abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 maart 2009 @ 10:42:49 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66574490
Goeie berichten LB En ik vind die schoenen best leuk, lekker fout
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 20:01:08 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66592444
luca heeft enorme moeite om uit zijn woorden te komen als hij wat wil vertellen.
daar heeft hij op school last van, maar ook thuis. hij begint en loopt vervolgens hopeloos vast in zijn verhaal.
om hem te helpen om te bedenken wat hij wil zeggen ben ik begonnen met hem een brief te laten schrijven.
dit weekend moest hij van mij een brief aan oma sturen. hoefde niet lang te zijn, maar er moesten wel zinnige dingen in staan.
dat kostte hem enorm veel moeite
(ik heb hem moeten helpen met wat er zoal in een brief kan)
het is na veel voor zich uitschuiven, zuchten en steunen uiteindelijk toch gelukt.
hij was er uiteindelijk toch wel trots op en heeft m zelf naar de brievenbus gebracht.

ik ben van plan hem dat vaker te laten doen om zodoende voor zichzelf op een rijtje te leren zetten wat hij wil vertellen. eerst maar eens op papier (waar je toch langer over na kan denken) en zodat hij later misschien ook verbaal beter uit zijn woorden komt.

is dit een logische manier? heeft iemand daar een idee over? en als dit het niet is, hoe kan ik hem dan helpen om beter uit zijn woorden te komen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 maart 2009 @ 20:04:33 #103
13151 crew  Rewimo
pi_66592565
Dat is lastig zeg. Misschien kun je hem als eerste stap puntsgewijs laten opschrijven wat de "route" van zijn verhaal is? En daarna daarvan een logisch verhaal maken. Een soort spiekbriefje zeg maar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 21:14:17 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66595304
ik hoopte eigenlijk dat hij door een brief te schrijven, zijn gedachten kon ordenen door het voor zich op papier te zetten, maar zelfs dat lijkt te moeilijk.
maar goed, het is de eerste keer en ik ga oma even contacten om te vragen of ze meedoet en een leuk briefje terugschrijft, waar hij dan weer op kan reageren.
misschien dat door regelmatig schrijven, het ordenen van gedachten beter gaat.
en ach, als dat niet helpt, heeftie toch een leuke correspondentie met oma
pi_66595763
Misschien kun je ook beginnen met vragen naar zijn favoriete onderwerpen, aan hem vragen om je iets uit te leggen, juist of de dingen waarvan hij super veel weet of verstand van heeft.
Het praat meestal het makkelijkste over de onderwerpen die jou goed liggen. En dan als hij meer vertrouwen krijgt langzaam uitbreiden naar andere onderwerpen.
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 21:35:48 #106
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66596211
ik kan eerlijk gezegd heel moeilijk een gesprek met hem voeren. als hij praat lijkt het meer op een opsomming van feiten en het lijkt of we totaal langs elkaar heenpraten.

zijn favoriete onderwerpen zijn op het moment ruimtevaart, vulkanen en het heelal en laat ik het rekenen niet vergeten. elk gesprek eindigt met sommen die ik dan moet verzinnen.

soms vind het het zo jammer dat hij mijn vader niet gekend heeft. ze hadden het samen prima kunnen vinden, vermoed ik.
mijn vaders passie was ruimtevaart (hij wist er echt alles van) en was calculator van beroep.
pi_66596674
kun je niet kleine concrete dingen vragen, dus heel beperkt.
niet vertel eens over ruimtevaart of planeten, maar dan alleen Waarom blijft de maan om de aarde vliegen? En dan bijsturen als hij meer antwoord dan je vroeg of andere dingen antwoord, dan weer opnieuw vragen zo van Ik vroeg.... en duidelijk zijn als je dingen te moeilijk vind.

Of samen koekjes bakken en hem de hoeveelheden laten berekenen en vanuit daar proberen kleine gesprekjes te voeren. Ik zou echt bij zijn interesse gebieden blijven,

het is voor mij allemaal wel herkenbaar, tot de sommetjes aan toe, ik ben nog steeds niet voor iedereen makkelijk te volgen.
  zondag 1 maart 2009 @ 23:26:00 #108
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66601160
Hij zou het denk ik ook wel goed met mijn oudste kunnen vinden lady..die is ook helemaal van de vulkanen momenteel. Ik denk dat hij de agfelopen vakantie 40 vulkanen heeft getekend, waarvan de meesten met uitgebreide legenda
Verder wat p_iglet zegt, vraag concrete vragen en bouw dat uit
Oh en een brief schrijven als je niet weet wat je moet vertellen is echt heel erg! Ik kan het ook niet hoor, nooit geleerd ook
Saartje
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 06:35:59 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66605483
o maar ik heb hem niet laten modderen hoor!
ik samen met hem zitten bedenken waar hij allemaal over kon schrijven en ik heb hem uitgelegd hoe een brief in elkaar zit.
pi_66609987
als moeder van een meisjespuber van 13 hebben we ook een oproep gekregen voor die inenting.
eigenlijk ben ik er nog steeds niet uit wat te doen, geven of weigeren?
ik vind het een beetje eng, er is nog zo weinig bekend over de bijwerkingen, zeker die op lange termijn.
en dan die spookverhalen...
wat denken jullie erover?
laten jullie je dochter inenten of niet?
  maandag 2 maart 2009 @ 11:15:08 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66610122
Het is bij mij gelukkig nog niet aan de orde, kleinetrom. Ik zou ook erg twijfelen, geloof ik. Niet zozeer vanwege die spookverhalen, daar geloof ik niet zo in. Maar wel om de gevolgen op de lange termijn. Moeilijk hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_66610225
ja, stel nu dat het waar is van die onvruchtbaarheid, dan is het dus mijn schuld!
en als er iemand al vanaf haar 2e jaar gek is met kinderen...
maar ja, die onvruchtbaarheid kunnen ze nog niet weten denk ik dan, dat is te ver weg, dat is niet eens getest!
pi_66610275
quote:
Op maandag 2 maart 2009 06:35 schreef lady-wrb het volgende:
o maar ik heb hem niet laten modderen hoor!
ik samen met hem zitten bedenken waar hij allemaal over kon schrijven en ik heb hem uitgelegd hoe een brief in elkaar zit.
moeilijk hoor, als hij daar last van heeft.
dan wil hij te veel dingen zeggen tegelijk misschien?
ik denk dat het op papier zetten heel goed is, zeker als hij dan de "oude" brieven terugleest, dan ziet hij misschien ineens wat er niet zo goed gegaan is.
en anders laat je hem op de pc lekker in word zijn gang gaan, kan makkelijk gewist worden ook!
pi_66610481
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:18 schreef kleinetrom het volgende:
ja, stel nu dat het waar is van die onvruchtbaarheid, dan is het dus mijn schuld!
en als er iemand al vanaf haar 2e jaar gek is met kinderen...
maar ja, die onvruchtbaarheid kunnen ze nog niet weten denk ik dan, dat is te ver weg, dat is niet eens getest!
ik ga hier verder: Wel of niet inenten tegen HPV-virus??????
  maandag 2 maart 2009 @ 11:30:26 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66610621
Als jongensmoeder is dit een soort van ver van mijn bed. Toch zou ik denk ik liever benadrukken véilige sex te hebben, niet te vroeg beginnen vanwege de risico's en dan maar liever niet enten? Ik zeg dit zonder me helemaal in te lezen hoor, maar als ik zie hoeveel ze gaan enten en hoeveel dat uiteindelijk scheelt.... Goed altijd uitstrijkjes laten maken, dan lijkt me die enting niet nodig. (of meer, dan wegen de voordelen niet op tegen eventuele nadelen denk ik dan....)

Maar wie ben ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_66610688
jij bent een vrouw waar ik ook de mening van wil horen, alle info is welkom, ik heb nog een week om na te denken, maar wordt steeds ongeruster eigenlijk
en hoeveel het scheelt, het schijnt juist dat ze dan extra risico lopen omdat die prik de dna wijzigt, dus ja...
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 12:25:06 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66612572
ik zou het niet doen.
maar trek je niets aan van mijn mening. ik doe ook niet aan uitstrijkjes
  maandag 2 maart 2009 @ 13:20:39 #118
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66614261
Ik doe wel aan uitstrijkjes maar niet aan inentingen die nog niet voldoende bewezen veilig zijn. Ik zou ook eerder hameren op de noodzaak van veilige seks, wat debuuf al zegt.
Saartje
pi_66636295
lastige kwestie. ik heb me er nog niet genoeg in verdiept om je een zinnig antwoord te kunnen geven kleinetrom... succes met de keuze!

Anna's 2e schoolweek heeft helaas helemaal in 't teken gestaan van die onaardige Luna. althans, dit is natuurlijk alleen haar kant van 't verhaal, maar elke dag kwam ze wel met (andere) dingen thuis over wat Luna allemaal had gezegd en gedaan, en ik kan me niet goed voorstellen dat ze ze verzonnen heeft.
"Luna zei dat ik een stomme jas heb"
"Luna is steeds boos op mij"
"Luna lachte me uit toen ik m'n jas verkeerd aangetrokken had"
"Luna stak vandaag heel vaak haar tong naar me uit"
"Luna zei dat er poep op m'n vest zat" (ze had wat chocomel geknoeid).
etc. etc.

vanmorgen wilde ze eigenlijk niet naar school, alleen als ze naar een andere klas mocht. nou ja, dat kon dus niet. G heeft de juf wel even ingelicht, en komende donderdag moeten we 't er bij het tienminutengesprek maar es even over hebben. misschien moeten ze toch maar niet naast elkaar zitten in de kring? ik weet niet of dat nu een slimme oplossing is. maar bah, dit is echt niet leuk.
pi_66636510
Naar is dat Bix Zeker nu zo in het begin, dan kunnen ze helemaal zo onzeker worden.
Ik zou het zeker met de juf bespreken, dan kan zij het eens in de gaten houden en eventueel ingrijpen.
En misschien heeft de juffrouw een goed idee hoe je dit soort problemen aan kan pakken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_66637008
Nou, hier lag van de week ook de uitnodiging voor de prik op de mat....Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik er mee moet! Even bijlezen maar!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:08:17 #122
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66641572
Bix, vervelend is dat.. Hier hebben we een soortgelijk gevalletje.. al vanaf het begin ook. Die twee halen het slechtste in elkaar boven en juf zet ze idd niet meer naast elkaar omdat dat geheid heibel geeft (saskia laat niet over zich heenlopen )

IK moet zeggen dat het de afgelopen weken wat beter lijkt te gaan.. Ik heb Saskia ook het rijmpje geleerd van 'meisjes plagen, zoentjes vragen' (en bij haar is de boosdoener een jongetje uit groep 2.. maar hij schijnt wel verliefd op haar te zijn)..
Naja, het zal wel. Ik heb wel gezegd dat als Baran iets doet dat ze dat dan wel meteen tegen de juf moet zeggen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 maart 2009 @ 10:39:58 #123
13151 crew  Rewimo
pi_66644966
Bix, zitten ze altijd op dezelfde plek in de kring? Toen Christan in groep 1 en 2 zat werden de stoeltjes elke dag anders gezet. Heel af en toe mochten ze zelf hun plekje kiezen. Daardoor zitten de kinderen allemaal geregeld naast andere kinderen en natuurlijk naast juf. Vond ik een prima systeem.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:54:59 #124
3011 E.T.
pi_66645396
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:39 schreef Rewimo het volgende:
Bix, zitten ze altijd op dezelfde plek in de kring? Toen Christan in groep 1 en 2 zat werden de stoeltjes elke dag anders gezet. Heel af en toe mochten ze zelf hun plekje kiezen. Daardoor zitten de kinderen allemaal geregeld naast andere kinderen en natuurlijk naast juf. Vond ik een prima systeem.
dat is hier idd ook zo elke dag zitten ze ergens anders in de kring
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66646912
bij ons heeft iedereen een vaste plaats in de kring.
pi_66648595
Hier ook wisselend, maar je moet wel de hele dag op dezelfde plek zitten. De kinderen kiezen zelf een plekje. Meestal moeten jongens en meisjes wel om-en-om.
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 12:58:35 #127
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66649126
hier hebben ze helemaal geen kring.
ieder blijft gewoon op zijn/haar plek in de klas zitten.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:59:51 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66649155
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:54 schreef E.T. het volgende:

[..]

dat is hier idd ook zo elke dag zitten ze ergens anders in de kring
hier ook elke dag een andere plek. Als dit bij ons gebeurt (en natuurlijk is dat in elke klas wel eens het geval), komt het via Puk in de kring ter sprake en kunnen de kinderen er op in spelen. Puk is dan meestal de boosdoener en de juf het geplaagde/verdrietige kind. Uit de kring komen dan de oplossingen en de reacties. Fleur heeft er al eens gebruik van mogen maken toen ze ondergesneeuwd werd door twee boefjes.... en het helpt. En dat vind ik erg positief.

Verder is ze door het dolle heen. D'r lievelingsjuf is eindelijk weer terug in de klas, die was vanwege een polsbreuk 6 weken uitgeschakeld. Nu weet ze weer niet hoe snel ze aan moet kleden. Als eerste op school moeten zijn, is weer helemaal het ding.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 maart 2009 @ 13:14:30 #129
13151 crew  Rewimo
pi_66649666
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:58 schreef lady-wrb het volgende:
hier hebben ze helemaal geen kring.
ieder blijft gewoon op zijn/haar plek in de klas zitten.
Nu ook niet meer hoor. Alleen op maandag hebben ze nog kring. Ik had het ook over groep 1 en 2 destijds

Hoewel ze wel een paar keer per jaar wisselen van groepje/plaats in de klas.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:43:15 #130
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66650600
Wat sneu voor Anna zeg

Noah heeft zn draai helemaal gevonden op school geloof ik Ze hebben ook een vaste plek in de kring, maar eens in de zoveel tijd wordt dat gewisseld. Toevallig was dat vorige week. En het is nu dikke mik met het meisje waar hij nu naast zit. Ze is al 2 keer wezen spelen zelfs. En tegen de oppas had ze gezegd dat ze verliefd is op Noah Maar Noah zei dat hij (nog steeds) verliefd is op mij
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_66651665
wat fijn tex!

hier wordt de kringvolgorde trouwens ook eens in de zoveel tijd veranderd hoor, maar niet dagelijks dus. nou ja, we zullen zien hoe 't verloopt. zonet had ik Anna tussen de middag even een vestje aangetrokken omdat ik het shirtje dat ze droeg toch wat dun vond. komen we weer in de klas, kreeg Anna er meteen een opmerking over van Luna. neutraal hoor (oh, heb je wat anders aan?), maar 't is wel echt zo'n wijsneusje.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:24:47 #132
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66651862
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef bixister het volgende:
wat fijn tex!

hier wordt de kringvolgorde trouwens ook eens in de zoveel tijd veranderd hoor, maar niet dagelijks dus. nou ja, we zullen zien hoe 't verloopt. zonet had ik Anna tussen de middag even een vestje aangetrokken omdat ik het shirtje dat ze droeg toch wat dun vond. komen we weer in de klas, kreeg Anna er meteen een opmerking over van Luna. neutraal hoor (oh, heb je wat anders aan?), maar 't is wel echt zo'n wijsneusje.
Get wat vervelend. Ook dat het Anna zo raakt. Maar dat komt waarschijnlijk meer omdat zij wel vriendschap voelt (of voelde inmiddels?) voor Luna. (nu niet persé dit vestincident, maar in het algemeen dus meer.)

En het is natuurlijk bij deze kleintjes ook heus al wel dat ze "bloed ruiken". Of zou dat meevallen? Dat ze het wat opvoert omdat ze merkt dat ze Anna raakt? Het lijkt mij zo rot. Dat je echt op je tanden moet bijten om er niet even iets van te zeggen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 3 maart 2009 @ 14:28:06 #133
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66651981
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef bixister het volgende:
wat fijn tex!

Weet je wat het vervelende is, op een bepaald moment kunnen zelfs zulke neutrale opmerkingen je zo ontzettend onzeker maken (als kind helemaal). Dan is het niet negatief bedoeld, maar je gaat je dan toch afvragen waarom die persoon er nou iets van zegt. En voor je het weet is het in je hoofd toch negatief...

Ik hoop dat Anna zich er niet al te veel van aan zal trekken. Het is nooit leuk je kind verdrietig te zien
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:29:29 #134
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66652024
Hier wordt ook regelmatig gewisseld. Volgens mij per week.
Ook de 'hulpjes'lijst wordt wanneer nodig omgegooid.
Dit is inderdaad niet leuk zo Bix voor Anna.
Het zou veel prettiger zijn als Anna zich ook op andere kinderen kan richten ipv Luna.Ik heb Léon geleerd om de pestkoppen gewoon uit de weg te gaan. Er zit 1 vrij grote jongen in de klas (wordt 6) die heel duwerig en trekkerig is. Toen Léon er net bij kwam had hij het op hem gemunt en was Léon een beetje bang voor hem. Dat is nu echt gelukkig anders en wordt Léon alleen maar geirriteerd als die jongen iets van hem wilt. Het stomme is, volgens mij is het best een aardige knul maar weet hij gewoon niet hoe hij zich moet gedragen. Dan vraag ik me af, hoe zou je dat als zijn ouder kunnen sturen? Zelfde gedachte heb ik bij Luna van Anna.
Kijkt Anna tegen Luna op denk je?
Dat maakt het wel weer lastiger nl. denk ik.

Noah al in trek bij de meisjes woehoe!

Gister 2e zwemles voor Léon; maandagochtend was hij er nog helemaal vol van. Maandagmiddag haalde ik hem op van school en zei hij dat hij niet ging. Kleine discussie en meneer is boos naar huis gerend. Ben met hem gaan zitten spelen met wat diertjes en heb -heel kinderachtig misschien, maar je probeert wat- een gesprek gevoerd tussen de koe en het varken over zwemles. Dat het wel een beetje spannend was eventjes, maar dat het vanzelf beter gaat en dat je allerlei leuke spelletjes kon doen enzo.
Léon keek gelaten toe en ik dacht het er ook het mijne van.
Met de vingers gekruist dus maar er naartoe.
Eerst laten plassen en na 5 minuten in de les, moest hij weer. Maar hij moest het aan de juf vragen en dat vond hij weer eng, dus dikke tranen weer en op de w.c. snikte hij dat hij naar huis wilde.
Toch weer terug gegaan samen en nadat ik het water in gegaan was stond hij weer op het randje. Hij zocht mijn ogen, maar dat heb ik vermeden. Ik wist dat als we elkaar aan zouden kijken hij weer zou gaan huilen. Uiteindelijk sprong hij zelf het water in en kwam naar me toe. Eventjes klem vast en toen ging hij nog een keer en nog een keer. En toen begon hij weer te lachen.
Verder heeft hij een leuke les gehad.
Dus ik kan voorzichtig zeggen dat we vooruit gaan. Volgende week zal het wel weer een discussie worden, totdat het in zijn systeem zit denk ik.
Het is ook niet makkelijk, al dat moeten wat ze ineens allemaal moeten.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 maart 2009 @ 14:35:03 #135
13151 crew  Rewimo
pi_66652232
't Is inderdaad vaak een kwestie van een paar keer doorzetten hoor. Als het eenmaal routine is (maandag = zwemles) dan gaat het vaak stukken beter.

Al kan ik me een tweeling herinneren die samen met Christan zwemles had (twee jochies van een jaar of 8, 9) die elke les samen zaten te huilen op het randje. Best wel zielig...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:38:11 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66652324
Ah, nog even doorbijten dus!
Over dat plassen trouwens, dat is volgens mij iets des jongens. Als hiet buiten koud is, of als ze zwemmen zitten ze echt om de 5 minuten op de wc.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:36:35 #137
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_66663665
Wat een rotkind die Luna al moet ik bekennen dat ik ook een kleine pestkop rond heb lopen, hij heeft volgens mij niet eens door dat hij anderen kan kwetsen met zijn opmerkingen. Hopelijk krijgen we dat snel aan zijn verstand gepeuterd

Kai is verliefd. Ik heb hem natuurlijk helemaal uitgehoord. 'Ze heet Merel en ze is het oudste meisje van de klas en ze heeft een bril en nog maar 1 tand en verliefd zijn dat is kusjes geven en dan is het lente'

En volgend jaar doet hij mee met de X-factor:
klikkerdeklik

En ik gooi er nog een klikding bij omdat de filmpjes beter laten zien hoe Kai nu in elkaar zit dan dat ik kan omschrijven.

we maken graag filmpjes

[ Bericht 16% gewijzigd door m@x op 03-03-2009 20:14:34 ]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Jubileum moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 20:43:05 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66666865
Wat een leuke filmpjes M@x!!

Wat moeilijk Bix zo'n pestkop. En Dutchie ook al zo'n moeilijk gebeuren met zwemmen. Pfff dat zijn de moeilijke dingen van het groter worden hoor vind ik, ik vind het soms heel erg moeilijk om daar goede raad op te geven, sorry!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:52:35 #139
37150 livelink
pi_66667291
Ach wat lief, M@x. Kai als stoere, maar toch beetje bange ridder/piraat en jij als prinses Mamma/prinsessenpiraat. Heerlijk toch, die fantasie.
Ik vrees trouwens dat Job ook meer bij de pestkoppen hoort dan andersom, hoewel hij het ook wel weer zwaar te verduren heeft met Katja en haar vriendjes.

Het gaat ook best wel weer slecht met Job . Job is eigenlijk onze barometer. Als het met ons niet zo lekker gaat, gaat het met hem ook slecht en als het met ons goed gaat, gaat het met hem ook goed. En het is zo vreselijk moeilijk om te zien. Het lijkt wel alsof hij ervoor moet opdraaien. Hij is nu op school geobserveerd (ik wist eigenlijk helemaal niet dat ze dat zomaar mochten doen) en wij moeten volgende week woensdag op gesprek komen om dat te bespreken. En ik weet dat het eigenlijk zo'n ontzettend lief jongetje kan zijn, maar ja, daar zullen ze het op school wel niet met me eens zijn.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:04:36 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66667726
Pffff, jeetje Livelink. Ik had zo de hoop dat het allemaal lekker ging bij jullie. in het kader van geen nieuws is goed nieuws Helaas niet dus. Ik hoop dat het gesprek op school opbouwend is en je niet voor je gevoel in de verdediging moet.

En pestkoppen.... tja ik hoorde Fleur vanochtend zeggen: Nou, maar tussen die wil ik toch echt niet zitten.... uhm...

En voor de mama's en papa's die aan het 'vechten' zijn met hun groter groeiende kids heel veel sterkte. Het blijft moeilijk dat groter groeien ook voor de papa's en de mama's
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:16:36 #141
37150 livelink
pi_66668143
Mijn zus is lerares op een basisschool en die hoor ik dan wel eens klagen over kinderen in haar klas en de ouders die niet willen inzien dat het niet goed met die kinderen gaat. En dan weet ik, dat ik waarschijnlijk ook gezien wordt als zo'n ouder.

Aan de andere kant ziet mijn zus ook dat Job heel lief kan zijn en weet zij tegelijkertijd dat zij hem ook als heel moeilijke leerling zou zien als hij bij haar in de klas zou zitten. Het is helaas allemaal niet zo eenduidig als het soms lijkt.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:21:24 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_66668343
ow bix, dat lijkt me zo moeilijk, ik zou de neiging hebben om zo'n meisje op d'r nummer te zetten

dutch, gelukkig verbetering. moeilijk lijkt dat me. Liam is gelukkig vanaf het begin met plezier naar zwemles gegaan. ik hoop dat het volgende week beter gaat!

hier ook iedere dag een andere kring, altijd weer spannend

ow livelink, wat moeilijk en moeizaam allemaal! ik weet niet wat te zeggen, ik vind het rot voor jullie allemaal!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:24:07 #143
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66668440
Livelink, ik vertel de ouders van 'mijn jongeren' er ook altijd bij dat wij hun kind vanuit een anders standpunt en in een hele andere omgeving zien. Ook ben ik hun moeder niet. Dat alles wat ik ze over hun vertel en van hem of haar vind, geen aanval is op hun rol als ouder. Misschien helpt dat, ergens ver in je achterhoofd? Succes...

Bix, wat moeilijk, dat meisje in Anna's klas. Hier worden de stoeltjes elke dag gewisseld, en de kinderen roepen om het hardst wie er naast hun zit. Zou de juf er open voor staan om zoiets eens te proberen? En niet alleen om de situatie nu, maar ook omdat alle nieuwe kindjes zo makkelijker kennismaken met de rest van hun klas.

Ik ben morgen poetsmoeder. Muhahaha. En vrijdag heeft Luuk haar eerste date. Ik heb aan de moeder gevraagd of het goed was als ik ook meekwam, gewoon, omdat het voor ons allemaal nieuw is. Dus ga ik eerst even mee een kopje koffie drinken. Het is bij het meisje-van-de-spijkerbroek. Kinderen zijn niet alleen heel direct, maar ook zo niet-rancuneus. Fijn!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:44:11 #144
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_66669280
Moeilijk Livelink... Ik weet uit ervaring hoe rot je je dan kunt voelen. Ze mogen observeren in de klas, sterker nog, bij een goede school gebeurd dat standaard een aantal keren per jaar door de Intern begeleider. Die observeert de héle klas, dus ook de leerkracht .

Probeer er vanuit te gaan dat ze het beste voor Job willen, en dat het niet een aanval is op je ouderschap. Dat hielp en helpt mij tenminste altijd wel.

Nou moet ik er eerlijk bij zeggen dat de oudste de nodige problemen heeft, maar meestal wel een blij en zonnig kind is, en heel duidelijk zijn stinkende best doet om zich aan te passen (alleen lukt het vaak niet ).
De school bleef dit ook steeds benadrukken en dat scheelt al een hoop, als ze ook de goede dingen van je kind kunnen zien.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:48:23 #145
37150 livelink
pi_66669460
Ja, dat helpt wel, Lishe. Ik ben er ook niet meer zo emotioneel onder als voor de Kerstvakantie, hoewel ik er gisteren wel om moest huilen. Ik ga er gewoon vanuit dat het een constructief gesprek wordt met school.

Dat kinderen zo niet-rancuneus zijn vind ik één van hun beste eigenschappen. Hopelijk zijn Luna en Anna ook weer snel heel goede vriendinnen. En anders lijkt het me best zinvol als Anna ergens anders mag zitten. Ik zie nu ook wel de voordelen van de wisselende kring.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:52:14 #146
37150 livelink
pi_66669620
Leah, dat hoop ik inderdaad woensdag te horen. Dat ze ook wel de goede dingen van Job zien. En Job heeft ook altijd wel oprecht spijt als het weer eens helemaal mis is gegaan op school. De dag erna doet hij dan heel erg zijn best om lief te zijn en vaak lukt dat dan ook wel (eventjes).
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:59:09 #147
3011 E.T.
pi_66669886
LIvelink wat moeilijk.. Het blijft ook maar een voortdurende strubbeling zo
Juf (en anderen van school) zal toch ook wel zien dat jullie je stinkende best doen? Die videotraining doe je ook niet voor de lol natuurlijk.

Sterkte
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:17:43 #148
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66670709
Livelink wat moeilijk! Ik hoop dat de juf je kan melden dat ze ook zijn positieve kanten zien!
Saartje
pi_66678499
Lievelink, wat moeilijk allemaal. Sterkte en ik hoop dat het gesprek meevalt !

Ik mag vandaag bij Timo in de klas meekijken, lijkt me erg leuk om te zien hoe zo'n ochtend er uitziet en wat ze allemaal doen in groep 4. Ben heel benieuwd !
pi_66678532
Pffff..... Wat is het toch moeilijk om je kids zo te zien! Van beide kanten!
het is verschrikkelijk om te zien hoe je kind ondergesneeuwt wordt, maar ook als je kind de "pester" oid is!

Eind maart zijn hier weer de rapportbesprekingen...Ben benieuwd!
Meneertje is druk bezig met taakjes om hem voor te bereiden op groep 3, maar bij de vorige besprekingen kwam eigenlijk een beetje naar boven dat het misschien wel verstandig was om meneer een jaartje langer te laten kleuteren....Hij is van eind September en echt nog zoooown kleutertje!
Moeite met concentratie, werktempo enz....En hij kan de hele dag dromen!

Zn oudste broer heeft gister de uitslag van de CITO gekregen, daar maak ik me geen zorgen over!
Nu alleen de vraag of het een "gewoon" VWO of een tweetalig gaat worden!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')