abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65925759
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:20 schreef Schuifelaar het volgende:
Ok dus even verder op die ketting botsing. STEL...ZWIJG... Stel je voor... :Er komt een agent op het plaats delict, hij loopt naar de voorste auto en zal dan zeggen, tjaah beste heer, knap lullig dat je op de rem trapte, maar dat is inderdaad nog geen excuus voor die 6 achter je. (op dat moment komt er iemand aan kruipen om hulp te vragen. De agent draait zich om en zich...:ja wat nou, was je eigen schuld, had je maar wat meer inschattings vermogen moeten hebben. Ik ben een beetje teleurgesteld in je rijvaardig heid, dat word dus rijbewijs in beslag nemen." De voorste mag door rijden want jaah, hij had wel inschattings vermogen, die was DIRECT op zijn rem gaan staan toen er een egel over de weg liep.

En wat bedoel je met NETJES remmen. En als je van zo een situatie schrikt denk je niet aan om rustig en netjes te remmen. Ik heb gewoon geen ervaring in ongelukken... hmm, meschien heeft dat iets met mijn inschattings vermogen te maken. Gewoonlijk vermeid ik ze.
Je hebt het door.
Automobilisten die op een auto voor hen knallen zijn per definitie fout; hadden ze maar afstand moeten houden.
pi_65925809
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:21 schreef Schuifelaar het volgende:

[..]

als je me vorige bericht las over : als i kdie andere scooter was die zeker 50-60 reed was ik gewoon een faalhaas want die hield nergens rekening mee
Nu ga je ook nog naar anderen wijzen.

a). jij reed te hard voor de situatie
b). jij bent gevallen door jouw inschattingsfout

Wijzen naar anderen is een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.

"Ja meester maar hij deed het ook, en dan nog erger."
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:24:47 #63
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65925881
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:20 schreef Schuifelaar het volgende:
Ok dus even verder op die ketting botsing. STEL...ZWIJG... Stel je voor... :Er komt een agent op het plaats delict, hij loopt naar de voorste auto en zal dan zeggen, tjaah beste heer, knap lullig dat je op de rem trapte, maar dat is inderdaad nog geen excuus voor die 6 achter je. (op dat moment komt er iemand aan kruipen om hulp te vragen. De agent draait zich om en zich...:ja wat nou, was je eigen schuld, had je maar wat meer inschattings vermogen moeten hebben. Ik ben een beetje teleurgesteld in je rijvaardig heid, dat word dus rijbewijs in beslag nemen." De voorste mag door rijden want jaah, hij had wel inschattings vermogen, die was DIRECT op zijn rem gaan staan toen er een egel over de weg liep.

En wat bedoel je met NETJES remmen. En als je van zo een situatie schrikt denk je niet aan om rustig en netjes te remmen. Ik heb gewoon geen ervaring in ongelukken... hmm, meschien heeft dat iets met mijn inschattings vermogen te maken. Gewoonlijk vermeid ik ze.
1. Dat is inderdaad geen excuus voor die 6 achter hem.
2. Een agent moet ook mensen helpen wiens eigen schuld het is dat ze gewond zijn.
3. Het is niet handig dat iemand ineens op z'n rem gaat staan voor een egel, maar daar dien je rekening mee te houden dat de auto voor je dat zou kunnen doen (of om wat voor andere reden dan ook, er kan ook ineens een kind de straat oprennen)
4. Met netjes remmen bedoel ik op een normale manier remmen en niet ineens vol, maar rustig(er).
5. Volgens mij heb je tot nu toe gewoon nog geluk gehad.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:25:51 #64
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_65925919
Wel ff speciaal vermelden dat je naar boksen ging he
pi_65925923
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je hebt het door.
Automobilisten die op een auto voor hen knallen zijn per definitie fout; hadden ze maar afstand moeten houden.
Dude, dit was echt pure sarcasme. Dat moet je gewoon zien. Dat wil ik je nog wel is horen zeggen als jij vol op de achterbak van een auto knalt. Wat jij dus nu ook zegt is dat ALLE sterf gevallen die in in het verkeer zijn voorgekomen door op een andere auto zijn kofferbak te knallen te voorkomen waren en dat het hun schuld was.
pi_65925928
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

1. Dat is inderdaad geen excuus voor die 6 achter hem.
2. Een agent moet ook mensen helpen wiens eigen schuld het is dat ze gewond zijn.
3. Het is niet handig dat iemand ineens op z'n rem gaat staan voor een egel, maar daar dien je rekening mee te houden dat de auto voor je dat zou kunnen doen (of om wat voor andere reden dan ook, er kan ook ineens een kind de straat oprennen)
4. Met netjes remmen bedoel ik op een normale manier remmen en niet ineens vol, maar rustiger.
5. Volgens mij heb je tot nu toe gewoon nog geluk gehad.
Sterker nog: als iemand keihard moet remmen omdat TS op de weg ligt TS en achter die iemand rijdt ook een scooterrijder die ook valt, dan is het voor diegene die ook valt net zo'n faalactie als voor TS.
pi_65926038
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef Schuifelaar het volgende:

[..]

Dude, dit was echt pure sarcasme. Dat moet je gewoon zien. Dat wil ik je nog wel is horen zeggen als jij vol op de achterbak van een auto knalt. Wat jij dus nu ook zegt is dat ALLE sterf gevallen die in in het verkeer zijn voorgekomen door op een andere auto zijn kofferbak te knallen te voorkomen waren en dat het hun schuld was.
Jij wilt nu alles in het extreme trekken om je gelijk te krijgen.
Maar het is niet extreem.

Jij reed achter één of meerdere auto's, die auto('s) moest(en) remmen vanwege een andere auto dus jij moest ook remmen.
Je reed te hard voor de weersomstandigheden en je reed te dicht op de auto (of je dagdroomde / reactievermogen is te langzaam).
Daardoor moest je te abrupt remmen en viel je.

Oorzaak -> gevolg.
Nu niet zielig gaan wijzen naar anderen of andere situaties.

Een sterfgeval kan de uitkomst zijn van een ongeval en in die situatie zal er gekeken worden naar de omstandigheden van dat moment.
In jouw geval zijn die omstandigheden bekend; gladheid en een te hoge snelheid.
Jouw fout, niet die van een ander.
pi_65926146
nee hoor tis niet extreem ik had bijna dood kunnen zijn als ik geen inschattingsvermogen en rijvaardigheid (red.) zou hebben,,, zwijg je was er niet bij.... ik zit ook helemaal niet zielig te wijzen of wat dan ook ik zit hier niet te janken en tegen me papa en mama zeggen dat het altjijd iemand anders ze schuld is, het HAD extreem af kunnen lopen
pi_65926160
ik reed nog 15 km ONDER de normale limiet
pi_65926209
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:31 schreef Schuifelaar het volgende:
nee hoor tis niet extreem ik had bijna dood kunnen zijn als ik geen inschattingsvermogen en rijvaardigheid (red.) zou hebben,,, zwijg je was er niet bij.... ik zit ook helemaal niet zielig te wijzen of wat dan ook ik zit hier niet te janken en tegen me papa en mama zeggen dat het altjijd iemand anders ze schuld is, het HAD extreem af kunnen lopen
Als je in dit geval niet had moeten remmen voor een auto maar voor een overstekende eend of hond, dan was je net zo hard op je muil gegaan.
Je kan gewoon geen goede inschatting maken en bent onhandig in het remmen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:33:22 #71
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65926246
quote:
Nou het lijkt er anders verdacht veel op.

En je klacht ging toch over wat er is gebeurd? (over dat de lesauto fout zou zijn zelfs) Volgens mij was je klacht niet: dit had extremer kunnen aflopen
pi_65926255
quote:
ik reed nog 15 km ONDER de normale limiet
De limiet is een maximum snelheid.
Op het moment dat het glad is moet je zelf kunnen inschatten wat nog veilig is, horende bij het voertuig dat je bestuurt, je vaardigheden en de omstandigheden.

Bij ijzel had je moeten lopen.
Bij droog weer had je voluit kunnen gaan.
Alles daartussen moet je zelf inschatten.

Zou je de volgende keer weer met die snelheid en afstand achter een leswagen gaan rijden onder deze omstandigheden?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:34:41 #73
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65926295
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De limiet is een maximum snelheid.
Op het moment dat het glad is moet je zelf kunnen inschatten wat nog veilig is, horende bij het voertuig dat je bestuurt, je vaardigheden en de omstandigheden.

Bij ijzel had je moeten lopen.
Bij droog weer had je voluit kunnen gaan.
Alles daartussen moet je zelf inschatten.
Nou ik geef het in ieder geval op, TS heeft een flinke plaat voor z'n hoofd. Succes MaGNeT
pi_65926320
joh en al die andere mensen die me gelijk gaven en me hielpen die zaten zeker ook fout?
rot toch ff een eind op
pi_65926333
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ik geef het in ieder geval op, TS heeft een flinke plaat voor z'n hoofd. Succes MaGNeT
Zo ken ik je niet kwiwi, juist jij hebt gevoel voor rechtvaardigheid en rechtmatigheid.
Er ligt hier een missie voor je.
pi_65926361
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:35 schreef Schuifelaar het volgende:
joh en al die andere mensen die me gelijk gaven en me hielpen die zaten zeker ook fout?
rot toch ff een eind op
Weer naar anderen wijzen.
Dat een ander het met je eens is, is uit medelijden.
Misschien was je emotioneel en wilden ze je troosten?

Je hebt een fout gemaakt.
Geeft niet.
Hoort bij het leven.
Draag het als een vent en ga verder.
pi_65926379
juist door de weersomstandigheden reed ik langzamer, ik rijd al 10 jaar met scooters dit is de eerste keer dat dit me overkomt
pi_65926399
Laat je niet zo stangen joh.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65926421
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:37 schreef Schuifelaar het volgende:
juist door de weersomstandigheden reed ik langzamer, ik rijd al 10 jaar met scooters dit is de eerste keer dat dit me overkomt
Dat het de eerste keer is dat het je overkomt, is mooi.
Je bent blijkbaar geen brokkenpiloot.

Maar iedereen kan een onoplettend moment hebben, iets verkeerd inschatten en een fout maken.
Kan mij ook overkomen.

Maar dan ga ik niet lopen huilen.

Ik heb ook 10 jaar lang geen harddisk laten vallen op het werk.
Maar als het gebeurt dan is dat mijn fout en niet omdat hij glad is.
pi_65926447
Degene die achter rijdt is faut..
pi_65926499
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:38 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Mooie samenvatting
pi_65926500
pff weet je wat, ik geef je gewoon gelijk onder protest want ik weet dat dit nog 10 pagina's verder zou gaan en ik heb wel wat belangrijkers te doen dan op fok te zitten heel de avond, misschien maakte ik wel een fout door niet op de auto te knallen door me rem in te drukken ANDERS was ik WEL op de auto geknald, en wie ben jij IN GODSNAAM om te zeggen draag het als een vent en ga verder heb jij alles al meegemaakt ofzo? moraalridder
pi_65926528
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:38 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
houd je muil ORB
pi_65926540
pi_65926584
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:40 schreef Schuifelaar het volgende:
pff weet je wat, ik geef je gewoon gelijk onder protest want ik weet dat dit nog 10 pagina's verder zou gaan en ik heb wel wat belangrijkers te doen dan op fok te zitten heel de avond, misschien maakte ik wel een fout door niet op de auto te knallen door me rem in te drukken ANDERS was ik WEL op de auto geknald, en wie ben jij IN GODSNAAM om te zeggen draag het als een vent en ga verder heb jij alles al meegemaakt ofzo? moraalridder
Schrijf het voortaan gewoon in je dagboek als je de waarheid niet wilt horen
pi_65926663
jij moet nou serieus ff je bek houden man je geniet hier wel van he, internetmoraalridder
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:44:51 #87
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_65926668
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zo ken ik je niet kwiwi, juist jij hebt gevoel voor rechtvaardigheid en rechtmatigheid.
Er ligt hier een missie voor je.
Eerst is mijn missie NCIS kijken, en dan kom ik hier wel weer terug
pi_65926684
TS, je had ook gewoon kunnen zeggen:

"Thanks guys! Ik zat inderdaad fout. Ik moet voortaan wat beter opletten! Bedankt voor de adviezen en voor het openen van mijn ogen!"

Maar ipv een bedankje krijgen we beledigingen naar ons hoofd geworpen.
En dat terwijl we zoveel moeite voor je doen.

Denk je dat we voor onze lol zoveel tijd in jouw KLB topic steken?
Nee... We zien in wat er mis is gegaan en proberen dat op jou over te brengen, gratis en voor niets.
Jammer dat je dat niet wat meer waardeert en inziet.

Door dit gedoe heb ik zelfs het 8 uur journaal voor je laten schieten.
pi_65926902
nou ja opzich ben ik ook wel zo om mijn fout toe te geven, maar ik heb gewoon een hekel aan moraalridders die álles'al meegemaakt en ik heb gewoon zelf niks fout gedaan, als ik dit niet gedaan zou hebben zou ik vol op de auto geknald zijn, en ik hield onwijs veel rekening met het weer , dat het nou net gebeurde op een zeer glad gedeelte waar ik misschien net 3 seconden op reed daar kan niemand wat aan doen, ik ben gewoon extreem pissig dat die leswagen (ookal istie onervaren enzo hou ik wel rekening mee) dat diegene gewoon die gevaarlijke situatie creerde want het scheelde misschien echt centimeters want anders waren er 3 autos op elkaar gebotst,,,maar dan was het zeker ook hun schuld geweest ipv die leswagen?
pi_65926959
Ik ken TS persoonlijk!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')