Ja, denk jij dat je dat petje op mag houden? Dat mag nu al niet, en dat zal ook in de toekomst niet mogen.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:24 schreef mudkipzz het volgende:
Waar staat dat je als gelovige iets meer mag dan de rest?
Volgens Van der Laan gaat het om een „grondwettelijk verankerde vrijheid”quote:Op maandag 9 februari 2009 20:24 schreef mudkipzz het volgende:
Waar staat dat je als gelovige iets meer mag dan de rest?
Je mag wel een hoofddoek op, dus de gelovige mag niet meer dan jij. Die mag immers ook geen petje op.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja, denk jij dat je dat petje op mag houden? Dat mag nu al niet, en dat zal ook in de toekomst niet mogen.
Je hebt dit stukje gemist?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja, denk jij dat je dat petje op mag houden? Dat mag nu al niet, en dat zal ook in de toekomst niet mogen.
quote:Hij stelt dat het verbieden van een hoofddoekje alleen is toegestaan als bijvoorbeeld de veiligheid in het geding is.
Ja idd, dan kunnen ze dat dus nu ook niet meer weigeren en anders mag je vanuit je geloofsovertuiging dus wel meer.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja en wie gaat bepalen of de veiligheid in het geding is?quote:
Waarom mag het nu niet? -> huisregels mbt kleding!quote:
Een rechter.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:33 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja en wie gaat bepalen of de veiligheid in het geding is?
Dan krijg je weer zo een welles nietes spelletje.
Een rechter okay, ja dat kan.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:35 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Een rechter.
Of wil je je gelijk halen door te gaan knuppelen?
Ach, zie de Van Dijke casus, of de El Moumni zaak. Helaas mogen geloofsidioten meer in dit land.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja idd, dan kunnen ze dat dus nu ook niet meer weigeren en anders mag je vanuit je geloofsovertuiging dus wel meer.
Maargoed is in het gemeentehuis ook, ik moet mn haren achter mn oren doen (wat er dus niet uitziet) met een hoofddoek zie je die haren toch ook niet?
Of ben ik nu weer aan het zeiken?
Eberhard van der Laan (PvdA).quote:Op maandag 9 februari 2009 20:37 schreef buachaille het volgende:
Bij D66 zit er echt een draadje los...
Het lijkt er wel op.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ach, zie de Van Dijke casus, of de El Moumni zaak. Helaas mogen geloofsidioten meer in dit land.
Beetje dubbele kwestie, iemand weigeren om kleding mag gewoon. Dat is een feit. Ik kan ik mijn kloffie ook niet bij iedere club naar binnen. Tevens heeft iemand het recht om een hoofddoek op zetten ongeacht motief.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Minister: Sportschool open voor vrouw met hoofddoek
http://www.telegraaf.nl/b(...)_sportschool___.html
DEN HAAG - Vrouwen met een hoofddoek moeten in sportscholen terecht kunnen om te sporten. Dat heeft minister Eberhard van der Laan voor Integratie maandag geantwoord op vragen van de PVV.
Hoewel sportscholen vrij zijn om in hun huisregels eisen te stellen aan de kleding van bezoekers, moeten vrouwen en meisjes met een hoofddoek in principe kunnen sporten, zegt de bewindsman. Volgens Van der Laan gaat staatssecretaris Jet Bussemaker voor Sport dat bij sportscholen aankaarten.
Volgens Van der Laan gaat het om een „grondwettelijk verankerde vrijheid”. Hij stelt dat het verbieden van een hoofddoekje alleen is toegestaan als bijvoorbeeld de veiligheid in het geding is. Overigens komt er op bijvoorbeeld scholen wel een verbod op hoofddoekjes. Eerder stelde Bussemaker al dat vrouwen met een boerkini gewoon naar het zwembad moeten kunnen. Dit kledingstuk bedekt de armen, benen, hoofd en lichaam bijna helemaal. Bussemaker stelde toen dat duikers en surfers vaak wetsuits dragen die ook het hele lichaam bedekken.
Dus je mag als gelovige ietsje meer dan de rest..
Of zie ik dit verkeerd?
Gewoon een christelijke sportschool starten. Een beetje als tegenwicht voor de Islamitische slagerijen, begraafplaatsen, zwembaduren, etc. etc. waar je mee wordt doodgegooid.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Als sportschoolhouder gaan penguins natuurljik tegen je geloof in, heb je zelf ook grondwettelijke ankers om mee te wauwelen.
Je mag evenveel als die "geloofsidioten" , dat snap je hopelijk wel ? Jij mag ook gewoon met een hoofddoek op de foto.quote:
Bwahaha denk je dat echt?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Je mag evenveel als die "geloofsidioten" , dat snap je hopelijk wel ? Jij mag ook gewoon met een hoofddoek op de foto.
quote:Op maandag 9 februari 2009 20:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Gewoon een christelijke sportschool starten.
Dat denk ik niet, dat is gewoon zo. Tenzij je man bent natuurlijk, maar dat lijkt me logisch. Mannelijke moslims mogen dat ook niet.quote:
Alleen elly en rikkert op de radioquote:Op maandag 9 februari 2009 20:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Bidden voor het sporten, of hoe moet ik dat zien ? Je mag niet vloeken als een halter op je voet valt ?
En Benjamin Ben op de tv schermenquote:Op maandag 9 februari 2009 20:44 schreef buachaille het volgende:
[..]
Alleen elly en rikkert op de radio
Welnee man, die hele rechtzaak is een farce. Het gaat alleen om de verdere verspreiding van de islam. In de grote steden lopen zelfs haatbaarden in burqa om de bevolking 'warm te maken'.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:43 schreef Hukkie het volgende:
Dus de moslima's komen dan in lekkere strakke sportswear en mét hoofddoek naar de sportschool?
Oja?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Je mag evenveel als die "geloofsidioten" , dat snap je hopelijk wel ? Jij mag ook gewoon met een hoofddoek op de foto.
quote:Op maandag 9 februari 2009 20:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, dat is gewoon zo. Tenzij je man bent natuurlijk, maar dat lijkt me logisch. Mannelijke moslims mogen dat ook niet.
Uit: http://www.ivir.nl/rechtspraak/VANDIJKE.HTMquote:3.4.1 Het Hof heeft aldus van de tenlastegelegde uitlatingen, uitmondend in de zinsnede 'Homoseksualiteit wordt gelijk gesteld aan heteroseksualiteit. Dat is zo ongeveer diefstal gelijk stellen met het schenkingsrecht of mishandeling met verpleging' , de vergelijking met diefstal/mishandeling niet geïsoleerd, maar in de context van de uitlatingen in zijn geheel beschouwd. Dat leidde het Hof tot het oordeel dat aan de uitlatingen het beledigende karakter wordt ontnomen. Bij de waardering van die context heeft het Hof in het bijzonder betekenis toegekend aan het feit dat de gebezigde vergelijking van in de ogen van de verdachte verboden gedragingen dient ter aanduiding van de in de bijbelse opvattingen van de verdachte verankerde opvatting omtrent het goede tegenover het kwade, zulks in het kader van een publiek debat over de voorstellen van de Commissie-Kortmann.
Ja, dat zeg ik toch, er is echt niemand die gaat (of kan) controleren of jij moslima bent. Dus dan zeg je "ik draag een hoofddoek want ik ben moslima" en kun je gewoon zo op de foto. Je hebt iprecies dezelfde rechten.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Oja?
kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=135&t=777920
En de relevantie is ? Kun je wel steeds debiele smileys neerzetten, het zet je "argumenten" geen kracht bij.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
[..]
Uit: http://www.ivir.nl/rechtspraak/VANDIJKE.HTM
Ow gewoon liegen dus...quote:Op maandag 9 februari 2009 20:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch, er is echt niemand die gaat (of kan) controleren of jij moslima bent. Dus dan zeg je "ik draag een hoofddoek want ik ben moslima" en kun je gewoon zo op de foto. Je hebt iprecies dezelfde rechten.
Kan me wel in je standpunt vinden hoor, zie het zelf als aftasten om te kijken hoe ver je kan gaan.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:46 schreef buachaille het volgende:
Welnee man, die hele rechtzaak is een farce. Het gaat alleen om de verdere verspreiding van de islam. In de grote steden lopen zelfs haatbaarden in burqa om de bevolking 'warm te maken'.
Zelfs veel Turken houden daar niet van! Ga het me dus niet kwalijk nemen als ik er zo over denk!![]()
Ja als ik zeg dat ik moslima ben en dus erom moet liegen heb ik dezelfde rechten.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Niet van onderwerp veranderen. Heb je dezelfde rechten ja of nee ?
Dat je een nitwit bent die nul verstand heeft van recht.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:52 schreef gelly het volgende:
[..]
En de relevantie is ? Kun je wel steeds debiele smileys neerzetten, het zet je "argumenten" geen kracht bij.
Discussieren met gelly is weinig zinvol. hij zou waarschijnlijk nog een apartheidsstaat kunnen verdedigen ('doe je toch gewoon of je blank bent? dan heb je dezelfde rechten!')quote:Op maandag 9 februari 2009 20:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja als ik zeg dat ik moslima ben en dus erom moet liegen heb ik dezelfde rechten.
quote:Op maandag 9 februari 2009 20:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Discussieren met gelly is weinig zinvol. hij zou waarschijnlijk nog een apartheidsstaat kunnen verdedigen ('doe je toch gewoon of je blank bent? dan heb je dezelfde rechten!')
Als je zelf geen enkele inbreng hebt dan wat geflame en sneue smileys niet nee.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Discussieren met gelly is weinig zinvol.
Ik citeer de relevante overweging uit het bekende arrest Van Dijke, daarmee aantonende dat gelovigen bepaalde dingen mogen die ongelovigen niet mogen, als zij dergelijke gedragingen maar vanuit hun geloof motiveren.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je zelf geen enkele inbreng hebt dan wat geflame en sneue smileys niet nee.
Ja dat lijkt mij dus ook.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:09 schreef Samson het volgende:
Waarom moet iemand zo nodig zn geloof de sportschool mee naar binnen nemen? Als daar nu toevallig bepaalde kledingvoorschriften gelden ga je toch gewoon niet?
Ja, en ik stel dat jij net zo goed vanuit het geloof mag motiveren ,ook al ben je niet gelovig, en dat je daarmee dezelfde rechten hebt. Dat heb ik je nog niet zien ontkrachten.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik citeer de relevante overweging uit het bekende arrest Van Dijke, daarmee aantonende dat gelovigen bepaalde dingen mogen die ongelovigen niet mogen, als zij dergelijke gedragingen maar vanuit hun geloof motiveren.
Ja maar dat lijkt dezelfde redenering als in de rooktopics.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:09 schreef Samson het volgende:
Waarom moet iemand zo nodig zn geloof de sportschool mee naar binnen nemen? Als daar nu toevallig bepaalde kledingvoorschriften gelden ga je toch gewoon niet?
Ik zou niet weten waarvoor, je hebt je gewoon aan de huisregels te houden.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef Hukkie het volgende:
[..]
stel dat je ooit eens wil gaan sporten, dan moet dat wel mogelijk zijn (op de manier zoals jij het wil).
Tsja het is wel zo, op een naturistencamping trek je ook allemaal je zwembroekje uitquote:Op maandag 9 februari 2009 21:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarvoor, je hebt je gewoon aan de huisregels te houden.
Dat vind ik ook, maar soms lijkt het erop alsof bepaalde mensen proberen om een uitzonderingspositie te bemachtigen.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarvoor, je hebt je gewoon aan de huisregels te houden.
Niks voor mij, daarom ga ik er dus niet heen...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Tsja het is wel zo, op een naturistencamping trek je ook allemaal je zwembroekje uit
Schandalig ook dat al die hoeren die aan het sporten zijn zonder hoofddoek zich zo schandalig etaleren aan het mannelijke sportende volk.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:18 schreef jogy het volgende:
Schandalig dat een hoofd doekje moet kunnen, idioot. Wereldvreemd zijn die mensen die het willen toestaan, je weet maar nooit misschien komt zo'n hoofdoekje wel ergens tusen en hangt dat meisje zich per ongeluk op. Maarja. Ik vind het niet kunnen dat wanneer ik aan het sporten ben er iemand met een Hoofddoekje mijn uitzicht verstoord, schandalig. Alles moet maar kunnen in dit kutland maar dan spannen hoofddoekjes toch wel de kroon hoor, het toppunt van misleidde verdraagzaamheid en links kutgedrag.
[/sarcasme]
Dat lijkt niet alleen zo, dat is ook zoquote:Op maandag 9 februari 2009 21:19 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar soms lijkt het erop alsof bepaalde mensen proberen om een uitzonderingspositie te bemachtigen.
Ho, ik moet dan pretenderen een dergelijk geloof aan te hangen. Doe ik dan niet, of niet overtuigend, heb ik die rechten niet. Los daarvan is het natuurljk van de gekke dat voor de ongelovige andere regels gelden dan voor iemand die in een of ander godje gelooft. Ik kan dat toch moeilijk zien als gelijke rechten.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, en ik stel dat jij net zo goed vanuit het geloof mag motiveren ,ook al ben je niet gelovig, en dat je daarmee dezelfde rechten hebt. Dat heb ik je nog niet zien ontkrachten.
De mensen die zo denken moeten ook gebitchslapped worden ja. Andere kant van dezelfde zieke medaille.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Schandalig ook dat al die hoeren die aan het sporten zijn zonder hoofddoek zich zo schandalig etaleren aan het mannelijke sportende volk.
Jaja, buachaille kan ook sarcastisch zijn
Dus...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ho, ik moet dan pretenderen een dergelijk geloof aan te hangen. Doe ik dan niet, of niet overtuigend, heb ik die rechten niet. Los daarvan is het natuurljk van de gekke dat voor de ongelovige andere regels gelden dan voor iemand die in een of ander godje gelooft. Ik kan dat toch moeilijk zien als gelijke rechten.
Tja, dat is zo vermoeiend vandaag de dag. Iedereen moet maar hetzelfde kunnen doen om vooral maar gelijkwaardig te zijn, want oh wee, als er toch eens verschil zou zijn. Stel dat ik in een ander land zou wonen en ik kwam erachter dat daar in de sportschool de regel is om beslist niet in een korte broek te trainen. Ik zeg maar wat, dan zou ik denken van, ok, dat is hier blijkbaar de regel. Als ik naar binnen wil pas ik me dus wel aan, en anders moet ik ergens anders gaan kijken. Of als een vrouw daar een sportschool zou willen bezoeken en erachter kwam dat het enkel met hoofddoek zou mogen. Dan ga je dus of met die hoofddoek, of niet. En als alles op het geloof wordt teruggevoerd, laat je geloof dan voor een uurtje of zo even buiten de sportschool en wees gewoon sporter en geen gelovige. Daar komt Allah of god heus wel overheenquote:Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja maar dat lijkt dezelfde redenering als in de rooktopics.
Je wil helemaal niet sporten, maar stel dat je ooit eens wil gaan sporten, dan moet dat wel mogelijk zijn (op de manier zoals jij het wil).
Aanpassen kan altijd, maar als dat nou strikt tegenover jou geloof en verplichtingen gaat, dan heb je een probleem.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:25 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, dat is zo vermoeiend vandaag de dag. Iedereen moet maar hetzelfde kunnen doen om vooral maar gelijkwaardig te zijn, want oh wee, als er toch eens verschil zou zijn. Stel dat ik in een ander land zou wonen en ik kwam erachter dat daar in de sportschool de regel is om beslist niet in een korte broek te trainen. Ik zeg maar wat, dan zou ik denken van, ok, dat is hier blijkbaar de regel. Als ik naar binnen wil pas ik me dus wel aan, en anders moet ik ergens anders gaan kijken. Of als een vrouw daar een sportschool zou willen bezoeken en erachter kwam dat het enkel met hoofddoek zou mogen. Dan ga je dus of met die hoofddoek, of niet. En als alles op het geloof wordt teruggevoerd, laat je geloof dan voor een uurtje of zo even buiten de sportschool en wees gewoon sporter en geen gelovige. Daar komt Allah of god heus wel overheen
Dan krijg je weer kamervragen van de PVVquote:Op maandag 9 februari 2009 21:59 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Aanpassen kan altijd, maar als dat nou strikt tegenover jou geloof en verplichtingen gaat, dan heb je een probleem.![]()
Dus lijkt me eerder een Islamitische sportschool een optie, inplaats van allerlei rechtzaken om toegelaten te worden tot een zogenoemde reguliere sportschool.
Omdat je iets kan door door middel van liegen wil nog niet zeggen dat je _dus_ het recht ook hebt.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, en ik stel dat jij net zo goed vanuit het geloof mag motiveren ,ook al ben je niet gelovig, en dat je daarmee dezelfde rechten hebt. Dat heb ik je nog niet zien ontkrachten.
Lekker bevorderend voor de integratie. Zwemuren voor moslima's mogen ze van mij ook per direct afschaffen, gewoon lekker de burkini toestaan. Is ook nog veel hygiënischer veel badmode van tegenwoordig.quote:
Itt een feitelijk iets als je inkomen is geloof natuurlijk nooit te bewijzen. Er zit ook geen verschil tussen een gelovige en iemand die zegt te geloven, het is beide op onzin gebaseerd.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:14 schreef McKillem het volgende:
[..]
Omdat je iets kan door door middel van liegen wil nog niet zeggen dat je _dus_ het recht ook hebt.
Ik kan ook wel liegen over mijn salaris tegenover de belastingdienst voor extra zorgtoeslag, maar daar heb ik toch echt geen recht op.
Op sommige geloofsovertuigingen is intergratie in mijn ogen onmogelijk.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:17 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Lekker bevorderend voor de integratie. Zwemuren voor moslima's mogen ze van mij ook per direct afschaffen, gewoon lekker de burkini toestaan. Is ook nog veel hygiënischer veel badmode van tegenwoordig.
Wat kan jij het toch altijd mooi verwoorden.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:45 schreef Suko het volgende:
„Grondwettelijk verankerde vrijheid”. Ik hou het kort, maar het is toch merkwaardig dat door opgeëiste vrijheden van andersdenkenden mijn westerse vrije denken zo enorm gaan belemmeren. Nog even en dan mag ik zelfs dit niet meer zeggen. Nederland is nog nooit zo erg in partjes verdeeld, monddood zijn onze culturele moppentappers/schrijvers e.d. het veranderende versluierde straatbeeld, toename van raketbasis. Tel uit onze vrijheden, een lachertje. Op z'n minst had van der Laan kunnen uiten deze ontwikkelingen ongewenst te vinden, maar nee. Hij blijkt een Vogelaar-kloon. Alles moet kunnen, maar dan anders... wij passen ons wel aan, niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Doordrukken/drammen en dan kennen we Nederland over pakweg 5 jaar helemaal niet meer terug, ons achter de oren krabbend hoe het zo ver heeft kunnen komen. Andere Tijden kan aan de slag, het verzamelen van materiaal om straks te laten zien hoe we het hebben kunnen laten gebeuren, als dat tenminste nog kan/mag. . [ afbeelding ]
Mee eensquote:Op maandag 9 februari 2009 22:51 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wat kan jij het toch altijd mooi verwoorden.
En terecht natuurlijk.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:33 schreef Bill_E het volgende:
moslim bash topic!
En verder vraag ik mij nog steeds af waarom men in het vrije westen gaat wonen als allerlei gewoonten en wetten je niet aanstaan. Ik zou er niet aan moeten denken naar een land te verhuizen die niet strookt met mijn denkbeelden. Dus waarom hierheen komen als er tig landen zijn die wél jouw belevingswereld onderschrijft? Tot nu nog niet gelezen wat het echte motief is.quote:Tuurlijk mag sportschool hoofddoekjes weigeren!
dinsdag 6 januari 2009 13:43
Wanneer een sportschoolhouder om hem moverende redenen (uitstraling, hygiëne bijvoorbeeld) hoofdbedekking in zijn sportschool niet toestaat, heeft hij hiertoe het volste recht. Hij doet er vervolgens goed aan deze regel dan ook consequent te handhaven.
Dus geen honkbalpetjes en piratendoekjes, maar dan óók geen hoofddoekjes op de roeimachine, keppeltjes op de stairclimber en Scheveningse kap op de powerliftbank (wel handig die spiegeltjes). De laatste twee hoofdbedekkingen zie je overigens nooit in de sportschool, maar daar kom ik later op terug. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Geen vrijbrief
Dat de Nederlandse overheid in dezen zélf continu schippert, marchandeert en knievallen maakt, is nog geen vrijbrief voor staatssecretaris Jetje om de wél consequente sportschoolhouders lastig te gaan vallen, zoals ze voornemens is. Ik zal dat toelichten met een enkel voorbeeld, waarover ik al eerder publiceerde.
Want hoe zat het ook weer met het nieuwe paspoort? Oh ja, je mocht geen haarlokken voor je oren hebben in verband met de herkenbaarheid. Je biometrische kenmerken moesten te allen tijde zichtbaar zijn.
Tenzij… tenzij je een hoofddoekje droeg natuurlijk. Dan ging dat opeens niet op, vond het kabinet. De paspoortregels werden aangescherpt onder druk van islamistische dreiging, maar de hoofddoekislamieten bleven ongemoeid voor wat betreft het paspoort.
Onzin
Hoe dit te rijmen valt, is nog steeds niet duidelijk. Er is ook nooit een reactie gekomen op mijn artikel Gelijk voor de wet, maar niet voor het paspoort terwijl dit destijds toch tamelijk prominent in NRC en NRC-next stond.
Is het een wezenlijk probleem waarover ik nu schrijf? Nou, misschien niet echt. Maar als de staatssecretaris haar kostbare tijd eraan besteedt en onzin uitkraamt, moet er toch maar iemand reageren.
Is het een wezenlijk probleem dat de bewuste vrouw met hoofddoek niet naar de bewuste sportschool kan? Nou, niet echt, want er zijn ongetwijfeld ook sportscholen waar ze wél terecht kan met haar lappen. Er zijn zelfs sportscholen die zich uitsluitend richten op deze types en mannen buiten de deur houden.
Provocatie
Maar daar gaat het Karima natuurlijk niet om, het gaat haar ook niet om het sporten, het gaat haar om de provocatie. Vandaar dat je nooit keppeltjes in de sportschool ziet, maar wel broeierige hoofddoekjes.
Fijn, we kunnen weer naar die partijdige Commissie Gelijke Behandeling!! Want dat is de sport die ze echt liefhebben onder de wat radicalere islamieten: incidentjes creëren (niet opstaan voor de rechter, geen handen schudden et cetera.), zielig doen, problemen creëren en aandacht vragen.
Wat ik intussen wél een probleem vind, en waar ik Jetje nog nóóit over gehoord heb, is dat openbare instellingen als gemeentelijk zwembaden al lang en breed hebben toegegeven aan dit soort onredelijke druk, middels speciale zwemuren voor meisjes, vrouwen, noem maar op. Terwijl er al een tekort aan zwemuren is, worden deze op voorspraak van Allah of zijn vermeende volgelingen, nog eens versnipperd.
Badmuts
Alsof Allah betaalt, wordt dat even stiekem door de gemeente bepaald. Ook een probleem: vrouwen (meestal islamitisch) die sowieso niet mogen sporten, als ze de deur al uit mogen van de knoet des huizes. Ga daar eens achteraan, Jetje! Of blijft het voor jou bij droogzwemmen met badmuts? Hoe dan ook: nat ga je toch wel.
Paul Lieben
Omdat juist in dat vrije westen je allerhande gewoonten en wetten ongewenst mag vinden, je maakt er zelf ook dankbaar gebruik van.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:05 schreef Suko het volgende:
Het gaat hier helemaal niet om expres te bashen, er worden alleen kritische noten gekraakt, zoals we gewend zijn te doen, dat mag, sterker nog, dat moet, over any onderwerp.
Een uitstekend verwoord stuk (weblog) in de Elsevier:
[..]
En verder vraag ik mij nog steeds af waarom men in het vrije westen gaat wonen als allerlei gewoonten en wetten je niet aanstaan.
Het motief lag ergens in de jaren 60, lees eens een geschiedenisboek.quote:Ik zou er niet aan moeten denken naar een land te verhuizen die niet strookt met mijn denkbeelden. Dus waarom hierheen komen als er tig landen zijn die wél jouw belevingswereld onderschrijft? Tot nu nog niet gelezen wat het echte motief is.
Waar ik sport mag ik anders wel mijn petteke dragen.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Mooi, dan hoef ik tenminste niet tegen jouw kop aan te kijken als ik me in het zweet aan 't werken benquote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:12 schreef Drijfzand het volgende:
Zou mooi zijn als de sportschool die regel over hoofddeksels gewoon schrapt, andere sportscholen hebben er blijkbaar geen probleem mee. Ik vond er wel één waar je geen potentiele vijand van de Nederlandse staat of Israel mocht zijn.
Hoe zou het zitten met de grondwettelijke verankerde vrijheid om te vergaderen van Wilders?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Volgens Van der Laan gaat het om een „grondwettelijk verankerde vrijheid”
Ik neem aan dat hij daarmee de vrijheid van godsdienst bedoelt.
Als je de burkini toestaat moet het ook toegestaan zijn om naakt te zwemmen.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:17 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Lekker bevorderend voor de integratie. Zwemuren voor moslima's mogen ze van mij ook per direct afschaffen, gewoon lekker de burkini toestaan. Is ook nog veel hygiënischer veel badmode van tegenwoordig.
Waarom denk je dat dit gelijkstaat aan een verplichting om je bezit ter beschikking van Wilders te stellen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hoe zou het zitten met de grondwettelijke verankerde vrijheid om te vergaderen van Wilders?
logischquote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je de burkini toestaat moet het ook toegestaan zijn om naakt te zwemmen.
Waarom?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je de burkini toestaat moet het ook toegestaan zijn om naakt te zwemmen.
Je weegt 95 KG had je het laatst overquote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:40 schreef buachaille het volgende:
[..]
Mooi, dan hoef ik tenminste niet tegen jouw kop aan te kijken als ik me in het zweet aan 't werken ben
Don't worry, dat is voor het grootste gedeelte buikvetquote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
Je weegt 95 KG had je het laatst over
Ja, zoiets begreep ik al.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:09 schreef buachaille het volgende:
[..]
Don't worry, dat is voor het grootste gedeelte buikvet
Kom maar een keertje op zaterdagochtend naar fitforfree in het ADO stadion, dan hangt buachaille aan de gewichten met zware zweetplekken onder de oksels en op de rugquote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ja, zoiets begreep ik al.
Vroeg me meer af waar dat in het zweet werken precies in het plaatje paste
Als je in plaats van "Wilders" een "hoofddoekjesdraagster" neerzet, wat is het verschil?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit gelijkstaat aan een verplichting om je bezit ter beschikking van Wilders te stellen?
Maar leuk geprobeerd.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 9 februari 2009 22:45 schreef Suko het volgende:
„Grondwettelijk verankerde vrijheid”. Ik hou het kort, maar het is toch merkwaardig dat door opgeëiste vrijheden van andersdenkenden mijn westerse vrije denken zo enorm gaan belemmeren. Nog even en dan mag ik zelfs dit niet meer zeggen. Nederland is nog nooit zo erg in partjes verdeeld, monddood zijn onze culturele moppentappers/schrijvers e.d. het veranderende versluierde straatbeeld, toename van raketbasis. Tel uit onze vrijheden, een lachertje. Op z'n minst had van der Laan kunnen uiten deze ontwikkelingen ongewenst te vinden, maar nee. Hij blijkt een Vogelaar-kloon. Alles moet kunnen, maar dan anders... wij passen ons wel aan, niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Doordrukken/drammen en dan kennen we Nederland over pakweg 5 jaar helemaal niet meer terug, ons achter de oren krabbend hoe het zo ver heeft kunnen komen. Andere Tijden kan aan de slag, het verzamelen van materiaal om straks te laten zien hoe we het hebben kunnen laten gebeuren, als dat tenminste nog kan/mag. . [ afbeelding ]
En?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
logisch
Jij had kinderen ook nog he?
Je komt nogal dom over. Beetje zielig voor ze.quote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Je komt nogal dom over. Beetje zielig voor ze.
Je burkini opmerking getuigt van intelligentie wou je zeggen? Naaktzwemmen vergelijken met zwemmen in een burkini vind je slim?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd door je inhoudelijke reactie.
Je hebt wel een erg grote fantasie met je huiskamer vorderen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Je burkini opmerking getuigt van intelligentie wou je zeggen? Naaktzwemmen vergelijken met zwemmen in een burkini vind je slim?
Je gedachte dat Wilders' recht van vergadering betekent dat ie bv mijn huiskamer maar moet kunnen vorderen als vergaderruimte.
Ja, als voorbeeld, maar dat had je nog niet door.quote:Dat vond je wel een slimme?
Jij mij iets uitleggen? Man, je weet niet eens van voren dat je van achteren leeft.quote:Dat ik je dit nog moet gaan uitleggen... Daar wou je een medaille voor?
I.d.d, bespaar mij je verzonnen geleuter.quote:Alsjeblieft zeg...
Ik zie niet helemaal hoe jouw vrijheid in de sportschool belemmerd wordt door iemand die een hoofddoek draagt.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:45 schreef Suko het volgende:
„Grondwettelijk verankerde vrijheid”. Ik hou het kort, maar het is toch merkwaardig dat door opgeëiste vrijheden van andersdenkenden mijn westerse vrije denken zo enorm gaan belemmeren.
En dat alles ten gevolge van deze uitspraak van Van der Laan? Het is wat zeg!quote:Nog even en dan mag ik zelfs dit niet meer zeggen. Nederland is nog nooit zo erg in partjes verdeeld, monddood zijn onze culturele moppentappers/schrijvers e.d. het veranderende versluierde straatbeeld, toename van raketbasis.
Oh? In welke landen ben je aanmerkelijk vrijer?quote:Tel uit onze vrijheden, een lachertje.
Het is ongewenst dat iemand die buitenshuis altijd met een hoofddoek loopt: in de supermarkt, in de bus, op straat, op school, dat ook in de sportschool graag wil?quote:Op z'n minst had van der Laan kunnen uiten deze ontwikkelingen ongewenst te vinden, maar nee. Hij blijkt een Vogelaar-kloon. Alles moet kunnen, maar dan anders... wij passen ons wel aan, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Je ziet de hoofddoekplicht al aankomen? Volgens mij schiet je een beetje door in je commentaar.quote:Doordrukken/drammen en dan kennen we Nederland over pakweg 5 jaar helemaal niet meer terug, ons achter de oren krabbend hoe het zo ver heeft kunnen komen. Andere Tijden kan aan de slag, het verzamelen van materiaal om straks te laten zien hoe we het hebben kunnen laten gebeuren, als dat tenminste nog kan/mag. . [ afbeelding ]
Wat mij betreft beiden helemaal prima.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt wel een erg grote fantasie met je huiskamer vorderen.
Nogmaals, wat is het verschil tussen weigeren van het huren van een vergaderzaal en het huren van sportschoolfaciliteiten?
Oh, als het een voorbeeld is mag het best dom zijn.quote:Ja, als voorbeeld, maar dat had je nog niet door.
Misschien mag je ooit in m'n schaduw staan om m'n schoenveters te knopen. Maar ik beloof niets.quote:Jij mij iets uitleggen? Man, je weet niet eens van voren dat je van achteren leeft.
Mooi.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:54 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat mij betreft beiden helemaal prima.
[..]
Waarom dom?quote:Oh, als het een voorbeeld is mag het best dom zijn.
Die was ik effe vergeten![]()
Stel, ja stel, er komt ineens een horde geklede teletubbies het zwembad in waar de meesten in een niemandalletje zwemmen.quote:En die boerkini.... die vergeten we voor het gemak gewoon
[..]
Ik denk eerder dat jij bij mij op je blote knieën ligt te smeken om een baan als toiletmachinist.quote:Misschien mag je ooit in m'n schaduw staan om m'n schoenveters te knopen. Maar ik beloof niets.
Niet dus. Want dat recht heb je dus alleen als je claimt Moslim te zijn. Dat je daarover kan liegen is een heel ander verhaal, maar er is dus een verschil in de wet tussen Moslims en niet-Moslims.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch, er is echt niemand die gaat (of kan) controleren of jij moslima bent. Dus dan zeg je "ik draag een hoofddoek want ik ben moslima" en kun je gewoon zo op de foto. Je hebt iprecies dezelfde rechten.
Omdat je daarmee het idee afgeeft dat het heel raar of zelfs ongrondwettelijk is dat Wilders geen zaaltje in het maasgebouw kon afhuren.quote:
Maar stel nou dat al die meisjes in hun schurende stringetjes in de kleedkamer staan, en één meisje heeft een 'normale' onderbroek aan.... Zouden al die meisjes in hun stringetje zich niet vreselijk naakt voelen?quote:Stel, ja stel, er komt ineens een horde geklede teletubbies het zwembad in waar de meesten in een niemandalletje zwemmen.
Zouden die zich niet naakt voelen?
All abooaaaarrdddddquote:Ik denk eerder dat jij bij mij op je blote knieën ligt te smeken om een baan als toiletmachinist.
Maar jij bent een gans.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waar ik sport mag ik anders wel mijn petteke dragen.
quote:Er komen richtlijnen voor het dragen van religieuze kleding in fitnesscentra.
De neo-fascistische branchevereniging voor Fitnessondernemers Fit!vak en de Koninklijke Nederlandse Krachtsport en Fitnessfederatie (KNKF) presenteren die richtlijnen aan hun leden.
Gevaarlijk
Het zou gevaarlijk kunnen zijn om met loshangende, lange gewaden de fitnessapparatuur te gebruiken. Er zijn vorig jaar zeven klachten binnengekomen bij de Commissie Gelijke Behandeling. Vooral vrouwen dienden een klacht in, omdat ze geen hoofddoekje mochten dragen in de sportschool. De commissie vindt dat eigenaren van sportscholen klanten niet zomaar mogen weigeren omdat ze een hoofddoek, tulband keppeltje of iets anders dragen.
Dwingende redenen
De organisatie benadrukt dat het wel degelijk nodig is dit verbod in te voeren. Het is noodzakelijk vanwege de veiligheid, hygiëne, communicatie of identificatie. Het gezicht van de klanten moet namelijk wel zichtbaar zijn, zo meldt De Pers.
die gaan maar thuis een schaap slachten ofzo; dat is ook sportquote:Hoewel sportscholen vrij zijn om in hun huisregels eisen te stellen aan de kleding van bezoekers, moeten vrouwen en meisjes met een hoofddoek in principe kunnen sporten, zegt de bewindsman.
Bestaat al, dan is het een besloten vereniging. Een moslima is een betalende klant en heeft net zo veel recht om de sportschool in te gaan als ik.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het wordt denk ik hoog tijd om een artikel over de vrijheid van ondernemerschap in de Grondwet op te nemen. Al die Haagse lullo's die tegenwoordig menen de ondernemer te moeten sturen in de wijze waarop hij zijn tent runt, terwijl ze zelf nog geen pak melk weten te verkopen.
Ik vind het weigeren van een hoofddoek bij je personeel gewoon moet kunnen.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:36 schreef ouderejongere het volgende:
Nu is het een sportschool, morgen weigert een supermarkt mensen met hoofdbedekking, allemaal voor de veiligheid natuurlijk
Ik neem aan dat dat ook geld voor mijn peniskoker?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:36 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Bestaat al, dan is het een besloten vereniging. Een moslima is een betalende klant en heeft net zo veel recht om de sportschool in te gaan als ik.
[ afbeelding ]
Nu is het een sportschool, morgen weigert een supermarkt mensen met hoofdbedekking, allemaal voor de veiligheid natuurlijk
Haha, probeer het eens, zou ik zeggen. Maak er een punt van!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat ook geld voor mijn peniskoker?
alleen als je ook nog moslim bentquote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat ook geld voor mijn peniskoker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We leven in een maatschappij waarin grote groepen mensen een religie aanhangen. In die maatschappij vinden die groepen het belangrijk om hun geloof te kunnen belijden. Nederland kent dan ook een recht op vrijheid van godsdienst. Dat wil niet zeggen dat je ten alle tijden en overal je geloof kan belijden. (Schoolvoorbeeld: bidden op de snelweg, mag dus niet.) Als er geen bezwaren omwille van bijvoorbeeld de veiligheid of de openbare orde zijn, moet het in principe dus gewoon kunnen. Nederland is wat dat betreft een tolerant land. (Alhoewel niet elke Nederlander tolerant is.)
Terugkomend op de gelijkheid, sommige mensen beweren in dit topic dat gelovigen meer rechten hebben, dat is onzin. Elke Nederlander heeft dezelfde rechten. Elke Nederlander heeft het recht op de vrijheid van godsdienst en daarmee ook de vrijheid om niet te geloven.
Heul niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:Dus je mag als gelovige ietsje meer dan de rest..
Of zie ik dit verkeerd?
Het was volgens mij eerder andersom. Een sportschool heeft de vrijheid om zijn eigen huisregels op te stellen wat betreft de kleding van haar bezoekers.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:26 schreef Meh7 het volgende:
Islamofoob Nederland zal dit uiteraard aanpakken om heel erg verontwaardigd uit oogpunt van gelijkheid en neutraliteit te gaan janken.
Oftewel de sportschool zat fout en was niet op de hoogte van de Nederlandse wet.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:45 schreef damian5700 het volgende:
De CGB stelde de klager, overigens, in het gelijk.
De CGB doet geen bindende uitspraken, en overigens in de gevallen waarin de zaak voor een echte rechter komt heeft die meestal heel andere inzichten dan dat linkse bolwerk.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Oftewel de sportschool zat fout en was niet op de hoogte van de Nederlandse wet.
Oftewel zij die een kopvodje draagt heeft meer rechten dan een ander.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Oftewel de sportschool zat fout en was niet op de hoogte van de Nederlandse wet.
De wet heeft er niks mee te maken. Het gaat om huisregels. Religie stelt je daar niet boven.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De CGB is geen een of andere vrijwillige stichting, maar een wettelijk opgericht orgaan. Hoewel de CGB geen bindende uitspraken kan doen, gaat een rechter hier vaak wel mee. Als een rechter ervan overtuigd is dat de CGB het recht niet goed heeft begrepen/uitgelegd, kan die hier uiteraard van afwijken.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De CGB doet geen bindende uitspraken, en overigens in de gevallen waarin de zaak voor een echte rechter komt heeft die meestal heel andere inzichten dan dat linkse bolwerk.
De wet heeft er alles mee te maken.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De wet heeft er niks mee te maken. Het gaat om huisregels. Religie stelt je daar niet boven.
Dat is een verkeerde conclusie.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waar gaat het over inderdaad. Je zal maar eens een meid met een hoofddoek tegenkomen in de sportschool, big deal! (Fokkers doen sowieso niet aan fitness, dus dat scheeltquote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:54 schreef Leevancleef het volgende:
Wat een gezeur over een kleinigheid. 'De vrijheid van de ondernemer wordt aangetast'... Boo fucking hoo. In dit geval heeft die kleine beperking wellicht tot gevolg dat meer allochtone vrouwen gaan sporten, wat het ruimschoots compenseert.
Goed ge-copy paste.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De CGB is geen een of andere vrijwillige stichting, maar een wettelijk opgericht orgaan. Hoewel de CGB geen bindende uitspraken kan doen, gaat een rechter hier vaak wel mee. Als een rechter ervan overtuigd is dat de CGB het recht niet goed heeft begrepen/uitgelegd, kan die hier uiteraard van afwijken.
Verder staat in het bericht de opvatting van de minister genoemd, waar een rechter uiteraard rekening mee zal houden.
Right, de mening van een minister meenemen. Scheiding der machten misschien?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De CGB is geen een of andere vrijwillige stichting, maar een wettelijk opgericht orgaan. Hoewel de CGB geen bindende uitspraken kan doen, gaat een rechter hier vaak wel mee. Als een rechter ervan overtuigd is dat de CGB het recht niet goed heeft begrepen/uitgelegd, kan die hier uiteraard van afwijken.
Verder staat in het bericht de opvatting van de minister genoemd, waar een rechter uiteraard rekening mee zal houden.
Het nazirecht, de SD en de minister van Propaganda steunde ook de vernietiging van de joden.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gesteund door het Nederlandse recht, de CGB en de minister. Maar jij weet het beter.
Godwin, you lose.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het nazirecht, de SD en de minister van Propaganda steunde ook de vernietiging van de joden.
Gelukkig zijn er nog mensen die zelf denken in plaats van dubieuze clubjes achterna hobbelen.
Dus ja, ik weet het beter.
Een verkeerde interpretatie van belachelijke wetten geeft types zoals jou die opvatting. Altijd maar beroepen op vrijheid van godsdienst, en dan maar denken dat dat je het recht tot alles geeft. Als een bedrijf huisregels heeft qua kleding, geldt dat gewoon voor iedereen. Punt uit.quote:
Niet door de wet. CGB is niks, minister is niks (scheiding der machten) 3x niks dus.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gesteund door het Nederlandse recht, de CGB en de minister. Maar jij weet het beter.
Ja, beter dan jij. De CGB geeft een oordeel.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nog zo'n belachelijke "wet". Vooral niet ingaan op de argumenten, maar wapperen met een Godwinnetje.quote:
Dat kan wel zijn, maar daarmee doen ze nog steeds geen bindende uitspraken. Dat zou nog niet zo erg zijn als ze gezaghebbend waren, maar ook dat is niet zo. Dat hebben ze overigens aan zichzelf te wijten, door wel al te godsdienstvriendelijke uitspraken te doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De CGB is geen een of andere vrijwillige stichting, maar een wettelijk opgericht orgaan.
Sinds wanneer moet een rechter rekening houden met de opvatting van een minister? Trias politica enzo, of heb je nog geen college staatsrecht gehad?quote:Hoewel de CGB geen bindende uitspraken kan doen, gaat een rechter hier vaak wel mee. Als een rechter ervan overtuigd is dat de CGB het recht niet goed heeft begrepen/uitgelegd, kan die hier uiteraard van afwijken.
Het "probleem" is dat jij het wil hebben over de wenselijkheid van het recht op de vrijheid van godsdienst, terwijl ik het meer heb over de situatie waarin de vrijheid van godsdienst al bestaat en hoe daar mee omgegaan moet worden. Als je die twee discussies door elkaar laat lopen, wordt niemand wat wijzer.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog zo'n belachelijke "wet". Vooral niet ingaan op de argumenten, maar wapperen met een Godwinnetje.
Hoe leeg wil je het hebben.
Gelukkig denk ik zelf na en steeds meer mensen met mij.
En iedereen wordt gelijk behandeld: je bent van harte welkom, maar voldoe gewoon aan de kledingeisenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:05 schreef Meh7 het volgende:
Diederik is vast op de hoogte van de Algemene wet gelijke behandeling. De rest neem ik in deze niet echt serieus.
Inderdaad. Vrijheid van meningsuiting en vereniging is voldoende.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een verkeerde interpretatie van belachelijke wetten geeft types zoals jou die opvatting. Altijd maar beroepen op vrijheid van godsdienst, en dan maar denken dat dat je het recht tot alles geeft. Als een bedrijf huisregels heeft qua kleding, geldt dat gewoon voor iedereen. Punt uit.
Vrijheid van godsdienst is trouwens zo'n typisch wettelijk wangedrocht. Het zou geschrapt moeten worden. Er zijn genoeg andere wetten die garanderen dat mensen hun geloof kunnen uitoefenen, maar het voorkomt belachelijke aanspraken.
Vrijheid van godsdienst staat juist aan de basis van dit alles. Het zorgt voor belachelijke claims door gelovigen die menen dat alles maar moet kunnen uit naam van religie.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het "probleem" is dat jij het wil hebben over de wenselijkheid van het recht op de vrijheid van godsdienst, terwijl ik het meer heb over de situatie waarin de vrijheid van godsdienst al bestaat en hoe daar mee omgegaan moet worden. Als je die twee discussies door elkaar laat lopen, wordt niemand wat wijzer.
Ja dat klopt.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:05 schreef Meh7 het volgende:
Diederik is vast op de hoogte van de Algemene wet gelijke behandeling. De rest neem ik in deze niet echt serieus.
Nee, "jij weet niks, dus ik neem je niet serieus".quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En iedereen wordt gelijk behandeld: je bent van harte welkom, maar voldoe gewoon aan de kledingeisen
Ook wel een leuke tactiek natuurlijk: "ik heb niks tegen je in te brengen, dus bestempel ik je maar als niet serieus te nemen, dus antwoord ik niet"
De vrijheid van godsdienst hoort helemaal niet thuis in een seculiere grondwet. Godsdienst is namelijk niets anders dan welke andere persoonlijke overtuiging of mening dan ook.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het "probleem" is dat jij het wil hebben over de wenselijkheid van het recht op de vrijheid van godsdienst, terwijl ik het meer heb over de situatie waarin de vrijheid van godsdienst al bestaat en hoe daar mee omgegaan moet worden. Als je die twee discussies door elkaar laat lopen, wordt niemand wat wijzer.
Het lijkt mij evident dat de vrijheid van godsdienst een pas op de plaats moet nemen als de huisregels van een sportschool, wat betreft kleding, helder zijn over de hoofdbedekking.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Verschil tussen zal en moet.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
Sinds wanneer moet een rechter rekening houden met de opvatting van een minister? Trias politica enzo, of heb je nog geen college staatsrecht gehad?
Dat kan ik dan ook op jou van toepassing laten zijn, als je het zo flauw wilt spelenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, "jij weet niks, dus ik neem je niet serieus".
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:26 schreef Meh7 het volgende:
Niets nieuws onder de zon natuurlijk. De minister heeft geen nieuwe rechten uitgedeeld, deze stonden al veel langer in de wet. Islamofoob Nederland zal dit uiteraard aanpakken om heel erg verontwaardigd uit oogpunt van gelijkheid en neutraliteit te gaan janken. "Maar hunnie mogen wel een hoofddoek en ik niet, discriminatie!". In feite is het niets anders dan jaloezie gepaard met moslimhaat. "Jij mag geen pet op, maar zij wel een hoofddoek, de islamisering slaat toe!". Het alternatief is dat niemand een hoofdbedekking mag dragen, het meisje met de hoofddoek ook niet. Dat ze vervolgens niet meer kan fitnessen, is niet boeiend, het gaat immers om "gelijkheid".Dat het meisje niet meer kan fitnessen is toch echt haar eigen probleem. Zet die doek af en je kunt gewoon fitnessen. Waarom moet ze persé die achterlijkheid uitdragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We leven in een maatschappij waarin grote groepen mensen een religie aanhangen. In die maatschappij vinden die groepen het belangrijk om hun geloof te kunnen belijden. Nederland kent dan ook een recht op vrijheid van godsdienst. Dat wil niet zeggen dat je ten alle tijden en overal je geloof kan belijden. (Schoolvoorbeeld: bidden op de snelweg, mag dus niet.) Als er geen bezwaren omwille van bijvoorbeeld de veiligheid of de openbare orde zijn, moet het in principe dus gewoon kunnen. Nederland is wat dat betreft een tolerant land. (Alhoewel niet elke Nederlander tolerant is.)
Terugkomend op de gelijkheid, sommige mensen beweren in dit topic dat gelovigen meer rechten hebben, dat is onzin. Elke Nederlander heeft dezelfde rechten. Elke Nederlander heeft het recht op de vrijheid van godsdienst en daarmee ook de vrijheid om niet te geloven.
Apartheid, dat is waar deze lui naar streven.
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
Geen verschil. Een rechter zal totaal geen rekening houden met de mening van een minister.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |