En jij hebt hersenbeschadiging.quote:
a). je reed te hard voor de weersomstandighedenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Ik was op weg naar boksen en op de weg daarnaartoe zaten er 2 auto's voor me en een leswagen en ik had zeker voldoende ruimte (5 sec. zeker) en ik reed 35 dus ik was zeker niet een scooterpauper
afijn op een rechtdoorgaande weg gaat die KLOTE@#$* leswagen wat ik zag opeens VOL op ze remmen en die auto's daarachter ook en gevarenlichten aan etc. waardoor ik ook vol op mijn remmen moest en omdat het redelijk glad was gleed ik weg en probeerde ik niet de eerste auto op zijn achterkant te raken, bij die manouvre ging ik dus volledig op me plaat en gleed ik serieus tussen 2 auto's door ( 1 stilstaande en 1 van de andere baan.
ik ben nog nooit zo hard geschrokken ik dacht echt dat ik het hoekje om ging![]()
gelukkig is dat niet gebeurd maar die klote paupers(zacht uitgedrukt) reden nog door ook...
omstanders hielpen mij wel meteenwat ik niet altijd had verwacht van de samenleving tegenwoordig
![]()
maja gelukkig heb ik er vrij weinig aan overgehouden alleen een kapotte knie,broek en bijzonder veel last van mijn onderrug
Klacht 1 : leswagens die VOL op de rem gaan op een doorgaande weg terwijl ze geen voorrang moeten geven
Klacht 2: Auto instructeurs die niet ingrijpen of zoiets dergelijks
Pluspunt : mensen die je meteen helpen
nou het gebeurde allemaal heel snel en ook al heb je 5 seconden afstand je reageert gewoon in een instantie en uit schrik knijp je wellicht harder je rem in dan normaal als je 5 seconden afstand hebt en de autos staan stil bijv. voor een stoplicht, en het was best glad wat ook vooral meespeeltquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:37 schreef Trannellius het volgende:
Als jij met ruim 5 seconden afstand niet normaal kunt remmen zegt dat imo meer over jou als bestuurder
[..]
En jij hebt hersenbeschadiging.![]()
Second that!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
a). je reedt te hard voor de weersomstandigheden
b). je hield te weinig afstand om in combinatie met je snelheid
Onterechte klacht, je faalde keihard.
Hoe moet hij ingrijpen als de leerling vol op de rem gaat?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef Schuifelaar het volgende:
Klacht 2: Auto instructeurs die niet ingrijpen of zoiets dergelijks
Ik had haast om de FIPO te makenquote:
Bij 2 seconden kunnen bestuurders hun voertuig afremmen, ook in een dergelijke situatie (immers, als dat niet zo was dan was de regel geweest dat je meer afstand moest nemen). Als jij dan dat niet klaar weet te spelen in 5 seconden, dan is dat jouw fout. En daar verandert een beetje gladheid niet veel aan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
nou het gebeurde allemaal heel snel en ook al heb je 5 seconden afstand je reageert gewoon in een instantie en uit schrik knijp je wellicht harder je rem in dan normaal als je 5 seconden afstand hebt en de autos staan stil bijv. voor een stoplicht, en het was best glad wat ook vooral meespeelt
Ja?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:43 schreef Schuifelaar het volgende:
ik reed op een sym dd scooter ,, en ik reed 35, en die weg was niet een ''beetje'' glad hij was behoorlijk glad op dat gedeelte, denk je dat ik daar over ga lopen liegen ofzo
Hebben ze ook.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
ik d8 dat zo'n examinator wel een gaspedaal had?
Nee, jij zat fout.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
al die josti's die het nog proberen goed te praten ook![]()
ik reed maar 35 en een scooter voor mij ging ook aardig op ze muil en die reed ZEKER 50
die leswagen zat gewoon fout klaar
eh nee.. alleen koppeling en rem...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
ik d8 dat zo'n examinator wel een gaspedaal had?
Denk eens na. Als een persoon op de rem trapt, hoeveel nut heeft het als de instructeur een gaspedaal indrukt? Wat wil je überhaupt dat de instructeur eraan doet dat de persoon het rempedaal indrukt?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
ik d8 dat zo'n examinator wel een gaspedaal had?
Prutser ben je ook he.. JIJ zat fout. Want je moet er, als je achter iemand rijdt, rekening mee houden dat je nog op tijd kunt stoppen (ja zelfs als het glad isquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
al die josti's die het nog proberen goed te praten ook![]()
ik reed maar 35 en een scooter voor mij ging ook aardig op ze muil en die reed ZEKER 50
die leswagen zat gewoon fout klaar
Al had ie er een lijkt t me sterk dat ie zn auto gaan slopen door vol gas te geven als aan de andere kant de leerling de rem vol intrapt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef Schuifelaar het volgende:
ik d8 dat zo'n examinator wel een gaspedaal had?
daar wil ik me ook graag achter scharenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
a). je reedt te hard voor de weersomstandigheden
b). je hield te weinig afstand om in combinatie met je snelheid
Onterechte klacht, je faalde keihard.
2 auto's voor je na die leswagen. Kortom, met die leswagen had jij niks te maken. Alleen met die auto voor je. Wat je dus probeert te zeggen met een verkorte remtijd is me een raadsel.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef Schuifelaar het volgende:
je moet is goed lezen,,, er waren ook nog 2 auto's NA die leswagen, wat de remtijd nogal verkort
en paniekerige manier van reageren?![]()
als jij een object met 35 km per uur op je af ziet komen dan schiet je toch ook weg, soort van je gaat rustig manouvreren flikker ophet is een natuurlijke reactie en dan is het mijn schuld dat ik last van me rug heb omdat zo'n blafmogool vol op de rem gaat wat denk je zelf,
heb je het weer trouwens in Rotterdam vandaag trouwens gezien, zoniet kan je ook niet oordelen over een ''beetje'' gladheid
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:51 schreef Schuifelaar het volgende:
je gaat toch ook geen kogelvrij vest dragen overdag omdat je weet dat er de mogelijkheid is om neergeschoten te worden
Tuurlijk is t niet je schuld dat je last hebt van je onderrug. (hoop voor je dat de pijn snel overgaat) Maar je moet altijd rekening houden met de verkeerssituatie, gladheid, kou, zicht en ook de onervarenheid van een beginnend automobilist.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef Schuifelaar het volgende:
je moet is goed lezen,,, er waren ook nog 2 auto's NA die leswagen, wat de remtijd nogal verkort
en paniekerige manier van reageren?![]()
als jij een object met 35 km per uur op je af ziet komen dan schiet je toch ook weg, soort van je gaat rustig manouvreren flikker ophet is een natuurlijke reactie en dan is het mijn schuld dat ik last van me rug heb omdat zo'n blafmogool vol op de rem gaat wat denk je zelf,
heb je het weer trouwens in Rotterdam vandaag trouwens gezien, zoniet kan je ook niet oordelen over een ''beetje'' gladheid
Ja maar jij moet zorgen dat er genoeg afstand is tot de auto voor je. Die moest blijkbaar vol in de remmen omdat die lesauto dat deed.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:52 schreef Schuifelaar het volgende:
DIE LESWAGEN STOND TOCH VOL OP ZIJN REMMEN......godverdomme nou kwiwi dan is het toch de leswagen zijn schuld......HIJ veroorzaakt toch die hele situatie
Nou, juist als het érg glad is ben je érg dom bezig als je onverstoord 35 blijft rijden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef Schuifelaar het volgende:
je moet is goed lezen,,, er waren ook nog 2 auto's NA die leswagen, wat de remtijd nogal verkort
en paniekerige manier van reageren?![]()
als jij een object met 35 km per uur op je af ziet komen dan schiet je toch ook weg, soort van je gaat rustig manouvreren flikker ophet is een natuurlijke reactie en dan is het mijn schuld dat ik last van me rug heb omdat zo'n blafmogool vol op de rem gaat wat denk je zelf,
heb je het weer trouwens in Rotterdam vandaag trouwens gezien, zoniet kan je ook niet oordelen over een ''beetje'' gladheid
Nee, ook gewoon gas.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:45 schreef styliste het volgende:
[..]
eh nee.. alleen koppeling en rem...
your point being...? dat jij niet faalde? nou volgens mij wel, want je hebt de situatie niet goed ingeschat.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:57 schreef Schuifelaar het volgende:
Natuurlijk hou ik daar wel rekening mee, kijk was ik die andere scooter FAALDE ik gewoon keihard maar hij viel in de berm met gras aan de rechterkant van de weg,,, alleen ik viel/gleed naar de linkerkant en dus over de gladde bakstenen weg, die andere scooterrijder had meer geluk want hij reed veel harder als ik en die kwam in de berm tot stilstand zeg maar,, in het gras
En al zou je alleen naar de auto voor je kijken, dan nog hoor je tot stilstand te kunnen komen binnen die X aantal meters.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef HunterSThompson het volgende:
En TS is blijkbaar niet gewend in de grote stad te rijden. Niet alleen naar de auto voor je kijken, maar ook een aantal auto's vooruit. Dan had je met je 5 seconden tussen je voorganger en het zien remmen van de lesauto genoeg tijd gehad om te remmen. Stumper.
Die optie hebben ze inderdaad maar volgens mij heeft het overgrote deel van de leswagens geen gaspedaal. Maar in dit geval was een gaspedaal toch nutteloos geweest zoals hierboven al vaker beschreven is.quote:
Ok, stel je voor, je rijd over de snelweg met een vriend naast je. Je gaat 100 Km per uur. Je mag er zelfs 120, maar opdat het glad is rijd je 100. Je houd zelfs niet 3 maar 4 seconden afstand.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja maar jij moet zorgen dat er genoeg afstand is tot de auto voor je. Die moest blijkbaar vol in de remmen omdat die lesauto dat deed.
Weet je wat, ik ga het niet eens meer proberen
Nee, jij bent fijn met je 'reedt'.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
a). je reedt te hard voor de weersomstandigheden
b). je hield te weinig afstand om in combinatie met je snelheid
Onterechte klacht, je faalde keihard.
soort van jij gaat 70 meter vooruitkijken in de pisregen, en het was ook glad, ik reed zelfs nog 15 km ONDER de snelheid die daar toegestaan wasquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef HunterSThompson het volgende:
En TS is blijkbaar niet gewend in de grote stad te rijden. Niet alleen naar de auto voor je kijken, maar ook een aantal auto's vooruit. Dan had je met je 5 seconden tussen je voorganger en het zien remmen van de lesauto genoeg tijd gehad om te remmen. Stumper.
Nou ik zal je eens wat vertellen, ik zorg inderdaad dat ik altijd ECHT voldoende afstand hou. Zeker als het glad is. En ik hoop toch dat ik niet de enige benquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:02 schreef Schuifelaar het volgende:
[..]
Ok, stel je voor, je rijd over de snelweg met een vriend naast je. Je gaat 100 Km per uur. Je mag er zelfs 120, maar opdat het glad is rijd je 100. Je houd zelfs niet 3 maar 4 seconden afstand.
Geloof me, echt, als de auto voor je, al is het een vrachtwagen(niet te missen in je zicht) direct stilstaat, omdat hij tegen een vrachtwagen voor hem botst, dan weet jij dat ook niet te ontwijken. Zelfs niet met je 4 secs afstand die je had genomen vanwege de weersomstandig heden.
Als die vriend naast je dan dood is vanwege de botsing, en er loopt dan een agent naar je toe en zegt... jaah slim he, had je maar 10 seconden afstand moeten houden.
En kom nou niet met het verhaal dat je dat altijd doet, want dat doet niemand:P
Dit is bij mij ook overkomen maar dan in een kleinere schaal.
It was inevitable
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |