarden zelf Mohammed niet ..quote:Op donderdag 26 februari 2009 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, ik kijk naar de cijfers, wereldgodsdiensten.
Hindoeïsme en Boedhisten hebben veel meer aanhangers dan het Jodendom.
Er zijn 6 miljoen joden in Israel en pakweg 6 miljoen daarbuiten. Dat is 12 miljoen joden, nog niet de bevolking van Nederland. Dus wereldgodsdienst? Neuh.
Hezbollah en Hamas hebben helemaal geen recht op zichzelf te bewapenen. Hezbollah is nog het duidelijkst. Terrorist, guerrilla, het label is niet belangrijk. Staten hebben het monopolie op geweld. Hezbollah is geen staat en heeft dus geen recht op wapens.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:30 schreef moussie het volgende:
Ach, volgens jou ben ik ook een fanatieke joden-haatster, dus je hebt het wel vaker mis ..
en of je het nou leuk vindt of niet, ook Hezbollah en Hamas hebben het recht om zichzelf te bewapenen, je kan het dan terroristische organisaties noemen omdat zij zich, door de beperkte beschikbaarheid van wapens, moeten bedienen van guerrilla-technieken, maar het zijn ook door het volk gekozen politieke machten
het is een gevoel dat je onrecht wordt aangedaan. Er is zoveel leed op deze wereld. En ze lopen alleen maar over jouw conflict te zeveren. En dan niet eens in het algemeen, maar alleen over jouw rol. Alsof de andere partij niets te verwijten valt en jouw gedrag uit het niets lijkt te komen. Alsof je op een dag wakker werd en dacht, kom, laat ik eens de buren gaan pesten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Proberen af te leiden van je eigen misdaden door met je vingertje naar een ander te wijzen, oud truukje toch ?
En tja, ik heb ook zo mijn bedenkingen bij het functioneren van dat geheel, wat voor nut hebben resoluties als die toch niet nageleefd worden .. maar om nou te gaan klagen omdat de schoen atm aan de andere voet zit en stemmingen in je nadeel uitvallen ?
Goh, zou de andere partij zich nou ook zo voelen .. alsof hun onrecht is aangedaan ? Op een ochtend wordt je wakker en is je huis niet meer van jou. en als je om hulp vraagt bij de internationale gemeenschap krijg je een pro forma verklaring dat die nederzettingen fout zijn en dat was het dan ..quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
het is een gevoel dat je onrecht wordt aangedaan. Er is zoveel leed op deze wereld. En ze lopen alleen maar over jouw conflict te zeveren. En dan niet eens in het algemeen, maar alleen over jouw rol. Alsof de andere partij niets te verwijten valt en jouw gedrag uit het niets lijkt te komen. Alsof je op een dag wakker werd en dacht, kom, laat ik eens de buren gaan pesten.
Dat steekt.
Dat heeft niets met wijzen-naar-een-ander te maken.
Dat is miskenning (en dat is een understatement), dat is een gevoel van onrecht.
En dat is dus de reden waarom men hier steeds op terugkomt.
Je probeert te zeggen dat er in dit conflict geen duidelijke 'schuldige' bestaat ? Zonder toestemming van de plaatselijke bevolking je eigen staat stichten op hun grondgebied heeft er helemaal niets mee te maken zeker, dat is 'al' 60 jaar geleden gebeurt en daar moeten 'ze' zich onderhand bij neer hebben gelegd ?quote:Er zijn vele conflicten op deze wereld. Bij sommige is er een duidelijke schuldige aan te wijzen (Darfur, Baskenland, Tibet), bij anderen veel moeilijker (Zuid-Sudan, om maar even in die buurt te blijven). Wie heeft 'gelijk'? De Sri-Lankanen of de Tamils? Pakistan of India, De Taliban of het Westen?
Als dit conflict in het Midden-Oosten ergens onder valt, dan is het absoluut de tweede categorie. Door steeds met het vingertje naar Israël te wijzen misken je dat.
Hint: PhysicsRules bedoelde onrecht ten opzichte van de V.N.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh, zou de andere partij zich nou ook zo voelen .. alsof hun onrecht is aangedaan ? Op een ochtend wordt je wakker en is je huis niet meer van jou. en als je om hulp vraagt bij de internationale gemeenschap krijg je een pro forma verklaring dat die nederzettingen fout zijn en dat was het dan ..
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Proberen af te leiden van je eigen misdaden door met je vingertje naar een ander te wijzen, oud truukje toch ?
En tja, ik heb ook zo mijn bedenkingen bij het functioneren van dat geheel, wat voor nut hebben resoluties als die toch niet nageleefd worden .. maar om nou te gaan klagen omdat de schoen atm aan de andere voet zit en stemmingen in je nadeel uitvallen ?
Ik wijs op gevoeligheden aan Israel's zijde en je enige reactie is, "ja, maar de Palestijnen." Het zou jou, en vele anderen in dit topic, sieren om je best te doen je ook eens in de andere partij in te leven. Je zou je dan realiseren dat het allemaal niet zo simpel is als je het doet voorkomen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh, zou de andere partij zich nou ook zo voelen .. alsof hun onrecht is aangedaan ? Op een ochtend wordt je wakker en is je huis niet meer van jou. en als je om hulp vraagt bij de internationale gemeenschap krijg je een pro forma verklaring dat die nederzettingen fout zijn en dat was het dan ..
[..]
Je probeert te zeggen dat er in dit conflict geen duidelijke 'schuldige' bestaat ? Zonder toestemming van de plaatselijke bevolking je eigen staat stichten op hun grondgebied heeft er helemaal niets mee te maken zeker, dat is 'al' 60 jaar geleden gebeurt en daar moeten 'ze' zich onderhand bij neer hebben gelegd ?
quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:42 schreef PhysicsRules het volgende:
Lees deze twee posts van jezelf eens na elkaar:
[..]
[..]
Ik wijs op gevoeligheden aan Israel's zijde en je enige reactie is, "ja, maar de Palestijnen." Het zou jou, en vele anderen in dit topic, sieren om je best te doen je ook eens in de andere partij in te leven. Je zou je dan realiseren dat het allemaal niet zo simpel is als je het doet voorkomen.
eeuh ja, wat wil je daarmee zeggen ? Het is dezelfde VN die in 1948 door de Joden buiten spel werd gezet door de staat Israël uit te roepen op het moment dat het Britse mandaat eindigdequote:Edit:
Het is trouwens dezelfde VN, waarvan je vindt dat Israel niet over moet klagen, die in 1947 het land wilde verdelen over de Joden en Arabieren.
Oh, maar ik kan me best in de positie van de Israeli's inleven hoor, die wrijven ze iedereen trouwens voortdurend onder de neus. Ze zitten bovenop hun tegenstander en roepen dan nog steeds ach en wee.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:42 schreef PhysicsRules het volgende:
Lees deze twee posts van jezelf eens na elkaar:
[..]
[..]
Ik wijs op gevoeligheden aan Israel's zijde en je enige reactie is, "ja, maar de Palestijnen." Het zou jou, en vele anderen in dit topic, sieren om je best te doen je ook eens in de andere partij in te leven. Je zou je dan realiseren dat het allemaal niet zo simpel is als je het doet voorkomen.
Edit:
Het is trouwens dezelfde VN, waarvan je vindt dat Israel niet over moet klagen, die in 1947 het land wilde verdelen over de Joden en Arabieren.
Ach, en de Irgoen, had die indertijd dan wel recht op wapens? Als je het stelt zoals jij, hadden de joden er helemaal niet gezeten, op een paar oude families na.quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:25 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Hezbollah en Hamas hebben helemaal geen recht op zichzelf te bewapenen. Hezbollah is nog het duidelijkst. Terrorist, guerrilla, het label is niet belangrijk. Staten hebben het monopolie op geweld. Hezbollah is geen staat en heeft dus geen recht op wapens.
Hamas in Gaza heeft dan nog eerder 'recht' op wapens dan Hezbollah. Er is echter momenteel geen officiële Palestijnse staat en dus er is geen 'recht' op wapens.
Dan zou je mijn posts toch beter moeten lezen. Ik heb nooit de rechten van Palestijnen ontkent of beweerd dat ze niet moeten protesteren. Wat mij dwars zit is monotone gehamer op de fouten van Israel. Het bagatelliseren van de aanslagen door Hamas. Het ontkennen van de Israëlische rechten. Hoe kan ik een normaal gesprek over Israël voeren als de basisaanname van mijn gesprekspartner is dat Israël geen bestaansrecht heeft? Als alles wordt herleid op: ja, maar Israël zou eigenlijk niet moeten bestaan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:11 schreef moussie het volgende:
[..]
werkt dat niet omgekeerd net zo .. zou het jou niet sieren om je eens in te leven in de Palestijnen .. het is hun grondgebied dat ingepikt is, het zijn hun botten die gebroken werden als ze daartegen durven te protesteren .. en als zich met de beperkte middelen die zij hebben verweren tegen dit onrecht worden zij voor terroristen uitgemaakt
[..]
Ja maar hullie, boehoe. Sinds wanneer vindt jij dat een argument? Jij vindt het geen goed argument als Israël op raketbeschietingen reageert.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach, en de Irgoen, had die indertijd dan wel recht op wapens? Als je het stelt zoals jij, hadden de joden er helemaal niet gezeten, op een paar oude families na.
De Joodse staat is gefundeerd op terrorisme, dan moet die nu ook niet janken als dat terrorisme bestreden wordt op de eigen manier.
Kortom, je kan je dus niet inleven.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, maar ik kan me best in de positie van de Israeli's inleven hoor, die wrijven ze iedereen trouwens voortdurend onder de neus. Ze zitten bovenop hun tegenstander en roepen dan nog steeds ach en wee.
De Israeli's zeggen steeds, dat hun voortbestaan zelf bedreigd wordt, maar de staat kan met de vingers in de neus alle vermeende tegenstanders tegelijk aan.
Jordanië en Egypte hebben verdragen met Israel, Libanon is te verdeeld om een bedreiging te zijn en Syrië is te bang. Wat voor existentiële vijanden blijven er dan over?
Kortom: ze janken om niks.
Nou, dat is toch ook zo: Israel zou eigenlijk niet moeten bestaan. Er zijn zoveel landen die niet zouden moeten bestaan in hun huidige vorm, ik denk met name aan alle landen in Amerika: zonder uitzondering gekoloniseerd door de Europeanen. Net als Australië en Nieuw-Zeeland. De meeste landen in Afrika en een paar in Azië zouden op zijn minst andere grenzen en een andere bevolking hebben. Israel is van deze voorbeelden van veroveringen gewoon het meest recent: amper 60 jaar oud, tegen de VSvA 200.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:04 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dan zou je mijn posts toch beter moeten lezen. Ik heb nooit de rechten van Palestijnen ontkent of beweerd dat ze niet moeten protesteren. Wat mij dwars zit is monotone gehamer op de fouten van Israel. Het bagatelliseren van de aanslagen door Hamas. Het ontkennen van de Israëlische rechten. Hoe kan ik een normaal gesprek over Israël voeren als de basisaanname van mijn gesprekspartner is dat Israël geen bestaansrecht heeft? Als alles wordt herleid op: ja, maar Israël zou eigenlijk niet moeten bestaan. Kees22, dit is ook een antwoord op jouw reactie.
Nee, niks hullie boehoe. Volgens jou hebben alleen staten het recht zich te bewapenen. Dat houdt dan automatisch in dat de Joden in Palestina dat ook niet mochten en dat betekent weer, dat de staat Israel gefundeerd is op illlegale acties.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:07 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ja maar hullie, boehoe. Sinds wanneer vindt jij dat een argument? Jij vindt het geen goed argument als Israël op raketbeschietingen reageert.
Je haalt de Irgoen er weer bij. Waar heb ik ooit beweerd dat ik de methoden en tactieken van de Irgoen goedkeurde?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, niks hullie boehoe. Volgens jou hebben alleen staten het recht zich te bewapenen. Dat houdt dan automatisch in dat de Joden in Palestina dat ook niet mochten en dat betekent weer, dat de staat Israel gefundeerd is op illlegale acties.
Dus nu staan we een beetje lastig tegenover elkaar: ofwel we erkennen beiden dat staten geen geweldsmonopolie hebben ofwel we erkennen dat staten wel een geweldsmonopolie hebben.
Komen we het eerste overeen, dan zijn zowel de smokkel van wapens door Irgoen als de smokkel van wapens door Hamas legaal en dus gewoon import. Komen we het tweede overeen, dan zijn beide smokkelacties illegaal en dus de gevolgen ervan ook.
Zeg het maar.
Jawel: ze hebben last van een fobie: een irrationele en niet op werkelijk gevaar gebaseerde angst. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen: ik heb hoogtevrees en soms deins ik bij scenes in een film al terug in mijn stoel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:09 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Kortom, je kan je dus niet inleven.
Bij mijn weten nergens. Maar ik laat je de consequenties zien van je standpunt (dat overigens wel verdedigbaar is, daar gaat het me niet om).quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:22 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je haalt de Irgoen er weer bij. Waar heb ik ooit beweerd dat ik de methoden en tactieken van de Irgoen goedkeurde?
Dus toch. Maar dan, hoe doe je een hele staat in therapie. 10.000 raketten in 8 jaar geeft toch een bevestiging van de fobie.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel: ze hebben last van een fobie: een irrationele en niet op werkelijk gevaar gebaseerde angst. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen: ik heb hoogtevrees en soms deins ik bij scenes in een film al terug in mijn stoel.
Maar als je daarvan af wilt, dan moet je in therapie, dan moet je niet om je heen gaan slaan. In mijn geval: het zou toch geen pas geven als ik alle flats plat ging gooien?
Ik wist niet dat het idee van Weber was en ook verder ingebed was in theorieën, al had ik dat laatste natuurlijk wel kunnen bedenken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:22 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)se_of_physical_force
Met wat meer achtergrond, ik verzin het niet zelf
Ik snap niet helemaal wat je met "Dus toch." bedoelt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus toch. Maar dan, hoe doe je een hele staat in therapie. 10.000 raketten in 8 jaar geeft toch een bevestiging van de fobie.
Just Because I’m Paranoid, Doesn’t Mean They’re Not After Me
Heel principieel ben ik tegen gewapend verzet. En natuurlijk begrijp ik dat de praktijk weerbarstiger is. Wat ik wil aangeven is dat er een principieel verschil is tussen bewapening van Israel en bewapening van Hamas/Hezbollah.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Bij mijn weten nergens. Maar ik laat je de consequenties zien van je standpunt (dat overigens wel verdedigbaar is, daar gaat het me niet om).
Maar laat ik er dan niet de Irgoen bijhalen: wat dacht je van het verzet uit de Tweede Wereldoorlog? Of de bevrijdingsbewegingen in de gekoloniseerde landen van Afrika en Azië? Het gewapende verzet tegen dictators in Zuid-Amerika of Spanje? Geen recht op wapens?
Ik bedoelde dat je dus toch enigszins tot de psyche van de Israëli weet door te dringen, alhoewel het onderstaande dat weer ontkracht.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je met "Dus toch." bedoelt.
Ja, dat is inderdaad een probleem, die therapie. De patiënt moet in de eerste plaats zelf het probleem zien. En dat weigert de patiënt, afgaande op de uitslag van de laatste verkiezingen.
10.000 raketten in 8 jaar = 3xper dag. 3 keer per dag het luchtalarm. 3 x per dag de schuilkelder in omdat de raket deze ene keer wel jouw huis/kantoor/school kan raken. Dacht je dat je dat in de koude kleren ging zitten? Er hoeven geen doden te vallen om een trauma op te lopen.quote:En die 10.000 raketten geven nauwelijks een bevestiging van de fobie, want echte schade hebben ze niet aangericht. Als ik struikel over een stoepje is dat toch ook geen bevestiging van mijn hoogtevrees?
Ja, dat gewapend verzet heeft bijvoorbeeld geresulteerd in de staat Israel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:36 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Heel principieel ben ik tegen gewapend verzet. En natuurlijk begrijp ik dat de praktijk weerbarstiger is. Wat ik wil aangeven is dat er een principieel verschil is tussen bewapening van Israel en bewapening van Hamas/Hezbollah.
Dan vraag ik je, heeft gewapend verzet ooit wat uitgehaald? Helaas wel. (of gelukkig, dat hangt af er vanaf aan welke kant van de loop je staat).
Ik vind daarbij nog een groot verschil tussen verzet en aanvallen. Alhoewel ik natuurlijk niet zit te wachten op aanvallen op Israël heb ik meer begrip voor een aantal op militairen in gaza dan terroristische aanslagen. En daar zit natuurlijk een groot verschil. Wat Hamas doet is geen verzet plegen, het is angst zaaien (=terrorisme). Ik zie Hamas geen guerrillaoorlog voeren.
Dat had je kunnen weten als je eerder werk van mij gelezen hadquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:38 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat je dus toch enigszins tot de psyche van de Israëli weet door te dringen, alhoewel het onderstaande dat weer ontkracht.
Ja, hallo. Is het verkeer niet veel gevaarlijker? Je gaat toch ook niet in een tank de weg op omdat je onder een auto kunt komen? (Hoewel: een van de drijfveren om een SUV te kopen is angst voor andere auto's!)quote:[..]
10.000 raketten in 8 jaar = 3xper dag. 3 keer per dag het luchtalarm. 3 x per dag de schuilkelder in omdat de raket deze ene keer wel jouw huis/kantoor/school kan raken. Dacht je dat je dat in de koude kleren ging zitten? Er hoeven geen doden te vallen om een trauma op te lopen.
Ik kan mijn woede over sommige standpunten soms moeilijk verbergen, maar ik doe mijn best. Het gaat me aan mijn hart, zoals ik eerder al schreef.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat had je kunnen weten als je eerder werk van mij gelezen had![]()
Je reageert soms erg snel en te prikkelbaar, dat is lastig in dit soort discussies.
Dat is wat ik tegen iedereen zeg die het gevaarlijk vinden om naar Israël op vakantie te gaan.quote:[..]
Ja, hallo. Is het verkeer niet veel gevaarlijker? Je gaat toch ook niet in een tank de weg op omdat je onder een auto kunt komen? (Hoewel: een van de drijfveren om een SUV te kopen is angst voor andere auto's!)
Dat is een aanname van jou. Jij gaat er zomaar van uit dat Israel is ontstaan dankzij de Irgoen en Hagana. Ik denk dat je dan een heleboel andere factoren over het hoofd ziet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat gewapend verzet heeft bijvoorbeeld geresulteerd in de staat Israel.
En dat principiële verschil betekent, dat Israel niet zou mogen bestaan.
Ik ga geen discussie voeren over wat burgerdoelen zijn en wat niet, want daar heb ik geen verstand van en kan interessant genoeg ook geen eenduidige bronnen vinden.quote:Ik zou begrip gehad hebben als inderdaad alleen militaire doelen aangevallen waren, maar meteen de eerste dag vielen ze een politiepost aan en ministeries, dus civiele doelen. En er zijn onevenredig veel missers geweest en burgers omgekomen. Israel heeft minstens net zo veel angst gezaaid als Hamas, dus ik zie die verschillen niet echt. Ja, de verschillen in massaliteit van het geweld en (mislukte) subtiliteit van de propaganda.
Het stomme is, dat ze door het civiele gezag en de infrastructuur te vernietigen, alleen Hamas als machtsfactor en bron van enige welvaart overlaten. Ze creëren actief hun eigen vijand/demon. Stommer kun je toch niet handelen!
Tja.quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:41 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik kan mijn woede over sommige standpunten soms moeilijk verbergen, maar ik doe mijn best. Het gaat me aan mijn hart, zoals ik eerder al schreef.
Jawel, dat mensen risico's niet goed kunnen inschatten, is wel bekend. En als je regelmatig gealarmeerd wordt, is dat niet goed voor je gezondheid.quote:[..]
Dat is wat ik tegen iedereen zeg die het gevaarlijk vinden om naar Israël op vakantie te gaan.![]()
Statistisch gezien heb je gelijk. Maar we zijn mensen, he, geen robots.
dat heet democratiequote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja.
Ik verzeilde eens in een gesprek om een ruzie te sussen, en mijn gesprekspartner ging er nogal op. Op mijn vraag waarom hij zo fel reageerde, antwoordde hij: "Als de melk heet is, moet je blazen voor je haar drinkt." Pas veel later wist ik een antwoord: "Maar als de melk koud is en je blaast zo hard, wordt ze juist heet."
[..]
Jawel, dat mensen risico's niet goed kunnen inschatten, is wel bekend. En als je regelmatig gealarmeerd wordt, is dat niet goed voor je gezondheid.
Maar ik verwacht van overheden meer verstand. Daar zijn ze namelijk (onder andere) voor: om de burger te beschermen tegen zijn eigen stupiditeit en reflexen. Wat heb ik aan een overheid die net zo stom is als ik zelf ben?
Mede dankzij dit soort discussies op FOK! denk ik een redelijk beeld te hebben van de grote lijnen van pakweg 1850 tot 1948. Details en namen weet ik niet, of weinig. Maar die leer ik hier wel bij.quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:53 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat is een aanname van jou. Jij gaat er zomaar van uit dat Israel is ontstaan dankzij de Irgoen en Hagana. Ik denk dat je dan een heleboel andere factoren over het hoofd ziet.
Van dat politiebureau zijn er genoeg beelden, volgens mij. En ministeries, scholen en ziekenhuizen zijn steeds al genoemd. Dat zijn toch civiele doelen, zelfs als er raketten uit geschoten worden.quote:[..]
Ik ga geen discussie voeren over wat burgerdoelen zijn en wat niet, want daar heb ik geen verstand van en kan interessant genoeg ook geen eenduidige bronnen vinden.
Ik ben het wel met je eens dat ik het nut niet heb gezien van de oorlog in Gaza. Wel vind ik begrijpelijk dat Israël zich genoodzaakt zag te reageren. De manier waarop is een andere zaak.
Ja.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:52 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
dat heet democratie![]()
genoeg voor vandaag, ik ga pitten
Psychish dus, want het risico te overlijden aan een auto ongeluk was honderden keren hoger.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:38 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat je dus toch enigszins tot de psyche van de Israëli weet door te dringen, alhoewel het onderstaande dat weer ontkracht.
[..]
10.000 raketten in 8 jaar = 3xper dag. 3 keer per dag het luchtalarm. 3 x per dag de schuilkelder in omdat de raket deze ene keer wel jouw huis/kantoor/school kan raken. Dacht je dat je dat in de koude kleren ging zitten? Er hoeven geen doden te vallen om een trauma op te lopen.
Een post die ik respecteer om zijn eerlijkheid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:18 schreef PhysicsRules het volgende:
Dan maar even voor de goede orde, want door de toon van dit topic ben ik alleen maar bezig Israël te verdedigen tegen onredelijke aanvallen.
Ik hoop, bid, smeek bij elke verkiezingen in Israël, elke machtswisseling bij de Palestijnen, elke gebeurtenis in het Midden-Oosten, dat nu eindelijk mensen opstaan die vrede sluiten. Die zich realiseren dat met geweld niets bereikt wordt. Elke keer word ik teleurgesteld.
Elke dode doet mij verdriet, ik heb genoeg leed in mijn omgeving gehad om me met het verlies van anderen in te leven, Jood, Moslim, Israëli, Palestijn. Je zult mij geen aanvallen op Palestijnen goed horen praten zoals sommigen hier aanvallen op Israëli goedpraten. Om misselijk van te worden.
Israël is familie voor mij. En familie val je niet af. Vuile was hang je niet buiten. Daarom zul je zelden Joden iets negatiefs over Israël horen zeggen. En die paar die het wel doen worden om die reden vaak als verraders gezien. Ik zal Israël door dik en dun steunen, ook als ik het niet met haar beslissingen eens ben. Die onvrede zal ik binnenskamers uiten, met vrienden, met familie. Maar zeker niet hier op een forum met een stel Israëlbashers die niet begrijpen waarom Israël eigenlijk bestaat en zal blijven bestaan.
Dank voyeur, ik had dit bericht gemist.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:18 schreef PhysicsRules het volgende:
Dan maar even voor de goede orde, want door de toon van dit topic ben ik alleen maar bezig Israël te verdedigen tegen onredelijke aanvallen.
Ik hoop, bid, smeek bij elke verkiezingen in Israël, elke machtswisseling bij de Palestijnen, elke gebeurtenis in het Midden-Oosten, dat nu eindelijk mensen opstaan die vrede sluiten. Die zich realiseren dat met geweld niets bereikt wordt. Elke keer word ik teleurgesteld.
Elke dode doet mij verdriet, ik heb genoeg leed in mijn omgeving gehad om me met het verlies van anderen in te leven, Jood, Moslim, Israëli, Palestijn. Je zult mij geen aanvallen op Palestijnen goed horen praten zoals sommigen hier aanvallen op Israëli goedpraten. Om misselijk van te worden.
Israël is familie voor mij. En familie val je niet af. Vuile was hang je niet buiten. Daarom zul je zelden Joden iets negatiefs over Israël horen zeggen. En die paar die het wel doen worden om die reden vaak als verraders gezien. Ik zal Israël door dik en dun steunen, ook als ik het niet met haar beslissingen eens ben. Die onvrede zal ik binnenskamers uiten, met vrienden, met familie. Maar zeker niet hier op een forum met een stel Israëlbashers die niet begrijpen waarom Israël eigenlijk bestaat en zal blijven bestaan.
Wat mij dwarszit is dat alles wat Israël fout doet, en dat is heel wat, bagatellisseerd wordt door te wijzen op het feit dat Hamas een terroristische organisatie is .. alsof dat een excuus is ..quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:04 schreef PhysicsRules het volgende:
Dan zou je mijn posts toch beter moeten lezen. Ik heb nooit de rechten van Palestijnen ontkent of beweerd dat ze niet moeten protesteren. Wat mij dwars zit is monotone gehamer op de fouten van Israel. Het bagatelliseren van de aanslagen door Hamas. Het ontkennen van de Israëlische rechten. Hoe kan ik een normaal gesprek over Israël voeren als de basisaanname van mijn gesprekspartner is dat Israël geen bestaansrecht heeft? Als alles wordt herleid op: ja, maar Israël zou eigenlijk niet moeten bestaan.
ooit eens 'The Wave' gezien .. origineel of de remake 'Die Welle' ?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 02:42 schreef Kees22 het volgende:
Naar aanleiding van de uitslag van de verkiezingen was ik pessimistisch. Een heel volk laat zich op stang jagen, gewoon door domme propaganda.
De vraag hoe de shoah kon gebeuren is hiermee beantwoord.
http://www.imdb.com/title/tt0083316/quote:Great if you want to see how easy it is to influence young people, those without friends and to see how easy it was for German's to grow under the influence of Nazi Germany.
This kind of thing can happen at any time, and the movie shows just how easy it is.
Nee, niet gezien. En de link werkt ook niet goed, geloof ik.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 03:14 schreef moussie het volgende:
[..]
ooit eens 'The Wave' gezien .. origineel of de remake 'Die Welle' ?
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0083316/
Ik lees je post nu pas.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 02:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat mij dwarszit is dat alles wat Israël fout doet, en dat is heel wat, bagatellisseerd wordt door te wijzen op het feit dat Hamas een terroristische organisatie is .. alsof dat een excuus is ..
En ja, ik ben idd anti-zionist, mi had de staat Israël er nooit op deze manier mogen komen, zowel om politieke redenen alsook om religieuze (niet dat ik religieus ben, maar velen in die regio daar dus wel) .. het gebied had beter onder UN-toezicht kunnen komen te staan na het aflopen van het Britse mandaat ..
ik heb btw helemaal niets tegen de aanwezigheid van Joden in die streek daar, in tegendeel, het had alleen moeten groeien ipv met geweld worden opgelegd
Maar je wijst in deze wel even mooi de kern aan van het hele probleem .. het wil maar niet doordringen dat er welbeschouwd 'geen recht' is anders dan het in een oeroud boek staat, dat stukje grond is gewoon veroverd op haar oorspronkelijke bewoners ..
Kijk, ik snap heus wel dat je het zat bent na al die eeuwen achtervolging, dat je ook eindelijk eens in vrede wil leven, en ik snap ook wel waarom er voor dat stukje grond is gekozen ipv de andere opties .. maar een 'recht' op juist dat stukje grond is er niet.
De plaatselijke bewoner daar heeft geen boodschap aan het feit dat mijn bloed mij dat verteld, en die heeft ook geen boodschap aan het feit dat de Joden in Europa massaal werden vermoord, waarom wordt dat probleem in zijn schoot gedropt, waarom moet hij zijn huis verlaten omdat de Joden het zat zijn na tig eeuwen achtervolging in Europa ? En dan bepalen diezelfde lui waar de Joden vandaan vluchten ook nog eens eventjes samen hoe de regio verdeeld wordt ..
Dus ja, ik kan beide uitgangspunten heel goed begrijpen, de basis-emotie zeg maar ..
Ik hoop dat jou het verschil niet ontgaat tussen 'niet mogen bestaan', en 'niet op deze manier mogen bestaan', btw, mi een essentieel verschil .. je zal me dan ook nooit zien schrijven dat die staat weg moet of zo ..
Maar ik heb dus wel bikkelharde kritiek over het nederzettingenbeleid, zoals ik al vaker zei in deze reeks is dat beleid mi contraproductief .. als je echt vrede wil ..
en ik blijf me verbazen hoe mensen zo blind kunnen zijn dat ze niet zien dat het nou juist dat soort provocaties zijn die dit conflict aan de gang houden, die laten zich echt in de maling nemen door de beelden van 1 ontruiming ..
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, niet gezien. En de link werkt ook niet goed, geloof ik.
Wel eens een documentaire gezien van een zwarte vrouw uit de VSvA, die een groep volwassenen binnen de kortste keren tot racisten omtoverde: de mensen met bruine ogen waren inferieur en die met blauwe superieur. En na een uurtje of zo geloofden beide groepen dat (of althans: ze handelden daarnaar).
Ik ken het probleem, zie mijn onderschrift. Maar toch: het verbaast en verontrust en verdriet me steeds weer.
Deel 1 gekeken.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
De partijen hebben dan ook beiden een eenzijdig bestand uitgeroepen. Dus dan is er logisch gezien helemaal geen bestand.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:54 schreef qonmann het volgende:
Weer projectielen afgevuurd op Israël
Uitgegeven: 28 februari 2009 11:36
Laatst gewijzigd: 28 februari 2009 11:36
JERUZALEM - Palestijnse schutters hebben zaterdag vanuit de Gazastrook vijf projectielen afgevuurd op Israël.
Twee raketten kwamen neer vlakbij of in de stad Ashkelon, ongeveer twaalf kilometer van de Gazastrook verwijderd. De Israëlische strijdkrachten meldden dat een raket vlakbij een school in Ashkelon neerkwam, maar dat er geen les werd gegeven wegens het weekeinde.
Bestand
De Palestijnse beweging die de Gazastrook beheerst, Hamas, en de Israëlische regering hebben 18 januari beloofd een tijdelijk bestand in acht te nemen. Egypte probeert als bemiddelaar de partijen tot een duurzaam bestand te bewegen.
Palestijnen hebben desondanks meer dan honderd projectielen afgeschoten sinds 18 januari en de Israëliërs hebben verscheidene keren de Gazastrook opnieuw gebombardeerd.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:01 schreef Verluste het volgende:
[..]
De partijen hebben dan ook beiden een eenzijdig bestand uitgeroepen. Dus dan is er logisch gezien helemaal geen bestand.
quote:De Palestijnse beweging die de Gazastrook beheerst, Hamas, en de Israëlische regering hebben 18 januari beloofd een tijdelijk bestand in acht te nemen.
quote:De Palestijnse beweging die de Gazastrook beheerst, Hamas, en de Israëlische regering hebben 18 januari beloofd een tijdelijk bestand in acht te nemen.
Het is je ontgaan dat er meer terroristische organisaties vertoeven, naast Hamas ?quote:
Een bestand beloven wil nog niet zeggen dat er een overeenkomst is geweest tussen beide partijen. Je kan zo erg makkelijk zwartepieten en goodwill zoniet badwill kweken als 1 van de partijen toch iets doet, immers ''er was een bestand'', zelfs als de andere partij daar nooit mee akkoord is gegaan.quote:
Dat heeft Hamas geenszins gehinderd etnische zuiveringen op vermeende collaborateurs uit te voeren, gedurende het gewapende conflict.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat er meer terroristische organisaties vertoeven, naast Hamas ?
Op zich is het best idioot om eerst de politie van Hamas plat te schieten en hun daarna te verwijten dat zij geen greep hebben op bvb de PIJ
Israël erkennen zou ten minste een erkenning van verlies van vaderland betekenen. Logisch dat Hamas Israël niet erkent en de PLO destijds zo'n moeite had om Israël te erkennen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:42 schreef qonmann het volgende:
Hamas wijst oproep Clinton af
Internationaal De Islamitische Verzetsbeweging Hamas heeft zaterdag een nieuwe oproep afgewezen het bestaansrecht van Israël te erkennen. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Hillary Clinton, drong erop aan dat de beweging Israël erkent om internationaal als vertegenwoordiger van Palestijnen te worden erkend.
"Dat is een onaanvaardbare inmenging met de binnenlandse Palestijnse aangelegenheden", aldus Hamas-woordvoerder Ismail Radwan. Hamas erkent Israël niet, bekrachtigde hij.
Clinton beklemtoonde vrijdag in een vraaggesprek met de omroep Voice of America dat Washington nog steeds naar en oplossing van twee staten zoekt, een Palestijnse naast een Israëlische.
Hamas wijst oproep Clinton af
In de regel is een bestand tussen Israël en Palestijnse facties niet meer dan lege huls dat relatieve rust met zich mee brengt.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:54 schreef qonmann het volgende:
Weer projectielen afgevuurd op Israël
Uitgegeven: 28 februari 2009 11:36
Laatst gewijzigd: 28 februari 2009 11:36
JERUZALEM - Palestijnse schutters hebben zaterdag vanuit de Gazastrook vijf projectielen afgevuurd op Israël.
Twee raketten kwamen neer vlakbij of in de stad Ashkelon, ongeveer twaalf kilometer van de Gazastrook verwijderd. De Israëlische strijdkrachten meldden dat een raket vlakbij een school in Ashkelon neerkwam, maar dat er geen les werd gegeven wegens het weekeinde.
Bestand
De Palestijnse beweging die de Gazastrook beheerst, Hamas, en de Israëlische regering hebben 18 januari beloofd een tijdelijk bestand in acht te nemen. Egypte probeert als bemiddelaar de partijen tot een duurzaam bestand te bewegen.
Palestijnen hebben desondanks meer dan honderd projectielen afgeschoten sinds 18 januari en de Israëliërs hebben verscheidene keren de Gazastrook opnieuw gebombardeerd.
Daarom gaan er dan nu waarschijnlijk ook minder raketten de grens over dan tijdens het vorige bestandquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat heeft Hamas geenszins gehinderd etnische zuiveringen op vermeende collaborateurs uit te voeren, gedurende het gewapende conflict.
Ter herinnering:
Hamas waged a deadly campaign as war devastated Gaza
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Daarom gaan er dan nu waarschijnlijk ook minder raketten de grens over dan tijdens het vorige bestand
en tja, mijn maag draait zich om als ik dat soort dingen lees, maar als ik dan aan de andere kant lees dat Fatah-spionnen targets markeren voor de bommenwerpers .. dat is toch ook afschuwelijk ?
Of is Fatah tegenwoordig het liefste kindje uit de klas omdat zij in het totaal gezien iets gematigder zijn dan Hamas ?
Juist, de Palestijnse bevolking op de Gazastrook in ieder geval hadden niet voor niets genoeg van de in en in corrupte, elitaire Fatah. Zeker sinds de dood van Arafat.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Daarom gaan er dan nu waarschijnlijk ook minder raketten de grens over dan tijdens het vorige bestand
en tja, mijn maag draait zich om als ik dat soort dingen lees, maar als ik dan aan de andere kant lees dat Fatah-spionnen targets markeren voor de bommenwerpers .. dat is toch ook afschuwelijk ?
Of is Fatah tegenwoordig het liefste kindje uit de klas omdat zij in het totaal gezien iets gematigder zijn dan Hamas ?
Dat weet ik niet. Volgens mij is dit gewoon gissen naar een verklaring en sowieso halen deze Palestijnse facties met hun beschietingen een aardig gemiddelde die ongeveer overeen komt met het aantal formele schendingen van eerdere bestanden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is geenszins mijn intentie geweest hiermee jou een waardeoordeel te ontlokken, maar om juist aan te tonen dat de slagkracht en dominantie van Hamas in de de Gazastrook met of zonder een aantal dode politietroepen evident is en dat jouw eerdere verklaring, waarbij je de indruk wekt dat Hamas machteloos is geworden door de Israëlische aanval op politiemedewerkers, onzin is.quote:en tja, mijn maag draait zich om als ik dat soort dingen lees, maar als ik dan aan de andere kant lees dat Fatah-spionnen targets markeren voor de bommenwerpers .. dat is toch ook afschuwelijk ?
Resolutie 242 is niet een eenzijdige oproep aan Israël of enigerlei eis aan Israël als voorwaarde voor vrede.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:47 schreef YeahBabyYeahYeah het volgende:
[..]
Ach als FATAH de macht had dan was die te Terroristisch voor Israel.
Israel wil geen zaken doen met de Palestijnen.
Israel niet bereid is een einde te maken aan de bezetting.
Israel wil namelijk Oost-Jeruzalem en grote delen van de Westbank BEZET houden.
Kan er geen spraken zijn van erkening van Israel.
Pas als Israel zich terug getrokken heeft achter zijn eigen grenzen waaraan het zijn BESTAANSRECHT ontleent. (zoals in Resolutie 242 van cde VN Veiligsheid raad van Israel eist) . Kan er spraken zijn van Erkening.
waarvan Hamas dan de schuld krijgt ..quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:14 schreef damian5700 het volgende:
Dat weet ik niet. Volgens mij is dit gewoon gissen naar een verklaring en sowieso halen deze Palestijnse facties met hun beschietingen een aardig gemiddelde die ongeveer overeen komt met het aantal formele schendingen van eerdere bestanden.
Als je iemand met een verfemmertje in de hand tekens op huizen ziet kalken heb je weinig opsporingscapaciteit nodig .. als je op zoek bent naar een verborgen wapenopslagplaats lijkt me dat wel handigquote:Het is geenszins mijn intentie geweest hiermee jou een waardeoordeel te ontlokken, maar om juist aan te tonen dat de slagkracht en dominantie van Hamas in de de Gazastrook met of zonder een aantal dode politietroepen evident is en dat jouw eerdere verklaring, waarbij je de indruk wekt dat Hamas machteloos is geworden door de Israëlische aanval op politiemedewerkers, onzin is.
Hamas is de facto de vertegenwoordiging van de autoriteit in de Gazastrook.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:01 schreef moussie het volgende:
[..]
waarvan Hamas dan de schuld krijgt ..
Hamas heeft in Gaza greep op iedereen.quote:Als je iemand met een verfemmertje in de hand tekens op huizen ziet kalken heb je weinig opsporingscapaciteit nodig .. als je op zoek bent naar een verborgen wapenopslagplaats lijkt me dat wel handig
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:47 schreef YeahBabyYeahYeah het volgende:
[..]
Ach als FATAH de macht had dan was die te Terroristisch voor Israel.
Israel wil geen zaken doen met de Palestijnen.
Israel niet bereid is een einde te maken aan de bezetting.
Israel wil namelijk Oost-Jeruzalem en grote delen van de Westbank BEZET houden.
Kan er geen spraken zijn van erkening van Israel.
Pas als Israel zich terug getrokken heeft achter zijn eigen grenzen waaraan het zijn BESTAANSRECHT ontleent. (zoals in Resolutie 242 van cde VN Veiligsheid raad van Israel eist) . Kan er spraken zijn van Erkening.
Die autoriteit kan Hamas moeilijk uitoefenen als Fatah Hamas blijft tegenwerken, vooral wat financieel beheer betreft. Eigenlijk heel autoritair van Fatah. Niet dat ik met twee maten meet, maar het is onkunde versus onkunde hier in de schaduw van een gezamenlijke vijand die helemaal onkundig is op moreel vlak.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hamas is de facto de vertegenwoordiging van de autoriteit in de Gazastrook.
[..]
Hamas heeft in Gaza greep op iedereen.
Beide partijen houden zich niet aan het bestand, want er wordt gemeld dat de Israeli's diverse keren gebombardeerd hebben. Qonman maakt selectief vet!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:01 schreef Verluste het volgende:
[..]
De partijen hebben dan ook beiden een eenzijdig bestand uitgeroepen. Dus dan is er logisch gezien helemaal geen bestand.
Dus je kunt niet zeuren dat 1 van beide partijen zich niet aan het bestand houdt, maar veel mensen doen dat wel, en dat is precies wat beide partijen willen.
Zozo, "de facto vertegenwoordiging van autoriiteit"? Je bedoelt zeker: Hamas heeft de macht in de Gazastrook?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hamas is de facto de vertegenwoordiging van de autoriteit in de Gazastrook.
euhm, dat zegt die toch ook in het tweede zinnetjequote:Op zondag 1 maart 2009 12:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zozo, "de facto vertegenwoordiging van autoriiteit"? Je bedoelt zeker: Hamas heeft de macht in de Gazastrook?
Zal wel wat te maken met hebben met dat 'herhalen, herhalen, en nog eens herhalen' wat tegenwoordig zo in zwang is .. en dan liefst hier en daar gelardeerd met Latijnse termen om te laten zien hoe slim je bentquote:Hamas heeft in Gaza greep op iedereen.
Jaja, ik bedoel dat na de coup van Hamas in 2007 zij de de facto autoriteit is in de Gazastrook.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zozo, "de facto vertegenwoordiging van autoriiteit"? Je bedoelt zeker: Hamas heeft de macht in de Gazastrook?
quote:Op zondag 1 maart 2009 17:23 schreef NewsVan het volgende:
Gaza is de afgelopen dagen weer flink bestoken door Israël. Dus komt er weer aanval vanuit Gaza.
Heel dom als Israël echt bombardeert. Iran is geen Irak. Ik denk niet dat er ooit een bombardement op Iran zal komen omdat het gevaar dan te groot wordt voor de VS dat het in een oorlog wordt meegesleurd. Ik gok op enkel acties van speciale eenheden dat het heel heimelijk gebeurd, dat gebeurt namelijk nu al in Iran door Israël.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:17 schreef NewsVan het volgende:
http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=87162§ionid=351020104
mooi zo,
Het wordt tijd voor een bestand anders gaat het weer uit de hand lopen, denk ik.quote:Six Qassams hit Negev after Olmert vows 'painful' response
Palestinian militants in the Gaza Strip on Sunday launched six Qassam rockets into southern Israel, just hours after Prime Minister Ehud Olmert promised a 'painful, uncompromising response' to Palestinian rocket fire.
One of the rockets struck in a field in the Sha'ar Hanegev region. Another exploded in the backyard of a Sderot home, causing damage. A third launched earlier in the day hit near Ashkelon,
There were no casualties reported in any of the strikes.
Olmert's vow came a day after ten rockets were fired at Israel from the coastal territory, bringing the number of projectiles launched from Gaza since the truce to more than 100.
Speaking before the weekly cabinet meeting, Olmert accused Hamas of using Qassam rockets to make up for their losses suffered during the three-week Israel Defense Forces offensive in the Gaza Strip which ended in late January.
Dit keer een bestand waar wel overeenkomst over bestaat van beide partijen.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een bestand anders gaat het weer uit de hand lopen, denk ik.
Wat een stelletje achtelijke zijn het ook die van Hamasquote:Op zondag 1 maart 2009 23:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een bestand anders gaat het weer uit de hand lopen, denk ik.
Macaroni bevat koolhydraten, voedingsvezels, vitaminen en mineralen en is goed te gebruiken als basisvoeding als andere graanproducten schaars zijn. Dus waarom mag het Gaza niet in?quote:For more than seven weeks, the international aid group Mercy Corps has been trying to send 90 tons of macaroni to the Gaza Strip as part of a global campaign to help the 1.4 million Palestinians there rebuild their lives after Israel's recent 22-day military operation.
Israel, which controls most of what goes into and out of Gaza, has said no repeatedly.
[bron]
Israel, het licht der naties!quote:macaroni was banned because they didn't consider it an essential food.
Macaroni, papier, stiften, tomaten puree en erwten. Allemaal erg gevaarlijk spul natuurlijk.quote:Along with macaroni, Israel has prevented aid groups from sending to Gaza everything from paper and crayons to tomato paste and lentils.
Klassiek antisemitisme dit. Israel vecht elke dag keihard voor haar voortbestaan en dan durft zo'n meshuga goy het handelen van de Joodse staat te bekritiseren!quote:Human Rights Watch executive director Kenneth Roth said: "Israel's blockade policy can be summed up in one word and it is punishment, not security."
Hopelijk blijft het niet aan de strijkstok van die mongolen van Hamas hangen.quote:Op maandag 2 maart 2009 08:05 schreef qonmann het volgende:
Golfstaten geven 1,3 miljard aan Gaza
print rss Internationaal - door Redactie op 02-03-2009 @ 06:09
Internationaal De zes Golfstaten hebben laten weten, dat ze 1,3 miljard euro doneren aan de Palestijnen voor de wederopbouw van de Gazastrook. Dat meldde het Saudische persbureau SPA.
De ministers van Buitenlandse Zaken van Koeweit, Qatar, Oman, Bahrein, de Verenigde Arabische Emiraten en Saudi-Arabië bieden het bedrag maandag aan tijdens de donorconferentie voor de Palestijnen in de Egyptische badplaats Sharm eil-Sheikh. Eerder lieten de Verenigde Staten, Europese Unie en Groot-Brittannië al weten miljoenen te schenken.
Het geld stroomt binnen ..nu nog iets nuttigs mee doen
quote:Lifting of Gaza blockade depends on abducted soldier's release
Israel will not fully reopen its border crossings into the Gaza Strip until Palestinian militants release abducted Israeli soldier Gilad Shalit, the country's security cabinet said Wednesday.
Outgoing Israeli Prime Minister Ehud Olmert convened his cabinet Wednesday to discuss a proposal that would release roughly 1,400 Palestinian prisoners in exchange for Shalit.
After more than four hours, the cabinet emerged to say "it would be inconceivable" to accept an Egyptian-proposed ceasefire deal that calls for Israel to allow items other than humanitarian aid into Gaza without Shalit's release.
Border crossings have been temporarily opened throughout and after the recent 22-day conflict with Hamas to allow humanitarian supplies inside, but items such as building materials are needed to help with Gaza's reconstruction.
"The crossings are open and will remain open to humanitarian aid," said Olmert's spokesman, Mark Regev, according to Israeli newspaper Haaretz.
"Any further widening will be dependent first on the release of Gilad Shalit."
quote:Report: Israel offers to end Gaza blockade
Israel is willing to open Gaza border crossings and free 1,000 Palestinian prisoners in exchange for a kidnapped soldier, Egyptian media reported.
A report carried Monday in the Egyptian newspaper al-Ahram quoted Hamas negotiator Ayman Taha as saying Israel has offered the concessions in exchange for the release of abducted Israeli soldier Gilad Schalit, The Jerusalum Post said.
Al-Ahram said Taha made the remarks after Palestinian negotiators met with Egyptian intelligence chief Omar Suleiman in Cairo Monday.
The Post quoted unnamed Israeli defense officials as telling it Sunday that Jerusalem was indeed considering linking the opening of the Gaza crossings with negotiations for Schalit's release.
"The (22-day Israeli military assault in Gaza) has created new understandings between us and Hamas," the official said. "Hamas knows that if it renews attacks, we will not be restrained."
Het Israëlische Hooggerechtshof ziet geen juridisch bezwaar tegen de blokkade.
Zolang Israël de benodigde brandstof voor normaal dagelijks gebruik in huishoudens faciliteert is het aan de keuze van Hamas of dit ook daadwerkelijk daaraan wordt besteed of mensen in het donker gaan zitten, maar zuid-Israël dan wel bestookt wordt met raketten.quote:Israeli court backs Gaza blockade
The Israeli supreme court today upheld the government's blockade of fuel and electricity supplies to the Gaza Strip.
Israeli human rights groups had challenged the sanctions, which the government claims are aimed at halting rocket attacks by Gaza militants.
Palestinian officials say the cuts in fuel supplies harm Gaza's already impoverished residents by causing blackouts that cripple crucial utilities.
The court ruled that the fuel and electricity provided to the Gaza Strip was "sufficient to answer the vital humanitarian needs of the strip for the time being".
In September last year, Israel declared Gaza - home to 1.5 million Palestinians - an "enemy entity" in response to continued rocket attacks by militants.
The court said Gaza was ruled by "a murderous terror group", but found Israel still had an obligation under international law to avoid "deliberately" harming Palestinian civilians.
Israel supplies all of Gaza's fuel and more than two-thirds of its electricity, and has reduced but not halted supplies.
Israel tightened its blockade earlier this month, temporarily cutting off fuel to Gaza's main power plant after an increase in rocket attacks on southern Israeli towns.
quote:Eenzijdige praatjes
Een selectie daaruit:
Zo luidt een van hun beschuldigingen aan het adres van de NOS dat de aangerichte verwoestingen in Gaza wekenlang in al hun gruwelijkheid in beeld werden gebracht maar dat voor de vraag waarom Israël tot deze acties was overgegaan, nauwelijks aandacht was. Volgens de NOS-verslaggever hield de oorlog vooral verband met de naderende verkiezingen in Israël en naderhand waren er ook nog wel een paar korte reportages over de situatie in het zuiden van het land, maar daar bleef het bij. Geen uitgebreide cijfers over de regen aan Palestijnse raketten waaronder deze regio al jarenlang gebukt gaat; geen berichtgeving over de inslag van Qassamraketten in -gelukkig op dat moment lege- schoolgebouwen en nauwelijks aandacht voor de bevolking die soms wekenlang in schuilkelders moest doorbrengen. Ter vergelijking: de Duitse ZDF gaf hierover wel veel informatie en had het over psychoterreur.
Rest van het wetsvoorstelquote:"UNRWA has employed staffers affiliated with terrorism, including Said Sayyam, the Hamas Minister of Interior and Civil Affairs, who was a teacher in UNRWA schools in Gaza from 1980 to 2003; Awad al-Qiq, the headmaster of an UNRWA school in the Gaza Strip who also led Islamic Jihad's engineering unit that built bombs and Qassam rockets; Nahed Rashid Ahmed Atallah, a prior senior UNRWA employee from 1990 to 1993 who was responsible for the dissemination of assistance to refugees while he was also an operative of the Popular Front for the Liberation of Palestine; and Nidal Abd al-Fattah Abdallah Nazzal, a Hamas activist employed as an ambulance driver by UNRWA, who confessed in 2002 to transporting weapons and explosives to terrorists in an UNRWA ambulance;"
En wie gaat dat doen? Dezelfde internationale gemeenschap die zei dat ze moesten stoppen met de oorlog? Daar luisterde ze toen ook al zo goed naar jaquote:Op maandag 2 maart 2009 08:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het niet aan de strijkstok van die mongolen van Hamas hangen.
De terroristische Neuzenstaat Israel moet trouwens verplicht worden om mee te betalen aan de wederopbouw.
Ja want macaroni en erwten zijn geen humanitaire hulp...quote:Op maandag 2 maart 2009 09:27 schreef damian5700 het volgende:
Natuurlijk is er nog steeds een gedeeltelijke blokkade van de Gazastrook. Israël heeft haar militaire operatie beëindigd met slechts een eenzijdig staakt het vuren en zolang er nog geen langdurig bestand is, waarbij de ontvoerde Gilad Shalit zal worden vrijgelaten, zal de blokkade voor andere zaken anders dan humanitaire hulp in stand gehouden blijven.
Ja, Israël zal diezelfde praktijken misschien wel uitvoeren, maar denk niet bij kinderen.quote:Amnesty: Hamas voert dodelijke campagne in Gaza
GAZA-STAD - Tijdens en na de Israëlische aanval op de Gazastrook hebben Hamasstrijders en andere milities ook een dodelijke campagne gevoerd tegen inwoners van de kuststrook. Dat stelt mensenrechtenorganisatie Amnesty International dinsdag op basis van eigen onderzoek in het verarmde en kapotgeschoten gebied.
De Palestijnse beweging schoot twintig mensen dood en ontvoerde, martelde en bedreigde tientallen critici en 'collaborateurs met Israël'. De meeste slachtoffers werden uit hun huizen gehaald en later gedumpt, dood of levend, in afgelegen gebieden, mortuaria of ziekenhuizen. Enkelen werden zelfs in het ziekenhuis doodgeschoten waar ze behandeld werden voor verwondingen.
Een onderzoeksteam van Amnesty sprak met verscheidene getuigen van het geweld. Volgens de organisatie zijn veel mensen te bang om te praten uit angst voor represailles. Amnesty roept de feitelijke Hamasregering op onmiddellijk te stoppen met de moorden en een onafhankelijke onderzoekscommissie in te stellen.
In ieder geval niet aan Fatah geven, die staan erom bekend dat ze in en in corrupt is. Ik ben bang dat dat wel gebeurt omdat Fatah haar macht over het financieel beheer niet wilt af staan aan Hamas, die daar wel recht op heeft omdat zij de verkiezingen heeft gewonnen.quote:Op maandag 2 maart 2009 08:05 schreef qonmann het volgende:
print rss Internationaal - door Redactie op 02-03-2009 @ 06:09
Internationaal De zes Golfstaten hebben laten weten, dat ze 1,3 miljard euro doneren aan de Palestijnen voor de wederopbouw van de Gazastrook. Dat meldde het Saudische persbureau SPA.
De ministers van Buitenlandse Zaken van Koeweit, Qatar, Oman, Bahrein, de Verenigde Arabische Emiraten en Saudi-Arabië bieden het bedrag maandag aan tijdens de donorconferentie voor de Palestijnen in de Egyptische badplaats Sharm eil-Sheikh. Eerder lieten de Verenigde Staten, Europese Unie en Groot-Brittannië al weten miljoenen te schenken.
Het geld stroomt binnen ..nu nog iets nuttigs mee doen
Nu flame je alleen maar, jij moet beter weten.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:40 schreef damian5700 het volgende:
Handel tussen beide entiteiten opschorten is niet collectief straffen. Collectief straffen is heel zuid-Israël als doelwit laten fungeren om raketten en mortieren op af te vuren zonder uitzondering te maken tussen kleuterscholen, ziekenhuizen of kazernes.
Ben je bedonderd mens! Klik voor de lol even de link in mijn onderschrif aan en durf dan nog eens met dezelfde bewering te komenquote:[b]Op maandag 2 maart 2009 10:35 schreef Waterwereld het volgende:[/b
Ja, Israël zal diezelfde praktijken misschien wel uitvoeren, maar denk niet bij kinderen.
Dat jij anti Israel bent en pro-Hamas was al duidelijk.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:19 schreef Verluste het volgende:
[..]
Nu flame je alleen maar, jij moet beter weten.
Even voor de goede orde .. Hamas staat sinds 1995 in de lijst van terroristische organisaties, dus nu wordt het UNRWA zelfs verweten dat zij voor die tijd met Hamas-leden hebben gewerkt of niet meteen hebben ontslagen in 1995 ? En dat zegt een Israël waarvan meer dan een premier terug kijkt op een terroristisch verleden ?quote:UNRWA has employed staffers affiliated with terrorism, including Said Sayyam, the Hamas Minister of Interior and Civil Affairs, who was a teacher in UNRWA schools in Gaza from 1980 to 2003; Awad al-Qiq, the headmaster of an UNRWA school in the Gaza Strip who also led Islamic Jihad's engineering unit that built bombs and Qassam rockets; Nahed Rashid Ahmed Atallah, a prior senior UNRWA employee from 1990 to 1993 who was responsible for the dissemination of assistance to refugees while he was also an operative of the Popular Front for the Liberation of Palestine; and Nidal Abd al-Fattah Abdallah Nazzal, a Hamas activist employed as an ambulance driver by UNRWA, who confessed in 2002 to transporting weapons and explosives to terrorists in an UNRWA ambulance;
En toen alle Joden uit Gaza werden gedeporteerd, mocht je toen ook van Ethnische zuivering spreken?quote:Op maandag 2 maart 2009 10:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja want macaroni en erwten zijn geen humanitaire hulp...
Zo'n blokkade heet collectieve straf. Dat zijn misdaden tegen de menselijkheid. De gevangen genomen soldaat Shalit moet het rechtvaardigen? Israel houdt duizenden Palestijnen, waaronder een hoop kinderen, zonder enige aanklacht gevangen in hun martelkelders.
En damian, het onderlinge geweld tussen hamas en fatah "etnische zuiveringen" noemen is echt to much. Als Lieberman zijn zin krijgt en de resterende Palestijnen uit Israel geporteerd worden mag je over etnische zuiverigen spreken.
Alsof het verkeerd zou zijn om je ergens te vestigen als allochtoon. De wereld is van iedereen!quote:Op maandag 2 maart 2009 14:00 schreef PanCakes het volgende:
Probleem is en blijft Israel
http://www.nu.nl/algemeen(...)r-verdubbelen.htmlsm
hmz, moeilijk, gezien het feit dat de deporterende dezelfde etniciteit heeft als de gedeporteerdequote:Op maandag 2 maart 2009 14:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
En toen alle Joden uit Gaza werden gedeporteerd, mocht je toen ook van Ethnische zuivering spreken?
Dus je hebt er geen bezwaar tegen als de moslims hier de tent over komen nemen begrijp ikquote:Op maandag 2 maart 2009 14:04 schreef buachaille het volgende:
[..]
Alsof het verkeerd zou zijn om je ergens te vestigen als allochtoon. De wereld is van iedereen!
dat maakt niet uit natuurlijkquote:Op maandag 2 maart 2009 14:23 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, moeilijk, gezien het feit dat de deporterende dezelfde etniciteit heeft als de gedeporteerde
Als die immigranten hier het land tot bloei willen brengen en zichzelf willen ontplooien tot succesvolle levensgenieters dan heb ik daar geen problemen mee!quote:Op maandag 2 maart 2009 14:24 schreef moussie het volgende:
Dus je hebt er geen bezwaar tegen als de moslims hier de tent over komen nemen begrijp ik
Ze mogen je huis inpikken en jou verbannen naar de achterhoek, waar je vanachter een muurtje toe mag kijken hoe ze jouw grondstoffen opmaken ?quote:Op maandag 2 maart 2009 14:39 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als die immigranten hier het land tot bloei willen brengen en zichzelf willen ontplooien tot succesvolle levensgenieters dan heb ik daar geen problemen mee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |