quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:18 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
dat zijn er nog best veel!!
Maar ook al gaat dit tot puber ik zie er weinig puberverhaaltjes tussen
Hihi Ik heb geen vragen ik heb serieus waar het perfecte kind.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:27 schreef livelink het volgende:
Gewoon vragen, Huppelmuts. Er zijn hier wel ervaringsdeskundigen met oudere kinderen.
dan mis je ook niks over de puberkwaaltjes van de pubersquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:29 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Hihi Ik heb geen vragen ik heb serieus waar het perfecte kind.
Nah ins and outs zou ik ook niet doen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:49 schreef moussy het volgende:
[..]
dan mis je ook niks over de puberkwaaltjes van de pubers
Ik heb ook een as. puber, maar ga niet alle ins and outs over haar posten, misschien dat zij niet op fok komt, dan kunnen het nog wel klasgenootjes zijn, of moeders van klasgenootjes.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:33 schreef Huppelmuts het volgende:
hier gebeurd het regelmatig dat 1 moeder de lul is en dus een stuk of 6 kinderen binnen heeft zitten.
er is hier in de straat 1 kind die gaat gerust alle buren langs om te kijken waar ze het lekkerst eten die dag
hee wereldreizigerquote:Op maandag 16 februari 2009 19:14 schreef renzell het volgende:
Bix; gefeliciteerd nog met je mooie rooie!!!![]()
Ik mis alles hier op reis, maar jee zeg, Anna al weer 4 en Juul over minder dan 2 maandjes ook.![]()
Koekoek!![]()
Nee, het gesprek heeft niet plaatsgevondenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:24 schreef livelink het volgende:
Toch eigenlijk niet eerlijk dat het gesprek dan toch heeft plaatsgevonden, maar ja, ik snap het wel.
Er is een carnavalsfototopicquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:10 schreef Rewimo het volgende:
Ik een boef met bal-aan-een-ketting en handboeienOja, foto's gemaakt, zometeen even plaatsen.
waar kan ik die dan vinden ?? Ben wel heel schieuwnierig natuurlijkquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Meneer de boef staat in het carnavalstopic
We hebben ook de filmpjes van Het Goede Doelqltel zet ze vandaag online
afgelopen zaterdag is ze 5 gewordenquote:Op maandag 23 februari 2009 21:05 schreef Stout het volgende:
Spanned ET ! HOe oud is ze ook al weer ?
Dat is bij ons de reden waarom Fleur nog steeds met luier slaapt. Net als Saskia slaapt ze heel vast en gaat het dus ook regelmatig fout. Soms wordt ze droog wakker en dat roept ze ook trots dat d'r luiers nog droog is dat ie die avond dus weer aan kan. We hebben het geprobeerd, ook met tussendoor laten plassen, maar ze is niet eens wakker te krijgen en als je ze dan zover hebt, dan is ze meestal nog boos ook. Dus voorlopig nog met luier en als ze als ze 6 is nog niet droog is, dan gaan we ook voor de plaswekker.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:29 schreef Rewimo het volgende:Mja, je hoeft dan in elk geval geen bedden te verschonen midden in de nacht
Vanaf welke leeftijd kunnen ze dan meestal meer rekening houden met een ander? Daan heeft dat naar mijn idee altijd wel gedaan, zeker toen hij naar school ging. Maar Judith is veel minder omgevingsbewust. Ik dacht dat dat nu wel beter moest worden..quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:44 schreef Rewimo het volgende:
Ach, die kinderen ook... alles draait nog om hunzelf, aan anderen denken kunnen ze nog niet. Best zielig hoor. Bij Christan is dat inmiddels veranderd, hij kan nu echt rekening houden met anderen.
Dat het per kind verschilt, dat had ik ook al gemerktquote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:01 schreef bixister het volgende:
Grijs, ik denk dat 't inderdaad ook nogal verschilt per kind. Volgens Piaget zouden ze ongeveer tussen 6 en 8 'Theory of Mind' ontwikkelen, dwz zich in het perspectief van de ander kunnen verplaatsen. Uit later onderzoek is gebleken dat veel kinderen dat ook al wel veel eerder kunnen.
moeilijk hoor, als hij daar last van heeft.quote:Op maandag 2 maart 2009 06:35 schreef lady-wrb het volgende:
o maar ik heb hem niet laten modderen hoor!
ik samen met hem zitten bedenken waar hij allemaal over kon schrijven en ik heb hem uitgelegd hoe een brief in elkaar zit.
ik ga hier verder: Wel of niet inenten tegen HPV-virus??????quote:Op maandag 2 maart 2009 11:18 schreef kleinetrom het volgende:
ja, stel nu dat het waar is van die onvruchtbaarheid, dan is het dus mijn schuld!
en als er iemand al vanaf haar 2e jaar gek is met kinderen...
maar ja, die onvruchtbaarheid kunnen ze nog niet weten denk ik dan, dat is te ver weg, dat is niet eens getest!
dat is hier idd ook zoquote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:39 schreef Rewimo het volgende:
Bix, zitten ze altijd op dezelfde plek in de kring? Toen Christan in groep 1 en 2 zat werden de stoeltjes elke dag anders gezet. Heel af en toe mochten ze zelf hun plekje kiezen. Daardoor zitten de kinderen allemaal geregeld naast andere kinderen en natuurlijk naast juf. Vond ik een prima systeem.
hier ook elke dag een andere plek. Als dit bij ons gebeurt (en natuurlijk is dat in elke klas wel eens het geval), komt het via Puk in de kring ter sprake en kunnen de kinderen er op in spelen. Puk is dan meestal de boosdoener en de juf het geplaagde/verdrietige kind. Uit de kring komen dan de oplossingen en de reacties. Fleur heeft er al eens gebruik van mogen maken toen ze ondergesneeuwd werd door twee boefjes.... en het helpt. En dat vind ik erg positief.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:54 schreef E.T. het volgende:
[..]
dat is hier idd ook zoelke dag zitten ze ergens anders in de kring
Nu ook niet meer hoor. Alleen op maandag hebben ze nog kring. Ik had het ook over groep 1 en 2 destijdsquote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:58 schreef lady-wrb het volgende:
hier hebben ze helemaal geen kring.
ieder blijft gewoon op zijn/haar plek in de klas zitten.
Get wat vervelend. Ook dat het Anna zo raakt. Maar dat komt waarschijnlijk meer omdat zij wel vriendschap voelt (of voelde inmiddels?) voor Luna. (nu niet persé dit vestincident, maar in het algemeen dus meer.)quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef bixister het volgende:
wat fijn tex!
hier wordt de kringvolgorde trouwens ook eens in de zoveel tijd veranderd hoor, maar niet dagelijks dus. nou ja, we zullen zien hoe 't verloopt. zonet had ik Anna tussen de middag even een vestje aangetrokken omdat ik het shirtje dat ze droeg toch wat dun vond. komen we weer in de klas, kreeg Anna er meteen een opmerking over van Luna. neutraal hoor (oh, heb je wat anders aan?), maar 't is wel echt zo'n wijsneusje.
Weet je wat het vervelende is, op een bepaald moment kunnen zelfs zulke neutrale opmerkingen je zo ontzettend onzeker maken (als kind helemaal). Dan is het niet negatief bedoeld, maar je gaat je dan toch afvragen waarom die persoon er nou iets van zegt. En voor je het weet is het in je hoofd toch negatief...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef bixister het volgende:
wat fijn tex!
hier wordt de kringvolgorde trouwens ook eens in de zoveel tijd veranderd hoor, maar niet dagelijks dus. nou ja, we zullen zien hoe 't verloopt. zonet had ik Anna tussen de middag even een vestje aangetrokken omdat ik het shirtje dat ze droeg toch wat dun vond. komen we weer in de klas, kreeg Anna er meteen een opmerking over van Luna. neutraal hoor (oh, heb je wat anders aan?), maar 't is wel echt zo'n wijsneusje.
“Het andere gymnasium” Tweetalig Vwo en het IB Englishquote:Op woensdag 4 maart 2009 07:38 schreef Stout het volgende:
Fijn dat de uitslag zo goed was !! Wat is het verschil behalve dat ze meer engels krijgen/spreken tussen die twee scholen ?
Moeilijk is dat ja.... en allebei stug vol blijven houden dat ze NIET begonnen zijn!quote:Op woensdag 4 maart 2009 07:47 schreef lady-wrb het volgende:
livelink
moeilijk al die pesterijtjes. hier kunnen ze er ook wat van.
van het weekend kwam er een vriendje spelen en op een gegeven moment zat luca boos bij ons op de bank en het vriendje boos in luca's kamer.
allebei hadden/waren ze geslagen en allebei waren ze niet begonnen.
los dat maar eens op. ik wel aan beide partijen gevraagd wat er nou aan de hand was, maar echt wijzer werd ik er niet van. gelukkig was het etenstijd dus ik heb hem maar gezegd dat hij naar huis moest.(als het wel goed was blijven gaan, had vriendje wat mij betreft gewoon aan kunnen schuiven en desnoods blijven slapen, want ze wilden de volgende dag verder spelen met hun gebouwde hut)
maar vandaag ben ik blij
DE brief is binnen! luca mag 14 maart proefzwemmen voor A
Ik heb de uitspraak van mijn vader overgenomen. Hij zei altijd: "Het gaat er niet om wie er begon, maar wie ermee stopt..."quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:17 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Moeilijk is dat ja.... en allebei stug vol blijven houden dat ze NIET begonnen zijn!
je hebt gelijk, dat is misschien niet zo handig. maar het stomme is dat ik d'r naam al genoemd had toen ze juist enorm positief in beeld was gekomen, dat ik 't wat suf vond om ineens alleen nog L te schrijven. maar misschien toch beter als ik dat alsnog even afkort met terugwerkende kracht. op zich vind ik niet dat ik dingen heb geschreven die niemand mag weten, maar het kan natuurlijk wel heel vervelend uitpakken zoiets.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:04 schreef Luchtbel het volgende:
Oh Bix, wat sneu voor Anna. Gaat het verder wel goed met haar op school? En ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien maar ik doe het toch, zou je dat meisje wel met naam noemen hier?
quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:53 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik heb de uitspraak van mijn vader overgenomen. Hij zei altijd: "Het gaat er niet om wie er begon, maar wie ermee stopt..."
Oe, goed dat ik dit nog even leesquote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:48 schreef bixister het volgende:
haha sven, volgens mij heb je wel kans om in 't Guinness Book of Records te komen, wat heeft die tand lang losgezeten!weet je zeker dat je 'm aan de tandenfee wil 'verkopen'?
![]()
Vriend/kennis van me heeft zn dochter een klas over laten gaan.... Meen van groep 3 naar groep 5, maar dat weet ik niet zeker.... Kind hobbelde goed met de "oudere" klas mee... En dat is zo blijvne gaan geloof ik....quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:13 schreef poemojn het volgende:
Daar zit heel duidelijk een gat!Leuk!
Grappig, hier op school ook ineens allerlei kinderen die een tand eruit hebben.
Ik vroeg me ook al af of je het niet teveel bij jezelf zoekt Livelink. Heel vervelend dat het zo slecht loopt bij jullie.
Fijn dat de tienminutengesprekken zo goed gingen Bix, en dat je vertrouwen hebt in de juf!
Een 'enge' vraag: er zijn hier ouders die hun kind een klas hebben laten overslaan. Hoe kijken jullie daar op terug? Heb je het gevoel dat je kind iets heeft gemist doordat hij een deel van zijn ontwikkeling heeft moeten versnellen (door zich sociaal bijv te moeten aanpassen bij oudere kinderen en zich op dat gebied daarom sneller ontwikkelt dan het waarschijnlijk zonder versnelling zou hebben gedaan)?
Daan heeft geen klas overgeslagen, maar is versneld. Hij zat in een groep 1/2 combinatie en deed voor een groot deel mee met groep 2 (en kreeg daarnaast extra uitdaging) toen hij nog (qua leeftijd) in groep 1 hoorde. Daarna is hij naar groep 3 gegaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:13 schreef poemojn het volgende:
Een 'enge' vraag: er zijn hier ouders die hun kind een klas hebben laten overslaan. Hoe kijken jullie daar op terug? Heb je het gevoel dat je kind iets heeft gemist doordat hij een deel van zijn ontwikkeling heeft moeten versnellen (door zich sociaal bijv te moeten aanpassen bij oudere kinderen en zich op dat gebied daarom sneller ontwikkelt dan het waarschijnlijk zonder versnelling zou hebben gedaan)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterre is twee jaar geleden van groep 3 naar groep 5 gegaan en dat is heel goed gegaan. Ze was niet gelukkig tussen haar vorige klasgenootjes, was duidelijk ook op sociaal emotioneel niveau een stuk verder dan haar leeftijdsgenootjes. Inmiddels zit ze dus in groep 6, is helemaal op haar plek daar. Wel zit ze weer in de plusklas sinds het begin van dit jaar, om haar extra werk aan te bieden. Ook mag ze de gewone leerstof compacten, omdat ze inmiddels weer tot de besten van haar klas hoort. Voor Sterre was het dus een goede keuze om haar een groep te laten overslaan, ze heeft zich niet anders of versneld ontwikkeld naar mijn idee, omdat ze al zo veel verder in haar hele ontwikkeling was.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:13 schreef poemojn het volgende:
Deze grens is tegelijk met de komst van de basisschool gekomen. In 1984. Dus al heel lang niet meer in gebruik zou je denken.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:15 schreef Rewimo het volgende:
De oktobergrens bestaat officieel niet meer. Die is afgeschaft. Is ook onzin natuurlijk want je kunt kinderen niet beoordelen op alleen maar hun geboortedatum.
Dat wist ik ook niet!quote:Op zondag 8 maart 2009 23:30 schreef vamperotica het volgende:
Ik wist helemaal niet dat het langer kleuteren gezien kon worden als blijven zitten![]()
Zal het eens aankaarten tijdens de besprekingen eind maart!
Maar ze moeten nog zo lang op de basisschool, er kan nog van alles gebeuren.quote:Op maandag 9 maart 2009 07:33 schreef livelink het volgende:
Overigens denk ik dat je ook niet te heftig moet schrikken van het woord zittenblijven. Als het beter is voor je kind, dan moet je je niet laten weerhouden door een term.
dat is het echt, het idee, ik vind het zooo sneu! Maar ik probeer me even vast te houden aan Wilyan zijn ervaring, ook al lukt dat niet echtquote:Op maandag 9 maart 2009 07:41 schreef Sugar het volgende:
Oh, sterkte voor hem en voor jou, Mous! Wat een naar idee, maar het komt vast goed!
Ja, en zo moet het ook zijn vind ik. Dus niet de oktobergrens omdat je niet beter weet, of omdat dit beter uitkomt. Maar kijken naar wat de kinderen kunnen en dáárop je oordeel baseren. Maar er staat dus vaak niet in het dossier dat het zittenblijven is. Alleen middelbare scholen zien dat soms anders.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:13 schreef livelink het volgende:
Onze school houdt zich wel aan de norm, maar kijjkt wel per kind of het kan. Zo gaan de meeste kinderen van oktober, november en december wel gewoon naar groep 3 volgens de huidige norm, maar een kind als Job dan weer niet. Zo zou het wat mij betreft ook moeten zijn, het lijkt mij niet meer dan normaal dat je die groep kinderen gewoon van kind tot kind bekijkt.
wordt bij cas alleen een klein randje weggehaald, of geheel ?quote:Op maandag 9 maart 2009 08:45 schreef moussy het volgende:
[..]
dat is het echt, het idee, ik vind het zooo sneu! Maar ik probeer me even vast te houden aan Wilyan zijn ervaring, ook al lukt dat niet echt
geheel, als het in mindere maten is willen ze er nog wel eens een V-tje uit knippen, of het randje weghalen of de voorhuid geheel verwijderen, en Cas kreeg de hoofdprijs.quote:Op maandag 9 maart 2009 09:01 schreef knorretje het volgende:
[..]
wordt bij cas alleen een klein randje weggehaald, of geheel ?
(wij zitten nu al een tijdje op de creme bij jayden, maar vermoed dat we over een paar maanden er ook aan mogen geloven)
In elk geval stekte
Bij Jayden zeggen wij het inderdaad ook al langer dat het niet klopt, maar het cb en ha vond het allemaal wel meevallen, ondanks dat hij er meerdere keren een infectie kreeg en dus met de nodige oplapmiddelen weer kon plassen zou het allemaal goed komen zodra hij ouder werd. Na de laatste ontsteking begin dit jaar waren we het echt zat, toen de ontsteking weer onder controle was, uroloog laten kijken, maar die wil niets doen voor we de creme getest hebben gedurende 12 weken, (omdat jayden alleen maar ontstekingen heeft en sproeit, maar geen ballontje, dus niet 'erg' genoeg om direct iets te doen zonder eerst de creme geprobeerd te hebben) 16 april gaat ze opnieuw kijken of de creme werkt. (het is wel iets verbeterd, maar er was al gezegd dat zodra je stopt de huid weer nauwer wordt dus echt enthousiast zijn we niet)quote:Op maandag 9 maart 2009 09:07 schreef moussy het volgende:
[..]
geheel, als het in mindere maten is willen ze er nog wel eens een V-tje uit knippen, of het randje weghalen of de voorhuid geheel verwijderen, en Cas kreeg de hoofdprijs.
De creme heeft bij Cas helemaal niets uitgehaald helaas. Wat ik vooral rot vind is dat we het al roepen sinds Cas geboren is, ik had het liever gehad toen hij nog zo klein was.
Waar ik trouwens vooral tegenop zie is het onder narcose gaan, het gaf mij bij René steeds het gevoel alsof ik mn kind in liet slapende hele toestand er na redden we wel, maar die narcose..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cas heeft af en toe wel een ballonnetje, vooral als hij een goede volle blaas heeft. De chirurg hoorde mijn verhaal aan, had nog niet gekeken en vond dat het opgelost moest worden. Wij hebben geen uroloog gezienquote:Op maandag 9 maart 2009 09:16 schreef knorretje het volgende:
[..]
Bij Jayden zeggen wij het inderdaad ook al langer dat het niet klopt, maar het cb en ha vond het allemaal wel meevallen, ondanks dat hij er meerdere keren een infectie kreeg en dus met de nodige oplapmiddelen weer kon plassen zou het allemaal goed komen zodra hij ouder werd. Na de laatste ontsteking begin dit jaar waren we het echt zat, toen de ontsteking weer onder controle was, uroloog laten kijken, maar die wil niets doen voor we de creme getest hebben gedurende 12 weken, (omdat jayden alleen maar ontstekingen heeft en sproeit, maar geen ballontje, dus niet 'erg' genoeg om direct iets te doen zonder eerst de creme geprobeerd te hebben) 16 april gaat ze opnieuw kijken of de creme werkt. (het is wel iets verbeterd, maar er was al gezegd dat zodra je stopt de huid weer nauwer wordt dus echt enthousiast zijn we niet)
edit: ik had eigenlijk nog niet op die manier over de narcose nagedacht (nu wel) en schuif mijn zorgen en zo nog even vooruit. Maar kan me voorstellen dat je er tegen op ziet.
quote:Op maandag 9 maart 2009 09:56 schreef Stout het volgende:
Deze info ff in een spoiler ivm googleik las van de week ook al dat je spoilertags gebruikt ivm google. Maar google indexeerd de text-only versie van fok en daar staat de tekst gewoon (weliswaar in het wit, maar wordt gewoon mee geindexeerd)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de ene kant hoop ik dat het afdoende is zo met de creme, anderzijds heb ik zoiets hij kan me niet snel genoeg onder het mes gaan (tig keer op een dag de wc poetsen is niet mijn hobby (ook die van juf niet) en voor het jochie zelf is het gewoon heel naar en pijnlijk). Hoop in elk geval dat we de 16e wijzer worden en een stap verder komenquote:Op maandag 9 maart 2009 10:10 schreef moussy het volgende:
[..]
Cas heeft af en toe wel een ballonnetje, vooral als hij een goede volle blaas heeft. De chirurg hoorde mijn verhaal aan, had nog niet gekeken en vond dat het opgelost moest worden. Wij hebben geen uroloog gezienWel de huisarts, kinderarts, die trok er aan
en vond dat er genoeg rek in zat.
Hij heeft gelukkig nog nooit een echte ontsteking gehad, maar het is gewoon áltijd rood, pijnlijk en geïrriteerd, dat was voor de chirurg al voldoende. Toen hij het eenmaal zag zei hij ook dat de voorhuid er gewoon helemaal af moest.
Ik dacht ook dat hij onder een roesje ging, maar nee, volledige narcose incl plaatselijke verdoving, dubbel op dus. De narcotiseur zei letterlijk, een piemel moet leuk zijn en leuk blijven en er mag niet 1 kans zijn dat hij er ook maar iets van voelt en dus een nare ervaring heeftMoeten wel rekening houden van een nasleep vane en week of 8
Heb het net nog even voor je gecheckt bij Danny, maar het klopt wat ik zei. Google ziet alleen maar de tekst en leest geen tagjes uit.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:21 schreef Stout het volgende:
oke, ik had begrepen dat het dan niet via google te vinden was. Dan ga ik voortaan maar niet meer met namen werken maar met oudste en jongste.
Deze post zie ik nu pas!quote:Op maandag 9 maart 2009 08:45 schreef moussy het volgende:
[..]
dat is het echt, het idee, ik vind het zooo sneu! Maar ik probeer me even vast te houden aan Wilyan zijn ervaring, ook al lukt dat niet echt
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriendje van mij wordt vandaag 4 en viert zondag zijn verjaardag. Nu willen we hem met nog een stel een radio/cd-speler geven op verzoek van de ouders, maar we willen er graag ook nog een cd'tje bij doen.
Maar ik heb (nog) totaal geen verstand van jongetjes van 4.
Heeft er iemand tips of suggesties? Hij is verzot op dieren, krijgt een konijntje van zijn ouders, maar een cd met konijnengeluiden is ook zo wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |