Hier wordt ook regelmatig gewisseld. Volgens mij per week.
Ook de 'hulpjes'lijst wordt wanneer nodig omgegooid.
Dit is inderdaad niet leuk zo Bix voor Anna.
Het zou veel prettiger zijn als Anna zich ook op andere kinderen kan richten ipv Luna.Ik heb Léon geleerd om de pestkoppen gewoon uit de weg te gaan. Er zit 1 vrij grote jongen in de klas (wordt 6) die heel duwerig en trekkerig is. Toen Léon er net bij kwam had hij het op hem gemunt en was Léon een beetje bang voor hem. Dat is nu echt gelukkig anders en wordt Léon alleen maar geirriteerd als die jongen iets van hem wilt. Het stomme is, volgens mij is het best een aardige knul maar weet hij gewoon niet hoe hij zich moet gedragen. Dan vraag ik me af, hoe zou je dat als zijn ouder kunnen sturen? Zelfde gedachte heb ik bij Luna van Anna.
Kijkt Anna tegen Luna op denk je?
Dat maakt het wel weer lastiger nl. denk ik.
Noah al in trek bij de meisjes woehoe!

Gister 2e zwemles voor Léon; maandagochtend was hij er nog helemaal vol van. Maandagmiddag haalde ik hem op van school en zei hij dat hij niet ging. Kleine discussie en meneer is boos naar huis gerend. Ben met hem gaan zitten spelen met wat diertjes en heb -heel kinderachtig misschien, maar je probeert wat- een gesprek gevoerd tussen de koe en het varken over zwemles.

Dat het wel een beetje spannend was eventjes, maar dat het vanzelf beter gaat en dat je allerlei leuke spelletjes kon doen enzo.
Léon keek gelaten toe en ik dacht het er ook het mijne van.
Met de vingers gekruist dus maar er naartoe.
Eerst laten plassen en na 5 minuten in de les, moest hij weer. Maar hij moest het aan de juf vragen en dat vond hij weer eng, dus dikke tranen weer en op de w.c. snikte hij dat hij naar huis wilde.
Toch weer terug gegaan samen en nadat ik het water in gegaan was stond hij weer op het randje. Hij zocht mijn ogen, maar dat heb ik vermeden. Ik wist dat als we elkaar aan zouden kijken hij weer zou gaan huilen. Uiteindelijk sprong hij zelf het water in en kwam naar me toe. Eventjes klem vast en toen ging hij nog een keer en nog een keer. En toen begon hij weer te lachen.

Verder heeft hij een leuke les gehad.
Dus ik kan voorzichtig zeggen dat we vooruit gaan. Volgende week zal het wel weer een discussie worden, totdat het in zijn systeem zit denk ik.
Het is ook niet makkelijk, al dat moeten wat ze ineens allemaal moeten.