abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:29:21 #201
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66066772
Joa, dat is inderdaad nog niet duidelijk. Er wordt nu gedaan alsof de 13e tribe Cylon was. Ze hebben op 'Aarde' immers alleen Cylon-resten gevonden.

Maar de 13e tribe die van Kobol vertrok kan natuurlijk ook menselijk zijn geweest en zelf weer Cylons hebben ontwikkeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...misschien waren dat mensen, en hebben ze op de Revelations planeet de door de 13th Tribe ontwikkelde Cylons (waar de FF onderdeel van uitmaakten) gevonden. De mensen van de 13e tribe zouden dan nog ergens kunnen leven? Misschien op de 'echte Aarde'?
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:48:43 #202
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66067371
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:07 schreef Cerbie het volgende:

[..]

De FF jumpten niet omdat ze geen FTL technology hadden volgens Anders.

Zouden ze zo'n omleiding hebben genomen omdat Roslin kaart heeft zitten lezen
Dat weet ik, van de FF, ik had het dan ook over de RTF, waarom ze 'nu' niet verder gaan naar aarde...
Dat laatse zou heel goed kunnen, probeer jij maar eens fatsoenlijk kaart te lezen terwijl je een lading hallucinogene paddenstoelen achter je kiezen hebt (of wat voor spul dat Camala ook mag zijn).
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2009 @ 22:16:29 #203
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_66068171
Wow, net gezien en wow
BSG blijft gewoon elke keer weer sterk. Geniale benadering en erg goed dat de meeste vragen en onduidelijkheden met deze aflevering uit de wereld geholpen werden
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_66068791
de intro alleen al

Ellen, ik keek een beetje er tegen op dat zij de laatste cylon is.. maar na de eerste 3 minuten was ik om.. die beelden ook van die centurion
moet hem nog wel ff nog een keer kijken.. ging een beetje snel allemaal.. heel dat aarde/kobol pre ftl tijdperk verhaal.. maar dat de final 5 de creators zijn van de 7 8 skinjobs is wel een toffe wending..
cavil en Ellen geniaal...

nog maar 5 te gaan .
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_66068855
Wat ga ik deze serie missen zeg! . Geweldig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zondag 15 februari 2009 @ 00:30:10 #206
231092 KirkLazarus
Never go full retard
  zondag 15 februari 2009 @ 02:09:24 #207
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_66074625
Net teveel informatie in 1 episode wat mij betreft. het voelde nogal gehaast en af en toe was het uitleggen er niet zo goed in geschreven, waardoor ik me iets te bewust was van het feit dat ik naar een sci fi serie keek
Nee, teveel een 'explainer' episode, al heb ik me wel vermaakt, maar dit was niet van hoog niveau. Ik vind een dergelijk ep op creatieve armoede duiden. Zeker omdat ik de wending in het verhaal niet echt logisch meer vind. Ze wisten nog wel van de 12 colonies af, maar zowel resurrection als FTL technologie is vergeten? Ik heb het gevoel dat er met de final five net even een complexiteitsstap te ver is genomen waar de schrijvers geen raad meer mee wisten. Het mysterie was leuk, maar de oplossing niet
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 15 februari 2009 @ 03:37:37 #208
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_66075358
En in een keer begint die spoiler van een paar maanden terug over de laatste scene een stuk interessanter te worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 februari 2009 @ 08:03:27 #209
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_66075806
Ik blijf erbij, de 13th tribe vertrok van Kobol, maar waren mensen. Zij maakte ook cylons, net als de andere 12 colonies. De mensen zijn op onze Aarde gaan wonen, de cylons op de nuked earth. Die werd door mensen genuked, de 5 trokken als enige cylon overlevenden weg naar de 12 colonies en kwamen daar tijdens de eerste cylon oorlog terecht.

Dat verklaart waarom ze op die nuked earth alleen maar cylons tegenkwamen

[ Bericht 11% gewijzigd door TARAraboemdijee op 15-02-2009 08:15:38 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 15 februari 2009 @ 11:16:01 #210
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_66077183
http://www.galactica-scie(...)og/episodes/no-exit/

In de synopsis las ik iets wat ik al vergeten was bij het kijken. Lee zei tegen Roslin dat er een ander soort quorum moet komen, mede vanwege het feit dat het nu gaat om één vloot.
Nu denk ik dus, als de cyclus gewoon doorgaat tegen het eind van de serie zonder dat er iets verandert, dan zal de vloot de 13e tribe worden.
En als het verbroken wordt, en dat kan alleen denk ik als de cylons en mensen zich met elkaar verenigen.

Er kloppen een aantal dingen niet aan m'n theorie maar ja.
quote:
Ronald D. Moore: “I hope you enjoyed it. It’s certainly a lot to swallow. There’s a tremendous amount of backstory in here. I’m sure there will be lots and lots of conversation on the message boards, which I look forward to surfing through, as people argue about which piece of backstory makes sense and which piece does not. I will say right now: I’m sure there’s probably some discontinuities in there someplace of something we said that’s contradicted. But- I don’t know what it is. We spent a lot of time and effort trying to make sure that it was satisfying and that it did- If I were a professional, I would have known it all from the beginning, of course. But that goes without saying. Uh, we tried very hard to line up the continuity, and a lot of drafts and picking over minutia and details, and a lot of people on staff to try to make it all hang together. If it doesn’t, ultimately that’s my fault as the show runner, so you can send your complaint cards to me. If I had an ounce of talent, it would have been written well before the show was on the air.”
Goed om te weten

[ Bericht 46% gewijzigd door Mirel op 15-02-2009 11:25:26 ]
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 15 februari 2009 @ 13:01:22 #211
184465 Migue
Sensuele man
pi_66080161
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:29 schreef KirkLazarus het volgende:
Joa, dat is inderdaad nog niet duidelijk. Er wordt nu gedaan alsof de 13e tribe Cylon was. Ze hebben op 'Aarde' immers alleen Cylon-resten gevonden.

Maar de 13e tribe die van Kobol vertrok kan natuurlijk ook menselijk zijn geweest en zelf weer Cylons hebben ontwikkeld.
SPOILER
...misschien waren dat mensen, en hebben ze op de Revelations planeet de door de 13th Tribe ontwikkelde Cylons (waar de FF onderdeel van uitmaakten) gevonden. De mensen van de 13e tribe zouden dan nog ergens kunnen leven? Misschien op de 'echte Aarde'?
De 13th Tribe is altijd al Cylon geweest, ook op Kobol. Daar gaat het All of this has happened before.. verhaal dan ook over. Het is op Kobol ook al gebeurd, de Cylon rebellion is de ramp die daar heeft plaatsgevonden volgens Pythia.

En er zijn natuurlijk nogsteeds meer 12 Cylons, ongeacht of Daniel er was of niet, want hij is nu toch dood en het zou de schrijvers sieren als hij ook dood blijft, zijn verhaal is nu toch al uitgelegd.

Goede aflevering verder, fijn om te weten dat BSG ook zonder actie zoals de laatste twee afleveringen nogsteeds top kan zijn.
  zondag 15 februari 2009 @ 13:35:20 #212
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_66081427
quote:
Op zondag 15 februari 2009 08:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik blijf erbij, de 13th tribe vertrok van Kobol, maar waren mensen. Zij maakte ook cylons, net als de andere 12 colonies. De mensen zijn op onze Aarde gaan wonen, de cylons op de nuked earth. Die werd door mensen genuked, de 5 trokken als enige cylon overlevenden weg naar de 12 colonies en kwamen daar tijdens de eerste cylon oorlog terecht.

Er werd in deze aflevering letterlijk gezeg dat ze al skinjobs waren. We weten alleen niet door wie ze zijn aangevallen, dat zouden dus de mensen kunnen zijn.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_66082579
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:21 schreef Hendrik_ het volgende:
Dus jij vindt de herkomst van de Significant 7 (en meer, blijkbaar) gewauwel? Doe jezelf (en ons) een lol en kap met de serie en ga weer gewoon Star Trek kijken.

OT:

Wat een gave aflevering, dit gaat een heel geil einde worden

(En John Hodgman (The Daily Show) als Brain-guy, speelt gewoon dezelfde rol
Ik herkende hem al maar deed hij ook niet mee met stargate
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66083166
quote:
Op zondag 15 februari 2009 08:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:

dat denk ik ook zij hebben hun experiment gedaan op een andere planeet en hebben toen het misging alles genuked.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 14:45:16 #215
9859 crew  Karina
Woman
pi_66084367
Wat ik heel dom van mijzelf vind, is dat ik niet bedacht had dat Ellen natuurlijk gewoon nog zou moeten leven: we wisten al dat ze een Cylon was en dat ze was dood gegaan VOORDAT het resurrection ship werd vernield, dus ze MOEST nog wel leven (of eigenlijk, opnieuw leven).

Hebben we de Daniel eigenlijk gezien in een van de afleveringen? Ik kan het me niet herinneren in ieder geval.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 15 februari 2009 @ 14:45:24 #216
184465 Migue
Sensuele man
pi_66084373
Ik bedenk me net wat Starbuck betreft...
SPOILER
Maar dat is maar een theorie, en dit is een feit:
SPOILER
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:45 schreef Karina het volgende:
Hebben we de Daniel eigenlijk gezien in een van de afleveringen? Ik kan het me niet herinneren in ieder geval.
Nee, want John heeft Daniel al ver voor de tweede oorlog uitgeroeid.
  zondag 15 februari 2009 @ 14:53:22 #217
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66084620
Wat betreft Daniel...
SPOILER
Echt spoilerig is het niet, maar voor de zekerheid even tussen tags.
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:01 schreef Migue het volgende:
De 13th Tribe is altijd al Cylon geweest, ook op Kobol. Daar gaat het All of this has happened before.. verhaal dan ook over. Het is op Kobol ook al gebeurd, de Cylon rebellion is de ramp die daar heeft plaatsgevonden volgens Pythia.
Dat is ook wat ik denk, maar zoals altijd hou ik ook rekening met een andere uitkomst. Zeker vanwege dat wat Tori zei (zie mijn spoiler hier), maar misschien zoek ik er ook teveel achter
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 15:08:34 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66085115
er moeten op aarde of de aarde waar ze nu omheen hangen iig wel mensen gewoont hebben op een gegeven moment

want de final 5 gingen immers naar de kolonien om ze te waarschuwen dat ze voorzichtig moesten doen met het creeeren en behandelen van kunstmatig leven omdat het anders oorlog zou worden ... maar die oorlog was er al toen ze aankwamen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 februari 2009 @ 15:37:44 #219
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_66086037
Ik moet wel echt mn best doen om alle eindjes in mn hoofd aan elkaar te knopen hoor. Veel van seizoen 1,2 en 3 ben ik toch al weer vergeten.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_66086487
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:37 schreef Cheiron het volgende:
Ik moet wel echt mn best doen om alle eindjes in mn hoofd aan elkaar te knopen hoor. Veel van seizoen 1,2 en 3 ben ik toch al weer vergeten.
hetzelfde een soort recap aflevering helemaal op het einde (dus eigenlijk na seizoen 4) zou ontzettend wenselijk zijn
  zondag 15 februari 2009 @ 20:18:00 #221
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66095433
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:01 schreef Migue het volgende:

[..]

Volgens de legende was er een oorlog tussen de goden waardoor de 13 tribes van kobol moest vluchten. dus blijft onduidelijk of er cylons bi betrokken waren.

Ook blijft de vraag wie de 'cylons aarde' heeft vernietigd, hebben mensen het gedaan omdat de cylons te menselijk werden of kwamen de centurions in opstand?.

Ben ook benieuwd wat 'the colony' is waar cavil het over had volgens hem was daar een laboratorium. zijn daar de 8 cylons gemaakt?

Anders zegt trouwens,
quote:
zeven was the daniel, yes he died, she was zeven
Gewoon een text foutje of betekend het iets?

[ Bericht 14% gewijzigd door Yurithemaster op 15-02-2009 20:25:04 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 23:52:39 #222
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_66105044
Gave episode. Ellen als zelfbewuste cylon is heel cool
Vind dat hele Daniel verhaal erg interessant. Toffe verklaring ook van waarom er wel een Nr. 1 t/m 6 & 8 is, maar geen 7. Ben benieuwd of ze dat van tevoren al zo hadden bedacht.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 16 februari 2009 @ 00:27:15 #223
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66106133
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:52 schreef Zhenar het volgende:
Gave episode. Ellen als zelfbewuste cylon is heel cool
Vind dat hele Daniel verhaal erg interessant. Toffe verklaring ook van waarom er wel een Nr. 1 t/m 6 & 8 is, maar geen 7. Ben benieuwd of ze dat van tevoren al zo hadden bedacht.
RDM schijnt geen uitgewerkt verhaal te hebben gehad bij het filmen van de mini serie.
Dat geeft hij min of meer ook toe in een comment hier boven door te stellen dat er best een paar tegenstrijdigheden kunnen zitten in de serie.
  maandag 16 februari 2009 @ 00:52:48 #224
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66106726
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:18 schreef Yurithemaster het volgende:
Ben ook benieuwd wat 'the colony' is waar cavil het over had volgens hem was daar een laboratorium. zijn daar de 8 cylons gemaakt?
Mijn eerste ingeving was die ijsplaneet waar de jonge William Adama in Razor Flashbacks neerstortte en dat Cylon-lab ontdekte. Vlak daarna werd ook de armistice getekend... Maar d'r zijn meerdere mogelijkheden. Een van de Twelve Colonies zou natuurlijk ook gewoon kunnen.
  maandag 16 februari 2009 @ 01:46:41 #225
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_66107689
zo was weer goeie ep
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  maandag 16 februari 2009 @ 10:07:44 #226
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_66111263
Wat een aflevering weer! Toch wel netjes aan elkaar geknoopt zo, vond vooral John erg goed spelen. Ergens heeft hij nog gelijk ook, waarom heeft Ellen zo ingehouden met het ontwerpen van de cylons, waarom niet alles benut wat een machine wel kan en een mens niet. Hopelijk wordt dat laatste in komende afleveringen nog duidelijk.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_66113345
Geweldig die antwoorden! Eindelijk!

Maar ik snap het nog niet helemaal, mijn theorie: Je had dus 13 tribes, die Kobol verlieten, NA een oorlog met de eigengemaakte cylons (it happened before deel 1) of een andere reden?
De 1e 12 tribes bleven een beetje bij elkaar, de 13e *human* tribe van Kobol verhuisde naar Earth (de echte Earth waar wij op zitten) en zouden dan, in onze toekomst, cylons hebben gemaakt die na een oorlog (it happened before deel 2) naar een eigen Earth (van Revelations) zijn verhuisd. De Humans van Kobol hebben een lange poos daarna die planeet genuked. De FF waren als enige geressurect en naar de andere 12 colonies gegaan, om daar te constateren dat de oorlog al was begonnen, en voila, het gebeurde weer voor de 3e keer. Wat ook kan zijn is dat de 13th tribe op Earth woonde (onze earth), en daar vandaan zijn verdreven door de Cylons, om daarna weer terug te komen met wat warheads (revenge).

Dat maakt het verhaal wat eenvoudiger, en het speelt zich dan af in de toekomst. Wat nog wel vaag blijft is dat de 13th tribe dan millenia eerder dan de andere colonies cylons hadden geconstrueerd die zelf ook nog eeuwenlang? geevolueerd waren tot zich voortplantende wezens. Duizenden jaren later pas begonnen de 12 colonies zelf Cylons te bouwen?

Hmmm, Ik ga um vanavond nog maar een keertje kijken
quote:

Deze theorie komt dus aardig overeen met de mijne, want het blijft nog steeds zo dat de cylons door humans genuked moeten zijn, en die moeten nog *ergens* rondhangen, een nieuwe planeet waar ze na de verbanning van onze Earth naartoe zijn geemigreerd.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:33 schreef Mirel het volgende:
Zo'n ep moet Lost trouwens ook hebben. Geen cliffhanger, gewoon veel vragen beantwoorden in de ep.
Mee eens! Heb gisteren de eerste 4 van Lost gekeken en er word weer helemaal niets uit de doeken gedaan, alleen maar nog meer verwarring.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:

RDM schijnt geen uitgewerkt verhaal te hebben gehad bij het filmen van de mini serie.
Dat geeft hij min of meer ook toe in een comment hier boven door te stellen dat er best een paar tegenstrijdigheden kunnen zitten in de serie.
Dat werkt bij de meeste langlopende tv-series zo. Bij Lost SCHIJNT het wel vantevoren te zijn bedacht allemaal, maar als je de complexiteit daarvan ziet dan vraag ik me dat sterk af!
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:07 schreef MrFl0ppY het volgende:
Wat een aflevering weer! Toch wel netjes aan elkaar geknoopt zo, vond vooral John erg goed spelen. Ergens heeft hij nog gelijk ook, waarom heeft Ellen zo ingehouden met het ontwerpen van de cylons, waarom niet alles benut wat een machine wel kan en een mens niet. Hopelijk wordt dat laatste in komende afleveringen nog duidelijk.
Ik moet zeggen dat ik me zijn frustraties wel kan voorstellen, maar waarom heeft hij niet zijn tijd en energie gestopt in het creeren van een beter, desnoods machinaal lichaam waarin hij kon ressurecten?
Het is wel mooi dat nu de drijfveren van de Cylons duidelijk worden gemaakt. Ik heb nu een collega die op mijn aandringen is begonnen met kijken en bij 2x16 is, en hij vraagt zich ook dat soort dingen af.

De terugkeer van Ellen was trouwens top! Haar rol als 'moeder' van de rest is uitstekend gepositioneerd!
  maandag 16 februari 2009 @ 12:08:16 #228
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66114812
De Cylons van de Revelations planeet hoeven niet perse door mensen te zijn genuked, ze kunnen 't ook zelf hebben gedaan. Niets menselijks is ze vreemd (zeker die oude modellen).
pi_66119665
Hier een interessante post van een kijker met een alternatieve timeline:

It wasn't 5600 years ago that Pythia wrote the prophecies, it was 3600. Then the 13th Tribe left Kobol for Earth 3000 years ago, and the 12 Tribes left Kobol for the Colonies 2000 years ago.

This is why people think that there was an earlier exodus (from Earth to Kobol), because Pythia was talking about something else altogether with the caravan of the gods and the dying leader. My guess is that this was the Lords of Kobol (super-advanced humans?) fleeing events on Earth and settling on Kobol tens of thousands of years earlier.

My head hurts now. That was an exposition-heavy episode, possibly the most exposition-heavy episode I've seen of anything since BABYLON 5's In the Shadow of Z'ha'dum fourteen years ago.

My understanding of how it goes:

* The original Cylons were created on Kobol well over 3,000 years ago. According to the podcast, the Lords of Kobol were not happy about this and exiled the 13th Tribe into space. At this time the Cyons had resurrection tech.
* On their way to Earth, the 13th Tribe briefly stopped at the Algae Planet and built the Temple of Hopes. They prayed for guidance and received clues or a vision that led them on to Earth. But who did they pray to? If the Lords of Kobol had just kicked them off Kobol, they probably weren't too happy with them. Was it the one rebellious Lord, the 'one whose name cannot be spoken'? He/she may have not have supported the actions of the other Lords of Kobol. Or does the fact that RDM deleted all references to the Lords of Kobol mean that that's not part of the answer?
* A key moment that may have slipped some by: Ellen says that the 13th Tribe backtracked their way to Earth. I wouldn't be surprised that this was a hint (maybe the only one we'll get) that humanity originated on Earth hundreds of thousands of years ago and Earth is the true human homeworld. Or, Ellen meant that the Final Five revisited the Temple when they backtracked their way from Earth to find the 12 Colonies. This bit is unclear.
* At some point the 13th Tribe nailed the ability to procreate. Resurrection technology was abandoned in favour of procreation.
* The Final Five - Anders, Tyrol, Tigh, Ellen and Tory - were scientists trying to recreate resurrection technology. Tyrol contributed a lot of work, but Ellen made the breakthrough.
* Forewarned of the coming holocaust, the Final Five gave themselves the 'organic memory transfer' technology and put a ship in orbit with resurrection chambers on board. When the holocaust took place, they resurrected on the orbiting vessel. Presumably every other Cylon on Earth died.
* The holocaust on Earth and the exiling of the 12 Tribes from Kobol happened almost simultaneously, 2,000 years ago. It's unclear if these events were linked. If the Lords of Kobol exiled the humans for creating the Cylons, it's unclear why they waited 1,000+ years before doing so.
* The Final Five realised that the cycle would perpetuate, so they chose to warn the Twelve Colonies not to create AI, or if they did to treat it well. They didn't have jump drives, so travelled subluminally to the Colonies. At relativistic speeds it took them almost 2,000 years to reach the Colonies, although only a few months or years passed for them. Presumably, not knowing the 12 Tribes had abandoned Kobol, they went via Kobol and then followed the colonists to the Twelve Colonies.
* Note that this puts the Colonies less than 2,000 light-years from Earth (going via Kobol), contradicting the distances given in Rapture (which says that the distance from the Algae Planet to the Ionian Nebula, which were merely two pit-stops on the way to Earth, was a massive 13,000 ly).
* In the podcast RDM makes it clear that he didn't want BSG's backstory to crash into CAPRICA's, and make things on one show not track with the other. For this reason, the backstory of BSG is mostly concerned with the Final Five and the skinjobs. The backstory of the mechanical Cylons and how they 'found God' is left for CAPRICA to explore.
* The Final Five arrived at the Colonies 40 years ago to find a war between the mechanical Cylons and the humans already in progress. The mechanical Cylons had already found God and wanted to recreate themselves in humanity's image, but their experiments with the Hybrids were not going anywhere. The Final Five agreed to help them out on the understanding they stop the war against the humans. The Cylons agreed.
* The Final Five and the mechanical Cylons settled 'a colony', presumably beyond the armistice line, and there created the first skinjob, John Cavil. Cavil helped them build the other models: Leoben, D'Anna, Simon, Doral, Six, Daniel and Sharon.
* Cavil didn't want to be human, but wanted to be the best machine he possibly could be. In a fit of jealousy he destroyed the Daniel model (#7), contaminating the copied bodies so he could not resurrect.
* It is unclear if there were eight humanoid models planned from the start, or if Sharon was introduced only after the entire Daniel line was destroyed. Ellen suspected Cavil was responsible for the Daniels' destruction.
* The Five built the Resurrection Hub, but did not pass on the secrets of how it was built to Cavil. The Resurrection Hub is therefore irreplaceable, unless the Final Five choose to rebuild it.
* Cavil orchestrated an insurrection against the Final Five. He killed them by trapping them in a compartment and suffocating them to death. After resurrecting them, he blocked their memories and put them in the Colonies to see the greed and self-destructive streak of humanity up close. He then began building the Cylon war machine.
* The attack on the Colonies was launched (Cavil claims to have voted against the original attack back in the Season 2 finale, but based on recently revelations this was probably BS) and humanity was reduced to the 50,000 survivors in the Fleet. However, fate, destiny or whatever had led four of the Final Five to survive in the Fleet. Cavil himself ensured that Ellen escaped. Cavil wanted the Five to acknowledge they were wrong and he was right, and was unwilling to kill them until he had that validation.

A third faction is definitely involved:

* A woman appeared to Anders and a man appeared to Tory. Only they could see them, no-one else. Tyrol became convinced he had a chip in his head. The 'messengers' (as RDM terms them) warned them that the apocalypse was coming, giving them the forewarning to rebuild resurrection technology and survive. The messengers are clearly the precursors to Head-Six and Head-Baltar.
* The Final Five had nothing to do with the events that led to the Fleet discoverying the Algae Planet just as the supernova was about to happen. Ellen puts the blame on the One True God, but it is made clear elsewhere in the episode that the Final Five don't believe in the One God, which was a Centurion creation. Ellen may have been playing to Boomer or any Centurion that was around. We know Cavil doesn't believe in the One God either.
* Anders doesn't know anything about what happened to Starbuck either.

Another note from the podcast: Daniel and his backstory will apparently appear in CAPRICA, which seems to suggest he has nothing to do with Starbuck. I'm also going to guess that the #7 model Cylon being called Daniel, and the creator of the mechanical Cylons being called Daniel is not a coincidence.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:58:28 #230
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66120286
Er is natuurlijk ook nog Daniel 'Bulldog' Novacek, de piloot van Battlestar Valkyrie's Stealthstar die door de Cylons gevangen werd genomen.

...maar die zal d'r wel geen hol mee te maken hebben
  maandag 16 februari 2009 @ 17:30:54 #231
87680 Mirel
pi_66126542
quote:
* A woman appeared to Anders and a man appeared to Tory. Only they could see them, no-one else.
Ja waar was dit te zien dan? Of is het enkel een gesproken referentie?
  maandag 16 februari 2009 @ 17:59:33 #232
184465 Migue
Sensuele man
pi_66127413
Ik heb dat niet meegekregen, alleen dat er gesproken werd over iets van messengers, maar niets over engelen en dat soort menselijke figuren.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:08 schreef KirkLazarus het volgende:
De Cylons van de Revelations planeet hoeven niet perse door mensen te zijn genuked, ze kunnen 't ook zelf hebben gedaan. Niets menselijks is ze vreemd (zeker die oude modellen).
Volgens mij hebben de mensen ook helemaal niets met Earth te maken, maar hebben de Cylons zelf hun mechanische voorganger hergecreeerd die vervolgens over de zeik zijn gegaan en oorlog zijn gaan voeren zoals op Kobol en de Colonies.
  maandag 16 februari 2009 @ 18:44:57 #233
87680 Mirel
pi_66128846
Ik vraag gewoon om een scene.. niet of het engelen of wat dan ook zijn want dat is speculatie.
pi_66129037
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:44 schreef Mirel het volgende:
Ik vraag gewoon om een scene.. niet of het engelen of wat dan ook zijn want dat is speculatie.
Geen scene.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:24:07 #235
184465 Migue
Sensuele man
pi_66130506
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:44 schreef Mirel het volgende:
Dat zeg ik je toch
  maandag 16 februari 2009 @ 19:26:40 #236
93709 Illyria
The blue bummer
pi_66130625
Leuke theorie die ik ergens las: nummer 7 is mogelijk 1 van de ouders (vader Daniel?) van Starbuck, waardoor zij en niet Hera de eerste hybrid is. Zou wel een slimme oplossing zijn.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:36:51 #237
87680 Mirel
pi_66131112
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:24 schreef Migue het volgende:

[..]

Dat zeg ik je toch
Dat jíj het niet had meegekregen.
pi_66131639
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:26 schreef Illyria het volgende:
Leuke theorie die ik ergens las: nummer 7 is mogelijk 1 van de ouders (vader Daniel?) van Starbuck, waardoor zij en niet Hera de eerste hybrid is. Zou wel een slimme oplossing zijn.
Daar zat ik ook al aan te denken.
En dan zou haar moeder het misschien nog geweten hebben ook dat hij een Cylon is, met haar verhalen dat Kara zo bijzonder is.
Niet dat ze geen gelijk gehad.

Wat weten we van Kara´s vader? Niks?
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_66132316
quote:
ja zou ook kunnen.
Wat ook kan is dat starbuck een geheim project was van een andere cylon
  maandag 16 februari 2009 @ 20:07:56 #240
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66132406
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:49 schreef Salamander het volgende:

[..]

Daar zat ik ook al aan te denken.
En dan zou haar moeder het misschien nog geweten hebben ook dat hij een Cylon is, met haar verhalen dat Kara zo bijzonder is.
Niet dat ze geen gelijk gehad.

Wat weten we van Kara´s vader? Niks?
Iemand anders hier zei dat hij artiest was, net als Daniel/Seven. Het zou wel kunnen verklaren waarom starbuck 'onbewust' the Eye of Jupiter geschilderd heeft in haar appartement.
pi_66132414
Is het nieuwe seizoen trouwens al begonnen.
De laatste aflevering die mij nog bij staat is dat ze eindelijk, met de Cylons, de Aarde bereikt hebben.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:12:12 #242
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66132618
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:08 schreef huhggh het volgende:
De laatste aflevering die mij nog bij staat is dat ze eindelijk, met de Cylons, de Aarde bereikt hebben.

Zijn al een paar afleveringen verder
  maandag 16 februari 2009 @ 20:14:35 #243
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66132741
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:08 schreef huhggh het volgende:
O ja hoor. Dat was Revelations (4.10), inmiddels zijn we al aan het wachten op Deadlock (4.16).. Je moet dus nog zien:

4.11 Sometimes a Great Notion
4.12 A Disquiet Follows My Soul
4.13 The Oath
4.14 Blood on the Scales
4.15 No Exit

Ik zou, als jij niet fier bent op spoilers, dit topic vermijden tot je bij bent
pi_66133322
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:07 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Iemand anders hier zei dat hij artiest was, net als Daniel/Seven. Het zou wel kunnen verklaren waarom starbuck 'onbewust' the Eye of Jupiter geschilderd heeft in haar appartement.
Hij was pianist blijkbaar. Dit moet duidelijk zijn geworden in Valley of Darkness.

Die zuster was wel bot tegen Kara over het feit dat Anders een kasplantje is geworden.
Echt van doe maar geen moeite met praten er is niemand meer thuis.
Dat kan wel iets subtieler lijkt me.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_66134011
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:26 schreef Salamander het volgende:

[..]

Hij was pianist blijkbaar. Dit moet duidelijk zijn geworden in Valley of Darkness.

Die zuster was wel bot tegen Kara over het feit dat Anders een kasplantje is geworden.
Echt van doe maar geen moeite met praten er is niemand meer thuis.
Dat kan wel iets subtieler lijkt me.
Waarom zou het subtieler moeten voor iemand die Cylons sowieso niet ziet als mensen en die Cylons vooral kent als wezens die als ze 'hier' doodgaan ze wellicht 'ergens anders' gewoon doorleven.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:41:22 #246
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66134128
PC Brain Guy wil je ook niet als arts hebben zeggen. Die gast lult je wel een tumor in je kop
pi_66135418
Ik vind trouwens dat Cavil wel een punt heeft met zijn 'I don't want to be human' speech. Waarom moet hij als 'machine'/AI op een mens lijken. Waarom wilden de Centurions überhaupt een menselijke vorm aannemen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 16 februari 2009 @ 21:05:46 #248
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66135491
Cavil moet niet janken. Ik zou ook graag stinkend rijk geboren willen zijn...
pi_66135736
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:04 schreef Cerbie het volgende:
Ik vind trouwens dat Cavil wel een punt heeft met zijn 'I don't want to be human' speech. Waarom moet hij als 'machine'/AI op een mens lijken. Waarom wilden de Centurions überhaupt een menselijke vorm aannemen.
En dan nog een opa'tje ook
  maandag 16 februari 2009 @ 21:47:23 #250
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66138092
quote:
Ik vraag mij af wat hij dan aan het neuzelen is, hij is een beetje als een klein kind bezig imo...
Als de Cylons zo geavanceerd zijn in technologie wat stopt hem dan om één van zijn klonen om te bouwen tot wat hij wil zijn, een machine? Hij kent anders aardig zijn weg door het brein enzo als je hem zo hoort. Begin dan eerst een hybrid te maken zodat hij zelf in zo'n bad kan bubbelen om als machine de supernova mee te maken zoals hij al tijden droomt. Vervolgens kan hij de stap nemen (weer) volledige machine te worden. De FF of Ellen heeft de Centurion skinjobs immers een vrije wil gegeven dit betekent dus dat ze kunnen doen wat ze willen. Alleen Cavil kijkt niet verder dan zijn neus lang is... Zo zie ik het hele verhaal van Cavil, bij belemmerd zichzelf door zich te laten drijven door zijn basale emoties waar ellen het over had...

Misschien kan het nu niet meer maar al die tijd dat er nog resurrection was kon hij experimenteren bij het leven. Oh gaat een van zijn proefpersonen dood? Maakt niet uit, hij stapt over een X tijd weer uit bad, kan ie het opnieuw proberen. Als je niet kan sterven dan kan je lekker er op los experimenteren. Ze zijn immers al deels machine dus de overgang zou een stuk makkelijker moeten zijn dan bij volbloed mensen.
MaxiTitan City
pi_66138896
Dat was wel het eerste wat ik dacht toen hij afstak over die supernova, hij had gewoon een Hybrid moeten worden
Ik zeg niet dat hij het slim of juist aanpakt, maar dat er wel enige arrogantie achterzit dat de SS maar zoveel mogelijk op mensen moeten lijken.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 16 februari 2009 @ 22:20:39 #252
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66140077
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:00 schreef Cerbie het volgende:
Dat was wel het eerste wat ik dacht toen hij afstak over die supernova, hij had gewoon een Hybrid moeten worden
Ik zeg niet dat hij het slim of juist aanpakt, maar dat er wel enige arrogantie achterzit dat de SS maar zoveel mogelijk op mensen moeten lijken.
Verder zijn raiders ook niet meer dan een biologisch brein met een metalen exo-skelet in de vorm van een raider met wapens en drives erop... Dus een cybernetic interface is ook geen probleem voor de cylons... Over de arrogantie valt te twisten, de centurions wilden blijkbaar zelf skinjobs worden waarom zouden ze er anders aan beginnen? Ze waren ermee bezig maar het lukte ze niet om zelf een levend exemplaar neer te zetten. In hun metalen vorm resurrecten ze net zo makkelijk... Dat ze later (of iig Cavil) op zijn beslissing terug komt dat is eenmaal het effect van vrije wil, kan gebeuren... Het is ze niet opgedrongen want anders hadden de Cylons het nooit geaccepteerd.
MaxiTitan City
  maandag 16 februari 2009 @ 22:30:12 #253
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66140630
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:05 schreef KirkLazarus het volgende:
Cavil moet niet janken. Ik zou ook graag stinkend rijk geboren willen zijn...
Alleen hebben jouw ouders en waarschijnlijk niet bewust/opzettelijk voor gekozen om jou te onthouden van die rijkdom en als arme sloeber in het leven te zetten.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:07:03 #254
184465 Migue
Sensuele man
pi_66142555
quote:
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:45 schreef Migue het volgende:
Ik bedenk me net wat Starbuck betreft...
SPOILER
Maar dat is maar een theorie, en dit is een feit:
SPOILER

Als dit 'm niet gaat worden voor Starbuck dan weet ik niet wat het wel kan zijn
  maandag 16 februari 2009 @ 23:09:03 #255
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66142657
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Alleen hebben jouw ouders en waarschijnlijk niet bewust/opzettelijk voor gekozen om jou te onthouden van die rijkdom en als arme sloeber in het leven te zetten.
Ik begrijp John opeens een stuk beter.

Over die pianist...
SPOILER
  maandag 16 februari 2009 @ 23:30:15 #256
184465 Migue
Sensuele man
pi_66143573
Maar Starbuck's vader was wel een pianist, Daniel een artiest, Starbuck heeft een destiny maar dat was niet de destiny die Leoben dacht, en Starbuck is een Cylon.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:09:42 #257
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66145097
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:30 schreef Migue het volgende:
Maar Starbuck's vader was wel een pianist
Daniel een artiest
Starbuck heeft een destiny maar dat was niet de destiny die Leoben dacht
Starbuck is een Cylon
Ik weet het niet hoor Ik denk toch dat ze iets anders is, hooguit een halve Cylon
  dinsdag 17 februari 2009 @ 08:34:19 #258
87680 Mirel
pi_66148007
Of haar consciousness is gewoon overgezet en ze is wel een gewone mens.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:08:27 #259
184465 Migue
Sensuele man
pi_66148589
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 08:34 schreef Mirel het volgende:
Of haar consciousness is gewoon overgezet en ze is wel een gewone mens.
SPOILER
Maar dat kunnen net zo goed flashbacks zijn.

OK, ik wil er wel in mee gaan dat Starbuck een halve Cylon is, die labiele moeder van haar is vast geen creatie van de Final Five
pi_66148665
SPOILER
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:14:47 #261
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66148726
- edit Laat maar...
pi_66151225
quote:
Om op god te lijken
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:14:21 #263
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_66152457
Zag altijd de torrentz voorbij komen van B_G, maar toonde geen interesse.
Vorige week de 3uur begin-series gekeken en ---> hooked

Ben nu bij S01E08, nog 5 seizoenen te gaan
SPOILER
Wat je vindt, ...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 februari 2009 @ 11:27:16 #264
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_66152964
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:14 schreef Da_Ripper het volgende:
Zag altijd de torrentz voorbij komen van B_G, maar toonde geen interesse.
Vorige week de 3uur begin-series gekeken en ---> hooked

Ben nu bij S01E08, nog 5 seizoenen te gaan
SPOILER
4 seizoenen hoor. Niet 5.
En ik raad je aan niet veel te lezen in dit topic, aangezien wij bijna bij het einde van de serie zijn en dat ook allemaal bespreken

Ohja, voor als je de juiste volgorde wilt weten:
-miniseries
-S1
-S2
-The Resistance Webisodes
-S3
-Razor (met flashbacks)
-S4 deel 1
-Face of the Enemy Webisodes
-S4 deel 2
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:39:19 #265
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_66153385
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
4 seizoenen hoor. Niet 5.
En ik raad je aan niet veel te lezen in dit topic, aangezien wij bijna bij het einde van de serie zijn en dat ook allemaal bespreken
Idd, zaterdag was S04E15.
En daarom was het ook geen tvp, maar heb nu dus toch weer gekeken.
Gewoon iedere keer een FDL-kijk doen
quote:
Ohja, voor als je de juiste volgorde wilt weten:
-miniseries
-S1
-S2
-S3
-Razor (met flashbacks)
-S4 deel 1
-S4 deel 2
thanx
Wat je vindt, ...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:45:48 #266
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66155562
En daarna krijgen we nog de tv-film 'The Plan', want het gerucht gaat dat de Cylons weten waar ze mee bezig zijn..
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:55:44 #267
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_66160434
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
-miniseries
-S1
-S2
-S3
-Razor (met flashbacks)
-S4 deel 1
-S4 deel 2
ik heb die webisodes nooit gezien, ook de film Razor heb ik niet gekeken :/ heeft dat nu nog nut ?
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 februari 2009 @ 15:11:02 #268
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_66160991
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:55 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

ik heb die webisodes nooit gezien, ook de film Razor heb ik niet gekeken :/ heeft dat nu nog nut ?
The Resistance geeft wel een aardig beeld van de verzetsbeweging op New Caprica tussen S2 en S3. In de eerste aflevering van S3 is die beweging op volle sterkte. Het vult het gat een beetje.
Face Of The Enemy geeft wat meer inzicht in Gaeta's keuze om zijn muiterij te beginnen

Razor echter, dat voegt daadwerkelijk wat toe aan Starbuck, Cain, Pegasus, het hele verhaal. De Guardians komen hier voor, de oude hybrid. Best boeiend eigenlijk
pi_66161320
Daarnaast is Razor op zichzelf een prachtfilm, met een hele aardige sfeer
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:42:56 #270
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66162233
De webisodes zijn bedoeld om in aanloop naar een seizoen toe een beetje awareness te kweken.
Je mist er echter niets mee... heb verschillende webisodes snel doorgespoeld eerlijk gezegd...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:53:46 #271
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66162641
Razor was mooi ja, zeker die aanval op de Scorpion Shipyard

Als je een paar Battlestars wilt zien ontploffen.
pi_66167953
Wat een vreselijke soap is seizoen 4 1/2 zeg, ik val haast in slaap.
Heb nu 2 episodes gezien van het nieuwe jaar gezien.
Ik hoop dat de volgende episodes wat spannender zijn.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:33:16 #273
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66168409
Hey, Lemmeb heeft een medestander. Wees maar voorzichtig trouwens, STING, ze lynchen iedereen die niet lyrisch is .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:44:54 #274
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66168731
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:33 schreef jogy het volgende:
Hey, Lemmeb heeft een medestander. Wees maar voorzichtig trouwens, STING, ze lynchen iedereen die niet lyrisch is .
Van mij mag iedereen vinden wat ie zelf wil.

Maar persoonlijk vind ik het wel meevallen met de soapigheid, tuurlijk zit er wel eens een scene in die er van mij uit mag maar vind het over het algemeen toch interessant zeker de laatste aflevering die veel informatie verschaft.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:46:32 #275
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66168789
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:14 schreef STING het volgende:
Wat een vreselijke soap is seizoen 4 1/2 zeg, ik val haast in slaap.
Heb nu 2 episodes gezien van het nieuwe jaar gezien.
Ik hoop dat de volgende episodes wat spannender zijn.
Je wilt actie? Kijk de volgende twee dan maar eens

Wel hier komen posten wat je ervan vond hé
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:47:38 #276
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66168827
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:44 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Van mij mag iedereen vinden wat ie zelf wil.

Maar persoonlijk vind ik het wel meevallen met de soapigheid, tuurlijk zit er wel eens een scene in die er van mij uit mag maar vind het over het algemeen toch interessant zeker de laatste aflevering die veel informatie verschaft.
Oh, ik vind het zelf ook heerlijke afleveringen hoor, het hoeft niet elke keer GFX gevulde sensatie te zijn, beetje rust, verdieping en een grote schoonmaak is ook wel eens leuk. Maar gewoon hoe Lemmeb hier practisch met pek en veren weggejoeld werd, mja. Ik wilde alleen STING even waarschuwen .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:49:58 #277
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66168899
Ik begin inderdaad een beetje op een Trekkie te lijken... een Frakkie
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:57:55 #278
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66169206
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Oh, ik vind het zelf ook heerlijke afleveringen hoor, het hoeft niet elke keer GFX gevulde sensatie te zijn, beetje rust, verdieping en een grote schoonmaak is ook wel eens leuk. Maar gewoon hoe Lemmeb hier practisch met pek en veren weggejoeld werd, mja. Ik wilde alleen STING even waarschuwen .
Zeker gezien de laatste aflevering kan galactica voorlipig niet eens vechten
pi_66170443
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Don't get me wrong, voor mij is een goede ep niet automatisch gevuld met actie, maar ik had toch wel hogere verwachtingen van BSG na al die maanden wachten Ik vind een beetje character building niet erg, dat geeft diepgang, maar hou het dan bij een halve ep ofzo. Misschien ligt het er wel aan dat ik ervoor een paar eps van Babylon 5 seizoen 4 heb gekeken, dat legt de lat natuurlijk erg hoog
  dinsdag 17 februari 2009 @ 21:03:27 #280
87680 Mirel
pi_66174263
Babylon 5 ga ik dan ook maar eens kijken verdikkeme. En ik wil eigenlijk ook Deep Space Nine kijken. Maar als ik die wil kijken dan wil ik eigenlijk ook The Next Generation kijken maar daar zijn de eerste seizoenen zo cheesy van.
pi_66174727
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:03 schreef Mirel het volgende:
Babylon 5 ga ik dan ook maar eens kijken verdikkeme. En ik wil eigenlijk ook Deep Space Nine kijken. Maar als ik die wil kijken dan wil ik eigenlijk ook The Next Generation kijken maar daar zijn de eerste seizoenen zo cheesy van.
Seizoen 1 van B5 is ook vrij cheesy, maar zeker de moeite waard om door te kijken.
pi_66177666
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:03 schreef Mirel het volgende:
Skip TNG! Die zijn saai. Elke aflevering weer hetzelfde gedoe. Ze komen aan bij een raar object. Dan raken ze vast of in de problemen en dan moeten ze dat weer fixen door de power te rerouten. Of kijk alleen de dubbele afleveringen als seizoenafsluiters ofzo. Begin eerst met DS9 en hou vooral vol de 1e 2 seizoenen, daarna begint de pret pas echt.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:49 schreef KirkLazarus het volgende:
Die houden we erin!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:54:13 #283
184465 Migue
Sensuele man
pi_66179336
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:49 schreef KirkLazarus het volgende:
Battlestar Galactica fundamentalisme
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:57:58 #284
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66179553
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:57 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Zeker gezien de laatste aflevering kan galactica voorlipig niet eens vechten
Het is idd einde verhaal voor Galactica als Cavil en zijn vriendjes opeens weer voor de deur staan met 3-4 baseships. Maar ook voor dat zooitje rebellen in die halve baseship, een paar goeie missiles erop en *boem*!
Gaat nog spannend worden denk ik, want er zit zeker nog wel een confrontatie aan te komen...
Ik ga er een beetje ervan uit dat de serie eindigt met een bang die hard kont gaat schoppen.
MaxiTitan City
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:36:47 #285
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66181409
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:57 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Het is idd einde verhaal voor Galactica als Cavil en zijn vriendjes opeens weer voor de deur staan met 3-4 baseships. Maar ook voor dat zooitje rebellen in die halve baseship, een paar goeie missiles erop en *boem*!
Gaat nog spannend worden denk ik, want er zit zeker nog wel een confrontatie aan te komen...
Ik ga er een beetje ervan uit dat de serie eindigt met een bang die hard kont gaat schoppen.
Galactica kan voorlopig nog niet jumpen dus als Cavil opduikt word het nog spannend, maar denk iniedergeval wel dat Cavil het einde niet zal halen.
pi_66182931
Wat mij opvalt is dat het allemaal vooral lijkt te gaan over samensmelten; hera, Cylon FTL's, nu Cylon technologie om de Galactica te 'healen' en laten we ook niet vergeten dat Kara ook wel een beetje raar tussen alles in staat.

Ik zat vanavond trouwens Traitor te kijken en daar was de actrice die priesteres die op Kobol (?) werd doodgeschoten speelde ook, als de moeder van een CIA undercover agent.
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:18:48 #287
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_66182962
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:36 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Galactica kan voorlopig nog niet jumpen dus als Cavil opduikt word het nog spannend, maar denk iniedergeval wel dat Cavil het einde niet zal halen.
Als het klopt dat...
SPOILER
Of...
SPOILER
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:20:10 #288
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66183001
SPOILER
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:54 schreef Migue het volgende:

[..]

Battlestar Galactica fundamentalisme
Ik krijg inderdaad hier en daar wat kritiek van vrienden dat ik een té grote fanboy ben.
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:59:37 #289
42300 Exterior
~ Quasi-alert
pi_66183727
Ik zat net nog eens wat uit seizoen 1 te kijken... S01E09 Tigh me up, Tigh me down, waarin Ellen weer bij Saul komt en daar getest wordt door Baltar of ze Cylon is. Baltar wist dit dus allang! maar vertelt het aan niemand.
  woensdag 18 februari 2009 @ 01:05:24 #290
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_66183798
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:18 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Als het klopt dat...
SPOILER
Of...
SPOILER
Men kan niet meer over een Cavil (nr one) productielijn spreken...
Want er is geen resurrection mogelijkheid meer, er valt geen kweek-tank te vervuilen zoals dit met de zevens is gebeurt... De hub is kapot en de overgebleven resurrection schepen functioneren ook niet meer, ik ga er vanuit dat alle klonen die daar in die baden lagen inmiddels wel weggerot zijn oid... Dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een van de scenario's zich gaat afspelen... Tenzij dat lab waar over gesproken is nog een paar 'backups' heeft liggen...
MaxiTitan City
  woensdag 18 februari 2009 @ 01:06:56 #291
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66183822
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:59 schreef Exterior het volgende:
Ik zat net nog eens wat uit seizoen 1 te kijken... S01E09 Tigh me up, Tigh me down, waarin Ellen weer bij Saul komt en daar getest wordt door Baltar of ze Cylon is. Baltar wist dit dus allang! maar vertelt het aan niemand.
Werkte die test dan überhaupt wel? want lijkt me dat tigh en chief ook wel gestest waren dan? of misschien hebben ze gewoon het script wat herschreven. RDM zei dat er 'foutjes' in kunnen zitten.
  woensdag 18 februari 2009 @ 01:09:59 #292
42300 Exterior
~ Quasi-alert
pi_66183862
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 01:06 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Werkte die test dan überhaupt wel? want lijkt me dat tigh en chief ook wel gestest waren dan? of misschien hebben ze gewoon het script wat herschreven. RDM zei dat er 'foutjes' in kunnen zitten.
Ja, die werkte wel. Baltar had al ontdekt dat Boomer een Cylon is. Maar het kan zijn dat het inderdaad één van de foutjes is. Maar het kan ook zijn dat er nog iets met Baltar is wat we nog niet weten. Hij ziet/ zag immers wel die Six in z'n hallucinaties (of wat het ook zijn).
  woensdag 18 februari 2009 @ 01:14:25 #293
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66183930
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 01:09 schreef Exterior het volgende:

[..]

Ja, die werkte wel. Baltar had al ontdekt dat Boomer een Cylon is. Maar het kan zijn dat het inderdaad één van de foutjes is. Maar het kan ook zijn dat er nog iets met Baltar is wat we nog niet weten. Hij ziet/ zag immers wel die Six in z'n hallucinaties (of wat het ook zijn).
Caprica six zag een hallucinatie van baltar. maar lijkt me wel dat hij inderdaad nog iets is met hem aangezien hij ook dromen/visioenen zag over de executie van Adama.
pi_66184239
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 01:09 schreef Exterior het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij de methode als eerst op Boomer geprobeerd had, toen dat positief had hij zijn methode aangepast zodat de uitslag op Boomer negatief was.
Dus zijn vaccin/methode gaf altijd aan dat het een mens was.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_66186854
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:20 schreef KirkLazarus het volgende:
SPOILER
[..]

Ik krijg inderdaad hier en daar wat kritiek van vrienden dat ik een té grote fanboy ben.
Same here, ik begin nu een beetje evangelistische trekjes te krijgen
  woensdag 18 februari 2009 @ 08:40:57 #296
184465 Migue
Sensuele man
pi_66186951
Juist, alleen van Boomer wist hij dat ze een Cylon was. Daarna heeft hij er voor gezorgd dat bij iedereen de detector op negatief sprong. Baltar zou dus zomaar geen idee gehad kunnen hebben wat de uitslag daadwerkelijk was, maar misschien ook wel natuurlijk.
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:17 schreef HiZ het volgende:
Ik zat vanavond trouwens Traitor te kijken en daar was de actrice die priesteres die op Kobol (?) werd doodgeschoten speelde ook, als de moeder van een CIA undercover agent.
Lorena Gale speelt in wel meer bekende series en films, onlangs nog in The X-Files en The Day The Earth Stood Still.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:10:38 #297
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66193285
Tsja, Baltar had wel door dat zijn leven in gevaar was als bekend werd dat hij een werkende Cylon-detector had. Of hij dan wél tests heeft uitgevoerd en de resultaten voor zichzelf heeft gehouden of dat hij - zo lui als hij is - maar gewoon géén tests heeft gedaan is de vraag

Ik ben bang dat we er geen antwoord op gaan krijgen, die Cylon-detector is niet voor niets zo snel afgevoerd. Denk dat de schrijvers wel inzagen dat natuurlijk de mensen in de vloot met macht (een deck chief, X.O of p.a. van de President) het eerste getest zouden worden en dan hadden ze daar nooit van die schokkende onthullingen van kunnen maken.
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:13:53 #298
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66204939
Denk dat we ook nog wel iets van zn sekte gaan/krijgen te horen want ik vind het eigenlijk een behoorlijk nutteloze verhaal wending eigenlijk.
pi_66205403
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:13 schreef Yurithemaster het volgende:
Denk dat we ook nog wel iets van zn sekte gaan/krijgen te horen want ik vind het eigenlijk een behoorlijk nutteloze verhaal wending eigenlijk.
die geloven in de cylon god dus ik zie daar nog wel een wending komen
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:04:28 #300
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_66206389
vraag me ook nog steeds af hoe het met het operahuis, hera en baltar enz zit. Zit athena nou nog steeds in de nor eigenlijk aangezien ze een Six heeft vermoord?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')