abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 maart 2009 @ 22:49:24 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66843575
Ja, dat laatste klopt buurvrouw. Job is van november 2003 en gaat toch echt dat jaartje extra kleuteren en dat betekent dat hij blijft zitten. Nu mag een kind sowieso maar 1x op de basisschool blijven zitten, dus als het later fout blijkt te gaan, kan hij niet nog een keer blijven zitten. Maar daar maak ik me niet zo druk over.

En middelbare scholen kunnen er inderdaad moeilijk over doen, heb ik begrepen van mijn zus. Maar dat speelt bij ons ook niet echt. In onze plaats is maar één middelbare school en die neemt in principe iedereen aan. Daarom is het ook geen probleem dat onze school niet meedoet aan de citotoets.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 maart 2009 @ 23:00:05 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66844049
Oh gelukkig!
Vervelender is het natuurlijk als school "gewoon"die norm hanteert, het kind wel een hoge citoscore heeft maar op grond van "te lang kleuteren" niet toegelaten wordt. Bij ons op school wisten ze niet eens dat die norm veranderd was.
Die houden zich er nu pas twee jaar aan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 8 maart 2009 @ 23:13:36 #203
37150 livelink
pi_66844554
Onze school houdt zich wel aan de norm, maar kijjkt wel per kind of het kan. Zo gaan de meeste kinderen van oktober, november en december wel gewoon naar groep 3 volgens de huidige norm, maar een kind als Job dan weer niet. Zo zou het wat mij betreft ook moeten zijn, het lijkt mij niet meer dan normaal dat je die groep kinderen gewoon van kind tot kind bekijkt.
pi_66845050
Grijs, ik heb even via pm geantwoord.
pi_66845133
Ik wist helemaal niet dat het langer kleuteren gezien kon worden als blijven zitten
Zal het eens aankaarten tijdens de besprekingen eind maart!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_66845408
dat wist ik ook niet. en wat gebeurt er dan als 't kind dan wel nog een 2e keer een jaar over zou moeten doen?
  maandag 9 maart 2009 @ 07:18:30 #207
37150 livelink
pi_66849277
Ja, dat gebeurt dan dus gewoon niet, Bix. Mijn zus is zelf lerares op de basisschool en heeft groep 4. Zij heeft wel eens kinderen die eigenlijk groep 3 beter over hadden kunnen doen, maar dat niet meer kunnen vanwege een extra jaar kleuteren. Je moet dus goed kijken waarom je extra laat kleuteren. Is dat omdat ze inderdaad nog teveel kleuter zijn, dan is dat prima. Maar je moet het eigenlijk niet doen omdat ze de stof van groep 3 niet aan zouden kunnen, want dan kunnen ze veel beter groep 3 nog een keertje doen.
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 07:28:30 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_66849319
quote:
Op zondag 8 maart 2009 23:30 schreef vamperotica het volgende:
Ik wist helemaal niet dat het langer kleuteren gezien kon worden als blijven zitten
Zal het eens aankaarten tijdens de besprekingen eind maart!
Dat wist ik ook niet!

Cas is nog best jong in doen en laten en ik heb ook wel eens gedacht om hem een jaartje extra te laten kleuteren, nog maar eens goed over nadenken.

Morgen wordt Cas besneden en ik zie er als een berg tegen op
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_66849321
Wanneer is die grens eigenlijk veranderd ? Merijn heeft ook extra gekleuterd (was volgens de docenten toen nodig, wij twijfelden maar kregen geen poot aan de grond) dat was in 2005 . Nu zou hij eigenlijk een groep over moeten slaan...
  maandag 9 maart 2009 @ 07:33:28 #210
37150 livelink
pi_66849346
Sinds 1985 al, Stout. Met de invoer van de basisschool. Het komt allemaal voor uit het feit dat er nu geen kleuterschool meer is, maar groep 1 t/m 8, die eigenlijk in 8 jaar doorlopen zou moeten worden. Er wordt geen onderscheid meer gemaakt voor de kleuters. Er zijn dan ook best veel mensen die weer pleiten voor een kleuterschool, dan heb je dat zittenblijven probleem ook niet meer.

Overigens denk ik dat je ook niet te heftig moet schrikken van het woord zittenblijven. Als het beter is voor je kind, dan moet je je niet laten weerhouden door een term.
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 07:35:30 #211
7074 moussy
kuttekop
pi_66849355
quote:
Op maandag 9 maart 2009 07:33 schreef livelink het volgende:

Overigens denk ik dat je ook niet te heftig moet schrikken van het woord zittenblijven. Als het beter is voor je kind, dan moet je je niet laten weerhouden door een term.
Maar ze moeten nog zo lang op de basisschool, er kan nog van alles gebeuren.
  maandag 9 maart 2009 @ 07:41:05 #212
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66849381
Oh, sterkte voor hem en voor jou, Mous! Wat een naar idee, maar het komt vast goed!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 9 maart 2009 @ 07:43:04 #213
37150 livelink
pi_66849392
Als het aan de overheid ligt, wordt er uberhaupt niet gedoubleerd, dus dat is toch niet heel snel de keuze die er gemaakt wordt.

Hier staat wat meer informatie. Het is best een interessant onderwerp om je in te verdiepen.
pi_66849406
Sterkte Mous en Cas!
pi_66849416
Extra kleuteren wordt hier door veel scholen als gewoon gezien, ik ga vandaag toevallig de dossiers van de heren inkijken, eens kijken of er instaat dat Merijn is blijven zitten of dat er niets over gezegd wordt.
We kijken hier elk jaar een keer in de dossiers, dit doet onze school standaard met alle leerlingen (je mag nee zeggen uiteraard, maar veel ouders maken er toch gebruik van) Dan kun je nl ook de cito's inkijken en aangezien merijn ook die van groep 6 heeft gemaakt ben ik wel benieuwd naar het verschil.
  maandag 9 maart 2009 @ 07:47:33 #216
37150 livelink
pi_66849417
Ach Moussy, nou lees ik helemaal over het besnijden van Cas heen. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Ik hoop dat het morgen allemaal meevalt. Sterkte met het doorkomen van vandaag
pi_66849673
Stout, misschien kun je beter naar de DLE's kijken dan. Dat zegt iets over de resultaten na een bepaalde periode (in maanden) van onderwijs.

Sterkte voor Cas en jou, Moussy!
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 08:45:46 #218
7074 moussy
kuttekop
pi_66849983
quote:
Op maandag 9 maart 2009 07:41 schreef Sugar het volgende:
Oh, sterkte voor hem en voor jou, Mous! Wat een naar idee, maar het komt vast goed!
dat is het echt, het idee, ik vind het zooo sneu! Maar ik probeer me even vast te houden aan Wilyan zijn ervaring, ook al lukt dat niet echt
  maandag 9 maart 2009 @ 08:54:14 #219
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_66850115
Cassie sterkte morgen vent
  maandag 9 maart 2009 @ 09:00:08 #220
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66850210
quote:
Op zondag 8 maart 2009 23:13 schreef livelink het volgende:
Onze school houdt zich wel aan de norm, maar kijjkt wel per kind of het kan. Zo gaan de meeste kinderen van oktober, november en december wel gewoon naar groep 3 volgens de huidige norm, maar een kind als Job dan weer niet. Zo zou het wat mij betreft ook moeten zijn, het lijkt mij niet meer dan normaal dat je die groep kinderen gewoon van kind tot kind bekijkt.
Ja, en zo moet het ook zijn vind ik. Dus niet de oktobergrens omdat je niet beter weet, of omdat dit beter uitkomt. Maar kijken naar wat de kinderen kunnen en dáárop je oordeel baseren. Maar er staat dus vaak niet in het dossier dat het zittenblijven is. Alleen middelbare scholen zien dat soms anders.

Oh Moussy veel sterkte morgen, voor jou én Cas.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 maart 2009 @ 09:00:35 #221
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66850225
Arme Cas, sterkte morgen allebei!

Destijds met Christan was mijn idee ook dat hij beter in een hogere groep zou kunnen blijven zitten, dan bij de kleuters. Tot nu toe is er geen sprake van maar ik zou er nu geen moeite mee hebben als dat beter was voor hem.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66850251
quote:
Op maandag 9 maart 2009 08:45 schreef moussy het volgende:

[..]

dat is het echt, het idee, ik vind het zooo sneu! Maar ik probeer me even vast te houden aan Wilyan zijn ervaring, ook al lukt dat niet echt
wordt bij cas alleen een klein randje weggehaald, of geheel ?
(wij zitten nu al een tijdje op de creme bij jayden, maar vermoed dat we over een paar maanden er ook aan mogen geloven)

In elk geval stekte
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 09:07:19 #223
7074 moussy
kuttekop
pi_66850354
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:01 schreef knorretje het volgende:

[..]

wordt bij cas alleen een klein randje weggehaald, of geheel ?
(wij zitten nu al een tijdje op de creme bij jayden, maar vermoed dat we over een paar maanden er ook aan mogen geloven)

In elk geval stekte
geheel, als het in mindere maten is willen ze er nog wel eens een V-tje uit knippen, of het randje weghalen of de voorhuid geheel verwijderen, en Cas kreeg de hoofdprijs.

De creme heeft bij Cas helemaal niets uitgehaald helaas. Wat ik vooral rot vind is dat we het al roepen sinds Cas geboren is, ik had het liever gehad toen hij nog zo klein was.

Waar ik trouwens vooral tegenop zie is het onder narcose gaan, het gaf mij bij René steeds het gevoel alsof ik mn kind in liet slapen de hele toestand er na redden we wel, maar die narcose..
  maandag 9 maart 2009 @ 09:11:15 #224
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_66850438
Oh ja, onder narcose is echt vervelend, dat vind ik ook.
Weet niet of je dit wilt weten, maar verzetten is heel normaal. Ik schrik me de eerste keer te pletter. Zo'n klein baasje, en dan zo knokken. Doken ze er met 5 man op. Maar dat is dus normaal. Maar wel heeel erg vervelend om te zien. Maar het weten en je er dus wat op voorbereiden hielp mij enorm. (ze zeggen het hier niet standaard namelijk....)

Veel sterkte hoor!
pi_66850589
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:07 schreef moussy het volgende:

[..]

geheel, als het in mindere maten is willen ze er nog wel eens een V-tje uit knippen, of het randje weghalen of de voorhuid geheel verwijderen, en Cas kreeg de hoofdprijs.

De creme heeft bij Cas helemaal niets uitgehaald helaas. Wat ik vooral rot vind is dat we het al roepen sinds Cas geboren is, ik had het liever gehad toen hij nog zo klein was.

Waar ik trouwens vooral tegenop zie is het onder narcose gaan, het gaf mij bij René steeds het gevoel alsof ik mn kind in liet slapen de hele toestand er na redden we wel, maar die narcose..
Bij Jayden zeggen wij het inderdaad ook al langer dat het niet klopt, maar het cb en ha vond het allemaal wel meevallen, ondanks dat hij er meerdere keren een infectie kreeg en dus met de nodige oplapmiddelen weer kon plassen zou het allemaal goed komen zodra hij ouder werd. Na de laatste ontsteking begin dit jaar waren we het echt zat, toen de ontsteking weer onder controle was, uroloog laten kijken, maar die wil niets doen voor we de creme getest hebben gedurende 12 weken, (omdat jayden alleen maar ontstekingen heeft en sproeit, maar geen ballontje, dus niet 'erg' genoeg om direct iets te doen zonder eerst de creme geprobeerd te hebben) 16 april gaat ze opnieuw kijken of de creme werkt. (het is wel iets verbeterd, maar er was al gezegd dat zodra je stopt de huid weer nauwer wordt dus echt enthousiast zijn we niet)

edit: ik had eigenlijk nog niet op die manier over de narcose nagedacht (nu wel) en schuif mijn zorgen en zo nog even vooruit. Maar kan me voorstellen dat je er tegen op ziet.
pi_66851539
Deze info ff in een spoiler ivm google
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 10:10:22 #227
7074 moussy
kuttekop
pi_66851857
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:16 schreef knorretje het volgende:

[..]

Bij Jayden zeggen wij het inderdaad ook al langer dat het niet klopt, maar het cb en ha vond het allemaal wel meevallen, ondanks dat hij er meerdere keren een infectie kreeg en dus met de nodige oplapmiddelen weer kon plassen zou het allemaal goed komen zodra hij ouder werd. Na de laatste ontsteking begin dit jaar waren we het echt zat, toen de ontsteking weer onder controle was, uroloog laten kijken, maar die wil niets doen voor we de creme getest hebben gedurende 12 weken, (omdat jayden alleen maar ontstekingen heeft en sproeit, maar geen ballontje, dus niet 'erg' genoeg om direct iets te doen zonder eerst de creme geprobeerd te hebben) 16 april gaat ze opnieuw kijken of de creme werkt. (het is wel iets verbeterd, maar er was al gezegd dat zodra je stopt de huid weer nauwer wordt dus echt enthousiast zijn we niet)

edit: ik had eigenlijk nog niet op die manier over de narcose nagedacht (nu wel) en schuif mijn zorgen en zo nog even vooruit. Maar kan me voorstellen dat je er tegen op ziet.
Cas heeft af en toe wel een ballonnetje, vooral als hij een goede volle blaas heeft. De chirurg hoorde mijn verhaal aan, had nog niet gekeken en vond dat het opgelost moest worden. Wij hebben geen uroloog gezien Wel de huisarts, kinderarts, die trok er aan en vond dat er genoeg rek in zat.

Hij heeft gelukkig nog nooit een echte ontsteking gehad, maar het is gewoon áltijd rood, pijnlijk en geïrriteerd, dat was voor de chirurg al voldoende. Toen hij het eenmaal zag zei hij ook dat de voorhuid er gewoon helemaal af moest.

Ik dacht ook dat hij onder een roesje ging, maar nee, volledige narcose incl plaatselijke verdoving, dubbel op dus. De narcotiseur zei letterlijk, een piemel moet leuk zijn en leuk blijven en er mag niet 1 kans zijn dat hij er ook maar iets van voelt en dus een nare ervaring heeft Moeten wel rekening houden van een nasleep vane en week of 8
pi_66851986
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:56 schreef Stout het volgende:
Deze info ff in een spoiler ivm google
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik las van de week ook al dat je spoilertags gebruikt ivm google. Maar google indexeerd de text-only versie van fok en daar staat de tekst gewoon (weliswaar in het wit, maar wordt gewoon mee geindexeerd)
pi_66852055
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:10 schreef moussy het volgende:

[..]

Cas heeft af en toe wel een ballonnetje, vooral als hij een goede volle blaas heeft. De chirurg hoorde mijn verhaal aan, had nog niet gekeken en vond dat het opgelost moest worden. Wij hebben geen uroloog gezien Wel de huisarts, kinderarts, die trok er aan en vond dat er genoeg rek in zat.

Hij heeft gelukkig nog nooit een echte ontsteking gehad, maar het is gewoon áltijd rood, pijnlijk en geïrriteerd, dat was voor de chirurg al voldoende. Toen hij het eenmaal zag zei hij ook dat de voorhuid er gewoon helemaal af moest.

Ik dacht ook dat hij onder een roesje ging, maar nee, volledige narcose incl plaatselijke verdoving, dubbel op dus. De narcotiseur zei letterlijk, een piemel moet leuk zijn en leuk blijven en er mag niet 1 kans zijn dat hij er ook maar iets van voelt en dus een nare ervaring heeft Moeten wel rekening houden van een nasleep vane en week of 8
Aan de ene kant hoop ik dat het afdoende is zo met de creme, anderzijds heb ik zoiets hij kan me niet snel genoeg onder het mes gaan (tig keer op een dag de wc poetsen is niet mijn hobby (ook die van juf niet) en voor het jochie zelf is het gewoon heel naar en pijnlijk). Hoop in elk geval dat we de 16e wijzer worden en een stap verder komen
pi_66852128
oke, ik had begrepen dat het dan niet via google te vinden was. Dan ga ik voortaan maar niet meer met namen werken maar met oudste en jongste.
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 10:21:45 #231
7074 moussy
kuttekop
pi_66852134
Ik hoop het ook voor jullie! Bij een vriendje van Cas werkt het echt prima, maar wel nu na 3 maanden smeren pas dat er wat meer beweging, dus die smeren nog even door
pi_66852355
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:21 schreef Stout het volgende:
oke, ik had begrepen dat het dan niet via google te vinden was. Dan ga ik voortaan maar niet meer met namen werken maar met oudste en jongste.
Heb het net nog even voor je gecheckt bij Danny, maar het klopt wat ik zei. Google ziet alleen maar de tekst en leest geen tagjes uit.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 maart 2009 @ 10:48:06 #233
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66852854
sterkte morgen Cas

t zijn nog best veel kindjes die daar last van hebben he
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 9 maart 2009 @ 10:48:07 #234
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66852855
Dus toch he Mous?
Misschien dat je wat aan het beeldverslagje van Wilyan hebt? Die weet je wel te vinden toch?

De operatie was hier appeltje-eitje maar het resultaat vind ik toch wat twijfelachtig.
Wilyan heeft dus nog wel een randje voorhuid. Nou is dus het probleem dat er niemand aan zijn "piemie" mag komen. Erg fijn dus want er blijft dus heerlijk prut onder zitten en moet wel degelijk geregeld schoongemaakt worden. Zelf wil hij het niet doen en hij schreeuwt de hele buurt bij elkaar als M. of ik het doe. Ik kan er ook niet wijs uit worden of het hem zeer doet of niet. Hij zegt alleen maar dat hij het "eng" vindt.
Af en toe krijg ik het met veel omkopen (lekker koekje/iets (paar minuten ) langer opblijven) voor elkaar om het met wat minder drama voor elkaar te krijgen. Maar helemaal zonder gemekker is het nog steeds geen enele keer gelukt. Ik twijfel daarom of ik niet nog en keer daar aan de bel moet gaan trekken want dit lijkt me nou ook niet echt de bedoeling.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 9 maart 2009 @ 11:01:08 #235
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66853229
Nu ik het zelf zo tik staat het me toch tegen..Manlief even snel gebeld en die is het er toch ook wel mee eens. Ik ga toch maar eens even contact opnemen met de huisarts.

Maar ik zag trouwens Sven met een fietsenrek!
(ik weet niet waarom maar ik vind het wel bij hem passen zo'n fietsenrekje )

En Daan het A-diploma! Goed man!

Wilyan mag hier trouwens vanaf morgen alweer met kleren (lange broek, shirt met lange mouwen en schoenen) aan oefenen voor het B-zwemmen.

Ik heb Hanne trouwens ook al in geschreven zodat ze als ze vier is mag beginnen. Waarschijnlijk zal dat dan na de zomervakantie zijn dat ze begint want in vakanties word er (op uitzondering van turbozwemmen enzo) geen zwemles gegeven. Maar aangezien ze nu al (wel met zwemvleugeltjes dat wel) triomfantelijk met een soort van afgekeken schoolslag voor de badjuf angszwemt.. Ze geeft ook echt al een half jaar aan dat zij ook op zwemles wil. Dus we zullen wel zien wat het word.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 12:42:00 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_66856041
Noli, ik had hem al weer bekeken vanmorgen Waarom bel je niet gewoon de arts op die hem geholpen heeft, dat scheelt weer een tussenstation.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:16:18 #237
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66857027
Ja daar zat ik dus ook al over te twijfelen.
Maar in het ziekenhuis heb je hier niet zomaar iemand aan de telefoon en de vorige gesprekken met die kerel gingen ook al zo lekker..

Ik heb iig vanmiddag even een gesprekje met de huisarts via het telefonisch spreekuur.
Maxi, Midi & Mini
pi_66857162
oei moussy, wat spannend! veel succes morgen!
  maandag 9 maart 2009 @ 13:32:32 #239
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66857565
Hoe kijkt Cas tegen morgen aan, of weet ie 't nog niet?

Nou ik heb het er net met pijn en moeite uit weten te krijgen wat nou precies het probleem is.
Het naar achteren doen van het 'velletje' (voorhuid) doet hem dus nog steeds zeer. Ik heb het er met hem over gehad dat ik de dokter ga bellen en dat hij dan misschien wel weer naar het ziekenhuis moet. Dat vond hij allemaal helemaal prima. Het kan 'm zelfs helemaal niks schelen dat ie dan misschien weer een operatie moet.
Hij zei letterlijk: "Dat deed toen maar even een beetje zeer. Nu doet het steeds zeer en dat wil ik niet. Ik wil net zo'n piemie als pappa, dan hoef ik niet steeds het velletje naar achteren."

Hij heeft dus liever nog een keer een operatie dan dat hij nu elke keer dat geworstel (pijn dus!) met schoonmaken heeft. Dat vind ik nog al wat.

[edit] net besproken met M. enik bel zo gewoon de urologie wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Noli. op 09-03-2009 13:49:00 ]
Maxi, Midi & Mini
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 maart 2009 @ 13:36:33 #240
13151 crew  Rewimo
pi_66857687
Dan moet hij er wel echt last van hebben, Noli
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 9 maart 2009 @ 13:48:16 #241
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66858096
Wij mogen ons dus a.s. maandag in het ziekenhuis melden.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 13:54:01 #242
7074 moussy
kuttekop
pi_66858307
Sneu Noli!

Nu ik dit lees ben ik wel 'blij' dat bij Cas in 1x alles weggehaald gaat worden. Cas vond het wel goed als wij er aan zaten om te kijken of wat ook, daar ben ik ook wel erg blij mee als ik dat zo lees bij jullie
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 maart 2009 @ 14:11:33 #243
13151 crew  Rewimo
pi_66858944
Da's in elk geval lekker snel, Noli. Kan maar gebeurd zijn joh.
  maandag 9 maart 2009 @ 14:13:19 #244
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66859018
Maar wat vind Cas van wat hij morgen gaat doen of weet hij het nog niet?
Hoe laat mag/moet hij?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 14:21:38 #245
7074 moussy
kuttekop
pi_66859382
Tuurlijk weet hij het, ik vond dit toch wat te heftig om als verrassingsaanval te doen. Hij wil niet echt, logisch maar zegt wel blij te zijn als straks alles over is.

7 uur moeten we er zijn, hoe laat aan de beurt weet ik niet, en of hij meteen mee naar huis mag is af te wachten hoe morgen alles verloopt.
  maandag 9 maart 2009 @ 14:32:10 #246
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66859852
Pffff, lijkt me heftig allemaal.
Cas en Moussy sterkte morgen.

Noli, wel fijn dat je zo snel terug mag. En wat goed dat W. precies vertelt heeft wat ie wil en voelt. Dat zal voor jou ook wel schelen denk ik.

Hebben jullie kleuters ook zo'n behoefte aan de zon. Fleur zit volgens mij nu echt in een dip. Niets is goed en op alles krijg ik zo ongeveer hetzelfde antwoord: jahaa... okeee dan. En ze loopt echt zo vaak te (s)dippen. En als ik dan vraag wat er is, krijg ik het antwoord: dat weet ik ook niet mama... voel me gewoon niet vrolijk. Dan kroelen we nog maar een keertje extra en ik hoop dan heel hard op mooi weer met veel zon en buitenspelen.
  maandag 9 maart 2009 @ 14:44:08 #247
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66860267
Leek me ook al wat vreemd

Dan is hij vast niet laat. Wij moesten toen ook rond die tijd er zijn. Wilyan mocht als eerste. Er waren nog twee kinderen die ongeveer tegelijk met Wilyan op de o.k. moesten zijn. Degenen die na hun moesten mochten meteen al iets later in het ziekenhuis komen. Maar ja, dat zal vast ook wel per ziekenhuis verschillen.

Maar je weet nog niet of hij dezelfde dag alweer mee mag? Of bedoelde je dat niet? Bij Wilyan was het iets van twee uur en anders rond een uur of vier vijf naar huis geloof ik. (Wij mochten geloof ik rond kwart over twaalf alweer naar huis)

Nou ja, gewoon lekker rustig aan doen. En hopen dat hij het niet te eng gaat vinden morgen.
Iig heeeeel veel succes morgen en een op de bol voor Cas.
Volgens Wilyan is het helemaal niet zo eng hoor!
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 14:57:05 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_66860711
De chirurg had het over eventueel een nachtje blijven, maar dat moesten we gewoon morgen aanzien, ook ivm angst voor het plassen en zo. Ik zie wel

Z'n tassie staat al klaar, bedsokken , naadloze piratenboxertjes (erg kjoet) en een drakenpyama kadootjes liggen al in de kast, kaarten ook, want tja, kaarten boven je bed moet, ook al hoef je niet te blijven
  maandag 9 maart 2009 @ 17:40:52 #249
37150 livelink
pi_66866653
Wat lief dat je aan die kaarten denkt, Moussy. Dat zou nou nooit in me opgekomen zijn. Heel veel sterkte alvast voor morgen. Het zal vast een opluchting zijn voor Cas, als ik Wilyan mag geloven.
pi_66866889
Ohhhh moussy ! We zullen morgen aan je denken ! en aan Cas uiteraard !
pi_66872418
Mous, heel veel succes morgen! Hopelijk valt het allemaal mee
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 maart 2009 @ 20:44:59 #252
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66873217
quote:
Op maandag 9 maart 2009 08:45 schreef moussy het volgende:

[..]

Deze post zie ik nu pas!
Maxi, Midi & Mini
  maandag 9 maart 2009 @ 20:55:26 #253
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66873655
Moussy en Cas, sterkte morgen. Hoop dat jullie achteraf kunnen zeggen dat het meeviel.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 9 maart 2009 @ 21:55:25 #254
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66876436
Moussy, heel veel sterkte voor Cas morgen En ook voor jou Akelig lijkt het me...
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 9 maart 2009 @ 22:24:53 #255
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66877791
Succes morgen Moussy en Cas!
Saartje
  maandag 9 maart 2009 @ 22:33:22 #256
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_66878171
heel veel sterkte morgen Cas !! jij ook moussy!!
  maandag 9 maart 2009 @ 22:46:19 #257
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66878676
Sterkte morgen, Moussy en Cas!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66880185
Ook van mij veel sterkte voor morgen!
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 06:19:20 #259
7074 moussy
kuttekop
pi_66884770
Lief!

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 maart 2009 @ 07:20:03 #260
13151 crew  Rewimo
pi_66884972
Sterkte vandaag! Heb je een beetje kunnen slapen?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 07:24:49 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66884997
Succes vandaag, mous en Cas!

Kunnen jullie kleutertjes fluiten? Maria kan het al vanaf dat ze net geen 4 was, zo grappig klinkt dat. Soms fluit ze als ze wakker is geworden.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 maart 2009 @ 08:15:04 #262
13151 crew  Rewimo
pi_66885403
Christan kan het sinds kort. Dat moet nu op alle mogelijke momenten worden uitgeprobeerd. Soms best wel irritant
  dinsdag 10 maart 2009 @ 08:42:12 #263
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66885738
Cas en Mous jullie zijn nu in het ziekenhuis mar ik hoop dat alles goed gaat en jullie snel thuis zijn!

Sugar, Wilyan kon al verbazingwekkend vroeg fluiten. Hij was toen geloof ik iets van tweeënhalf of drie jaar oud en kon nog amper verstaanbaar praten.
Hanne probeert het nu wel steeds maar haar lukt het nog écht niet wat ze soms best frustrerend vind want madam wil graag alles kunnen wat haar broer ook kan.
Maxi, Midi & Mini
  Jubileum moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 08:43:10 #264
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66885757
Heel veel succes en sterkte Mous
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66885874
Hier kan de jongste wel fluiten, de oudste niet. Niet gek hoor, aangezien pappa het ook ng steeds niet kan
  dinsdag 10 maart 2009 @ 08:51:46 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66885927
Moussy en cas succes vandaag
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 10 maart 2009 @ 08:54:28 #267
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66885996
Cas en mous, sterkte vandaag!

Hier ook geen fluiter.. maar mama kan het ook niet, dus wellicht dat het daar ook mee te maken heeft
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66886666
Piet kan wel een beetje fluiten, sinds een half jaar ofzo. beter naar binnen dan naar buiten. Anna nog niet. maar zij heeft ook veel meer moeite met gericht blazen (kaarsjes uitblazen bijvoorbeeld).
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:33:20 #269
156412 hestria
erg gastvrij
pi_66886882
wij komen ons hier maar eens melden, zondag 8 maart is mijn kleine meisje 4 jaar geworden ze is schandalig verwend en was ook echt heel erg jarig. Gisteren afscheid gehad van de PSZ en is ze door alle kindjes naar de basischool gebracht.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_66886932
gefeliciteerd nog hestria en michelle! wat leuk dat ze door de kinderen van de psz naar school gebracht is, mooi idee.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:53:20 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66887369
Dat vind ik leuk Hestria dat ze haar naar school hebben gebracht, heel bijzonder.
En natuurlijk van harte en welkom hier.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 maart 2009 @ 10:24:02 #272
13151 crew  Rewimo
pi_66888174
Wat leuk Hestria, ze zal zich wel heel speciaal hebben gevoeld

dutch, hoe is het met de zwemlessen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 maart 2009 @ 11:13:28 #273
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66889620
succes nog Cas
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 10 maart 2009 @ 13:54:19 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66895060
*crosspost wegens verschillende leeftijdsgroepen*
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriendje van mij wordt vandaag 4 en viert zondag zijn verjaardag. Nu willen we hem met nog een stel een radio/cd-speler geven op verzoek van de ouders, maar we willen er graag ook nog een cd'tje bij doen.
Maar ik heb (nog ) totaal geen verstand van jongetjes van 4.
Heeft er iemand tips of suggesties? Hij is verzot op dieren, krijgt een konijntje van zijn ouders, maar een cd met konijnengeluiden is ook zo wat.
pi_66895424
misschien iets van kinderen voor kinderen? cowboy billie boem? bert & ernie?
bij ons zijn ze ook dol op de kinder-wereldmuziekcd's van putumayo.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:05:20 #276
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66895488
Nog een keer noemen: Roltrap naar de maan van Het Klein Orkest!
Echt héél leuk!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:09:00 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66895638
Oeh, Bert & Ernie.
De vader van dat jongetje en ik zijn vrienden sinds de peuterspeelzaal en we zijn ook wel eens samen op vakantie geweest (hij met zijn ouders en ik met de mijne) en de grootste lol voor ons waren Bert & Ernie! Met Sipje en Sopje enzo!

Die van jou gaat ook op het lijstje Sugar!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 maart 2009 @ 14:21:11 #278
13151 crew  Rewimo
pi_66896104
Liedjes van Ernst en Bobbie gaan er ook goed in denk ik Christan vindt ze nog steeds leuk.
pi_66896839
Dirk en Peter Scheele misschien nog?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:55:54 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66897432
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 maart 2009 @ 15:02:48 #281
13151 crew  Rewimo
pi_66897673
Sinterklaas van Het Goede Doel mag eigenlijk ook niet ontbreken Vooral in de speciale Christan-versie
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 15:07:29 #282
7074 moussy
kuttekop
pi_66897835
Ging toch niet helemaal zoals de bedoeling was, maar na een infuus en 4 soorten medicatie tegen de misselijkheid zijn we thuis!

Hij heeft zn piemel meteen al gezien toen ik hem even ging wassen en verbinden, het enige wat ie zei was ze hebben een stukje van mn piemel geknipt!!
pi_66898346
Ach gos. Sneu hoor zo een ingreep en dan je kind onder narcose zien gaan, die natuurlijk niet wil want ja hij snapt donders goed wat er gaat gebeuren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 maart 2009 @ 15:22:00 #284
13151 crew  Rewimo
pi_66898447
Ha, jullie zijn er weer. Ging de narcose niet lekker dat hij zo misselijk was?
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 15:45:20 #285
7074 moussy
kuttekop
pi_66899332
Eerst wilde hij gewoon niet wakker worden toen hebben we hem wakker gemaakt op de uitslaapkamer en zijn naar zaal gegaan, daar zakte hij weer weg, maar hij moest wel wat drinken, hij kreeg ook een ijsje, slobbertje ijs, spugen, drinken, spugen.. en daar haakte de zuster snel op in en ze starte het misselijkheidsprotocol,, medicatie onder de tong en een infuus, dat werkte niet, nog steeds spugen, 1e medicatie in het infuus.. werd niet beter, volgende via het infuus, nog niets. Toen moest er toch even overleg gepleegd worden en kreeg hij een zetpil, na een half uurtje trok hij eindelijk bij en wilde wel een slokje drinken, ik kreeg een heldere ingeving en had een flesje cola in mn tas gegooid voor mn eigen suikerpeil, dat heb ik dus aan Cas gegeven,. beschuit kwam er ook met een rot gang weer uit, maar niet de kleine stukjes komkommer die ik mee had

Ik vond het verschrikkelijk, vréselijk wit en alleen maar slapen, het was net alsof hij opgebaard lag

Maar gelukkig kreeg hij wat praatjes en wilde hij naar huis! Tussendoor had de zuster al verteld hoe hij verbonden moest worden en omdat Cas het niet prettig vond als andere naar zn piemel keken heb ik hem zelf gewassen en opnieuw verbonden, waar hij zelf niets van maakte. Alleen de eerste keer plassen vond hij eng, deed geen pijn gelukkig! Hij moest ook wel nodig na een vochtzak van 500 ml

Nadat het infuus er uit was gehaald heb ik hem zijn pyama (daar zit een lekker hangkruis in, leek ons beter dan een gewone broek) aan gedaan en zijn we naar huis gegaan, maar natuurlijk wel met een ijsje

Nu ligt hij lekker op de bank tv te kijken.

Het onder narcose gaan ging gelukkig beter dan verwacht, hij gaf iig niet het laaste-ademhaling-effect, wat René wel altijd had..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 maart 2009 @ 15:49:55 #286
13151 crew  Rewimo
pi_66899508
Agossie, dat witte smoeltje Narcose is ook zo'n rotzooi (ik word er zelf ook altijd hondsberoerd van). Stoere pyjama trouwens Gelukkig dat het achter de rug is!

Effe een algemene vraag: is die voorhuidproblematiek trouwens iets erfelijks? Mijn "mannen" hebben er geen last van, maar is het zo dat jongetjes er een grotere kans op hebben als hun vader het ook heeft (gehad)?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:28:21 #287
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66901022
Och dat snuitje...
En zoals hij op die eerste foto ligt vind ik idd ook wat eng. Dan lag Wilyan er toch iets natuurlijker slapend bij.

Maar goed dat het nu achter de rug is en dat hij iig al pijnloos heeft kunnen plassen.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:33:41 #288
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66901251
Rewimo ik heb dat toen geloof ik ook al eens gevraagd. (ik weet alleen niet meer of dat aan de huisarts of de uroloog was)

Het is geloof ik niet specifiek bewezen maar het valt wel op dat er in sommige gezinnen meerdere heren zijn met een vernauwde voorhuid.

(Hier is M. pas geopereerd toen we net samen waren. Hij was toen 19 of 20! En Wilyan had het dus ook)
Maxi, Midi & Mini
pi_66901375
ohh wat eng die foto, echt bibber... Fijn dat jullie weer thuis zijn !
pi_66901456
lijkt me wel logisch dat de aanleg daarvoor genetisch bepaald is, toch?

fijn dat 't achter de rug is moussy. pff, nog best spannend geweest zo te lezen, die narcose nasleep.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 18:02:57 #291
7074 moussy
kuttekop
pi_66904525
Dit is dodelijk voor je moederhart hoor Ik heb net calendulazalf gehaald, de betadine vind hij doodeng en weet ik veel biologische ecologische katoenen inlegkruisjes, zonder plastik laagje, zodat het niet gaat broeien ipv er een pleister voor/over te plakken. En ook meteen maar op aanraden van onze oude rot in het vak zuster paracetamol 500 mg zetpillen, die mag hij eigenlijk nog niet, maar volgens haar wel, en dan gewoon 3 dagen lang, hij heeft er echt veel pijn aan
pi_66904702
Ach gos Mous wat sneu. En wat een nasleep joh die narcose bij hem. Echt vervelend! Dat bekkie ook van hem waar die zijn pyama aankrijgt. Zo van, wat is dit toch allemaal.
Sterkte voor hem en ook voor jou. Is helemaal niks je kind pijn zien hebben
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 maart 2009 @ 18:10:07 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66904761
ach arm manneke
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:21:52 #294
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66905127
Aaaah nee. Wat k*t!
! Voor jullie allemaal daar.

Wilyan mocht trouwens ook meer pijnstilling dan normaal als hij er last van zou hebben. Hier hoefde er alleen een gaasje eromheen. Die hoefde niet verschoond te worden (ja doei!) en mocht er dan de volgende dag af. Daarna hoefde hij dan geen nieuwe om. Maar ja Cas heeft dan ook een volledige circumcisie natuurlijk.
Als ik even goed in mijn geheugen graaf moest M. toendertijd een week lang (?) één keer per dag het verband (gaas) verschonen. Bij hem zat er ook alleen gaas om trouwens.
Maxi, Midi & Mini
pi_66905348
ach wat een sneue cas zo... hopelijk trekt de pijn snel weg (of slaat de paracetamol goed aan).

Fijn in elk geval dat het nu achter de rug is en lekker thuis op de bank ligt. Op naar een pijnloze piemel.
pi_66905762
Ah gossss...Cassie toch
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 10 maart 2009 @ 19:16:49 #297
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66907262
Beterschap Cas! En sterkte Moussy, het lijkt me echt naar je kindje zo te zien.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:30:34 #298
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66907736
Heftig dagje zo voor jullie, mous. Beterschap voor Cas!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66908106
Hè bah, wat zielig voor Cas. Beterschap
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 19:47:37 #300
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66908367
Agos die foto met dat bleke bekkie Ik hoop dat het de komende dagen snel beter gaat Mous, zo sneu dit.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')