Waar gaat het over inderdaad. Je zal maar eens een meid met een hoofddoek tegenkomen in de sportschool, big deal! (Fokkers doen sowieso niet aan fitness, dus dat scheeltquote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:54 schreef Leevancleef het volgende:
Wat een gezeur over een kleinigheid. 'De vrijheid van de ondernemer wordt aangetast'... Boo fucking hoo. In dit geval heeft die kleine beperking wellicht tot gevolg dat meer allochtone vrouwen gaan sporten, wat het ruimschoots compenseert.
Goed ge-copy paste.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De CGB is geen een of andere vrijwillige stichting, maar een wettelijk opgericht orgaan. Hoewel de CGB geen bindende uitspraken kan doen, gaat een rechter hier vaak wel mee. Als een rechter ervan overtuigd is dat de CGB het recht niet goed heeft begrepen/uitgelegd, kan die hier uiteraard van afwijken.
Verder staat in het bericht de opvatting van de minister genoemd, waar een rechter uiteraard rekening mee zal houden.
Right, de mening van een minister meenemen. Scheiding der machten misschien?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De CGB is geen een of andere vrijwillige stichting, maar een wettelijk opgericht orgaan. Hoewel de CGB geen bindende uitspraken kan doen, gaat een rechter hier vaak wel mee. Als een rechter ervan overtuigd is dat de CGB het recht niet goed heeft begrepen/uitgelegd, kan die hier uiteraard van afwijken.
Verder staat in het bericht de opvatting van de minister genoemd, waar een rechter uiteraard rekening mee zal houden.
Het nazirecht, de SD en de minister van Propaganda steunde ook de vernietiging van de joden.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gesteund door het Nederlandse recht, de CGB en de minister. Maar jij weet het beter.
Godwin, you lose.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het nazirecht, de SD en de minister van Propaganda steunde ook de vernietiging van de joden.
Gelukkig zijn er nog mensen die zelf denken in plaats van dubieuze clubjes achterna hobbelen.
Dus ja, ik weet het beter.
Een verkeerde interpretatie van belachelijke wetten geeft types zoals jou die opvatting. Altijd maar beroepen op vrijheid van godsdienst, en dan maar denken dat dat je het recht tot alles geeft. Als een bedrijf huisregels heeft qua kleding, geldt dat gewoon voor iedereen. Punt uit.quote:
Niet door de wet. CGB is niks, minister is niks (scheiding der machten) 3x niks dus.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gesteund door het Nederlandse recht, de CGB en de minister. Maar jij weet het beter.
Ja, beter dan jij. De CGB geeft een oordeel.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nog zo'n belachelijke "wet". Vooral niet ingaan op de argumenten, maar wapperen met een Godwinnetje.quote:
Dat kan wel zijn, maar daarmee doen ze nog steeds geen bindende uitspraken. Dat zou nog niet zo erg zijn als ze gezaghebbend waren, maar ook dat is niet zo. Dat hebben ze overigens aan zichzelf te wijten, door wel al te godsdienstvriendelijke uitspraken te doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De CGB is geen een of andere vrijwillige stichting, maar een wettelijk opgericht orgaan.
Sinds wanneer moet een rechter rekening houden met de opvatting van een minister? Trias politica enzo, of heb je nog geen college staatsrecht gehad?quote:Hoewel de CGB geen bindende uitspraken kan doen, gaat een rechter hier vaak wel mee. Als een rechter ervan overtuigd is dat de CGB het recht niet goed heeft begrepen/uitgelegd, kan die hier uiteraard van afwijken.
Het "probleem" is dat jij het wil hebben over de wenselijkheid van het recht op de vrijheid van godsdienst, terwijl ik het meer heb over de situatie waarin de vrijheid van godsdienst al bestaat en hoe daar mee omgegaan moet worden. Als je die twee discussies door elkaar laat lopen, wordt niemand wat wijzer.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog zo'n belachelijke "wet". Vooral niet ingaan op de argumenten, maar wapperen met een Godwinnetje.
Hoe leeg wil je het hebben.
Gelukkig denk ik zelf na en steeds meer mensen met mij.
En iedereen wordt gelijk behandeld: je bent van harte welkom, maar voldoe gewoon aan de kledingeisenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:05 schreef Meh7 het volgende:
Diederik is vast op de hoogte van de Algemene wet gelijke behandeling. De rest neem ik in deze niet echt serieus.
Inderdaad. Vrijheid van meningsuiting en vereniging is voldoende.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een verkeerde interpretatie van belachelijke wetten geeft types zoals jou die opvatting. Altijd maar beroepen op vrijheid van godsdienst, en dan maar denken dat dat je het recht tot alles geeft. Als een bedrijf huisregels heeft qua kleding, geldt dat gewoon voor iedereen. Punt uit.
Vrijheid van godsdienst is trouwens zo'n typisch wettelijk wangedrocht. Het zou geschrapt moeten worden. Er zijn genoeg andere wetten die garanderen dat mensen hun geloof kunnen uitoefenen, maar het voorkomt belachelijke aanspraken.
Vrijheid van godsdienst staat juist aan de basis van dit alles. Het zorgt voor belachelijke claims door gelovigen die menen dat alles maar moet kunnen uit naam van religie.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het "probleem" is dat jij het wil hebben over de wenselijkheid van het recht op de vrijheid van godsdienst, terwijl ik het meer heb over de situatie waarin de vrijheid van godsdienst al bestaat en hoe daar mee omgegaan moet worden. Als je die twee discussies door elkaar laat lopen, wordt niemand wat wijzer.
Ja dat klopt.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:05 schreef Meh7 het volgende:
Diederik is vast op de hoogte van de Algemene wet gelijke behandeling. De rest neem ik in deze niet echt serieus.
Nee, "jij weet niks, dus ik neem je niet serieus".quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En iedereen wordt gelijk behandeld: je bent van harte welkom, maar voldoe gewoon aan de kledingeisen
Ook wel een leuke tactiek natuurlijk: "ik heb niks tegen je in te brengen, dus bestempel ik je maar als niet serieus te nemen, dus antwoord ik niet"
De vrijheid van godsdienst hoort helemaal niet thuis in een seculiere grondwet. Godsdienst is namelijk niets anders dan welke andere persoonlijke overtuiging of mening dan ook.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het "probleem" is dat jij het wil hebben over de wenselijkheid van het recht op de vrijheid van godsdienst, terwijl ik het meer heb over de situatie waarin de vrijheid van godsdienst al bestaat en hoe daar mee omgegaan moet worden. Als je die twee discussies door elkaar laat lopen, wordt niemand wat wijzer.
Het lijkt mij evident dat de vrijheid van godsdienst een pas op de plaats moet nemen als de huisregels van een sportschool, wat betreft kleding, helder zijn over de hoofdbedekking.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Verschil tussen zal en moet.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
Sinds wanneer moet een rechter rekening houden met de opvatting van een minister? Trias politica enzo, of heb je nog geen college staatsrecht gehad?
Dat kan ik dan ook op jou van toepassing laten zijn, als je het zo flauw wilt spelenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, "jij weet niks, dus ik neem je niet serieus".
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:26 schreef Meh7 het volgende:
Niets nieuws onder de zon natuurlijk. De minister heeft geen nieuwe rechten uitgedeeld, deze stonden al veel langer in de wet. Islamofoob Nederland zal dit uiteraard aanpakken om heel erg verontwaardigd uit oogpunt van gelijkheid en neutraliteit te gaan janken. "Maar hunnie mogen wel een hoofddoek en ik niet, discriminatie!". In feite is het niets anders dan jaloezie gepaard met moslimhaat. "Jij mag geen pet op, maar zij wel een hoofddoek, de islamisering slaat toe!". Het alternatief is dat niemand een hoofdbedekking mag dragen, het meisje met de hoofddoek ook niet. Dat ze vervolgens niet meer kan fitnessen, is niet boeiend, het gaat immers om "gelijkheid".Dat het meisje niet meer kan fitnessen is toch echt haar eigen probleem. Zet die doek af en je kunt gewoon fitnessen. Waarom moet ze persé die achterlijkheid uitdragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We leven in een maatschappij waarin grote groepen mensen een religie aanhangen. In die maatschappij vinden die groepen het belangrijk om hun geloof te kunnen belijden. Nederland kent dan ook een recht op vrijheid van godsdienst. Dat wil niet zeggen dat je ten alle tijden en overal je geloof kan belijden. (Schoolvoorbeeld: bidden op de snelweg, mag dus niet.) Als er geen bezwaren omwille van bijvoorbeeld de veiligheid of de openbare orde zijn, moet het in principe dus gewoon kunnen. Nederland is wat dat betreft een tolerant land. (Alhoewel niet elke Nederlander tolerant is.)
Terugkomend op de gelijkheid, sommige mensen beweren in dit topic dat gelovigen meer rechten hebben, dat is onzin. Elke Nederlander heeft dezelfde rechten. Elke Nederlander heeft het recht op de vrijheid van godsdienst en daarmee ook de vrijheid om niet te geloven.
Apartheid, dat is waar deze lui naar streven.
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
Geen verschil. Een rechter zal totaal geen rekening houden met de mening van een minister.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |