abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 februari 2009 @ 09:29:26 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66398933
Mja, je hoeft dan in elk geval geen bedden te verschonen midden in de nacht
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:14:22 #77
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66412325
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:29 schreef Rewimo het volgende:
Mja, je hoeft dan in elk geval geen bedden te verschonen midden in de nacht
Dat is bij ons de reden waarom Fleur nog steeds met luier slaapt. Net als Saskia slaapt ze heel vast en gaat het dus ook regelmatig fout. Soms wordt ze droog wakker en dat roept ze ook trots dat d'r luiers nog droog is dat ie die avond dus weer aan kan. We hebben het geprobeerd, ook met tussendoor laten plassen, maar ze is niet eens wakker te krijgen en als je ze dan zover hebt, dan is ze meestal nog boos ook. Dus voorlopig nog met luier en als ze als ze 6 is nog niet droog is, dan gaan we ook voor de plaswekker.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:55:28 #78
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66419515
Luier is weer aan

Toen ze zou gaan slapen kwam er met een klein stemmetje "maar ik kan niet slapen " Met de gedachte dat er weer een of andere k-smoes zou komen (treuzeltactiek)... "ik kan niet slapen zonder luier"
Ze zat er de hele tijd al mee dat ze misschien wel weer in d'r bed zou plassen en had al minimaal drie keer gevraagd hoe dat dan moest en moest er helemaal van huilen.
Dan gaat gewoon de luier weer aan. we zien wel weer eens een keer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:03:10 #79
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_66419747
Melvin is 's nachts ook nog steeds niet zindelijk. Ook hij slaapt heel vast en wordt niet wakker van een nat bed.
Bij hem gaat het een beetje op en af. Soms gaat het een week of 2 goed, daarna is hij weer een paar nachten nat. Hij wil zelf de laatste tijd weer een luier om omdat hij bang is om zonder luier te slapen. En die krijgt hij dan ook gewoon.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_66439491
gistermorgen bij 't wegbrengen was Anna weer helemaal op Luna gericht, een meisje uit haar klas. dat is het meisje waar ze naast zit in de kring, en die ook pas kort geleden begonnen is op school. een schatje om te zien ook, en Anna had 't de hele vakantie over haar gehad, dat ze Luna miste en dingen wilde laten zien. ik vond 't heel aandoenlijk die prille vriendschap. dus toen ze naast Anna kwam zitten zei ik iets als "zo, jullie zijn al een beetje vriendinnen aan 't worden geloof ik?" Luna's antwoord luidde echter: "neehoor, ik vind Anna helemaal niet lief!" oei, dat was dus niet helemaal de goede vraag. ik vond 't zo sneu voor Anna, ik zag haar gezicht helemaal betrekken met zelfs bijna een trillend lipje. had zo met 'r te doen! 't hoort er natuurlijk gewoon allemaal bij, maar och arme, dat ze nu meteen moet kennismaken met die soms keiharde realiteit op school. ik vond 't zielig en had bijna de neiging om haar weer mee naar huis te nemen. natuurlijk weet ik ook wel dat Anna niet altijd alleen maar lief is maar ik dacht echt 'heee hoe durf je dat over mijn allerliefste meisje te zeggen!'. maar al wat ik zei was "oh, nou zij jou wel geloof ik!"
(even goed in m'n geheugen knopen dat ik zulke vragen niet meer moet stellen.... )

't zal vast allemaal wel bijtrekken en hoe dan ook goedkomen met onze Annaatje maar ik weet dat ze zich erg druk maakte van te voren over of ze wel vrienden/vriendinnen zou krijgen op school, en dan is zo'n opmerking natuurlijk wel rot.
ze hadden overigens een leuk uitje naar een 'milieu educatief centrum', eerst een flinke wandeling daarnaartoe, en aldaar hebben ze een tentoonstelling gezien over 'Momo de Mol'. Anna vertelde er tussen de middag honderduit over, erg leuk. ze heeft met geen woord meer over dat voorval met Luna gerept trouwens, misschien dat ik 't ook zwaarder opvatte dan zij hoor.
pi_66439825
Waarschijnlijk vatten kinderen dit inderdaad minder zwaar op (denk ik dan), maar ik kan me jouw gevoel wel voorstellen (hoe durft ze zeg )

Damon nodigt bijvoorbeeld ieder jaar een jongetje uit op zijn verjaardag die hem nooit terug uitnodigt. Als ik hem vraag waarom hij dat doet zegt hij steevast; nou, kan mij het schelen dat hij mij niet uitnodigt, ik hem wel want hij is nu eenmaal mijn vriend.

Nou ja, oke dan.
pi_66440423
ja, we zullen zien. bij Piet hebben dit soort dingen hem vorig jaar wel wat piekernachten bezorgd. maar uiteindelijk viel de schade inderdaad wel mee. maar toch....

en Damon, ik vind dat wel stoer!
pi_66483332
Merijn komt net thuis:
'Mam in het kader van aardrijkskunde moesten we naar Bassie en Adriaan kijken '

Ik vraag me af hoever die juf van de belevingswereld van 9 jarigen staat... Mijn kind vind b&a allang niets meer. Hij was dan ook behoorlijk verontwaardigd, terrecht vind ik
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 februari 2009 @ 16:33:02 #84
13151 crew  Rewimo
pi_66485342
Hier wordt dat nog wel leuk gevonden Maar ja die van mij is 8
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:28:36 #85
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66487567
Merijn die is goed zeg!
Ik ben dan een volwassen vrouw, maar ik heb nog nachtmerries van de plaaggeest. Brrr.

Bix, hoe durft die Luna zeg!

Maar ik kan daar ook slecht tegen hoor. Je moederinstinct wordt wel heel erg aangesproken dan.
Zo is Léon zijn toekomstige vrouw al weer kwijt. Ze wil niet meer. Hij was er echt verdrietig van. Kreng...
(wat ze natuurlijk niet is, maar hoe durft ze MIJN ventje zijn hart te breken)

E.T., kan je niet beter wachten met die luier af te doen als ze 's nachts droog blijft in haar luier? Dat heb ik met Léon wel gedaan. Af en toe heeft hij nog wel eens een nat bed, maar verder gaat dat goed.

Léon is maandag voor het eerst op zwemles geweest.
Hij had er helemaal zin in. Als hij zo opgewonden is, gaat hij echt de clown uithangen en gelukkig hadden meer kinderen daar last van. Ook kinderen gezien met vuurrode wangen van de zenuwen. Ze waren allemaal voor het eerst.
De ouders mochten meezwemmen (leuk... klappertand ).
Toen hij de kurkjes en de zwembandjes om moest doen, werd hij al iets stiller.
En op het bankje zei hij eigenlijk al helemaal niets meer. Ik heb gewoon gedaan alsof mijn neus bloedde, ja je moet wat als moeder van een licht faalangstig kind.
Op de rand moesten ze kikkervoeten proberen en hij moest ineens naar de w.c. Daar was hij nog geen 10 minuten geleden ook al geweest, maar goed.
Daarna moesten de ouders in het water op een afstandje van de rand gaan staan. De kinderen stonden op de rand.
Ik zie hem nog zo staan...
Hoofd naar beneden, armen slap langs zijn lijf. Ze moesten allemaal het water in springen en naar ons toe komen.
Léon keek op en daar zag ik zijn lip en kin beginnen te trillen. Ik probeerde nog: "Leuk hè schat?"
Wat beantwoord werd met een diepe snik en een boel tranen. Dan sta je daar als moeder en weet je even niet meer wat te doen, ernaar toe of toch blijven staan en aanmoedigen?
Ik zag dat er meer kinderen bleven staan en dat de juf ze hielp, dus daar heb ik maar op gewacht. En jawel hoor, hij sprong!
Bij mij aangekomen klemde hij zich vast aan mij en moest vreselijk huilen.
Toch is hij door gegaan en is daarna zelf van de kant af gesprongen.
Naarmate de les vorderde kwam hij wat losser en op het laatst was hij gewoon weer zijn blije ik.
Maar ik vind dat zo moeilijk om hem zo te staan zo in strijd met zichzelf. Hij legt zo'n druk op zichzelf, terwijl wij benadrukt hebben dat hij vooral plezier moest hebben en van proberen kan je leren.
Er is ook niks wat je als ouder dan kan doen, je bent echt gewoon toeschouwer dan. Het is zijn 'gevecht'.
Ik hoop van harte dat hij hier overheen groeit, naarmate hij vaker in nieuwe situaties terecht komt. Hij was bang dat hij het niet zou kunnen en de rest wel. Duidelijk benadrukt nogmaals dat van proberen kan je leren en alle kinderen waren voor het eerst en moeten het ook nog leren.
Dat stelde hem wel een beetje gerust.
Gelukkig liep het dus wel goed af en heeft hij alweer zin in maandag.
Maar ja, dat had hij deze maandag ook.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_66488425
ohhh je verhaal zorgt ervoor dat ik kippevel krijg, ik zie m zo staan..wel fijn dat het zo goed is gegaan en dat jij zo dapper was om gewoon de juf te volgen (en das echt moeilijk !)

Merijn (en Timo) houden al jàren niet meer van B&A... echt leuk vonden ze het trouwens ook al niet maar dat ter zijde.. Merijn is meer bezig met kookprogramma's en kijkt graag naar discovery.
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:39:17 #87
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_66497515
Ach gossie Leon

Zoë gaat morgen voor het eerst ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.

Van de week ook hier iets zieligs en in mijn ogen heel hard. Een jongetje uit haar klas had tegen der gezegt dat ze stom en dik is. Nu begon even later ook haar grote er aan mee te doen, de meid was zo verschrikkelijk verdrietig. Heb echt even een moment gehad waarbij ik dacht kom maar op pokke jonk ik lust je rauw

s'avonds hadden wij samen nog een aanvaring waarbij ze heel hard huilde en riep "nu ben ik niet alleen stout maar ook nog stom Heb samen met haar verder gehuilt vond het zo erg

Ze heeft zelfs al toekomst dromen met haar grote , zij wil boerin worden en hij moet boer worden en samen wil ze dan heel veel dieren. Ze is al zelfs zover dat ze met kinderen wil, heb wel gevraagd of ze daar voorlopig even mee wilde wachten.

Wat nou eigenlijk het sneue van het verhaal is de is helemaal niet wederzijds

Hij is al voorzien, is al jaren verliefd op een meisje bij hem uit de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 februari 2009 @ 21:44:02 #88
13151 crew  Rewimo
pi_66497746
Ach, die kinderen ook... alles draait nog om hunzelf, aan anderen denken kunnen ze nog niet. Best zielig hoor. Bij Christan is dat inmiddels veranderd, hij kan nu echt rekening houden met anderen.

Léon, goed gedaan hoor, toch van de kant gesprongen en doorgezet
pi_66498060
Ach wat een enorme dingen al die grote kleine kinderverdrietjes en angsten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_66498524
Och arme, dat pesterige begint al zo vroeg... Ik vind het vreselijk om te zien (en te lezen) Anna en Zoe, en bix en rottdog.. Bah.
Luuke wou gisteren geen spijkerbroek aan, want L, een vriendinnetje, wou dan niet met haar spelen. Ze speelde alleen met meisjes met een rokje. Gaat nergens over natuurlijk maar Woest word ik daarvan. We hebben lekker samen dingen bedacht die ze terug kon zeggen dan. Mam! Ik zeg gewoon: ik vind jouw rok toch niet mooi.

Leon, stoere dappere!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:26:04 #91
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66503337
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:44 schreef Rewimo het volgende:
Ach, die kinderen ook... alles draait nog om hunzelf, aan anderen denken kunnen ze nog niet. Best zielig hoor. Bij Christan is dat inmiddels veranderd, hij kan nu echt rekening houden met anderen.
Vanaf welke leeftijd kunnen ze dan meestal meer rekening houden met een ander? Daan heeft dat naar mijn idee altijd wel gedaan, zeker toen hij naar school ging. Maar Judith is veel minder omgevingsbewust. Ik dacht dat dat nu wel beter moest worden..
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 februari 2009 @ 07:20:37 #92
13151 crew  Rewimo
pi_66508415
Ik weet het niet Grijs, het gaat geleidelijk volgens mij. En waarschijnlijk verschilt het per kind.
pi_66509744
Merijn heeft bijvoorbeeld een gloeiende hekel aan dat haantjes gedrag dat sommige klasgenoten ineens beginnen te vertonen (slaan, duwen, tegen iemand zeggen dat ze minder zijn omdat ze iets wel of niet doen, iemand naar achter in de rij duwen en dan heb ik het niet alleen over klasgenoten etc om de rangorde te bepalen)
Eerst durfde hij er niets van te zeggen maar vorige week heeft ie duidelijk laten weten dat het onzin is. Hij heeft in de kring gezegd dat hij vind dat iedereen gelijk is en ook zo behandeld moet worden. Dat niemand beter of slechter is en dat je niet meer of minder bent dan een ander. De juf vond het heel knap en dapper. Het kwam aan de orde tijdens een les Kanjertraining. Ik ben erg trots op hem, het is verrotte moeilijk om je mening te zeggen en zeker over een onderwerp als dit
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 februari 2009 @ 09:29:55 #94
13151 crew  Rewimo
pi_66510148
Dat is zeker knap van Merijn

Christan vertelde dat ze met Drama iets over elkaar moesten vertellen. Iemand had toen blijkbaar een situatie aangehaald waarin Christan excuses had aanvaard van iemand die iets van hem afgepakt had. En dat vonden ze heel goed van hem. Ook leuk om te horen Ik kende het hele verhaal niet
pi_66510932
wat goed van Merijn! en grappig, bij Piet & Anna op school worden ook 'kanjertrainingen' gegeven. Piet had 't vorig jaar voor 't eerst en dit jaar weer opnieuw, leuk om te zien dat hij er zelf nu ook weer hele andere dingen uit haalt.

Grijs, ik denk dat 't inderdaad ook nogal verschilt per kind. Volgens Piaget zouden ze ongeveer tussen 6 en 8 'Theory of Mind' ontwikkelen, dwz zich in het perspectief van de ander kunnen verplaatsen. Uit later onderzoek is gebleken dat veel kinderen dat ook al wel veel eerder kunnen.
pi_66511020
Lishe, ach die Luuke! knap van haar dat ze al mee kan denken over wat te zeggen in zo'n geval. Anna wil er nauwelijks over praten als zich zulke dingen voor hebben gedaan. ik was al blij dat ze gisteren een beetje vertelde over iets vervelends op het schoolplein. maar toen ze vertelde dat ze er wel wat van had moeten huilen veranderde ze het vervolgens zelf snel in 'dat was een traantje van geluk hoor!'.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:56:44 #97
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66520778
Ach gos! Die Anna.

Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:59:35 #98
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66520915
Wat schattig van Anna, maar toch ook wel lastig om zo te weten hoe het bij haar binnenkomt...

En wat goed van Merijn dat hij in de klas zo duidelijk kan en durft te vertellen hoe hij het ziet. En wat fijn dat hij het zo ziet!
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:01 schreef bixister het volgende:
Grijs, ik denk dat 't inderdaad ook nogal verschilt per kind. Volgens Piaget zouden ze ongeveer tussen 6 en 8 'Theory of Mind' ontwikkelen, dwz zich in het perspectief van de ander kunnen verplaatsen. Uit later onderzoek is gebleken dat veel kinderen dat ook al wel veel eerder kunnen.
Dat het per kind verschilt, dat had ik ook al gemerkt . Maar ik hoef me dus nog niet druk te maken om Judith, ze heeft dus nog even... . En ik heb de indruk dat het wel een beetje begint te komen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 1 maart 2009 @ 10:08:04 #99
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_66574064
Bix, wat sneu dat voorval met Anna. Ik probeer ook zo min mogelijk over zulke dingen iets te vragen of te zeggen. Die kleutermeisjes zitten zo raar in elkaar vind ik om maar te voorkomen dat zulke uitspraken gedaan worden. Ik luister meestal alleen maar en haak in waar het me passend lijkt maar ook bij ons ging een keer zoiets mis.

Mijn eigen lieve rare kleutermeisje werd gisteren helemaal rood van opwinding. 'Ik heb een schat gevonden en kan niet meer kiezen wat ik aan moet doen!!!!!'

Onder in een zak met tweedehands kleren zaten twee paar hysterische schoenen...van die schoenen die ik nooit zou kopen maar die haar zo blij maakten. En aangezien we alletwee heel blij waren met de zak met kleding, kon ik alleen maar stom lachen om van die foute schoenen. Ze staan haar ook zo gek. Maar wat is dat toch heerlijk, zomaar zo'n zak met kleren van iemand krijgen.
  zondag 1 maart 2009 @ 10:08:56 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_66574072
Oh en het ging de afgelopen week weer wat beter met Jolie in de klas! En vanmorgen stond ze al om half acht voor het raam. 'Het lijkt me nu wel lente, toch mam? Wanneer komen de kinderen naar de speeltuin?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')