abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65923710
Ik was op weg naar boksen en op de weg daarnaartoe zaten er 2 auto's voor me en een leswagen en ik had zeker voldoende ruimte (5 sec. zeker) en ik reed 35 dus ik was zeker niet een scooterpauper

afijn op een rechtdoorgaande weg gaat die KLOTE@#$* leswagen wat ik zag opeens VOL op ze remmen en die auto's daarachter ook en gevarenlichten aan etc. waardoor ik ook vol op mijn remmen moest en omdat het redelijk glad was gleed ik weg en probeerde ik niet de eerste auto op zijn achterkant te raken, bij die manouvre ging ik dus volledig op me plaat en gleed ik serieus tussen 2 auto's door ( 1 stilstaande en 1 van de andere baan.

ik ben nog nooit zo hard geschrokken ik dacht echt dat ik het hoekje om ging
gelukkig is dat niet gebeurd maar die klote paupers(zacht uitgedrukt) reden nog door ook...
omstanders hielpen mij wel meteen wat ik niet altijd had verwacht van de samenleving tegenwoordig
maja gelukkig heb ik er vrij weinig aan overgehouden alleen een kapotte knie,broek en bijzonder veel last van mijn onderrug

Klacht 1 : leswagens die VOL op de rem gaan op een doorgaande weg terwijl ze geen voorrang moeten geven

Klacht 2: Auto instructeurs die niet ingrijpen of zoiets dergelijks

Pluspunt : mensen die je meteen helpen
pi_65923746
TS rijd scooter
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
pi_65923764
Van boksen blijf je tenminste heel!
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_65923774
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef error32 het volgende:
TS rijd scooter
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:36:28 #5
177885 JoaC
Het is patat
pi_65923802
Dit is waarom je altijd een baksteen bij je moet hebben
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_65923843
Als jij met ruim 5 seconden afstand niet normaal kunt remmen zegt dat imo meer over jou als bestuurder
quote:
TS rijd scooter
En jij hebt hersenbeschadiging.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_65923909
nou op het moment toen het net gebeurd was dacht ik eigenlijk niet eens aan om diegene uit ze auto te sleuren en wat aan te doen, maar nu zou ik het dolgraag willen ook al heb ik last van me onderrug,(ik hoop niet dat het iets blijvends is?)
pi_65923937
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Ik was op weg naar boksen en op de weg daarnaartoe zaten er 2 auto's voor me en een leswagen en ik had zeker voldoende ruimte (5 sec. zeker) en ik reed 35 dus ik was zeker niet een scooterpauper

afijn op een rechtdoorgaande weg gaat die KLOTE@#$* leswagen wat ik zag opeens VOL op ze remmen en die auto's daarachter ook en gevarenlichten aan etc. waardoor ik ook vol op mijn remmen moest en omdat het redelijk glad was gleed ik weg en probeerde ik niet de eerste auto op zijn achterkant te raken, bij die manouvre ging ik dus volledig op me plaat en gleed ik serieus tussen 2 auto's door ( 1 stilstaande en 1 van de andere baan.

gelukkig is dat niet gebeurd maar die klote paupers(zacht uitgedrukt) reden nog door ook...
omstanders hielpen mij wel meteen wat ik niet altijd had verwacht van de samenleving tegenwoordig
maja gelukkig heb ik er vrij weinig aan overgehouden alleen een kapotte knie,broek en bijzonder veel last van mijn onderrug

Klacht 1 : leswagens die VOL op de rem gaan op een doorgaande weg terwijl ze geen voorrang moeten geven

a). je reed te hard voor de weersomstandigheden
b). je hield te weinig afstand om in combinatie met je snelheid

Onterechte klacht, je faalde keihard.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-02-2009 20:05:00 ]
pi_65923971
5 seconden afstand en nog op je bek gaan? Hoe krijg je dat voor elkaar?
pi_65923978
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:37 schreef Trannellius het volgende:
Als jij met ruim 5 seconden afstand niet normaal kunt remmen zegt dat imo meer over jou als bestuurder
[..]

nou het gebeurde allemaal heel snel en ook al heb je 5 seconden afstand je reageert gewoon in een instantie en uit schrik knijp je wellicht harder je rem in dan normaal als je 5 seconden afstand hebt en de autos staan stil bijv. voor een stoplicht, en het was best glad wat ook vooral meespeelt
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:40:24 #11
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_65923994
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

a). je reedt te hard voor de weersomstandigheden

Second that!
pi_65924006
quote:
Hoe moet hij ingrijpen als de leerling vol op de rem gaat?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:41:15 #13
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_65924027
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:35 schreef E- het volgende:

[..]

Ik had haast om de FIPO te maken
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
pi_65924034
nou door bijvoorbeeld uit te stappen na het gebeuren,,,om ook maar een greintje fatsoen te tonen
pi_65924080
haha dat is kut, gelukkig nog redelijk afgelopen dus.
Maareh zo'n examinator heeft geen gaspedaal heh. Alleen een rem en koppeling, dus die kon er ook weinig aan veranderen.
pi_65924082
al die josti's die het nog proberen goed te praten ook
ik reed maar 35 en een scooter voor mij ging ook aardig op ze muil en die reed ZEKER 50
die leswagen zat gewoon fout klaar
pi_65924088
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef Schuifelaar het volgende:

[..]

nou het gebeurde allemaal heel snel en ook al heb je 5 seconden afstand je reageert gewoon in een instantie en uit schrik knijp je wellicht harder je rem in dan normaal als je 5 seconden afstand hebt en de autos staan stil bijv. voor een stoplicht, en het was best glad wat ook vooral meespeelt
Bij 2 seconden kunnen bestuurders hun voertuig afremmen, ook in een dergelijke situatie (immers, als dat niet zo was dan was de regel geweest dat je meer afstand moest nemen). Als jij dan dat niet klaar weet te spelen in 5 seconden, dan is dat jouw fout. En daar verandert een beetje gladheid niet veel aan.

Puur uit interesse, wat reed je voor voertuig (scooter, motor?) en met welke snelheid?
pi_65924103
ik d8 dat zo'n examinator wel een gaspedaal had?
pi_65924131
ik reed op een sym dd scooter ,, en ik reed 35, en die weg was niet een ''beetje'' glad hij was behoorlijk glad op dat gedeelte, denk je dat ik daar over ga lopen liegen ofzo
pi_65924172
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:43 schreef Schuifelaar het volgende:
ik reed op een sym dd scooter ,, en ik reed 35, en die weg was niet een ''beetje'' glad hij was behoorlijk glad op dat gedeelte, denk je dat ik daar over ga lopen liegen ofzo
Ja?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 februari 2009 @ 19:45:25 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65924203
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
Hebben ze ook.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65924213
quote:
ik reed maar 35 en een scooter voor mij ging ook aardig op ze muil en die reed ZEKER 50
Nee, jij zat fout.
1 - Je ziet een lesauto, je weet dat er zulke dingen kúnnen gebeuren. Daar dien je rekening mee te houden.
2 - 5 seconden bij 35 km/u. Dat geeft een afstand van bijna 50 meter aan. Als jij in die afstand niet normaal je scooter weet af te remmen, dan zegt dat wat over jou (en de paniekerige manier waarop je reageert) of op de staat van je scooter.
pi_65924222
aan wie denk je dat dat ligt..ligt eerder aan jou dan aan mij
pi_65924230
quote:
eh nee.. alleen koppeling en rem...
pi_65924267
quote:
Denk eens na. Als een persoon op de rem trapt, hoeveel nut heeft het als de instructeur een gaspedaal indrukt? Wat wil je überhaupt dat de instructeur eraan doet dat de persoon het rempedaal indrukt?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:47:11 #26
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65924284
quote:
Prutser ben je ook he.. JIJ zat fout. Want je moet er, als je achter iemand rijdt, rekening mee houden dat je nog op tijd kunt stoppen (ja zelfs als het glad is ) als die auto om de een of andere reden vol in de remmen moet.

Brommer/scooterrijders die totaal geen inschattingsvermogen hebben
pi_65924319
ookal had ie een gaspedaal, de leerling had waarschijnlijk de koppeling ingetrapt, dus dan kan je er alsnog niks mee doen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_65924325
quote:
Al had ie er een lijkt t me sterk dat ie zn auto gaan slopen door vol gas te geven als aan de andere kant de leerling de rem vol intrapt.
Maar als jij met 5 sec afstand niet rustig kan ontwijken of stoppen zou ik als ik jou was niet meer op een scooter (of elk ander voertuig stappen wat dat betreft.)
pi_65924383
quote:

[..]

daar wil ik me ook graag achter scharen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_65924385
je moet is goed lezen,,, er waren ook nog 2 auto's NA die leswagen, wat de remtijd nogal verkort
en paniekerige manier van reageren?
als jij een object met 35 km per uur op je af ziet komen dan schiet je toch ook weg, soort van je gaat rustig manouvreren flikker op het is een natuurlijke reactie en dan is het mijn schuld dat ik last van me rug heb omdat zo'n blafmogool vol op de rem gaat wat denk je zelf,
heb je het weer trouwens in Rotterdam vandaag trouwens gezien, zoniet kan je ook niet oordelen over een ''beetje'' gladheid
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:51:07 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65924458
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef Schuifelaar het volgende:
je moet is goed lezen,,, er waren ook nog 2 auto's NA die leswagen, wat de remtijd nogal verkort
als jij een object met 35 km per uur op je af ziet komen dan schiet je toch ook weg, soort van je gaat rustig manouvreren flikker op het is een natuurlijke reactie en dan is het mijn schuld dat ik last van me rug heb omdat zo'n blafmogool vol op de rem gaat wat denk je zelf,
heb je het weer trouwens in Rotterdam vandaag trouwens gezien, zoniet kan je ook niet oordelen over een ''beetje'' gladheid
2 auto's voor je na die leswagen. Kortom, met die leswagen had jij niks te maken. Alleen met die auto voor je. Wat je dus probeert te zeggen met een verkorte remtijd is me een raadsel.
pi_65924471
je gaat toch ook geen kogelvrij vest dragen overdag omdat je weet dat er de mogelijkheid is om neergeschoten te worden
pi_65924525
DIE LESWAGEN STOND TOCH VOL OP ZIJN REMMEN...... godverdomme nou kwiwi dan is het toch de leswagen zijn schuld......HIJ veroorzaakt toch die hele situatie
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:52:46 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65924533
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:51 schreef Schuifelaar het volgende:
je gaat toch ook geen kogelvrij vest dragen overdag omdat je weet dat er de mogelijkheid is om neergeschoten te worden
Dus jij wil nu zeggen dat je geen rekening hoeft te houden met de afstand tot je voorganger, omdat de kans klein is dat ie ineens vol in de remmen gaat??
pi_65924555
quote:
Tuurlijk is t niet je schuld dat je last hebt van je onderrug. (hoop voor je dat de pijn snel overgaat) Maar je moet altijd rekening houden met de verkeerssituatie, gladheid, kou, zicht en ook de onervarenheid van een beginnend automobilist.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:54:14 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65924589
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:52 schreef Schuifelaar het volgende:
DIE LESWAGEN STOND TOCH VOL OP ZIJN REMMEN...... godverdomme nou kwiwi dan is het toch de leswagen zijn schuld......HIJ veroorzaakt toch die hele situatie
Ja maar jij moet zorgen dat er genoeg afstand is tot de auto voor je. Die moest blijkbaar vol in de remmen omdat die lesauto dat deed.

Weet je wat, ik ga het niet eens meer proberen
pi_65924660
quote:
Nou, juist als het érg glad is ben je érg dom bezig als je onverstoord 35 blijft rijden.

Je hebt gewoon geen klacht.
En anderen zien dat ook in, behalve jij.
pi_65924709
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:45 schreef styliste het volgende:

[..]

eh nee.. alleen koppeling en rem...
Nee, ook gewoon gas.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_65924732
Natuurlijk hou ik daar wel rekening mee, kijk was ik die andere scooter FAALDE ik gewoon keihard maar hij viel in de berm met gras aan de rechterkant van de weg,,, alleen ik viel/gleed naar de linkerkant en dus over de gladde bakstenen weg, die andere scooterrijder had meer geluk want hij reed veel harder als ik en die kwam in de berm tot stilstand zeg maar,, in het gras
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:58:06 #40
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_65924771
En TS is blijkbaar niet gewend in de grote stad te rijden. Niet alleen naar de auto voor je kijken, maar ook een aantal auto's vooruit. Dan had je met je 5 seconden tussen je voorganger en het zien remmen van de lesauto genoeg tijd gehad om te remmen. Stumper.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:58:30 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65924790
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:57 schreef Schuifelaar het volgende:
Natuurlijk hou ik daar wel rekening mee, kijk was ik die andere scooter FAALDE ik gewoon keihard maar hij viel in de berm met gras aan de rechterkant van de weg,,, alleen ik viel/gleed naar de linkerkant en dus over de gladde bakstenen weg, die andere scooterrijder had meer geluk want hij reed veel harder als ik en die kwam in de berm tot stilstand zeg maar,, in het gras
your point being...? dat jij niet faalde? nou volgens mij wel, want je hebt de situatie niet goed ingeschat.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:59:24 #42
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65924833
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef HunterSThompson het volgende:
En TS is blijkbaar niet gewend in de grote stad te rijden. Niet alleen naar de auto voor je kijken, maar ook een aantal auto's vooruit. Dan had je met je 5 seconden tussen je voorganger en het zien remmen van de lesauto genoeg tijd gehad om te remmen. Stumper.
En al zou je alleen naar de auto voor je kijken, dan nog hoor je tot stilstand te kunnen komen binnen die X aantal meters.
pi_65924835
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:56 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Nee, ook gewoon gas.
Die optie hebben ze inderdaad maar volgens mij heeft het overgrote deel van de leswagens geen gaspedaal. Maar in dit geval was een gaspedaal toch nutteloos geweest zoals hierboven al vaker beschreven is.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:59:43 #44
23755 brienen
een resize is slecht voor je
pi_65924850
Kijk das nou de rede dat ik zowat nooit op iets rij met maar 2 wielen, zijn er gewoon te weinig.

EN het 2s afstandhouden geld voor auto's, je weet wel 4 wielen en abs.
Dan sta je bij 35km met vol remmen in 1 a 2 meter stil, op iets met 2 wielen lukt dat niet zo makkelijk
pi_65924977
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja maar jij moet zorgen dat er genoeg afstand is tot de auto voor je. Die moest blijkbaar vol in de remmen omdat die lesauto dat deed.

Weet je wat, ik ga het niet eens meer proberen
Ok, stel je voor, je rijd over de snelweg met een vriend naast je. Je gaat 100 Km per uur. Je mag er zelfs 120, maar opdat het glad is rijd je 100. Je houd zelfs niet 3 maar 4 seconden afstand.
Geloof me, echt, als de auto voor je, al is het een vrachtwagen(niet te missen in je zicht) direct stilstaat, omdat hij tegen een vrachtwagen voor hem botst, dan weet jij dat ook niet te ontwijken. Zelfs niet met je 4 secs afstand die je had genomen vanwege de weersomstandig heden.
Als die vriend naast je dan dood is vanwege de botsing, en er loopt dan een agent naar je toe en zegt... jaah slim he, had je maar 10 seconden afstand moeten houden.

En kom nou niet met het verhaal dat je dat altijd doet, want dat doet niemand:P

Dit is bij mij ook overkomen maar dan in een kleinere schaal.

It was inevitable
pi_65925022
Ik weet niet of ik medelijden moet hebben met TS, ja hij is gevallen, maar hij heeft een scooter.

Lastig.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65925036
quote:

[..]

Nee, jij bent fijn met je 'reedt'.
pi_65925088
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef HunterSThompson het volgende:
soort van jij gaat 70 meter vooruitkijken in de pisregen, en het was ook glad, ik reed zelfs nog 15 km ONDER de snelheid die daar toegestaan was
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:05:45 #49
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65925094
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:02 schreef Schuifelaar het volgende:

[..]

Ok, stel je voor, je rijd over de snelweg met een vriend naast je. Je gaat 100 Km per uur. Je mag er zelfs 120, maar opdat het glad is rijd je 100. Je houd zelfs niet 3 maar 4 seconden afstand.
Geloof me, echt, als de auto voor je, al is het een vrachtwagen(niet te missen in je zicht) direct stilstaat, omdat hij tegen een vrachtwagen voor hem botst, dan weet jij dat ook niet te ontwijken. Zelfs niet met je 4 secs afstand die je had genomen vanwege de weersomstandig heden.
Als die vriend naast je dan dood is vanwege de botsing, en er loopt dan een agent naar je toe en zegt... jaah slim he, had je maar 10 seconden afstand moeten houden.

En kom nou niet met het verhaal dat je dat altijd doet, want dat doet niemand:P

Dit is bij mij ook overkomen maar dan in een kleinere schaal.

It was inevitable
Nou ik zal je eens wat vertellen, ik zorg inderdaad dat ik altijd ECHT voldoende afstand hou. Zeker als het glad is. En ik hoop toch dat ik niet de enige ben

En kom nou niet aan met je it was inevitable, want dat was het wel als je een beetje inschattingsvermogen had gehad.
pi_65925120
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:04 schreef 3lmo het volgende:

[..]

Nee, jij bent fijn met je 'reedt'.
Vermaak je je een beetje met het zoeken van taalfoutjes op een forum?
pi_65925134
(bijna) allemaal moraalridders hierzo die het wel ff 'weten' ik rij al 10 jaar in de ''grote'' stad nog nooit wat gebeurd en nu gebeurd er een keer iets buiten mijn schuld om, kan ik niet in de grote stad rijden flikker toch op
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:07:57 #52
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65925179
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:06 schreef Schuifelaar het volgende:
(bijna) allemaal moraalridders hierzo die het wel ff 'weten' ik rij al 10 jaar in de ''grote'' stad nog nooit wat gebeurd en nu gebeurd er een keer iets buiten mijn schuld om, kan ik niet in de grote stad rijden flikker toch op
Wanneer dringt het nou eens tot je door dat het wel jouw schuld was dat je onderuit ging

Ik hoop echt dat het nog even duurt voordat jij een auto(rijbewijs) hebt..
pi_65925195
Ik geef TS groot gelijk .. Laat die anderen maar zeiken jong, die snappen et allemaal niet. Feit is, jij bent op je bek gegaan omdat het glad was. Niks niet paniekerig ofwatdanook. Een aantal auto's vooruit kijken ? Deed ie toch ? Hebben degene die hier posten wel een rijbewijs moet je maar denken ..
Wiesdebaas ..
pi_65925276
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ik zal je eens wat vertellen, ik zorg inderdaad dat ik altijd ECHT voldoende afstand hou. Zeker als het glad is. En ik hoop toch dat ik niet de enige ben

En kom nou niet aan met je it was inevitable, want dat was het wel als je een beetje inschattingsvermogen had gehad.
ja heus en dalijk vertel je me ook nog is dat je een kogelvrijvest draagt, zodat niemand jou de schuld kan geven dat je bent doodgeschoten
als ik geen inschattings vermogen zou hebben zou ik op die auto geknald zijn waarschijnlijk, juist vanwege mijn inschattingsvermogen knalde ik niet op die auto, stel je voor er is een kettingbotsing van 7 auto's en die de achterste 6 zijn de schuldigen dat zeg je indirect wel
pi_65925424
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wanneer dringt het nou eens tot je door dat het wel jouw schuld was dat je onderuit ging

Ik hoop echt dat het nog even duurt voordat jij een auto(rijbewijs) hebt..
natuurlijk is het MIJN schuld dat IK op mijn bek ging met me scooter omdat i kde rem inkneep,,,deed ik dat niet zou ik volledig tegen de achterste auto aanknallen, ik geef die leswagen niet de schuld dat ik me rem inkneep, ik geef de leswagen de schuld dat hij zodanig een situatie creerde dat er 2 auto's op elkaar botsten en 2 scooterrijders waarvan een 50-60 reed en de ander 35 reed.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:13:25 #56
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65925425
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef Schuifelaar het volgende:

[..]

ja heus en dalijk vertel je me ook nog is dat je een kogelvrijvest draagt, zodat niemand jou de schuld kan geven dat je bent doodgeschoten
als ik geen inschattings vermogen zou hebben zou ik op die auto geknald zijn waarschijnlijk, juist vanwege mijn inschattingsvermogen knalde ik niet op die auto, stel je voor er is een kettingbotsing van 7 auto's en die de achterste 6 zijn de schuldigen dat zeg je indirect wel
Je luistert niet. Ik zeg niet dat zij schuldig zijn, maar dat het hun eigen schuld is dat ze op hun voorganger botsen (in dit scenario).
En je inschattingsvermogen... Als je dat had gehad had je netjes kunnen remmen en op tijd stil kunnen zijn. Tenzij je inderdaad te paniekerig reageert in dit soort situaties en gewoon zelf ook vol in de remmen ging terwijl je eigenlijk alle tijd had om te remmen. Dan is er niks mis met je inschattingsvermogen maar met je rijvaardigheid
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:14:23 #57
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65925470
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:13 schreef Schuifelaar het volgende:

[..]

natuurlijk is het MIJN schuld dat IK op mijn bek ging met me scooter omdat i kde rem inkneep,,,deed ik dat niet zou ik volledig tegen de achterste auto aanknallen, ik geef die leswagen niet de schuld dat ik me rem inkneep, ik geef de leswagen de schuld dat hij zodanig een situatie creerde dat er 2 auto's op elkaar botsten en 2 scooterrijders waarvan een 50-60 reed en de ander 35 reed.
Maar daar kan die auto niks aan doen. Want de auto's achter hem hielden dus blijkbaar niet genoeg afstand.
pi_65925629
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:13 schreef Schuifelaar het volgende:

[..]

Wij hadden ook ooit zo'n gast op het werk.
Reed zowat iedere week z'n scooter in de prak en het lag altijd aan een ander.
Toen kreeg hij z'n rijbewijs en binnen 2 weken (!) werd z'n Citroën AX volop geraakt door een vrachtwagen die hij over het hoofd zag toen hij linksaf sloeg.
En zelfs dat lag nog aan die vrachtwagen...

a). je kan niet eens remmen
b). je reed te hard en hield niet voldoende afstand voor een noodstop
c). je schuift je fouten af op anderen
pi_65925709
Ok dus even verder op die ketting botsing. STEL...ZWIJG... Stel je voor... :Er komt een agent op het plaats delict, hij loopt naar de voorste auto en zal dan zeggen, tjaah beste heer, knap lullig dat je op de rem trapte, maar dat is inderdaad nog geen excuus voor die 6 achter je. (op dat moment komt er iemand aan kruipen om hulp te vragen. De agent draait zich om en zich...:ja wat nou, was je eigen schuld, had je maar wat meer inschattings vermogen moeten hebben. Ik ben een beetje teleurgesteld in je rijvaardig heid, dat word dus rijbewijs in beslag nemen." De voorste mag door rijden want jaah, hij had wel inschattings vermogen, die was DIRECT op zijn rem gaan staan toen er een egel over de weg liep.

En wat bedoel je met NETJES remmen. En als je van zo een situatie schrikt denk je niet aan om rustig en netjes te remmen. Ik heb gewoon geen ervaring in ongelukken... hmm, meschien heeft dat iets met mijn inschattings vermogen te maken. Gewoonlijk vermeid ik ze.
pi_65925742
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wij hadden ook ooit zo'n gast op het werk.
Reed zowat iedere week z'n scooter in de prak en het lag altijd aan een ander.
Toen kreeg hij z'n rijbewijs en binnen 2 weken (!) werd z'n Citroën AX volop geraakt door een vrachtwagen die hij over het hoofd zag toen hij linksaf sloeg.
En zelfs dat lag nog aan die vrachtwagen...

a). je kan niet eens remmen
b). je reed te hard en hield niet voldoende afstand voor een noodstop
c). je schuift je fouten af op anderen
als je me vorige bericht las over : als i kdie andere scooter was die zeker 50-60 reed was ik gewoon een faalhaas want die hield nergens rekening mee
pi_65925759
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:20 schreef Schuifelaar het volgende:
Ok dus even verder op die ketting botsing. STEL...ZWIJG... Stel je voor... :Er komt een agent op het plaats delict, hij loopt naar de voorste auto en zal dan zeggen, tjaah beste heer, knap lullig dat je op de rem trapte, maar dat is inderdaad nog geen excuus voor die 6 achter je. (op dat moment komt er iemand aan kruipen om hulp te vragen. De agent draait zich om en zich...:ja wat nou, was je eigen schuld, had je maar wat meer inschattings vermogen moeten hebben. Ik ben een beetje teleurgesteld in je rijvaardig heid, dat word dus rijbewijs in beslag nemen." De voorste mag door rijden want jaah, hij had wel inschattings vermogen, die was DIRECT op zijn rem gaan staan toen er een egel over de weg liep.

En wat bedoel je met NETJES remmen. En als je van zo een situatie schrikt denk je niet aan om rustig en netjes te remmen. Ik heb gewoon geen ervaring in ongelukken... hmm, meschien heeft dat iets met mijn inschattings vermogen te maken. Gewoonlijk vermeid ik ze.
Je hebt het door.
Automobilisten die op een auto voor hen knallen zijn per definitie fout; hadden ze maar afstand moeten houden.
pi_65925809
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:21 schreef Schuifelaar het volgende:

[..]

als je me vorige bericht las over : als i kdie andere scooter was die zeker 50-60 reed was ik gewoon een faalhaas want die hield nergens rekening mee
Nu ga je ook nog naar anderen wijzen.

a). jij reed te hard voor de situatie
b). jij bent gevallen door jouw inschattingsfout

Wijzen naar anderen is een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.

"Ja meester maar hij deed het ook, en dan nog erger."
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:24:47 #63
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65925881
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:20 schreef Schuifelaar het volgende:

1. Dat is inderdaad geen excuus voor die 6 achter hem.
2. Een agent moet ook mensen helpen wiens eigen schuld het is dat ze gewond zijn.
3. Het is niet handig dat iemand ineens op z'n rem gaat staan voor een egel, maar daar dien je rekening mee te houden dat de auto voor je dat zou kunnen doen (of om wat voor andere reden dan ook, er kan ook ineens een kind de straat oprennen)
4. Met netjes remmen bedoel ik op een normale manier remmen en niet ineens vol, maar rustig(er).
5. Volgens mij heb je tot nu toe gewoon nog geluk gehad.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:25:51 #64
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_65925919
Wel ff speciaal vermelden dat je naar boksen ging he
pi_65925923
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je hebt het door.
Automobilisten die op een auto voor hen knallen zijn per definitie fout; hadden ze maar afstand moeten houden.
Dude, dit was echt pure sarcasme. Dat moet je gewoon zien. Dat wil ik je nog wel is horen zeggen als jij vol op de achterbak van een auto knalt. Wat jij dus nu ook zegt is dat ALLE sterf gevallen die in in het verkeer zijn voorgekomen door op een andere auto zijn kofferbak te knallen te voorkomen waren en dat het hun schuld was.
pi_65925928
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

1. Dat is inderdaad geen excuus voor die 6 achter hem.
2. Een agent moet ook mensen helpen wiens eigen schuld het is dat ze gewond zijn.
3. Het is niet handig dat iemand ineens op z'n rem gaat staan voor een egel, maar daar dien je rekening mee te houden dat de auto voor je dat zou kunnen doen (of om wat voor andere reden dan ook, er kan ook ineens een kind de straat oprennen)
4. Met netjes remmen bedoel ik op een normale manier remmen en niet ineens vol, maar rustiger.
5. Volgens mij heb je tot nu toe gewoon nog geluk gehad.
Sterker nog: als iemand keihard moet remmen omdat TS op de weg ligt TS en achter die iemand rijdt ook een scooterrijder die ook valt, dan is het voor diegene die ook valt net zo'n faalactie als voor TS.
pi_65926038
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef Schuifelaar het volgende:

[..]

Dude, dit was echt pure sarcasme. Dat moet je gewoon zien. Dat wil ik je nog wel is horen zeggen als jij vol op de achterbak van een auto knalt. Wat jij dus nu ook zegt is dat ALLE sterf gevallen die in in het verkeer zijn voorgekomen door op een andere auto zijn kofferbak te knallen te voorkomen waren en dat het hun schuld was.
Jij wilt nu alles in het extreme trekken om je gelijk te krijgen.
Maar het is niet extreem.

Jij reed achter één of meerdere auto's, die auto('s) moest(en) remmen vanwege een andere auto dus jij moest ook remmen.
Je reed te hard voor de weersomstandigheden en je reed te dicht op de auto (of je dagdroomde / reactievermogen is te langzaam).
Daardoor moest je te abrupt remmen en viel je.

Oorzaak -> gevolg.
Nu niet zielig gaan wijzen naar anderen of andere situaties.

Een sterfgeval kan de uitkomst zijn van een ongeval en in die situatie zal er gekeken worden naar de omstandigheden van dat moment.
In jouw geval zijn die omstandigheden bekend; gladheid en een te hoge snelheid.
Jouw fout, niet die van een ander.
pi_65926146
nee hoor tis niet extreem ik had bijna dood kunnen zijn als ik geen inschattingsvermogen en rijvaardigheid (red.) zou hebben,,, zwijg je was er niet bij.... ik zit ook helemaal niet zielig te wijzen of wat dan ook ik zit hier niet te janken en tegen me papa en mama zeggen dat het altjijd iemand anders ze schuld is, het HAD extreem af kunnen lopen
pi_65926160
ik reed nog 15 km ONDER de normale limiet
pi_65926209
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:31 schreef Schuifelaar het volgende:
nee hoor tis niet extreem ik had bijna dood kunnen zijn als ik geen inschattingsvermogen en rijvaardigheid (red.) zou hebben,,, zwijg je was er niet bij.... ik zit ook helemaal niet zielig te wijzen of wat dan ook ik zit hier niet te janken en tegen me papa en mama zeggen dat het altjijd iemand anders ze schuld is, het HAD extreem af kunnen lopen
Als je in dit geval niet had moeten remmen voor een auto maar voor een overstekende eend of hond, dan was je net zo hard op je muil gegaan.
Je kan gewoon geen goede inschatting maken en bent onhandig in het remmen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:33:22 #71
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65926246
quote:
Nou het lijkt er anders verdacht veel op.

En je klacht ging toch over wat er is gebeurd? (over dat de lesauto fout zou zijn zelfs) Volgens mij was je klacht niet: dit had extremer kunnen aflopen
pi_65926255
quote:
De limiet is een maximum snelheid.
Op het moment dat het glad is moet je zelf kunnen inschatten wat nog veilig is, horende bij het voertuig dat je bestuurt, je vaardigheden en de omstandigheden.

Bij ijzel had je moeten lopen.
Bij droog weer had je voluit kunnen gaan.
Alles daartussen moet je zelf inschatten.

Zou je de volgende keer weer met die snelheid en afstand achter een leswagen gaan rijden onder deze omstandigheden?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:34:41 #73
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65926295
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De limiet is een maximum snelheid.
Op het moment dat het glad is moet je zelf kunnen inschatten wat nog veilig is, horende bij het voertuig dat je bestuurt, je vaardigheden en de omstandigheden.

Bij ijzel had je moeten lopen.
Bij droog weer had je voluit kunnen gaan.
Alles daartussen moet je zelf inschatten.
Nou ik geef het in ieder geval op, TS heeft een flinke plaat voor z'n hoofd. Succes MaGNeT
pi_65926320
joh en al die andere mensen die me gelijk gaven en me hielpen die zaten zeker ook fout?
rot toch ff een eind op
pi_65926333
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ik geef het in ieder geval op, TS heeft een flinke plaat voor z'n hoofd. Succes MaGNeT
Zo ken ik je niet kwiwi, juist jij hebt gevoel voor rechtvaardigheid en rechtmatigheid.
Er ligt hier een missie voor je.
pi_65926361
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:35 schreef Schuifelaar het volgende:
joh en al die andere mensen die me gelijk gaven en me hielpen die zaten zeker ook fout?
rot toch ff een eind op
Weer naar anderen wijzen.
Dat een ander het met je eens is, is uit medelijden.
Misschien was je emotioneel en wilden ze je troosten?

Je hebt een fout gemaakt.
Geeft niet.
Hoort bij het leven.
Draag het als een vent en ga verder.
pi_65926379
juist door de weersomstandigheden reed ik langzamer, ik rijd al 10 jaar met scooters dit is de eerste keer dat dit me overkomt
pi_65926399
Laat je niet zo stangen joh.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65926421
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:37 schreef Schuifelaar het volgende:
juist door de weersomstandigheden reed ik langzamer, ik rijd al 10 jaar met scooters dit is de eerste keer dat dit me overkomt
Dat het de eerste keer is dat het je overkomt, is mooi.
Je bent blijkbaar geen brokkenpiloot.

Maar iedereen kan een onoplettend moment hebben, iets verkeerd inschatten en een fout maken.
Kan mij ook overkomen.

Maar dan ga ik niet lopen huilen.

Ik heb ook 10 jaar lang geen harddisk laten vallen op het werk.
Maar als het gebeurt dan is dat mijn fout en niet omdat hij glad is.
pi_65926447
Degene die achter rijdt is faut..
pi_65926499
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:38 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Mooie samenvatting
pi_65926500
pff weet je wat, ik geef je gewoon gelijk onder protest want ik weet dat dit nog 10 pagina's verder zou gaan en ik heb wel wat belangrijkers te doen dan op fok te zitten heel de avond, misschien maakte ik wel een fout door niet op de auto te knallen door me rem in te drukken ANDERS was ik WEL op de auto geknald, en wie ben jij IN GODSNAAM om te zeggen draag het als een vent en ga verder heb jij alles al meegemaakt ofzo? moraalridder
pi_65926528
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:38 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
houd je muil ORB
pi_65926540
pi_65926584
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:40 schreef Schuifelaar het volgende:
pff weet je wat, ik geef je gewoon gelijk onder protest want ik weet dat dit nog 10 pagina's verder zou gaan en ik heb wel wat belangrijkers te doen dan op fok te zitten heel de avond, misschien maakte ik wel een fout door niet op de auto te knallen door me rem in te drukken ANDERS was ik WEL op de auto geknald, en wie ben jij IN GODSNAAM om te zeggen draag het als een vent en ga verder heb jij alles al meegemaakt ofzo? moraalridder
Schrijf het voortaan gewoon in je dagboek als je de waarheid niet wilt horen
pi_65926663
jij moet nou serieus ff je bek houden man je geniet hier wel van he, internetmoraalridder
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:44:51 #87
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65926668
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zo ken ik je niet kwiwi, juist jij hebt gevoel voor rechtvaardigheid en rechtmatigheid.
Er ligt hier een missie voor je.
Eerst is mijn missie NCIS kijken, en dan kom ik hier wel weer terug
pi_65926684
TS, je had ook gewoon kunnen zeggen:

"Thanks guys! Ik zat inderdaad fout. Ik moet voortaan wat beter opletten! Bedankt voor de adviezen en voor het openen van mijn ogen!"

Maar ipv een bedankje krijgen we beledigingen naar ons hoofd geworpen.
En dat terwijl we zoveel moeite voor je doen.

Denk je dat we voor onze lol zoveel tijd in jouw KLB topic steken?
Nee... We zien in wat er mis is gegaan en proberen dat op jou over te brengen, gratis en voor niets.
Jammer dat je dat niet wat meer waardeert en inziet.

Door dit gedoe heb ik zelfs het 8 uur journaal voor je laten schieten.
pi_65926902
nou ja opzich ben ik ook wel zo om mijn fout toe te geven, maar ik heb gewoon een hekel aan moraalridders die álles'al meegemaakt en ik heb gewoon zelf niks fout gedaan, als ik dit niet gedaan zou hebben zou ik vol op de auto geknald zijn, en ik hield onwijs veel rekening met het weer , dat het nou net gebeurde op een zeer glad gedeelte waar ik misschien net 3 seconden op reed daar kan niemand wat aan doen, ik ben gewoon extreem pissig dat die leswagen (ookal istie onervaren enzo hou ik wel rekening mee) dat diegene gewoon die gevaarlijke situatie creerde want het scheelde misschien echt centimeters want anders waren er 3 autos op elkaar gebotst,,,maar dan was het zeker ook hun schuld geweest ipv die leswagen?
pi_65926959
Ik ken TS persoonlijk!!
pi_65926976
Maar maak hem maar af hoor jongens!
pi_65927020
van je vrienden moet je het maar hebben
pi_65927035
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:49 schreef Schuifelaar het volgende:
nou ja opzich ben ik ook wel zo om mijn fout toe te geven, maar ik heb gewoon een hekel aan moraalridders die álles'al meegemaakt en ik heb gewoon zelf niks fout gedaan, als ik dit niet gedaan zou hebben zou ik vol op de auto geknald zijn, en ik hield onwijs veel rekening met het weer , dat het nou net gebeurde op een zeer glad gedeelte waar ik misschien net 3 seconden op reed daar kan niemand wat aan doen, ik ben gewoon extreem pissig dat die leswagen (ookal istie onervaren enzo hou ik wel rekening mee) dat diegene gewoon die gevaarlijke situatie creerde want het scheelde misschien echt centimeters want anders waren er 3 autos op elkaar gebotst,,,maar dan was het zeker ook hun schuld geweest ipv die leswagen?
Yup, als automobilist weet je dat je rekening moet houden met wat er voor je gebeurt.
En dat is gelukt.
Want ze stonden op tijd stil = voldoende afstand.

Wel netjes dat je zelf gevallen bent en niet schade hebt veroorzaakt aan de auto voor je.
Dat is dan wel weer verantwoordelijk te noemen.
pi_65927085
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:51 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Ik ken TS persoonlijk!!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:54:29 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65927104
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:51 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Ik ken TS persoonlijk!!
Sterkte
pi_65927126
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

You may now touch my arm.

pi_65927250
hmm nou oke misschien hebben jullie wellicht op een enkel puntje gelijk maar ik blijf er wel bij dat het grotendeels de schuld was van die leswagen in ieder geval bedankt voor jullie moeite
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:58:49 #98
78498 classpc
I don't like change
pi_65927275
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef ivanhoe1984 het volgende:
haha dat is kut, gelukkig nog redelijk afgelopen dus.
Maareh zo'n examinator heeft geen gaspedaal heh. Alleen een rem en koppeling, dus die kon er ook weinig aan veranderen.
Sinds wanneer is dat?
Heb in vier verschillende lesauto's gereden en alle vier had de instructeur gewoon koppeling, rem en gas. Net zoals je gewoon ook hebt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_65927361
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:58 schreef Schuifelaar het volgende:
hmm nou oke misschien jullie hebben wellicht op een enkel puntje gelijk maar ik blijf er wel bij dat het grotendeels de schuld was van die leswagen in ieder geval bedankt voor jullie moeite
Graag gedaan
pi_65927413
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:58 schreef classpc het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat?
Heb in vier verschillende lesauto's gereden en alle vier had de instructeur gewoon koppeling, rem en gas. Net zoals je gewoon ook hebt.
Ach, al heb je als instructeur een gaspedaal.
Als de leerling de rem en/of koppeling intrapt heb je daar ook weinig aan.
Meeste les-auto's hebben overigens geen gaspedaal.
pi_65927448
quote:

Wat had de instructeur moeten doen dan? Ik denk niet dat je zo makkelijk de rem omhoog trekt
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:07:05 #102
188742 Rochgel
Ja is geen nee
pi_65927567
quote:

Dus de 2 auto's die achter de leswagen reden wisten gewoon op tijd te remmen, maar jij knalt er bijna achterop en moet allemaal rare acties uithalen om ze te ontwijken ?

Ik hoop dat je nooit je rijbewijs gaat halen....
We could build a rocket, fly to the moon
Leave Tuesday morning, and be back for noon
There wasn't nothing, nothing that we couldn't do
Once, when I was little
pi_65927813
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:07 schreef Rochgel het volgende:

[..]

Dus de 2 auto's die achter de leswagen reden wisten gewoon op tijd te remmen, maar jij knalt er bijna achterop en moet allemaal rare acties uithalen om ze te ontwijken ?

Ik hoop dat je nooit je rijbewijs gaat halen....
Iets met anticiperen en reactietijd
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:23:10 #104
78498 classpc
I don't like change
pi_65928125
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ach, al heb je als instructeur een gaspedaal.
Als de leerling de rem en/of koppeling intrapt heb je daar ook weinig aan.
Meeste les-auto's hebben overigens geen gaspedaal.
Dat is zodat je als leerling de auto onder controle kunt krijgen zonder dat je je bezig hoeft te houden met de koppeling/gas/schakelen.

Er zijn trouwens ook genoeg instructeurs die ervoor kiezen om je meteen al te laten schakelen/koppeling net zoals ik had, maar ik heb nog nooit een lesauto gezien waarbij de instructeur geen gaspedaal had.

Volgens mij heb jij gewoon een beetje scheef gekeken
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_65928205
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:23 schreef classpc het volgende:

[..]

Dat is zodat je als leerling de auto onder controle kunt krijgen zonder dat je je bezig hoeft te houden met de koppeling/gas/schakelen.

Er zijn trouwens ook genoeg instructeurs die ervoor kiezen om je meteen al te laten schakelen/koppeling net zoals ik had, maar ik heb nog nooit een lesauto gezien waarbij de instructeur geen gaspedaal had.

Volgens mij heb jij gewoon een beetje scheef gekeken
Ik heb les gehad in 2 auto's (ja familiebedrijf, ook 3 instructeurs gehad, wisselden elkaar af ) en die hadden beide geen gaspedaal voor de instructeur. Net ff nagevraagd en 2 vriendinnen van me waarvan ik weet dat ze bij een andere rijschool gelest hebben zat dat ook niet in de auto.
Dus zijn wij dan de uitzonderingen? Ik denk het niet eigenlijk.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:54:40 #106
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_65929345
quote:
Dus je zat min of meer op de bumper van die laatste auto als je 5 seconden achter de lesauto reed. Heeft niemand je ooit uitgelegd dat je die afstand tot het voertuig voor je moet bewaren, en niet maar een willekeurig voertuig?
pi_65929429
Je boekte gewoon te hard
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_65930696
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:25 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ik heb les gehad in 2 auto's (ja familiebedrijf, ook 3 instructeurs gehad, wisselden elkaar af ) en die hadden beide geen gaspedaal voor de instructeur. Net ff nagevraagd en 2 vriendinnen van me waarvan ik weet dat ze bij een andere rijschool gelest hebben zat dat ook niet in de auto.
Dus zijn wij dan de uitzonderingen? Ik denk het niet eigenlijk.
mijn instructeur heeft ook geen gaspedaal. Misschien zit het 'm in diesel vs benzine? Diesel auto's maken schijnbaar uit zichzelf een beetje vaart zodra je de koppeling op laat komen.. daar heeft de instructeur dus ook geen gas nodig om een klein beetje op gang te komen, misschien bij benzine wel..
pi_65930894
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:25 schreef styliste het volgende:

[..]

mijn instructeur heeft ook geen gaspedaal. Misschien zit het 'm in diesel vs benzine? Diesel auto's maken schijnbaar uit zichzelf een beetje vaart zodra je de koppeling op laat komen.. daar heeft de instructeur dus ook geen gas nodig om een klein beetje op gang te komen, misschien bij benzine wel..
Het was inderdaad een diesel, klinkt logisch .
Volgens mij zijn de meeste lesauto's trouwens ook diesels, wel het voordeligst
pi_65930967
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:35 schreef E- het volgende:

[..]

taalnazi
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_65931439
quote:
TS rijd scooter
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  dinsdag 10 februari 2009 @ 22:51:45 #112
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65931924
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:52 schreef Schuifelaar het volgende:
Degene die achterop een voorganger rijd is per definitie schuldig. Had je maar meer afstand moeten houden.

TS = prutser die gelukkig nog niet in een auto rijdt. Haal eerst je theorie maar eens kneus.
Neerkomen wel!
pi_65932445
quote:
Nee, 10 km.
Jij mag maar 45 met je scooter en geen 50.
  Spellchecker dinsdag 10 februari 2009 @ 23:05:27 #114
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65932545
Ja hoor, al die achterlijken die hier zeiken over het meterslang afstand houden.. Dat houd je overdag in een dergelijke verkeerssituatie echt niet lang vol en ik weet 99,99% zeker dat alle moraalridders hier dezelfde 'fout' hadden gemaakt
Tevens -purist.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:06:50 #115
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65932612
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:05 schreef NoBody122 het volgende:
Ja hoor, al die achterlijken die hier zeiken over het meterslang afstand houden.. Dat houd je overdag in een dergelijke verkeerssituatie echt niet lang vol en ik weet 99,99% zeker dat alle moraalridders hier dezelfde 'fout' hadden gemaakt
Ja je hebt gelijk, mensen die voldoende afstand houden zijn achterlijk en de bumperklevers zijn normaal
  Spellchecker dinsdag 10 februari 2009 @ 23:13:49 #116
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65932972
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, mensen die voldoende afstand houden zijn achterlijk en de bumperklevers zijn normaal
Ja want ik bedoel precies dat je er tegenaan moet zitten, vooral niet een gulden middenweg ofzo
Tevens -purist.
pi_65933142
Oh en trouwens, als ik met de auto vooral geen scooter achter een lesauto rijd, hou ik altijd veel en veel meer afstand en hou alles in de gaten wat er in de auto gebeurt . Vond het niets als auto's voor mijn gevoel dicht achter me rijden met de les en zullen zij ook niet vinden plus je weet nooit wat een lesauto doet, zoals nu wel weer blijkt .
Instructrice vertelde eens een verhaal dat een meisje bijna ging spookrijden (A44!!), heel krampachtig het stuur vast enzo, kon ze nog net bijsturen voor het helemaal fout ging, brrrr lijkt me eng zeg .
Dus, als je al een lesauto ergens voor je ziet, hou er dan rekening mee dat het de eerste les van de bestuurder kan zijn en hij/zij per ongeluk zou kunnen remmen ipv gas geven
pi_65933636
Twee sturen lijkt me geweldig in 'n lesauto: "nou gaan we links, nee rechts, nee links!"

M.
Hallon!
pi_65934085
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:05 schreef Schuifelaar het volgende:

[..]

soort van jij gaat 70 meter vooruitkijken in de pisregen, en het was ook glad, ik reed zelfs nog 15 km ONDER de snelheid die daar toegestaan was
Met een scooter mag je binnen de bebouwde kom 30 km/uur en buiten de bebouwde kom 40 km/uur.
Er vanuitgaaande dat je binnen de bebouwde kom reed, reed je dus al 5 km te hard.
pi_65934403
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:31 schreef BlueMage het volgende:
Twee sturen lijkt me geweldig in 'n lesauto: "nou gaan we links, nee rechts, nee links!"

M.

Ik mag overmorgen weer
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_65934449
Mijn lesauto was een diesel en had wel een gaspedaal bij de instructeur. Sterker nog, ik heb in 4 verschillende auto's gelest en alle 4 waren ze diesel en hadden ze een gaspedaal. Dat gaspedaal kon je overigens verwijderen, dus bij examens had de examinator alleen een rem en koppeling.

En dat gaspedaal was ook hetzelfde als de mijne. Als de instructeur gas gaf, ging "mijn" gaspedaal ook naar beneden, iets was met de koppeling en rem niet zo is.

Tot zover mijn les over gaspedalen!
  Spellchecker dinsdag 10 februari 2009 @ 23:56:45 #122
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_65934607
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn lesauto was een diesel en had wel een gaspedaal bij de instructeur. Sterker nog, ik heb in 4 verschillende auto's gelest en alle 4 waren ze diesel en hadden ze een gaspedaal. Dat gaspedaal kon je overigens verwijderen, dus bij examens had de examinator alleen een rem en koppeling.

En dat gaspedaal was ook hetzelfde als de mijne. Als de instructeur gas gaf, ging "mijn" gaspedaal ook naar beneden, iets was met de koppeling en rem niet zo is.

Dat is denk ik maar net hoe ze dat geïnstalleerd hebben. Bij mijn lesauto dik 5 jaar geleden (Golf 3) ging mijn rempedaal gewoon mee naar beneden als de instructeur remde, en nee mijn instructeur gebruikte niet hetzelfde pedaal
Tevens -purist.
pi_65934710
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:52 schreef Irritatie100 het volgende:

Eh, wat? De koppeling en rem gingen niet naar beneden? Nog nooit van gehoord staat toch gewoon in verbinding met elkaar?
pi_65934815
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Eh, wat? De koppeling en rem gingen niet naar beneden? Nog nooit van gehoord staat toch gewoon in verbinding met elkaar?
Nee, als ik rem blijft zijn rempedaal gewoon staan. Andersom niet trouwens. Dus ja, ik had het fout
Bij het gaspedaal trouwens wel beide kanten. Ach ja, tis alweer bijna een jaar geleden he
pi_65936142
Mensen, kunnen we niet gewoon verder met het afzeiken van TS?
  woensdag 11 februari 2009 @ 07:51:36 #126
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65937913
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:03 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik weet niet of ik medelijden moet hebben met TS, ja hij is gevallen, maar hij heeft een scooter.

Lastig.
Ik twijfel ook nog
  woensdag 11 februari 2009 @ 07:52:02 #127
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65937916
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:05 schreef NoBody122 het volgende:
Vooral de vrouwen
pi_65937928
quote:

Denk dus dat hij wel ingreep. Josti.
pi_65955638
MEER AFZEIKEN!! JAAG TS VAN FOK WEG!!
pi_65955753
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 07:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Denk dus dat hij wel ingreep. Josti.
Waarom zou een instructeur keihard op de rem gaan staan vanuit het niets?
Denk dat de leerling zich vergiste in gas/rem, was ook met de eerste lessen altijd bang dat ik dat zou doen !
pi_65958705
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Er zijn 2 systemen om de pedalen met elkaar te verbinden: Een stangensysteem em een systeem met kabels.
Bij de stangen zitten de pedalen echt aan elkaar vast en maken dus ook altijd dezelfde beweging, met kabels is dit niet zo.

Snappie?
pi_65958805
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_65958849
Ben ik nou echt de eerste die dat plaatje post ja?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:21:17 #134
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65959286
quote:
TS rijd scooter
pi_65959631
Scooters.
pi_65969769
TS!
pi_65992410
moraalridders magnetronmaaltijd magnetron nazi maaltijd
pi_65992639
Kwiwi heeft gewoon gelijk je moet altijd ongeacht de situatie optijd stil kunnen staan.

Achterop knallen is ALTIJD de schuld van degene die achterop zit, geen excuus mogelijk.

Als voor de EXAMINATOR discussie.

Voor examens is het verplicht het gaspedaal aan de examinator zijde los te koppelen.
Tijdens gewone rijles heeft de instructeur uiteraard wel gewoon beschikking over het gaspedaal.
pi_65992699
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:37 schreef Trannellius het volgende:
[..]

No Guts, No Glory
pi_65992716
De meeste rijles scholen geven les op een manier dat de bestuurder echt onzeker achter het stuur zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')