Nee. Er mag niet gerookt worden. Met slechts enkele uitzonderingen in enkele deelstaten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er mag dus gerookt worden in de horeca.
[..]
JIJ bent dan ook geen arts of wetenschapper. JIJ bent een leek die nu geconfronteerd wordt met zijn verslaving en alles in positieve zin naar jouw verslaving toe redeneert.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
. En ik, en velen met mij, zet gewoon mijn vraagtekens bij de schadelijkheid van meeroken.
Van mij wel, gewoon de wet veranderen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:20 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Dan mag er alleen geen personeel meer in rondlopen.
Laat ik het zo zeggen. Het zal wel tot op zekere hoogte schadelijk zijn, maar dat is te verwaarlozen omdat het gaat om hele kleine concentraties.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:26 schreef DoctorB het volgende:
[..]
JIJ bent dan ook geen arts of wetenschapper. JIJ bent een leek die nu geconfronteerd wordt met zijn verslaving en alles in positieve zin naar jouw verslaving toe redeneert.
Als je nog twijfelt aan de schadelijkheid van meeroken dan ben je gewoon heel erg DOM.
Dus het is WEL schadelijk?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. Het zal wel tot op zekere hoogte schadelijk zijn, maar dat is te verwaarlozen omdat het gaat om hele kleine concentraties.
Om een schadelijk gedrag (voor zichzelf en anderen) vertonende minderheid terwille te zijn?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Van mij wel, gewoon de wet veranderen.
Je spreekt jezelf tegenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:23 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Nee. Er mag niet gerookt worden. Met slechts enkele uitzonderingen in enkele deelstaten.
Rokers kiezen zelf voor hun gedrag (of wil je het schadelijke topsport ook verbieden?) en de schadelijkheid van meeroken is niet bewezen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:37 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Om een schadelijk gedrag (voor zichzelf en anderen) vertonende minderheid terwille te zijn?
Ik zie niet in waarom.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rokers kiezen zelf voor hun gedrag (of wil je het schadelijke topsport ook verbieden?) en de schadelijkheid van meeroken is niet bewezen.
Stel, jij zou in Duitsland wonen. En je zou naar een discotheek willen. Zou je dan speciaal naar Berlijn rijden omdat je daar mag roken in discotheken?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen
Als je eens verder kijkt dan je anti-rookneus lang is dan blijkt dat er wel degelijk onderzoeken zijn die aantonen dat de schadelijkheid van meeroken is te verwaarlozen omdat concentraties te laag zijn. En de door jullie genoemde onderzoeken geven wel aan dat meeroken schadelijk is, maar in welke mate, dat wordt buiten beschouwing gelaten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:36 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Dus het is WEL schadelijk?
Waar haal jij die wijsheid vandaan dat het om te verwaarlozen concentraties gaat als er in talloze medisch-wetenschappelijke onderzoeken het tegendeel wordt beweerd. Hij jij de goddelijke waarheid van de kosmos doorgekregen?
Wat leuk dat je alle drogredenaties van de anti-rokers even op een rij zet: toxicologie, overheid moet mijn sociale contacten beheren. Geweldig.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:25 schreef slacker_nl het volgende:
Dit is toch wel een heel mooi topic geworden om te lezen.
De anti-rook fascisten zijn ook geen wetenschappers.. Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat meeroken schade veroorzaakt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:26 schreef DoctorB het volgende:
[..]
JIJ bent dan ook geen arts of wetenschapper. JIJ bent een leek die nu geconfronteerd wordt met zijn verslaving en alles in positieve zin naar jouw verslaving toe redeneert.
Als je nog twijfelt aan de schadelijkheid van meeroken dan ben je gewoon heel erg DOM.
goh het enige wat ik heb gezien zijn columns en nieuwsberichten. Geen onderzoeken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je eens verder kijkt dan je anti-rookneus lang is dan blijkt dat er wel degelijk onderzoeken zijn die aantonen dat de schadelijkheid van meeroken is te verwaarlozen omdat concentraties te laag zijn. En de door jullie genoemde onderzoeken geven wel aan dat meeroken schadelijk is, maar in welke mate, dat wordt buiten beschouwing gelaten.
Er zijn zelfs LANGDURIGE wetenscahppelijke onderzoeken verricht naar de gevolgen van meeroken en er is aangetoond dat het wel degelijk schadelijk is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De anti-rook fascisten zijn ook geen wetenschappers.. Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat meeroken schade veroorzaakt.
Ik zou zelfs naar Berlijn verhuizen. Berlijn is sowieso een toffe stad.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:46 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Stel, jij zou in Duitsland wonen. En je zou naar een discotheek willen. Zou je dan speciaal naar Berlijn rijden omdat je daar mag roken in discotheken?
De keuze die ze NIET maakten, want die zaken gingen de hele tijd failliet.quote:Dat is namelijk zo'n beetje vergelijkbaar met de "keus" die niet-rokers hadden vóór het rookverbod.
Dat is NIET waar. Er zijn geshopte META-onderzoekeen die als propaganda gebrukkt worden. Een echt onderzoek van de WHO toonde juist GEEN verband aan tussen meeroken en gezondheidsschade, maar dat werd door de anti-rook fascisten van tafel geveegd zonder argumenten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:56 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Er zijn zelfs LANGDURIGE wetenscahppelijke onderzoeken verricht naar de gevolgen van meeroken en er is aangetoond dat het wel degelijk schadelijk is.
Jij bedrijft propaganda maar je hebt geen bewijs voor je stellingen. User maartena heeft dat al aangetoond.quote:Jij, en alle ontkenners met je, lijkt een beetje op een kind dat iets niet wil horen en daarom maar zijn vingers in zijn oren stopt en heel hard NEE NEE NEE NEE NEE NEE roept. Heel kinderachtig en dom.
Lijkt me nogal logisch. De keuze wordt daar niet alleen beperkt in muziek en sfeer maar ook in roken. En aangezien toch een significant deel van het uitgaanspubliek roker is, hou je toch sowieso een stuk minder clientele over dan eenzelfde kroeg met dezelfde muziek/sfeer waar wel gerookt mag worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou zelfs naar Berlijn verhuizen. Berlijn is sowieso een toffe stad.
[..]
De keuze die ze NIET maakten, want die zaken gingen de hele tijd failliet.
Zonder bewijs is het gelul. En met bewijs is er altijd nog vrije keuze en eigen verantwoordelijkheid. Je kan als anti-roker kiezen voor een rookloze kroeg, doe dat dan en laat normale mensen met rust.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:44 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
Voor mij wel, dus optyfen met die kankerzooi.
Als jet echt zou willen meten dan moet je iemand zn hele leven bestuderen. Diegene in een doorsnee huiskamer plaatsen en vervolgens 15 peuken per dag in zijn of haar bijzijn roken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:56 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Er zijn zelfs LANGDURIGE wetenscahppelijke onderzoeken verricht naar de gevolgen van meeroken en er is aangetoond dat het wel degelijk schadelijk is.
Jij, en alle ontkenners met je, lijkt een beetje op een kind dat iets niet wil horen en daarom maar zijn vingers in zijn oren stopt en heel hard NEE NEE NEE NEE NEE NEE roept. Heel kinderachtig en dom.
Ik ben juist voor MEER keuze, het verbieden van een keuzemogelijkheid is onzin. Het idee dat "een meerderheid van Nederland" moet bepalen wat iemand in een specifieke kroeg wel of niet mag is belachelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Lijkt me nogal logisch. De keuze wordt daar niet alleen beperkt in muziek en sfeer maar ook in roken. En aangezien toch een significant deel van het uitgaanspubliek roker is, hou je toch sowieso een stuk minder clientele over dan eenzelfde kroeg met dezelfde muziek/sfeer waar wel gerookt mag worden.
Daarom moet je meer kroegen maken, niet minder,wat nu gebeurd.quote:Als je de rokers in deze topic mag geloven is meer dan de helft van het uitgaanspubliek zelfs roker, dus dat zou het bijna onontkoombaar maken.
Ondernemers die nu bakken met geld verdienen willen de markt op slot houden, natuurlijk. En die zitten vast allemaal in KHN.quote:Welke ondernemer wil dat nou.
Maar de werknemer, zeker in deze economische barre tijden, is niet vrij om te kiezen tussen een rook of rookvrije kroeg. Die moet zijn mond houden om zijn inkomen te houden. En rara politiepet, juist voor deze werknemers is het rookverbod in de horeca afgekondigd. Omdat iedere werknemer een rookvrije werkplek moet kunnen hebben. En omdat werkgevend nederland niet in staat bleek dit door zelfregulering voor elkaar te boksen, net als de horeca, die jaren uitstel kregen en geen enkele moeite hebben gedaan om middels extra ventilatie/afzuiging de lucht in de kroeg voldoende rookvrij te krijgen (wat een van de redenen was waarom ze uitstel krege) heeft de wetgever dit moeten regelen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zonder bewijs is het gelul. En met bewijs is er altijd nog vrije keuze en eigen verantwoordelijkheid. Je kan als anti-roker kiezen voor een rookloze kroeg, doe dat dan en laat normale mensen met rust.
Ik stem voor totale segregatie van fundamentalistische healt-freaks en normale mensen.
Leven verbieden!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:08 schreef Kiegie het volgende:
Al was er maar een zweempje van een vermoeden van een schadelijk verband, dan nog dien je onmiddellijk op te houden met dat domme gerook: auto-rijden, topsport, vet eten.... als we het risico op longkanker kunnen verkleinen door iets overbodigs achterwege te laten, moet dat natuurlijk gewoon gebeuren.
Doe jij eens je best door voor de juiste kroeg te kiezen.quote:Ik ga ja hier geen risico lopen omdat JIJ te zwak bent te stoppen met roken. Je doet maar beter je best en verder punt uit.
Omdraaiing bewijslastquote:Gezeur over wetenschappelijk bewijs als het statistisch gewoon is aangetoond: bewijs jij maar eens 'wetenschappelijk' dat 1 + 1 twee is. Is ook nog nooit iemand gelukt.
Dat is ie wel. Hij kan ook kiezen voor een saaie kantoorbaan. Daarnaast is WEL bewezen dat nachtdiensten en onregelmatig werk ongezond is. Wil je dat eerst verbieden? Dan kijken we wel naar meeroken als er duidelijk bewijs voor is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:13 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Maar de werknemer, zeker in deze economische barre tijden, is niet vrij om te kiezen tussen een rook of rookvrije kroeg.
In dat geval moeten alle kroegen sluiten, want nachtwerk. Als je niets anders kunt dan biertappen, zul je niet snel een kantoorbaan vinden is het wel?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is ie wel. Hij kan ook kiezen voor een saaie kantoorbaan. Daarnaast is WEL bewezen dat nachtdiensten en onregelmatig werk ongezond is. Wil je dat eerst verbieden? Dan kijken we wel naar meeroken als er duidelijk bewijs voor is.
Da's een goed punt. Wist je dat er verschillende politieke partijen zijn en zijn geweest die het leger wilden afschaffen? Ook geen gek idee dus. Costa Rica heeft niet eens een leger. Dus als we eerst dat gezeik over het roken achter de rug hebben kunnen we misschien hier aan beginnen.quote:Wist je trouwens dat geweld schadelijk is? Wil je het leger verbieden, of mogen militairen wel kiezen voor een ongezonde werkomgeving?
Ik zie meer drogredenen van rokers dan van niet-rokers, doe ermee wat je wilt!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat leuk dat je alle drogredenaties van de anti-rokers even op een rij zet: toxicologie, overheid moet mijn sociale contacten beheren. Geweldig.Als je de topics leest zie je ook waarom het dorgredenaties zijn.
Veel leesplezier.
1 appel + 1 appel = 2 appels, dat kan elke aap bewijzen..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:08 schreef Kiegie het volgende:
Gezeur over wetenschappelijk bewijs als het statistisch gewoon is aangetoond: bewijs jij maar eens 'wetenschappelijk' dat 1 + 1 twee is. Is ook nog nooit iemand gelukt.
Le-zen, rookfascist.quote:
Niks 'omdraaiing bewijslast'. Heb je die woordjes een van je intelligentere mede-rook-users horen gebruiken of zo? Is hier helemaal niet van toepassing.quote:Omdraaiing bewijslast
Nee, elke aap kan het ZIEN.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:23 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
1 appel + 1 appel = 2 appels, dat kan elke aap bewijzen..
En hoe kom je in godsnaam dan tot de conclusie dat de overheid dan maar het recht moet hebben om mensen die volgens dezelfde overheid in staat worden geacht zelf zulke beslissingen te kunnen nemen om roken op de werkplek te verbieden?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:24 schreef Kiegie het volgende:
Ik zeg dat die hang naar 'wetenschappelijk bewijs' van jullie onrealistisch is. Een (kleine) samenhang tussen meeroken en schade aan de gezondheid is allang aangetoond. Dat dit door voor de hand liggende factoren niet wetenschappelijk waterdicht te maken valt, doet niets af aan de praktische conclusies die je kunt trekken. Vandaar mijn vergelijking met 1 + 1 = 2.
Politiewerk verbieden, ziekenhuizen, brandweer, vliegvelden. Maar dat gebeurd niet. Dus blijkbaar is de gezondheid van de werknemer geen doorslaggevend argument. Behalve als het op roken aan komt, typisch niet?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:18 schreef DoctorB het volgende:
[..]
In dat geval moeten alle kroegen sluiten, want nachtwerk. Als je niets anders kunt dan biertappen, zul je niet snel een kantoorbaan vinden is het wel?
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo verslaafd?
Het gaat er om of je werknemers de keuze wilt ontnemen om een beroep te kiezen (met alle voor en nadelen die daarbij horen).quote:[..]
Da's een goed punt. Wist je dat er verschillende politieke partijen zijn en zijn geweest die het leger wilden afschaffen? Ook geen gek idee dus. Costa Rica heeft niet eens een leger. Dus als we eerst dat gezeik over het roken achter de rug hebben kunnen we misschien hier aan beginnen.
Er is een rokerspartij, maar die oprichter heeft zich uiteindelijk maar bij Rita aangeslotenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:48 schreef Montagui het volgende:
Je recht op keuzevrijheid om te roken waar en wanneer je maar wilt eindigt wanneer je door jouw keuzevrijheid de keuzevrijheid van anderen beperkt of zelfs volledig ontneemt.
Reeds decennia is gepoogd om er 'samen' uit te komen, maar dit is niet gelukt, vandaar een regulerende democratische overheid. Ben je het er niet mee eens? Richt een one issue partij op, die schijnen zo nu en dan nog wel eens succes te hebben!
De moslims beperken ons in ons rookgenot!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:48 schreef Montagui het volgende:
Je recht op keuzevrijheid om te roken waar en wanneer je maar wilt eindigt wanneer je door jouw keuzevrijheid de keuzevrijheid van anderen beperkt of zelfs volledig ontneemt.
Reeds decennia is gepoogd om er 'samen' uit te komen, maar dit is niet gelukt, vandaar een regulerende democratische overheid. Ben je het er niet mee eens? Richt een one issue partij op, die schijnen zo nu en dan nog wel eens succes te hebben!
Leven is ook overbodig.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:24 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Le-zen, rookfascist.
Ik zeg 'overbodige' dingen.
[..]
De schadelijkheid van meeroken is nog steeds niet bewezen. Als jij roept om bewijs van het tegendeel probeer je de bewijslast om te draaien.quote:Niks 'omdraaiing bewijslast'. Heb je die woordjes een van je intelligentere mede-rook-users horen gebruiken of zo? Is hier helemaal niet van toepassing.
Nee.quote:Ik zeg dat die hang naar 'wetenschappelijk bewijs' van jullie onrealistisch is. Een (kleine) samenhang tussen meeroken en schade aan de gezondheid is allang aangetoond.
Ik vind het prima dat jij voor jezelf conclusies trekt, maar zonder echt bewijs heeft een wet geen grond.quote:Dat dit door voor de hand liggende factoren niet wetenschappelijk waterdicht te maken valt, doet niets af aan de praktische conclusies die je kunt trekken. Vandaar mijn vergelijking met 1 + 1 = 2.
Waarom? Omdat we dat de laatste 80 (?) jaar gewend zijn?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:09 schreef bloodymary het volgende:
Het gaat er juist over dat het belachelijk is dat je niet mag roken in de horeca. DE Plek om te roken.
Mensen kiezen vrijwillig om in een kroeg te komen. De rokers worden onnodig beperkt in een ruimte waar iedereen vrijwillig is terwijl iedereen vrijwillig kan kiezen voor een andere plek om te zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:48 schreef Montagui het volgende:
Omdat die massa's niet-rokers niet naar rookloze horeca gingen.quote:Reeds decennia is gepoogd om er 'samen' uit te komen, maar dit is niet gelukt,
Dus jij wilt dat er alleen buiten gerookt word zodat iedereen op straat er last van heeft? Lekker productief.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Omdat we dat de laatste 80 (?) jaar gewend zijn?
Als je er goed over nadenkt, is het belachelijk dat er überhaupt ergens binnen gerookt wordt.
Hoezo dat nou weer? Die zijn toch juist pro roken!!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:51 schreef DivineJester het volgende:
[..]
De moslims beperken ons in ons rookgenot!
Daar hoeft niemand last van te hebben, want het is verboden om overlast te veroorzaken op straat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jij wilt dat er alleen buiten gerookt word zodat iedereen op straat er last van heeft? Lekker productief.
En hoe ontneem ik jou die vrijheid in een kroeg waarvan bekend is dat er gerookt mag worden? Als jij toch besluit die kroeg te bezoeken dan heb je het te accepteren dat je last kunt hebben van rook. Zelfs voor het rookverbod was er geen sprake van volledige beperking van de keuzevrijheid van roken aangezien er geen wet tegen rookvrije horeca was in de afgelopen eeuwen, dat rookvrije horeca economisch zo slecht draaide is balen voor jullie anti-rook fanatici maar de schuld daarvan is niet af te wenden op de horeca zelf of de roker.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:48 schreef Montagui het volgende:
quote:Reeds decennia is gepoogd om er 'samen' uit te komen, maar dit is niet gelukt, vandaar een regulerende democratische overheid. Ben je het er niet mee eens? Richt een one issue partij op, die schijnen zo nu en dan nog wel eens succes te hebben!
Ah! Roken op straat dus ook verbieden, Uber-fascistje van mequote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar hoeft niemand last van te hebben, want het is verboden om overlast te veroorzaken op straat.
Nee, want tante Truus die naast een kroeg woont krijgt giftige dodelijke rook in haar slaapkamer.quote:Dus, je mag gewoon stilletjes buiten een peuk roken en binnen een pilsje drinken.
Roken heeft weinig te maken met de aard van je werkzaamheden. Je hoeft niet te roken om een beroep uit te kunnen voeren. Je kunt best barkeeper zijn zonder peuk in je mondhoek. Het is wat mij betreft dus een volstrekt andere zaak.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Politiewerk verbieden, ziekenhuizen, brandweer, vliegvelden. Maar dat gebeurd niet. Dus blijkbaar is de gezondheid van de werknemer geen doorslaggevend argument. Behalve als het op roken aan komt, typisch niet?
[..]
Het gaat er om of je werknemers de keuze wilt ontnemen om een beroep te kiezen (met alle voor en nadelen die daarbij horen).
Ik kan me voorstellen dat een roker juist in een kroeg wilt werken omdat hij tijdens zijn werk mag roken. Mag dat niet van jou?
Misschien is dat omdat jij geen last van hun gedragingen hebt (of had, nu heb je er natuurlijk wel last van), maar zij wel van die van jou.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
...knip...
[..]
Er hoeft helemaal niet samen uit gekomen te worden, wat is dat voor een belachelijk argument, ik zit niet te wachten op anti-rook fanatici op de werkvloer of in de kroeg, het is mijn vrije keuze om die mensen in het echte leven zo veel mogelijk te negeren helaas hebben die fanatici blijkbaar iets meer moeite met het negeren van mij.
Het is toch te zot voor woorden dat er hier mensen zijn die een democratische overheid genoeg legitimiteit heeft om over dit soort zaken te beslissen.
Klopt. Kap er dan ook gewoon mee.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, want tante Truus die naast een kroeg woont krijgt giftige dodelijke rook in haar slaapkamer.
Hoe dan als zij besluiten zo'n gelegenheid te betreden is dat toch hun eigen vrije keuze?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:13 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Misschien is dat omdat jij geen last van hun gedragingen hebt (of had, nu heb je er natuurlijk wel last van), maar zij wel van die van jou.
Je leest weer niet goed. Ik begin echt te twijfelen aan je geestelijke gezondheid.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De schadelijkheid van meeroken is nog steeds niet bewezen. Als jij roept om bewijs van het tegendeel probeer je de bewijslast om te draaien.
Als klanten in een kroeg willen roken is dat wel degelijk onderdeel van je werk. Dat JIJ daar toevallig geen behoefte aan hebt betekend alleen maar dat jij niet naar die kroeg moet gaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:10 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Roken heeft weinig te maken met de aard van je werkzaamheden. Je hoeft niet te roken om een beroep uit te kunnen voeren. Je kunt best barkeeper zijn zonder peuk in je mondhoek. Het is wat mij betreft dus een volstrekt andere zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |