abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 maart 2009 @ 10:42:49 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66574490
Goeie berichten LB En ik vind die schoenen best leuk, lekker fout
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 20:01:08 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66592444
luca heeft enorme moeite om uit zijn woorden te komen als hij wat wil vertellen.
daar heeft hij op school last van, maar ook thuis. hij begint en loopt vervolgens hopeloos vast in zijn verhaal.
om hem te helpen om te bedenken wat hij wil zeggen ben ik begonnen met hem een brief te laten schrijven.
dit weekend moest hij van mij een brief aan oma sturen. hoefde niet lang te zijn, maar er moesten wel zinnige dingen in staan.
dat kostte hem enorm veel moeite
(ik heb hem moeten helpen met wat er zoal in een brief kan)
het is na veel voor zich uitschuiven, zuchten en steunen uiteindelijk toch gelukt.
hij was er uiteindelijk toch wel trots op en heeft m zelf naar de brievenbus gebracht.

ik ben van plan hem dat vaker te laten doen om zodoende voor zichzelf op een rijtje te leren zetten wat hij wil vertellen. eerst maar eens op papier (waar je toch langer over na kan denken) en zodat hij later misschien ook verbaal beter uit zijn woorden komt.

is dit een logische manier? heeft iemand daar een idee over? en als dit het niet is, hoe kan ik hem dan helpen om beter uit zijn woorden te komen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 maart 2009 @ 20:04:33 #103
13151 crew  Rewimo
pi_66592565
Dat is lastig zeg. Misschien kun je hem als eerste stap puntsgewijs laten opschrijven wat de "route" van zijn verhaal is? En daarna daarvan een logisch verhaal maken. Een soort spiekbriefje zeg maar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 21:14:17 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66595304
ik hoopte eigenlijk dat hij door een brief te schrijven, zijn gedachten kon ordenen door het voor zich op papier te zetten, maar zelfs dat lijkt te moeilijk.
maar goed, het is de eerste keer en ik ga oma even contacten om te vragen of ze meedoet en een leuk briefje terugschrijft, waar hij dan weer op kan reageren.
misschien dat door regelmatig schrijven, het ordenen van gedachten beter gaat.
en ach, als dat niet helpt, heeftie toch een leuke correspondentie met oma
pi_66595763
Misschien kun je ook beginnen met vragen naar zijn favoriete onderwerpen, aan hem vragen om je iets uit te leggen, juist of de dingen waarvan hij super veel weet of verstand van heeft.
Het praat meestal het makkelijkste over de onderwerpen die jou goed liggen. En dan als hij meer vertrouwen krijgt langzaam uitbreiden naar andere onderwerpen.
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 21:35:48 #106
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66596211
ik kan eerlijk gezegd heel moeilijk een gesprek met hem voeren. als hij praat lijkt het meer op een opsomming van feiten en het lijkt of we totaal langs elkaar heenpraten.

zijn favoriete onderwerpen zijn op het moment ruimtevaart, vulkanen en het heelal en laat ik het rekenen niet vergeten. elk gesprek eindigt met sommen die ik dan moet verzinnen.

soms vind het het zo jammer dat hij mijn vader niet gekend heeft. ze hadden het samen prima kunnen vinden, vermoed ik.
mijn vaders passie was ruimtevaart (hij wist er echt alles van) en was calculator van beroep.
pi_66596674
kun je niet kleine concrete dingen vragen, dus heel beperkt.
niet vertel eens over ruimtevaart of planeten, maar dan alleen Waarom blijft de maan om de aarde vliegen? En dan bijsturen als hij meer antwoord dan je vroeg of andere dingen antwoord, dan weer opnieuw vragen zo van Ik vroeg.... en duidelijk zijn als je dingen te moeilijk vind.

Of samen koekjes bakken en hem de hoeveelheden laten berekenen en vanuit daar proberen kleine gesprekjes te voeren. Ik zou echt bij zijn interesse gebieden blijven,

het is voor mij allemaal wel herkenbaar, tot de sommetjes aan toe, ik ben nog steeds niet voor iedereen makkelijk te volgen.
  zondag 1 maart 2009 @ 23:26:00 #108
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66601160
Hij zou het denk ik ook wel goed met mijn oudste kunnen vinden lady..die is ook helemaal van de vulkanen momenteel. Ik denk dat hij de agfelopen vakantie 40 vulkanen heeft getekend, waarvan de meesten met uitgebreide legenda
Verder wat p_iglet zegt, vraag concrete vragen en bouw dat uit
Oh en een brief schrijven als je niet weet wat je moet vertellen is echt heel erg! Ik kan het ook niet hoor, nooit geleerd ook
Saartje
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 06:35:59 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66605483
o maar ik heb hem niet laten modderen hoor!
ik samen met hem zitten bedenken waar hij allemaal over kon schrijven en ik heb hem uitgelegd hoe een brief in elkaar zit.
pi_66609987
als moeder van een meisjespuber van 13 hebben we ook een oproep gekregen voor die inenting.
eigenlijk ben ik er nog steeds niet uit wat te doen, geven of weigeren?
ik vind het een beetje eng, er is nog zo weinig bekend over de bijwerkingen, zeker die op lange termijn.
en dan die spookverhalen...
wat denken jullie erover?
laten jullie je dochter inenten of niet?
  maandag 2 maart 2009 @ 11:15:08 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66610122
Het is bij mij gelukkig nog niet aan de orde, kleinetrom. Ik zou ook erg twijfelen, geloof ik. Niet zozeer vanwege die spookverhalen, daar geloof ik niet zo in. Maar wel om de gevolgen op de lange termijn. Moeilijk hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_66610225
ja, stel nu dat het waar is van die onvruchtbaarheid, dan is het dus mijn schuld!
en als er iemand al vanaf haar 2e jaar gek is met kinderen...
maar ja, die onvruchtbaarheid kunnen ze nog niet weten denk ik dan, dat is te ver weg, dat is niet eens getest!
pi_66610275
quote:
Op maandag 2 maart 2009 06:35 schreef lady-wrb het volgende:
o maar ik heb hem niet laten modderen hoor!
ik samen met hem zitten bedenken waar hij allemaal over kon schrijven en ik heb hem uitgelegd hoe een brief in elkaar zit.
moeilijk hoor, als hij daar last van heeft.
dan wil hij te veel dingen zeggen tegelijk misschien?
ik denk dat het op papier zetten heel goed is, zeker als hij dan de "oude" brieven terugleest, dan ziet hij misschien ineens wat er niet zo goed gegaan is.
en anders laat je hem op de pc lekker in word zijn gang gaan, kan makkelijk gewist worden ook!
pi_66610481
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:18 schreef kleinetrom het volgende:
ja, stel nu dat het waar is van die onvruchtbaarheid, dan is het dus mijn schuld!
en als er iemand al vanaf haar 2e jaar gek is met kinderen...
maar ja, die onvruchtbaarheid kunnen ze nog niet weten denk ik dan, dat is te ver weg, dat is niet eens getest!
ik ga hier verder: Wel of niet inenten tegen HPV-virus??????
  maandag 2 maart 2009 @ 11:30:26 #115
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66610621
Als jongensmoeder is dit een soort van ver van mijn bed. Toch zou ik denk ik liever benadrukken véilige sex te hebben, niet te vroeg beginnen vanwege de risico's en dan maar liever niet enten? Ik zeg dit zonder me helemaal in te lezen hoor, maar als ik zie hoeveel ze gaan enten en hoeveel dat uiteindelijk scheelt.... Goed altijd uitstrijkjes laten maken, dan lijkt me die enting niet nodig. (of meer, dan wegen de voordelen niet op tegen eventuele nadelen denk ik dan....)

Maar wie ben ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_66610688
jij bent een vrouw waar ik ook de mening van wil horen, alle info is welkom, ik heb nog een week om na te denken, maar wordt steeds ongeruster eigenlijk
en hoeveel het scheelt, het schijnt juist dat ze dan extra risico lopen omdat die prik de dna wijzigt, dus ja...
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 12:25:06 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66612572
ik zou het niet doen.
maar trek je niets aan van mijn mening. ik doe ook niet aan uitstrijkjes
  maandag 2 maart 2009 @ 13:20:39 #118
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66614261
Ik doe wel aan uitstrijkjes maar niet aan inentingen die nog niet voldoende bewezen veilig zijn. Ik zou ook eerder hameren op de noodzaak van veilige seks, wat debuuf al zegt.
Saartje
pi_66636295
lastige kwestie. ik heb me er nog niet genoeg in verdiept om je een zinnig antwoord te kunnen geven kleinetrom... succes met de keuze!

Anna's 2e schoolweek heeft helaas helemaal in 't teken gestaan van die onaardige Luna. althans, dit is natuurlijk alleen haar kant van 't verhaal, maar elke dag kwam ze wel met (andere) dingen thuis over wat Luna allemaal had gezegd en gedaan, en ik kan me niet goed voorstellen dat ze ze verzonnen heeft.
"Luna zei dat ik een stomme jas heb"
"Luna is steeds boos op mij"
"Luna lachte me uit toen ik m'n jas verkeerd aangetrokken had"
"Luna stak vandaag heel vaak haar tong naar me uit"
"Luna zei dat er poep op m'n vest zat" (ze had wat chocomel geknoeid).
etc. etc.

vanmorgen wilde ze eigenlijk niet naar school, alleen als ze naar een andere klas mocht. nou ja, dat kon dus niet. G heeft de juf wel even ingelicht, en komende donderdag moeten we 't er bij het tienminutengesprek maar es even over hebben. misschien moeten ze toch maar niet naast elkaar zitten in de kring? ik weet niet of dat nu een slimme oplossing is. maar bah, dit is echt niet leuk.
pi_66636510
Naar is dat Bix Zeker nu zo in het begin, dan kunnen ze helemaal zo onzeker worden.
Ik zou het zeker met de juf bespreken, dan kan zij het eens in de gaten houden en eventueel ingrijpen.
En misschien heeft de juffrouw een goed idee hoe je dit soort problemen aan kan pakken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_66637008
Nou, hier lag van de week ook de uitnodiging voor de prik op de mat....Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik er mee moet! Even bijlezen maar!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:08:17 #122
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66641572
Bix, vervelend is dat.. Hier hebben we een soortgelijk gevalletje.. al vanaf het begin ook. Die twee halen het slechtste in elkaar boven en juf zet ze idd niet meer naast elkaar omdat dat geheid heibel geeft (saskia laat niet over zich heenlopen )

IK moet zeggen dat het de afgelopen weken wat beter lijkt te gaan.. Ik heb Saskia ook het rijmpje geleerd van 'meisjes plagen, zoentjes vragen' (en bij haar is de boosdoener een jongetje uit groep 2.. maar hij schijnt wel verliefd op haar te zijn)..
Naja, het zal wel. Ik heb wel gezegd dat als Baran iets doet dat ze dat dan wel meteen tegen de juf moet zeggen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 maart 2009 @ 10:39:58 #123
13151 crew  Rewimo
pi_66644966
Bix, zitten ze altijd op dezelfde plek in de kring? Toen Christan in groep 1 en 2 zat werden de stoeltjes elke dag anders gezet. Heel af en toe mochten ze zelf hun plekje kiezen. Daardoor zitten de kinderen allemaal geregeld naast andere kinderen en natuurlijk naast juf. Vond ik een prima systeem.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:54:59 #124
3011 E.T.
pi_66645396
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:39 schreef Rewimo het volgende:
Bix, zitten ze altijd op dezelfde plek in de kring? Toen Christan in groep 1 en 2 zat werden de stoeltjes elke dag anders gezet. Heel af en toe mochten ze zelf hun plekje kiezen. Daardoor zitten de kinderen allemaal geregeld naast andere kinderen en natuurlijk naast juf. Vond ik een prima systeem.
dat is hier idd ook zo elke dag zitten ze ergens anders in de kring
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66646912
bij ons heeft iedereen een vaste plaats in de kring.
pi_66648595
Hier ook wisselend, maar je moet wel de hele dag op dezelfde plek zitten. De kinderen kiezen zelf een plekje. Meestal moeten jongens en meisjes wel om-en-om.
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 12:58:35 #127
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66649126
hier hebben ze helemaal geen kring.
ieder blijft gewoon op zijn/haar plek in de klas zitten.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:59:51 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66649155
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:54 schreef E.T. het volgende:

[..]

dat is hier idd ook zo elke dag zitten ze ergens anders in de kring
hier ook elke dag een andere plek. Als dit bij ons gebeurt (en natuurlijk is dat in elke klas wel eens het geval), komt het via Puk in de kring ter sprake en kunnen de kinderen er op in spelen. Puk is dan meestal de boosdoener en de juf het geplaagde/verdrietige kind. Uit de kring komen dan de oplossingen en de reacties. Fleur heeft er al eens gebruik van mogen maken toen ze ondergesneeuwd werd door twee boefjes.... en het helpt. En dat vind ik erg positief.

Verder is ze door het dolle heen. D'r lievelingsjuf is eindelijk weer terug in de klas, die was vanwege een polsbreuk 6 weken uitgeschakeld. Nu weet ze weer niet hoe snel ze aan moet kleden. Als eerste op school moeten zijn, is weer helemaal het ding.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 maart 2009 @ 13:14:30 #129
13151 crew  Rewimo
pi_66649666
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:58 schreef lady-wrb het volgende:
hier hebben ze helemaal geen kring.
ieder blijft gewoon op zijn/haar plek in de klas zitten.
Nu ook niet meer hoor. Alleen op maandag hebben ze nog kring. Ik had het ook over groep 1 en 2 destijds

Hoewel ze wel een paar keer per jaar wisselen van groepje/plaats in de klas.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:43:15 #130
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66650600
Wat sneu voor Anna zeg

Noah heeft zn draai helemaal gevonden op school geloof ik Ze hebben ook een vaste plek in de kring, maar eens in de zoveel tijd wordt dat gewisseld. Toevallig was dat vorige week. En het is nu dikke mik met het meisje waar hij nu naast zit. Ze is al 2 keer wezen spelen zelfs. En tegen de oppas had ze gezegd dat ze verliefd is op Noah Maar Noah zei dat hij (nog steeds) verliefd is op mij
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_66651665
wat fijn tex!

hier wordt de kringvolgorde trouwens ook eens in de zoveel tijd veranderd hoor, maar niet dagelijks dus. nou ja, we zullen zien hoe 't verloopt. zonet had ik Anna tussen de middag even een vestje aangetrokken omdat ik het shirtje dat ze droeg toch wat dun vond. komen we weer in de klas, kreeg Anna er meteen een opmerking over van Luna. neutraal hoor (oh, heb je wat anders aan?), maar 't is wel echt zo'n wijsneusje.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:24:47 #132
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66651862
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef bixister het volgende:
wat fijn tex!

hier wordt de kringvolgorde trouwens ook eens in de zoveel tijd veranderd hoor, maar niet dagelijks dus. nou ja, we zullen zien hoe 't verloopt. zonet had ik Anna tussen de middag even een vestje aangetrokken omdat ik het shirtje dat ze droeg toch wat dun vond. komen we weer in de klas, kreeg Anna er meteen een opmerking over van Luna. neutraal hoor (oh, heb je wat anders aan?), maar 't is wel echt zo'n wijsneusje.
Get wat vervelend. Ook dat het Anna zo raakt. Maar dat komt waarschijnlijk meer omdat zij wel vriendschap voelt (of voelde inmiddels?) voor Luna. (nu niet persé dit vestincident, maar in het algemeen dus meer.)

En het is natuurlijk bij deze kleintjes ook heus al wel dat ze "bloed ruiken". Of zou dat meevallen? Dat ze het wat opvoert omdat ze merkt dat ze Anna raakt? Het lijkt mij zo rot. Dat je echt op je tanden moet bijten om er niet even iets van te zeggen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 3 maart 2009 @ 14:28:06 #133
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66651981
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:18 schreef bixister het volgende:
wat fijn tex!

Weet je wat het vervelende is, op een bepaald moment kunnen zelfs zulke neutrale opmerkingen je zo ontzettend onzeker maken (als kind helemaal). Dan is het niet negatief bedoeld, maar je gaat je dan toch afvragen waarom die persoon er nou iets van zegt. En voor je het weet is het in je hoofd toch negatief...

Ik hoop dat Anna zich er niet al te veel van aan zal trekken. Het is nooit leuk je kind verdrietig te zien
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:29:29 #134
1627 dutchie
Eįmanė Sśrion
pi_66652024
Hier wordt ook regelmatig gewisseld. Volgens mij per week.
Ook de 'hulpjes'lijst wordt wanneer nodig omgegooid.
Dit is inderdaad niet leuk zo Bix voor Anna.
Het zou veel prettiger zijn als Anna zich ook op andere kinderen kan richten ipv Luna.Ik heb Léon geleerd om de pestkoppen gewoon uit de weg te gaan. Er zit 1 vrij grote jongen in de klas (wordt 6) die heel duwerig en trekkerig is. Toen Léon er net bij kwam had hij het op hem gemunt en was Léon een beetje bang voor hem. Dat is nu echt gelukkig anders en wordt Léon alleen maar geirriteerd als die jongen iets van hem wilt. Het stomme is, volgens mij is het best een aardige knul maar weet hij gewoon niet hoe hij zich moet gedragen. Dan vraag ik me af, hoe zou je dat als zijn ouder kunnen sturen? Zelfde gedachte heb ik bij Luna van Anna.
Kijkt Anna tegen Luna op denk je?
Dat maakt het wel weer lastiger nl. denk ik.

Noah al in trek bij de meisjes woehoe!

Gister 2e zwemles voor Léon; maandagochtend was hij er nog helemaal vol van. Maandagmiddag haalde ik hem op van school en zei hij dat hij niet ging. Kleine discussie en meneer is boos naar huis gerend. Ben met hem gaan zitten spelen met wat diertjes en heb -heel kinderachtig misschien, maar je probeert wat- een gesprek gevoerd tussen de koe en het varken over zwemles. Dat het wel een beetje spannend was eventjes, maar dat het vanzelf beter gaat en dat je allerlei leuke spelletjes kon doen enzo.
Léon keek gelaten toe en ik dacht het er ook het mijne van.
Met de vingers gekruist dus maar er naartoe.
Eerst laten plassen en na 5 minuten in de les, moest hij weer. Maar hij moest het aan de juf vragen en dat vond hij weer eng, dus dikke tranen weer en op de w.c. snikte hij dat hij naar huis wilde.
Toch weer terug gegaan samen en nadat ik het water in gegaan was stond hij weer op het randje. Hij zocht mijn ogen, maar dat heb ik vermeden. Ik wist dat als we elkaar aan zouden kijken hij weer zou gaan huilen. Uiteindelijk sprong hij zelf het water in en kwam naar me toe. Eventjes klem vast en toen ging hij nog een keer en nog een keer. En toen begon hij weer te lachen.
Verder heeft hij een leuke les gehad.
Dus ik kan voorzichtig zeggen dat we vooruit gaan. Volgende week zal het wel weer een discussie worden, totdat het in zijn systeem zit denk ik.
Het is ook niet makkelijk, al dat moeten wat ze ineens allemaal moeten.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 maart 2009 @ 14:35:03 #135
13151 crew  Rewimo
pi_66652232
't Is inderdaad vaak een kwestie van een paar keer doorzetten hoor. Als het eenmaal routine is (maandag = zwemles) dan gaat het vaak stukken beter.

Al kan ik me een tweeling herinneren die samen met Christan zwemles had (twee jochies van een jaar of 8, 9) die elke les samen zaten te huilen op het randje. Best wel zielig...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:38:11 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66652324
Ah, nog even doorbijten dus!
Over dat plassen trouwens, dat is volgens mij iets des jongens. Als hiet buiten koud is, of als ze zwemmen zitten ze echt om de 5 minuten op de wc.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:36:35 #137
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_66663665
Wat een rotkind die Luna al moet ik bekennen dat ik ook een kleine pestkop rond heb lopen, hij heeft volgens mij niet eens door dat hij anderen kan kwetsen met zijn opmerkingen. Hopelijk krijgen we dat snel aan zijn verstand gepeuterd

Kai is verliefd. Ik heb hem natuurlijk helemaal uitgehoord. 'Ze heet Merel en ze is het oudste meisje van de klas en ze heeft een bril en nog maar 1 tand en verliefd zijn dat is kusjes geven en dan is het lente'

En volgend jaar doet hij mee met de X-factor:
klikkerdeklik

En ik gooi er nog een klikding bij omdat de filmpjes beter laten zien hoe Kai nu in elkaar zit dan dat ik kan omschrijven.

we maken graag filmpjes

[ Bericht 16% gewijzigd door m@x op 03-03-2009 20:14:34 ]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Jubileum moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 20:43:05 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66666865
Wat een leuke filmpjes M@x!!

Wat moeilijk Bix zo'n pestkop. En Dutchie ook al zo'n moeilijk gebeuren met zwemmen. Pfff dat zijn de moeilijke dingen van het groter worden hoor vind ik, ik vind het soms heel erg moeilijk om daar goede raad op te geven, sorry!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:52:35 #139
37150 livelink
pi_66667291
Ach wat lief, M@x. Kai als stoere, maar toch beetje bange ridder/piraat en jij als prinses Mamma/prinsessenpiraat. Heerlijk toch, die fantasie.
Ik vrees trouwens dat Job ook meer bij de pestkoppen hoort dan andersom, hoewel hij het ook wel weer zwaar te verduren heeft met Katja en haar vriendjes.

Het gaat ook best wel weer slecht met Job . Job is eigenlijk onze barometer. Als het met ons niet zo lekker gaat, gaat het met hem ook slecht en als het met ons goed gaat, gaat het met hem ook goed. En het is zo vreselijk moeilijk om te zien. Het lijkt wel alsof hij ervoor moet opdraaien. Hij is nu op school geobserveerd (ik wist eigenlijk helemaal niet dat ze dat zomaar mochten doen) en wij moeten volgende week woensdag op gesprek komen om dat te bespreken. En ik weet dat het eigenlijk zo'n ontzettend lief jongetje kan zijn, maar ja, daar zullen ze het op school wel niet met me eens zijn.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:04:36 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66667726
Pffff, jeetje Livelink. Ik had zo de hoop dat het allemaal lekker ging bij jullie. in het kader van geen nieuws is goed nieuws Helaas niet dus. Ik hoop dat het gesprek op school opbouwend is en je niet voor je gevoel in de verdediging moet.

En pestkoppen.... tja ik hoorde Fleur vanochtend zeggen: Nou, maar tussen die wil ik toch echt niet zitten.... uhm...

En voor de mama's en papa's die aan het 'vechten' zijn met hun groter groeiende kids heel veel sterkte. Het blijft moeilijk dat groter groeien ook voor de papa's en de mama's
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:16:36 #141
37150 livelink
pi_66668143
Mijn zus is lerares op een basisschool en die hoor ik dan wel eens klagen over kinderen in haar klas en de ouders die niet willen inzien dat het niet goed met die kinderen gaat. En dan weet ik, dat ik waarschijnlijk ook gezien wordt als zo'n ouder.

Aan de andere kant ziet mijn zus ook dat Job heel lief kan zijn en weet zij tegelijkertijd dat zij hem ook als heel moeilijke leerling zou zien als hij bij haar in de klas zou zitten. Het is helaas allemaal niet zo eenduidig als het soms lijkt.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:21:24 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_66668343
ow bix, dat lijkt me zo moeilijk, ik zou de neiging hebben om zo'n meisje op d'r nummer te zetten

dutch, gelukkig verbetering. moeilijk lijkt dat me. Liam is gelukkig vanaf het begin met plezier naar zwemles gegaan. ik hoop dat het volgende week beter gaat!

hier ook iedere dag een andere kring, altijd weer spannend

ow livelink, wat moeilijk en moeizaam allemaal! ik weet niet wat te zeggen, ik vind het rot voor jullie allemaal!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:24:07 #143
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66668440
Livelink, ik vertel de ouders van 'mijn jongeren' er ook altijd bij dat wij hun kind vanuit een anders standpunt en in een hele andere omgeving zien. Ook ben ik hun moeder niet. Dat alles wat ik ze over hun vertel en van hem of haar vind, geen aanval is op hun rol als ouder. Misschien helpt dat, ergens ver in je achterhoofd? Succes...

Bix, wat moeilijk, dat meisje in Anna's klas. Hier worden de stoeltjes elke dag gewisseld, en de kinderen roepen om het hardst wie er naast hun zit. Zou de juf er open voor staan om zoiets eens te proberen? En niet alleen om de situatie nu, maar ook omdat alle nieuwe kindjes zo makkelijker kennismaken met de rest van hun klas.

Ik ben morgen poetsmoeder. Muhahaha. En vrijdag heeft Luuk haar eerste date. Ik heb aan de moeder gevraagd of het goed was als ik ook meekwam, gewoon, omdat het voor ons allemaal nieuw is. Dus ga ik eerst even mee een kopje koffie drinken. Het is bij het meisje-van-de-spijkerbroek. Kinderen zijn niet alleen heel direct, maar ook zo niet-rancuneus. Fijn!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:44:11 #144
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_66669280
Moeilijk Livelink... Ik weet uit ervaring hoe rot je je dan kunt voelen. Ze mogen observeren in de klas, sterker nog, bij een goede school gebeurd dat standaard een aantal keren per jaar door de Intern begeleider. Die observeert de héle klas, dus ook de leerkracht .

Probeer er vanuit te gaan dat ze het beste voor Job willen, en dat het niet een aanval is op je ouderschap. Dat hielp en helpt mij tenminste altijd wel.

Nou moet ik er eerlijk bij zeggen dat de oudste de nodige problemen heeft, maar meestal wel een blij en zonnig kind is, en heel duidelijk zijn stinkende best doet om zich aan te passen (alleen lukt het vaak niet ).
De school bleef dit ook steeds benadrukken en dat scheelt al een hoop, als ze ook de goede dingen van je kind kunnen zien.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:48:23 #145
37150 livelink
pi_66669460
Ja, dat helpt wel, Lishe. Ik ben er ook niet meer zo emotioneel onder als voor de Kerstvakantie, hoewel ik er gisteren wel om moest huilen. Ik ga er gewoon vanuit dat het een constructief gesprek wordt met school.

Dat kinderen zo niet-rancuneus zijn vind ik één van hun beste eigenschappen. Hopelijk zijn Luna en Anna ook weer snel heel goede vriendinnen. En anders lijkt het me best zinvol als Anna ergens anders mag zitten. Ik zie nu ook wel de voordelen van de wisselende kring.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:52:14 #146
37150 livelink
pi_66669620
Leah, dat hoop ik inderdaad woensdag te horen. Dat ze ook wel de goede dingen van Job zien. En Job heeft ook altijd wel oprecht spijt als het weer eens helemaal mis is gegaan op school. De dag erna doet hij dan heel erg zijn best om lief te zijn en vaak lukt dat dan ook wel (eventjes).
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:59:09 #147
3011 E.T.
pi_66669886
LIvelink wat moeilijk.. Het blijft ook maar een voortdurende strubbeling zo
Juf (en anderen van school) zal toch ook wel zien dat jullie je stinkende best doen? Die videotraining doe je ook niet voor de lol natuurlijk.

Sterkte
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:17:43 #148
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66670709
Livelink wat moeilijk! Ik hoop dat de juf je kan melden dat ze ook zijn positieve kanten zien!
Saartje
pi_66678499
Lievelink, wat moeilijk allemaal. Sterkte en ik hoop dat het gesprek meevalt !

Ik mag vandaag bij Timo in de klas meekijken, lijkt me erg leuk om te zien hoe zo'n ochtend er uitziet en wat ze allemaal doen in groep 4. Ben heel benieuwd !
pi_66678532
Pffff..... Wat is het toch moeilijk om je kids zo te zien! Van beide kanten!
het is verschrikkelijk om te zien hoe je kind ondergesneeuwt wordt, maar ook als je kind de "pester" oid is!

Eind maart zijn hier weer de rapportbesprekingen...Ben benieuwd!
Meneertje is druk bezig met taakjes om hem voor te bereiden op groep 3, maar bij de vorige besprekingen kwam eigenlijk een beetje naar boven dat het misschien wel verstandig was om meneer een jaartje langer te laten kleuteren....Hij is van eind September en echt nog zoooown kleutertje!
Moeite met concentratie, werktempo enz....En hij kan de hele dag dromen!

Zn oudste broer heeft gister de uitslag van de CITO gekregen, daar maak ik me geen zorgen over!
Nu alleen de vraag of het een "gewoon" VWO of een tweetalig gaat worden!
pi_66678599
Fijn dat de uitslag zo goed was !! Wat is het verschil behalve dat ze meer engels krijgen/spreken tussen die twee scholen ?
  † In Memoriam † woensdag 4 maart 2009 @ 07:47:25 #152
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66678648
livelink

moeilijk al die pesterijtjes. hier kunnen ze er ook wat van.
van het weekend kwam er een vriendje spelen en op een gegeven moment zat luca boos bij ons op de bank en het vriendje boos in luca's kamer.
allebei hadden/waren ze geslagen en allebei waren ze niet begonnen.
los dat maar eens op. ik wel aan beide partijen gevraagd wat er nou aan de hand was, maar echt wijzer werd ik er niet van. gelukkig was het etenstijd dus ik heb hem maar gezegd dat hij naar huis moest.(als het wel goed was blijven gaan, had vriendje wat mij betreft gewoon aan kunnen schuiven en desnoods blijven slapen, want ze wilden de volgende dag verder spelen met hun gebouwde hut)

maar vandaag ben ik blij
DE brief is binnen! luca mag 14 maart proefzwemmen voor A
pi_66678882
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 07:38 schreef Stout het volgende:
Fijn dat de uitslag zo goed was !! Wat is het verschil behalve dat ze meer engels krijgen/spreken tussen die twee scholen ?
“Het andere gymnasium” Tweetalig Vwo en het IB English
Tto staat voor tweetalig onderwijs. Deze mogelijkheid bestaat alleen voor Vwo-leerlingen. Bij deze vorm van onderwijs wordt in aparte klassen meer dan de helft van het aantal lessen in het Engels gegeven. De docenten zijn speciaal hiervoor opgeleid en een aantal vakken wordt gegeven door “native speakers” en “near native speakers”.

In de Engelstalige lessen wordt gewerkt met Engelstalig lesmateriaal, zoals de leerboeken, cd-roms en internetsites.

In de Tto-klassen krijgen de leerlingen extra lessen Engels. Men komt ook in contact met de Angelsaksische cultuur, niet alleen in de lessen, maar ook door een uitgebreid cultureel programma. Bezoeken aan musea met Engelstalige rondleidingen, films en theaterproducties maken deel uit van het curriculum. Ook wordt deelgenomen aan uitwisselingen met Tto-scholen in het buitenland en studiereizen naar o.a. Engeland en Milaan.

In Vwo 4 wordt net als in het reguliere Vwo een profiel gekozen. De lessen zijn dan weer in het Nederlands. De Tto-leerling kan daarnaast doorgaan met het I.B.-Engels, dit staat voor het International Baccalaureate. In Vwo 4 t/m 6 worden extra I.B.-lessen in het Engels gegeven door twee native speakers. Er wordt dan veel aandacht besteed aan Engelstalige literatuur. De onderwerpen die in het curriculum aan de orde komen zijn: “Literature”, “Media and Culture” en “Global Issues”. De vaardigheden die men leert zijn o.a. debatteren, op verschillende manieren presenteren en het schrijven van essays. Deelnemers doen in Vwo 6 naast het reguliere examen Engels mee aan het I.B.-examen.

Een IB-certificate, internationaal erkend, biedt veel voordelen waaronder b.v. voorrang bij aanmelding voor opleidingen met een internationaal karakter en Engelstalige curricula.

Dat is zo'n beetje het verschil...
Plus dat de "gewone" VWO's een beetje even ver fietsen zijn vanuit zijn vader en mij, zodat ie , net als zn zus nu al, de enen week bij de een en de andere week bij de ander zou kunnen zijn....
De tweetalige ligt wat dichter bij mij in de buurt.

Plus dat ik er nog niet helemaal uit ben of ik die tweetalige school wel een fijne school vind!
Dat tweetalig is natuurlijk een leuke uitdaging, maar ze zijn er pas 5 jaar mee bezig op deze schoole n hebben dus nog geen examenresultaten....
pi_66678891
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 07:47 schreef lady-wrb het volgende:
livelink

moeilijk al die pesterijtjes. hier kunnen ze er ook wat van.
van het weekend kwam er een vriendje spelen en op een gegeven moment zat luca boos bij ons op de bank en het vriendje boos in luca's kamer.
allebei hadden/waren ze geslagen en allebei waren ze niet begonnen.
los dat maar eens op. ik wel aan beide partijen gevraagd wat er nou aan de hand was, maar echt wijzer werd ik er niet van. gelukkig was het etenstijd dus ik heb hem maar gezegd dat hij naar huis moest.(als het wel goed was blijven gaan, had vriendje wat mij betreft gewoon aan kunnen schuiven en desnoods blijven slapen, want ze wilden de volgende dag verder spelen met hun gebouwde hut)

maar vandaag ben ik blij
DE brief is binnen! luca mag 14 maart proefzwemmen voor A
Moeilijk is dat ja.... en allebei stug vol blijven houden dat ze NIET begonnen zijn!

Mijn kleutermonster mag komende zondag voor de eerste zwemles!
  † In Memoriam † woensdag 4 maart 2009 @ 08:45:08 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66679276
wat een ingewikkeld verhaal over die scholen vamp.
lijkt me heel moeilijk om daaruit te moeten kiezen.

en kleutermonster ook al op zwemles

ik word er vaak op aangesproken dat luca nog geen zwemdiploma heeft.
t is nou eenmaal niet anders.
ik ben er nog steeds van overtuigd dat het goed is dat ik niet gepushed heb.
destijds wou hij zo verschrikkelijk niet zwemmen, dat het gewoon zinloos was hem te pushen.
en nu istie zo gemotiveerd dat hij binnen een half jaar aan diplomazwemmen toe is.
lekker toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 maart 2009 @ 09:39:44 #156
13151 crew  Rewimo
pi_66680496
Goed joh, van Luca Hij heeft nu eenmaal zijn eigen schema hč

Vamp, de dochter van iemand van onze mailinglist doet ook tweetalig VWO. Gaat hartstikke lekker bij haar. Als hij het aankan en gemotiveerd is, zou ik het zeker overwegen.

Ik zie nu zelf hoe Christan profiteert van tweetalig onderwijs
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:04:11 #157
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_66703365
Oh Bix, wat sneu voor Anna. Gaat het verder wel goed met haar op school? En ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien maar ik doe het toch, zou je dat meisje wel met naam noemen hier?

Stout, ik las ergens en ik dacht hier maar schijnbaar toch niet dat jij meekijkdag had vandaag? Hoe was het? Ik was gister wat eerder bij de bso en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn dochter even te bekijken van een afstandje. Ze was zo lekker aan het spelen en haar soep aan het eten. Daarna gingen de kinderen allemaal achter elkaar in een rijtje naar de keuken. Zelf hun soepkom wegzetten. Nou daar liep ze hoor wat klein dan ineens tussen de grotere kinderen van de bso. Ze hielpen haar wel heel lief. Het gaf me een goed gevoel.

En vanmiddag even naar de stad geweest. Twee broeken was de missie. Maar we hebben zo'n andere smaak en eigenlijk draagt ze sowieso liever geen broeken maar ik vind dat soms toch wel fijner. Wat een discussies en wat kwamen we alletwee!! met een berg argumenten om de ander te overtuigen. Uiteindelijk wel geslaagd maar lalalalalalalalaaaaaaa ik denk dat er veel mensen om ons hebben gelachen vandaag
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:43:29 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66705195
Dat vind ik eigenlijk stiekum heeeeel leuk om te lezen LB. Fleur en ik kunnen ook zo heerlijk discuseren over van alles en nog wat en inderdaad ook over kleding. Mijn oppas roept dan weleens: ze is pas 5, ze heeft maar te luisteren naar jou. Jij bent d'r moeder. Maar ik vind het zo mooi. Zo jong en zo'n duidelijke eigen mening. "Nee, mama. Dat ga ik vandaag niet aan doen. We gaan zeker naar de speelzaal... Dan is dit alleen maar lastig."

En qua tweetalig. doen!. Waarom, ik heb de kans gehad en niet genomen. Nu nog steeds spijt van

Fleur had vanavond strijd met zichzelf. Ze heeft een mee-lees boekje en wil graag meer woordjes leren lezen. Maar het lukte niet. Haar letterlijk woorden: "mama, ik wil het wel, maar ik wil het ook niet". Daarna maar even rustig uitgelegd dat het geen moeten is. Vervolgens vroeg ze wat er op de kalender stond... dus ik: happy birthday... Haar vraag: en dat betekend? Mijn antwoord: het regent! Kijkt ze me aan: nee, dat is niet goed. Het betekent fijne verjaardag. Dus ik gevraagd hoe ze dat wist. Toen begon ze het liedje te zingen. Dus toen grapte ik.... goh ik snapte ook al niet waarom dat mensen "het regent, het regent" zingen als er iemand jarig is. Toen hebben even lekker gelachen en samen besloten dat ze toch echt wel een slimme meid is.
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:14:04 #159
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_66708977
Ik vind het zielig voor anna .
mijn haren staan gewoon overeind als ik het lees .
kan er heel erg slecht tegen.

Kyllian is deze week begonnen carnavalsvakantie gehad .
En hij had het niet naar zijn zin werd ook gepest door een jongen van 8
en vandaag zag zijn vader dus dat hij hem sloeg
Ik was het zat en ben bij die moedr aan de deur gegaan.
Ze was zo blij dat ik kwam want de juf hing al aan de telefoon.
en hebben het netjes uitgepraat.
zo is kyllian gisten ook van de glijbaan af geduwt halverwege heeft dus een flinke blauwe plek op zijn heup staan. hij is er best van geschrokken.

Hoorde dus ook van Kyllian dat hij AVI 4 leest tijdje terug zei hij ik lees al avi 1 en dat was 3 weken voor de vakantie dus die is hard vooruit gegaan dus net maar even gekeken wat het inhoud stond er wel van te kijken eigenlijk
Hij doet het echt heel goed op school loopt ver voor op de andere is bezig met kern 9
Heb wel elke donderdag middag een gesprek omdat hij toch heel erg veel aandacht vraagt .
maar zolang hij door kan werken gaat het opzich primna
vaak mag hij al beginnen met het werkje en hoeft hij niet naar de uitleg van de juf te luisteren
Vind ze dan niet nodig .

hij vind het verhuizen ook heel spannend het lieft skiep hij daar vorige week al maar het kan niet anders
nog ander halve week ongeveer dan zijn we wel klaar met klussen.
De kleuren van zijn kamer heeft hij zelf uitgekozen rode muurverf en knalgeel behang en toch nog steeds dingen van Disney's Cars muurstickers enzo het word heel erg leuk gelukkig
hij helpt heel erg goed mee schoonmaken van de verwarmingen enzo.
De murewn in de voorstrijk zetten
kozijnen schuren hij wist ook even het verschil tussen een kozijn en kalender niet dus die heeft hij ook geschuurt
moest er om lachen hoor

Vraagt heel erg veel wilt alles weten
en soms weet ik het echt niet en daar neemt hij geen genoegen mee helaas.
en moet hem dan ook echt uitleggen dat ik soms echt niet weet.
ik hem wel als ik het kan hem gewoon antwoord geef.

het is gewoon een heerlijk ventje

E.T wij hadden toen voor kyllian van die inlegluiers gekocht hij wilde geen luier meer maar wilde toch groot zijn en dat hielp heel erg bij hem zijn ook lekker goedkoop
Tot op een dag dat hij zei mama ik hoef die niet meer kan het nu wel zonder.
en het lukte

het is een heel verhaal maar het is dan ook al weer een tijdje geleden he
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:53:25 #160
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66713161
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 08:17 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Moeilijk is dat ja.... en allebei stug vol blijven houden dat ze NIET begonnen zijn!
Ik heb de uitspraak van mijn vader overgenomen. Hij zei altijd: "Het gaat er niet om wie er begon, maar wie ermee stopt..."
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66713188
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:04 schreef Luchtbel het volgende:
Oh Bix, wat sneu voor Anna. Gaat het verder wel goed met haar op school? En ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien maar ik doe het toch, zou je dat meisje wel met naam noemen hier?
je hebt gelijk, dat is misschien niet zo handig. maar het stomme is dat ik d'r naam al genoemd had toen ze juist enorm positief in beeld was gekomen, dat ik 't wat suf vond om ineens alleen nog L te schrijven. maar misschien toch beter als ik dat alsnog even afkort met terugwerkende kracht. op zich vind ik niet dat ik dingen heb geschreven die niemand mag weten, maar het kan natuurlijk wel heel vervelend uitpakken zoiets.
[edit]hmmz, ik kan 't niet meer editen zie ik nu...[/edit]

het ging vandaag geloof ik al een stuk beter, en verder heeft ze ook nog best lol in school gelukkig. morgenavond dat 10-minuten-gesprek, ik ben benieuwd hoe de juffrouw er tegenaan kijkt.
pi_66713249
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:53 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ik heb de uitspraak van mijn vader overgenomen. Hij zei altijd: "Het gaat er niet om wie er begon, maar wie ermee stopt..."
Die ga ik onthouden
  donderdag 5 maart 2009 @ 00:34:48 #163
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_66714339
Jasorry Bix, ik bedoelde het niet rot ofzo hoor. Maar gewoon, een ander zou iets helemaal uit verband kunnen dingessen enzo. Dat meer. Fijn dat Anna het leuk heeft verder en wel handig dat je zo snel dan al aan een gesprekje bent. Wij hebben ook binnenkort, geloof ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 maart 2009 @ 07:19:42 #164
13151 crew  Rewimo
pi_66716841
babyfeet, wat een leuk verhaal over Kyllian Fijn dat het zo goed gaat en dat ie zo goed helpt met klussen Altijd handig een geschuurde kalender
pi_66716991
Zoonlief heeft gister zn snuffelmiddag gehad.....
Hij is helemaal enthousiast! Kan niet wachten tot ie zich in mag laten schrijven en kan beginnen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 maart 2009 @ 08:18:50 #166
13151 crew  Rewimo
pi_66717320
Wat goed vamp
pi_66737927
Hoe ging het vandaag, Bix? Succes bij hetr gesprek vanavond!

Even trots zijn: Myrthe kan nu op haar rug zwemmen!
De juf vond het wat lang duren (ze had al een tijdje geen smileys erbij gekregen in het volgsysteem, maar nu heeft de juf door dat ze beter presteert als ze geen aandacht krijgt en gaat 't ineens beter ) maar is verder tevreden: goede beenslag, goede voetenstand, perfecte tenen. Leuk om te horen natuurlijk.
pi_66741537
perfecte tenen, olé!

en grappig, Piet heeft ook eindelijk 't rugdrijven door, en begint nu ook de beenslag een beetje onder de knie (huhhuh) te krijgen. hij heeft een tijdje gedacht dat ie nooit zou leren te drijven, maar nu krijgt ie er weer wat meer vertrouwen in. ik denk dat we met Anna's zwemles nog even wachten.

de 10-minutengesprekken waren heel zinvol en positief, over Piet eigenlijk niets dan lof, dus daar waren we vrij snel klaar. van Anna had de juf al 'n hele goede indruk, en ik denk dat ze heel goed aanvoelt wat Anna nodig heeft. erg fijn. en volgens haar is dat dus nķet van plaats verwisselen in de kring, maar juist dingen oplossen als ze spelen. ze zal toch moeten leren omgaan met 't feit dat kinderen soms dat soort dingen tegen elkaar zeggen. ik vond dat ze er hele goede voorbeelden van haar aanpak bij gaf, dus ik ben er wel redelijk gerust op dat dat haar ook echt wel lukt. en wij moeten als ouders ook niet teveel meegaan in Anna's gedrama erover, dat kan 't ook erger maken. daar heeft ze denk ik wel een goed punt, al vind ik het ook wel lastig hoor om een goed midden te vinden tussen er wel voor haar zijn, haar ruimte geven om haar gevoelens te uiten, en aan de andere kant het er niet een te groot drama van maken.

babyfeet, wat is 't toch een slimmerd die kyllian! AVI 4 alweer! en spannend, verhuizen, veel succes met de laatste voorbereidingen! wat goed dat je elke week even contact hebt met de juf, zo kun je dingen fijn snel horen/bespreken.
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:57:40 #169
37150 livelink
pi_66742307
Fijn dat de gesprekken zo goed waren, Bix. En een geruststelling dat de juffrouw het ziet en er zinnige dingen over zegt. Succes!

En allemaal van die zwemwonders hier. Job vindt het zwemmen erg leuk. Hij had een paar weken geleden zijn dolfijnendiploma al verdiend en was dus ook bevorderd naar het volgende bad, maar de leraar wilde hem het diploma pas echt geven als hij een keer een hele les goed zou luisteren. Gisteren was het dan eindelijk zo ver. Hij had goed zijn best gedaan en zijn diploma gekregen. Hij was er zo trots op, leuk om te zien. Hij had echt zo hard gewerkt om het diploma te 'verdienen'. Op een of andere manier weet die zwemleraar hem precies op de juiste manier te benaderen. Bij elk ander had hij het diploma al niet meer willen hebben.

Fijn dat het goed gaat met Kyllian, Babyfeet. Een tijdje geleden was jij toch ook wat somberder over school? Is dat beter, nu je zoveel contact hebt?
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:11:41 #170
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_66742820
Ja dat klopt livelink.
nu met die gesprekjes elke week gaat het gewoon goed.
ok iedereen heeft zo wel eens zijn dag niet en dat geeft ook niks.
alleen dingen kiezen als hij kllaar is of zin maken voor een werkje is nog wel eens een probleem.
en hij roept al snel dat vind ik moeilijk en dan heeft hij nog niet eens gekeken wat hij moet doen.
en dat toen der tijd was in groep 2 heel erg veel.
maar nu in groep drie heeft hij uitdaging scheelt heel erg veel.

leuk dat hun zwemmen leuk vinden hier krijg ik kyllian nog steeds niet naar zwemles helaas.
gelukkig doen ze dat nog op school en dan moet hij wel.
pi_66742861
wat goed van Job, livelink! (en wat rot dat 't op school nog zovaak mis gaat. en ook dat je 't gevoel hebt dat dat zo sterk afhangt van hoe 't met jullie zelf gaat; ben je niet te streng voor jezelf hierin? en dat je het gevoel hebt dat de leraren helemaal niet inzien dat jullie juist wel erg begaan zijn met 'm, bah! ) succes woensdag met 't gesprek, laat je niet teveel in een hoek drukken die je niet wil hoor.
pi_66776180
Hier mag vannacht een tandenfee op bezoek komen:

In mei vorig jaar zat de eerste beweging erin, de laatste tijd wiebelde hij stevig en vanmorgen was het ineens zover

En eten dat hij vandaag gedaan heeft de korsten van zijn boterhammen waren ineens geen probleem meer
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:24:55 #173
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_66776225
Goed zo Sven!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:27:10 #174
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66776317
Sven met gat Yay!
Saartje
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:14:40 #175
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_66778183
sven wat stoer
  Jubileum moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 20:46:33 #176
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66779430
Wauw Sven wat gaaf!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:53:25 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66779735
Yeaj Sven Een fietsenrek!
pi_66785145
haha sven, volgens mij heb je wel kans om in 't Guinness Book of Records te komen, wat heeft die tand lang losgezeten! weet je zeker dat je 'm aan de tandenfee wil 'verkopen'?
pi_66785634
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:48 schreef bixister het volgende:
haha sven, volgens mij heb je wel kans om in 't Guinness Book of Records te komen, wat heeft die tand lang losgezeten! weet je zeker dat je 'm aan de tandenfee wil 'verkopen'?
Oe, goed dat ik dit nog even lees

* easy-going gaat meteen even voor fee spelen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_66786301
Daar zit heel duidelijk een gat! Leuk!
Grappig, hier op school ook ineens allerlei kinderen die een tand eruit hebben.

Ik vroeg me ook al af of je het niet teveel bij jezelf zoekt Livelink. Heel vervelend dat het zo slecht loopt bij jullie.

Fijn dat de tienminutengesprekken zo goed gingen Bix, en dat je vertrouwen hebt in de juf!

Een 'enge' vraag: er zijn hier ouders die hun kind een klas hebben laten overslaan. Hoe kijken jullie daar op terug? Heb je het gevoel dat je kind iets heeft gemist doordat hij een deel van zijn ontwikkeling heeft moeten versnellen (door zich sociaal bijv te moeten aanpassen bij oudere kinderen en zich op dat gebied daarom sneller ontwikkelt dan het waarschijnlijk zonder versnelling zou hebben gedaan)?
pi_66786719
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 23:13 schreef poemojn het volgende:
Daar zit heel duidelijk een gat! Leuk!
Grappig, hier op school ook ineens allerlei kinderen die een tand eruit hebben.

Ik vroeg me ook al af of je het niet teveel bij jezelf zoekt Livelink. Heel vervelend dat het zo slecht loopt bij jullie.

Fijn dat de tienminutengesprekken zo goed gingen Bix, en dat je vertrouwen hebt in de juf!

Een 'enge' vraag: er zijn hier ouders die hun kind een klas hebben laten overslaan. Hoe kijken jullie daar op terug? Heb je het gevoel dat je kind iets heeft gemist doordat hij een deel van zijn ontwikkeling heeft moeten versnellen (door zich sociaal bijv te moeten aanpassen bij oudere kinderen en zich op dat gebied daarom sneller ontwikkelt dan het waarschijnlijk zonder versnelling zou hebben gedaan)?
Vriend/kennis van me heeft zn dochter een klas over laten gaan.... Meen van groep 3 naar groep 5, maar dat weet ik niet zeker.... Kind hobbelde goed met de "oudere" klas mee... En dat is zo blijvne gaan geloof ik....

Als ik het met zoonlief had gedaan, zou het niet goed gegaan zijn denk ik.... Hij is nu al de jongste van de klas en hobbelde duidelijk een beetje achter de rest aan, emotioneel gezien zeg maar....
  zaterdag 7 maart 2009 @ 01:20:00 #182
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66789526
quote:
Daan heeft geen klas overgeslagen, maar is versneld. Hij zat in een groep 1/2 combinatie en deed voor een groot deel mee met groep 2 (en kreeg daarnaast extra uitdaging) toen hij nog (qua leeftijd) in groep 1 hoorde. Daarna is hij naar groep 3 gegaan.
Sociaal had hij de meeste aansluiting bij de oudere kinderen in de klas. Hij paste zich sociaal erg aan aan de andere kinderen, terwijl hij sociaal verder was. Zijn sociale ontwikkeling was al sneller, voordat hij versneld was. En nog steeds merk ik dat hij sociaal prima in zijn huidige klas past (een groep 5/6 combinatie, terwijl leeftijdgenoten in groep 4 zitten). Het valt helemaal niet op dat hij eigenlijk jonger is. Het is alleen aan zijn tanden te zien, hij heeft nog maar 2 tanden gewisseld .
De meeste kinderen uit zijn klas waren best verbaasd dat hij 'nog maar' 8 was geworden vorige maand.
Ik vraag mij alleen af hoe het zit op het emotionele gebied, maar dat is best lastig te vergelijken, vind ik.
pi_66791525
Zo, eindelijk eens even tijd...
Het meekijken was erg leuk, een echte eye opener. Het is duidelijk dat de groep door zijn grote en grote verschil in niveau's een pittige groep is. Timo zit aan de bovenkant, hij krijgt alleen met rekenen uitdaging en je merkt dat hij zich verveelt. Tijd dus voor een babbeltje.

Bedankt voor de info over tweetaling VWO. Heel leerzaam en goed om te onthouden voor de toekomst
ff in een spoiler ivm google
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 maart 2009 @ 16:16:31 #184
13151 crew  Rewimo
pi_66800352
Christan is een vroege leerling. Zijn eerste school wilde dat hij een jaar langer zou kleuteren maar ik twijfelde aan hun motieven (ze gingen nogal prat op het hebben van twee kleine groepen 3 van elk 15 leerlingen - en dus gingen alleen de oudste 30 over. De rest kreeg te horen dat ze sociaal-emotioneel nog niet aan groep 3 toe waren). Omdat hij toen van school wisselde heb ik de nieuwe school aan het begin van het schooljaar om advies gevraagd. Zij hebben hem toen getest en hem in groep 3 geplaatst in plaats van groep 2. Hij draait lekker mee en inmiddels zit hij hier in Duitsland in de derde klas/groep 5. Krijgt sinds dit jaar behalve Duits ook Engels en dat gaat allemaal prima. Ik ben blij dat ik destijds op mijn gevoel af ben gegaan
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:14:31 #185
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66813144
Daan heeft vandaag zijn zwemdiploma A gehaald! Hij heeft er ruim een jaar over gedaan en dat viel me heel erg mee! Hij zwemt echt heel erg mooi en vindt het zwemmen heel erg leuk. Helaas zal hij waarschijnlijk een paar weken moeten wachten voordat hij aan B kan beginnen, vanwege wachtlijsten.

En poemojn, vanwaar die vraag eigenlijk? Gaat Myrthe ook 'te snel'?
pi_66816162
Wat goed van Daan!

Ja, ze valt een beetje buiten de standaardmalletjes. Volgens mij krijgt ze nu groep 2 werkjes aangeboden, maar wat haar niveau is weten ze nog niet, ze nemen nu cito midden groep 2 af en dat gaat erg goed. Met die werkjes heeft ze ook geen moeite (maar ze gaat nu eindelijk wel weer zonder echte tegenzin naar school!). Ze gaan binnenkort vergaderen om te kijken wat daar 't beste voor haar is. Begin april krijgen wij dan een vervolggesprek. Ze zit trouwens in een combigroep dus versnellen zou niet echt afwijkend zijn, ze kan dan gewoon met dat deel vd groep mee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 maart 2009 @ 08:31:47 #187
13151 crew  Rewimo
pi_66818368
Daan, gefeliciteerd!

Poemojn, fijn dat ze ernaar kijken wat het beste voor Myrthe is. Een kind dat zich verveelt op school is zo naar...
pi_66818439
Hoera voor Daan ! Geniet maar lekker van het zwembad !
pi_66818733

Goed gedaan, Daan!
Mickemonster is nu bezig met zn eerste zwemles... Spannend!
Wat een belachelijke motivatie van die ene school! Het ene kind is nou eenmaal wat eerder aan groep 3 toe als het ander!
Semmie is van november en die is dus vervroegd naar groep 3 gegaan...Hobbelde wel wat achter de rest aan ( daarom ook niet nog eens een klas over laten slaan). Nu is ie de jongste in de klas. Moest ie wel om lachen....
Mam, ik ben de jongste van de klas met de hoogste CITOscore!
Mickeman is van September en blijft waarschijnlijk nog een jaartje kleuteren.... Hij is wel met de voorbereiding op groep 3 bezig nu, maar echt nog zo'n kleutertje!
  zondag 8 maart 2009 @ 10:16:53 #190
37150 livelink
pi_66818938
Goed zo Daan!

En een mooi 'fietsenrek' voor Sven, zag ik. De twee losse tanden van Katja zijn er nu ook uit. De grote tanden waren er achter al helemaal opgekomen, dus geen fietsenrek voor haar. En omdat ze natuurlijk al 7 jaar is, geloofde ze niet meer zo in de tandenfee. Dat vond ik wel jammer, hoor. Twee jaar lang hoopte ze dat ze ging wisselen, vanwege de tandenfee en uiteindelijk duurde het zo lang dat het hele magische er al af was.

Katja zit nu op paardrijles, ik heb gisteren gekeken en was meteen weer terug in de tijd. Zelf was ik vroeger ook zo'n paardenmeisje en was ik de hele zaterdag op de manege. Ik ben benieuwd of het werkelijk iets voor Katja is.
Ze gaat nu donderdagmiddag lessen, terwijl ze dan op de BSO zit. Maar de rijschoolhoudster had het al helemaal geregeld met de BSO. Ze wordt gehaald en naar de les gebracht en weer terug gebracht als ze klaar is. Ze zullen dat wel vaker meemaken, denk ik.
  zondag 8 maart 2009 @ 12:16:44 #191
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_66820945
quote:
Sterre is twee jaar geleden van groep 3 naar groep 5 gegaan en dat is heel goed gegaan. Ze was niet gelukkig tussen haar vorige klasgenootjes, was duidelijk ook op sociaal emotioneel niveau een stuk verder dan haar leeftijdsgenootjes. Inmiddels zit ze dus in groep 6, is helemaal op haar plek daar. Wel zit ze weer in de plusklas sinds het begin van dit jaar, om haar extra werk aan te bieden. Ook mag ze de gewone leerstof compacten, omdat ze inmiddels weer tot de besten van haar klas hoort. Voor Sterre was het dus een goede keuze om haar een groep te laten overslaan, ze heeft zich niet anders of versneld ontwikkeld naar mijn idee, omdat ze al zo veel verder in haar hele ontwikkeling was.
Tristan is versneld naar groep 3 gegaan (nou ja, op onze school hanteren ze nog de 1 oktober grens, en kijken ze of de kinderen van oktober, november en december mee zouden kunnen naar groep 3. Maar dat wordt weinig gedaan. Hij zit dus tussen kinderen van 6 of 7 of 8 jaar.) Hij is van 30 oktober, is de jongste van zijn klas, maar doet het geweldig. Juf zei dat ze nu extra in de gaten moet gaan houden of hij zich niet gaat vervelen, omdat het hem allemaal erg gemakkelijk afgaat en hij hoge scores haalt. Tristan voelt zich helemaal op zijn plek en gaat met plezier naar school. Als hij eerst groep 2 had moeten doen was dat niet goed voor hem geweest. Nou is het wel zo dat Tristan erg groot is voor zijn leeftijd (hij is de grootste van de klas), dus het valt ook niet zo op dat hij wat jonger is dan de rest. Wat ook gescheeld heeft in een soepele overgang is dat ze op onze school gecombineerde 1/2 groepen hebben.
Wouter had een jaar kunnen overslaan wat betreft beheersing van de leerstof, maar was in sociaal emotioneel opzicht niet 'geschikt' om dat te doen. Hij past nu erg goed in de groep en dat zou waarschijnlijk anders zijn als hij tussen oudere kinderen zou zitten. Hij krijgt naast de gewone leerstof (die hij mag compacten) verdiepingsstof. Hij zit vanaf het begin in de plusklas, dat houdt het voor hem interessant en uitdagend. Ik denk dat Wouter, als hij een groep had overgeslagen, in de knoei was gekomen. Van groep 6 naar groep 8 was misschien wel mogelijk geweest, maar in groep 3 was hij niet weerbaar genoeg geweest denk ik. Maar nu vind ik het niet meer wenselijk omdat het goed gaat zoals het gaat en Wouter wil zelf ook niet van groep veranderen.
  zondag 8 maart 2009 @ 16:08:38 #192
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66828796
Vers kleutertje toegevoegd
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 8 maart 2009 @ 16:19:13 #193
37150 livelink
pi_66829142
Gefeliciteerd met je verjaardag en welkom hier, Michelle!

Hestria, jij ook gefeliciteerd met je grote dochter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 maart 2009 @ 16:40:10 #194
13151 crew  Rewimo
pi_66829762
Welkom Michelle en Hestria Gefeliciteerd
pi_66832756
Welkom nieuw kleuterje en mama ! Veel plezier op de basisschool ! en Hestria veel plezier hier !
  zondag 8 maart 2009 @ 20:31:30 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66837186
Hestria en Michelle

Sven een fietsenrek

En een A-diploma zag ik langskomen

Vond de verhalen over versnellen en plusklassen erg interessant om te lezen. Snap nu waarom ze hier een combi 1/2 klas hebben iets beter.
pi_66838963
Rewimo, ze zeggen ook dat ze echt uitgaan van het kind dus dat is wel fijn. Een plusklas is er niet maar Jenaplan werkt in principe met projecten dus verdieping zou dan altijd wel mogelijk moeten zijn denk ik. Ze zijn iig niet van plan zoiets op te zetten, dan wordt de werkdruk voor de leerkrachten te hoog ed. Er is hier sowieso nauwelijks een school te vinden met plusklas, m'n buren kregen op het cb wel een tip maar die school is ook meteen aan de andere kant van de stad, en de plusklas pas vanaf groep 5.
Die oktobergrens blijft een vreemd iets he? Iemand die ik ken is leerkracht op een basisschool waar alle kinderen tm februari/maart standaard bekeken worden om te kijken of ze na de zomer naar groep 2/3 kunnen doorstromen. Dat vond ik ook wel erg goed/kindgericht klinken eigenlijk, beter dan een strakke grens aanhouden.
Jullie allemaal bedankt voor jullie reacties!

Hestria en Michelle welkom hier!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 maart 2009 @ 22:15:36 #198
13151 crew  Rewimo
pi_66841876
De oktobergrens bestaat officieel niet meer. Die is afgeschaft. Is ook onzin natuurlijk want je kunt kinderen niet beoordelen op alleen maar hun geboortedatum.
  zondag 8 maart 2009 @ 22:22:25 #199
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66842211
Poemojn, het verbaast me niets dat Mirthe ook zo'n vluggert blijkt te zijn .
De school van Daan heeft ook plusklassen (noemen ze 'projectgroepen'), in principe vanaf groep 5, maar Daan mocht er in groep 4 mee starten en heeft in groep 3 ook een paar weken zoiets gehad ( toen gingen ze filosoferen). In veel gevallen is alleen versnellen niet genoeg, deze kinderen hebben daarna ook nog extra uitdaging nodig (in de vorm van verdieping of verbreding), omdat ze na een paar weken (of maanden) alweer vooruit snellen (maar ik denk dat je dat wel weet). Ik ben niet bekend met Jenaplanonderwijs, dus ik weet niet of er op die manier meer mogelijkheden zijn.

En bedankt voor de felicitaties! Ik zal ze doorgeven aan Daan .
  zondag 8 maart 2009 @ 22:29:55 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66842651
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:15 schreef Rewimo het volgende:
De oktobergrens bestaat officieel niet meer. Die is afgeschaft. Is ook onzin natuurlijk want je kunt kinderen niet beoordelen op alleen maar hun geboortedatum.
Deze grens is tegelijk met de komst van de basisschool gekomen. In 1984. Dus al heel lang niet meer in gebruik zou je denken.
Plus dat ik wel eens gelezen heb dat je kind als zittenblijver te boek zou kunnen staan met deze grens en zo voor sommige vervolgscholen dan niet meer in aanmerking kan komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')