Maar jij bent een gans.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waar ik sport mag ik anders wel mijn petteke dragen.
quote:Er komen richtlijnen voor het dragen van religieuze kleding in fitnesscentra.
De neo-fascistische branchevereniging voor Fitnessondernemers Fit!vak en de Koninklijke Nederlandse Krachtsport en Fitnessfederatie (KNKF) presenteren die richtlijnen aan hun leden.
Gevaarlijk
Het zou gevaarlijk kunnen zijn om met loshangende, lange gewaden de fitnessapparatuur te gebruiken. Er zijn vorig jaar zeven klachten binnengekomen bij de Commissie Gelijke Behandeling. Vooral vrouwen dienden een klacht in, omdat ze geen hoofddoekje mochten dragen in de sportschool. De commissie vindt dat eigenaren van sportscholen klanten niet zomaar mogen weigeren omdat ze een hoofddoek, tulband keppeltje of iets anders dragen.
Dwingende redenen
De organisatie benadrukt dat het wel degelijk nodig is dit verbod in te voeren. Het is noodzakelijk vanwege de veiligheid, hygiëne, communicatie of identificatie. Het gezicht van de klanten moet namelijk wel zichtbaar zijn, zo meldt De Pers.
die gaan maar thuis een schaap slachten ofzo; dat is ook sportquote:Hoewel sportscholen vrij zijn om in hun huisregels eisen te stellen aan de kleding van bezoekers, moeten vrouwen en meisjes met een hoofddoek in principe kunnen sporten, zegt de bewindsman.
Bestaat al, dan is het een besloten vereniging. Een moslima is een betalende klant en heeft net zo veel recht om de sportschool in te gaan als ik.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het wordt denk ik hoog tijd om een artikel over de vrijheid van ondernemerschap in de Grondwet op te nemen. Al die Haagse lullo's die tegenwoordig menen de ondernemer te moeten sturen in de wijze waarop hij zijn tent runt, terwijl ze zelf nog geen pak melk weten te verkopen.
Ik vind het weigeren van een hoofddoek bij je personeel gewoon moet kunnen.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:36 schreef ouderejongere het volgende:
Nu is het een sportschool, morgen weigert een supermarkt mensen met hoofdbedekking, allemaal voor de veiligheid natuurlijk
Ik neem aan dat dat ook geld voor mijn peniskoker?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:36 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Bestaat al, dan is het een besloten vereniging. Een moslima is een betalende klant en heeft net zo veel recht om de sportschool in te gaan als ik.
[ afbeelding ]
Nu is het een sportschool, morgen weigert een supermarkt mensen met hoofdbedekking, allemaal voor de veiligheid natuurlijk
Haha, probeer het eens, zou ik zeggen. Maak er een punt van!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat ook geld voor mijn peniskoker?
alleen als je ook nog moslim bentquote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat ook geld voor mijn peniskoker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We leven in een maatschappij waarin grote groepen mensen een religie aanhangen. In die maatschappij vinden die groepen het belangrijk om hun geloof te kunnen belijden. Nederland kent dan ook een recht op vrijheid van godsdienst. Dat wil niet zeggen dat je ten alle tijden en overal je geloof kan belijden. (Schoolvoorbeeld: bidden op de snelweg, mag dus niet.) Als er geen bezwaren omwille van bijvoorbeeld de veiligheid of de openbare orde zijn, moet het in principe dus gewoon kunnen. Nederland is wat dat betreft een tolerant land. (Alhoewel niet elke Nederlander tolerant is.)
Terugkomend op de gelijkheid, sommige mensen beweren in dit topic dat gelovigen meer rechten hebben, dat is onzin. Elke Nederlander heeft dezelfde rechten. Elke Nederlander heeft het recht op de vrijheid van godsdienst en daarmee ook de vrijheid om niet te geloven.
Heul niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:Dus je mag als gelovige ietsje meer dan de rest..
Of zie ik dit verkeerd?
Het was volgens mij eerder andersom. Een sportschool heeft de vrijheid om zijn eigen huisregels op te stellen wat betreft de kleding van haar bezoekers.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:26 schreef Meh7 het volgende:
Islamofoob Nederland zal dit uiteraard aanpakken om heel erg verontwaardigd uit oogpunt van gelijkheid en neutraliteit te gaan janken.
Oftewel de sportschool zat fout en was niet op de hoogte van de Nederlandse wet.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:45 schreef damian5700 het volgende:
De CGB stelde de klager, overigens, in het gelijk.
De CGB doet geen bindende uitspraken, en overigens in de gevallen waarin de zaak voor een echte rechter komt heeft die meestal heel andere inzichten dan dat linkse bolwerk.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Oftewel de sportschool zat fout en was niet op de hoogte van de Nederlandse wet.
Oftewel zij die een kopvodje draagt heeft meer rechten dan een ander.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Oftewel de sportschool zat fout en was niet op de hoogte van de Nederlandse wet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |