En jij hebt hersenbeschadiging.quote:
a). je reed te hard voor de weersomstandighedenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Ik was op weg naar boksen en op de weg daarnaartoe zaten er 2 auto's voor me en een leswagen en ik had zeker voldoende ruimte (5 sec. zeker) en ik reed 35 dus ik was zeker niet een scooterpauper
afijn op een rechtdoorgaande weg gaat die KLOTE@#$* leswagen wat ik zag opeens VOL op ze remmen en die auto's daarachter ook en gevarenlichten aan etc. waardoor ik ook vol op mijn remmen moest en omdat het redelijk glad was gleed ik weg en probeerde ik niet de eerste auto op zijn achterkant te raken, bij die manouvre ging ik dus volledig op me plaat en gleed ik serieus tussen 2 auto's door ( 1 stilstaande en 1 van de andere baan.
ik ben nog nooit zo hard geschrokken ik dacht echt dat ik het hoekje om ging![]()
gelukkig is dat niet gebeurd maar die klote paupers(zacht uitgedrukt) reden nog door ook...
omstanders hielpen mij wel meteenwat ik niet altijd had verwacht van de samenleving tegenwoordig
![]()
maja gelukkig heb ik er vrij weinig aan overgehouden alleen een kapotte knie,broek en bijzonder veel last van mijn onderrug
Klacht 1 : leswagens die VOL op de rem gaan op een doorgaande weg terwijl ze geen voorrang moeten geven
Klacht 2: Auto instructeurs die niet ingrijpen of zoiets dergelijks
Pluspunt : mensen die je meteen helpen
nou het gebeurde allemaal heel snel en ook al heb je 5 seconden afstand je reageert gewoon in een instantie en uit schrik knijp je wellicht harder je rem in dan normaal als je 5 seconden afstand hebt en de autos staan stil bijv. voor een stoplicht, en het was best glad wat ook vooral meespeeltquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:37 schreef Trannellius het volgende:
Als jij met ruim 5 seconden afstand niet normaal kunt remmen zegt dat imo meer over jou als bestuurder
[..]
En jij hebt hersenbeschadiging.![]()
Second that!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
a). je reedt te hard voor de weersomstandigheden
b). je hield te weinig afstand om in combinatie met je snelheid
Onterechte klacht, je faalde keihard.
Hoe moet hij ingrijpen als de leerling vol op de rem gaat?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Klacht 2: Auto instructeurs die niet ingrijpen of zoiets dergelijks
Ik had haast om de FIPO te makenquote:
Bij 2 seconden kunnen bestuurders hun voertuig afremmen, ook in een dergelijke situatie (immers, als dat niet zo was dan was de regel geweest dat je meer afstand moest nemen). Als jij dan dat niet klaar weet te spelen in 5 seconden, dan is dat jouw fout. En daar verandert een beetje gladheid niet veel aan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
nou het gebeurde allemaal heel snel en ook al heb je 5 seconden afstand je reageert gewoon in een instantie en uit schrik knijp je wellicht harder je rem in dan normaal als je 5 seconden afstand hebt en de autos staan stil bijv. voor een stoplicht, en het was best glad wat ook vooral meespeelt
Ja?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:43 schreef Schuifelaar het volgende:
ik reed op een sym dd scooter ,, en ik reed 35, en die weg was niet een ''beetje'' glad hij was behoorlijk glad op dat gedeelte, denk je dat ik daar over ga lopen liegen ofzo
Hebben ze ook.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
ik d8 dat zo'n examinator wel een gaspedaal had?
Nee, jij zat fout.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
al die josti's die het nog proberen goed te praten ook![]()
ik reed maar 35 en een scooter voor mij ging ook aardig op ze muil en die reed ZEKER 50
die leswagen zat gewoon fout klaar
eh nee.. alleen koppeling en rem...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
ik d8 dat zo'n examinator wel een gaspedaal had?
Denk eens na. Als een persoon op de rem trapt, hoeveel nut heeft het als de instructeur een gaspedaal indrukt? Wat wil je überhaupt dat de instructeur eraan doet dat de persoon het rempedaal indrukt?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
ik d8 dat zo'n examinator wel een gaspedaal had?
Prutser ben je ook he.. JIJ zat fout. Want je moet er, als je achter iemand rijdt, rekening mee houden dat je nog op tijd kunt stoppen (ja zelfs als het glad isquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
al die josti's die het nog proberen goed te praten ook![]()
ik reed maar 35 en een scooter voor mij ging ook aardig op ze muil en die reed ZEKER 50
die leswagen zat gewoon fout klaar
Al had ie er een lijkt t me sterk dat ie zn auto gaan slopen door vol gas te geven als aan de andere kant de leerling de rem vol intrapt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
ik d8 dat zo'n examinator wel een gaspedaal had?
daar wil ik me ook graag achter scharenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
a). je reedt te hard voor de weersomstandigheden
b). je hield te weinig afstand om in combinatie met je snelheid
Onterechte klacht, je faalde keihard.
2 auto's voor je na die leswagen. Kortom, met die leswagen had jij niks te maken. Alleen met die auto voor je. Wat je dus probeert te zeggen met een verkorte remtijd is me een raadsel.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef Schuifelaar het volgende:
je moet is goed lezen,,, er waren ook nog 2 auto's NA die leswagen, wat de remtijd nogal verkort
en paniekerige manier van reageren?![]()
als jij een object met 35 km per uur op je af ziet komen dan schiet je toch ook weg, soort van je gaat rustig manouvreren flikker ophet is een natuurlijke reactie en dan is het mijn schuld dat ik last van me rug heb omdat zo'n blafmogool vol op de rem gaat wat denk je zelf,
heb je het weer trouwens in Rotterdam vandaag trouwens gezien, zoniet kan je ook niet oordelen over een ''beetje'' gladheid
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:51 schreef Schuifelaar het volgende:
je gaat toch ook geen kogelvrij vest dragen overdag omdat je weet dat er de mogelijkheid is om neergeschoten te worden
Tuurlijk is t niet je schuld dat je last hebt van je onderrug. (hoop voor je dat de pijn snel overgaat) Maar je moet altijd rekening houden met de verkeerssituatie, gladheid, kou, zicht en ook de onervarenheid van een beginnend automobilist.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef Schuifelaar het volgende:
je moet is goed lezen,,, er waren ook nog 2 auto's NA die leswagen, wat de remtijd nogal verkort
en paniekerige manier van reageren?![]()
als jij een object met 35 km per uur op je af ziet komen dan schiet je toch ook weg, soort van je gaat rustig manouvreren flikker ophet is een natuurlijke reactie en dan is het mijn schuld dat ik last van me rug heb omdat zo'n blafmogool vol op de rem gaat wat denk je zelf,
heb je het weer trouwens in Rotterdam vandaag trouwens gezien, zoniet kan je ook niet oordelen over een ''beetje'' gladheid
Ja maar jij moet zorgen dat er genoeg afstand is tot de auto voor je. Die moest blijkbaar vol in de remmen omdat die lesauto dat deed.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:52 schreef Schuifelaar het volgende:
DIE LESWAGEN STOND TOCH VOL OP ZIJN REMMEN......godverdomme nou kwiwi dan is het toch de leswagen zijn schuld......HIJ veroorzaakt toch die hele situatie
Nou, juist als het érg glad is ben je érg dom bezig als je onverstoord 35 blijft rijden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef Schuifelaar het volgende:
je moet is goed lezen,,, er waren ook nog 2 auto's NA die leswagen, wat de remtijd nogal verkort
en paniekerige manier van reageren?![]()
als jij een object met 35 km per uur op je af ziet komen dan schiet je toch ook weg, soort van je gaat rustig manouvreren flikker ophet is een natuurlijke reactie en dan is het mijn schuld dat ik last van me rug heb omdat zo'n blafmogool vol op de rem gaat wat denk je zelf,
heb je het weer trouwens in Rotterdam vandaag trouwens gezien, zoniet kan je ook niet oordelen over een ''beetje'' gladheid
Nee, ook gewoon gas.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:45 schreef styliste het volgende:
[..]
eh nee.. alleen koppeling en rem...
your point being...? dat jij niet faalde? nou volgens mij wel, want je hebt de situatie niet goed ingeschat.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:57 schreef Schuifelaar het volgende:
Natuurlijk hou ik daar wel rekening mee, kijk was ik die andere scooter FAALDE ik gewoon keihard maar hij viel in de berm met gras aan de rechterkant van de weg,,, alleen ik viel/gleed naar de linkerkant en dus over de gladde bakstenen weg, die andere scooterrijder had meer geluk want hij reed veel harder als ik en die kwam in de berm tot stilstand zeg maar,, in het gras
En al zou je alleen naar de auto voor je kijken, dan nog hoor je tot stilstand te kunnen komen binnen die X aantal meters.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef HunterSThompson het volgende:
En TS is blijkbaar niet gewend in de grote stad te rijden. Niet alleen naar de auto voor je kijken, maar ook een aantal auto's vooruit. Dan had je met je 5 seconden tussen je voorganger en het zien remmen van de lesauto genoeg tijd gehad om te remmen. Stumper.
Die optie hebben ze inderdaad maar volgens mij heeft het overgrote deel van de leswagens geen gaspedaal. Maar in dit geval was een gaspedaal toch nutteloos geweest zoals hierboven al vaker beschreven is.quote:
Ok, stel je voor, je rijd over de snelweg met een vriend naast je. Je gaat 100 Km per uur. Je mag er zelfs 120, maar opdat het glad is rijd je 100. Je houd zelfs niet 3 maar 4 seconden afstand.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja maar jij moet zorgen dat er genoeg afstand is tot de auto voor je. Die moest blijkbaar vol in de remmen omdat die lesauto dat deed.
Weet je wat, ik ga het niet eens meer proberen
Nee, jij bent fijn met je 'reedt'.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
a). je reedt te hard voor de weersomstandigheden
b). je hield te weinig afstand om in combinatie met je snelheid
Onterechte klacht, je faalde keihard.
soort van jij gaat 70 meter vooruitkijken in de pisregen, en het was ook glad, ik reed zelfs nog 15 km ONDER de snelheid die daar toegestaan wasquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef HunterSThompson het volgende:
En TS is blijkbaar niet gewend in de grote stad te rijden. Niet alleen naar de auto voor je kijken, maar ook een aantal auto's vooruit. Dan had je met je 5 seconden tussen je voorganger en het zien remmen van de lesauto genoeg tijd gehad om te remmen. Stumper.
Nou ik zal je eens wat vertellen, ik zorg inderdaad dat ik altijd ECHT voldoende afstand hou. Zeker als het glad is. En ik hoop toch dat ik niet de enige benquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:02 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
Ok, stel je voor, je rijd over de snelweg met een vriend naast je. Je gaat 100 Km per uur. Je mag er zelfs 120, maar opdat het glad is rijd je 100. Je houd zelfs niet 3 maar 4 seconden afstand.
Geloof me, echt, als de auto voor je, al is het een vrachtwagen(niet te missen in je zicht) direct stilstaat, omdat hij tegen een vrachtwagen voor hem botst, dan weet jij dat ook niet te ontwijken. Zelfs niet met je 4 secs afstand die je had genomen vanwege de weersomstandig heden.
Als die vriend naast je dan dood is vanwege de botsing, en er loopt dan een agent naar je toe en zegt... jaah slim he, had je maar 10 seconden afstand moeten houden.
En kom nou niet met het verhaal dat je dat altijd doet, want dat doet niemand:P
Dit is bij mij ook overkomen maar dan in een kleinere schaal.
It was inevitable
Wanneer dringt het nou eens tot je door dat het wel jouw schuld was dat je onderuit gingquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:06 schreef Schuifelaar het volgende:
(bijna) allemaal moraalridders hierzo die het wel ff 'weten' ik rij al 10 jaar in de ''grote'' stad nog nooit wat gebeurd en nu gebeurd er een keer iets buiten mijn schuld om, kan ik niet in de grote stad rijdenflikker toch op
ja heus en dalijk vertel je me ook nog is dat je een kogelvrijvest draagt, zodat niemand jou de schuld kan geven dat je bent doodgeschotenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik zal je eens wat vertellen, ik zorg inderdaad dat ik altijd ECHT voldoende afstand hou. Zeker als het glad is. En ik hoop toch dat ik niet de enige ben
En kom nou niet aan met je it was inevitable, want dat was het wel als je een beetje inschattingsvermogen had gehad.
natuurlijk is het MIJN schuld dat IK op mijn bek ging met me scooter omdat i kde rem inkneep,,,deed ik dat niet zou ik volledig tegen de achterste auto aanknallen, ik geef die leswagen niet de schuld dat ik me rem inkneep, ik geef de leswagen de schuld dat hij zodanig een situatie creerde dat er 2 auto's op elkaar botsten en 2 scooterrijders waarvan een 50-60 reed en de ander 35 reed.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wanneer dringt het nou eens tot je door dat het wel jouw schuld was dat je onderuit ging
Ik hoop echt dat het nog even duurt voordat jij een auto(rijbewijs) hebt..
Je luistert niet. Ik zeg niet dat zij schuldig zijn, maar dat het hun eigen schuld is dat ze op hun voorganger botsen (in dit scenario).quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
ja heus en dalijk vertel je me ook nog is dat je een kogelvrijvest draagt, zodat niemand jou de schuld kan geven dat je bent doodgeschoten![]()
als ik geen inschattings vermogen zou hebben zou ik op die auto geknald zijn waarschijnlijk, juist vanwege mijn inschattingsvermogen knalde ik niet op die auto, stel je voor er is een kettingbotsing van 7 auto's en die de achterste 6 zijn de schuldigendat zeg je indirect wel
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:13 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
natuurlijk is het MIJN schuld dat IK op mijn bek ging met me scooter omdat i kde rem inkneep,,,deed ik dat niet zou ik volledig tegen de achterste auto aanknallen, ik geef die leswagen niet de schuld dat ik me rem inkneep, ik geef de leswagen de schuld dat hij zodanig een situatie creerde dat er 2 auto's op elkaar botsten en 2 scooterrijders waarvan een 50-60 reed en de ander 35 reed.
Wij hadden ook ooit zo'n gast op het werk.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:13 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
natuurlijk is het MIJN schuld dat IK op mijn bek ging met me scooter omdat i kde rem inkneep,,,deed ik dat niet zou ik volledig tegen de achterste auto aanknallen, ik geef die leswagen niet de schuld dat ik me rem inkneep, ik geef de leswagen de schuld dat hij zodanig een situatie creerde dat er 2 auto's op elkaar botsten en 2 scooterrijders waarvan een 50-60 reed en de ander 35 reed.
als je me vorige bericht las over : als i kdie andere scooter was die zeker 50-60 reed was ik gewoon een faalhaas want die hield nergens rekening meequote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wij hadden ook ooit zo'n gast op het werk.
Reed zowat iedere week z'n scooter in de prak en het lag altijd aan een ander.
Toen kreeg hij z'n rijbewijs en binnen 2 weken (!) werd z'n Citroën AX volop geraakt door een vrachtwagen die hij over het hoofd zag toen hij linksaf sloeg.
En zelfs dat lag nog aan die vrachtwagen...
a). je kan niet eens remmen
b). je reed te hard en hield niet voldoende afstand voor een noodstop
c). je schuift je fouten af op anderen
Je hebt het door.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:20 schreef Schuifelaar het volgende:
Ok dus even verder op die ketting botsing. STEL...ZWIJG... Stel je voor... :Er komt een agent op het plaats delict, hij loopt naar de voorste auto en zal dan zeggen, tjaah beste heer, knap lullig dat je op de rem trapte, maar dat is inderdaad nog geen excuus voor die 6 achter je. (op dat moment komt er iemand aan kruipen om hulp te vragen. De agent draait zich om en zich...:ja wat nou, was je eigen schuld, had je maar wat meer inschattings vermogen moeten hebben. Ik ben een beetje teleurgesteld in je rijvaardig heid, dat word dus rijbewijs in beslag nemen." De voorste mag door rijden want jaah, hij had wel inschattings vermogen, die was DIRECT op zijn rem gaan staan toen er een egel over de weg liep.
En wat bedoel je met NETJES remmen. En als je van zo een situatie schrikt denk je niet aan om rustig en netjes te remmen. Ik heb gewoon geen ervaring in ongelukken... hmm, meschien heeft dat iets met mijn inschattings vermogen te maken. Gewoonlijk vermeid ik ze.
Nu ga je ook nog naar anderen wijzen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:21 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
als je me vorige bericht las over : als i kdie andere scooter was die zeker 50-60 reed was ik gewoon een faalhaas want die hield nergens rekening mee
1. Dat is inderdaad geen excuus voor die 6 achter hem.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:20 schreef Schuifelaar het volgende:
Ok dus even verder op die ketting botsing. STEL...ZWIJG... Stel je voor... :Er komt een agent op het plaats delict, hij loopt naar de voorste auto en zal dan zeggen, tjaah beste heer, knap lullig dat je op de rem trapte, maar dat is inderdaad nog geen excuus voor die 6 achter je. (op dat moment komt er iemand aan kruipen om hulp te vragen. De agent draait zich om en zich...:ja wat nou, was je eigen schuld, had je maar wat meer inschattings vermogen moeten hebben. Ik ben een beetje teleurgesteld in je rijvaardig heid, dat word dus rijbewijs in beslag nemen." De voorste mag door rijden want jaah, hij had wel inschattings vermogen, die was DIRECT op zijn rem gaan staan toen er een egel over de weg liep.
En wat bedoel je met NETJES remmen. En als je van zo een situatie schrikt denk je niet aan om rustig en netjes te remmen. Ik heb gewoon geen ervaring in ongelukken... hmm, meschien heeft dat iets met mijn inschattings vermogen te maken. Gewoonlijk vermeid ik ze.
Dude, dit was echt pure sarcasme. Dat moet je gewoon zien. Dat wil ik je nog wel is horen zeggen als jij vol op de achterbak van een auto knalt. Wat jij dus nu ook zegt is dat ALLE sterf gevallen die in in het verkeer zijn voorgekomen door op een andere auto zijn kofferbak te knallen te voorkomen waren en dat het hun schuld was.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hebt het door.
Automobilisten die op een auto voor hen knallen zijn per definitie fout; hadden ze maar afstand moeten houden.
Sterker nog: als iemand keihard moet remmen omdat TS op de weg ligt TS en achter die iemand rijdt ook een scooterrijder die ook valt, dan is het voor diegene die ook valt net zo'n faalactie als voor TS.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
1. Dat is inderdaad geen excuus voor die 6 achter hem.
2. Een agent moet ook mensen helpen wiens eigen schuld het is dat ze gewond zijn.
3. Het is niet handig dat iemand ineens op z'n rem gaat staan voor een egel, maar daar dien je rekening mee te houden dat de auto voor je dat zou kunnen doen (of om wat voor andere reden dan ook, er kan ook ineens een kind de straat oprennen)
4. Met netjes remmen bedoel ik op een normale manier remmen en niet ineens vol, maar rustiger.
5. Volgens mij heb je tot nu toe gewoon nog geluk gehad.
Jij wilt nu alles in het extreme trekken om je gelijk te krijgen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
Dude, dit was echt pure sarcasme. Dat moet je gewoon zien. Dat wil ik je nog wel is horen zeggen als jij vol op de achterbak van een auto knalt. Wat jij dus nu ook zegt is dat ALLE sterf gevallen die in in het verkeer zijn voorgekomen door op een andere auto zijn kofferbak te knallen te voorkomen waren en dat het hun schuld was.
Als je in dit geval niet had moeten remmen voor een auto maar voor een overstekende eend of hond, dan was je net zo hard op je muil gegaan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:31 schreef Schuifelaar het volgende:
nee hoor tis niet extreem ik had bijna dood kunnen zijn als ik geen inschattingsvermogen en rijvaardigheid (red.) zou hebben,,, zwijg je was er niet bij.... ik zit ook helemaal niet zielig te wijzen of wat dan ook ik zit hier niet te janken en tegen me papa en mama zeggen dat het altjijd iemand anders ze schuld is, het HAD extreem af kunnen lopen
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:31 schreef Schuifelaar het volgende:
nee hoor tis niet extreem ik had bijna dood kunnen zijn als ik geen inschattingsvermogen en rijvaardigheid (red.) zou hebben,,, zwijg je was er niet bij.... ik zit ook helemaal niet zielig te wijzen of wat dan ook ik zit hier niet te janken en tegen me papa en mama zeggen dat het altjijd iemand anders ze schuld is, het HAD extreem af kunnen lopen
De limiet is een maximum snelheid.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:31 schreef Schuifelaar het volgende:
ik reed nog 15 km ONDER de normale limiet
Nou ik geef het in ieder geval op, TS heeft een flinke plaat voor z'n hoofd. Succes MaGNeTquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De limiet is een maximum snelheid.
Op het moment dat het glad is moet je zelf kunnen inschatten wat nog veilig is, horende bij het voertuig dat je bestuurt, je vaardigheden en de omstandigheden.
Bij ijzel had je moeten lopen.
Bij droog weer had je voluit kunnen gaan.
Alles daartussen moet je zelf inschatten.
Zo ken ik je niet kwiwi, juist jij hebt gevoel voor rechtvaardigheid en rechtmatigheid.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik geef het in ieder geval op, TS heeft een flinke plaat voor z'n hoofd. Succes MaGNeT
Weer naar anderen wijzen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:35 schreef Schuifelaar het volgende:
joh en al die andere mensen die me gelijk gaven en me hielpen die zaten zeker ook fout?
rot toch ff een eind op
Dat het de eerste keer is dat het je overkomt, is mooi.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:37 schreef Schuifelaar het volgende:
juist door de weersomstandigheden reed ik langzamer, ik rijd al 10 jaar met scooters dit is de eerste keer dat dit me overkomt
Mooie samenvattingquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:38 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Degene die achter rijdt is faut..
houd je muil ORBquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:38 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Degene die achter rijdt is faut..
Schrijf het voortaan gewoon in je dagboek als je de waarheid niet wilt horenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:40 schreef Schuifelaar het volgende:
pff weet je wat, ik geef je gewoon gelijk onder protest want ik weet dat dit nog 10 pagina's verder zou gaan en ik heb wel wat belangrijkers te doen dan op fok te zitten heel de avond, misschien maakte ik wel een fout door niet op de auto te knallen door me rem in te drukken ANDERS was ik WEL op de auto geknald, en wie ben jij IN GODSNAAM om te zeggen draag het als een vent en ga verder heb jij alles al meegemaakt ofzo? moraalridder
Eerst is mijn missie NCIS kijken, en dan kom ik hier wel weer terugquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zo ken ik je niet kwiwi, juist jij hebt gevoel voor rechtvaardigheid en rechtmatigheid.
Er ligt hier een missie voor je.
Yup, als automobilist weet je dat je rekening moet houden met wat er voor je gebeurt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:49 schreef Schuifelaar het volgende:
nou ja opzich ben ik ook wel zo om mijn fout toe te geven, maar ik heb gewoon een hekel aan moraalridders die álles'al meegemaakt en ik heb gewoon zelf niks fout gedaan, als ik dit niet gedaan zou hebben zou ik vol op de auto geknald zijn, en ik hield onwijs veel rekening met het weer , dat het nou net gebeurde op een zeer glad gedeelte waar ik misschien net 3 seconden op reed daar kan niemand wat aan doen, ik ben gewoon extreem pissig dat die leswagen (ookal istie onervaren enzo hou ik wel rekening mee) dat diegene gewoon die gevaarlijke situatie creerde want het scheelde misschien echt centimeters want anders waren er 3 autos op elkaar gebotst,,,maar dan was het zeker ook hun schuld geweest ipv die leswagen?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:51 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Ik ken TS persoonlijk!!
Sinds wanneer is dat?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef ivanhoe1984 het volgende:
haha dat is kut, gelukkig nog redelijk afgelopen dus.
Maareh zo'n examinator heeft geen gaspedaal heh. Alleen een rem en koppeling, dus die kon er ook weinig aan veranderen.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:58 schreef Schuifelaar het volgende:
hmm nou oke misschien jullie hebben wellicht op een enkel puntje gelijk maar ik blijf er wel bij dat het grotendeels de schuld was van die leswagen in ieder geval bedankt voor jullie moeite
Ach, al heb je als instructeur een gaspedaal.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:58 schreef classpc het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat?
Heb in vier verschillende lesauto's gereden en alle vier had de instructeur gewoon koppeling, rem en gas. Net zoals je gewoon ook hebt.
Wat had de instructeur moeten doen dan? Ik denk niet dat je zo makkelijk de rem omhoog trektquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Klacht 2: Auto instructeurs die niet ingrijpen of zoiets dergelijks
Dus de 2 auto's die achter de leswagen reden wisten gewoon op tijd te remmen, maar jij knalt er bijna achterop en moet allemaal rare acties uithalen om ze te ontwijken ?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Ik was op weg naar boksen en op de weg daarnaartoe zaten er 2 auto's voor me en een leswagen en ik had zeker voldoende ruimte (5 sec. zeker) en ik reed 35 dus ik was zeker niet een scooterpauper
afijn op een rechtdoorgaande weg gaat die KLOTE@#$* leswagen wat ik zag opeens VOL op ze remmen en die auto's daarachter ook en gevarenlichten aan etc. waardoor ik ook vol op mijn remmen moest en omdat het redelijk glad was gleed ik weg en probeerde ik niet de eerste auto op zijn achterkant te raken, bij die manouvre ging ik dus volledig op me plaat en gleed ik serieus tussen 2 auto's door ( 1 stilstaande en 1 van de andere baan.
ik ben nog nooit zo hard geschrokken ik dacht echt dat ik het hoekje om ging![]()
gelukkig is dat niet gebeurd maar die klote paupers(zacht uitgedrukt) reden nog door ook...
omstanders hielpen mij wel meteenwat ik niet altijd had verwacht van de samenleving tegenwoordig
![]()
maja gelukkig heb ik er vrij weinig aan overgehouden alleen een kapotte knie,broek en bijzonder veel last van mijn onderrug
Klacht 1 : leswagens die VOL op de rem gaan op een doorgaande weg terwijl ze geen voorrang moeten geven
Klacht 2: Auto instructeurs die niet ingrijpen of zoiets dergelijks
Pluspunt : mensen die je meteen helpen
Iets met anticiperen en reactietijdquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:07 schreef Rochgel het volgende:
[..]
Dus de 2 auto's die achter de leswagen reden wisten gewoon op tijd te remmen, maar jij knalt er bijna achterop en moet allemaal rare acties uithalen om ze te ontwijken ?
Ik hoop dat je nooit je rijbewijs gaat halen....
Dat is zodat je als leerling de auto onder controle kunt krijgen zonder dat je je bezig hoeft te houden met de koppeling/gas/schakelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ach, al heb je als instructeur een gaspedaal.
Als de leerling de rem en/of koppeling intrapt heb je daar ook weinig aan.
Meeste les-auto's hebben overigens geen gaspedaal.
Ik heb les gehad in 2 auto's (ja familiebedrijf, ook 3 instructeurs gehad, wisselden elkaar afquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:23 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat is zodat je als leerling de auto onder controle kunt krijgen zonder dat je je bezig hoeft te houden met de koppeling/gas/schakelen.
Er zijn trouwens ook genoeg instructeurs die ervoor kiezen om je meteen al te laten schakelen/koppeling net zoals ik had, maar ik heb nog nooit een lesauto gezien waarbij de instructeur geen gaspedaal had.
Volgens mij heb jij gewoon een beetje scheef gekeken
Dus je zat min of meer op de bumper van die laatste auto als je 5 seconden achter de lesauto reed. Heeft niemand je ooit uitgelegd dat je die afstand tot het voertuig voor je moet bewaren, en niet maar een willekeurig voertuig?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef Schuifelaar het volgende:
je moet is goed lezen,,, er waren ook nog 2 auto's NA die leswagen, wat de remtijd nogal verkort
en paniekerige manier van reageren?![]()
als jij een object met 35 km per uur op je af ziet komen dan schiet je toch ook weg, soort van je gaat rustig manouvreren flikker ophet is een natuurlijke reactie en dan is het mijn schuld dat ik last van me rug heb omdat zo'n blafmogool vol op de rem gaat wat denk je zelf,
heb je het weer trouwens in Rotterdam vandaag trouwens gezien, zoniet kan je ook niet oordelen over een ''beetje'' gladheid
mijn instructeur heeft ook geen gaspedaal. Misschien zit het 'm in diesel vs benzine? Diesel auto's maken schijnbaar uit zichzelf een beetje vaart zodra je de koppeling op laat komen.. daar heeft de instructeur dus ook geen gas nodig om een klein beetje op gang te komen, misschien bij benzine wel..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:25 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ik heb les gehad in 2 auto's (ja familiebedrijf, ook 3 instructeurs gehad, wisselden elkaar af) en die hadden beide geen gaspedaal voor de instructeur. Net ff nagevraagd en 2 vriendinnen van me waarvan ik weet dat ze bij een andere rijschool gelest hebben zat dat ook niet in de auto.
Dus zijn wij dan de uitzonderingen? Ik denk het niet eigenlijk.
Het was inderdaad een diesel, klinkt logischquote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:25 schreef styliste het volgende:
[..]
mijn instructeur heeft ook geen gaspedaal. Misschien zit het 'm in diesel vs benzine? Diesel auto's maken schijnbaar uit zichzelf een beetje vaart zodra je de koppeling op laat komen.. daar heeft de instructeur dus ook geen gas nodig om een klein beetje op gang te komen, misschien bij benzine wel..
taalnaziquote:
Degene die achterop een voorganger rijd is per definitie schuldig. Had je maar meer afstand moeten houden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:52 schreef Schuifelaar het volgende:
DIE LESWAGEN STOND TOCH VOL OP ZIJN REMMEN......godverdomme nou kwiwi dan is het toch de leswagen zijn schuld......HIJ veroorzaakt toch die hele situatie
Nee, 10 km.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:31 schreef Schuifelaar het volgende:
ik reed nog 15 km ONDER de normale limiet
Ja je hebt gelijk, mensen die voldoende afstand houden zijn achterlijk en de bumperklevers zijn normaalquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:05 schreef NoBody122 het volgende:
Ja hoor, al die achterlijken die hier zeiken over het meterslang afstand houden.. Dat houd je overdag in een dergelijke verkeerssituatie echt niet lang vol en ik weet 99,99% zeker dat alle moraalridders hier dezelfde 'fout' hadden gemaakt
Ja want ik bedoel precies dat je er tegenaan moet zitten, vooral niet een gulden middenweg ofzoquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, mensen die voldoende afstand houden zijn achterlijk en de bumperklevers zijn normaal
Met een scooter mag je binnen de bebouwde kom 30 km/uur en buiten de bebouwde kom 40 km/uur.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:05 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
soort van jij gaat 70 meter vooruitkijken in de pisregen, en het was ook glad, ik reed zelfs nog 15 km ONDER de snelheid die daar toegestaan was
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:31 schreef BlueMage het volgende:
Twee sturen lijkt me geweldig in 'n lesauto: "nou gaan we links, nee rechts, nee links!"![]()
M.
Dat is denk ik maar net hoe ze dat geïnstalleerd hebben. Bij mijn lesauto dik 5 jaar geleden (Golf 3) ging mijn rempedaal gewoon mee naar beneden als de instructeur remde, en nee mijn instructeur gebruikte niet hetzelfde pedaalquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn lesauto was een diesel en had wel een gaspedaal bij de instructeur. Sterker nog, ik heb in 4 verschillende auto's gelest en alle 4 waren ze diesel en hadden ze een gaspedaal. Dat gaspedaal kon je overigens verwijderen, dus bij examens had de examinator alleen een rem en koppeling.
En dat gaspedaal was ook hetzelfde als de mijne. Als de instructeur gas gaf, ging "mijn" gaspedaal ook naar beneden, iets was met de koppeling en rem niet zo is.
Tot zover mijn les over gaspedalen!
Eh, wat? De koppeling en rem gingen niet naar beneden? Nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn lesauto was een diesel en had wel een gaspedaal bij de instructeur. Sterker nog, ik heb in 4 verschillende auto's gelest en alle 4 waren ze diesel en hadden ze een gaspedaal. Dat gaspedaal kon je overigens verwijderen, dus bij examens had de examinator alleen een rem en koppeling.
En dat gaspedaal was ook hetzelfde als de mijne. Als de instructeur gas gaf, ging "mijn" gaspedaal ook naar beneden, iets was met de koppeling en rem niet zo is.
Tot zover mijn les over gaspedalen!
Nee, als ik rem blijft zijn rempedaal gewoon staan. Andersom niet trouwens. Dus ja, ik had het foutquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Eh, wat? De koppeling en rem gingen niet naar beneden? Nog nooit van gehoordstaat toch gewoon in verbinding met elkaar?
Ik twijfel ook nogquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:03 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik weet niet of ik medelijden moet hebben met TS, ja hij is gevallen, maar hij heeft een scooter.
Lastig.
Vooral de vrouwenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:05 schreef NoBody122 het volgende:
Ja hoor, al die achterlijken die hier zeiken over het meterslang afstand houden.. Dat houd je overdag in een dergelijke verkeerssituatie echt niet lang vol en ik weet 99,99% zeker dat alle moraalridders hier dezelfde 'fout' hadden gemaakt
Denk dus dat hij wel ingreep. Josti.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Ik was op weg naar boksen en op de weg daarnaartoe zaten er 2 auto's voor me en een leswagen en ik had zeker voldoende ruimte (5 sec. zeker) en ik reed 35 dus ik was zeker niet een scooterpauper
afijn op een rechtdoorgaande weg gaat die KLOTE@#$* leswagen wat ik zag opeens VOL op ze remmen en die auto's daarachter ook en gevarenlichten aan etc. waardoor ik ook vol op mijn remmen moest en omdat het redelijk glad was gleed ik weg en probeerde ik niet de eerste auto op zijn achterkant te raken, bij die manouvre ging ik dus volledig op me plaat en gleed ik serieus tussen 2 auto's door ( 1 stilstaande en 1 van de andere baan.
ik ben nog nooit zo hard geschrokken ik dacht echt dat ik het hoekje om ging![]()
gelukkig is dat niet gebeurd maar die klote paupers(zacht uitgedrukt) reden nog door ook...
omstanders hielpen mij wel meteenwat ik niet altijd had verwacht van de samenleving tegenwoordig
![]()
maja gelukkig heb ik er vrij weinig aan overgehouden alleen een kapotte knie,broek en bijzonder veel last van mijn onderrug
Klacht 1 : leswagens die VOL op de rem gaan op een doorgaande weg terwijl ze geen voorrang moeten geven
Klacht 2: Auto instructeurs die niet ingrijpen of zoiets dergelijks
Pluspunt : mensen die je meteen helpen
Waarom zou een instructeur keihard op de rem gaan staan vanuit het niets?quote:Op woensdag 11 februari 2009 07:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Denk dus dat hij wel ingreep. Josti.
Er zijn 2 systemen om de pedalen met elkaar te verbinden: Een stangensysteem em een systeem met kabels.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Eh, wat? De koppeling en rem gingen niet naar beneden? Nog nooit van gehoordstaat toch gewoon in verbinding met elkaar?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:37 schreef Trannellius het volgende:
Als jij met ruim 5 seconden afstand niet normaal kunt remmen zegt dat imo meer over jou als bestuurder
[..]
En jij hebt hersenbeschadiging.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |