Dat was bij ons ookquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:29 schreef DuchessX het volgende:
Juup© en ik hebben daarstraks ook de angelsounds gebruikt...bijna meteen het hartje gehoord en toen wilde ik 'm nog beter horen, was-ie weg?! Zoeken zoeken zoeken...was onze beeb gewoon een stukje gaan zwemmen en hoorde we het hartje op een heel andere plaatsZó grappig
Ik vond het inderdaad meevallen. Vond het ook wel eng hoorquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:48 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wat klinkt dat leuk!Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn om het te vinden.
Oh, en miss_sly, heb je nog een buikfoto?Ik ben zo benieuwd hoe het nu met je bolletje is!
Daarom kijken ze ook naar de uren die je normaalgesproken gewerkt zou hebben als je niet ziek was geworden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:18 schreef innepin het volgende:
Hoewel het volgens mij wel logisch is dat je geen uren maakt wanneer je ziekengeld aangevraagd hebt, want dan ben je toch ziekOf zwanger dan.
Nope, dat klopt niet. Dat wil zeggen, er is idd officieel geen sprake van zwangerschapsverlof. Je wordt gewoon ziekgemeld. Want als je zwanger bent, geldt namelijk dezelfde procedure als bij ziekte: je contract wordt direct verbroken. Daarmee word je werkloos en val je onder de werknemersverzekeringen. Dit betekent dat het UWV jou ziekengeld gaat betalen: namelijk 70% van geldende loon. En het uitzendbureau vult dit aan met 21%.quote:Edit- Jouw verhaal zou betekenen dat een zwangerschapsverlof helemaal niet mogelijk is als je op uitzendbasis werkt. Klopt dat!?
Op deze manier is dus geregeld dat je als uitzendkracht (die in principe een 0-urencontract heeft) toch recht hebt op ziekengeld. Wanneer je weer beter bent, gaat je contract dan ook gewoon weer in. (Ervan uitgaande dat alle partijen om welke reden dan ook nog met elkaar verder willen natuurlijk. Want in fase A (de eerste 78 gewerkte weken) mag iedere partij de uitzendovereenkomst zo goed als per direct verbreken. Dus zowel jij, de opdrachtgever als het uitzenbureau. Het kan bijvoorbeeld in de tussentijd gebeuren dat er geen werk meer voor je is bij de betreffende opdrachtgever.)quote:Indien en voor zover er sprake is van een uitzendovereenkomst zonder uitzendbeding,
is op de uitzendkracht, voor zover deze de bedongen arbeid niet heeft verricht omdat hij of zij in verband met ongeschiktheid ten gevolge van ziekte, zwangerschap of bevalling daartoe verhinderd was, het bepaalde in artikel 7:629 BW van toepassing. Indien en voor zover de uitzendovereenkomst voortduurt bestaat de in dit artikel genoemde aanspraak gedurende de eerste 52 weken van de arbeidsongeschiktheid uit 91 procent van het geldende loon en gedurende de 53ste t/m de 104e
week uit 80 procent van het geldende loon, een en ander met als minimumaanspraak
het wettelijk minimumloon, en met als maximumaanspraak het maximumdagloon.
Dank je! Vind het superspannend! Stond er eerst vrij nonchalant tegenover, maar ik heb inmiddels zoveel hallelujaverhalen gelezen over knipperendequote:Veel plezier bij je echo! Spannend hoor
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat was bij ons ook
Eerst dat ding op mijn buik, even zoeken....en toen heel even was daar het hartjeEn meteen ook weer weg. Na lang verder zoeken lang genoeg om de gel helemaal op te laten drogen
een druppeltje nieuwe gel, angelsound erop en jawel, daar was het weer
heel sterk een tijdje, toen wat minder, even weg, weer zwak, weer sterk....echt aan het zwemmen die kleine
Ik ben zooo blij
kokhalzen gelukkig niet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:40 schreef tessie het volgende:
Oh dat heb ik ook wel eens Vicky, en soms voel ik mijn hart ook in mijn buik kloppen. Echt heel raar.
En sinds een week moet ik regelmatig kokhalzen..... ook weer zoiets irritants.... Blegh.
* Kuch *quote:
ik je banner staat " 1 week en 2 dagen te gaar"quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:52 schreef Koningin het volgende:
Net bij de VK geweest, zij meent dat ik de 40 weken niet ga redden, ben benieuwd.
Het rommelt hier in ieder geval aardig, voornamelijk 's avonds, maar dan word ik toch weer 's morgens wakker zonder dat er iets gebeurt is.
Dat wachten begint me langzaam de keel uit te hangen!
je hebt ook in de gaten dat jou genen ook mee doen in dit verhaal?quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:58 schreef SilkTie het volgende:
*knip* want t was wel een erg lange tekst
misschien is ze er een beetje gaar van?quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik je banner staat " 1 week en 2 dagen te gaar"
Mag het hopen, jaquote:Op woensdag 11 februari 2009 13:03 schreef marlieske het volgende:
[..]
je hebt ook in de gaten dat jou genen ook mee doen in dit verhaal?
'k Weet hetquote:en dat eerdere kinderen of andere vrouwen in de familie weinig hoeven te zeggen?
Ik had namelijk nog geen 2 jaar terug een uitslag van 1 op de 35.000
Deze ronde een uitslag van 1 op de 15, genen is niets aan veranderd in die 1,5 jaar aan familie achtergrond evenmin. En ik zie er goed uit *ahum* en ben nog geen 30.
Niet om je bang te maken ofzo maar je relaas vond ik een beetje krom beredeneert.
Laten we het er op houden dat ze er uitziet als ongeveer 30 en zich als nog jonger gdraagtquote:Op woensdag 11 februari 2009 13:01 schreef Diaan73 het volgende:
Spannend Koningin.... hopelijk gaat het snel doorzetten
SilkTie, nu ben ik natuurlijk wel heel nieuwsgierig naar de leeftijd van je vrouw...![]()
en hoeveel kinderen hebben jullie nu?
quote:Gefeliciteerd met de 12-weken mijlpaal!!
quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:37 schreef SilkTie het volgende:
Laten we het er op houden dat ze er uitziet als ongeveer 30 en zich als nog jonger gdraagt![]()
.
Ik word morgen 38 (volgens de Joodse kalender vandaag al) (dank u), zij is ietsjes ouder dan ik.
quote:We hebben nu 3 (b)engeltjes rondstuiteren.
[..]
Ow ze is nu dus 10 weken zwanger? Wel handig om te weten dat je niet verder gaat dan 38 weken, hoef je ook niet te wachten...quote:
Sorry voor het misverstand ...
Wij gaan niet verder dan 38 weken, allemaal keizersnedes.
ja ik had even niet gelezen dat ie er al 3 hadquote:Op woensdag 11 februari 2009 13:50 schreef marlieske het volgende:
Als je 3x bevallen bent met een (al dan niet geplande) ks proberen ze het vaak niet eens meer op de natuurlijke weg meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |