quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Een nieuwe mijlpaal: dit wordt de laatste week plassen voor MvM.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:09 schreef marlieske het volgende:
Oooh dat ben ik gisteren vergeten maar niet minder gemeend hoor!
Sproetje van harte welkom in dit topic en gefeliciteerd met je zwangerschap ik hoop dat je 40 geweldige weken mag ervaren.
quote:Op maandag 9 februari 2009 22:39 schreef marlieske het volgende:
Silktie ik denk dat je moet beginnen met jezelf (jullie) de vraag te stellen wat als: 1 kindje een mooie uitslag krijgt en de ander een slechte? Wat doe je met slechte resultaten?
Als je daar niets mee van plan bent, dan zou ik niets testen.
Onder de spoiler misschien wat denkvoer voor je over prenataal testen.Ik zat me dus gisteren te bedenken wat het verschil dan zou zijn, maar over de een wel gezond en de ander niet had ik dus niet nagedacht. Pfoe, dan heb je helemaal een moeilijke keuze, als je die wilt maken dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
miss_sly, bijna klaar met piesen!
Tja ik moest daar meteen aan denken omdat een goede vriendin van me het vorig jaar heeft meegemaakt, zwanger van een tweeling (na 3 jaar medisch circuit) ook de testen besproken met de gyn maar verder niets gedaan mede doordat de gyn ze er op attent maakte wat voor dilemma er zou kunnen ontstaan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zat me dus gisteren te bedenken wat het verschil dan zou zijn, maar over de een wel gezond en de ander niet had ik dus niet nagedacht. Pfoe, dan heb je helemaal een moeilijke keuze, als je die wilt maken dan.
Is genoteerdquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:55 schreef tessie het volgende:
Ooh, mag in het lijstje trouwens achter mijn naam dat wij een jongetje krijgen?
Ben het volledig met je eens. Iedereen die Joods is moet het verder zelf weten voor z'n baby'tje, maar ik vind het toch wel zielig om in een paar dagen oude baby te gaan snijden. Ik zou het mijn kind niet aandoen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:50 schreef Kersjes het volgende:
Nog even over de besnijdenis-kwestie:
Ik ben Joods, dochter van Israeliers. Dat betekent dat mijn kinderen automatisch ook Joods zijn. Mijn familie is allesbehalve religieus (varkensvretende zaterdagwerkers komt behoorlijk in de richting) maar wel traditioneel. De feestdagen worden (weliswaar niet helemaal volgens de "regels") gevierd, de verhalen worden verteld, de liedjes gezongen etc. Hoewel mijn familie niet naar de synagoge gaat en we onszelf in eerste instantie als Israeliers zien en daarna pas als Joden, zijn de mannelijke familieleden wel allemaal (meestal gewoon in het ziekenhuis) besneden. Behalve Devin
![]()
Waarom? Heel simpel: Joods is hij sowieso, ook met voorhuid. Ik vind het persoonlijk geen fijne gedachte het lichaam van een baby van 'n paar dagen oud permanent te laten veranderen, om die beslissing voor hem te nemen. Dat gaat zo tegen mijn gevoel in, het kan later immers nooit meer teruggedraaid worden. Als hij later oud en wijs genoeg is, er goed over heeft nagedacht en het graag zelf wil? Prima, met alle liefde mag hij zich dan laten besnijden! Maar zo'n belangrijke beslissing nemen voor een kleine baby?![]()
Voor een klein deel speelt ook mee dat mijn man niet Joods is. Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen als Devin later gaat vragen waarom zijn piemel er zo anders uitziet als die van papa, of als zijn vriendjes.
Helemaal herkenbaar hoor! Ik heb nu zelfs nog steeds af en toe de neiging tot testen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:06 schreef Stiemie het volgende:
Dankjullie wel!
Be nee ik wilde het toch wel zeker-zeker-zeker wetenKon gewoon niet geloven dat het net zoals met Linde meteen de eerste maand weer raak was.
BE...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:46 schreef Stiemie het volgende:
Leuk trouwens om met weer een flink aantal dezelfde dames zwanger te zijn als toen met Linde: Memmel, Nijna, Kersjes, XXXKarinXXX.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:10 schreef innepin het volgende:
Stiemie, Martine, gefeliciteerd!
Ik kom even binnenvallen hoorIk ben vandaag begonnen bij mijn nieuwe (uitzend)baan. Nu werk ik in principe tot juni, maar de baas is heel lief en zegt: dan houden we je gewoon langer in dienst, maar dan werk je niet meer vanaf juni, en dan krijg je gewoon zwangerschapsuitkering van het CWI. Prima toch? Ik neem aan dat daar niets illegaals aan is.
Maar nu weigert het uitzendbureau mijn contract te verlengen omdat ze weten dat ik zwanger ben en er dus geen werk voor mij zal zijn. Maar dat is toch niet aan hun om te beslissen? Of ben ik nou gek? Plus, ze hoeven toch alleen maar wat formulieren in te vullen bij het CWI, en ik ben toch gewoon netjes in dienst van de opdrachtgever?
Ik snap hun probleem nietik weet alleen dat ik heel blij was met het aanbod van de baas, en dat de weigering van het uitzendbureau een flinke domper was
wat heerlijk!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:42 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben net het hartje gehoord![]()
![]()
Met heel veel dank aan Vicky en BEWat is dat toch een geweldig geluid en wat voel ik me daar al veel beter door
Ssserpente, dankjewel voor je duidelijke verhaal. Hoewel het volgens mij wel logisch is dat je geen uren maakt wanneer je ziekengeld aangevraagd hebt, want dan ben je toch ziekquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:12 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Werk je op uitzendbasis (fase A) of ben je gedechacheerd? Wanneer je op uitzendbasis werkt, geldt het volgende:
Je bent niet in dienst van de opdrachtgever, je bent in dienst van het uitzendbureau.
Voor wel uitzendbureau werk je? Wanneer deze is aangesloten bij de ABU, betaalt het UWV jou 70% van je geldende loon en het uitzendbureau vult dit aan tot 91% tijdens 'ziekte' door zwangerschap. Wanneer jij dus geen uren maakt (= geen inkomsten voor het uitzendbureau), is het dus logisch dat zij jou geen 'zieken'geld betalen. Daarnaast ziet ook het UWV wel dat jij geen uren maakt. Een contact op uitzendbasis blijft namelijk een 0-uren contract. Om de hoogte van jouw uitkering te bepalen, gaat het UWV dus na hoeveel dagen en uren jij de afgelopen tijd gewerkt hebt. En dan zien ze meteen dat er nog wel een 'plaatsing' van jou bij de opdrachtgever loopt, maar dat je geen uren hebt gemaakt, dus geen recht hebt op ziekengeld.
Voor de duidelijkheid, dit verhaal geldt alleen wanneer je op uitzendbasis in Fase A zit. Ben je gedetacheerd, dan wordt het een ander verhaal.![]()
On topic: ik heb vrijdag m'n eerste echo! Dan ben ik rond de tien weken. Maar omdat ik nogal druk heb op m'n werk (uitzendbureau ja, hoe raad je het!), wil ik het dan al aan m'n leidinggevenden vertellen, dan kunnen ze er rekening mee houden. Dat wil zeggen, dan ik het ze mededelen wanneer ik rekening met mezelf hou.
Al m'n collega's weten het wel al inmiddels. Ik ben zo slecht in geheimpjes...
![]()
Dat was bij ons ookquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:29 schreef DuchessX het volgende:
Juup© en ik hebben daarstraks ook de angelsounds gebruikt...bijna meteen het hartje gehoord en toen wilde ik 'm nog beter horen, was-ie weg?! Zoeken zoeken zoeken...was onze beeb gewoon een stukje gaan zwemmen en hoorde we het hartje op een heel andere plaatsZó grappig
Ik vond het inderdaad meevallen. Vond het ook wel eng hoorquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:48 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wat klinkt dat leuk!Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn om het te vinden.
Oh, en miss_sly, heb je nog een buikfoto?Ik ben zo benieuwd hoe het nu met je bolletje is!
Daarom kijken ze ook naar de uren die je normaalgesproken gewerkt zou hebben als je niet ziek was geworden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:18 schreef innepin het volgende:
Hoewel het volgens mij wel logisch is dat je geen uren maakt wanneer je ziekengeld aangevraagd hebt, want dan ben je toch ziekOf zwanger dan.
Nope, dat klopt niet. Dat wil zeggen, er is idd officieel geen sprake van zwangerschapsverlof. Je wordt gewoon ziekgemeld. Want als je zwanger bent, geldt namelijk dezelfde procedure als bij ziekte: je contract wordt direct verbroken. Daarmee word je werkloos en val je onder de werknemersverzekeringen. Dit betekent dat het UWV jou ziekengeld gaat betalen: namelijk 70% van geldende loon. En het uitzendbureau vult dit aan met 21%.quote:Edit- Jouw verhaal zou betekenen dat een zwangerschapsverlof helemaal niet mogelijk is als je op uitzendbasis werkt. Klopt dat!?
Op deze manier is dus geregeld dat je als uitzendkracht (die in principe een 0-urencontract heeft) toch recht hebt op ziekengeld. Wanneer je weer beter bent, gaat je contract dan ook gewoon weer in. (Ervan uitgaande dat alle partijen om welke reden dan ook nog met elkaar verder willen natuurlijk. Want in fase A (de eerste 78 gewerkte weken) mag iedere partij de uitzendovereenkomst zo goed als per direct verbreken. Dus zowel jij, de opdrachtgever als het uitzenbureau. Het kan bijvoorbeeld in de tussentijd gebeuren dat er geen werk meer voor je is bij de betreffende opdrachtgever.)quote:Indien en voor zover er sprake is van een uitzendovereenkomst zonder uitzendbeding,
is op de uitzendkracht, voor zover deze de bedongen arbeid niet heeft verricht omdat hij of zij in verband met ongeschiktheid ten gevolge van ziekte, zwangerschap of bevalling daartoe verhinderd was, het bepaalde in artikel 7:629 BW van toepassing. Indien en voor zover de uitzendovereenkomst voortduurt bestaat de in dit artikel genoemde aanspraak gedurende de eerste 52 weken van de arbeidsongeschiktheid uit 91 procent van het geldende loon en gedurende de 53ste t/m de 104e
week uit 80 procent van het geldende loon, een en ander met als minimumaanspraak
het wettelijk minimumloon, en met als maximumaanspraak het maximumdagloon.
Dank je! Vind het superspannend! Stond er eerst vrij nonchalant tegenover, maar ik heb inmiddels zoveel hallelujaverhalen gelezen over knipperendequote:Veel plezier bij je echo! Spannend hoor
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat was bij ons ook
Eerst dat ding op mijn buik, even zoeken....en toen heel even was daar het hartjeEn meteen ook weer weg. Na lang verder zoeken lang genoeg om de gel helemaal op te laten drogen
een druppeltje nieuwe gel, angelsound erop en jawel, daar was het weer
heel sterk een tijdje, toen wat minder, even weg, weer zwak, weer sterk....echt aan het zwemmen die kleine
Ik ben zooo blij
kokhalzen gelukkig niet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:40 schreef tessie het volgende:
Oh dat heb ik ook wel eens Vicky, en soms voel ik mijn hart ook in mijn buik kloppen. Echt heel raar.
En sinds een week moet ik regelmatig kokhalzen..... ook weer zoiets irritants.... Blegh.
* Kuch *quote:
ik je banner staat " 1 week en 2 dagen te gaar"quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:52 schreef Koningin het volgende:
Net bij de VK geweest, zij meent dat ik de 40 weken niet ga redden, ben benieuwd.
Het rommelt hier in ieder geval aardig, voornamelijk 's avonds, maar dan word ik toch weer 's morgens wakker zonder dat er iets gebeurt is.
Dat wachten begint me langzaam de keel uit te hangen!
je hebt ook in de gaten dat jou genen ook mee doen in dit verhaal?quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:58 schreef SilkTie het volgende:
*knip* want t was wel een erg lange tekst
misschien is ze er een beetje gaar van?quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik je banner staat " 1 week en 2 dagen te gaar"
Mag het hopen, jaquote:Op woensdag 11 februari 2009 13:03 schreef marlieske het volgende:
[..]
je hebt ook in de gaten dat jou genen ook mee doen in dit verhaal?
'k Weet hetquote:en dat eerdere kinderen of andere vrouwen in de familie weinig hoeven te zeggen?
Ik had namelijk nog geen 2 jaar terug een uitslag van 1 op de 35.000
Deze ronde een uitslag van 1 op de 15, genen is niets aan veranderd in die 1,5 jaar aan familie achtergrond evenmin. En ik zie er goed uit *ahum* en ben nog geen 30.
Niet om je bang te maken ofzo maar je relaas vond ik een beetje krom beredeneert.
Laten we het er op houden dat ze er uitziet als ongeveer 30 en zich als nog jonger gdraagtquote:Op woensdag 11 februari 2009 13:01 schreef Diaan73 het volgende:
Spannend Koningin.... hopelijk gaat het snel doorzetten
SilkTie, nu ben ik natuurlijk wel heel nieuwsgierig naar de leeftijd van je vrouw...![]()
en hoeveel kinderen hebben jullie nu?
quote:Gefeliciteerd met de 12-weken mijlpaal!!
quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:37 schreef SilkTie het volgende:
Laten we het er op houden dat ze er uitziet als ongeveer 30 en zich als nog jonger gdraagt![]()
.
Ik word morgen 38 (volgens de Joodse kalender vandaag al) (dank u), zij is ietsjes ouder dan ik.
quote:We hebben nu 3 (b)engeltjes rondstuiteren.
[..]
Ow ze is nu dus 10 weken zwanger? Wel handig om te weten dat je niet verder gaat dan 38 weken, hoef je ook niet te wachten...quote:
Sorry voor het misverstand ...
Wij gaan niet verder dan 38 weken, allemaal keizersnedes.
ja ik had even niet gelezen dat ie er al 3 hadquote:Op woensdag 11 februari 2009 13:50 schreef marlieske het volgende:
Als je 3x bevallen bent met een (al dan niet geplande) ks proberen ze het vaak niet eens meer op de natuurlijke weg meer.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:53 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja ik had even niet gelezen dat ie er al 3 had![]()
ik zat nog met de moeders en grootmoeders in mn hoofd van het stukje daarvoor, haha, het klonk als een gezellige familietraditie zo![]()
nee wij gaan nie verder dan 38 weken, das traditie bij ons
Gerommel? Dat lijkt me niet en ook neit wenselijkquote:Op woensdag 11 februari 2009 16:51 schreef innepin het volgende:
Hmmmm... óf mijn ingewanden zijn overstuur, óf ik voel gerommel![]()
Hoe voelt vroeg gerommel?![]()
* innepin durft dat laatste nog niet echt te geloven...
Da's de positieve miss_sly die ik kenquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik realiseerde me ineens dat ik 15 weken en 5 dagen zwanger ben...bijna 16 weken
En ineens was het niet meer: genieten van het zwanger zijn zolang het duurt...dit is het. 16 weken is echt hartstikke zwanger. Er zit echt een babietje in mijn buik
Ik geloof dat ik nooit eht heb gedacht dat het zover zou komen. En nu realiseer ik me dat er over pakweg 24 weken echt een babietje geboren wordt. Uit mij, ons kindje
Wow...ik ben zwanger
"Silly" ligt al sinds dag 1 uitgeteld op de bankquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:47 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
dappere 2-ling mama in spe ! Ik hoop ook dat je die datum redt, maar heel eerlijk gezegd....
Leg die lat nou niet te hoog voor jezelf, ajb. Je gaat die datum wrs niet redden en dat is prima...echt.
Mijn gyn zei dat hij nog nooit een meerlingzwangerschap had meegemaakt waarbij de moeder na week 30 nog aan het werk was...Ook niet 1 halve dag in de week.
Let je goed op jezelf ? Het wordt er fysiek niet lichter van, laat maar zeggen. En je babies hebben alle rust nodig om te groeien.
*bezorgde KP is klaar met speech*
Ik lag er ook af sinds de eerste dag. Het was bere gezellig 34 wk en 6 lange dagen...quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:23 schreef SilkTie het volgende:
[..]
"Silly" ligt al sinds dag 1 uitgeteld op de bank. Ze doet nu wel weer meer overdag, maar zodra ik thuiskom, nestelt ze zich op de drie-zits en twee tellen later ligt ze zo hard te snurken dat ik het in de "bom-vrije kamer" (soort veredelde schuilkelder, meeste nieuwbouw na 1991, de eerste golfoorlog, heeft dat: een extra versterkte kamer met dikkere muren, stevige metalen deur van het soort anti-inbraakvoordeur (niet: kluisdeur) en een dik raam dat met een metalen plaat afgesloten kan worden) kan horen (goed, dan moet ik wel de deur open hebben staan
).
Dat dus, laat staan wat er gebeurt als we in week 30 zitten.
Het is voor de goede zaak,![]()
moeten goed groeien en er zo lang mogelijk in blijven zitten totdat ze er uit mogen (is dat eigenlijk een vorm van kindermishandeling en onrechtmatige opsluiting
?).
Maar heel soms zou ik ook wel eens hard willen werken door steving te slapen ...
Mijn spul van de babydump was te vroeg en alles was ook nog eens prima in orde. Dus, nee, geen problemen gehad.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kreeg net telefoon van de babydump en die hadden de voice-mail ingesproken dat de kinderwagen dus al later bezorgd wordt (op z'n vroegst eind maart). Ben het hier niet mee eens want misschien is de baby er dan al of sta ik op het punt te bevallen.
Probeer ze nu te bellen en niemand te bereiken. Ze laten de telefoon twee keer overgaan en zeggen dan dat alle medewerkers in gesprek zijn en je later op de dag maar moet terugbellen.
Op internet allemaal horrorverhalen te lezen over de babydump en de leverproblemen, spullen die veel te laat worden geleverd, beschadigd worden geleverd of dat je iets anders krijgt dan je besteld had omdat het bestelde niet meer te leveren was.
Meer mensen problemen gehad hiermee?
Nee, maar (niet lullig bedoeld) ik heb vantevoren gecheckt hoe het zat met Babydump. Daarom heb ik mijn wagen ook voor iets meer (maar wel vast met 12 weken, voor jeweetmaarnooit) bij Babyplanet gekocht.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat is bandenpijn ja.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:24 schreef huuphuup het volgende:
oooooh zijn dat je banden ja? Ik voel als ik plotseling opsta vanuit een zit-stand, (vanaf de wc ook met name) een soort steken in de richting van mn lies. Daar in de buurt.
Jup! That's it!quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:24 schreef huuphuup het volgende:
oooooh zijn dat je banden ja? Ik voel als ik plotseling opsta vanuit een zit-stand, (vanaf de wc ook met name) een soort steken in de richting van mn lies. Daar in de buurt.
Heel goedquote:Op donderdag 12 februari 2009 12:15 schreef DuchessX het volgende:
Jaaaa ziekenhuis belde net: Kans van 1 op 3500! Héél goed dus, voor mijn leeftijd staat 1 op 300 (statistisch gezien).
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff!
Ongelooflijk, wat ben ik opgelucht!!!!!
Is dat zo? Kunnen ze niet meer draaien indien de ligging inderdaad niet goed is?quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:32 schreef marlieske het volgende:
En Zweefvliegje hopelijk heeft ze het verkeerd gevoelt en ligt je kleintje gewoon goed, succes iig bij het scoren van een echo! Wel vervelend dat draaien enz nu niet meer kan, de keuze mogelijkheid word daarme wel flink beperkt
Geen problemen gehad met babydump! Heb er de kinderkamermeubels gekocht.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kreeg net telefoon van de babydump en die hadden de voice-mail ingesproken dat de kinderwagen dus al later bezorgd wordt (op z'n vroegst eind maart). Ben het hier niet mee eens want misschien is de baby er dan al of sta ik op het punt te bevallen.
Probeer ze nu te bellen en niemand te bereiken. Ze laten de telefoon twee keer overgaan en zeggen dan dat alle medewerkers in gesprek zijn en je later op de dag maar moet terugbellen.
Op internet allemaal horrorverhalen te lezen over de babydump en de leverproblemen, spullen die veel te laat worden geleverd, beschadigd worden geleverd of dat je iets anders krijgt dan je besteld had omdat het bestelde niet meer te leveren was.
Ja dat informeren en dergelijke dat moet goedkomen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Zweefvliegje, de kans dat draaien nog gaat lukken met 39 weken is dacht ik niet zo groot omdat je kindje dan gewoon al erg groot is en dus eigenlijk geen ruimte meer heeft daarvoor.
Ik dacht idd ook eig. dat ze het dan niet meer proberen om die reden, maar wellicht bij jou in de buurt toch.
Laat je tegen die tijd goed informeren he, het hóeft nl. niet als jij het niet ziet zitten.
Ff schaamteloos kopiëren hierquote:Op donderdag 12 februari 2009 14:55 schreef iamredleader het volgende:
Oei, ik was vergeten hier de echte naam van "Nemo" te vertellen:
JAIR AMITAI
![]()
verder hoi allemaal
Met de klemtoon op "IER" mag ik hopenquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:12 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ff schaamteloos kopiëren hier
Spreek uit JA-IER
Hier precies hetzelfde Happy en BEquote:Op donderdag 12 februari 2009 13:21 schreef Brighteyes het volgende:
Happy! Hopelijk ben je snel weer terug hoor.![]()
Voor wat het waard is, mijn lichaam wist de 2e keer ineens prima hoe het moest blijkbaar, zonder maandenlang oefenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |