Wat had de instructeur moeten doen dan? Ik denk niet dat je zo makkelijk de rem omhoog trektquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Klacht 2: Auto instructeurs die niet ingrijpen of zoiets dergelijks
Dus de 2 auto's die achter de leswagen reden wisten gewoon op tijd te remmen, maar jij knalt er bijna achterop en moet allemaal rare acties uithalen om ze te ontwijken ?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Ik was op weg naar boksen en op de weg daarnaartoe zaten er 2 auto's voor me en een leswagen en ik had zeker voldoende ruimte (5 sec. zeker) en ik reed 35 dus ik was zeker niet een scooterpauper
afijn op een rechtdoorgaande weg gaat die KLOTE@#$* leswagen wat ik zag opeens VOL op ze remmen en die auto's daarachter ook en gevarenlichten aan etc. waardoor ik ook vol op mijn remmen moest en omdat het redelijk glad was gleed ik weg en probeerde ik niet de eerste auto op zijn achterkant te raken, bij die manouvre ging ik dus volledig op me plaat en gleed ik serieus tussen 2 auto's door ( 1 stilstaande en 1 van de andere baan.
ik ben nog nooit zo hard geschrokken ik dacht echt dat ik het hoekje om ging![]()
gelukkig is dat niet gebeurd maar die klote paupers(zacht uitgedrukt) reden nog door ook...
omstanders hielpen mij wel meteenwat ik niet altijd had verwacht van de samenleving tegenwoordig
![]()
maja gelukkig heb ik er vrij weinig aan overgehouden alleen een kapotte knie,broek en bijzonder veel last van mijn onderrug
Klacht 1 : leswagens die VOL op de rem gaan op een doorgaande weg terwijl ze geen voorrang moeten geven
Pluspunt : mensen die je meteen helpen
Iets met anticiperen en reactietijdquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:07 schreef Rochgel het volgende:
[..]
Dus de 2 auto's die achter de leswagen reden wisten gewoon op tijd te remmen, maar jij knalt er bijna achterop en moet allemaal rare acties uithalen om ze te ontwijken ?
Ik hoop dat je nooit je rijbewijs gaat halen....
Dat is zodat je als leerling de auto onder controle kunt krijgen zonder dat je je bezig hoeft te houden met de koppeling/gas/schakelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ach, al heb je als instructeur een gaspedaal.
Als de leerling de rem en/of koppeling intrapt heb je daar ook weinig aan.
Meeste les-auto's hebben overigens geen gaspedaal.
Ik heb les gehad in 2 auto's (ja familiebedrijf, ook 3 instructeurs gehad, wisselden elkaar afquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:23 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat is zodat je als leerling de auto onder controle kunt krijgen zonder dat je je bezig hoeft te houden met de koppeling/gas/schakelen.
Er zijn trouwens ook genoeg instructeurs die ervoor kiezen om je meteen al te laten schakelen/koppeling net zoals ik had, maar ik heb nog nooit een lesauto gezien waarbij de instructeur geen gaspedaal had.
Volgens mij heb jij gewoon een beetje scheef gekeken
Dus je zat min of meer op de bumper van die laatste auto als je 5 seconden achter de lesauto reed. Heeft niemand je ooit uitgelegd dat je die afstand tot het voertuig voor je moet bewaren, en niet maar een willekeurig voertuig?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef Schuifelaar het volgende:
je moet is goed lezen,,, er waren ook nog 2 auto's NA die leswagen, wat de remtijd nogal verkort
en paniekerige manier van reageren?![]()
als jij een object met 35 km per uur op je af ziet komen dan schiet je toch ook weg, soort van je gaat rustig manouvreren flikker ophet is een natuurlijke reactie en dan is het mijn schuld dat ik last van me rug heb omdat zo'n blafmogool vol op de rem gaat wat denk je zelf,
heb je het weer trouwens in Rotterdam vandaag trouwens gezien, zoniet kan je ook niet oordelen over een ''beetje'' gladheid
mijn instructeur heeft ook geen gaspedaal. Misschien zit het 'm in diesel vs benzine? Diesel auto's maken schijnbaar uit zichzelf een beetje vaart zodra je de koppeling op laat komen.. daar heeft de instructeur dus ook geen gas nodig om een klein beetje op gang te komen, misschien bij benzine wel..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:25 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ik heb les gehad in 2 auto's (ja familiebedrijf, ook 3 instructeurs gehad, wisselden elkaar af) en die hadden beide geen gaspedaal voor de instructeur. Net ff nagevraagd en 2 vriendinnen van me waarvan ik weet dat ze bij een andere rijschool gelest hebben zat dat ook niet in de auto.
Dus zijn wij dan de uitzonderingen? Ik denk het niet eigenlijk.
Het was inderdaad een diesel, klinkt logischquote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:25 schreef styliste het volgende:
[..]
mijn instructeur heeft ook geen gaspedaal. Misschien zit het 'm in diesel vs benzine? Diesel auto's maken schijnbaar uit zichzelf een beetje vaart zodra je de koppeling op laat komen.. daar heeft de instructeur dus ook geen gas nodig om een klein beetje op gang te komen, misschien bij benzine wel..
taalnaziquote:
Degene die achterop een voorganger rijd is per definitie schuldig. Had je maar meer afstand moeten houden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:52 schreef Schuifelaar het volgende:
DIE LESWAGEN STOND TOCH VOL OP ZIJN REMMEN......godverdomme nou kwiwi dan is het toch de leswagen zijn schuld......HIJ veroorzaakt toch die hele situatie
Nee, 10 km.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:31 schreef Schuifelaar het volgende:
ik reed nog 15 km ONDER de normale limiet
Ja je hebt gelijk, mensen die voldoende afstand houden zijn achterlijk en de bumperklevers zijn normaalquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:05 schreef NoBody122 het volgende:
Ja hoor, al die achterlijken die hier zeiken over het meterslang afstand houden.. Dat houd je overdag in een dergelijke verkeerssituatie echt niet lang vol en ik weet 99,99% zeker dat alle moraalridders hier dezelfde 'fout' hadden gemaakt
Ja want ik bedoel precies dat je er tegenaan moet zitten, vooral niet een gulden middenweg ofzoquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, mensen die voldoende afstand houden zijn achterlijk en de bumperklevers zijn normaal
Met een scooter mag je binnen de bebouwde kom 30 km/uur en buiten de bebouwde kom 40 km/uur.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:05 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
soort van jij gaat 70 meter vooruitkijken in de pisregen, en het was ook glad, ik reed zelfs nog 15 km ONDER de snelheid die daar toegestaan was
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:31 schreef BlueMage het volgende:
Twee sturen lijkt me geweldig in 'n lesauto: "nou gaan we links, nee rechts, nee links!"![]()
M.
Dat is denk ik maar net hoe ze dat geïnstalleerd hebben. Bij mijn lesauto dik 5 jaar geleden (Golf 3) ging mijn rempedaal gewoon mee naar beneden als de instructeur remde, en nee mijn instructeur gebruikte niet hetzelfde pedaalquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn lesauto was een diesel en had wel een gaspedaal bij de instructeur. Sterker nog, ik heb in 4 verschillende auto's gelest en alle 4 waren ze diesel en hadden ze een gaspedaal. Dat gaspedaal kon je overigens verwijderen, dus bij examens had de examinator alleen een rem en koppeling.
En dat gaspedaal was ook hetzelfde als de mijne. Als de instructeur gas gaf, ging "mijn" gaspedaal ook naar beneden, iets was met de koppeling en rem niet zo is.
Tot zover mijn les over gaspedalen!
Eh, wat? De koppeling en rem gingen niet naar beneden? Nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn lesauto was een diesel en had wel een gaspedaal bij de instructeur. Sterker nog, ik heb in 4 verschillende auto's gelest en alle 4 waren ze diesel en hadden ze een gaspedaal. Dat gaspedaal kon je overigens verwijderen, dus bij examens had de examinator alleen een rem en koppeling.
En dat gaspedaal was ook hetzelfde als de mijne. Als de instructeur gas gaf, ging "mijn" gaspedaal ook naar beneden, iets was met de koppeling en rem niet zo is.
Tot zover mijn les over gaspedalen!
Nee, als ik rem blijft zijn rempedaal gewoon staan. Andersom niet trouwens. Dus ja, ik had het foutquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Eh, wat? De koppeling en rem gingen niet naar beneden? Nog nooit van gehoordstaat toch gewoon in verbinding met elkaar?
Ik twijfel ook nogquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:03 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik weet niet of ik medelijden moet hebben met TS, ja hij is gevallen, maar hij heeft een scooter.
Lastig.
Vooral de vrouwenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:05 schreef NoBody122 het volgende:
Ja hoor, al die achterlijken die hier zeiken over het meterslang afstand houden.. Dat houd je overdag in een dergelijke verkeerssituatie echt niet lang vol en ik weet 99,99% zeker dat alle moraalridders hier dezelfde 'fout' hadden gemaakt
Denk dus dat hij wel ingreep. Josti.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Ik was op weg naar boksen en op de weg daarnaartoe zaten er 2 auto's voor me en een leswagen en ik had zeker voldoende ruimte (5 sec. zeker) en ik reed 35 dus ik was zeker niet een scooterpauper
afijn op een rechtdoorgaande weg gaat die KLOTE@#$* leswagen wat ik zag opeens VOL op ze remmen en die auto's daarachter ook en gevarenlichten aan etc. waardoor ik ook vol op mijn remmen moest en omdat het redelijk glad was gleed ik weg en probeerde ik niet de eerste auto op zijn achterkant te raken, bij die manouvre ging ik dus volledig op me plaat en gleed ik serieus tussen 2 auto's door ( 1 stilstaande en 1 van de andere baan.
ik ben nog nooit zo hard geschrokken ik dacht echt dat ik het hoekje om ging![]()
gelukkig is dat niet gebeurd maar die klote paupers(zacht uitgedrukt) reden nog door ook...
omstanders hielpen mij wel meteenwat ik niet altijd had verwacht van de samenleving tegenwoordig
![]()
maja gelukkig heb ik er vrij weinig aan overgehouden alleen een kapotte knie,broek en bijzonder veel last van mijn onderrug
Klacht 1 : leswagens die VOL op de rem gaan op een doorgaande weg terwijl ze geen voorrang moeten geven
Pluspunt : mensen die je meteen helpen
Waarom zou een instructeur keihard op de rem gaan staan vanuit het niets?quote:Op woensdag 11 februari 2009 07:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Denk dus dat hij wel ingreep. Josti.
Er zijn 2 systemen om de pedalen met elkaar te verbinden: Een stangensysteem em een systeem met kabels.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Eh, wat? De koppeling en rem gingen niet naar beneden? Nog nooit van gehoordstaat toch gewoon in verbinding met elkaar?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:37 schreef Trannellius het volgende:
Als jij met ruim 5 seconden afstand niet normaal kunt remmen zegt dat imo meer over jou als bestuurder
[..]
En jij hebt hersenbeschadiging.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |