quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Een nieuwe mijlpaal: dit wordt de laatste week plassen voor MvM.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:09 schreef marlieske het volgende:
Oooh dat ben ik gisteren vergeten maar niet minder gemeend hoor!
Sproetje van harte welkom in dit topic en gefeliciteerd met je zwangerschap ik hoop dat je 40 geweldige weken mag ervaren.
quote:Op maandag 9 februari 2009 22:39 schreef marlieske het volgende:
Silktie ik denk dat je moet beginnen met jezelf (jullie) de vraag te stellen wat als: 1 kindje een mooie uitslag krijgt en de ander een slechte? Wat doe je met slechte resultaten?
Als je daar niets mee van plan bent, dan zou ik niets testen.
Onder de spoiler misschien wat denkvoer voor je over prenataal testen.Ik zat me dus gisteren te bedenken wat het verschil dan zou zijn, maar over de een wel gezond en de ander niet had ik dus niet nagedacht. Pfoe, dan heb je helemaal een moeilijke keuze, als je die wilt maken dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
miss_sly, bijna klaar met piesen!
Tja ik moest daar meteen aan denken omdat een goede vriendin van me het vorig jaar heeft meegemaakt, zwanger van een tweeling (na 3 jaar medisch circuit) ook de testen besproken met de gyn maar verder niets gedaan mede doordat de gyn ze er op attent maakte wat voor dilemma er zou kunnen ontstaan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zat me dus gisteren te bedenken wat het verschil dan zou zijn, maar over de een wel gezond en de ander niet had ik dus niet nagedacht. Pfoe, dan heb je helemaal een moeilijke keuze, als je die wilt maken dan.
Is genoteerdquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:55 schreef tessie het volgende:
Ooh, mag in het lijstje trouwens achter mijn naam dat wij een jongetje krijgen?
Ben het volledig met je eens. Iedereen die Joods is moet het verder zelf weten voor z'n baby'tje, maar ik vind het toch wel zielig om in een paar dagen oude baby te gaan snijden. Ik zou het mijn kind niet aandoen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:50 schreef Kersjes het volgende:
Nog even over de besnijdenis-kwestie:
Ik ben Joods, dochter van Israeliers. Dat betekent dat mijn kinderen automatisch ook Joods zijn. Mijn familie is allesbehalve religieus (varkensvretende zaterdagwerkers komt behoorlijk in de richting) maar wel traditioneel. De feestdagen worden (weliswaar niet helemaal volgens de "regels") gevierd, de verhalen worden verteld, de liedjes gezongen etc. Hoewel mijn familie niet naar de synagoge gaat en we onszelf in eerste instantie als Israeliers zien en daarna pas als Joden, zijn de mannelijke familieleden wel allemaal (meestal gewoon in het ziekenhuis) besneden. Behalve Devin
![]()
Waarom? Heel simpel: Joods is hij sowieso, ook met voorhuid. Ik vind het persoonlijk geen fijne gedachte het lichaam van een baby van 'n paar dagen oud permanent te laten veranderen, om die beslissing voor hem te nemen. Dat gaat zo tegen mijn gevoel in, het kan later immers nooit meer teruggedraaid worden. Als hij later oud en wijs genoeg is, er goed over heeft nagedacht en het graag zelf wil? Prima, met alle liefde mag hij zich dan laten besnijden! Maar zo'n belangrijke beslissing nemen voor een kleine baby?![]()
Voor een klein deel speelt ook mee dat mijn man niet Joods is. Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen als Devin later gaat vragen waarom zijn piemel er zo anders uitziet als die van papa, of als zijn vriendjes.
Helemaal herkenbaar hoor! Ik heb nu zelfs nog steeds af en toe de neiging tot testen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:06 schreef Stiemie het volgende:
Dankjullie wel!
Be nee ik wilde het toch wel zeker-zeker-zeker wetenKon gewoon niet geloven dat het net zoals met Linde meteen de eerste maand weer raak was.
BE...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:46 schreef Stiemie het volgende:
Leuk trouwens om met weer een flink aantal dezelfde dames zwanger te zijn als toen met Linde: Memmel, Nijna, Kersjes, XXXKarinXXX.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:10 schreef innepin het volgende:
Stiemie, Martine, gefeliciteerd!
Ik kom even binnenvallen hoorIk ben vandaag begonnen bij mijn nieuwe (uitzend)baan. Nu werk ik in principe tot juni, maar de baas is heel lief en zegt: dan houden we je gewoon langer in dienst, maar dan werk je niet meer vanaf juni, en dan krijg je gewoon zwangerschapsuitkering van het CWI. Prima toch? Ik neem aan dat daar niets illegaals aan is.
Maar nu weigert het uitzendbureau mijn contract te verlengen omdat ze weten dat ik zwanger ben en er dus geen werk voor mij zal zijn. Maar dat is toch niet aan hun om te beslissen? Of ben ik nou gek? Plus, ze hoeven toch alleen maar wat formulieren in te vullen bij het CWI, en ik ben toch gewoon netjes in dienst van de opdrachtgever?
Ik snap hun probleem nietik weet alleen dat ik heel blij was met het aanbod van de baas, en dat de weigering van het uitzendbureau een flinke domper was
wat heerlijk!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:42 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben net het hartje gehoord![]()
![]()
Met heel veel dank aan Vicky en BEWat is dat toch een geweldig geluid en wat voel ik me daar al veel beter door
Ssserpente, dankjewel voor je duidelijke verhaal. Hoewel het volgens mij wel logisch is dat je geen uren maakt wanneer je ziekengeld aangevraagd hebt, want dan ben je toch ziekquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:12 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Werk je op uitzendbasis (fase A) of ben je gedechacheerd? Wanneer je op uitzendbasis werkt, geldt het volgende:
Je bent niet in dienst van de opdrachtgever, je bent in dienst van het uitzendbureau.
Voor wel uitzendbureau werk je? Wanneer deze is aangesloten bij de ABU, betaalt het UWV jou 70% van je geldende loon en het uitzendbureau vult dit aan tot 91% tijdens 'ziekte' door zwangerschap. Wanneer jij dus geen uren maakt (= geen inkomsten voor het uitzendbureau), is het dus logisch dat zij jou geen 'zieken'geld betalen. Daarnaast ziet ook het UWV wel dat jij geen uren maakt. Een contact op uitzendbasis blijft namelijk een 0-uren contract. Om de hoogte van jouw uitkering te bepalen, gaat het UWV dus na hoeveel dagen en uren jij de afgelopen tijd gewerkt hebt. En dan zien ze meteen dat er nog wel een 'plaatsing' van jou bij de opdrachtgever loopt, maar dat je geen uren hebt gemaakt, dus geen recht hebt op ziekengeld.
Voor de duidelijkheid, dit verhaal geldt alleen wanneer je op uitzendbasis in Fase A zit. Ben je gedetacheerd, dan wordt het een ander verhaal.![]()
On topic: ik heb vrijdag m'n eerste echo! Dan ben ik rond de tien weken. Maar omdat ik nogal druk heb op m'n werk (uitzendbureau ja, hoe raad je het!), wil ik het dan al aan m'n leidinggevenden vertellen, dan kunnen ze er rekening mee houden. Dat wil zeggen, dan ik het ze mededelen wanneer ik rekening met mezelf hou.
Al m'n collega's weten het wel al inmiddels. Ik ben zo slecht in geheimpjes...
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |