abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69999069
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:54 schreef Leevancleef het volgende:
Wat een gezeur over een kleinigheid. 'De vrijheid van de ondernemer wordt aangetast'... Boo fucking hoo. In dit geval heeft die kleine beperking wellicht tot gevolg dat meer allochtone vrouwen gaan sporten, wat het ruimschoots compenseert.
Waar gaat het over inderdaad. Je zal maar eens een meid met een hoofddoek tegenkomen in de sportschool, big deal! (Fokkers doen sowieso niet aan fitness, dus dat scheelt )
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:59:02 #127
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69999083
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

De CGB is geen een of andere vrijwillige stichting, maar een wettelijk opgericht orgaan. Hoewel de CGB geen bindende uitspraken kan doen, gaat een rechter hier vaak wel mee. Als een rechter ervan overtuigd is dat de CGB het recht niet goed heeft begrepen/uitgelegd, kan die hier uiteraard van afwijken.

Verder staat in het bericht de opvatting van de minister genoemd, waar een rechter uiteraard rekening mee zal houden.
Goed ge-copy paste.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 12:59:03 #128
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69999085
quote:

[..]

De CGB is geen een of andere vrijwillige stichting, maar een wettelijk opgericht orgaan. Hoewel de CGB geen bindende uitspraken kan doen, gaat een rechter hier vaak wel mee. Als een rechter ervan overtuigd is dat de CGB het recht niet goed heeft begrepen/uitgelegd, kan die hier uiteraard van afwijken.

Verder staat in het bericht de opvatting van de minister genoemd, waar een rechter uiteraard rekening mee zal houden.
Right, de mening van een minister meenemen. Scheiding der machten misschien?
Het CGB heeft hierin gewoon ongelijk. Die vrouw kan echt geen uitzondering eisen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_69999094
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is een verkeerde conclusie.
Gesteund door het Nederlandse recht, de CGB en de minister. Maar jij weet het beter.
pi_69999138
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Goed ge-copy paste.
?
pi_69999148
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:59 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Gesteund door het Nederlandse recht, de CGB en de minister. Maar jij weet het beter.
Het nazirecht, de SD en de minister van Propaganda steunde ook de vernietiging van de joden.

Gelukkig zijn er nog mensen die zelf denken in plaats van dubieuze clubjes achterna hobbelen.

Dus ja, ik weet het beter.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_69999169
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het nazirecht, de SD en de minister van Propaganda steunde ook de vernietiging van de joden.

Gelukkig zijn er nog mensen die zelf denken in plaats van dubieuze clubjes achterna hobbelen.

Dus ja, ik weet het beter.
Godwin, you lose.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 13:01:41 #133
46149 __Saviour__
pi_69999172
quote:

[..]

De wet heeft er alles mee te maken.
Een verkeerde interpretatie van belachelijke wetten geeft types zoals jou die opvatting. Altijd maar beroepen op vrijheid van godsdienst, en dan maar denken dat dat je het recht tot alles geeft. Als een bedrijf huisregels heeft qua kleding, geldt dat gewoon voor iedereen. Punt uit.
Vrijheid van godsdienst is trouwens zo'n typisch wettelijk wangedrocht. Het zou geschrapt moeten worden. Er zijn genoeg andere wetten die garanderen dat mensen hun geloof kunnen uitoefenen, maar het voorkomt belachelijke aanspraken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 13:02:29 #134
46149 __Saviour__
pi_69999193
quote:

[..]

Niet door de wet. CGB is niks, minister is niks (scheiding der machten) 3x niks dus.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:04:33 #135
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69999264
quote:

[..]

Ja, beter dan jij. De CGB geeft een oordeel.
Dit is iets anders dan wat jij betoogt.
pi_69999280
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Godwin, you lose.
Nog zo'n belachelijke "wet". Vooral niet ingaan op de argumenten, maar wapperen met een Godwinnetje.

Hoe leeg wil je het hebben.

Gelukkig denk ik zelf na en steeds meer mensen met mij.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_69999317
Diederik is vast op de hoogte van de Algemene wet gelijke behandeling. De rest neem ik in deze niet echt serieus.
pi_69999389
quote:

[..]

De CGB is geen een of andere vrijwillige stichting, maar een wettelijk opgericht orgaan.
Dat kan wel zijn, maar daarmee doen ze nog steeds geen bindende uitspraken. Dat zou nog niet zo erg zijn als ze gezaghebbend waren, maar ook dat is niet zo. Dat hebben ze overigens aan zichzelf te wijten, door wel al te godsdienstvriendelijke uitspraken te doen.
quote:
Hoewel de CGB geen bindende uitspraken kan doen, gaat een rechter hier vaak wel mee. Als een rechter ervan overtuigd is dat de CGB het recht niet goed heeft begrepen/uitgelegd, kan die hier uiteraard van afwijken.

Sinds wanneer moet een rechter rekening houden met de opvatting van een minister? Trias politica enzo, of heb je nog geen college staatsrecht gehad?
pi_69999398
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nog zo'n belachelijke "wet". Vooral niet ingaan op de argumenten, maar wapperen met een Godwinnetje.

Hoe leeg wil je het hebben.

Gelukkig denk ik zelf na en steeds meer mensen met mij.
Het "probleem" is dat jij het wil hebben over de wenselijkheid van het recht op de vrijheid van godsdienst, terwijl ik het meer heb over de situatie waarin de vrijheid van godsdienst al bestaat en hoe daar mee omgegaan moet worden. Als je die twee discussies door elkaar laat lopen, wordt niemand wat wijzer.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 13:08:49 #140
46149 __Saviour__
pi_69999409
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:05 schreef Meh7 het volgende:
Diederik is vast op de hoogte van de Algemene wet gelijke behandeling. De rest neem ik in deze niet echt serieus.
En iedereen wordt gelijk behandeld: je bent van harte welkom, maar voldoe gewoon aan de kledingeisen
Ook wel een leuke tactiek natuurlijk: "ik heb niks tegen je in te brengen, dus bestempel ik je maar als niet serieus te nemen, dus antwoord ik niet"
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69999472
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een verkeerde interpretatie van belachelijke wetten geeft types zoals jou die opvatting. Altijd maar beroepen op vrijheid van godsdienst, en dan maar denken dat dat je het recht tot alles geeft. Als een bedrijf huisregels heeft qua kleding, geldt dat gewoon voor iedereen. Punt uit.
Vrijheid van godsdienst is trouwens zo'n typisch wettelijk wangedrocht. Het zou geschrapt moeten worden. Er zijn genoeg andere wetten die garanderen dat mensen hun geloof kunnen uitoefenen, maar het voorkomt belachelijke aanspraken.
Inderdaad. Vrijheid van meningsuiting en vereniging is voldoende.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 13:10:30 #142
46149 __Saviour__
pi_69999473
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het "probleem" is dat jij het wil hebben over de wenselijkheid van het recht op de vrijheid van godsdienst, terwijl ik het meer heb over de situatie waarin de vrijheid van godsdienst al bestaat en hoe daar mee omgegaan moet worden. Als je die twee discussies door elkaar laat lopen, wordt niemand wat wijzer.
Vrijheid van godsdienst staat juist aan de basis van dit alles. Het zorgt voor belachelijke claims door gelovigen die menen dat alles maar moet kunnen uit naam van religie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_69999515
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:05 schreef Meh7 het volgende:
Ja dat klopt.
pi_69999517
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En iedereen wordt gelijk behandeld: je bent van harte welkom, maar voldoe gewoon aan de kledingeisen
Ook wel een leuke tactiek natuurlijk: "ik heb niks tegen je in te brengen, dus bestempel ik je maar als niet serieus te nemen, dus antwoord ik niet"
Nee, "jij weet niks, dus ik neem je niet serieus".
pi_69999530
quote:

[..]

De vrijheid van godsdienst hoort helemaal niet thuis in een seculiere grondwet. Godsdienst is namelijk niets anders dan welke andere persoonlijke overtuiging of mening dan ook.

Een hoofddoekje is niets meer dan een petje.

Het gaat niet om of een vrouw mag sporten in een hoofddoek, voor mij gaat ze haar gang maar, bij mij in de sportschool lopen ze ook rond, waar het om gaat is dat een hoofddoekje nooit specialer mag zijn dan een ander hoofddeksel. Die achterlijkheid moeten we es vanaf.

zaterdag 13 juni 2009 @ 13:11:59 #146
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69999546
quote:

[..]

Het lijkt mij evident dat de vrijheid van godsdienst een pas op de plaats moet nemen als de huisregels van een sportschool, wat betreft kleding, helder zijn over de hoofdbedekking.
pi_69999573
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

Sinds wanneer moet een rechter rekening houden met de opvatting van een minister? Trias politica enzo, of heb je nog geen college staatsrecht gehad?
Verschil tussen zal en moet.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 13:12:59 #148
46149 __Saviour__
pi_69999597
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, "jij weet niks, dus ik neem je niet serieus".
Dat kan ik dan ook op jou van toepassing laten zijn, als je het zo flauw wilt spelen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:13:55 #149
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_69999641
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:26 schreef Meh7 het volgende:
Niets nieuws onder de zon natuurlijk. De minister heeft geen nieuwe rechten uitgedeeld, deze stonden al veel langer in de wet. Islamofoob Nederland zal dit uiteraard aanpakken om heel erg verontwaardigd uit oogpunt van gelijkheid en neutraliteit te gaan janken. "Maar hunnie mogen wel een hoofddoek en ik niet, discriminatie!". In feite is het niets anders dan jaloezie gepaard met moslimhaat. "Jij mag geen pet op, maar zij wel een hoofddoek, de islamisering slaat toe!". Het alternatief is dat niemand een hoofdbedekking mag dragen, het meisje met de hoofddoek ook niet. Dat ze vervolgens niet meer kan fitnessen, is niet boeiend, het gaat immers om "gelijkheid".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We leven in een maatschappij waarin grote groepen mensen een religie aanhangen. In die maatschappij vinden die groepen het belangrijk om hun geloof te kunnen belijden. Nederland kent dan ook een recht op vrijheid van godsdienst. Dat wil niet zeggen dat je ten alle tijden en overal je geloof kan belijden. (Schoolvoorbeeld: bidden op de snelweg, mag dus niet.) Als er geen bezwaren omwille van bijvoorbeeld de veiligheid of de openbare orde zijn, moet het in principe dus gewoon kunnen. Nederland is wat dat betreft een tolerant land. (Alhoewel niet elke Nederlander tolerant is.)

Terugkomend op de gelijkheid, sommige mensen beweren in dit topic dat gelovigen meer rechten hebben, dat is onzin. Elke Nederlander heeft dezelfde rechten. Elke Nederlander heeft het recht op de vrijheid van godsdienst en daarmee ook de vrijheid om niet te geloven.
Dat het meisje niet meer kan fitnessen is toch echt haar eigen probleem. Zet die doek af en je kunt gewoon fitnessen. Waarom moet ze persé die achterlijkheid uitdragen.
Apartheid, dat is waar deze lui naar streven.
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 13:14:02 #150
46149 __Saviour__
pi_69999645
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Verschil tussen zal en moet.
Geen verschil. Een rechter zal totaal geen rekening houden met de mening van een minister.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')