Wat mij dwarszit is dat alles wat Israël fout doet, en dat is heel wat, bagatellisseerd wordt door te wijzen op het feit dat Hamas een terroristische organisatie is .. alsof dat een excuus is ..quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:04 schreef PhysicsRules het volgende:
Dan zou je mijn posts toch beter moeten lezen. Ik heb nooit de rechten van Palestijnen ontkent of beweerd dat ze niet moeten protesteren. Wat mij dwars zit is monotone gehamer op de fouten van Israel. Het bagatelliseren van de aanslagen door Hamas. Het ontkennen van de Israëlische rechten. Hoe kan ik een normaal gesprek over Israël voeren als de basisaanname van mijn gesprekspartner is dat Israël geen bestaansrecht heeft? Als alles wordt herleid op: ja, maar Israël zou eigenlijk niet moeten bestaan.
ooit eens 'The Wave' gezien .. origineel of de remake 'Die Welle' ?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 02:42 schreef Kees22 het volgende:
Naar aanleiding van de uitslag van de verkiezingen was ik pessimistisch. Een heel volk laat zich op stang jagen, gewoon door domme propaganda.
De vraag hoe de shoah kon gebeuren is hiermee beantwoord.
http://www.imdb.com/title/tt0083316/quote:Great if you want to see how easy it is to influence young people, those without friends and to see how easy it was for German's to grow under the influence of Nazi Germany.
This kind of thing can happen at any time, and the movie shows just how easy it is.
Nee, niet gezien. En de link werkt ook niet goed, geloof ik.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 03:14 schreef moussie het volgende:
[..]
ooit eens 'The Wave' gezien .. origineel of de remake 'Die Welle' ?
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0083316/
Ik lees je post nu pas.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 02:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat mij dwarszit is dat alles wat Israël fout doet, en dat is heel wat, bagatellisseerd wordt door te wijzen op het feit dat Hamas een terroristische organisatie is .. alsof dat een excuus is ..
En ja, ik ben idd anti-zionist, mi had de staat Israël er nooit op deze manier mogen komen, zowel om politieke redenen alsook om religieuze (niet dat ik religieus ben, maar velen in die regio daar dus wel) .. het gebied had beter onder UN-toezicht kunnen komen te staan na het aflopen van het Britse mandaat ..
ik heb btw helemaal niets tegen de aanwezigheid van Joden in die streek daar, in tegendeel, het had alleen moeten groeien ipv met geweld worden opgelegd
Maar je wijst in deze wel even mooi de kern aan van het hele probleem .. het wil maar niet doordringen dat er welbeschouwd 'geen recht' is anders dan het in een oeroud boek staat, dat stukje grond is gewoon veroverd op haar oorspronkelijke bewoners ..
Kijk, ik snap heus wel dat je het zat bent na al die eeuwen achtervolging, dat je ook eindelijk eens in vrede wil leven, en ik snap ook wel waarom er voor dat stukje grond is gekozen ipv de andere opties .. maar een 'recht' op juist dat stukje grond is er niet.
De plaatselijke bewoner daar heeft geen boodschap aan het feit dat mijn bloed mij dat verteld, en die heeft ook geen boodschap aan het feit dat de Joden in Europa massaal werden vermoord, waarom wordt dat probleem in zijn schoot gedropt, waarom moet hij zijn huis verlaten omdat de Joden het zat zijn na tig eeuwen achtervolging in Europa ? En dan bepalen diezelfde lui waar de Joden vandaan vluchten ook nog eens eventjes samen hoe de regio verdeeld wordt ..
Dus ja, ik kan beide uitgangspunten heel goed begrijpen, de basis-emotie zeg maar ..
Ik hoop dat jou het verschil niet ontgaat tussen 'niet mogen bestaan', en 'niet op deze manier mogen bestaan', btw, mi een essentieel verschil .. je zal me dan ook nooit zien schrijven dat die staat weg moet of zo ..
Maar ik heb dus wel bikkelharde kritiek over het nederzettingenbeleid, zoals ik al vaker zei in deze reeks is dat beleid mi contraproductief .. als je echt vrede wil ..
en ik blijf me verbazen hoe mensen zo blind kunnen zijn dat ze niet zien dat het nou juist dat soort provocaties zijn die dit conflict aan de gang houden, die laten zich echt in de maling nemen door de beelden van 1 ontruiming ..
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, niet gezien. En de link werkt ook niet goed, geloof ik.
Wel eens een documentaire gezien van een zwarte vrouw uit de VSvA, die een groep volwassenen binnen de kortste keren tot racisten omtoverde: de mensen met bruine ogen waren inferieur en die met blauwe superieur. En na een uurtje of zo geloofden beide groepen dat (of althans: ze handelden daarnaar).
Ik ken het probleem, zie mijn onderschrift. Maar toch: het verbaast en verontrust en verdriet me steeds weer.
Deel 1 gekeken.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
De partijen hebben dan ook beiden een eenzijdig bestand uitgeroepen. Dus dan is er logisch gezien helemaal geen bestand.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:54 schreef qonmann het volgende:
Weer projectielen afgevuurd op Israël
Uitgegeven: 28 februari 2009 11:36
Laatst gewijzigd: 28 februari 2009 11:36
JERUZALEM - Palestijnse schutters hebben zaterdag vanuit de Gazastrook vijf projectielen afgevuurd op Israël.
Twee raketten kwamen neer vlakbij of in de stad Ashkelon, ongeveer twaalf kilometer van de Gazastrook verwijderd. De Israëlische strijdkrachten meldden dat een raket vlakbij een school in Ashkelon neerkwam, maar dat er geen les werd gegeven wegens het weekeinde.
Bestand
De Palestijnse beweging die de Gazastrook beheerst, Hamas, en de Israëlische regering hebben 18 januari beloofd een tijdelijk bestand in acht te nemen. Egypte probeert als bemiddelaar de partijen tot een duurzaam bestand te bewegen.
Palestijnen hebben desondanks meer dan honderd projectielen afgeschoten sinds 18 januari en de Israëliërs hebben verscheidene keren de Gazastrook opnieuw gebombardeerd.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:01 schreef Verluste het volgende:
[..]
De partijen hebben dan ook beiden een eenzijdig bestand uitgeroepen. Dus dan is er logisch gezien helemaal geen bestand.
quote:De Palestijnse beweging die de Gazastrook beheerst, Hamas, en de Israëlische regering hebben 18 januari beloofd een tijdelijk bestand in acht te nemen.
quote:De Palestijnse beweging die de Gazastrook beheerst, Hamas, en de Israëlische regering hebben 18 januari beloofd een tijdelijk bestand in acht te nemen.
Het is je ontgaan dat er meer terroristische organisaties vertoeven, naast Hamas ?quote:
Een bestand beloven wil nog niet zeggen dat er een overeenkomst is geweest tussen beide partijen. Je kan zo erg makkelijk zwartepieten en goodwill zoniet badwill kweken als 1 van de partijen toch iets doet, immers ''er was een bestand'', zelfs als de andere partij daar nooit mee akkoord is gegaan.quote:
Dat heeft Hamas geenszins gehinderd etnische zuiveringen op vermeende collaborateurs uit te voeren, gedurende het gewapende conflict.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat er meer terroristische organisaties vertoeven, naast Hamas ?
Op zich is het best idioot om eerst de politie van Hamas plat te schieten en hun daarna te verwijten dat zij geen greep hebben op bvb de PIJ
Israël erkennen zou ten minste een erkenning van verlies van vaderland betekenen. Logisch dat Hamas Israël niet erkent en de PLO destijds zo'n moeite had om Israël te erkennen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:42 schreef qonmann het volgende:
Hamas wijst oproep Clinton af
Internationaal De Islamitische Verzetsbeweging Hamas heeft zaterdag een nieuwe oproep afgewezen het bestaansrecht van Israël te erkennen. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Hillary Clinton, drong erop aan dat de beweging Israël erkent om internationaal als vertegenwoordiger van Palestijnen te worden erkend.
"Dat is een onaanvaardbare inmenging met de binnenlandse Palestijnse aangelegenheden", aldus Hamas-woordvoerder Ismail Radwan. Hamas erkent Israël niet, bekrachtigde hij.
Clinton beklemtoonde vrijdag in een vraaggesprek met de omroep Voice of America dat Washington nog steeds naar en oplossing van twee staten zoekt, een Palestijnse naast een Israëlische.
Hamas wijst oproep Clinton af
In de regel is een bestand tussen Israël en Palestijnse facties niet meer dan lege huls dat relatieve rust met zich mee brengt.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:54 schreef qonmann het volgende:
Weer projectielen afgevuurd op Israël
Uitgegeven: 28 februari 2009 11:36
Laatst gewijzigd: 28 februari 2009 11:36
JERUZALEM - Palestijnse schutters hebben zaterdag vanuit de Gazastrook vijf projectielen afgevuurd op Israël.
Twee raketten kwamen neer vlakbij of in de stad Ashkelon, ongeveer twaalf kilometer van de Gazastrook verwijderd. De Israëlische strijdkrachten meldden dat een raket vlakbij een school in Ashkelon neerkwam, maar dat er geen les werd gegeven wegens het weekeinde.
Bestand
De Palestijnse beweging die de Gazastrook beheerst, Hamas, en de Israëlische regering hebben 18 januari beloofd een tijdelijk bestand in acht te nemen. Egypte probeert als bemiddelaar de partijen tot een duurzaam bestand te bewegen.
Palestijnen hebben desondanks meer dan honderd projectielen afgeschoten sinds 18 januari en de Israëliërs hebben verscheidene keren de Gazastrook opnieuw gebombardeerd.
Daarom gaan er dan nu waarschijnlijk ook minder raketten de grens over dan tijdens het vorige bestandquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat heeft Hamas geenszins gehinderd etnische zuiveringen op vermeende collaborateurs uit te voeren, gedurende het gewapende conflict.
Ter herinnering:
Hamas waged a deadly campaign as war devastated Gaza
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Daarom gaan er dan nu waarschijnlijk ook minder raketten de grens over dan tijdens het vorige bestand
en tja, mijn maag draait zich om als ik dat soort dingen lees, maar als ik dan aan de andere kant lees dat Fatah-spionnen targets markeren voor de bommenwerpers .. dat is toch ook afschuwelijk ?
Of is Fatah tegenwoordig het liefste kindje uit de klas omdat zij in het totaal gezien iets gematigder zijn dan Hamas ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |